Nenäleikkauksessa olleet?

-K-

Olen menossa syksyllä nenäleikkaukseen (sekä kärkeä että luuta korjataan) ja olisin hieman kysellyt kokemuksia tuosta toipumisesta. Lastaahan siinä ilmeisesti pidetään viikon verran leikkauksen jälkeen ja sitten otetaan pois. Kuinka turvonneilta teidän nenänne ovat näyttäneet tuon lastanpoiston jälkeen? Mietin vaan että kehtaako sitä edes kaupassa mennä käymään... Yksilöllisistä tuo toki tietysti on.

Kuinka nopeasti teillä on se nenän uusi muoto sitten alkanut sieltä näkymään? Luultavastihan nenä ei viikon tai parin jälkeen leikkauksesta ole vielä ihan parhaassa kuosissa, mutta puhutaanko viikoista vai kuukausista että saa jonkun käsityksen uudesta?

Kiitos!

13

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit kysyä lisääkin!

      Nenä oli todella turvonnut lastan poiston jälkeen, näytin aivan joltakin Muumilta.... Kehtasin silti ihmisten ilmoilla liikkua vaikka näytinkin vähän dorkalta. Lopullinen tulos minulla näkyi joskus 8-9 kuukauden jälkeen.

      Minne menet nenäleikkaukseen?

    • -K-

      Bulevardin Klinikalle olen menossa!

      Kuinka äkkiä sulla tuo pahin turvotus meni ohi? Mulle on ihan okei, että lopullinen toipuminen vie pitkäänkin, mutta että saisi sen pahimman turvotuksen pois niin että kehtaa ihmisten ilmoilla käydä :)

    • -K-

      Up!

    • -K-

      Up!

      • Possukärsä

        Mulla oli viikon ajan lasta.
        Ja nenä oli turvoksissa useamman viikon sen jälkeen. Koitin peitellä tilannetta meikkaamalla, ehkä hieman onnistuikin.
        2 viikkoa leikkauksesta kehtasin käydä kaupassa, mutta hyvin pikaisesti vain ja vältellen tuttuja.
        Käytin öisin teippiä nenässä. Ihoteipillä teippasin nenän "oikeaan" muotoon ja aamulla turvotusta olikin vähemmän, mutta se turvotus kyllä tuli takaisin jossain vaiheessa, etenkin jos oli syönyt edellisiltana jotain suolaista.
        Nyt leikkauksesta vuosi ja tyytyväinen olen vaikkei lopputulos ihan niin puhdas ollutkaan mitä kuvittelin etukäteen, mutta elämä on helpottunut huomattavasti kun pääsin kompleksistani eroon.
        Tsemppiä! Hyvin se menee :)


    • -K-

      Missä itse kävit leikkauttamassa?

      • Leikkaus2013

        Moikka.

        Itse olen kans käyny leikkauttamassa nenäni vuosi sitten bulevardin klinikalla. Nenää ja nenän päätä kavennettiin. Lastaa ei minulle laitettu ollenkaa, mutta teippejä tuli minun pitää 2 viikkoa.

        Teippien poiston jälkeen järkytyin miltä nenäni näyttää. Se oli aivan muodottoman turvonnut ja iho todella huonossa kunnossa. Taisinkin itkeä pari päivää putkeen, että olin nenäni mennyt pilaamaan.
        Pikku hiljaa se nenän turvotus siitä laski. Ekat puoli vuotta olivat kyllä minulle henkisesti TODELLA raskaita. Mulla oli jotenki tosi paha turvotus ja nenä ei näyttänyt mielestäni miltään. Vika saattaa olla myös minussa ja tavassani nähdä nenäni.

        Nyt leikkauksesta kulunut vuosi. Olen tyytyväisempi tähän nenääni kuin vanhaan, mutta valitettavasti uusinta leikkaukseen olen keväällä menossa. :( Nenään kyllä onneksi tullut jo muoto eikä näytä muodottomalta. Kaiken kaikkiaan vuosi oli minulle raskas, mutta tekisin kaiken uudelleen, eli en kadu päätöstäni.

        Tsemppiä sulle leikkaukseen!


    • Sama p...

      Mulla useampi vuosi leikkauksesta ja en ole tyytyväinen.nenän koko ei penentynyt kuin hivenen.pituutta jäi liikaa.väliseinän oikaisukin taas edessä.teippausta ei lastan jälkeen laitettu.toine rustosiirre meni mutkalle.ja pari siirrettä ns romahti ja siitä syystä nenä aina tukossa.ei kiinnosta kirurgia enää korjata.ennen leikkausta kysyin takuusta jos menee aivan pieleen.vastaus oli että katsotaan sitten.

    • NoseJob

      Mulla myös huono kokemus Suomalaisesta kirurgista. Nenän päätä ja sieraimia kavennettiin. Lopputulos on se että nenän kärki rustottui ja näyttää vielä isommalta kuin ennen leikkausta, sieraimet on myös hutiloiden leikattu, sieraimet eri korkeudella. Operaation aikana mm. sairaanhoitaja huomautti kirurgille että sieraimet on ommeltu eri tavoin. Kävin muutaman kerran näyttämässä nenää, viimeisimmän kerran vuosi leikkauksesta. Kirurgi ilmoitti ettei tee nenälle enää mitään ja heitti suurinpiirtein ulos vastaanotoltaan. Kyseisellä kirurgilla oli vastaanotto Eiran sairaalassa, mutta on ilmeisesti jo eläkkeellä. Nyt sitten joudun korjauttamaan nenäni, mutta kierrän Suomalaiset kirurgit kaukaa!

      Osalla kirugeista ei yksinkertaisesti ole silmää tehdä kaunista nenää.

    • -K-

      Sama p...: Kellä kävit leikkauksessa?

      • Sama p...

        T.T


    • NoseJob

      H. L

    • 8+1=9

      Kyllähän nenä oli turvonneen tuntuinen kauankin. Kävin ottamassa kortisooni piikin kerran.
      Välillä hyväksyn ja sitten en taaskaan. Muitten mielestä nenä on aivan sopiva, ei mitään moitittavaa, joten olen sen kyllä huomannut että itse näen joskus sen sellaisena.
      Nyt leikkausesta 14 kuukautta, on tapahtunut sellainen jotenkin supistuma ja sen kyllä näen varmasti ihan oikein, eihän sivullinen voi sellaista huomata.
      Kaikki kuuluu siihen paranemis prosessiin joka voi kesta vuodesta kolmeenkin vuoteen.
      Tyypillisä on useillekkin että ei vaan voi hyväksyä nenäänsä vaikka siihen tehty korjaus olisi ollut huomattava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe