Valvontavastus

Mikäs kumma on valvontavastus.Selvittäisikö joku sen yksinkertaisesti harrastelijalle-kiitos :).

7

129

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumma termi

      Esim. ladattaessa akkua, voi latausjohtoon laittaa 0.1 ohmin vastuksen, jonka yli oleva jännite kertoo latausvirran suuruuden. Jos tätä käytetään virran katkaisuun pelkästään, kun ylittää halutun maksimiarvon, niin kyseessä on valvontavastus? Itse olen kuullut puhuttavan myös monitorointi vastuksesta.
      Vai tarkoitetaanko tässä nyt ihan vaan valoportin vastusta? Joku astuu luvatta liikkeeseen ja valonsäde katkeaa => valvonta laukeaa.

      • Kummajoo

        Pitäisi tietää asiayhteys mssä tätä termiä käytetty muuten ei ossaa sannoo.


      • Olen muistaakseni kuullut asiasta puhuttaessa Pt100-antureista eli liittyy lämpötilan mittaukseen.


    • ei niin

      PT100 liittyy vain lämpötilan mittaukseen.

      valvontavastus- termiä ei ole olemassa ilman etuliitettä.

    • Lentoperämies

      Tuo pt 100 sehähän on vastus jonka resistanssi muuttuu lämpötilan mukaan. Onkohan sitä kutsuttu lämpötilanvalvontavastukseksi?

    • näin se menee

      Epäammattimaiset kutsuu kaikkea vaikka miksi, mutta alan piireissä ei moisia sanontoja käytetä.

      se on PT100 ilman oheiskrääsää, ja jokainen asiaan perehtynyt tietää mistä puhutaan.

      samoin on NTC, PT1000, PTC ja monta muuta joita ei tarvitse selitellä.

    • Ylivalvoja

      PT100:set ja vastaavat kuten yllä.
      Kosketinpiireissä käytetään joskus ns. valvontavastusta esim. 47 kohm "koskettimen yli" kytkettynä.
      Mittauspuoli(kortti) hälyttää jos kosketin ei ole kiinni (piirin vastus pieni) tai kun kosketin on auki, niin ei näe tuon piirin ja 47kohm vastuksen läpi menevää pientä virtaa, voi hälyttää myös jos piirissä meneekin tuplavirta kahden piirin kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe