HONDA PIKKUDIESEL

pikkudiesel

Kertokaa millaisia kokemuksia hondan 1.6 cr-v:stä.
Ainakin Pirkanmaalla alkanut näkymään runsaammin liikenteessä.
Ajaminen? Taloudellisuus? Laatu? Toimivuus? Huolto? Ylläpito, hinta?

10

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.6 cr-v

      Auton kokemukset tosin vasta 4 kuukaudelta ovat pelkästään hyviä.
      Keskikulutus 4.5 eli se mikä ilmoitettu ! Laatu, ajaminen ja toimivuus
      tähän mennessä moitteettoman hyvää. Huolenpitosopimuksen kuitenkin
      valitsin, tarpeellisuus määräaikaishuoltojen lisäksi jää nähtäväksi - tosin
      ehkä parempi jos ei nähdä tarpeelliseksi :)
      Netissä www.ruutu.fi, kausi 8 jakso 34 löytyy koeajo jakson loppupuolella.

    • lifestyle1

      Samanlaisia kokemuksia minulla. Keskikulutus ollut 5.0 ja meno ollut erittäin positiivista. Ainoa asia mikä kiusasi talvella oli liian aktiivinen rengaspainevahti ja jouduin nollaamaan sen muutamaan otteeseen. Kesällä ei ole aiheuttanut hälytyksiä. Huollot on periaatteessa öljyvaihtohuoltoja, joskin ylihintaisia jos merkkiliikkeessä huollattaa.

      • Autoilija..

        Minkä merkkiset talvirenkaat? Mulla on Nokia Hakkapeliitta 8 ja pari kertaa piti paineet kuitata. Kesärenkaiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Luulen että johtuu juurikin renkaista. Muutenkin olen erittäin tyytymätön noihin Nokialaisiin - äänekkäät ja epävakaat ajaa.


      • lifestyle1
        Autoilija.. kirjoitti:

        Minkä merkkiset talvirenkaat? Mulla on Nokia Hakkapeliitta 8 ja pari kertaa piti paineet kuitata. Kesärenkaiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Luulen että johtuu juurikin renkaista. Muutenkin olen erittäin tyytymätön noihin Nokialaisiin - äänekkäät ja epävakaat ajaa.

        Muistaakseni nastat on Continentalin suorakulmaiset. Pitää kyllä hyvin, joten siltä osin homma kunnossa. Oletteko huomanneet hiukassuodattimen toimintaa? Aiemmissa autoissa on tullut selkeä kulutuspiikki, mutta Cr-v:ssä en ole huomannut mitään. En edes merkkivaloa näytössä.


    • 13000km takana

      Positiivisesti yllättynyt. Ensin kuvittelin moottoria pieneksi auton kokoon nähden,kuitenkin tehoja riittää. Jossain testissä verrattiin moottoria suorituskykyisemmäksi kuin 2l bensiiniversiota. Ohitukset luonnistuu todella hyvin, vaikka edellä ajavakin ajaisi ylinopeutta. Minulla keskikulutus on 5,2l kuitenkin kaasujalkani on raskas, ja auton koon vuoksi kulutus nousee jos ajetaan 120-130km/h

      Peräkärryn kanssakin menee alta kuuden. Nelivetoa en vielä ole kaivannut etuvedolla pärjä'ä hyvin. Talviolosuhteissa liukkaalla on opeteltava kaasun, ja kytkimen käyttö, vääntävä moottori, aiheuttaa sutimista liikkeelle lähdettäessä.

    • Fgjrhhjgg

      Myydäänkö tätä autoa ollenkaan. Onko dieselcivicci kestävä.

      • tiedetään aikanaan

        Moottori ollut käytössä muutamia vuosia, aika näyttää todellisen kestävyyden, ja luotettavuuden.
        Honda kyllä tunnetaan laadukkaista moottoreista tuskimpa tuo dieselikään tekee poikkeusta.


      • Fhhfgjgg
        tiedetään aikanaan kirjoitti:

        Moottori ollut käytössä muutamia vuosia, aika näyttää todellisen kestävyyden, ja luotettavuuden.
        Honda kyllä tunnetaan laadukkaista moottoreista tuskimpa tuo dieselikään tekee poikkeusta.

        Epäilyttää kun tämä moottori painaa vain 170kg . Ja kokonaan alumiinia, ettei vain tulisi vanhemmiten halkeamia.
        Muuten varmaan erilaisuutta kaipaavalle hyvä peli.


      • pikkudiesel
        Fhhfgjgg kirjoitti:

        Epäilyttää kun tämä moottori painaa vain 170kg . Ja kokonaan alumiinia, ettei vain tulisi vanhemmiten halkeamia.
        Muuten varmaan erilaisuutta kaipaavalle hyvä peli.

        koeajolla ihmetytti moottorin eräs poikkeava ominaisuus, vai oliko vain tässä yksilössä. Kun ajoi hieman pidempään kutosella, ja sitten vapaalle niin moottori ryntäyttää kierrokset hetkellisesti tuonne 2000 kierroksen tuntumaan ja sitten sieltä tyhjäkäyntikierroksille n. 800 r. Vastaavaa ominaisuutta en ole muissa dieseleissä havainnut. Mistähän kyse?


      • EI ominaisuus
        pikkudiesel kirjoitti:

        koeajolla ihmetytti moottorin eräs poikkeava ominaisuus, vai oliko vain tässä yksilössä. Kun ajoi hieman pidempään kutosella, ja sitten vapaalle niin moottori ryntäyttää kierrokset hetkellisesti tuonne 2000 kierroksen tuntumaan ja sitten sieltä tyhjäkäyntikierroksille n. 800 r. Vastaavaa ominaisuutta en ole muissa dieseleissä havainnut. Mistähän kyse?

        En ole huommannut tuollaista ilmiötä. Alumiini valmisteista moottoria en sinänsä epäile, voi olla jopa parempi kuin osin valurautaiset versiot. Alumiiniseokset on myös yleisin materiaali lentokoneissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe