lääkeellinen abortti joka johti kaavintaan.

Mila93

Alotan kaiken nyt ihan alusta. Ei olen 21 vuotias nuori nainen. Olen raskaana. Minulla oli kolme vuotta kapseli ja se poistettiin 18.6 2014. Aloitin e-pillerit seuraavana päivänä. Ihmettelin kun menkkoja ei tullut ollenkaan liuskan lopputtua. '
Kävin apteekissa ja ostin kolme raskaustestiä. Kaksi tein seuraavana aamuna ja molemmat näyttivät haaleaa viivaa. säästin 1 testin myöhemmäksi odotin pari päivää ja tein taas testin. Edelleen haalea viiva. Keskustelin mieheni kanssa ja kumpikaan ei ole valmis kavattamaan lasta. Elämän tilanteeseen ei sovi lapsi. Joten soitin terveys asemalle ja kerroin haluavani abortin,
Minulta otettiin veri koe jossa katsottiin onko raskaus hormooni koholla. No olihan se. Sain ajan hoitajalle ja lääkärille.

Hoitajan kanssa täytettiin papereita ja keskusteltiin asiasta. lääkäri teki sisätutkimuksen ja sain lähetteen naisten klinikalle.
Naisten klinikalla sitten ultrattiin alapään kautta ja pyysin että saanko nähdä. Siellä oli pieni alkio jolla syke hakkasi. Kyllä siinä tuli itku. Paljon kyseltiin olenko varma abortista. Sun muuta. Alkoi pikkasen ärssyttää vastaa koko ajan että olen varma. Sain ensimmäisen lääkkeen siellä klinikalla jonka nimeä en enää muista. Kipulääkkeet ja cytoteckit sain mukaan kotiin. Sitten tuli aika laittaa lääkkeet emättimeen.
Tuntui kun olisi menkka kivut vähän voimakkaammat vaan. Vuoto ei alkanut joten soitin perjantaina kättärille. Siellä sanottiin vaan että odottele viellä viikon lopun yli ja soita sitten uudestaan jos mitään ei tapahdu. No vuoto ei alkanut joten soitin maanantaina ja minun piti mennä kättärille. Siellä otettiin taas verikoe ja sitten piti odottaa että lääkäri vastaan ottaa minut.
Kun pääsin lääkärin huoneeseen selitin kaikki koska otin cytotekit ja kerroin että ei ole vuoto alkanut. Menin makaamaan sängylle ja sitten ultrattiin. Mitään ei tosissaan ollut tullut ulos. Kamalaa oli kuulla se että lääkäri sanoi että lääkkeet on sinääsä tehny tehtävänsä koska sykettä ei kuulunut. Sydämmestä otti.
Sain taas cytotec lääkeet ja otinne kotona, Edelleenkää ei vuotoa 4 päivää odottelin ja menin taas lääkärille. Huomenna on sitten aika kaavintaan.


Olen todella vihanen itselleni siitä että näin tapahtui siis että tulin raskaaksi.
Vaikka tiesin heti että teen abortin nii se ei tarkoita sitä että tämä olisi helppoa.
itsekkin olin aborttia vastaan aikaisemmin ennenkuin se osui omalle kohdalle.
Tämä on ensimmäinen kerta kun olen raskaana ja tiedän että tämä oli oikea ratkaisu vaikka raskasta onkin.

Tsemppiä kaikille jotka ovat tämän päätöäksen edessä.
Tämä on minun tarinani .

7

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemiä sulle

      Vahinkoja vain sattuu. Kaikille. Tsemiä vaan, kyllä tuosta selkiintyy kun hormonit tasoittuu ja joutuu ajattelemaan uusia haasteita. Tuskin abortti nyt kelleen on miellyttävää, joskin ainut vaihtoehto niille jotka siihen päätyy. Kaikki syyt on päteviä syitä kun jokaisella tilanteet erilaisia eikä kukaan ole kelvollinen tuomitsemaan toista.

      • Multa myös tsemiä!

        Eräs ystävättäreni, helluntaiuskovainen ja aborttia vastaan, lähinnä uskontonsa takia, joutui vastaavaan tilanteeseen pari vuotta sitten. Terveydellisistä syistä ei voi lasta enää saada, ja hänelle kaksi teinitytärtä riittää jo. Teetti abortin, oli hetken herkillä henkisillä haavoilla, mutta uskoo sen olleen kai tarkoitus. Uskonystävilleen ei ole kertonut, että eivät tuomitsisi. Tekonsa, abortin siis, kanssa sinut, edelleen samassa uskossa. Joutuu vaan pitämään salaisuutta, että muut eivät vallan raivostuisi...


    • Mila93

      "Kanna vastuus" tätä kuulee niin monissa keskusteluissa. Onko se hyvä perusta lapselle että pidät sen vaan sen takia. Kasvatat lapsen yksin ja et voi tarjoa kaikke mitä lapsi tarvitsisi.
      Sana murhaaja ei mielestäni ole oikea sana niille ketkä päätyvät aborttiin. Sitä on helppo ruudun takaa huudella. Mitä jos sinun lapsesi tulisi raskaaksi 15 vuotiaana? Pitäisikö sinun mielestä hänen pitää se lapsi? Itse olen juuri "parantunut" masennuksesta sun muusta.
      Mun mielsetä se on ihan oikein surra vaikka päätinkin tehdä abortin. eikö se olisi outoa jos en tuntisi mitään? Jos vaan olisin että oho oon raskaana no ei se mitään pari pilleriä alapäähän ja elämä jatkuu.
      Te voitta pitää mua murhaajana, mut ootteko yhtää parempia ihmisiä? Tää on nyt vähän huono esi merkki, mut miettikää sitä että kun meet kauppaa ja osat paketin lihaa ja meet kotii tekemään lihamurekette jota syötte sitten vatsan täyteen. Se possu tai nauta on tapettu vaan sen takia että pääset lihottamaan omaa mahaas.se eläin ei ole tehnyt mitöön pahaa sulle ja se on viaton. Joo esi merkki ei nyt ollut paras hadollinen mut poitti varmaan meni perille.

    • kyllä vaan

      "Onko se hyvä perusta lapselle että pidät sen vaan sen takia. "

      Tarkottaa myös adoptioon antamista. Tietenkin terveen lapsen etu on aina elämä, vai väkivaltanen kuolemako se ois?!

      "Mitä jos sinun lapsesi tulisi raskaaksi 15 vuotiaana? Pitäisikö sinun mielestä hänen pitää se lapsi? "

      Miksen? Auttasin lapsen kanssa kaikin tavoin. En ainakaan aivopesis ja vaikka väkisin raahais tappamaan lapsenlastani, kuten täällä eräät tekis....

      "Itse olen juuri "parantunut" masennuksesta sun muusta.
      Mun mielsetä se on ihan oikein surra vaikka päätinkin tehdä abortin."

      Ja masennus varmaan parani sillä? :D

      " mut ootteko yhtää parempia ihmisiä?"

      Tottakai ne on sua parempia jotka ei oo itsekkäästi tappanu lapsiaan, ja on täysin oikeutettuja halveksuun sunkaltasia.

      "Se possu tai nauta on tapettu vaan sen takia että pääset lihottamaan omaa mahaas."

      No voi hirveetä.. :D ihminen nyt on vaan lihankin syöjä ja eläinten ravinnoks tappamista on aivan turha verrata pienten ihmisten TURHAAN tappamiseen!! Pointti oli todellakin kaukana, etkä saa noin ontuvilla vertauksilla sitä umpiruosteista sädekehääs enää kiillotettua.

      • Kyllästynyt

        sulla ei taida olla olla parempaa tekemistä täällä ku haukkau naisia jotka joutuu tekemmän vaikeita valintoja elämässää. Itse en voi saada lapsia ikinä ja se harmittaa ihan vitusti mutta silti olen sitä mieltä ettö jokainen päättäköön omasta elämästä ja kropastaan. Aloittajasta huomaa että on varmaan vähän nuorempi. Hännellä on täysi oikeus päättää mitä tekee vartalollan. Ja sinä joka sillä huutelet olet tunteeton ja säällittävä. Jos olet niin aborttia vastaan nii voisit tehdä kansan alotten ja yrittää saada abortti kielletyksi suomessa. Miksi tulet tänne pahottamaan muiden mielen jotka hakevat täältä vertais tukea?


    • passkat poistoon

      "sulla ei taida olla olla parempaa tekemistä täällä ku haukkau naisia jotka joutuu tekemmän vaikeita valintoja elämässää"

      sieltähän se syytöshaukkuminen taas lähti mutta arvatenkin nää uudet terroristit antaa lojua vaan mutta poistaa kiireen vilkkaa tänkin vastauksen ;)) vastustajat kun ei saa enää edes puolustautua näitä törkyjä vastaan...

      "Miksi tulet tänne pahottamaan muiden mielen jotka hakevat täältä vertais tukea? "

      Miksei tällä saa enää olla kun tasan yhtä mieltä eli aborttimyönteinen? Miks joillekin tulee "paha mieli" tosiasioista, totuudenkertojan vikako se on?

    • näin se paha olo

      "Olen todella vihanen itselleni siitä että näin tapahtui siis että tulin raskaaksi. "

      siirretään ikään kun muualle siitä mihin ois ite voinu vaikuttaa, mistä se omatunto on ryvettyny ja kirveltävä syyllisyys jylläilee.. Viha kumpuaa pohjimmiltaan tietenkin siitä että itsekkäästi tapoit lapses vaikka tiedät että oisit voinu tehdä toisinkin, ja luultavasti pärjännykin vallan mainiosti sen kans.

      "lääkäri sanoi että lääkkeet on sinääsä tehny tehtävänsä koska sykettä ei kuulunut. Sydämmestä otti."

      Eikö ollukaan voittajafiilis? Sitähän sinä halusit... pysäyttää pikku sydämen mikä ois muussa tapauksessa sykkiny ehkä seuraavat 100 vuotta...

      " tämä oli oikea ratkaisu"

      Ja silti tuntuu vaikeelta...? On se kumma...ja niin OIKEIN että ihan sydämestä ottaa!!

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe