Olen menossa Bangkokiin. Vapaana ois keskellä paikat (D-H) riveillä 1 sekä riveillä 4-8 vastaavat keskipaikat. Mikä noista kannattaisi valita vai onko suurta merkitystä?
A340-300 Business Class
23
443
Vastaukset
- eläköön kookle
Katso seatGurusta lennon numeron perusteella, näet siellä istuinkartan!
- Suuri merkitys
Ehdottomasti kannattaa varata H. Se sijaitsee oikean puoleisella käytävällä ja ei tarvitse olla tekemisissä ylimielisen ja yleensä yli-ikäisen ja vielä yli-lihavan rollaattoripurserin kanssa.
- jaajoo
Voi harmi. Miksi ihmisiä arvostellaan ulkonäön vuoksi?
- nii oikein
Niin vain se maailmassa menee. Välillä se tuppaa unohtua täällä femakkojen miesvihalla myrkyttämässä epätasa-arvosuomessa. Lihavat kurttukaulamummot saa pysyä maassa.
- PekkaKoopeli
En ymmärrä, eikö molemmilla käytävillä sitten liiku henkilökuntaa?
Ja SeatGurua olen käyttänyt ja katsonut, mutta kysyinkin henk koht mielipiteitä. Lisäksi jossain sanottiin että Amerikan ulkopuolisten lentoyhtiöiden kohdalla SeatGuru ei olisi kovin luotettava.
Jossain koneissa ilmeisesti rivit 7-8 on erotettu riveistä 1-6? Tätäkään ei SeatGuru kerro.
Varasin alustavasti paikan 6H. Siitä sanotaan että "close proximity of the galley can be bothersome". Tätäkään en täysin ymmärtänyt. Miten "galley" pitäisi kääntää suomeksi" Meinaako se että se henkilökunnan tarjoilutila missä on keittiö ja ne kärryt on lähellä? Ilmeisesti. En usko sen minua ainakaan haittaava, hyvä vaan ettei heti niskaan ole köhimässä ketään matkustajia.- Rollaattoripurseri
Molemmilla käytävillä liikkuu henkilökuntaa mutta purserin koppi on vasemman käytävän etupäässä ja purseri hoitaa tai paremminkin yrittää hoitaa vasenta käytävää. Ja purserithan luulevat olevansa Finnairilla firman omistajia ja käyttäytyvät omistajan elkein. Neuvoa kysyit ja neuvon sait.
- Gällio
Galley on lentsikan "keittiö". Keittiön läheisyys saattaa häiritä. Keittiöön on jatkuvaa trafiikkia.
- PekkaKoopeli
En ymmärrä, eikö molemmilla käytävillä sitten liiku henkilökuntaa?
Ja SeatGurua olen käyttänyt ja katsonut, mutta kysyinkin henk koht mielipiteitä. Lisäksi jossain sanottiin että Amerikan ulkopuolisten lentoyhtiöiden kohdalla SeatGuru ei olisi kovin luotettava.
Jossain koneissa ilmeisesti rivit 7-8 on erotettu riveistä 1-6? Tätäkään ei SeatGuru kerro.
Varasin alustavasti paikan 6H. Siitä sanotaan että "close proximity of the galley can be bothersome". Tätäkään en täysin ymmärtänyt. Miten "galley" pitäisi kääntää suomeksi" Meinaako se että se henkilökunnan tarjoilutila missä on keittiö ja ne kärryt on lähellä? Ilmeisesti. En usko sen minua ainakaan haittaava, hyvä vaan ettei heti niskaan ole köhimässä ketään matkustajia. - matkustaja X
Galley tarkoittaa välikkotilaa, jossa ovat vessat. Siksi se katsotaan mahdolliseksi häiriöksi.
Osassa Finnairin A330- ja A340-koneita bisnesluokka on jaettu kahteen osaan, mutta ei kaikissa.
Niissä, joissa bisnesluokka on jaettu, on ensin siis 5-7 riviä, ja sitten on pieni välikkö. ja sen jälkeen 2-3 riviä penkkejä. On aika makuasia kumpi on mukavampi. Istuinten leveydessä tai jalkatilassa ei ole eroja. Kumpaankaan tilaan ei päästetä turistiluokan matkustajia.
Seatgurun istuintilanne näyttää olevan ajan tasalla.
Bangkokiin lentää muuten yleensä kaksimoottorinen A330, kun taas nelimoottorinen A340 lentää yleensä Hongkongiin tai Singaporeen.
Itse tykkään eniten bisnesluokassa D- ja H-paikoista oikean tai vasemman käytävän vieressä, koska siitä pääsee itse käytävälle kun haluaa, ja vieressä istuva voi myös käydä vessassa tulematta ylitsesi. - eläköön koogle ja AY
Jos koneessa on jakkara rivillä 8, on se Seatgurun mukaan malli 343/ V3. Itse kutsun paikkaa halvaksi busineksi, koska sillä rivillä voi olla turistiluokan tarjoilut mutta siinä on business-penkit. Kyllä niitä 340-kymppisiä (Ranskan paskoja) lentää myös Bangkokin välillä. Minut korotettiin kerran Bangkokissa halpaan businekseen, sain paikan 5 C, eli ensimmäiset 4 riviä olivat oikeita business-jakkaroita silloin.
- eläköön G
Mahdollisesti muistin väärin, paikkani oli ehkä 6 C. Jsokushan tilanteen mukaan kaikki ensimmäistä 8 riviä ovat business-jakkaroita
- hihihi
Hahaa, siis busineksessa istutaan jakkaroilla ja turistissa oikeilla penkeillä. Saakohan ne tärkeät asiakkaat vettä ja leipää vai ihan purkkihernekeittoa?
- paras keino
Voithan tehdä myös niin, että jos koneessa on rumaa henkilökuntaa, ilmoitat heti kättelyssä ettet tarvitse heidän palveluksiaan ja pidät silmät kiinni. Näin ei tule niin paha mieli ja voi kuunnella vaikka musiikkia tai äänikirjaa tai mikä parasta, nukkua. On paljon virkeämpi olo sitten perillä kun ei ole killittänyt niitä kaikkia pakollisia ruokajuomia.
- PekkaKoopeli
H paikan otin joo. Joskus kyllä lensin Bangkokiin semmoisessakin asetelmassa että oikeassa reunassa oli "privaattipenkki" busineksessa eli yksittäinen. Se taisikin sitten olla A330 koska A340:ssä näyttää olevan vain viereikkäisiä paikkoja.
Täysin en ymmärrä miksi se "keittiö" lähellä häiritsisi kauheesti vaikka trafiikkia sinne onkin koska lähes sama määrä trafiikkia on edempänäkin istuttaessa, mennäänhän keittiöstä sinnekin käytävää pitkin.
Surkeehan toi finskin A340 vanhan romun kulahtanut bisnes one penkeiltään ja varmaan myös sapuskoiltaan. Ei voine verrata oikeisiin premium-yhtiöihin kuten Emirates. Toki voittaa se turisriluokan. Kai siellä GT:tä saa riittävästi? Ja ei tartte tungeksia rahvaan backbacker, hippi sekä pattayalle menien ylipainoisten setien kanssa. Viimeksi economyssa joku läski tanskalainen istahti kavereineen viereeni ja olisin puristunut siinä 10h ellei onneksi olisi ollut vapaata paikkaa muualla jonne vaihdoin. Paluumatkalla joku alkoi tapella takanaan olevan kuulemma penkkiä potkineen läskin kanssa. Lisäksi juomat ja ruuat on sylissä ja polvet suussa kun edellä oleva pitää penkkiä takana koko ajan ja pakko kääntää itse penkki ja "vahinko kiertämään". - pippelskooppel
thaimaa on junttien kohde
- matkustaja X
Nimimerkille eläköön koogle ja AY:
Jos olet ostanut paikan etupäteen bisnesluokan penkistä reittilennolla, se on bisnesluokan palvelua myös.
Reittilennoilla ei myydä sinne mitään sellaista, että olisi turistiluokan palvelu.
Sen sijaan, jos kyseessä on ollutkin lomalento (esim. Aurinkomatkat), ei palvelu tietenkään ole reittilentojen bisnesluokan tasoa.
Aiemmin näitä lomalentoja on lennetty samoilla koneilla kuin reittilentoja. Jatkossa Finnair muuttaa nuo lennot reittilennoiksi. - matkustaja X
Ja nimimerkille PekkaKoopeli:
En tiedä luitko tarkkaan, mutta ei se keittiön läheisyys ole noiden joidenkin paikkojen miinuspuoli, vaan vessojen läheisyys. Vessan lähellä tuppaa olemaan enemmän häiriötä (lue: ihmisiä menossa vessaan) ja voi sieltä tupsahtaa tuoksujakin periaattessa.
Tästä syystä Seatgurussa lukee näissä paikoisa, että "close promixity to the galley may be bothersome" (eli "välikkötilan läheisyys saattaa olla häiritsevää").- pakko korjata
Matkustajalle vaa tiedoksi, että galley kääntyisi suomeksi ehkä lähinnä kapyysi. Se on siis merenkulun puolelta tullut termi keittiölle, ei mitään tekoa vessan kanssa, joka on SeatGurussa lavatory.
4.(nautical) The cookroom or kitchen and cooking apparatus of a vessel or aircraft; sometimes on merchant vessels called the caboose.
Yölennolla melu galleystä voi häiritä nukkumista, varsinkin uudemmissa koneissa, joissa matkustamo on muuten hiljaisempi. Emot laittaa siellä ruokia valmiiksi ja saattaa jutella keskenään. Siksi close proximity to the galley on häiritsevää.
- painaja iso
Mää oo juntti mut haluun panna
- kysymys?
Oletko työtön tai syrjäytynyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisestä tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?
- istu siivellä
Tässä hyvä esimerkki nykyihmisten turhamaisuudesta. Pelkästään jostain istumapaikasta hirmuinen väittely. Kai se on pääasia että istuipaikka on ja koneen sisällä. Minun mielestä voisi tulla vaikka sota niin alkaisi arvot painaa vaakakupissa. Nykyihmisillä niitä ei enää ole vaan keksitään mitä vaan josta sitten veisuu alkaa.
- PekkaKoopeli
Monelle istuinpaikka on tärkeä, etenkin pitkällä lennolla, siksihän on perustettu kokonaisia valintaa helpottavia saitteja kuten seatguru.
Lukuunottamassa kulahtanutta sisustusta finskin bisnes bangkokiin pelasi hyvin. Kone oli varmaan se air francen ex-romu. Kentän lounge oli ok, nyt oli lämmintäkin ruokaa (jotain kanakastiketta). Koneessa sai tullessa sampanjaa, toinenkin lasi tarjottiin joka jäi toki kesken ja piti luovuttaa nousun alkaessa. Aperitiiviksi sai GT:n, pääruoaksi valitsin vasikanposkea, joku kalavaihtoehto oli kanssa. Vasikka oli hyvää, ja viinitkin toimivat. Ei valittamista joskin onhan tuo 340-300 ikivanha, nimittäin se viihderuutu oli aivan onneton ja turha, no, käytin omaa hybridiä leffoihin.
Tullessa turistiluokka olikin sitten surkea. Venäläisten ja thaimaalaisten välissä istuin. Vauvat huusivat ym. ja hajutkin oli hirveät niillä vaippoineen. Vessaan sai jonottaa. Suomen suonikohjuemot jaksoivat kuitenkin palvella suht iloisesti. Thaimaalainen vettä tarjoillut mies sen sijaan alkoi vittuilemaan kun heitin mukini roskiin "liian aikaisin". Että näin. Ruoka oli surkeaa, pelkkää pastaa ja jotain epämääräistä kastiketta aamiaiseksi. Huh huh. Pelkkää halpaa hiilihydraattia. Finskin ainoa etu economyssa on nopeus (hki-bangkok 10h), eikä senkään ero ole suuri vrt. tukholmasta dreamliner norwegianilla.
Pienten lasten tuominen lentokoneeseen pitäisi kieltää häiritsee muita matkustajia. Itsekkäiden vanhempien muka pakko matkustaa vaikka menty tekee lapsi niin siitä ei tingitä näköjään. - Flyer
No, enpä lennä kauheasti, mutta reilut 10 krt/v enkä koskaan ole vielä tarvinnut businesia. Miksi?
a) olen nk. "huonompi ihminen"
b) ei ole varaa
c) who cares
d) käytän rahani parempaan
e) kuljen maitse
Jos siis saan nopean bagdropin, boardingin, pari drinkkiä, lehdet, jotain mussua mistä en edes pidä ja ekana ulospääsyn, miksi maksaa niin h**tin pajon enemmän? Just don't get it. If you do, please, by all means judge me of my opinions.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3235980Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2761643Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1411512Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101436- 941355
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311252Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421035
- 172948