Dog dating, koiran kanssa treffeillä?

Pro koirat

Oletko koskaan kuullut dog datingistä?
Oletko koskaan ottanut koiraa mukaan treffeille?
Mitä pidät ajatuksesta?
Lähtisitkö koiratreffeille pyydettäessä? Miksi lähtisit, miksi et?
Mita ajattelet koiran omistavasta miehestä/naisesta ylipäänsä, onko koira hyvä vai huono juttu, vai jotain siltä väliltä?

Olen kirjoittanut aiheesta artikkelin, jossa käsittelen asian mahdollisia hyviä ja huonoja puolia. Artikkelin voi käydä lukemassa täältä:

https://sites.google.com/site/prokoirat/artikkelit/dogdating-koira-treffeilla-ja-koiraihmisten-treffaaminen

Otan myös mielelläni vastaan ideoita ja palautetta artikkeliini liittyen, tuo on vasta artikkelin ensimmäinen versio. Keksin itsekin juuri tätä kirjoittaessani sellaisen pointin, että jos koirat eivät tulekaan keskenään toimeen, voi tuo tuoda pienen haasteen tai mausteensa hommaan.. ;) Mutta eikun laumattamaan vain, niin kohtahan homma voi jo sujua koiriltakin :)

4

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yes for doggie dates

      Enpä ole koskaan kuullut dog datingistä puhuttavan vaikka olenkin koiran kanssa treffailua harrastanut. Ensimmäisen kerran silloin kun olin vasta aloittanut nettideittailun ja tuli aika tavata tuo nettituttavuus kasvoikkain, koska me kummatkin olimme koiranomistajia tuntui suorastaan itsestään selvyydeltä sopia treffit koirapuistolle. Kirjoituksessasi oli jo aika hyvin syitä miksi ottaa koira mukaan treffeille mutta omia syitäni:

      - Etenkin netissä tavatun täysin uuden tuttavuuden tapaaminen jännittää aina vähän ja koira vieressä luo turvallisuuden tunnetta, mikä myös rentouttaa ja tekee tilanteesta heti 'kotoisamman'.

      - Se miten toinen reagoi koiraani tai käsittelee omaansa kertoo yllättävän paljon ihmisestä.

      - Kun kerron että minulla on koira, todella moni ajattelee sen olevan joku pieni harmiton/hajuton/mauton seurakoira ja vastaa sen olettamuksen pohjalla pitävänsä koirista. Todellisuudessahan minulla on iso ja voimakasviettinen palveluskoira joka olemukseltaan saattaakin pelottaa treffikumppania joten parempi vaan että toinen näkee aikaisessa vaiheessa millainen koiruus minulla olikaan.

      - Koira saa samalla lenkkinsä. Mikäli treffit sujuivat rattoisasti ja päättäisimme jatkaa niitä jomman kumman asunnolle en joutuisi kieltäytymään vain koska koira pitää käyttää ulkona. ;)

      Omalle koiralleni olen opettanut jo pienestä pitäien että kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkia tulee silti sietää joten osaltani voin sanoa ettei koirien toimeen tuleminen ole ongelma.

      Koiran omistamista itsessään en näe negatiivisena ominaisuutena jos koira on hyvin pidetty. Ongelma voi kuitenkin tulla siitä miten toinen osapuoli koiraansa kohtelee. Likainen / hoitamaton, täysin kouluttamaton koira tai koiranomistajan velvollisuuksien laiminlyönti (mm. jätteiden keräämättä jättäminen) antaa treffikumppanista huonon kuvan kuten myös se jos tämä alkaa jo varhaisessa vaiheessa tapailua pitämään minua ilmaisena koiravahtina. Vaikka koira itsessään ei siis ole negatiivinen asia, en usko että voisin alkaa suhteeseen ihmisen kanssa jonka koiran kohtelu tai kasvatusmetodit olisivat pahasti ristiriidassa omieni kanssa.

      • Pro koirat

        Sulla oli hyviä pointteja tuossa, täydennän tuota artikkelia jossain kohtaa hieman, erityisesti tuo toinen ranskalainen viiva oli hyvä, voi tosiaan kertoa tosi paljon ihmisestä :)
        Kiitos!

        Itse en ole koiratreffeillä ollut, koko treffaaminen on jäänyt..., mutta tuolla kun pitkin poikin kulkee, niitä "treffejä" eli tuntemattomien ihmisten tapaamisia tulee vähän väliä. Siltä pohjalta kirjoitinkin.


    • nnnnnnnnnn3

      mun mielestä olisi aivan parasta, olisipa ainakin jokin yhteinen mielenkiinnonkohde ja jutusteltavaa :)
      Vaikka toisella ei edes olisi koiraa, niin jo se että pitää lemmikeistä ja se tämän kolmannen puolueettoman osapuolen tuominen tilanteeseen voisi rauhoittaa. On siitä vissiin tutkimustietoakin, että koira lisää avoimuutta...

      Mä en juuri käy treffeillä, kun vaikkapa kahvila on jotenkin ahdistava paikka... ja silti kaikki yleensä ehdottaa treffejä sellaiseen! siinä yrittää nyt olla hienosti ja esittää, että tämä latte nyt on hirveän paljon paremman makuinen kuin suodatinkahvi... kun taas jos ne treffit on kuraiselle lenkkipolulle, niin näkee ihan uuden puolen myös ihmisestä! Ihan ensiksi jo sen, että lähtee sinne ulos epävakaaseen säähän, ei kaikki lähde :)

      Että jos joku kaipaa koiratreffejä, niin mielellään lähden! Jos ei omistajalle treffiseuraa, niin koira kaipaisi uusia koiratuttavuuksia :)

      • Pro koirat

        Noin juuri! Ja jos ei kaksijalkaisilla natsaakaan riittävästi, niin ehkäpä koirilla natsaakin ja kavereita ei kai koirilla sen enempää kuin omistajillakaan liikaa koskaan ole :)

        Se on muuten se ihan tavallinen suodatinkahvi parasta, mielellään kunnon mukista nautittuna, eikä mistään kahden sormen pikkurilli kohti kuuta -kupista ;)

        Ja hyvä pointti sulla se, että mitäs jos tosiaan vähän vaikka tihkuukin jopa vettä? - onko vastaus että toihan on vaan pukeutumiskysymys, vai siirretäänkö toiseen päivään, vai mitä? Vaikkei koiraa oliskaan, niin musta "kokelas" ei saisi ihan sokerista olla, tai pelätä että jos meikit leviää, tai koroilla ei jaksa kävellä, tai....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      74
      3374
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3190
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2762
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2062
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1795
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      136
      1442
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1248
    Aihe