Ostajien käytös on muuttunut

Häkkitarhan Pate

Ennen tehtiin koeajon jälkeen ostopäätös. Nyt lähdetään koeajon jälkeen kotiin jahkaamaan.

Ratkaisin ongelman nostamalla hintoja. Kun 12.000 euron auto on koeajettu ja ostaja poistumassa kotiinsa pohtimaan, klousaan kaupat kysymällä tehdäänkö kymppitonnilla paperit heti. Lähes jokainen ostaja tarttuu käsi ojossa kynänvarteen ja homma on sitä myöten pulkassa.

Ei tänä päivänä muuten enää mitään kauppaa saa aikaiseksi. Nettihinnoittelu ja yleinen hintatietoisuus on niin pitkällä, että moni yksityisostaja tietää viidenkymmenen euron tarkkuudella kunkin käytetyn automerkin ja mallin hinnan. Kauppiaalle kate napsuu pelkästään halpoina ostohintoina. Toteutuvien myyntihintojen venyttäminen ei onnistu kuten vielä vuoteen 2010 asti leipä tehtiin sillä. Se oli leveää leipää tämän päivän murusiin verrattuna.

109

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon ajettu ei sam

      Sitten verrataan hintoja puolimiljoonan ajettuihin jos mittarissa on satatuhatta , kolhuja ja pellivanteilla jne. ei käsitetä että laatu ja vähänajettu on todellakin erihintainen.
      Näitä aikarosvoja jotka eivät ole ostamassakaan on ihan liikaa ja näille nettipelleille ei kukaan vastaa eikä ota tosissaan. Tai jos auto on rovaniemellä tai kehäkolmosella , hinta ei todellakaan ole sama.

      • only cash

        Lisävarusteet maksaa ensiostaja ja nyt jobbarit yrittää vielä niillä hinnoitella , loppuunkuluneet renkaat aluvanteilla ole mikään lisäarvo hinnoitteluun ja oikeasti hinnoiteltu auto haetaan vaikka toiselta puolelta suomea.


      • Pon-Ce-Zil

        "Tai jos auto on rovaniemellä tai kehäkolmosella , hinta ei todellakaan ole sama. "

        Tuo on niin totta: Roveniemellä samanlaisen auton hinta on kalliimpi.
        Syy: "Kehäkolmonen" ympäristöineen pitää hinnat kurissa, kun samoista asiakkaista kilpailee satojakin autoliikkeitä. Rovaniemi ja muut maalaiskunnat ovat kuin "Herran kukkarossa" siellä jossain, josta seuraaviin sataan autoliikkeeseen on keskimäärin 200-300km matka... eli lähiseutukilpailua huomattavasti vähäisemmin.


      • Sun mielestä_
        only cash kirjoitti:

        Lisävarusteet maksaa ensiostaja ja nyt jobbarit yrittää vielä niillä hinnoitella , loppuunkuluneet renkaat aluvanteilla ole mikään lisäarvo hinnoitteluun ja oikeasti hinnoiteltu auto haetaan vaikka toiselta puolelta suomea.

        Jos sun mielestä ne lisävarusteet ei ole minkään arvoisia, niin ei muuta kun ostat sitten semmoisen missä niitä ei ole. Turhaa sä niitä autoja kiertelet ja kiukuttelet missä on hyvät varusteet. ;)


      • only cash
        Sun mielestä_ kirjoitti:

        Jos sun mielestä ne lisävarusteet ei ole minkään arvoisia, niin ei muuta kun ostat sitten semmoisen missä niitä ei ole. Turhaa sä niitä autoja kiertelet ja kiukuttelet missä on hyvät varusteet. ;)

        Sori vaan jos olet jostain lisävarusteista extraa maksanut ne kun tulee siinä KÄYTETYN ajoneuvon mukana ei niitä maksa kuin se uuden ostaja itsensä kipeäksi sellainen se maailma vain on.
        Kyllä jokainen käytettynä ostetussa on renkaat vanteineen ja jopa maalipintakin ollut mukana eli mitä ihmeen lisävarusteita ilmastoinnista puhumattakaan taidat olla niitäfiksuja jotka riipii mattoja ja webastoja myöten tavarat irti ja sitten kaupittelet eteenpäin ainoa kun ei kyvyt ja taidot riitä niiden oikein irrottamiseen , monet naurut saanut kun jäänyt olennaiset osat autoon kiinni nuukajusseilla.


      • Best seller
        only cash kirjoitti:

        Lisävarusteet maksaa ensiostaja ja nyt jobbarit yrittää vielä niillä hinnoitella , loppuunkuluneet renkaat aluvanteilla ole mikään lisäarvo hinnoitteluun ja oikeasti hinnoiteltu auto haetaan vaikka toiselta puolelta suomea.

        Ei lisävarusteet hintaa nosta.Helpottavat vaan myyntiä.


    • Pienkauppiaat POP!

      "Ratkaisin ongelman nostamalla hintoja. Kun 12.000 euron auto on koeajettu ja ostaja poistumassa kotiinsa pohtimaan, klousaan kaupat kysymällä tehdäänkö kymppitonnilla paperit heti."

      Noh, tapa se on tuokin "kikkailla", mutta suoraan oikein hinnoitellen saa sen samaisen auton sillä kympillä kaupaksi kun sinä (ja monet muut) hinnoittelette 12000euron ylihintaiseksi... mutta kukin tavallaan, eihän siinä mitään.

      "...moni yksityisostaja tietää viidenkymmenen euron tarkkuudella kunkin käytetyn automerkin ja mallin hinnan."

      ei, ei tiedä. Luulottelee tietävänsä ja uskoo siihen itsekin. Kyllä se pitää ammattilaisen autokauppiaan tietää millä hinnalla myynnissään oleva myydään eikä antaa asiakkaan "tietää" paremmin sitä hintaa. Näille "tietäjille" voi ystävällisesti tai vähemmän ystävällisesti kehoittaa poistumista sinne minne ei aurinko paista.
      Hei; ihan oikeesti? Ei asiakas hinnoittele yhtään mitään tai muuten voi kauppias alkaa harrastelemaan ihan jotain muita hommia.

      • only cash

        Miinakentän häkkiapina tarvitsee banaaneja
        Asiakas on kunkku , käteinen vain puhuu siinä kumma vaikutus kaupankäynnissä sitä ei pysty kukaan myyjä kieltämään tai silloin valehtelee itselleen, jännä juttu kieltämättä.


      • Kauppias tahdittaa!
        only cash kirjoitti:

        Miinakentän häkkiapina tarvitsee banaaneja
        Asiakas on kunkku , käteinen vain puhuu siinä kumma vaikutus kaupankäynnissä sitä ei pysty kukaan myyjä kieltämään tai silloin valehtelee itselleen, jännä juttu kieltämättä.

        Höpöhöpö ja hekoheko... auton saa maksaa käteiselläkin, mutta rahoituksella autokauppias tienaa paremmin. Eritoten jos kauppa on "ilman käsirahaa" toteutettu.

        Kyllä jokainen itseään kunnioittava ja vähänkään kauppaan tottunut autokauppias on käteistä nähnyt ja joillain sitä on taskussakin nipuittain. Ei se kuule se sinun "kato mul on ihan oikee viissatanen" ole mikään uutinen.

        Kauppias määrää askelmerkit kun kauppaa tehdään, ei koskaan ostaja. "Käteispellet" on niiiiin 80-lukulaista ajanhukkaa ettei voi kun nauraa kun teitä vieläkin vaan näkee.


      • pieni liike vastaa

        Meikän putiikissa oli maaliskuusta lähtien siisti ruosteeton neliovinen -07 Almera kaikilla Tekna varusteilla ja 150 tkm ajettu. Harmaa metalliväri, kahdet kunnolliset kumit, katsastettu ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Hinnoittelin sen 4.900 euroon eli tonnin halvemmas mitä merkkiliikkeet vastaavasta pyytää.

        Kyselijää, nuuskijaa ja nuolijaa riitti jonoksi asti. Kukaan ei löytänyt autosta vikaa eikä syytä jättää ostamatta. Päätöstä vaan ei kertakaikkiaan saatu syntymään. Yksi perheenisä tuli Oulusta asti tänne pääkaupunkiseudulle kokeilemaan, oikein ajan kanssa koeajelemaan. Sitä seurasi puolen tunnin selostus hänen Nissan-osaamisestaan ja lopputulema että Almeran rengasmelu on liian voimakas. Se ei kuulemma uutena kuulu olla näin kova. Sanoin suoraan, huomasitko ettei autokaan ole uusi. Äijä lähti tyynesti kuin viilipytty köröttelemään takaisin Ouluun, Almera jäi riviin lepäämään.

        Minun käytäntöni ei ole pitää kärryjä näytillä vaan myydä ne. Soitin tummille pojille jotka vie vanhoja japseja Ghanaan. He haki Almeran ilomielin 4.500 eurolla. Auto meni sikäläiselle pankkiirin vaimolle, jolle kuulemma kelpaa vain paras.

        Mitä tästä opin? Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. Järkiajattelu on siirtynyt Afrikan maihin ja jatkossa nostan hattua näille kunnollisille asiakkaille.


      • Kauppiaiden puolesta
        pieni liike vastaa kirjoitti:

        Meikän putiikissa oli maaliskuusta lähtien siisti ruosteeton neliovinen -07 Almera kaikilla Tekna varusteilla ja 150 tkm ajettu. Harmaa metalliväri, kahdet kunnolliset kumit, katsastettu ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Hinnoittelin sen 4.900 euroon eli tonnin halvemmas mitä merkkiliikkeet vastaavasta pyytää.

        Kyselijää, nuuskijaa ja nuolijaa riitti jonoksi asti. Kukaan ei löytänyt autosta vikaa eikä syytä jättää ostamatta. Päätöstä vaan ei kertakaikkiaan saatu syntymään. Yksi perheenisä tuli Oulusta asti tänne pääkaupunkiseudulle kokeilemaan, oikein ajan kanssa koeajelemaan. Sitä seurasi puolen tunnin selostus hänen Nissan-osaamisestaan ja lopputulema että Almeran rengasmelu on liian voimakas. Se ei kuulemma uutena kuulu olla näin kova. Sanoin suoraan, huomasitko ettei autokaan ole uusi. Äijä lähti tyynesti kuin viilipytty köröttelemään takaisin Ouluun, Almera jäi riviin lepäämään.

        Minun käytäntöni ei ole pitää kärryjä näytillä vaan myydä ne. Soitin tummille pojille jotka vie vanhoja japseja Ghanaan. He haki Almeran ilomielin 4.500 eurolla. Auto meni sikäläiselle pankkiirin vaimolle, jolle kuulemma kelpaa vain paras.

        Mitä tästä opin? Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. Järkiajattelu on siirtynyt Afrikan maihin ja jatkossa nostan hattua näille kunnollisille asiakkaille.

        "Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. "

        Tuo on totta ja Almera esimerkkisi kuvastaa hyvin tämän päivän asiakkaita.
        Nuuskitaan, nuollaan, tirkistellään ja suurennuslasin kanssa tiiraillaan käytetyn auton ominaisuuksia josko löytyisi jotain nillittämisen aihetta.
        Jos löytyy; niin voi hyvänen aika kun on lasissa kiveniskuja ja renkaatkaan ei uudet enää ole.
        Jos juuri katsastettu, epäillään kovaan ääneen katsastusinsinöörinkin rehellisyyttä.

        Äläs mitään, kun tällainen paviaani sitten saadaan talutettua papereille ja maksamaan kauppiaan määrittelemän hinnan... ei viikkoa mene, kun ostokrapula iskee. "Ostin teiltä viime viikolla... mitäs tehdään, kun jarrut rahisee ja ihan kuin pikkuisen ravistais kovemmassa ajossa...?"

        Eli lähes järjissäänkin olevan tuntuiset ostajat ovat kuin tikkarinsa pahalle sedälle menettäneitä itkupillejä. Siis järjissäänkin olevat, puhumattakaan nysvääjistä ja hyönteistutkijoista, jotka jo ostonhetkellä ovat kuin toiselta planeetalta eksyneitä humanoideja vailla minkään valtakunnan järjenkäyttöä.
        No, niillehän ei kannata autoa edes myydä, kuten ei näille käteispelleillekään.


      • Hannes.
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        "Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. "

        Tuo on totta ja Almera esimerkkisi kuvastaa hyvin tämän päivän asiakkaita.
        Nuuskitaan, nuollaan, tirkistellään ja suurennuslasin kanssa tiiraillaan käytetyn auton ominaisuuksia josko löytyisi jotain nillittämisen aihetta.
        Jos löytyy; niin voi hyvänen aika kun on lasissa kiveniskuja ja renkaatkaan ei uudet enää ole.
        Jos juuri katsastettu, epäillään kovaan ääneen katsastusinsinöörinkin rehellisyyttä.

        Äläs mitään, kun tällainen paviaani sitten saadaan talutettua papereille ja maksamaan kauppiaan määrittelemän hinnan... ei viikkoa mene, kun ostokrapula iskee. "Ostin teiltä viime viikolla... mitäs tehdään, kun jarrut rahisee ja ihan kuin pikkuisen ravistais kovemmassa ajossa...?"

        Eli lähes järjissäänkin olevan tuntuiset ostajat ovat kuin tikkarinsa pahalle sedälle menettäneitä itkupillejä. Siis järjissäänkin olevat, puhumattakaan nysvääjistä ja hyönteistutkijoista, jotka jo ostonhetkellä ovat kuin toiselta planeetalta eksyneitä humanoideja vailla minkään valtakunnan järjenkäyttöä.
        No, niillehän ei kannata autoa edes myydä, kuten ei näille käteispelleillekään.

        Itsellä oli hyvä ja huollettu diesel-mersu myynnissä viime joulusta asti. Kaikenlaista jantteria kävi naukumassa mikä milloinkin on autossa persiillään. Heinäkuussa vihdoin tuli kiinteistökauppias joka tarvitsi kunnon työauton. Hän sanoi heti kättelyssä ettei sitten itke perään vaikka autosta löytyisi mitä. Olin niin tyytyväinen tuohon lupaukseen että annoin hyvän alennuksen. Kaupat tehtiin heti eikä valituksen sanaa ole perästä kuulunut.


      • Kauppiaiden puolesta
        Hannes. kirjoitti:

        Itsellä oli hyvä ja huollettu diesel-mersu myynnissä viime joulusta asti. Kaikenlaista jantteria kävi naukumassa mikä milloinkin on autossa persiillään. Heinäkuussa vihdoin tuli kiinteistökauppias joka tarvitsi kunnon työauton. Hän sanoi heti kättelyssä ettei sitten itke perään vaikka autosta löytyisi mitä. Olin niin tyytyväinen tuohon lupaukseen että annoin hyvän alennuksen. Kaupat tehtiin heti eikä valituksen sanaa ole perästä kuulunut.

        Juuri näin.
        Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että peräkkäisillä "renkaanpotkijoilla" on tasan päinvastaiset mielipiteet samasta yksilöstä.

        Ensimmäinen voivottelee kun on niin paljon laittoa, ruostettakin jos ei vielä niin ens´vuonna... ja tunnin päästä samaa autoa tulee järjissään oleva katsomaan ja toteaa sen olevan huippukuntoinen. Ikäisekseen.
        Eli ymmärtää ettei 15-vuotias auto voikaan olla uudenveroinen ja ostelee hyvän kulkupelin pois kuleksimasta.
        Joskus tätä järjissään olevaa vaan saa odotella kauankin, kuten esimerkissäsi Mersulle ostajaa. Mutta tulee se, ihan aina ja joka kerta, se järjissäänkin oleva. Eli kauppias määrää miten ja kenelle ja milloin myydään tai ei myydä.
        M.O.T.


      • only cash
        Kauppias tahdittaa! kirjoitti:

        Höpöhöpö ja hekoheko... auton saa maksaa käteiselläkin, mutta rahoituksella autokauppias tienaa paremmin. Eritoten jos kauppa on "ilman käsirahaa" toteutettu.

        Kyllä jokainen itseään kunnioittava ja vähänkään kauppaan tottunut autokauppias on käteistä nähnyt ja joillain sitä on taskussakin nipuittain. Ei se kuule se sinun "kato mul on ihan oikee viissatanen" ole mikään uutinen.

        Kauppias määrää askelmerkit kun kauppaa tehdään, ei koskaan ostaja. "Käteispellet" on niiiiin 80-lukulaista ajanhukkaa ettei voi kun nauraa kun teitä vieläkin vaan näkee.

        Pidä miinasi
        Aina on auto löytynyt ja käteisellä ei tarvitse luottotietoja kaivella eikä vappupalloilla viedä kuin normi tursasta eli auto se ostokohde eikä
        tarinat tätä kun ei häkkiapina tajua.
        Jos kohtuu tarjous ei kelpaa niin vaihdetaan kohdetta ei ne autot maailmasta ostamalla lopu.
        Sopiva kohde kysely sähköpostilla/puhelimella jos myyjän asenne sama kuin edellisellä niin jääköön sinne keskenään jos vaivautuu edes jotain kertomaan niin ostajana voi vaivautua katsomaan ja melko shittiä välillä ja ihan sama liike yksityinen ja jobbari hyviä yksityisiäkin myyjiä löytyy kuten nykyisen auton myyjä n700km päästä oli jo melko skeptikko autonsa suhteen ja hinta huoltohistoria ja muutkin kohdillaan kannattava ostos .


      • jeppisssd
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        "Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. "

        Tuo on totta ja Almera esimerkkisi kuvastaa hyvin tämän päivän asiakkaita.
        Nuuskitaan, nuollaan, tirkistellään ja suurennuslasin kanssa tiiraillaan käytetyn auton ominaisuuksia josko löytyisi jotain nillittämisen aihetta.
        Jos löytyy; niin voi hyvänen aika kun on lasissa kiveniskuja ja renkaatkaan ei uudet enää ole.
        Jos juuri katsastettu, epäillään kovaan ääneen katsastusinsinöörinkin rehellisyyttä.

        Äläs mitään, kun tällainen paviaani sitten saadaan talutettua papereille ja maksamaan kauppiaan määrittelemän hinnan... ei viikkoa mene, kun ostokrapula iskee. "Ostin teiltä viime viikolla... mitäs tehdään, kun jarrut rahisee ja ihan kuin pikkuisen ravistais kovemmassa ajossa...?"

        Eli lähes järjissäänkin olevan tuntuiset ostajat ovat kuin tikkarinsa pahalle sedälle menettäneitä itkupillejä. Siis järjissäänkin olevat, puhumattakaan nysvääjistä ja hyönteistutkijoista, jotka jo ostonhetkellä ovat kuin toiselta planeetalta eksyneitä humanoideja vailla minkään valtakunnan järjenkäyttöä.
        No, niillehän ei kannata autoa edes myydä, kuten ei näille käteispelleillekään.

        Kumma kun kukaan ei ole valitellut minulle myydyistä autoista. Johtunee siitä että yksityinen myy priimaa halvalla.


      • huono provo
        pieni liike vastaa kirjoitti:

        Meikän putiikissa oli maaliskuusta lähtien siisti ruosteeton neliovinen -07 Almera kaikilla Tekna varusteilla ja 150 tkm ajettu. Harmaa metalliväri, kahdet kunnolliset kumit, katsastettu ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Hinnoittelin sen 4.900 euroon eli tonnin halvemmas mitä merkkiliikkeet vastaavasta pyytää.

        Kyselijää, nuuskijaa ja nuolijaa riitti jonoksi asti. Kukaan ei löytänyt autosta vikaa eikä syytä jättää ostamatta. Päätöstä vaan ei kertakaikkiaan saatu syntymään. Yksi perheenisä tuli Oulusta asti tänne pääkaupunkiseudulle kokeilemaan, oikein ajan kanssa koeajelemaan. Sitä seurasi puolen tunnin selostus hänen Nissan-osaamisestaan ja lopputulema että Almeran rengasmelu on liian voimakas. Se ei kuulemma uutena kuulu olla näin kova. Sanoin suoraan, huomasitko ettei autokaan ole uusi. Äijä lähti tyynesti kuin viilipytty köröttelemään takaisin Ouluun, Almera jäi riviin lepäämään.

        Minun käytäntöni ei ole pitää kärryjä näytillä vaan myydä ne. Soitin tummille pojille jotka vie vanhoja japseja Ghanaan. He haki Almeran ilomielin 4.500 eurolla. Auto meni sikäläiselle pankkiirin vaimolle, jolle kuulemma kelpaa vain paras.

        Mitä tästä opin? Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. Järkiajattelu on siirtynyt Afrikan maihin ja jatkossa nostan hattua näille kunnollisille asiakkaille.

        Tarinasi on puppua!


      • okokkk
        pieni liike vastaa kirjoitti:

        Meikän putiikissa oli maaliskuusta lähtien siisti ruosteeton neliovinen -07 Almera kaikilla Tekna varusteilla ja 150 tkm ajettu. Harmaa metalliväri, kahdet kunnolliset kumit, katsastettu ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Hinnoittelin sen 4.900 euroon eli tonnin halvemmas mitä merkkiliikkeet vastaavasta pyytää.

        Kyselijää, nuuskijaa ja nuolijaa riitti jonoksi asti. Kukaan ei löytänyt autosta vikaa eikä syytä jättää ostamatta. Päätöstä vaan ei kertakaikkiaan saatu syntymään. Yksi perheenisä tuli Oulusta asti tänne pääkaupunkiseudulle kokeilemaan, oikein ajan kanssa koeajelemaan. Sitä seurasi puolen tunnin selostus hänen Nissan-osaamisestaan ja lopputulema että Almeran rengasmelu on liian voimakas. Se ei kuulemma uutena kuulu olla näin kova. Sanoin suoraan, huomasitko ettei autokaan ole uusi. Äijä lähti tyynesti kuin viilipytty köröttelemään takaisin Ouluun, Almera jäi riviin lepäämään.

        Minun käytäntöni ei ole pitää kärryjä näytillä vaan myydä ne. Soitin tummille pojille jotka vie vanhoja japseja Ghanaan. He haki Almeran ilomielin 4.500 eurolla. Auto meni sikäläiselle pankkiirin vaimolle, jolle kuulemma kelpaa vain paras.

        Mitä tästä opin? Suomen automarkkinat on käyneet h-vetin nirsoiksi, ylimielisiksi ja uskomattoman tahmeiksi. Järkiajattelu on siirtynyt Afrikan maihin ja jatkossa nostan hattua näille kunnollisille asiakkaille.

        Myit alle pyynnin 10% ja selität jostain nettohinnoittelusta? Kai asiakkaalla on oikeus olla ottamatta.


      • Ostaja.-.
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        Juuri näin.
        Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että peräkkäisillä "renkaanpotkijoilla" on tasan päinvastaiset mielipiteet samasta yksilöstä.

        Ensimmäinen voivottelee kun on niin paljon laittoa, ruostettakin jos ei vielä niin ens´vuonna... ja tunnin päästä samaa autoa tulee järjissään oleva katsomaan ja toteaa sen olevan huippukuntoinen. Ikäisekseen.
        Eli ymmärtää ettei 15-vuotias auto voikaan olla uudenveroinen ja ostelee hyvän kulkupelin pois kuleksimasta.
        Joskus tätä järjissään olevaa vaan saa odotella kauankin, kuten esimerkissäsi Mersulle ostajaa. Mutta tulee se, ihan aina ja joka kerta, se järjissäänkin oleva. Eli kauppias määrää miten ja kenelle ja milloin myydään tai ei myydä.
        M.O.T.

        Minä menin tammikussa autokauppaan. Katselin ympärilleni ja ostin Uudehkon käytetyn auton vm 14 ja ajettu 200km (kaksisataa kilometriä) uushinta 17980 tk 600e). Ostin auton 16900e kaksilla aluvannesarjoilla varustetuilla renkailla ja lohkolämmittimellä.

        Olin tyytyväinen, samoin kauppias. Sain autoon 6v/200tkm takuun, kun otin huoltosopimuksen 31,50e/kk/15000km/a. Sopimuksen saan purkaa milloin vain, jolloin palauttavat 23,50e/kk, jos en ole käyttänyt sopimusta.

        Auto on nyt nimissäni ja mietin pitäisikö kaksi muuta autoani vaihtaa uusiin (vm 1/2013 ja (8/2002). Häkkiautokauppiaista olen joskus nähnyt pahaa unta viimeisen ostoni (1992) jälkeen.


      • kauppakäykusiimaa
        only cash kirjoitti:

        Miinakentän häkkiapina tarvitsee banaaneja
        Asiakas on kunkku , käteinen vain puhuu siinä kumma vaikutus kaupankäynnissä sitä ei pysty kukaan myyjä kieltämään tai silloin valehtelee itselleen, jännä juttu kieltämättä.

        Niinhän sitä äkkinäinen luulee, kun tuote on oikein hinnoiteltu, kärsii valita kelle myy. Viimeksi haistatin vitut viikonloppuna yhdelle ostajalle, ja sanoin tätä autoa ei tarvitse kusipäälle myydä, kun normaalejakin ostajia on. Myin auton seuraavana päivänä. Oli muuten juuri tuollainen "only cash" mulkku mikä sai lähdöt.


      • only cash :)-:(:
        kauppakäykusiimaa kirjoitti:

        Niinhän sitä äkkinäinen luulee, kun tuote on oikein hinnoiteltu, kärsii valita kelle myy. Viimeksi haistatin vitut viikonloppuna yhdelle ostajalle, ja sanoin tätä autoa ei tarvitse kusipäälle myydä, kun normaalejakin ostajia on. Myin auton seuraavana päivänä. Oli muuten juuri tuollainen "only cash" mulkku mikä sai lähdöt.

        Kova ja kohtelias jäppinen taitaa autokauppa käydä kuin terva tuolla asenteella no eipä se minulta ole pois.

        Nimittele kun et muuta osaa "miinakentän häkkiapina" osuu ja uppoaa varmasti otolliseen maaperään.

        Rahalla ne autot ostetaan eikä Herra myyjän perset#ä nuolen.

        Lähettele vain ostajia pois kun tungokseksi kertyy kiimaisia ostajia tontille.


      • Liike-elämän totuus
        only cash :)-:(: kirjoitti:

        Kova ja kohtelias jäppinen taitaa autokauppa käydä kuin terva tuolla asenteella no eipä se minulta ole pois.

        Nimittele kun et muuta osaa "miinakentän häkkiapina" osuu ja uppoaa varmasti otolliseen maaperään.

        Rahalla ne autot ostetaan eikä Herra myyjän perset#ä nuolen.

        Lähettele vain ostajia pois kun tungokseksi kertyy kiimaisia ostajia tontille.

        On normaalia, että yritykset pyrkivät eroon kannattamattomista ja vaikeista asiakkuuksista. Sama varmasti pätee autokaupassakin.


      • kauppakäykusiima
        only cash :)-:(: kirjoitti:

        Kova ja kohtelias jäppinen taitaa autokauppa käydä kuin terva tuolla asenteella no eipä se minulta ole pois.

        Nimittele kun et muuta osaa "miinakentän häkkiapina" osuu ja uppoaa varmasti otolliseen maaperään.

        Rahalla ne autot ostetaan eikä Herra myyjän perset#ä nuolen.

        Lähettele vain ostajia pois kun tungokseksi kertyy kiimaisia ostajia tontille.

        Asialliset asiakkaat saavat hyvän palvelun, "only cash" mulkuille olen tarkoituksellisesti epäkohtelias, että tajuavat lähteä, heistä on vain haittaa liiketoiminnalle. Tulee mieleen esimerkki näistä pikkurahan voimaan uskovista mulkuista: tyhjätasku tuli katsomaan parintonnin autoa, kehui että hänellä on mukanaan 1300 käteistä, vastasin: mitä sitten, mulla on taskussa paljon enemmän ja tämä auton viimeinen hinta on 1850,-. Tajusi lähteä. Yksikään auto EI ole jäänyt myymättä, vaikka nämä käteispellet luulevat, että kauppias on riippuvainen heidän vähistä rahoistaan.


      • K.P.A.!
        kauppakäykusiima kirjoitti:

        Asialliset asiakkaat saavat hyvän palvelun, "only cash" mulkuille olen tarkoituksellisesti epäkohtelias, että tajuavat lähteä, heistä on vain haittaa liiketoiminnalle. Tulee mieleen esimerkki näistä pikkurahan voimaan uskovista mulkuista: tyhjätasku tuli katsomaan parintonnin autoa, kehui että hänellä on mukanaan 1300 käteistä, vastasin: mitä sitten, mulla on taskussa paljon enemmän ja tämä auton viimeinen hinta on 1850,-. Tajusi lähteä. Yksikään auto EI ole jäänyt myymättä, vaikka nämä käteispellet luulevat, että kauppias on riippuvainen heidän vähistä rahoistaan.

        Jeps!
        Ja samat pellet perustelevat prseettömiä tinkimisiään; "Tuolla toises liikkees on xxxxx-hinnalla samanlainen..."

        Vai niin, että oikein ihan "samanlainen"? Sittenhän pitää sinun hakea sieltä se "samanlainen" tai ottaa tästä ehjä pari tonnia kalliimmalla. Sen verran voin alankokemuksesta vinkata, että ihan "samanlainen" se hintapyynniltään kolme tonnia halvempi ei välttämättä sitten ole. Mutta en toki hauku toisiakaan liikkeitä, se sinun pitää mennä paikanpäälle itse toteamaan... ja osta ihmeessä, jos "samanlaisen" saat noinkin paljon halvemmalla. Tervetuloa takaisin, jos se ei "samanlainen" ollutkaan.

        Näistä "muka amanlaisella toisessa liikkeessä" -tinkijöistä on takaisin tullut enemmän kuin puolet. Osa on ehkä sen "samanlaisen" ostanutkin, osa ei enää kehtaa takaisin tulla, mutta usea on tullut ja todennut "Ei se tosiaan ihan samanlainen sitten ollutkaan..."


      • only cash vieläkin
        K.P.A.! kirjoitti:

        Jeps!
        Ja samat pellet perustelevat prseettömiä tinkimisiään; "Tuolla toises liikkees on xxxxx-hinnalla samanlainen..."

        Vai niin, että oikein ihan "samanlainen"? Sittenhän pitää sinun hakea sieltä se "samanlainen" tai ottaa tästä ehjä pari tonnia kalliimmalla. Sen verran voin alankokemuksesta vinkata, että ihan "samanlainen" se hintapyynniltään kolme tonnia halvempi ei välttämättä sitten ole. Mutta en toki hauku toisiakaan liikkeitä, se sinun pitää mennä paikanpäälle itse toteamaan... ja osta ihmeessä, jos "samanlaisen" saat noinkin paljon halvemmalla. Tervetuloa takaisin, jos se ei "samanlainen" ollutkaan.

        Näistä "muka amanlaisella toisessa liikkeessä" -tinkijöistä on takaisin tullut enemmän kuin puolet. Osa on ehkä sen "samanlaisen" ostanutkin, osa ei enää kehtaa takaisin tulla, mutta usea on tullut ja todennut "Ei se tosiaan ihan samanlainen sitten ollutkaan..."

        "Hieno homma"!
        Lautatarhan apinat tarvitsee pähkinöitä no eipä se minulta ole pois.

        Kun > 20000 euron käyttöautoa on ostelemassa ja "käytetyssä" ostokohteessa havaitsee vikoja joiden poisto/ korjaaminen maksaa ihan oikeita euroja niin en katso olevani se mulkk# asiakas.

        Ensinmäinen teko selvittää omistaja autoon myyntitili =miten ja kuka toimii myyjänä ja kenen agendalla, luottoyhtiö miten myyjä meinaa asian hoitaa eli näiden toimien jälkeen vasta myyntituote eli paperit täsmää myytävään tuoteeseen , huoltokirjat renkaat millaisessa kunnossa ei riitä että niissä vanteet ja ovat pyöreät, korjaukset milloin katsastettu omistushistoria mahdollisineen tuontiauto statuksella mistä ja miten ilmaantunut suomen kamaralle.

        Ja se maksu ihan oikeilla euroilla tilisiirtona , käteisenä ja pankkivekselinä jos jokin ei arvoisellle myyjälle kelpaa sovitun hinnan maksutapana niin pitäköön kulkuneuvonsa vai onko tässä jotain epäselvää Herra Myyjille?

        Ikinä ei ole tarvinnut kävellen lähteä liikkeestä pois rahat ovat kelvanneet vaikka uhoatte vaikka mitä.


      • uninenmies
        Ostaja.-. kirjoitti:

        Minä menin tammikussa autokauppaan. Katselin ympärilleni ja ostin Uudehkon käytetyn auton vm 14 ja ajettu 200km (kaksisataa kilometriä) uushinta 17980 tk 600e). Ostin auton 16900e kaksilla aluvannesarjoilla varustetuilla renkailla ja lohkolämmittimellä.

        Olin tyytyväinen, samoin kauppias. Sain autoon 6v/200tkm takuun, kun otin huoltosopimuksen 31,50e/kk/15000km/a. Sopimuksen saan purkaa milloin vain, jolloin palauttavat 23,50e/kk, jos en ole käyttänyt sopimusta.

        Auto on nyt nimissäni ja mietin pitäisikö kaksi muuta autoani vaihtaa uusiin (vm 1/2013 ja (8/2002). Häkkiautokauppiaista olen joskus nähnyt pahaa unta viimeisen ostoni (1992) jälkeen.

        Minä menin tammikussa autokauppaan. Katselin ympärilleni ja ostin Uudehkon käytetyn auton vm 14 ja ajettu 200km (kaksisataa kilometriä) uushinta 17980 tk 600e). Ostin auton 16900e kaksilla aluvannesarjoilla varustetuilla renkailla ja lohkolämmittimellä.

        Olin tyytyväinen, samoin kauppias. Sain autoon 6v/200tkm takuun, kun otin huoltosopimuksen 31,50e/kk/15000km/a. Sopimuksen saan purkaa milloin vain, jolloin palauttavat 23,50e/kk, jos en ole käyttänyt sopimusta.

        Auto on nyt nimissäni ja mietin pitäisikö kaksi muuta autoani vaihtaa uusiin (vm 1/2013 ja (8/2002). Häkkiautokauppiaista olen joskus nähnyt pahaa unta viimeisen ostoni (1992) jälkeen.

        Taisit unta nähä?


    • NäinMeillä

      Oletteko te kaikki kauheaa autokauppiaan elämää voivottelevat ihmiset huomanneet että mikään laki ei määrää teitä toimimaan autokauppiaana yhtään sekuntia kauempaa kuin itse haluatte? Pääsette noista typeristä asiakkaista eroon ihan heti kun vain haluatte.

    • Vainkunnonliikkeistä

      Ihme, että joku edes ostaa häkkiapinalta mitään.

      • Kauppias Turusta

        Kunnon liikkeissä on kunnon hinta. Yksityiset pänkäpäät luulee saavansa pikkuliikkeestä priimakuntoisen auton puoli-ilmaiseksi vain siksi että se on pikkuliike. Jos rahat ei riitä, kauppias haukutaan ja halvennetaan kylillä kaikkien kuullen ahneeksi huijariksi.

        Myyjät on tänä päivänä rehellisyyden perikuvia verrattuna ostajien paskasakkiin, jonka koko senkun kasvaa.


      • visio tulevasta
        Kauppias Turusta kirjoitti:

        Kunnon liikkeissä on kunnon hinta. Yksityiset pänkäpäät luulee saavansa pikkuliikkeestä priimakuntoisen auton puoli-ilmaiseksi vain siksi että se on pikkuliike. Jos rahat ei riitä, kauppias haukutaan ja halvennetaan kylillä kaikkien kuullen ahneeksi huijariksi.

        Myyjät on tänä päivänä rehellisyyden perikuvia verrattuna ostajien paskasakkiin, jonka koko senkun kasvaa.

        Entistä pahemmaksi vaan tulee elämä vastaisuudessa autokauppiaalle.

        Kaikki eivät ole vielä tiedostaneet koko ajan käynnissä olevaa muutosta : Arkipäivän elämä on aiirtymässä yhä enemmän virtuaalimaailmaan. Ne joilla on teinejä kotona, alkavat ensimmäisenä tajuta tämän muutoksen.

        Eli tulevaisuudessa asiakas yhä harvemmin kävelee autoliikkeeseen sisään. Asiat sovitaan netissä.


      • tursas häiritsee
        visio tulevasta kirjoitti:

        Entistä pahemmaksi vaan tulee elämä vastaisuudessa autokauppiaalle.

        Kaikki eivät ole vielä tiedostaneet koko ajan käynnissä olevaa muutosta : Arkipäivän elämä on aiirtymässä yhä enemmän virtuaalimaailmaan. Ne joilla on teinejä kotona, alkavat ensimmäisenä tajuta tämän muutoksen.

        Eli tulevaisuudessa asiakas yhä harvemmin kävelee autoliikkeeseen sisään. Asiat sovitaan netissä.

        Totta pitää vaan mukautua kun se tyhmä "asiakas" häiritsee arvonsa tuntevaa kauppuria ennen nettiaikaa oli varmasti kultaaikaa paalikamaa myytiin priimana ja kauppias oikeassa.


      • Outoa kaupankäyntiä
        tursas häiritsee kirjoitti:

        Totta pitää vaan mukautua kun se tyhmä "asiakas" häiritsee arvonsa tuntevaa kauppuria ennen nettiaikaa oli varmasti kultaaikaa paalikamaa myytiin priimana ja kauppias oikeassa.

        Onhan täällä äänessä se yksi tursas, jonka mukaan " myyjä päättää aina hinnasta ja kaupasta"! Eli asiakas saa armosta ostaa auton häneltä siihen hintaan, kun autokauppias sen tinkimättä hintaa haluaa myydä.

        Kyllä se asiakas on kaupankäynnissä kuningas ainakin useimmilla aloilla. En kyllä autokauppaan aio hattu kourassa mennä kuten pankinjohtajan puheille mennävuosina Kekkosen aikaan.
        Pankeissakin on meno vaan muuttunut ja pankinjohtajakin ymmärtää olevansa lainojen myyjä.


      • Laskupää
        Outoa kaupankäyntiä kirjoitti:

        Onhan täällä äänessä se yksi tursas, jonka mukaan " myyjä päättää aina hinnasta ja kaupasta"! Eli asiakas saa armosta ostaa auton häneltä siihen hintaan, kun autokauppias sen tinkimättä hintaa haluaa myydä.

        Kyllä se asiakas on kaupankäynnissä kuningas ainakin useimmilla aloilla. En kyllä autokauppaan aio hattu kourassa mennä kuten pankinjohtajan puheille mennävuosina Kekkosen aikaan.
        Pankeissakin on meno vaan muuttunut ja pankinjohtajakin ymmärtää olevansa lainojen myyjä.

        Ota huomioon että myyjä päättää millä hinnalla hän autosta luopuu. Voidaan helposti laskea montako sinun kuukausipalkkaasi kauppahinta on. Eli myyjä päättää huhkitko sinä 12 vai 14 kuukautta saadaksesi haluamasi auton. Eri asia sitten on jos et halua autoa tarpeeksi, jolloin ei synny kauppojakaan.


      • kiitos tästä
        Laskupää kirjoitti:

        Ota huomioon että myyjä päättää millä hinnalla hän autosta luopuu. Voidaan helposti laskea montako sinun kuukausipalkkaasi kauppahinta on. Eli myyjä päättää huhkitko sinä 12 vai 14 kuukautta saadaksesi haluamasi auton. Eri asia sitten on jos et halua autoa tarpeeksi, jolloin ei synny kauppojakaan.

        Voiko asiaa enää selvemmin sanoa.


      • ................
        Laskupää kirjoitti:

        Ota huomioon että myyjä päättää millä hinnalla hän autosta luopuu. Voidaan helposti laskea montako sinun kuukausipalkkaasi kauppahinta on. Eli myyjä päättää huhkitko sinä 12 vai 14 kuukautta saadaksesi haluamasi auton. Eri asia sitten on jos et halua autoa tarpeeksi, jolloin ei synny kauppojakaan.

        Laskupää ilmaisi asian selvästi. Myyjällä on edelleen se auto, jonka ostaja kokee tarvitsevansa. Jos ostaja ei koe autoa tarpeekseen, ei kauppaakaan synny. Mutta aina kun tarve on, myyjä päättää hinnan. Vähän ihmistuntemusta omaava myyjä ymmärtää olla myös myymättä jos näyttää siltä, ettei ostajalla ole edellytyksiä saada autoa nimiinsä (ei ole luottotietoja, jotta saisi vakuutuksen). Tai vähintään osaa hankkiutua mokomasta haihattelijasta/jobbarista loukkaamatta eroon kun ehdottaa että kaupat leimakonttorilla.


      • volvokaupias
        ................ kirjoitti:

        Laskupää ilmaisi asian selvästi. Myyjällä on edelleen se auto, jonka ostaja kokee tarvitsevansa. Jos ostaja ei koe autoa tarpeekseen, ei kauppaakaan synny. Mutta aina kun tarve on, myyjä päättää hinnan. Vähän ihmistuntemusta omaava myyjä ymmärtää olla myös myymättä jos näyttää siltä, ettei ostajalla ole edellytyksiä saada autoa nimiinsä (ei ole luottotietoja, jotta saisi vakuutuksen). Tai vähintään osaa hankkiutua mokomasta haihattelijasta/jobbarista loukkaamatta eroon kun ehdottaa että kaupat leimakonttorilla.

        Myyjä valitsee asiakkaansa:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288737034534.html?pos=ok-trm-auto


      • seatintin
        ................ kirjoitti:

        Laskupää ilmaisi asian selvästi. Myyjällä on edelleen se auto, jonka ostaja kokee tarvitsevansa. Jos ostaja ei koe autoa tarpeekseen, ei kauppaakaan synny. Mutta aina kun tarve on, myyjä päättää hinnan. Vähän ihmistuntemusta omaava myyjä ymmärtää olla myös myymättä jos näyttää siltä, ettei ostajalla ole edellytyksiä saada autoa nimiinsä (ei ole luottotietoja, jotta saisi vakuutuksen). Tai vähintään osaa hankkiutua mokomasta haihattelijasta/jobbarista loukkaamatta eroon kun ehdottaa että kaupat leimakonttorilla.

        Tuossa menee vikaan. Ilmankos jäi taas uuden kauppa tekemättä autokauppiaalta kun ei osannut hinnoitella tuotetta. Oletus siitä että minun on pakko ostaa on väärä, kyse on vain matematiikasta.


    • tuusulassa kuultua

      Pitää olla katkera häkkiapina, kun näin urakalla herjaa asiakkaita. Ei ihmekkään, että välillä joutuu nimeä vaihtamaan yms.

      • kenttämyyjä

        Autokauppiaallakin on oikeus inhimilliseen työympäristöön. Mieti nyt jos sinä olisit apteekkari ja asiakkaat tulisi tiskille saarnaamaan kuin h-vetin huonoja lääkkeet on, kuka ne on keksinyt ja missä valmistettu ja kauanko ne on sinulla hyllyssä ollut, ja niin pirun kalliitakin, mitäs jos maksetaankin vain puolet hintapyynnöstä. Vastaat kaikkiin kysymyksiin asiallisesti ja asiakas kävelee naapuriapteekkiin vetämään saman psykoosin uudelleen alusta. Tätä se on autokauppiaan arki tänä päivänä. Totuuden puhuminen ei ole herjaamista, otappa se huomioon!


      • Kauppiaiden puolesta
        kenttämyyjä kirjoitti:

        Autokauppiaallakin on oikeus inhimilliseen työympäristöön. Mieti nyt jos sinä olisit apteekkari ja asiakkaat tulisi tiskille saarnaamaan kuin h-vetin huonoja lääkkeet on, kuka ne on keksinyt ja missä valmistettu ja kauanko ne on sinulla hyllyssä ollut, ja niin pirun kalliitakin, mitäs jos maksetaankin vain puolet hintapyynnöstä. Vastaat kaikkiin kysymyksiin asiallisesti ja asiakas kävelee naapuriapteekkiin vetämään saman psykoosin uudelleen alusta. Tätä se on autokauppiaan arki tänä päivänä. Totuuden puhuminen ei ole herjaamista, otappa se huomioon!

        Juuri näin, osuvasti vertauksella kerrottu millainen työympäristö autokauppiailla ja millaisia asiakkaat ovat.
        Ei toki kaikki eikä ihan jokainenkaan, mutta se joka ei tätä työnään ole tehnyt, ei voi edes kuvitella miten moni asiakas on täysin sekaisin päästään.


      • vähän järkeä kiitos
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        Juuri näin, osuvasti vertauksella kerrottu millainen työympäristö autokauppiailla ja millaisia asiakkaat ovat.
        Ei toki kaikki eikä ihan jokainenkaan, mutta se joka ei tätä työnään ole tehnyt, ei voi edes kuvitella miten moni asiakas on täysin sekaisin päästään.

        Itse pannut merkille aina vaan yleistyvät ns. asiantuntijat. Joka kevät paikallislehdissä kirjoitetaan varoittavaan sävyyn ohjeet käytetyn auton hankkijalle. Eli jonkun autokaupoissaan epäonnistuneen toimittajanklopin näkemys asiasta. Käsketään, jos ei itse ymmärrä tarpeeksi, käyttämään asiantuntijaa. Meillä liikkeessä käy sitten ostajien asiantuntijoina jos minkä sortin pikaravintolan vuoropäällikköä, taksikuskia ja uskonnollista lahkoa. Ilman muuta he tietää autoni teknisen kunnon paremmin kuin minä, kalustoni huoltanut ja läpikäynyt omistaja...


      • Kauppiaiden puolesta
        vähän järkeä kiitos kirjoitti:

        Itse pannut merkille aina vaan yleistyvät ns. asiantuntijat. Joka kevät paikallislehdissä kirjoitetaan varoittavaan sävyyn ohjeet käytetyn auton hankkijalle. Eli jonkun autokaupoissaan epäonnistuneen toimittajanklopin näkemys asiasta. Käsketään, jos ei itse ymmärrä tarpeeksi, käyttämään asiantuntijaa. Meillä liikkeessä käy sitten ostajien asiantuntijoina jos minkä sortin pikaravintolan vuoropäällikköä, taksikuskia ja uskonnollista lahkoa. Ilman muuta he tietää autoni teknisen kunnon paremmin kuin minä, kalustoni huoltanut ja läpikäynyt omistaja...

        Jep, "asiantuntijaksi" tuntuu kelpaavan kuka tahansa kylän vttumaisin, läskein tai muuten vaan suurisuisin paviaani.
        Tullaan sen "asiantuntijan" kanssa tuotetta tutkimaan ja annetaan "asiantuntijalle" valta ja vapaus tehdä (toisin sanoen myrkyttää) kauppa.

        Usein ostaja itse olisi halukas auton tarkan tutkimisen ja koeajelun jälkeen ostamaankin mutta... se vtun "asiantuntija" myrkyttää koko kaupan.

        Näiden "asiantuntijoiden" tyypillisiä kommentteja itse ostajalle:
        "Et sitten mulle tuo korjattavax kun hajoo!!"
        "On näitä halvemmallaki myynnis et ainakaa tota hintaa maksa!!"
        "Iteppä päätät. Mä en ostais." (Ostattelemassa parin tuhannen käyttöautoa ja "asiantuntijalla" itsellään uudenkarhea työsuhdeauto persiin alla...)
        "Kyllä tähän takuu pitää saada. Autoliikkeen autoissa pitää olla takuu sellanen on laki!!"

        ...eli "asiantuntija" pilaa kaupan siltä auton ostajalta. Eihän tuo sinällään autokauppiasta haittaa (muuta kuin ajanhukkaa) kun autolle kuin autolle järjissäänkin oelva ostaja on olemassa ja tulee kyllä aikanaan sekin tontille ja ostelee pois.


    • Herättääkateutta
      • Kilpailija provoilee

        Miksi Ylläpito ei bannaa tuota provoilevaa häirikköä, joka on massapostittanut Suomi24:lle SATOJA kilpailijansa linkkejä? Häirikkö koettaa saada ihmiset haukkumaan vainoamaansa yrittäjää mainostamisesta.


      • Ei totuus

        Pelkkiä yrittäjän omia mainostekstejä.


    • ihme oletuksia ra

      Miksi "ostajat" soittelevat myöhään, yöllä jne. soitatteko stokalle ym. yöllä ja ja vaaditte että tulee aukomaan ovia illalla myöhään!
      Mitä luulette ohimennen kesälomamatkalla ohiajaessanne joku tulee sunnuntaina teilla antamaan koeajoon p-astetavaksi auton jonka koeajon jälkeen kommentti on että menemme koeajamaan vielä kymmentä ja täytyy kysyä hallitukselta jne.


      Urpot lisääntyy kun rahapussit on tyhjiä ja ääliömäisyys saa kuvitteleen että kauppiaat venyy mihin vaan, soitelkaa Vehoon illalla ja vaatikaa tuleen näyttään kun "oot sielläpäin ajelemassa" tai sieltä keskeltä hallia joku peli koeajoon huviksesi , kokeile pahvi.


      Ensimmäisessä lauseessa kun tulee , paljonko tinkaat niin tietää heti ettei koskaan tule paikalle eikä ole muutakuin vertaamassa ja aikaansa kuluttamassa puhelimessa.

    • cashman ja BMW

      Olen katsastusinsinööri.

      • Bra-Che-Tung

        ...no ilmankos kommenttisikin oli kuin vajakilla konsanaan.
        Taitaa olla katsastusinsinöörien ammattitauti?


    • Messersmit

      Myin 24v vanhan 124 koppasen dieseli mersun yli 4 tonnilla, mielestäni sain hyvän hinnan, auto oli toki erittäin hyväkuntoinen.

      • Kauppiaitten puolest

        ...ja minä taas ostin reilustikin yli 30-vuotiaan mersun 25 tonnilla.
        Oli hyvä kauppa (myyjä pahassa rahapulassa) ja toki autossa virheetön kunto.

        Ja tätä en myy.


    • jukkelipuppeli

      Internetin myötä auton ostajat vertailevat hintoja koko maan kattavasti. Edullisia autoja myyvät yritykset houkuttavat ostajia kauempaakin tulemaan paikalle tutustumaan jo ennalta kiinnostaviksi todettuihin myyntikohteisiin.
      Nettiauto palvelu mahdollistaa pienemmillekin yrityksille tasavertaisen kilpailun isompien kanssa.

      • piiri pieni pyörii

        Kyllä. Ennen kun Turussa myi käytettyä autoa, sen osti turkulainen tai korkeintaan raisiolainen asiakas. Tänä päivänä turkulaiset hakevat autonsa Tuusulasta ja tuusulalaiset Turusta. Ympäri mennään, yhteen tullaan...

        Naapuri tuossa pihalla puleeraa tuusulantuonti-octaviaansa juhlakuntoon viikonvaihteen koiranäyttelyä varten. Pitää mennä turisemaan päivän kuulumiset.


      • hxXnzc
        piiri pieni pyörii kirjoitti:

        Kyllä. Ennen kun Turussa myi käytettyä autoa, sen osti turkulainen tai korkeintaan raisiolainen asiakas. Tänä päivänä turkulaiset hakevat autonsa Tuusulasta ja tuusulalaiset Turusta. Ympäri mennään, yhteen tullaan...

        Naapuri tuossa pihalla puleeraa tuusulantuonti-octaviaansa juhlakuntoon viikonvaihteen koiranäyttelyä varten. Pitää mennä turisemaan päivän kuulumiset.

        Ihan naapurille vinkkinä. Jos koiran autoon sisälle, niin siinä lähti muutamatonni arvosta heti.


      • Netin helmet

        Kun noita halvimpia käy katselemassa, paljastuu se vanha totuus että halpaan hintaan on aina joku syy, yleensä useampikin. Netin kuvista ja selityksistä ei saa useinkaan mitään käsitystä auton todellisesta kunnosta. Olen kääntynyt jo liian monta kertaa pois sen jälkeen kun olen kiertänyt kerran kaupattavan auton ympäri.


    • Fiksu myyjä

      Automyyjä suuttui, kun en koeajon jälkeen ollutkaan kiinnostunut katsomastani yksilöstä. Ensin yritti selitellä ja sitten ehdotella muita liikkeensä yksilöitä, lopuksi suoraan haukkui.

      • only cash

        Suurin osa myyjistä lestinheittäjä tasoa ikävä totuus.
        No joka ammatissa epämukavuusalue ja taidot punnitaan sopeutumiseen nykyaikaan 80luvulla riitti pikkuimoitus paikallislehdessä sitten tuli keltainenpörssi ja nyt joutuu vastailemaan valveutuneen ostajan kysymyksiin esim valmistusnumeron /vin,koodin lähettämisen vaivana.
        Jos kyseisiä tietoja ei saa niin saa autonkin ostaminen jäädä no onneksi noi tiedot saa rekisterinumerolla ja monesti ostaja tietää myyntikohteesta enempi kuin myyjä eli se siitä myyjien ammattitaidosta.


    • olen hullu

      Mutta minä en osta autoo, jos hintalapussa se vitt....mainen hinnoittelu esim.9999 tai 9995 eur. Pistäkää nyt tasahinnat 10.000 eur. Tollai kekkuloidaan eurolla. Nyt kun menen seuraavan kerran autoliikkeeseen ja jos näen tollasen hinnoittelun sanon myyjälle, että teepäs uusi myyntilappu sekä merkkaa siihen se tasaluku 10.000 eur. Maksan mielelläni sen euron tai vitosen lisää, että saan katella tasalukua. Koskahan aletaan kekkuloimaan autoissa jo sadasosa shillingeillä kuten huoltoasemilla polttoaineiden hinnoittelussa.

      • 9999 vai 10200?

        "Nyt kun menen seuraavan kerran autoliikkeeseen ja jos näen tollasen hinnoittelun sanon myyjälle, että teepäs uusi myyntilappu sekä merkkaa siihen se tasaluku 10.000 eur."

        Varo sitten, ettet saa kunnolla pataas... ja ihan varmasti saat 9999 hinnoitellusta maksaa tasan 10000 ja sellaisen kuitinkin, että saat tasalukua sitten kotona esitellä.


    • ...

      Jos auton arvo on ostajan mielestä lähempänä 5000€ niin 12000€ hintalappu ajaa ostajan pois. Ei varmasti tule edes vilkaisemaan. Mutta nosta sinä toki hintoja! Kyllä 15000€on ihan käypä hinta 300tkm poljetusta Tojotasta!

      • missä järki?

        Tänä päivänä 80% ostajista pitää itsestäänselvänä että auton hinnasta on saatava tingittyä tonneja pois. Mitä sinä sanoisit jos pomo lähtisi tinkimään sinun kuukausipalkkaasi 3000 eurosta 1200 euroon? Niinpä.


      • ooph
        missä järki? kirjoitti:

        Tänä päivänä 80% ostajista pitää itsestäänselvänä että auton hinnasta on saatava tingittyä tonneja pois. Mitä sinä sanoisit jos pomo lähtisi tinkimään sinun kuukausipalkkaasi 3000 eurosta 1200 euroon? Niinpä.

        Ei se kate ole palkkaa ja myymätön auto on pelkkä kulu.


      • Kauppiaiden puolesta
        missä järki? kirjoitti:

        Tänä päivänä 80% ostajista pitää itsestäänselvänä että auton hinnasta on saatava tingittyä tonneja pois. Mitä sinä sanoisit jos pomo lähtisi tinkimään sinun kuukausipalkkaasi 3000 eurosta 1200 euroon? Niinpä.

        Jep.
        5-tonnin autosta ollaan tarjoamassa 3000 ja 10-tonnin autosta 7000, 15-tonnin autosta hyvä jos kymppiä... eli ihan kuutamolla ollaan hinnoista ja realiteeteistä.

        Jos myyntikohde on jo lähtökohtaisesti edullisesti hinnoiteltu, tinkivaraa ei välttämättä 15000euronkaan autossa ole kuin satasia.
        Ihan oikein luit; vain satasia!
        Jos samanlaiset/vastaavat muissa liikkeissä yleisesti hinnoitellaan lähemmäs 20000euron, niin 15000euron hinnoittelu on jo hyvä tarjous eikä siitä tingitä.
        Edelleenkin, kuten tässäkin olen monasti todennut:
        Tuollekin 15000euron oikein/edullisesti hinnoitellulle löytyy se järjissään oleva ostaja, jolle se myydään vaikkapa 14700euron suorakauppahinnalla.

        Tinkivinkuaanit, käteispellet, oman elämänsä varsinaiset sankarit ja muut järjenjättiläiset 10-13000 höpötarjouksineen suksitetaan vttuun. Ihan oikeasti; kehotetaan poistumaan ja kas; autokauppias on se, joka valitsee kenelle myydään ja kenelle ei ja mihin hintaan kauppa toteutuu tai jäytetään tekemättä.


      • itkua parkua jatkuva
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        Jep.
        5-tonnin autosta ollaan tarjoamassa 3000 ja 10-tonnin autosta 7000, 15-tonnin autosta hyvä jos kymppiä... eli ihan kuutamolla ollaan hinnoista ja realiteeteistä.

        Jos myyntikohde on jo lähtökohtaisesti edullisesti hinnoiteltu, tinkivaraa ei välttämättä 15000euronkaan autossa ole kuin satasia.
        Ihan oikein luit; vain satasia!
        Jos samanlaiset/vastaavat muissa liikkeissä yleisesti hinnoitellaan lähemmäs 20000euron, niin 15000euron hinnoittelu on jo hyvä tarjous eikä siitä tingitä.
        Edelleenkin, kuten tässäkin olen monasti todennut:
        Tuollekin 15000euron oikein/edullisesti hinnoitellulle löytyy se järjissään oleva ostaja, jolle se myydään vaikkapa 14700euron suorakauppahinnalla.

        Tinkivinkuaanit, käteispellet, oman elämänsä varsinaiset sankarit ja muut järjenjättiläiset 10-13000 höpötarjouksineen suksitetaan vttuun. Ihan oikeasti; kehotetaan poistumaan ja kas; autokauppias on se, joka valitsee kenelle myydään ja kenelle ei ja mihin hintaan kauppa toteutuu tai jäytetään tekemättä.

        Juuri niin, määrätyistä hinnoista EI TINGATA EUROAKAAN, painakaa tämä visusti mieleenne!

        Menkää Vehoon, Joupille ym. isoihin liikkeisiin jos uskallatte menne ovista sisään p-kasissa haisevissa vaatteissanne tinkaamaan tupakat suussa oksettavana olemuksenanne.


      • Katetta Riittää.
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        Jep.
        5-tonnin autosta ollaan tarjoamassa 3000 ja 10-tonnin autosta 7000, 15-tonnin autosta hyvä jos kymppiä... eli ihan kuutamolla ollaan hinnoista ja realiteeteistä.

        Jos myyntikohde on jo lähtökohtaisesti edullisesti hinnoiteltu, tinkivaraa ei välttämättä 15000euronkaan autossa ole kuin satasia.
        Ihan oikein luit; vain satasia!
        Jos samanlaiset/vastaavat muissa liikkeissä yleisesti hinnoitellaan lähemmäs 20000euron, niin 15000euron hinnoittelu on jo hyvä tarjous eikä siitä tingitä.
        Edelleenkin, kuten tässäkin olen monasti todennut:
        Tuollekin 15000euron oikein/edullisesti hinnoitellulle löytyy se järjissään oleva ostaja, jolle se myydään vaikkapa 14700euron suorakauppahinnalla.

        Tinkivinkuaanit, käteispellet, oman elämänsä varsinaiset sankarit ja muut järjenjättiläiset 10-13000 höpötarjouksineen suksitetaan vttuun. Ihan oikeasti; kehotetaan poistumaan ja kas; autokauppias on se, joka valitsee kenelle myydään ja kenelle ei ja mihin hintaan kauppa toteutuu tai jäytetään tekemättä.

        Itse autokaupassa yli 10 vuotta työskennelleenä voin kertoa että kyllä katetta on. 5000€ autossa n.2000€ katetta. 10000€ autossa 3-4 000€. 20 000€ 3-5000€.

        Ei autokauppiaat muuten joka vuosi verotaulukkojen kärjessä keikkuisi. Automyyjä rengit eivät tietenkään saa kuin hiluja, verrattuna yrityksen omistajiin.


      • Kauppiaiden puolesta
        Katetta Riittää. kirjoitti:

        Itse autokaupassa yli 10 vuotta työskennelleenä voin kertoa että kyllä katetta on. 5000€ autossa n.2000€ katetta. 10000€ autossa 3-4 000€. 20 000€ 3-5000€.

        Ei autokauppiaat muuten joka vuosi verotaulukkojen kärjessä keikkuisi. Automyyjä rengit eivät tietenkään saa kuin hiluja, verrattuna yrityksen omistajiin.

        "Itse autokaupassa yli 10 vuotta työskennelleenä voin kertoa..."

        Ja minä voin 100%:lla varmuudella kertoa, että työskentelet YLIHINNOITTELEVASSA MERKKILIIKKEESSWÄ!
        Rinta-Jouppi? Laakkonen? Delta? Toyota vai joku muu, mikä?

        Oikein hinnoittelevissa liikkeissä ei tuhansien katteita ole.


      • Jaa-a
        ooph kirjoitti:

        Ei se kate ole palkkaa ja myymätön auto on pelkkä kulu.

        No mikä sen katteen virka on kaupankäynnissä?


      • kulujakin
        Kauppiaiden puolesta kirjoitti:

        "Itse autokaupassa yli 10 vuotta työskennelleenä voin kertoa..."

        Ja minä voin 100%:lla varmuudella kertoa, että työskentelet YLIHINNOITTELEVASSA MERKKILIIKKEESSWÄ!
        Rinta-Jouppi? Laakkonen? Delta? Toyota vai joku muu, mikä?

        Oikein hinnoittelevissa liikkeissä ei tuhansien katteita ole.

        Se on vielä mahdollista, että sisäänostohinnan ja ulosmyyntihinnan välinen erotus on lähellä noita lukuja, mutta tuosta katteesta pitää sitten kattaa kaikki kulut, eli lopullinen voitto/auto on huomattavasti pienempi.

        Yleisesti ottaen toimialana autokauppa ei ole mikään kultakaivos, sen näkee esim. isompien toimijoiden tilinpäätöstiedoista.


      • Komia herjaa aina
        Jaa-a kirjoitti:

        No mikä sen katteen virka on kaupankäynnissä?

        Sillä jobbari ostaa kaljaa, hoitaa alkoholismiaan.


      • Kohtuus sentään
        Katetta Riittää. kirjoitti:

        Itse autokaupassa yli 10 vuotta työskennelleenä voin kertoa että kyllä katetta on. 5000€ autossa n.2000€ katetta. 10000€ autossa 3-4 000€. 20 000€ 3-5000€.

        Ei autokauppiaat muuten joka vuosi verotaulukkojen kärjessä keikkuisi. Automyyjä rengit eivät tietenkään saa kuin hiluja, verrattuna yrityksen omistajiin.

        Älä puhu paskaa, noista luvuista tietää ettet ole koskaan tehnyt päivääkään autokauppaa. Minä tein 35v., en itsenäisesti vaan toisen palveluksessa.


      • Kauppiaiden puolesta
        Kohtuus sentään kirjoitti:

        Älä puhu paskaa, noista luvuista tietää ettet ole koskaan tehnyt päivääkään autokauppaa. Minä tein 35v., en itsenäisesti vaan toisen palveluksessa.

        Sanoin ja edelleenkin faktana:

        "Oikein hinnoittelevissa liikkeissä ei tuhansien katteita ole."

        Tottahan toki, kuten myös mainitsin, jos olet ollut 35-vuotta töissä merkkiliikkeessä on mielesi sumentunut heidän tapaansa tehdä kauppaa.
        Toki tiedän, että siellä katteita on tuhansia jo kymmenentuhanneneuron autossa.

        Mutta kun useatkin "oikein hinnoittelevat liikkeet" myyvät täysin samanlaisia jopa puoleen hintaan tai ainakin merkkipalatsin 10000euron vs. "oikein hinnoittelevassa liikkeessä" 7000euroa niin onhan siinä eroa.

        Olemme siis samaa mieltä siitä, että merkkiliikkeessä (jossa olet töissä ollut 35-vuoden uran) ON TUHANSIEN katteet ja pienliikkeistä samanlaisen saa tuhansia euroja edullisemmin, kun EI OLE niitä tuhansien eurojen katteita.


      • Kauppiaiden puolesta
        kulujakin kirjoitti:

        Se on vielä mahdollista, että sisäänostohinnan ja ulosmyyntihinnan välinen erotus on lähellä noita lukuja, mutta tuosta katteesta pitää sitten kattaa kaikki kulut, eli lopullinen voitto/auto on huomattavasti pienempi.

        Yleisesti ottaen toimialana autokauppa ei ole mikään kultakaivos, sen näkee esim. isompien toimijoiden tilinpäätöstiedoista.

        "...tuosta katteesta pitää sitten kattaa kaikki kulut, eli lopullinen voitto/auto on huomattavasti pienempi."

        Tottakai. Eli "artisti maksaa" lasipalatsien marmorit ja kravattipellearmeijalle palkat. Sehän nyt on selvä, enkä sitä toki kiistäkään.

        "Yleisesti ottaen toimialana autokauppa ei ole mikään kultakaivos..."

        Ei ole ei, enkä tätäkään faktaa kiistä. Ei ole kultakaivos "oikein hinnoittelevallekaan liikkeelle", kulut ne on pienetkin kulut ja verot, palkat, virhevastuu- ja muut lakisääteiset välttämättömyydet maksaa se pienempikin liike siinä missä merkkipalatsikin.

        Kyse onkin siitä, että pienliikkeestä (sinunkin esittämiin faktoihin perustuen) asiakkaalle auto on edullisin pienliikkeestä ostaessaan.


    • Asiakas is Boss

      Olikohan auto kaupoissa ylipäätäänkin jokinlaisen invertaarion aika? sillä jotekin vaan alkaa tuntuu,ettei ammatinsa osaavien autokaupiaten tarvitse haukua ja parjatta asiakas kuntaansa.eri asia onkin nämä Juoru ämmä tyyliset kaikki tietävät lisko pellet jotka aukoo päätään selän takana ja joskus myöskin pillereissään ihan naamatustenkin..kunnes saavat pataansa..
      kyllä se auto ostetaan sieltä mistä halvimalla saadaa ja paras palvelu...on..ei se ole miksikään muuttunu ja uudestaankin tullaa ostamaan..näin se vaan on..

      • runkkaayksiössä

        Eihän täällä asiakkaita herjaa kuin se yksi katkeroitunut kauppias. Eniten ääntä pitää asiansa pahasti sössinyt pelle.


    • että näin

      Yksi esimerkki hinnoittelusta. Selasin nettiä ja silmiini osui musta vw golf diesel. vanhempaa vm.oleva. Otin kuvista rekisteritunnuksen ylös ja tilasin auton historiatiedot. Soitin myymälään myyjälle ja kysyin onko tuo uitettu auto. Myyjä sanoi ettei heidän liikkeeseen oteta ikinä uitettuja autoja että he ovat tehneet sellaisen sopimuksen. Sitten minä sanoin, että miksi sitten minun papereissani on käyttöönotto 2008 vaikka auto vm 2000? Pitkän ajan oli hiljaista ja sitten tuli että odotappas hän katsoo koneelta vielä. Olin tätä ennen jo soittanut edelliselle omistajalle joka oli tuonut auton turkista. Hän sanoi että sai autosta vaihdossa kallimpaan ja uudempaan 2500e ja liikkeen hinta oli nyt 5000 eur. Kysyin tinkivaraa ja 300 eur olisi pudonnut. Autoa en ostanut kun oli turkista tuotu ja jos pakkasta 20 astetta niin käyntiin ei enää saanut kertoi edell.omistaja. Jos en olisi ottanut selvää auton historiaa minulle olisi myyty uitettu auto suomiautona. Ottakaa aina trafilta auton historia tiedot varmuuden vuoksi jo ennen kun menette katsomaan tiettyä autoa. Auto muuten katosi tosi nopeaan ton soiton jälkeen kyseisestä liikkeestä.

      • Outo juttu_

        Sanot että olit jo soittanut auton entiselle omistajalle,joka oli sinulle kertonut mitä hän sai vaihdossa ja että auto on turkista tuotu ja ettei auto lähde -20 C pakkasessa enään käyntiin ja olit sitä mieltä ettei sellaista kannata ostaa..... KYSYMYS: MIKSI IHMEESSÄ SOITTELIT VIELÄ MYYJÄLLE ????


      • Dddccc

        Minkä vuoksi sitten edes soitit????


      • että näin
        Outo juttu_ kirjoitti:

        Sanot että olit jo soittanut auton entiselle omistajalle,joka oli sinulle kertonut mitä hän sai vaihdossa ja että auto on turkista tuotu ja ettei auto lähde -20 C pakkasessa enään käyntiin ja olit sitä mieltä ettei sellaista kannata ostaa..... KYSYMYS: MIKSI IHMEESSÄ SOITTELIT VIELÄ MYYJÄLLE ????

        vituu..ttani


      • vaikkei ostakaan
        Dddccc kirjoitti:

        Minkä vuoksi sitten edes soitit????

        Kait nyt ihmiset saa soitella ja tarkistella asioita, ettei kusta silmään.


      • Outo juttu_
        että näin kirjoitti:

        vituu..ttani

        Ettet vaan TYHMYYTTÄSI ?


    • Uittoautolla ajava

      "Sitten minä sanoin, että miksi sitten minun papereissani on käyttöönotto 2008 vaikka auto vm 2000"
      No jopa on taas hölypölyjuttua, kyllä sen uitetunkin auton alkuperäisen käyttöönottopäivän näkee papereista ihan samalla tavalla ku "suomiautonkin".
      Rekisteriotteista näkee myös ulkomaisen rekisterinumeron.

    • Customer

      Aloittaja luulee keksineensä kaupanteon perimmäisen idean itse uudelleen. Oikeasti asia on niin että kaupantekoa ei enää osata. Hintojen liika nostaminen häätää loputkin asiakkaat, jolloin "keksimäsi" kikka ei enää voi toimia.

    • Matti-Jussi

      Törkeää asiakaspalvelua. Nettiauton ilmoituksessa luki että tiedustelut puhelimitse. No minäpä soitin tiedustellekseni lisätietoja mutta sieltä tuli vastaus että eiköhän ilmoituksessa ole tarpeeksi tietoja autosta elikkä ei niitä lisätietoja haluttu autosta antaa. Ilmeisesti eivät halunneetkaan myydä autoa minulle.

      • keskukseenmenee

        "En just nyt viitti kattoo koska oli edelline huolto tehty kun oon Tampereella liimaamas tarroja!"


    • länskä

      on muuttunut autoliikkeen toimintakin
      ennen kun vaihto vanhan auton uuteen
      ei myyjä käynyt vanhaa katsomassa se usko mitä
      sille sano autosta.
      Nyt myyjät vaativat auton nähtäväksi ennenkuin
      välirahan voi sanoa
      ei tuu kauppoja

    • Tahmeaa on

      Vaikeaksi on mennyt ihan ok perusautonkin myynti. Itse myin 135 tkm ajettua Aurista alle Nettiauton hintojen. Ostajaehdokkaille ei riittänyt että auto oli halpa, vaan sen olisi pitänyt olla myös uusi. V@ttu mitä uunoja tänä päivänä on kaupoilla. Ihmiset on koulutetumpia kuin 20v sitten, mutta seitsemän kertaa uusavuttomampia.

      • only cash

        No siisti voisi edes olla , hyvät naurut kun näissä yksityisten myymissä parhaimmillaan öljypurkkeja ja kahvimukeja auto puolillaan ja vielä ottavat myyntikuvatkin .
        Apukaapelitkin ollut jalkatilassa ja varmasti ostajaehdokasta rupeaa kiinnostamaan missä käytössä ovat ei kai vain muuten vain matkassa mukana.
        Vaativuus ei ole uusiavottomuutta vaan siisteyskin on jopa osa myyntitapahtumaa , etsin matkailuautoa ja eräs kiinnostava sattui kohdalle niin eikös ollut koira etupenkillä kuvissa ja oli kuulemma karvaton ja savuton auto tämäkin kuva varmasti ostajan vika tai väärin ymmärtämä.


      • ...................
        only cash kirjoitti:

        No siisti voisi edes olla , hyvät naurut kun näissä yksityisten myymissä parhaimmillaan öljypurkkeja ja kahvimukeja auto puolillaan ja vielä ottavat myyntikuvatkin .
        Apukaapelitkin ollut jalkatilassa ja varmasti ostajaehdokasta rupeaa kiinnostamaan missä käytössä ovat ei kai vain muuten vain matkassa mukana.
        Vaativuus ei ole uusiavottomuutta vaan siisteyskin on jopa osa myyntitapahtumaa , etsin matkailuautoa ja eräs kiinnostava sattui kohdalle niin eikös ollut koira etupenkillä kuvissa ja oli kuulemma karvaton ja savuton auto tämäkin kuva varmasti ostajan vika tai väärin ymmärtämä.

        Eipä tuota voisi selvemmin sanoa. Lisätään nyt vielä sekin, että antakaa auton kuivua ennen kuvien ottoa. Turha antaa sellaista mielikuvaa ostajalle, että pesu on niin ainutkertainen tapahtuma että nyt on pakko ottaa kuva.

        Se että osaa vaatia ei ole mitenkään yhteydessä uusavuttomuuteen. Uusavuttomuus on vain ja ainoastaan kyvyttömyyttä esimerkiksi täyttää pissapoikaa mikä pitäisi olla autonomistajalle rutiinitoimenpide.


    • vaikea uskoa

      Ovatko myyjät oikeasti noin tyhmiä?

      • only cash

        Onneksi ostajana mahdollista valita keltä ostaa ja mitä sietää kuten eräs pien####liikkeelinen täällä valitsee ostajia ja heidän rahojaan (rahoituksella) helppoa vedättää sitä autokuumeista ja älynsä narikkaan jättänyttä pokaa.

        Järki päässä siellä autokaupoilla kummatkin huijaavat ostajat ja myyjät ikävä tosiasia.

        Jos jokin ostettavassa tuotteessa tuntuu epäselvältä enkä tarkoita hintaa edes tässä vaiheessa niin oman ajan säästämiseksi kannattaa jättää ostamatta ja häipyä tontilta.

        Tonttikauppoja joitain tehneenä oppinut miten kivasti eteläranta onkin äkkiä koilisranta kun kartasta tilaa katsoo eli osataan sitä muillakin aloilla värittää myyntikohdetta.


      • katkera

        Kyllä, etenkin jobbariliikkeiden myyjät.


      • Yksityisten oma syy
        katkera kirjoitti:

        Kyllä, etenkin jobbariliikkeiden myyjät.

        Mitä jos jobbarit olisi rehellisiä ja ilmoittaisi: Myydään loppuun ajettu koliseva p@ska volkkari melkein simahtaneella DSG:llä, kaksilla loppuunajetuilla kumeilla ja ensi kuussa laukeavalla leimalla, säännöllisesti tupakoitu sisusta ja haljennut tuulilasi, parkkipaikkalommoja unohtamatta.

        Menisitkö sinä tai kukaan katsomaan ja ostamaan näitä autoja?

        Et, ellei jobbari myisi sitä sinulle puoli-ilmaiseksi eli suurella tappiolla. Se ei olisi liiketoimintaa vaan hyväntekeväisyyttä.

        Toki jos olet itse valmis luovuttamaan autosi merkkiliikkeeseen vaihdossa kokonaan ilmaiseksi, sitten voit odottaa että jobbari myy käytettyjä romuja taskurahalla. Sillä jobbarien kalusto tulee 90-prosenttisesti merkkiliikkeisiin vaihdossa otetuista pommikuntoisista romuista joista yksityiset ei ole pätkän vertaa välittäneet pitää huolta, mutta vaativat markkinahintaisen vaihtohyvityksen ja siksi merkkiliikkeet pyytää kiistä jobbareiltakin tänä päivänä käyvän hinnan.

        Jobbarin/jälleenmyyjienkö pitäisi kärsiä nahoissaan yksityisten härski pelaaminen romukuntoisten autojen korkeiksi kilpailutetuilla vaihtohyvityksillä? Älä unta näe.


      • only cash
        Yksityisten oma syy kirjoitti:

        Mitä jos jobbarit olisi rehellisiä ja ilmoittaisi: Myydään loppuun ajettu koliseva p@ska volkkari melkein simahtaneella DSG:llä, kaksilla loppuunajetuilla kumeilla ja ensi kuussa laukeavalla leimalla, säännöllisesti tupakoitu sisusta ja haljennut tuulilasi, parkkipaikkalommoja unohtamatta.

        Menisitkö sinä tai kukaan katsomaan ja ostamaan näitä autoja?

        Et, ellei jobbari myisi sitä sinulle puoli-ilmaiseksi eli suurella tappiolla. Se ei olisi liiketoimintaa vaan hyväntekeväisyyttä.

        Toki jos olet itse valmis luovuttamaan autosi merkkiliikkeeseen vaihdossa kokonaan ilmaiseksi, sitten voit odottaa että jobbari myy käytettyjä romuja taskurahalla. Sillä jobbarien kalusto tulee 90-prosenttisesti merkkiliikkeisiin vaihdossa otetuista pommikuntoisista romuista joista yksityiset ei ole pätkän vertaa välittäneet pitää huolta, mutta vaativat markkinahintaisen vaihtohyvityksen ja siksi merkkiliikkeet pyytää kiistä jobbareiltakin tänä päivänä käyvän hinnan.

        Jobbarin/jälleenmyyjienkö pitäisi kärsiä nahoissaan yksityisten härski pelaaminen romukuntoisten autojen korkeiksi kilpailutetuilla vaihtohyvityksillä? Älä unta näe.

        No niin ja kun se ostaja luettelee faktat mitä myyntikohteessa on niin se on sitten "kus¤pää" tinkaaja risa tuulilasi maksaa ja se DSG vaihteistokin ja kaksoismassa vauhtipyöräkin kuten ne jakohihnatkin , huvittavimmat ilmastointilaiteiden viat 100eurolla kuulemma korjattavissa
        (joulupukkikin on olemassa)

        Tervellisempää pysyä kaukana ja ostaa varallisuuden mukaan auto käteisellä.

        Jos noilla havaituilla ja tiedossa olevilla vioilla voi hintapyyntiä keskustella alaspäin niin eipä tarvitse sitä ajoneuvon ostotapahtumaa jatkaa.
        Hinnoittelu kohdilleen niin kauppa voi käydä miksi ostaa shittiä vaikkei omista peltoakaan.


    • Liike vs. jobbari

      Jobbariliikettä ei ole olemassa, sillä jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö.

      • Tarkista termisi

        Jaa, meillä päin yksityiset asiakkaat kyllä nimittelee pienempiä veronsa maksavia kauppiaita jobbareiksi.


    • Jobbari on yksityine

      Nettiauto on Suomen suurin autojen myyntisivusto, ja siellä tiedetään nämä asiat varmasti parhaiten.

      1.
      "Vähiten ostoturvaa tarjoavat valheellisesti tavallisina yksityisinä myyjinä esiintyvät myyjät eli JOBBARIT. Jobbarille on tyypillistä, että hän ei suostu maksamaan ilmoittelusta mitään, ei maksa myyntivoiton veroa, eikä takuulla suostu minkäänlaisiin jälkivaatimuksiin saatuaan rahat myymästään autosta."

      2.
      "Seuraavaksi turvattomimman ryhmän muodostavat oikeasti YKSITYISET MYYJÄT, joilta saa vähän tai ei minkäänlaista ostoturvaa myytäviin kohteisiin."

      3.
      "PIENKAUPPIAS on autokauppaa aloitteleva tai muusta syystä sivutointa pyörittävä myyjä, jolla on yleensä toiminimi, avoin yhtiö tai kommandiittiyhtiö."

      4.
      "VAIHTOAUTOLIIKE on lähes aina yrittäjävetoinen täyden palvelun autoliike, jolla on kiinteä kauppapaikka ja osoite jossa autot ovat nähtävillä."

      5.
      MERKKILIIKE

      Älä siis enää turhaan sekoita rikollista toimintaa harjoittavaa jobbaria laillista kauppaa tekevään pienkauppiaaseen tai vaihtoautoliikkeeseen.

      • 16 auto 43v;n aikana

        jos olisin kaikki autoni ostanut merkkiliikkeestä, olisin joutunut ajamaa pari tasoa heikommilla autoilal tai 2-3 v vanhemmilla.

        Autoliike on ehkä luotetumpi jos ostaja osaa vaatia, mutta kulut ovat kymppitonneja kuukaudessa suuremmat, kuka ne maksaa, ostaja.


    • Ppertti1

      Tuo uusi hakukonepalvelu "autouncle" on aika raikas tuulahdus peruspertille autokauppoja suunniteltaessa.

    • perttti

      mistä saan hyvän auton?

    • Älä myy mulkuille

      Sama homma asuntokaupoilla, ostajien käytös on muuttunut.

      Tullaan näytölle valittamaan tontin kokoa ja rakennuksen ikää (jotka luki jo myynti-ilmoituksessa).

      Sitten itketään kun ei ole rahaa, tyrkytetään vaihdossa viikko-osakkeita perähikiän asuntovaunukylään ja ellei myyjälle kelpaa niin haukutaan se pystyyn.

      Ostajista näkee tänä päivänä kymmenen metrin päähän ketkä on työpaikkansa menettäneitä (hapan naama ja takakireä puhetyyli) ja ketkä on ahkeria leivän syrjässä kiinni pysyjiä (hymyilevät selkä suorassa, kommentit asiallisia).

      • Mulkuille ei myydä.

        Jep. Samat kuvaukset sopivat myös autokauppaan marssiviin "ostajiin". Reipas esittäytyminen
        "MOI! Kattosin ja kokeilisin tuota Mazdaa, tehdäänkö koeajolappu niin käyn koeajolla! Vaihtaria ei tule, maksan heti pois ilman rahoitusta... lapussa sulla hinta 8900,- ja koeajon jälkeen voit kertoa myytkö 8500eurolla. Mut ajan ensin ja jos kunnossa niin sen maksan. Kiitti!"

        Ei siis näin; pälyillään ja luimistellaan vaihtoautojen välissä, kuikitaan josko joku tulisi nuolaisemaan hanuria ja "palvelemaan" asiakasta... ja kun vihdoin puolen tunnin kärvistelyn jälkeen uskaltaudutaan kysäisemään autosta niin samainen 8900,- auto pitäisi heille myydä omarahoituksella (kun nimi kuralla ja rahoitusta ei saa) 6000eurolla kun se ei ihan uuden näköinenkään ole ja tuulilasissakin on kulumaa...

        Ensimmäinen saa autoa ajaa ja saa sen 8500eurolla.
        Toinen ei todellakaan aja autoa ja jatkaa kävellen kotiin.


      • M.O.T.35
        Mulkuille ei myydä. kirjoitti:

        Jep. Samat kuvaukset sopivat myös autokauppaan marssiviin "ostajiin". Reipas esittäytyminen
        "MOI! Kattosin ja kokeilisin tuota Mazdaa, tehdäänkö koeajolappu niin käyn koeajolla! Vaihtaria ei tule, maksan heti pois ilman rahoitusta... lapussa sulla hinta 8900,- ja koeajon jälkeen voit kertoa myytkö 8500eurolla. Mut ajan ensin ja jos kunnossa niin sen maksan. Kiitti!"

        Ei siis näin; pälyillään ja luimistellaan vaihtoautojen välissä, kuikitaan josko joku tulisi nuolaisemaan hanuria ja "palvelemaan" asiakasta... ja kun vihdoin puolen tunnin kärvistelyn jälkeen uskaltaudutaan kysäisemään autosta niin samainen 8900,- auto pitäisi heille myydä omarahoituksella (kun nimi kuralla ja rahoitusta ei saa) 6000eurolla kun se ei ihan uuden näköinenkään ole ja tuulilasissakin on kulumaa...

        Ensimmäinen saa autoa ajaa ja saa sen 8500eurolla.
        Toinen ei todellakaan aja autoa ja jatkaa kävellen kotiin.

        M.O.T.


      • hbhbybh
        Mulkuille ei myydä. kirjoitti:

        Jep. Samat kuvaukset sopivat myös autokauppaan marssiviin "ostajiin". Reipas esittäytyminen
        "MOI! Kattosin ja kokeilisin tuota Mazdaa, tehdäänkö koeajolappu niin käyn koeajolla! Vaihtaria ei tule, maksan heti pois ilman rahoitusta... lapussa sulla hinta 8900,- ja koeajon jälkeen voit kertoa myytkö 8500eurolla. Mut ajan ensin ja jos kunnossa niin sen maksan. Kiitti!"

        Ei siis näin; pälyillään ja luimistellaan vaihtoautojen välissä, kuikitaan josko joku tulisi nuolaisemaan hanuria ja "palvelemaan" asiakasta... ja kun vihdoin puolen tunnin kärvistelyn jälkeen uskaltaudutaan kysäisemään autosta niin samainen 8900,- auto pitäisi heille myydä omarahoituksella (kun nimi kuralla ja rahoitusta ei saa) 6000eurolla kun se ei ihan uuden näköinenkään ole ja tuulilasissakin on kulumaa...

        Ensimmäinen saa autoa ajaa ja saa sen 8500eurolla.
        Toinen ei todellakaan aja autoa ja jatkaa kävellen kotiin.

        Itse kun pääsin kerran linnasta ja rahaa oli taskussa vaan jotain 400 euroa, ja auto piti saada alle, niin pyöriskelin Tuusulan autoliikkeissä.Olis löytynyt esim. joku vanha 320 bemari hintaan 300e. Sitten koeajoin yhtä Volvoa, hintaa 800 euroa. Tiesin, ettei mulla olis rahat riittänyt ja alennuskaan ei olis ollut luultavaa niin paljon.

        Koeajon jälkeen sanoin häkkikauppiaalle, että oon just nyt pa, linnasta päässyt ja lainaakaan ei saa mistään. 400ekee taskussa. Ostan auton tolla summalla jos voin käydä maksaan loput 400 ekee kahden viikon päästä.

        Arvatkaa mitä myyjä sano? Silmääkään räpäyttämättä suostui asiaan. Paperit tehtiin heti ja se sano vaan, että käy sitten tuomaan se 400e. Talvirenkaatkin nostettiin peräkonttiin. Vaikka tuon jälkeen olen ostanut "kunnonkin" autoja toi kauppa on jäänyt mieleen.


      • hbhbybh
        Mulkuille ei myydä. kirjoitti:

        Jep. Samat kuvaukset sopivat myös autokauppaan marssiviin "ostajiin". Reipas esittäytyminen
        "MOI! Kattosin ja kokeilisin tuota Mazdaa, tehdäänkö koeajolappu niin käyn koeajolla! Vaihtaria ei tule, maksan heti pois ilman rahoitusta... lapussa sulla hinta 8900,- ja koeajon jälkeen voit kertoa myytkö 8500eurolla. Mut ajan ensin ja jos kunnossa niin sen maksan. Kiitti!"

        Ei siis näin; pälyillään ja luimistellaan vaihtoautojen välissä, kuikitaan josko joku tulisi nuolaisemaan hanuria ja "palvelemaan" asiakasta... ja kun vihdoin puolen tunnin kärvistelyn jälkeen uskaltaudutaan kysäisemään autosta niin samainen 8900,- auto pitäisi heille myydä omarahoituksella (kun nimi kuralla ja rahoitusta ei saa) 6000eurolla kun se ei ihan uuden näköinenkään ole ja tuulilasissakin on kulumaa...

        Ensimmäinen saa autoa ajaa ja saa sen 8500eurolla.
        Toinen ei todellakaan aja autoa ja jatkaa kävellen kotiin.

        Itse kun pääsin kerran linnasta ja rahaa oli taskussa vaan jotain 400 euroa, ja auto piti saada alle, niin pyöriskelin Tuusulan autoliikkeissä.Olis löytynyt esim. joku vanha 320 bemari hintaan 300e. Sitten koeajoin yhtä Volvoa, hintaa 800 euroa. Tiesin, ettei mulla olis rahat riittänyt ja alennuskaan ei olis ollut luultavaa niin paljon.

        Koeajon jälkeen sanoin häkkikauppiaalle, että oon just nyt pa, linnasta päässyt ja lainaakaan ei saa mistään. 400ekee taskussa. Ostan auton tolla summalla jos voin käydä maksaan loput 400 ekee kahden viikon päästä.

        Arvatkaa mitä myyjä sano? Silmääkään räpäyttämättä suostui asiaan. Paperit tehtiin heti ja se sano vaan, että käy sitten tuomaan se 400e. Talvirenkaatkin nostettiin peräkonttiin. Vaikka tuon jälkeen olen ostanut "kunnonkin" autoja toi kauppa on jäänyt mieleen.


    • automaattimies

      Turhimpia autosta kyselijöitä tuntuvat olevan sellaiset 40-50-vuotiaat vanhapojat jotka soittavat vain puhellakseen joutavia. Puhuvat aina jollain juntilla murteella, ja paikan päälle heitä ei ikinä saa, korkeintaan tarjoavat 50% hintapyynnöstä. Se kun on yleensä turvallisella alueella ettei vahingossa kaan tarvitse mitään oikeasti lunastaa ja ennen kaikkea maksaa heti!

      • Kiitos tästä

        Nyt selvisi miksi maatalousyrittäjien yleisin kulkuneuvo on vuoden 1991 Hiace. Edelleen.


    • netti_pilaa_myynnin

      Ongelmallisinta porukkaa on nämä hintatietoiset ostajat. Ennen myyjä vei ostajaa kuin pässiä narussa ja nyt ainoastaan eläkeläiset on sellaista porukkaa.

      • only ___________cash

        Vain tyhmä maksaa liikaa itse sovinnolla myynnyt vaihdokit itse eteenpäin ja uusi sillä "näiden muka" autokauppioiden vihaamalla käteisellä on hyvin raha kelvannut vaikka täällä tuntuvat palvovan rahoitusyhtiötä kuin muhamettia.


    • Pjeenis

      kyllähän rahoituskauppa on liikkeelle aina parempi, siinä saa rahoitustuottoa ja joutuu lapusta tinkimään vähemmän.

      myös vaihtokauppa on parempi kuin suora, siitä tulee vaihtoauton kate mukaan.

      käteiskaupalla joudut vaan tinkimään hinnasta etkä saa autosta jäävän katteen lisäksi mitään extraa.

      • cash------------only

        Kyllä se riihikuiva kelpaa vaikka näitä paperinpyörittäjiä on tuvat täynnä en osta osuutta rahoitusyhtiöstä osareilla vaan auto heti nimiin ilman puliveivausta oma on aina oma ja ei muuten kiinnostaa hiukkaakaan vaikka siltä myyjältä jää provikat saamatta.

        Oikein hinnoiteltu yksityisen myymä menee aina kaupaksi se ei taida olla epäselvää
        ymmärrettävä että liikkeen pakko ottaa katteensa mutta chattiauto täynnä yksityisten romuja joilla yritetään saada liikkeenhinta , mahdoton yhtälö eli romut happanee pihassa.( Ähtärissähän hyvä esimerkki ) osta halvalla ja myy kalliilla ei toimi tänä päivänä.


    • vain käteissuoritus

      Sossu u vois pitäää pienen n 6kk tauon tossa rahan jaossa, niin täältä häviäis näitä ns asiakkaiden höpöjuttuja paljon pois , kun netit katkaistu maksamattomien laskujen takia ja luottokunta palkkais uusia työntekijöitä kirjaamaan luottokelvottomuuksia. Ja yksityisen velkasaneeraus kiellettävä , jopa hymy hyytyy.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe