Käyntikortit/taxify

anstalt

Kumpi on HTDn/lähitaksin mielestä pahempi rikos, jakaa käyntikortteja asiakkaille vai liittyä taxifyyn?
Saako taksi ottaa käsipystyn vai pitääkö kuskin soittaa keskukseen ja ilmoittaa tehneensä rikoksen ottamalla kyytiin keikan jota ei ole tilattu taksikeskuksen kautta.
Ei voi kuin ihmetellä teitä taksikeskuksien urpoja...

42

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopimuksen tehnyt

      Ei ole rikos jakaa käyntikortteja, eikä ole rikos liittyä taxify:hyn. Taksi saa ottaa käsipystyn ilmoittamatta siitä keskukselle. Saat ottaa tilauksen, jos asiakas soittaa sinulle kotiin tai kännykkään, ei se ole eikos.

      Sopimusrikkomus on se, jos kuulut samaan aikaan HTD:hen/Lähitaksiin, tai johonkin muuhun taksikeskukseen, jonka sopimus kieltää kuulumisen saan aikaan johonkin toiseen välitysjärjestelmään. Eli voit ihan vapaasti liittyä esim. Taxify:hyn, älä vain kuulu enää HTD:hen/Lähitaksiin, tai muuhunkaan keskuksen, jos sen säännöt kieltävät sen. Sopimuksen allekirjoittaneet autoilijat tietävät asian hyvin, oletkin ilmeisesti joku renki, koska et asiaa ymmärrä? Muista myös, että jos renkinä liityt esim. Taxify:hyn, isäntäsi kantaa seuraukset. Kysele miten kävi TC:n kanssa takavuosina.

      Ei voi muuten, kuin ihmetellä ainua Urpoa, joka ajat samojen taksikeskusten Urpona? Tarvitaanko rautalankaa? Kokeile liittyä ja katso miten käy, ei asiasta tarvitse tänne kirjoittaa....

      • kivikausi

        Tämähän näyttää todella hienolta alalta. Kehitys on pysähtynyt 30 vuotta sitten ja taksikeskusisännät muistelee aikoja kultaisia joista ei ole menty eteenpäin piiruakaan :)
        Hieno homma, "porukka tahtoisi eteenpäin ja takkukuski senkun polkee jarrua.."


      • kyytiläinen

        "Ei voi muuten, kuin ihmetellä ainua Urpoa, joka ajat samojen taksikeskusten Urpona? Tarvitaanko rautalankaa? Kokeile liittyä ja katso miten käy, ei asiasta tarvitse tänne kirjoittaa...."

        Keskustele takseista ja taksipalveluista, on palstan nimi. Minua kiinnostavat erityisesti taksipalvelut. Pyydänkö jatkossa kuskilta käyntikortin, kuitin vai miten tulen jatkossa saamaan mieluiset kuskit ja autot, jos tolpalla ei sellaista ole. Tähän asti on ollut ihan OK, mutta jos tulisi tarvetta suosia tiettyjä kuskeja.

        Yhdessä kuitissa oli auto- ja kännykkänumero. Onko tämä numero autokohtainen vai kuskikohtainen?


      • Sopimuksen tehnyt
        kivikausi kirjoitti:

        Tämähän näyttää todella hienolta alalta. Kehitys on pysähtynyt 30 vuotta sitten ja taksikeskusisännät muistelee aikoja kultaisia joista ei ole menty eteenpäin piiruakaan :)
        Hieno homma, "porukka tahtoisi eteenpäin ja takkukuski senkun polkee jarrua.."

        Vastaus "kivikausi" nimimerkille:

        Nykyaikan on erilaisia kauppaketjuja, K-ketju, S-ketju, Lidl ym. Tiedätkö yhtäkään kauppiasta, joka myy yksin näiden kaikkien merkkien alla? Sama pätee HTD-merkin alla ajaville. Tämä on ihan nykyaikaa...

        Oletko muuten isäntä vai renki? Meinaan, jos olet isäntä, olet allekirjoittanut sopimuksen, jossa tuo kielto on eritelty, etkö lue, mitä allekirjoitat? Rengiltä nyt ei voi odottaakkaan minkään sopimuksen ymmärtämistä, ne vaan ajaa. ;)

        Liity vapaasti taxifyhyn, sallittua se on..... Kannat seuraukset.


      • kyytiläinen
        Sopimuksen tehnyt kirjoitti:

        Vastaus "kivikausi" nimimerkille:

        Nykyaikan on erilaisia kauppaketjuja, K-ketju, S-ketju, Lidl ym. Tiedätkö yhtäkään kauppiasta, joka myy yksin näiden kaikkien merkkien alla? Sama pätee HTD-merkin alla ajaville. Tämä on ihan nykyaikaa...

        Oletko muuten isäntä vai renki? Meinaan, jos olet isäntä, olet allekirjoittanut sopimuksen, jossa tuo kielto on eritelty, etkö lue, mitä allekirjoitat? Rengiltä nyt ei voi odottaakkaan minkään sopimuksen ymmärtämistä, ne vaan ajaa. ;)

        Liity vapaasti taxifyhyn, sallittua se on..... Kannat seuraukset.

        Kaupat saavat kuitenkin myydä monia eri merkkejä samasta tuotteesta. Esim. virvoitusjuomiakin löytyy eri merkkisinä ja prosenttisina. Asiakas tekee sitten valinnan.

        Kysyntä/valinta menisi varmaan käyttötarpeen mukaan. Harvoin käyttävä ehkä soittaisi sinne taksikeskukseen kun taas paljon käyttävä hauaisi valita tietyn auton tai/ja kuskin.


      • lkfdnlknf
        kyytiläinen kirjoitti:

        "Ei voi muuten, kuin ihmetellä ainua Urpoa, joka ajat samojen taksikeskusten Urpona? Tarvitaanko rautalankaa? Kokeile liittyä ja katso miten käy, ei asiasta tarvitse tänne kirjoittaa...."

        Keskustele takseista ja taksipalveluista, on palstan nimi. Minua kiinnostavat erityisesti taksipalvelut. Pyydänkö jatkossa kuskilta käyntikortin, kuitin vai miten tulen jatkossa saamaan mieluiset kuskit ja autot, jos tolpalla ei sellaista ole. Tähän asti on ollut ihan OK, mutta jos tulisi tarvetta suosia tiettyjä kuskeja.

        Yhdessä kuitissa oli auto- ja kännykkänumero. Onko tämä numero autokohtainen vai kuskikohtainen?

        Oletko jotenkin vammainen? Ihan voit siltä kuljettajalta kysyä numeroa. Kaikki eivät tosin sitä anna ja mm. itse sanoin aina, että helpommalla ja nopeammin saat auton kun soitat keskukseen. Stadissa meinaan kun ajelee, niin näistä autoon soittelevista yön kulkijoista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Eri asia sitten jos teet pidemmän reissun, mutta jokainen voi miettiä kannattaako Vuosaaresta lähteä ajamaan kanta-asiakasta (max. 1 kyyti kuukaudessa) jostain Kallion baarista keskustaan. No ei kannata! Nykyään ei onneksi tarvitse noita asioita miettiä kun ajan pelkkää hömppää.


      • dfjgdksfböektrgb
        kyytiläinen kirjoitti:

        Kaupat saavat kuitenkin myydä monia eri merkkejä samasta tuotteesta. Esim. virvoitusjuomiakin löytyy eri merkkisinä ja prosenttisina. Asiakas tekee sitten valinnan.

        Kysyntä/valinta menisi varmaan käyttötarpeen mukaan. Harvoin käyttävä ehkä soittaisi sinne taksikeskukseen kun taas paljon käyttävä hauaisi valita tietyn auton tai/ja kuskin.

        Kyllä asiakkaalla on aina ollut oikeus valita auto ja sen kuski. Aika harva sen kuitenkin tekee. Nythän saat valintasi pian tehdä, moni vannoo taxify:n nimeen ja liittyy siihen.

        Sieltä sitten vaan valkkaamaan...


      • kyytiläinen
        lkfdnlknf kirjoitti:

        Oletko jotenkin vammainen? Ihan voit siltä kuljettajalta kysyä numeroa. Kaikki eivät tosin sitä anna ja mm. itse sanoin aina, että helpommalla ja nopeammin saat auton kun soitat keskukseen. Stadissa meinaan kun ajelee, niin näistä autoon soittelevista yön kulkijoista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Eri asia sitten jos teet pidemmän reissun, mutta jokainen voi miettiä kannattaako Vuosaaresta lähteä ajamaan kanta-asiakasta (max. 1 kyyti kuukaudessa) jostain Kallion baarista keskustaan. No ei kannata! Nykyään ei onneksi tarvitse noita asioita miettiä kun ajan pelkkää hömppää.

        Nyt oli kyse joidenkin taksien/kuskien suosimisesta. Jos kuskiksi tulisi joku sinun kaltainen niin haluaisin vaihtaa sen toiseen. Tai jos kilpailu vapautuu niin varmaan voin valita mieleiseni kyydin tolpalta enkä jäädä siihen notkumaan ja odottamaan sopivan kyydin tulemista kohdalleni.


      • kyytiläinen
        dfjgdksfböektrgb kirjoitti:

        Kyllä asiakkaalla on aina ollut oikeus valita auto ja sen kuski. Aika harva sen kuitenkin tekee. Nythän saat valintasi pian tehdä, moni vannoo taxify:n nimeen ja liittyy siihen.

        Sieltä sitten vaan valkkaamaan...

        "Kyllä asiakkaalla on aina ollut oikeus valita auto ja sen kuski. "

        Kerro, mitkä ovat niitä tapoja, kun otan taksin tolpalta tai tarvitsen sen johonkin kohteeseen?


      • 5+15
        kyytiläinen kirjoitti:

        "Kyllä asiakkaalla on aina ollut oikeus valita auto ja sen kuski. "

        Kerro, mitkä ovat niitä tapoja, kun otan taksin tolpalta tai tarvitsen sen johonkin kohteeseen?

        Menet valitsemasi auton luo ja avaat takaoven. Sitten voit sanoa kuljettajalle mihin haluat mennä. Joskus kuljettaja voi protestoida, että ota eka auto kun ollaan jonossa, mutta tällaiseen solidaarisuudenosoitukseen voit reagoida selittämällä, että tunnet jonotussysteemin, mutta valitsit juuri sen auton koska siinä oli vaikka Helsingin kupu (lentoasemalla, joka on Vantaalla) tai toisen auton kuski on nainen etkä halua ajaa hameväen kyydissä. Yleensä tässä vaiheessa hitaampikin taksinkuljettaja muistaa, että asiakkaalla tosiaan on oikeus valita jonosta myös muu kuin se ensimmäinen auto.


      • 10+20
        kyytiläinen kirjoitti:

        Nyt oli kyse joidenkin taksien/kuskien suosimisesta. Jos kuskiksi tulisi joku sinun kaltainen niin haluaisin vaihtaa sen toiseen. Tai jos kilpailu vapautuu niin varmaan voin valita mieleiseni kyydin tolpalta enkä jäädä siihen notkumaan ja odottamaan sopivan kyydin tulemista kohdalleni.

        Mikä estää suosimasta? Sen kuin pyydät sen kuljettajan numeron kuten tuossa annettiin ymmärtää tai valitset tolpalta itsellesi mieluisan auton.


      • -näin se vaan on-
        5+15 kirjoitti:

        Menet valitsemasi auton luo ja avaat takaoven. Sitten voit sanoa kuljettajalle mihin haluat mennä. Joskus kuljettaja voi protestoida, että ota eka auto kun ollaan jonossa, mutta tällaiseen solidaarisuudenosoitukseen voit reagoida selittämällä, että tunnet jonotussysteemin, mutta valitsit juuri sen auton koska siinä oli vaikka Helsingin kupu (lentoasemalla, joka on Vantaalla) tai toisen auton kuski on nainen etkä halua ajaa hameväen kyydissä. Yleensä tässä vaiheessa hitaampikin taksinkuljettaja muistaa, että asiakkaalla tosiaan on oikeus valita jonosta myös muu kuin se ensimmäinen auto.

        Käytännössä ei oikein onnistu. Edellä olevat kuskit protestoivat eikä sillä valitulla kuskilla ole kanttia ottaa asiakasta.
        Selvä syy on oltava, esim. farkun tarve tms. jotta onnistuu. Pelkästään se että sattuisi olemaan kaunis nainen kuskina ei riitä syyksi.
        Nykyisin olen takapenkkimatkustaja mutta taksin ratin takanakin olen kohtuupaljon ollut.


      • 12+15
        -näin se vaan on- kirjoitti:

        Käytännössä ei oikein onnistu. Edellä olevat kuskit protestoivat eikä sillä valitulla kuskilla ole kanttia ottaa asiakasta.
        Selvä syy on oltava, esim. farkun tarve tms. jotta onnistuu. Pelkästään se että sattuisi olemaan kaunis nainen kuskina ei riitä syyksi.
        Nykyisin olen takapenkkimatkustaja mutta taksin ratin takanakin olen kohtuupaljon ollut.

        Jos syysi on se, että haluat kauniin naiskuljettajan, niin 100 % varmuudella se naiskuljettaja ei halua sinua kyytiinsä. Ja tuskin ottaisi, vaikka sen jälkeen kun on kieltäytynyt odottaisit tolpalla kunnes tämä naiskuljettaja on ensimmäisenä jonossa.


      • kyytiläinen
        12+15 kirjoitti:

        Jos syysi on se, että haluat kauniin naiskuljettajan, niin 100 % varmuudella se naiskuljettaja ei halua sinua kyytiinsä. Ja tuskin ottaisi, vaikka sen jälkeen kun on kieltäytynyt odottaisit tolpalla kunnes tämä naiskuljettaja on ensimmäisenä jonossa.

        Mulla ei olisi pokkaa valita jonosta keskimmäisiä tai viimeisiä autoja. Enkä haluaisi jäädä tolpalle odottamaan sopivaa kuskia tai autoa, kun liikun yksin. Isommalla porukalla voisin mennä jonkun ns. tilataksin luokse, jos sellainen jonossa olisi eikä porukka muuten yhteen viisipaikkaiseen autoon mahtuisi.


    • Lentävä URPO

      No kysellään miten TC:n kanssa kävi. No miten?
      Mikä se oli ja koska? Miten toimi, ketä kuului jne?

      Joku todella takavuosien viritys kun ei 15v Helsingissä ajaneena ole koskaan kuullut edes tolppalegendaa ja tarinaa tuosta?

      • Sopimuksen tehnyt

        Ai et ole kuullutkaan. No sille kävi just niin, kun se loppui alkuunsa. Stadissa oli aikanaan itä-Pasilan TB:llä ( oletko kuullut siitä?) takahuoneessa toiminut huutokeskus Taxicab "TC", joka välitti keikkaa kavereille, joilla oli asennettuna laitteet autoon. Sitten luettiin HTD:n sopimuksia ja kaverit sai valita, TC vai HTD. Sitten siinä kävi niin, ettet ole TC:stä myöhemmin kuullutkaan.... Sitä kun on tarpeeksi kauan ajellut, tietää asioista enemmän ja sattuu vielä tuntemaan sopimuksia, jotka on allekirjoittanut, niin ei tarvi olla tyhmänä urpona.... :)


      • Eka keikka -71

        Jos on vielä 15 vuotta ajanut untuvikko urpo, ei kaikkea taksimaailmasta voi tietääkkään. Samoin ette te nuoremmat tiedä sitäkään, että ennen "vanhaan hyvään aikaan" taksi oli arvostettu hyväpalkkainen ammatti, jonne oli vaikea päästä duuniin.

        Toista se on tänä päivänä, homma on duunarien kaatopaikka, kukaan kunnon valkoihoinen suomalainen ei tätä duunia enää halua tehdä, ala on eri kansallisuuksia "mamuja" pullollaan. Sitten jos sinäkin joskus juttelisit jonkun vanhemman alan konkarin kanssa, tietäisit alasta paljon enemmän. Sitä vaan taitaa nykyisin olla untuvikkoja jo isännätkin, ostelevat rahalla yhtiöitä, eivätkä ole itse ajaneet koskaan?


      • Lentävä URPO
        Sopimuksen tehnyt kirjoitti:

        Ai et ole kuullutkaan. No sille kävi just niin, kun se loppui alkuunsa. Stadissa oli aikanaan itä-Pasilan TB:llä ( oletko kuullut siitä?) takahuoneessa toiminut huutokeskus Taxicab "TC", joka välitti keikkaa kavereille, joilla oli asennettuna laitteet autoon. Sitten luettiin HTD:n sopimuksia ja kaverit sai valita, TC vai HTD. Sitten siinä kävi niin, ettet ole TC:stä myöhemmin kuullutkaan.... Sitä kun on tarpeeksi kauan ajellut, tietää asioista enemmän ja sattuu vielä tuntemaan sopimuksia, jotka on allekirjoittanut, niin ei tarvi olla tyhmänä urpona.... :)

        Itä Pasilan TB:llä oli kuivat sämpylät. Ihan tauolla oltu sielläkin.
        Mutta ei, matalaksi tuonkin laittoivat, kuten Hämeetien ja Teollisuuskadun risteyksenkin TB:n.

        Onko vuosiluvusta jotain tietoa milloin pyöri?
        Arvioisin tuosta kun HTD oli jo olemassa että 90-97 välille osuu, varmaan lähemmäs 90 kun 98 aloittaneena en ole kuullut huhuakaan moisesta. Kaikkea muuta ihmeellistä juttua ja sittiä kyllä saa kuunnella tolpilla.


      • Sopimuksen tehnyt
        Lentävä URPO kirjoitti:

        Itä Pasilan TB:llä oli kuivat sämpylät. Ihan tauolla oltu sielläkin.
        Mutta ei, matalaksi tuonkin laittoivat, kuten Hämeetien ja Teollisuuskadun risteyksenkin TB:n.

        Onko vuosiluvusta jotain tietoa milloin pyöri?
        Arvioisin tuosta kun HTD oli jo olemassa että 90-97 välille osuu, varmaan lähemmäs 90 kun 98 aloittaneena en ole kuullut huhuakaan moisesta. Kaikkea muuta ihmeellistä juttua ja sittiä kyllä saa kuunnella tolpilla.

        Kai siitä ainakin parisen kymmentä vuotta on.....


      • ...
        Lentävä URPO kirjoitti:

        Itä Pasilan TB:llä oli kuivat sämpylät. Ihan tauolla oltu sielläkin.
        Mutta ei, matalaksi tuonkin laittoivat, kuten Hämeetien ja Teollisuuskadun risteyksenkin TB:n.

        Onko vuosiluvusta jotain tietoa milloin pyöri?
        Arvioisin tuosta kun HTD oli jo olemassa että 90-97 välille osuu, varmaan lähemmäs 90 kun 98 aloittaneena en ole kuullut huhuakaan moisesta. Kaikkea muuta ihmeellistä juttua ja sittiä kyllä saa kuunnella tolpilla.

        "...kuten Hämeetien ja Teollisuuskadun risteyksenkin TB:n."

        Missä kummassa sellainen risteys on? Tarkoitatko Lautatarhankadun ja Teollisuuskadun risteystä? ;)


      • Stadiainen pirssi
        ... kirjoitti:

        "...kuten Hämeetien ja Teollisuuskadun risteyksenkin TB:n."

        Missä kummassa sellainen risteys on? Tarkoitatko Lautatarhankadun ja Teollisuuskadun risteystä? ;)

        Missä on Lautatarhankadun ja Teollisuuskadun risteys.
        TB oli Hämeentien ja Lautatarhankadun risteyksessä.
        Alan jo vähitellen uskomaan ettei tänne kirjoittele taksikuskit vaan jotkut juntit.


      • unidenskanneri

        noin vuonna 1993 kuuntelin skanneriradiolla kun keikkaa jaettiin Taxicabin autoille,stadilaisia kuskeja eikä mitään eesti-poikii.taajuus noin 450 mhz


      • Lentävä URPO
        unidenskanneri kirjoitti:

        noin vuonna 1993 kuuntelin skanneriradiolla kun keikkaa jaettiin Taxicabin autoille,stadilaisia kuskeja eikä mitään eesti-poikii.taajuus noin 450 mhz

        No mihin TC:n liiketoimintamalli perustui, eli mistä tuli rahat?
        Mitä kautta asiakkaat tilasi auton ja miksi olisivat tilanneet TC:ltä eikä HTD:ltä?

        Ja kannattiko toiminta lama-aikana, kun samaa kakkua jaettiin vain uusiksi HTD:n kanssa?


    • 16+4

      Kerrotko vielä miten se käyntikortti lähettää auton minulle. Riittääkö, jos kuiskaan sille kortille tarvitsevani autoa, vai onko siinä joku nappi joka yhdistää autoon automaattisesti?

    • ma a

      ja kovasen kanssa nämä säännöt on erilaisia kuin meidän muiden kanssa. Kyllä HTD osaa..

      • Järki hoi!

        Jos Kovanen jakaa keskuksestaan muille kuin omille autoilleen keikkaa, niin kannattaa varmaan olla yhteydessä HTD:lle. Muussa tapauksessa kannattaa varmaan yrittää kehittää sen verran laskentatehoa aivoissa, että tajuaa edes vähän mistä tässä on kyse. Se kun asiakas soittaa Kovaselle ja siellä joku yrityksen työntekijä toimii ajojärjestelijänä yrityksen omille autoille ei poikkea mitenkään siitä kun yhden auton isäntä ottaa tilauksen vastaan omaan kännykkäänsä ja jakaa sen eteenpäin sille omalle autolleen. Se ei ole välityskeskus.


      • tiedote urpolle

        Yhtiön SISÄINEN viestintä on sallittua.


      • seniori auto
        Järki hoi! kirjoitti:

        Jos Kovanen jakaa keskuksestaan muille kuin omille autoilleen keikkaa, niin kannattaa varmaan olla yhteydessä HTD:lle. Muussa tapauksessa kannattaa varmaan yrittää kehittää sen verran laskentatehoa aivoissa, että tajuaa edes vähän mistä tässä on kyse. Se kun asiakas soittaa Kovaselle ja siellä joku yrityksen työntekijä toimii ajojärjestelijänä yrityksen omille autoille ei poikkea mitenkään siitä kun yhden auton isäntä ottaa tilauksen vastaan omaan kännykkäänsä ja jakaa sen eteenpäin sille omalle autolleen. Se ei ole välityskeskus.

        Ero on siinä että Kovasta HTD ei pysty kyykyttämään, 1 auton isäntiä kyllä.


      • tiedote
        seniori auto kirjoitti:

        Ero on siinä että Kovasta HTD ei pysty kyykyttämään, 1 auton isäntiä kyllä.

        Edelleenkin, firman sisäiset radioverkot on sallittuja.


      • Laki on laki
        tiedote kirjoitti:

        Edelleenkin, firman sisäiset radioverkot on sallittuja.

        Kovanen vs. HTD kirjoittaja on aivan oikeassa. Kyse ei ole pelkästään kahdesta välityslaitteesta vaan paljon muustakin Kovasen toiminnasta jota HTD ja muutamat muutkin tahot näyttävät katsovan läpi sormien. Miksi ja mikä taho on antanut kyseiselle yhtiölle erioikeuden varustaa taksikyltin omalla logolla? Taitaa muuten olla se HTD:n autojen kuvussa oleva: "Taksihelsinki" sanakin laiton, siinä saisi olla vain Helsinki!

        "Taksivalaisin

        1. Taksivalaisimen tulee olla noin 300 mm levyinen ja 115 mm korkuinen ja sen tulee näyttää kaikkiin suuntiin keltaista valoa. Valaisimeen on eteen tai eteen ja taakse merkittävä mustin kirjaimin sana "TAKSI" tai "TAXI". Valaisimeen saa merkitä mustin merkein taksin järjestysnumeron, ryhmänumeroa osoittavan tunnuksen ja asemapaikan. Valaisimeen saa liittää laitteen, jolla valaisimen saa vilkkumaan hätätilanteessa.

        2. Valaisin tulee asentaa auton katolle ja sen saa asentaa ajoneuvon keskelle tai vasemmalle puolelle vähintään 0,15 metrin etäisyydelle ajoneuvon sivusta."

        Lähde:http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248


      • 2+16
        Laki on laki kirjoitti:

        Kovanen vs. HTD kirjoittaja on aivan oikeassa. Kyse ei ole pelkästään kahdesta välityslaitteesta vaan paljon muustakin Kovasen toiminnasta jota HTD ja muutamat muutkin tahot näyttävät katsovan läpi sormien. Miksi ja mikä taho on antanut kyseiselle yhtiölle erioikeuden varustaa taksikyltin omalla logolla? Taitaa muuten olla se HTD:n autojen kuvussa oleva: "Taksihelsinki" sanakin laiton, siinä saisi olla vain Helsinki!

        "Taksivalaisin

        1. Taksivalaisimen tulee olla noin 300 mm levyinen ja 115 mm korkuinen ja sen tulee näyttää kaikkiin suuntiin keltaista valoa. Valaisimeen on eteen tai eteen ja taakse merkittävä mustin kirjaimin sana "TAKSI" tai "TAXI". Valaisimeen saa merkitä mustin merkein taksin järjestysnumeron, ryhmänumeroa osoittavan tunnuksen ja asemapaikan. Valaisimeen saa liittää laitteen, jolla valaisimen saa vilkkumaan hätätilanteessa.

        2. Valaisin tulee asentaa auton katolle ja sen saa asentaa ajoneuvon keskelle tai vasemmalle puolelle vähintään 0,15 metrin etäisyydelle ajoneuvon sivusta."

        Lähde:http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248

        Pysytäänpä asiassa. Tässä on kyse keskuksista. Kovasesta on jo ainakin yksi ketju olemassa jossa voi puhua muista Kovasen asioista.


      • 18+2
        2+16 kirjoitti:

        Pysytäänpä asiassa. Tässä on kyse keskuksista. Kovasesta on jo ainakin yksi ketju olemassa jossa voi puhua muista Kovasen asioista.

        Ei keskuksista vaan yhdestä aplikaatiosta joka pelottaa keskuksia...


      • 10+9
        18+2 kirjoitti:

        Ei keskuksista vaan yhdestä aplikaatiosta joka pelottaa keskuksia...

        Kovasen väitettiin liittyneen HTD:n ulkopuoliseen keskukseen, mikä ei pidä paikkaansa. Siitä tässä Kovanen-sivujakeessa oli kyse.


      • Fjrjrjfieieucldä26
        18+2 kirjoitti:

        Ei keskuksista vaan yhdestä aplikaatiosta joka pelottaa keskuksia...

        Applikaatio on kyydinvälitys. Vai eikö ole? Aivan sama vaikutus, se on kilpaileva järjestelmä. Kilpaile vapaasti, et kuitenkaan kilpaile hyödyntäen samalla muita HTD:n palveluja kuten kortinvälitystä ajaessasi Taxifyn kautta kyytejä.

        Liittykää nyt hyvät ihmiset vapaasti muihin järjestelmiin haukkuen samalla järjestelmää, jossa olette. Vastaatte seurauksista.

        Lienee turhaa k usipäille enempiä selvitellä, jos ei ymmärrä niin sitten ei.


      • jargon
        Fjrjrjfieieucldä26 kirjoitti:

        Applikaatio on kyydinvälitys. Vai eikö ole? Aivan sama vaikutus, se on kilpaileva järjestelmä. Kilpaile vapaasti, et kuitenkaan kilpaile hyödyntäen samalla muita HTD:n palveluja kuten kortinvälitystä ajaessasi Taxifyn kautta kyytejä.

        Liittykää nyt hyvät ihmiset vapaasti muihin järjestelmiin haukkuen samalla järjestelmää, jossa olette. Vastaatte seurauksista.

        Lienee turhaa k usipäille enempiä selvitellä, jos ei ymmärrä niin sitten ei.

        Hyvä asenne kollegoita kohtaan, pidä toi ;)
        Mitä seurauksia?
        Autoilijoille; Edullisemmat keskuspalvelumaksut, lisää vapautta päättää omista asioista(laitteet ,vaatteet, työajat, yms).Taksipalvelun laadusta päättävät asiakkaat, ei taksikeskus.
        Asiakkaalle; Saa todellisuudessakin valita taksin, ilmainen kyydinvälitys, ei tukea enään taksikeskusmonopoli järjestelmälle, turvallinen, luvallinen kyyti mistä muidenkin käyttäjien kokemuksia saatavana.


      • Fjrjrjfieieucldä2
        jargon kirjoitti:

        Hyvä asenne kollegoita kohtaan, pidä toi ;)
        Mitä seurauksia?
        Autoilijoille; Edullisemmat keskuspalvelumaksut, lisää vapautta päättää omista asioista(laitteet ,vaatteet, työajat, yms).Taksipalvelun laadusta päättävät asiakkaat, ei taksikeskus.
        Asiakkaalle; Saa todellisuudessakin valita taksin, ilmainen kyydinvälitys, ei tukea enään taksikeskusmonopoli järjestelmälle, turvallinen, luvallinen kyyti mistä muidenkin käyttäjien kokemuksia saatavana.

        "Hyvä asenne kollegoita kohtaan, pidä toi ;) "

        Kiitos vaan, pidän. K usipäisyys selviää jo kirjoituksestasikin.

        On se vaan kumma, että tällainen puolittainen ajattelu on vallalla sinullakin. Oletko itse ajatellut pysyväsi tässä "hienossa" systeemissä ja jatkavasi samaan aikaan keskuksessakin? Juu, pidä sinäkin toi asenne ;)


      • jargon
        Fjrjrjfieieucldä2 kirjoitti:

        "Hyvä asenne kollegoita kohtaan, pidä toi ;) "

        Kiitos vaan, pidän. K usipäisyys selviää jo kirjoituksestasikin.

        On se vaan kumma, että tällainen puolittainen ajattelu on vallalla sinullakin. Oletko itse ajatellut pysyväsi tässä "hienossa" systeemissä ja jatkavasi samaan aikaan keskuksessakin? Juu, pidä sinäkin toi asenne ;)

        Ei ole tarkoituskaan roikkua mukana HTDssä, joten se siitä ;)
        Korttimaksuvälityskin on parempi/edullisempi hoitaa toista kautta vaikka täältä;
        http://yrityskauppa1.sonera.fi/kauppa/product-view.ep;jsessionid=6196E501F8D861D4B36BA0DB9F3E204C.b2b?pID=100262&intcmp=soho-etusivu-suositut1-maksupaate
        tai täältä;
        http://www.point.fi/fi/Finland/Start/


      • astalo
        tiedote urpolle kirjoitti:

        Yhtiön SISÄINEN viestintä on sallittua.

        Niin on taxify yhtiö myös ;)


      • Fjfjfjfjdldldlelelfj
        jargon kirjoitti:

        Ei ole tarkoituskaan roikkua mukana HTDssä, joten se siitä ;)
        Korttimaksuvälityskin on parempi/edullisempi hoitaa toista kautta vaikka täältä;
        http://yrityskauppa1.sonera.fi/kauppa/product-view.ep;jsessionid=6196E501F8D861D4B36BA0DB9F3E204C.b2b?pID=100262&intcmp=soho-etusivu-suositut1-maksupaate
        tai täältä;
        http://www.point.fi/fi/Finland/Start/

        Ha ha. Ensin maksat taxifylle 20€/kk, joka keikasta euron, sitten vielä korttimaksupäätteestä erikseen. Mieti, mitä makst keskukselle nyt. Käykö korttipäätteeseesi sossun kortit, taksiliiton kortit, taksihelsinkikortit jne, eli aika pirun paljon jätät kyytejä ajamatta. Hei neropatti, lähde nyt jo helvetin liukkaasti taxifyhyn hopi hopi. Pois k usipäär keskuksista sähläämästä, ei jää ikävä. ;)


      • Doro.
        jargon kirjoitti:

        Ei ole tarkoituskaan roikkua mukana HTDssä, joten se siitä ;)
        Korttimaksuvälityskin on parempi/edullisempi hoitaa toista kautta vaikka täältä;
        http://yrityskauppa1.sonera.fi/kauppa/product-view.ep;jsessionid=6196E501F8D861D4B36BA0DB9F3E204C.b2b?pID=100262&intcmp=soho-etusivu-suositut1-maksupaate
        tai täältä;
        http://www.point.fi/fi/Finland/Start/

        Maaseudulla, missä suhari ei ole minkään keskuksen sisällä, taxify on verraton juttu. Ainoa mikä siellä vaivaa on se, ettei mökin mummoilla ja vaareilla useinkaan ole älypuhelinta nettiuhteyksineen, saatikka, että osaisivat niitä käyttää. Myös asutuskeskuksissa valtava osa käyttäjistä on vanhuksia ja vammaisia, joilla ei ole älypuhelimia. Moni taxify intoilija ei varmaankaan ole tätä huomioinut. Nuoret teinit kantavat joka ikinen älypuhelinta taskussaan, eivät vain käytä taksia. Kannattaisi mietttiä, paljonko ihmisillä todellakin on käytössään vanhoja puhelimia ja "senioripuhelimia", niillä ei taxify autoja tilata.


      • ESpoon pultsari
        Fjfjfjfjdldldlelelfj kirjoitti:

        Ha ha. Ensin maksat taxifylle 20€/kk, joka keikasta euron, sitten vielä korttimaksupäätteestä erikseen. Mieti, mitä makst keskukselle nyt. Käykö korttipäätteeseesi sossun kortit, taksiliiton kortit, taksihelsinkikortit jne, eli aika pirun paljon jätät kyytejä ajamatta. Hei neropatti, lähde nyt jo helvetin liukkaasti taxifyhyn hopi hopi. Pois k usipäär keskuksista sähläämästä, ei jää ikävä. ;)

        Ensin maksat ajovälityksestä 150 ja toisen mokoman liisinkivehkeistä. Sitten saat vittuilun päälle ja puolet ajasta välitys on kiinni. Ja kesätauko päälle, tosin maksat myös siitä.
        Sitten pukeudut romaanihenkilöksi ja menet tolpalle keekoilemaan.
        Hei neropatti istu sä vaan laatutaksina kuulalla ja katsele kuin keikat menee johtokunnan autoille omasta keskuksestasi ja taxify hoitaa loput.


      • fjfjfjfjflelelrlhöup
        ESpoon pultsari kirjoitti:

        Ensin maksat ajovälityksestä 150 ja toisen mokoman liisinkivehkeistä. Sitten saat vittuilun päälle ja puolet ajasta välitys on kiinni. Ja kesätauko päälle, tosin maksat myös siitä.
        Sitten pukeudut romaanihenkilöksi ja menet tolpalle keekoilemaan.
        Hei neropatti istu sä vaan laatutaksina kuulalla ja katsele kuin keikat menee johtokunnan autoille omasta keskuksestasi ja taxify hoitaa loput.

        Kovat on poijalla suunnitelmat, sano.....:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1844
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1427
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1406
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1359
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1323
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      15
      1070
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    Aihe