auto hajosi potkut?

mulletoi

Viikon ollut töissä, työmatka niin pitkä että tarvin omaa autoa (70km). Auto hajosi,enkä pääse töihin. Auto tällä hetkellä korjaamolla. Pomo soitti töistä että saan potkut jossen tule huomenna töihin. Voiko tuollaisen takia antaa potkut? Korjaamolta luvattiin auto perjantaiksi... Eka bussi menee mun paikkakunnalta klo 6.30, työmaalla olisin joskus 8 jälkeen aamulla vaikka pitäis olla jo 7.00 ja tämä ei pomolle käynyt että tulee myöhässä... Kyllä sitä voi olla mulkkua porukkaa, ei helvetti... Tuon takia tulee varmaan karenssi työkkäristäkin...?

51

6193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdgdf

      Ei voi antaa potkuja. Soita työnantajallesi ja kerro, että jos aikoo antaa potkut se on lainvastaista ja tulee erittäin kalliiksi hänelle. Maksella korvauksia takautuvasti oikeudenkäynnin jälkeen.

      • kdkdkdkfkflgkf

        Mutta eikö koeajalla voi antaa potkut ilman syytä? ? Ja jos et pääse töihin niin potkut tulee jis tulee...


      • Anonyymi
        kdkdkdkfkflgkf kirjoitti:

        Mutta eikö koeajalla voi antaa potkut ilman syytä? ? Ja jos et pääse töihin niin potkut tulee jis tulee...

        Kyllä se niin on että koeajalla saa ne potkut antaa ilman syytä.


      • Anonyymi

        Työhön saapumatta jättäminen ilman lääkärin todistusta on irtisanomisen oikeutus ilman irtisanomisaikaa! Alappa repimää siitä asiaa!!!

        "Mä en pääse töihin kun auto on rikki" ei kelpaa! Satasen koslat voi olla rikki miten haluaa sen olevan rikki....


    • dr trollipeikko

      Taas näitä kyselyikäisten juttuja...
      Koeajallakaan ei voi antaa potkuja ilman syytä mutta se ettet jonkin syyn takia tule töihin riittäneen...

    • näin

      Kyllä sillä syyllä pitäisi jokin merkitys olla. Itsellänikin työmatka 100km/suunta ja jos auto hajoaa niin en pääse töihin millään.

      Sekä jos antaa potkut niin ei varmana tule karenssia koska tuolle ei vain voi mitään jos auto hajoaa.

      Eri asia olisi jos julkisilla pääsisi töihin mutta et näköjään pääse. Itse olisin julkisilla töissä siinä klo. 9.00 pintaan

    • 167-176

      Koeaika ei ole itsestäänselvyys, se on vain jos siitä on sovittu työsopimuksessa. Nykyisin monet mulkero-työnantajat eivät tee kirjallista työsopimusta kun luulevat voivansa kushettaa työntekijöitä miten tahtovat, typerää on luulla niin kun eivät voi näyttää toteen edes koeajan olemassaoloa.

    • sdfsdf

      Taatusti voi tulla potkut, jos työntekijä ei tule töihin. Missää työehtosopimuksessa ei varmasti ole hyväksyttävänä poissaolon syynä auton hajoaminen ja jos oikein ymmärsin, niin poissaoloja on useampana päivänä peräkkäin? Kyllä työntekijän vastuulla on töihin saapuminen ajoissa työsopimuksen mukaisesti.

    • Force majeure

      Kyseessä on ylivoimainen este eli Force majeure.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Force_majeure

      "Ylivoimaisen esteen tärkein oikeusvaikutus on se, että siihen vetoamalla osapuoli voi kokonaan vetäytyä sopimuksesta tai hän saa lykkäystä velvoitteidensa täyttämiseen. "

      Jos työnantaja on niin typerä ettei ymmärrä sitä että töihin ei voi tulla niin tehköön työnsä itse, ei kyseinen nilkki ole kelvollinen työnantajaksi ja pitää laittaa liiketoimintakieltoon.

      • ghfgh

        Force majeure olisi esimerkiksi tulivuorenpurkaus, sota tai yleislakko – ei auton hajoaminen. Jos auto hajoaa, niin töihin mennään vaikka taksilla.


      • Kreikantielle
        ghfgh kirjoitti:

        Force majeure olisi esimerkiksi tulivuorenpurkaus, sota tai yleislakko – ei auton hajoaminen. Jos auto hajoaa, niin töihin mennään vaikka taksilla.

        Entä kun Kreikassa alkaa maa täristä ja sieltä ilmoittavat etteivät pysty maksamaan velkojaan ylivoimaisen esteen takia. Kuka silloin maksaa Suomen lainat? Meinaatteko oikeasti että työttömät alkavat painamaan rahaa? Huh huh:)


      • Force majeure
        Kreikantielle kirjoitti:

        Entä kun Kreikassa alkaa maa täristä ja sieltä ilmoittavat etteivät pysty maksamaan velkojaan ylivoimaisen esteen takia. Kuka silloin maksaa Suomen lainat? Meinaatteko oikeasti että työttömät alkavat painamaan rahaa? Huh huh:)

        Ei niitä velkoja kuitenkaan maksa kukaan.
        Työttömillä ei ole oikeutta painaa rahaa, jos he sen tekevät niin pääsevät palkkatöihin vankilaan. Vangeilla maksetaan työstä palkkaa mutta ei työttömille.


      • cvbcvbvb
        Kreikantielle kirjoitti:

        Entä kun Kreikassa alkaa maa täristä ja sieltä ilmoittavat etteivät pysty maksamaan velkojaan ylivoimaisen esteen takia. Kuka silloin maksaa Suomen lainat? Meinaatteko oikeasti että työttömät alkavat painamaan rahaa? Huh huh:)

        Mistä ihmeen työttömien rahan painamisesta kukaan on puhunut? Tai Kreikasta? Keskustelun aiheen voit vilkaista avauskommentista.


      • Anonyymi
        ghfgh kirjoitti:

        Force majeure olisi esimerkiksi tulivuorenpurkaus, sota tai yleislakko – ei auton hajoaminen. Jos auto hajoaa, niin töihin mennään vaikka taksilla.

        Jos työmatka on 38 km suuntaansa, bensaa palaa noin 5 litraa. Vuonna 2022 tämä on noin 10 euroa, jos tuntipalkka on 9,9euroa. Päivän asiolla ei pysty maksamaan taksia kuin yhteen suuntaan.


    • Force majeure

      ghfgh
      Tuo on sinun, typerä mileipiteesi, ei muuta.
      Voihan töihin mennä vaikka helikopterilla, eihän se mistään muusta ole kiinni kun rahasta.

    • että on vaikeeta

      Auton hajoaminen ei ole mikään ylivoimainen este, useampikin tapa moisesta selvitä!

    • 167-176

      "Auton hajoaminen ei ole mikään ylivoimainen este, useampikin tapa moisesta selvitä! "
      Kerro yksikin sellainen että työ vielä kannattaa.
      Rahastahan tuossa on kyse ja sillä saa vaikka uusia autoja jos sitä on tarpeeksi, käytännössä tuo ei usein ole mahdollista rahan puutteen vuoksi, lainaakaan ei saa jos on juuri aloittanut työt.

      • Anonyymi

        Joskus rahat voi olla sentilleen niin tiukilla että on laskettu mitä menee bensaan ja ruokaan jotta taas viikon pärjää. Siinä ei taksin tyrkyttämiset ja auton vuokraukset kauheasti lohduta 😂


    • TE-virkailija

      Tuntuu jotenkin oudolta, että tällaisia edes kysellään. Työsopimus on työsopimus, se velvoittaa työnantajaa ja työntekijää sen mukaan, mitä sopimuksessa sanotaan. Mikäli siinä viitataan jonkin alan työehtosopimukseen, niin senkin pykälät pätevät. Muutoin pätee tietysti työsuhteita säätelevät lait.

      Auton hajoaminen on rinnastettavissa polkupyöräketjun hajoamiseen, kengännauhojen katkeamiseen, housujen repeämiseen... Hyväksyttävät syyt olla saapumatta töihin ovat ne, jotka ovat joko laissa, työehtosopimuksissa tai työsopimuksessa mainittu.

      Mikäli on laittanut nimensä työsopimukseen, se velvoittaa tulemaan töihin. Taas toinen asia on, kun aletaan puida työnantajan mahdollisia korvausvaatimuksia siitä, ettei työntekijä tule töihin. Silloin oikeus ottaa huomioon lieventävät asianhaarat.

      Ja kyllä varmasti, karenssi tulee, jos omalla moitittavalla toiminnallaan aikaansaa työsuhteen purkamisen. Muutoinhan tässä maassa alkaisi autoja, pyöriä, kenkiä ja housuja hajota ihan alvariin!

      • mulletoi

        Te-virkailija. Onko se mun omasta moitittavasta toiminnasta kiinni kun auto hajoaa?? Turha tyrkyttää sieltä työkkäristä niitä työpaikkoja joihin ei julkisilla pääse siihen aikaan kun pitäis... En ota enään yhtään semmoista työpaikkaa vastaan, sanon että mulla ei ole autoa... Ostaako sossu mulle sitten auton, että pääsen töihin...?


    • 167-176

      "Muutoinhan tässä maassa alkaisi autoja, pyöriä, kenkiä ja housuja hajota ihan alvariin! "
      Todella sairaan ja mielenvikaisen virkaloisen kommentti.
      Tuo kuvaa hyvin TE-toimistojen "palveluasennetta" ja karenssikiimaa.

      • TE-virkailija

        En tuossa ilmaissut omaa henkilökohtaista näkemystäni asiasta, pelkästään kerroin, mikä on TE-toimiston virallinen linja. Ja sitähän ketjun aloittaja pyysi...

        Itse olen sitä mieltä, että TE-palvelut ovat hakoteilla, ja pahasti. Siksi olenkin siirtymässä uuteen työhön, sekin kyllä palvelualalla, mutta uusi työni on inhimmillistä työtä ihmisten kanssa.


    • että on vaikeeta

      Käyttökelpoinen auto maksaa noin 500 eurosta ylöspäin, ei voine olla liikaa?
      Ja olisikohan mahdollista hommata tilapäismajoitus työpaikkakunnalta jos ei pääse välillä kotona käymään?
      Tuohan on tyypilistä jos on vähänkään pitenpi työmatka, allekirjoittanutkin asustanut viikot työpaikkakunnalla kun työmatka oli reilu 100km.

      Mut kukin tyylillään, vaikkapa valittamalla elämän kovuutta!!

      • hohohohohoho

        Sulla sit varmaan rahaa sataa taivaasta ja ei oo mitään toimeentulohuolia kun moista tosi todellisuudesta vieraantunutta kirjoitat. Rahoitapa vaan omasta palkastasi vieraalla paikkakunnalla asuminen, uuden ritsan ostaminen, jota huom joutuu sitäkin ylläpitämään. 500 euroa autosta on sellainen summa, että se pitää vielä korjata kuntoon, vaikka olisikin katsastuksen läpäissyt ja sittenkin voi tulla ongelmia! Vanhat autot ovat sellaisia. Jos olisi varaa laittaa tonni lisää hintaan, niin jo saisi paremman.

        No työnantajan pitäs joustaa työajassa, jos ei muuten pysty tulemaan vastaan. Tilannehan on varsin mahdoton monelle, jotka asuu alueella jossa ei ole kunnollista julkista liikennettä.


      • autoja saa vuokrattuakin
        hohohohohoho kirjoitti:

        Sulla sit varmaan rahaa sataa taivaasta ja ei oo mitään toimeentulohuolia kun moista tosi todellisuudesta vieraantunutta kirjoitat. Rahoitapa vaan omasta palkastasi vieraalla paikkakunnalla asuminen, uuden ritsan ostaminen, jota huom joutuu sitäkin ylläpitämään. 500 euroa autosta on sellainen summa, että se pitää vielä korjata kuntoon, vaikka olisikin katsastuksen läpäissyt ja sittenkin voi tulla ongelmia! Vanhat autot ovat sellaisia. Jos olisi varaa laittaa tonni lisää hintaan, niin jo saisi paremman.

        No työnantajan pitäs joustaa työajassa, jos ei muuten pysty tulemaan vastaan. Tilannehan on varsin mahdoton monelle, jotka asuu alueella jossa ei ole kunnollista julkista liikennettä.

        Mikset ota vuokra-autoa remontin ajaksi? Viimeksi minulla maksoi 30 euroa vuorokaudessa kun auto oli viimeksi pidempään pajalla.


      • Jos olisi tahtoa
        autoja saa vuokrattuakin kirjoitti:

        Mikset ota vuokra-autoa remontin ajaksi? Viimeksi minulla maksoi 30 euroa vuorokaudessa kun auto oli viimeksi pidempään pajalla.

        Jonkinlainen kottero vaikka korjaamolta siksi aikaa, että saavat sinun autosi korjatuksi?


      • mulletoi
        autoja saa vuokrattuakin kirjoitti:

        Mikset ota vuokra-autoa remontin ajaksi? Viimeksi minulla maksoi 30 euroa vuorokaudessa kun auto oli viimeksi pidempään pajalla.

        No juu. Tuossa korjaamon vuokraamssa oli halvin auto 54e/vuorokausi bensat... se tekisi 3vrk 162e bensat töihin ja takaisin 60e eli 220e yhteensä... Siihen vielä parin sadan euron korjaus... Ei ihan viikon työssäkäyneellä rahat tuommoisiin riitä.. Kalliksihan se tulis muutenkin ajella vuokra autolla töihin noilla hinnoilla... Päivän tienistit uppoo siihen...


      • fdgb
        mulletoi kirjoitti:

        No juu. Tuossa korjaamon vuokraamssa oli halvin auto 54e/vuorokausi bensat... se tekisi 3vrk 162e bensat töihin ja takaisin 60e eli 220e yhteensä... Siihen vielä parin sadan euron korjaus... Ei ihan viikon työssäkäyneellä rahat tuommoisiin riitä.. Kalliksihan se tulis muutenkin ajella vuokra autolla töihin noilla hinnoilla... Päivän tienistit uppoo siihen...

        Työpaikan menettäminen tulee vielä kalliimmaksi.


    • mulletoi

      No mihin vien 4vuotiaan lapsen jos ite muutan toiselle paikkakunnalle?? Annan hänet pois vai? Vai otanko hänet mukaan töihin? Sinne toiselle paikkakunnalle.? Lapsi täytyy hakea ja viedä hoitoon aamulla ja illalla... Juuri heinäkuun alussa ostin tuon 500e auton,auto oli juuri katsastettu. siihen meni viimeiset rahat, ei voine olla liikaa? Korjaukseen meni aiemmin jo 200e ja nyt 300 e... Ei voine olla liikaa? Kyllä se köyhälle on liikaa...

    • 167-176

      Ei tuollaiset mulkerot kuten nimim. "että on vaikeeta" tajua miten iso raha työttömäälle on 500 euroa. Paljastavat vain tyhmyytensä kommentoimalla asiaa josta eivät ymmärrä mitään.

      • vbnvnbvn

        Kysymys ei ollut siitä, että onko 500 euroa paljon rahaa työttömälle. Kysymys oli siitä, että voidaanko työntekijä irtisanoa, jos hän ei saavu työpaikalle useampaan päivään auton rikkoontumisen takia.


      • Mitka Mattari
        vbnvnbvn kirjoitti:

        Kysymys ei ollut siitä, että onko 500 euroa paljon rahaa työttömälle. Kysymys oli siitä, että voidaanko työntekijä irtisanoa, jos hän ei saavu työpaikalle useampaan päivään auton rikkoontumisen takia.

        Aloittaja kertoi kyllä pystyvänsä saapumaan työpaikalle bussilla, joskin vähän myöhässä.


      • trygh
        Mitka Mattari kirjoitti:

        Aloittaja kertoi kyllä pystyvänsä saapumaan työpaikalle bussilla, joskin vähän myöhässä.

        Jos pomo joutuu töistä soittamaan työntekijälle, että tämän pitäisi seuraavana päivänä tulla töihin, niin ei siellä ilmeisesti ole käyty vähän myöhässäkään.


    • näin tää menee

      Stooriahan voi vaikka kuinka ihmeelliseksi kehittää mut kyse oli vain siitä työpaikalle pääsemisestä !!

    • näin

      Jos auto hajoaa ja julksilla ei töihin kerkeä niin ei kukaan voi vaatia ostamaan toista halpaakaan autoa tai majoittautua työpaikkakunnalle.

      Jos ei pääse töihin niin ei pääse. Yksinkertaista.

      En minäkään ole yhtäkään yötä pois kotoa vaimon ja lasten luota koskaan minkään asian takia. Vaikka firmalla on tarjota ilmainen asunto niin ei hän voi vaatia minua olemaan siellä yhtäkään yötä kuten ei voisi vaatia ostamaan toista autoakaan koska emme muutenkaan toista autoa tarvitse.

      Vaimon työpaikka täällä maalla on 500m päässä niin ei autoa tarvitse. EIköhän jokainen työnantaja joka palkkaa kaukaa kulevan töihin tiedosta sen riskin palkatessaan että jos auto hajoaa niin töihin ei välttämättä pääse.

      Jotkut asuvat kaukana työpaikkaunnalla vaikka on pieniä lapsia mutta se ei tarkoita sitä että minun pitäisi myös tehdä niin. Mulle nyt on perheen luona oleminen tärkeämpää kuin töiden takia toisella paikkakunnalla asuminen.

      Ei sitä muutaman tunnin takia enään töihin mennä. Sama jos mulla täällä maalla on joku sovittu meno vaikka klo. 9.00 ja loppuu klo. 10.00 niin en tietenkään enään lähde 100km päähän töihin ajamaan muutaman tunnin takia sekä en saisi tuossa tapauksessa täyspäivärahaakaan.

      Meillä se meneekin töissä niin että pomolle ilmoitetaan että silloin ja silloin on henkilökohtaista menoa ja olen silloin poissa. Meillä sitä ei siis kysytä pomolta vaan ilmoitetaan.

      • näin

        Lisään tuohon töistä poissaolemiseen että eikä pomo ikinä kysy syytä poissaoloon koska tietää että minun ei tarvitse sitä kertoa hänelle kuten pomon ei tarvitse tietää jos on saikkua että mikä on syy. Eikä hän kyselekkään.

        Nytkin ensi viikolla mulla on menoa torstaina sekä perjantaina eli molemmat päivät olen poissa ja asian ilmoitin aika sanatarkkaan näin pomolle "21.8 ja 22.8 olen pois töistä koska on menoa" pomo: "selvä"


      • näinhän se on
        näin kirjoitti:

        Lisään tuohon töistä poissaolemiseen että eikä pomo ikinä kysy syytä poissaoloon koska tietää että minun ei tarvitse sitä kertoa hänelle kuten pomon ei tarvitse tietää jos on saikkua että mikä on syy. Eikä hän kyselekkään.

        Nytkin ensi viikolla mulla on menoa torstaina sekä perjantaina eli molemmat päivät olen poissa ja asian ilmoitin aika sanatarkkaan näin pomolle "21.8 ja 22.8 olen pois töistä koska on menoa" pomo: "selvä"

        Niin, eihän työnantaja tietystikään voi pakottaa sinua mihinkään. Sehän on päivänselvä se.

        Mutta ei hänen myöskään ole pakko maksaa sinulle palkkaa, jollet saavu töihin, olkoot syysi mikä tahansa. Ja kyllä: hän voi myös irtisanoa sinut, jos et saavu töihin sovitusti; kunhan on ensin antanut pari kirjallista varoitusta.


      • mulletoi
        näinhän se on kirjoitti:

        Niin, eihän työnantaja tietystikään voi pakottaa sinua mihinkään. Sehän on päivänselvä se.

        Mutta ei hänen myöskään ole pakko maksaa sinulle palkkaa, jollet saavu töihin, olkoot syysi mikä tahansa. Ja kyllä: hän voi myös irtisanoa sinut, jos et saavu töihin sovitusti; kunhan on ensin antanut pari kirjallista varoitusta.

        No enhän mä nyt palkkaa odotakkaan niiltä päiviltä,kun olen töistä poissa ilman hyväksyttävää syytä...


      • Anonyymi

        Ei kaikilla ole myöskään varaa maksaa taksia. 😄


      • Anonyymi
        näinhän se on kirjoitti:

        Niin, eihän työnantaja tietystikään voi pakottaa sinua mihinkään. Sehän on päivänselvä se.

        Mutta ei hänen myöskään ole pakko maksaa sinulle palkkaa, jollet saavu töihin, olkoot syysi mikä tahansa. Ja kyllä: hän voi myös irtisanoa sinut, jos et saavu töihin sovitusti; kunhan on ensin antanut pari kirjallista varoitusta.

        Mitään varottelua tarvita kun tosiasian on työstä poissaolo ilman pätevää lääkärin lausuntoa!


    • ..........

      Fiksut työnantajan edustajat ymmärtävät tuon syyn, mutta asenne vammaiset eivät.

      Asenne vammasten töihin ei tietenkään pidä läteä töihin. Asenne vammaiset työnantajat pitää laittaa saartoon.

      Onneksi on myös fiksuja työnantajia.

      • cvbb

        Ei voi yleistää. Yhden puuttuvan miehen takia saattaa monta miestä joutua olemaan tyhjänpanttina töissä tai joku tekemään tuplavuoroa.


      • ojasta allikkoon
        cvbb kirjoitti:

        Ei voi yleistää. Yhden puuttuvan miehen takia saattaa monta miestä joutua olemaan tyhjänpanttina töissä tai joku tekemään tuplavuoroa.

        "Yhden puuttuvan miehen takia saattaa monta miestä joutua olemaan tyhjänpanttina töissä tai joku tekemään tuplavuoroa. "
        Jos potkut tulee niin tuo yhden miehen puuttuminen saattaa olla pidempiaikaisempi, yleensä perehdyttäminen vie vielä jonkin aikaa lisää.

        Nuo ovat aina tapauskohtaisia joten aloittajan tapauksesta emme tiedä miten siinä kävisi.


      • Anonyymi

        Työpaikat ei kaipaa työntekijöitä joilla ilmee keinotekoisia esteitä ja eivät johdu terveydestä....


    • Anonyymi

      Joo jos on noin mulkku, niin lähtisin vittuun koko työpaikasta

      • Anonyymi

        Joo paskoja firmoja riittää, siinä sitä firmojen ns. joustoa taas asian suhteen ihan riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo paskoja firmoja riittää, siinä sitä firmojen ns. joustoa taas asian suhteen ihan riittävästi.

        Paapomiset tehdään perheessä ei työpaikoilla!...


    • Anonyymi

      Auton korjaustyön ajaksi otat vuokraamosta auton. Niin toimii normi-ihminen. Se on helppoa. Auton saat nopeastikin. Jos silmälasit rikkoontuvat ja olet täysin riippuvainen simälaseista tilanne on toinen. Joudut odottamaan 2 viikkoa että saat itsellesi optikolta ne -10 diopterin likinäkölasit. Et saa sellaisia mistään vuokratuksi. Ellei sinulla ole lipaston latikossa varasilmälaseja olet totaalisessa näkömotissa. Uusien silmälasien odotteluajaksi haet sairauslomaa.

    • Anonyymi

      Mulle sanottiin aikoinaan jo työkkärissä että autottomuus ei ole este työn vastaanottamiseen ja taksilla pääsee ja saa verovähennyksiin, työnhakualue kun on 100 km. Sitten kun kysyin mistä otan rahat taksiin niin käski hakea toimeentulotukea työmatkakuluihin. Työkkärissä ei kyllä mitään tajua että tommosia toimeentulotukia ei todellakaan makseta.
      No katsoin viisaammaksi olla rehellinen työhaastattelussa ja kerroin tilanteeni niin työnantajan kanssa tuli heti selväksi että en tule valituksi, mutta en myöskään joutunut karenssille.

    • Anonyymi

      Toivottavasti tulee karenssia maksimaalinen määrä mieluiten 1v aluksi koska keinotekoisesti kapinoit työhön menoa.
      Bussilla ja junalla pääsee moneen paikkaan ja fillari mukaan niin pääsee perille jos ei taksilla halua ajella työmatkaa...

    • Anonyymi

      Auto hajonnut 2014... Eiköhän asia selvinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe