Toimiikohan Sims 4 tällä koneellani?

tyhmäkoneidenkanssa

Tässä koneeni tiedot:

Teho ja grafiikka. Intel Celeron 2955U -tuplaydinprosessori tarjoaa sujuvan suorituskyvyn kaikenlaiseen työskentelyyn yhdessä 8 GB keskusmuisti kanssa. Keskusmuisti voidaan päivittää jopa 16 GB asti. Intel Graphics -näytönohjain takaa sujuvan grafiikan.

Näyttö. 15.6" LED-taustavalaistu näyttö tarjoaa kirkkaan ja terävän kuvan HD 1366 x 768 resoluutiolla. Saat luonnollisen kirkkaat värit ja selkeät yksityiskohdat.

Liitä kannettava HD-televisioon HDMI 2.0 -liitännän kautta ja näe sisältö jopa Full HD 1080p -resoluutioisena.

Liitännät. 2 x USB 3.0 ja 1 x USB 2.0 -liitäntää ulkoisille laitteille.

Muistikortinlukija lukee SD/MMC -muistikortteja.

Verkkoyhteys. Langallinen 100 Mb verkkoyhteys ja langaton WiFi 802.11b/g/n.

Bluetooth 4.0 tarjoaa langattoman tiedonsiirron eri Bluetooth-laitteiden välillä.

Mukana tuleva ohjelmisto: Lenovo Companion, Lenovo Support, McAfee Internet Security, Lenovo Cloud Storage

Ominaisuudet:
- Sisäänrakennettu web-kamera, jossa 720 HD -resoluutio
- Kosketuslevy tukee monikosketusta
- Äänikortti, jossa Dolby Advanced Audio v2
- 3.5 mm yhdistetty liitäntä kuulokkeille ja mikrofonille
- Litiumion-akku tarjoaa jopa 4 tuntia käyttöaikaa
- Numeronäppäimistö
- CD/DVD -levyasema
- Käyttöjärjestelmänä Windows 8


Ja SIMS 4 :

KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1), Windows 8 tai Windows 8.1
SUORITIN: 1,8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000 tai vastaava (sisäänrakennettuja grafiikkapiirisarjoja käyttävien tietokoneiden vaatimukset: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo, 2,0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 tai vastaava)
MUISTI: Vähintään 2 Gt RAM-muistia
KIINTOLEVY: Vähintään 9 vapaata kiintolevytilaa sekä vähintään 1 Gt lisätilaa muokattua sisältöä ja pelitallennuksia varten.
DVD-ROM: DVD ROM -asemaa tarvitaan vain pelin asentamiseen
NÄYTÖNOHJAIN: 128 Mt RAM-muistia ja Pixel Shader 3.0 -tuki Tuetut näytönohjaimet: NVIDIA GeForce 6600 ja tehokkaammat, ATI Radeon X1300 ja tehokkaammat, Intel GMA X4500 ja tehokkaammat
ÄÄNIKORTTI: DirectX 9.0c -yhteensopiva
DIRECTX: DirectX 9.0c -yhteensopiva
OHJAUS: näppäimistö ja hiiri




Harmittaa ostaa jos ei toimikaan :/ toivottavasti toimis.. kiitos vastanneille !

53

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simsalaplim
    • simsalaplim
    • pcmuseo
    • tyhmäkoneidenkanssa

      Minähän en siis tajua noista koneen muisteista sun muista tehoista yhtikäs mitään :D kyllä on aina vaikea miettiä uskaltaako ostaa vai eikö! teidän mielestä siis olisi ihan ok kone pelaamiseen?

      • pcmuseo

        Juu ei.
        Sims4:n vaatimukset tuo täyttää, mutta pelikonetta tuosta ei taida tulla johtuen tuosta gma-näytönohjaimesta.

        t:p


    • vapunen

      The sims 4 pelistä saa enemmän irti jos näytön resoluutio olisi full HD.

      • mutunen

        Juu, ostetaanpas nyt sitten yhden pelin takia uusi näyttö.


      • ihme jarruttelua
        mutunen kirjoitti:

        Juu, ostetaanpas nyt sitten yhden pelin takia uusi näyttö.

        No miksipä ei? Minä olen ostanut yhden pelin takia yli tonnilla uutta laitteistoa. Jos sitä peliä pelaa parikymmentä tuntia viikoittain seuraavat 5 vuotta niin halpa on harrastukseksi.


      • ihme jarruttelua kirjoitti:

        No miksipä ei? Minä olen ostanut yhden pelin takia yli tonnilla uutta laitteistoa. Jos sitä peliä pelaa parikymmentä tuntia viikoittain seuraavat 5 vuotta niin halpa on harrastukseksi.

        Ymmärrän tuon jossain kunnollisessa simulaattorissa (lähinnä tarkoitan DCS, Falcon 4- modeineen / mikä nykyisin onkaan, X-Plane), mutta, että Sims...


      • timekillerx kirjoitti:

        Ymmärrän tuon jossain kunnollisessa simulaattorissa (lähinnä tarkoitan DCS, Falcon 4- modeineen / mikä nykyisin onkaan, X-Plane), mutta, että Sims...

        Ja näytöstä saa hyödyn myös esim videoiden katselussa.Ei sitä pelkästään pelaamiseen ostettaisiin.


      • fdsafdsa
        mutunen kirjoitti:

        Juu, ostetaanpas nyt sitten yhden pelin takia uusi näyttö.

        Eiköhän sitä näyttöä kaikkeen muuhunkin käytetä. Kyllä surkea läppärin näyttö on surkea kaikessa muussakin käytössä kuin vain pelaamisessa.

        Mutta osta vaan joku halpa paska. Ei ole minulta pois.


      • fdsafdsa kirjoitti:

        Eiköhän sitä näyttöä kaikkeen muuhunkin käytetä. Kyllä surkea läppärin näyttö on surkea kaikessa muussakin käytössä kuin vain pelaamisessa.

        Mutta osta vaan joku halpa paska. Ei ole minulta pois.

        Itselläni on Full HD näyttö ja teen koneella mm kuvankäsittelyä, pelaamista, videoiden katselua, nettisivujen selailua. Jos minulla olisi huonommalla resoluutiolla varustettu näyttö niin en saisi nöistä kaikkea irti.

        Mutta kukin omalla tavallaan. Matkaläppärissäni on taas aloittajan mainitsema näyttö.


      • fakiirimme intiasta
        vapunen kirjoitti:

        Itselläni on Full HD näyttö ja teen koneella mm kuvankäsittelyä, pelaamista, videoiden katselua, nettisivujen selailua. Jos minulla olisi huonommalla resoluutiolla varustettu näyttö niin en saisi nöistä kaikkea irti.

        Mutta kukin omalla tavallaan. Matkaläppärissäni on taas aloittajan mainitsema näyttö.

        Miten ehdit lisäksi kirjoittaa vielä 20000 viestiä vuodessa?


      • 3Timo
        timekillerx kirjoitti:

        Ymmärrän tuon jossain kunnollisessa simulaattorissa (lähinnä tarkoitan DCS, Falcon 4- modeineen / mikä nykyisin onkaan, X-Plane), mutta, että Sims...

        MITÄ?!?
        Simshän on KAIKKIEN SIMULAATTORIEN ÄITI?!
        Missä toisessa simulaattorissa simuloitu pystyy pelaamaan pelissä PELEJÄ?!

        :D


    • tyhmäkoneidenkanssa

      Voitteko siis tarkentaa vielä, että kannattaako sitä peliä nyt sitten ostaa?
      En minä vain ymmärrä tuommoisia :

      "Sims4:n vaatimukset tuo täyttää, mutta pelikonetta tuosta ei taida tulla johtuen tuosta gma-näytönohjaimesta." ,

      ..että mitä hemmettiä tuo nyt tarkoitti :D kyllä vai ei toimi peli.. siis niin että sitä voisi jopa pelata? :/

      Tämähän ko. kone on siis Läppäri, eikä minulla ole tähän asennettuna muita pelejä eikä tulisi olemaankaan. En ole kauhean kiinnostunut peleistä, mutta sims nelosen voisin ostaa :)

    • Kyllä se tuossa toimii mutta itse kone ei ole tehty pelikoneeksi eli uudemmat raskaammat eivät välttämättä toimi hyvin.

      • lorttoporkkana

        Ei toimi myöskään atomienergiakomission pyörintäsfääriohjelmisto, sitäkään ei tässä kysytty, mutta kerrotaan nyt kuitenkin kun luotsikin puhuu asian sivusta


    • perunaperseesweenpoi

      Ei toimi. Ei ainakaan millään lailla järkevästi eli huonoilla grafiikka-asetuksilla ja nykien.

    • huonokoneidenkanssa

      ookkei no kiitos vastauksista :)

    • nyt oli tärkee...

      "- Sisäänrakennettu web-kamera, jossa 720 HD -resoluutio"

      No ei varmana toimi Sims4. Tarvitset laadukkaamman webbikameran. Suosittelisin myös 5 tunnin akunkestoa.

    • fdsafdsa

      Kannattaa ehdottomasti ostaa mahdollisimman halpa läppäri, koska halpuus on laadun, suorituskyvyn ja hyvien ominaisuuksien tunnusmerkki. Myös puheet halpisläppäreiden surkeasta jäähdytyksestä on ihan roskaa, koska kuten fysiikasta ja kemiasta tiedämme, kuumuus päinvastoin kiihdyttää reaktioita, miksei siis prosessorin ja näytönohjaimen toimintaakin.

      Minä jättäisin ehdottomasti nopeat, laadukkaat ja korjattavissa olevat pöytäkoneet, sekä kalliimmat läppärit hyllyyn ja ostaisin halvan läppärin. Mielellään vielä AMD:n E2-prosessorilla tai ARM-prosessorilla.

    • tyhmäkoneidenkanssa

      En ymmärrä, miksi minun pitäis ostaa kahden tuhannen euron läppäri tai pöytäkone, jos haluan pelata sims 4 ja käydä FB ja iltalehden lukemassa :D Eri asia on, jos ei tee muuta kuin pelaa (ja kirjoittelee suomi24-palstalle aktiivisesti vittuiluviestejä)


      Halleluja taas teidän kommentteja ! Kyllä on aina helppo kirjoittaa vihaista kommenttia, kun ei oma naama ja henkilöllisyys näy missään.

      • yritetään auttaa

        Ei me yritetä saada sinua ostamaan kahden tonnin läppäriä. Me vain yritetään kertoa, että sillä Simsiä pyörittävällä halppislätyskällä ei sitten paljoa muuta pelata, vaikka joskus alkaisi mieli tehdä. Olen nähnyt liian paljon tapauksia, joissa ostetaan "huono" kone ja sitten vähän ajan päästä petytään karvaasti...

        Aikomasi läppäri on sinulle ihan ok, kunhan sitten maltat vaan olla käyttämättä sitä sellaiseen, mihin se ei sovellu.


      • fdsafdsa

        "En ymmärrä, miksi minun pitäis ostaa kahden tuhannen euron läppäri tai pöytäkone, jos haluan pelata sims 4 ja käydä FB ja iltalehden lukemassa :D"

        Kukaan ei ole kai puhunut kahden tuhannen läppäristä mitään, koska asiallisia uusia saa jo reilulla tuhannella eurolla ja käytettyjä siinä viiteensataan. Perustelu siihen miksi ei kannata ostaa halpaa, tuli jo kyseisessä viestissä.

        Kannattaa muuten ehdottomasti ostaa joku kännykkää alhaisemmalla resoluutiolla oleva läppäri ja tuijottaa sen pientä näyttöä selkä kumarassa ja hartiat kyyryssä samalla kun näplää sen tahmaavaa touchpadia ja naputtelee valitusviestiä jollekin palstalle kun ruokakaupasta ostettu markkinoiden muovisin tietokone on hidas, kaatuilee, on hidastunut tai pätkii.

        Kun on nähnyt riittävän monta viestiä missä joku kysyy ensin koneista, ostaa sitten suositusten vastaisesti halvan paskan perustellen sitä sillä ettei sen nyt niin ihmeellinen tarvitse olla ja "kyllä minulle vähän vähempikin riittää" ja tulee myöhemmin valittamaan kun se halpa paska tosiaan oli halpa paska, eikä enää toimi kunnolla tai aiheuttaa muuta päänvaivaa, niin siinä vaan muuttuu kyyniseksi.


      • fdsafdsa3
        fdsafdsa kirjoitti:

        "En ymmärrä, miksi minun pitäis ostaa kahden tuhannen euron läppäri tai pöytäkone, jos haluan pelata sims 4 ja käydä FB ja iltalehden lukemassa :D"

        Kukaan ei ole kai puhunut kahden tuhannen läppäristä mitään, koska asiallisia uusia saa jo reilulla tuhannella eurolla ja käytettyjä siinä viiteensataan. Perustelu siihen miksi ei kannata ostaa halpaa, tuli jo kyseisessä viestissä.

        Kannattaa muuten ehdottomasti ostaa joku kännykkää alhaisemmalla resoluutiolla oleva läppäri ja tuijottaa sen pientä näyttöä selkä kumarassa ja hartiat kyyryssä samalla kun näplää sen tahmaavaa touchpadia ja naputtelee valitusviestiä jollekin palstalle kun ruokakaupasta ostettu markkinoiden muovisin tietokone on hidas, kaatuilee, on hidastunut tai pätkii.

        Kun on nähnyt riittävän monta viestiä missä joku kysyy ensin koneista, ostaa sitten suositusten vastaisesti halvan paskan perustellen sitä sillä ettei sen nyt niin ihmeellinen tarvitse olla ja "kyllä minulle vähän vähempikin riittää" ja tulee myöhemmin valittamaan kun se halpa paska tosiaan oli halpa paska, eikä enää toimi kunnolla tai aiheuttaa muuta päänvaivaa, niin siinä vaan muuttuu kyyniseksi.

        Tosin em. käytetyt eivät ole pelikäytössä hyviä, mutta on vaikea sanoa onko sillä mitään merkitystä, koska eiväthän läppärit koskaan pelikäyttöön sovi kunnolla. Joku noista reilun tonnin läppäreistä, jos mallin valitsee suht oikein, soveltuu pelipuolelle kuitenkin paremmin kuin bisnes-painotteiset käytetyt.


    • pcmuseo

      Tuo koneiden ehdottelu saattaa olla jo myöhäistä, jos kone on ostettu, eikä auta alkuperäisen kysymyksen kanssa.
      "Toimiikohan Sims 4 tällä koneellani?"

      Originissa on ladattavissa "The Sims™ 4 Siminluonti - Demo…", jolla voisi kokeilla tuota "pyörimistä" omalla koneella.:
      http://www.origin.com/fi-fi/store/free-games/demos-betas

      t:p

    • huonokoneidenkanssa

      Siis tämä kone on minulla ollut jo keväästä, en ole uutta ostamassa.. Ainoastaan Sims 4 ostoa mietin.

      Äitini on minulle -köyhälle opiskelijalle- tämän hyvää hyvyyttään ostanut, että saan tehtyä netissä kouluhommat... ja hyvin on toiminut!

      Kuten edellinenkin läppärini, joka oli n. 600euron läppäri ja se kesti minulla seitsemän vuotta! Miettikääs mikä aika "huonolle läppärille" :D ikinä ei "kaatuillut" sun muuta ja oli hyvä juuri minulle ! Lopussa ainoastaan tuli ko. merkille tyypillinen ylikuumeneminen esiintymään. Muutenhan se vanha koneeni edelleenkin toimii, mutta se välillä kaatuu kuumuuttaan, joten en sitä enään käytä.

      Täsmennän edelleen, että minun käyttööni tämmöinen "halpiskone" on ihan jees. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku muu tarvitsee tuhannen euron konetta, mutta minulle siitä ei ole hyötyä. En aio ostaa sellaista enkä sellaista siis tarvitsekaan. En siis ymmärrä, miksi minulle pitää täällä sarkastisia ehdotuksia pistellä, varsinkaan kun en kysynyt täällä läppäriehdotuksia, vaan sitä _toimiiko sims 4 tällä minun läppärilläNi_

      :) niin ja hei huomasin sen demon juuri eilen mainoksesta ja kokeilin ja se toimii hyvin, mutta eihän se olekaan lähelläkään oikean pelin vaatimuksia.

      • fdsafdsa

        "Kuten edellinenkin läppärini, joka oli n. 600euron läppäri ja se kesti minulla seitsemän vuotta!"

        Seitsemän vuotta sitten läppäreissä (kuten kaikessa muussakin elektroniikassa) käytettiin lyijypohjaista tinaa, joka on pehmeää ja kestää vääntelyä, tärinää ja toistuvaa kuumenemista ja jäähtymistä. Nykyään taas käytetään "ympäristösyistä" lyijytöntä tinaa, jossa on hopeaa. Hopeatina on kovaa, haurasta, eikä kestä vääntelyä tai lämpötilavaihteiluita murtumatta. Murtumat aiheuttavat aluksi satunnaista kaatuilua, myöhemmin suurempia ongelmia. Lisäksi tietotekniikassa, niinkuin taloisssa, autoissa, televisioissa ja monessa muussa, on viime aikoina keskitytty enemmmän näyttävään kuoreen kuin laatuun.

        Ymmärrän että kukaan, varsinkaan opiskelija ei halua käyttää suuria summia koneeseen ja toivon että nykyinenkin koneesi toimii pitkään ja luotettavasti. Valitettavasti en ole valmis lyömään vetoa sen puolesta.

        Koska sinulla jo on kone ja haluat sen varmasti toimivan hyvin pitkään, en kommentoi sen mahdollisia heikkouksia, vaan yritän ehdottaa keinoja, jotka uskoakseni auttavat sitä toimimaan yhtä pitkään kuin edellinen.

        1) Lämpötilavaihtelut ovat pahasta. Voisit hankkia tuulettavan alustan läppärille, jolloin varsinkin pelatessa sen sisäosat pysyisivät viileämpinä. (n.20€), varmista kuitenkin aina että läppärin ilmanottoaukkojen (pohjassa voi olla myös) ympärystä on vapaana - läppäriä jossa aukkoja on pohjassa, ei pidä ottaa syliin, vaan pöytä on hyvä vaihtoehto, koska alustan ja reikien väliin jää tilaa ilmalle siirtyä
        2) Nosta läppäri aina kahdella kädellä. Runko on muovia joka vääntyilee, kolvaukset aiempaa heikompia: jos kannattelet läppäriä yhdestä nurkasta, toinen äärinurkka taipuu alas (ei silminnähden, mutta elektroniikka on vaarassa)
        3) Näyttöön menevät johtimet ja saranat väsyvät helposti näytön kannen kiinnilaittamisesta. Läppärin voi sammuttaa tai laittaa uneen muutenkin kuin vääntämällä kansi kiinni. Anna näytön olla samassa asennossa koko ajan jos mahdollista.


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Kuten edellinenkin läppärini, joka oli n. 600euron läppäri ja se kesti minulla seitsemän vuotta!"

        Seitsemän vuotta sitten läppäreissä (kuten kaikessa muussakin elektroniikassa) käytettiin lyijypohjaista tinaa, joka on pehmeää ja kestää vääntelyä, tärinää ja toistuvaa kuumenemista ja jäähtymistä. Nykyään taas käytetään "ympäristösyistä" lyijytöntä tinaa, jossa on hopeaa. Hopeatina on kovaa, haurasta, eikä kestä vääntelyä tai lämpötilavaihteiluita murtumatta. Murtumat aiheuttavat aluksi satunnaista kaatuilua, myöhemmin suurempia ongelmia. Lisäksi tietotekniikassa, niinkuin taloisssa, autoissa, televisioissa ja monessa muussa, on viime aikoina keskitytty enemmmän näyttävään kuoreen kuin laatuun.

        Ymmärrän että kukaan, varsinkaan opiskelija ei halua käyttää suuria summia koneeseen ja toivon että nykyinenkin koneesi toimii pitkään ja luotettavasti. Valitettavasti en ole valmis lyömään vetoa sen puolesta.

        Koska sinulla jo on kone ja haluat sen varmasti toimivan hyvin pitkään, en kommentoi sen mahdollisia heikkouksia, vaan yritän ehdottaa keinoja, jotka uskoakseni auttavat sitä toimimaan yhtä pitkään kuin edellinen.

        1) Lämpötilavaihtelut ovat pahasta. Voisit hankkia tuulettavan alustan läppärille, jolloin varsinkin pelatessa sen sisäosat pysyisivät viileämpinä. (n.20€), varmista kuitenkin aina että läppärin ilmanottoaukkojen (pohjassa voi olla myös) ympärystä on vapaana - läppäriä jossa aukkoja on pohjassa, ei pidä ottaa syliin, vaan pöytä on hyvä vaihtoehto, koska alustan ja reikien väliin jää tilaa ilmalle siirtyä
        2) Nosta läppäri aina kahdella kädellä. Runko on muovia joka vääntyilee, kolvaukset aiempaa heikompia: jos kannattelet läppäriä yhdestä nurkasta, toinen äärinurkka taipuu alas (ei silminnähden, mutta elektroniikka on vaarassa)
        3) Näyttöön menevät johtimet ja saranat väsyvät helposti näytön kannen kiinnilaittamisesta. Läppärin voi sammuttaa tai laittaa uneen muutenkin kuin vääntämällä kansi kiinni. Anna näytön olla samassa asennossa koko ajan jos mahdollista.

        4) muista puhdistaa pölyt. Jos ilmanottoaukot näyttävät siltä, että niissä on pölyä, nypi ne pois. Voit myös puhaltaa paineilmapullolla aukkojen kautta ilmaa. Tosin tämä ei ole kovin tehokas tapa, koska tuulettimeen tarttuva pöly ei irtoa helposti purkamatta läppäriä. Jos käytät paineilmapulloa, sammuta läppäri ensin, äläkä käynnistä sitä heti jälkeenpäin. Paineilmassa oleva ponneaine jättää kostean näköisen pinnan ja tuntuisi voivan aiheuttaa oikosulun vaaran. Ehkä käytin heikkolaatuista ainetta itse...


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        4) muista puhdistaa pölyt. Jos ilmanottoaukot näyttävät siltä, että niissä on pölyä, nypi ne pois. Voit myös puhaltaa paineilmapullolla aukkojen kautta ilmaa. Tosin tämä ei ole kovin tehokas tapa, koska tuulettimeen tarttuva pöly ei irtoa helposti purkamatta läppäriä. Jos käytät paineilmapulloa, sammuta läppäri ensin, äläkä käynnistä sitä heti jälkeenpäin. Paineilmassa oleva ponneaine jättää kostean näköisen pinnan ja tuntuisi voivan aiheuttaa oikosulun vaaran. Ehkä käytin heikkolaatuista ainetta itse...

        Jos käytät konetta lähinnä kotona, harkitse pöytäkonetta. Sen voi korjata, siihen voi vaihtaa osia yksitellen ja sitä voi päivittä, joten kun on ensimmäisen ostanut, jatkossa parannukset ovat edullisia - ei tarvitse ostaa koko konetta kerralla, vaan vaihtaa olennaiset osat ja säästää. Eli sen sijaan että ostaisit "uuden koneen", vaihdatkin vain tietyt osat ja sinulla on "uusi" kone joka vastaa sen aikaisia standardeja.


      • tyhmäkoneidenkanssa
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Kuten edellinenkin läppärini, joka oli n. 600euron läppäri ja se kesti minulla seitsemän vuotta!"

        Seitsemän vuotta sitten läppäreissä (kuten kaikessa muussakin elektroniikassa) käytettiin lyijypohjaista tinaa, joka on pehmeää ja kestää vääntelyä, tärinää ja toistuvaa kuumenemista ja jäähtymistä. Nykyään taas käytetään "ympäristösyistä" lyijytöntä tinaa, jossa on hopeaa. Hopeatina on kovaa, haurasta, eikä kestä vääntelyä tai lämpötilavaihteiluita murtumatta. Murtumat aiheuttavat aluksi satunnaista kaatuilua, myöhemmin suurempia ongelmia. Lisäksi tietotekniikassa, niinkuin taloisssa, autoissa, televisioissa ja monessa muussa, on viime aikoina keskitytty enemmmän näyttävään kuoreen kuin laatuun.

        Ymmärrän että kukaan, varsinkaan opiskelija ei halua käyttää suuria summia koneeseen ja toivon että nykyinenkin koneesi toimii pitkään ja luotettavasti. Valitettavasti en ole valmis lyömään vetoa sen puolesta.

        Koska sinulla jo on kone ja haluat sen varmasti toimivan hyvin pitkään, en kommentoi sen mahdollisia heikkouksia, vaan yritän ehdottaa keinoja, jotka uskoakseni auttavat sitä toimimaan yhtä pitkään kuin edellinen.

        1) Lämpötilavaihtelut ovat pahasta. Voisit hankkia tuulettavan alustan läppärille, jolloin varsinkin pelatessa sen sisäosat pysyisivät viileämpinä. (n.20€), varmista kuitenkin aina että läppärin ilmanottoaukkojen (pohjassa voi olla myös) ympärystä on vapaana - läppäriä jossa aukkoja on pohjassa, ei pidä ottaa syliin, vaan pöytä on hyvä vaihtoehto, koska alustan ja reikien väliin jää tilaa ilmalle siirtyä
        2) Nosta läppäri aina kahdella kädellä. Runko on muovia joka vääntyilee, kolvaukset aiempaa heikompia: jos kannattelet läppäriä yhdestä nurkasta, toinen äärinurkka taipuu alas (ei silminnähden, mutta elektroniikka on vaarassa)
        3) Näyttöön menevät johtimet ja saranat väsyvät helposti näytön kannen kiinnilaittamisesta. Läppärin voi sammuttaa tai laittaa uneen muutenkin kuin vääntämällä kansi kiinni. Anna näytön olla samassa asennossa koko ajan jos mahdollista.

        Ainiin ja kiitos näistä vinkeistä !

        Tuota jäähdytysalustaa olen miettinytkin juuri tuon edellisen koneen kohtalon takia ja semmoinen ollut ostoslistalla, mutta ei ole tullut ostettua :) pitääkin muistaa kahtoo, kun käyn kaupungilla.

        Kotona pidän läppäriä aina sen omalla pöydällä, enkä laske näyttöä alas konetta sulkiessa :) Kuljettaessa tietysti se on laitettava kiinni.


    • tyhmäkoneidenkanssa

      Hei, minusta tämä keskustelu on vähän vaihtanut aihetta :D
      Olen saanut monta tietokoneen käyttö/osto-vinkkiä, kiitos niistä!

      En siltikään edelleenkään löydä omista viesteistäni sanoja
      "Minkä koneen ostaisin, että sims 4 sillä toimisi?",
      "Onko ko. läppäri hyvä kone?"
      "Onko pöytäkone vai läppäri parempi"

      ___EN SIIS ole ostamassa uutta konetta___
      Lukiko kukaan alkuperäistä viestiä ollenkaan?

      Tosiaan käytän konetta paljon kotona, mutta kuljetan sitä myös mukana;
      siksi minulla on läppäri.

      ( Varastossa on myös kotona rakennettu pöytäkone, jota on korjattu useaan kertaan ja johon on vaihdettu uusia parempia osia kehitysen myötä. Tiedän siis läppärin ja pöytäkoneen erot.. Se pöytäkone tosin alkaa olemaan sen verran korjailtu, että antaa sen vaan olla siellä. )

      :D

      • ei toimi

        tälläinen tämä suomi24 on vähän vaan vilkaistaan alotisuviestiä ja sitten siitä jää jokin juttu mieleen mihin ruvetaan vastaamaan tai tartutaan johonkin yksittäiseen esim. toisen vastaajan laittamaan juttuun ja sitten kohta on sivuraiteilla koko juttu.


    • fdsafdsa

      Noihin kysymyksiin on vastattu aikoja sitten useitakin kertoja...

    • tyhmäkoneidenkanssa

      "Noihin kysymyksiin on vastattu aikoja sitten useitakin kertoja... "

      Et edelleenkään lukenut koko viestiä? :D

      • fdsafdsa

        Luin. Hänelle on jo vastattu kysymykseen, toimiiko Sims hänen koneellaan. Siihen on vastattu monin eri tavoin jopa.


    • pcmuseo

      ":) niin ja hei huomasin sen demon juuri eilen mainoksesta ja kokeilin ja se toimii hyvin, mutta eihän se olekaan lähelläkään oikean pelin vaatimuksia. "

      Itseasiassa tuo demo käyttää samaa pelimoottoria, kuin itse peli. Eli jos demo toimii niin silloin toimii pelikin noin teknisesti (ei tule piirrossa ongelmia jne.) tuossa demossa vain on objekteja vähemmän ruudulla yht'aikaa.

      Peli on kyllä sen verran kallis ettei kukaan uskalla ilmeisesti suositella.
      Omasta puolestani kyllä, ei se jos kuva sattuu nykimään hieman tuossa peli-ideassa kovin paljon pelin hohtoa vähennä, ja onhan siinä kuulemma simeillä uusi keino-älykin. :)

      btw. mikä siinä vanhassa koneessa oli puhaltiko se kylmää vai kuumaa vai ei ollenkaan ilmaa pihalle?

      t:p

    • tyhmäkoneidenkanssa

      :) joo aijjaa ! no ei tiennytkään tuommosta tuosta demosta.. Demo kyllä siis toimi erittäin lyhyellä latausajalla, eikä pätkinyt yhtään.

      Mut siis se puhaltaa kyllä ilmaa pihalle, mutta lämmintä ilmaa. Siinä pitää aina olla esim. kirja alla niin, että tuuletusreikä on ilmassa ja reilu rako alla. Muuten kuumenee nopiaan :D

      Ja kyllä se kuumenee siis jokatapauksessakin.
      Joskus jopa yritin ohjeesta purkaa konetta, että olis saanu putsattua pölyt... jollain on netissä video juuri ko. mallin purkamisesta .. mutta siinä videolla se mies sanoi, että on koneita purkanut mutta se malli on ihan mahdoton saada auki, joten minäkään en sitä siis auki koskaan saanut. :D
      Puhaltanu/imeny oon sieltä pölyjä pois.

      Ja siis vielä niille, jotka väittää että joskus tulen katumaan "huonoa" konettani niin edelliselläkin koneella ainut peli sen 7 vuotta ollut sims 2 :D muita pelejä ei tullu mieleenkään haaveilla.. se riitti, joten eiköhän nelonen riitä sit tähän.

      • pcmuseo

        No sitten jos sitä on jo aivan oikein yritetty korjata, on huono antaa lisäohjeita...
        Ilmeisesti sieltä on lämmonjohde-tahna kuivanut ja pölyä vielä jossain ahdistamassa ilman kulkemista. Mikä merkki ja malli, kun on noin hankala avata?

        t:p


    • Kriistaa14!

      Älä usko mutuilijoita. Tuskin ovat edes pelanneet Sims4:sta.Toimiihan tuo peli tuolla koneella. Minulla on vielä tehottomampi kone ja hyvin toimii vieläpä täysillä asetuksilla (en kyllä edes huomannut että niitä voi säätää). Eihän tuo peli paljoa vaadi koneelta kuin siinä ei ole mitään "räjähdyksiä". Ainoastaan perusgrafiikkaa.

      • Kristaaa14

        Niin ja eikä nuorille ja köyhille suunnattu peli vaadi mitään kallista tehomyllyä. Hienoja pelihetkiä! Tooosi hyvä peli!


      • pcmuseo

        Jep en ole pelannut mutta nuo mitä EA:n julkaisemat tiedot kun lukee käy tuo asia ilmi. Eli sivistynyt arvaus tuon pelin käyttäytymisestä.

        t:p


    • tyhmäkoneidenkanssa

      Älä usko mutuilijoita. Tuskin ovat edes pelanneet Sims4:sta.Toimiihan tuo peli tuolla koneella. Minulla on vielä tehottomampi kone ja hyvin toimii vieläpä täysillä asetuksilla (en kyllä edes huomannut että niitä voi säätää). Eihän tuo peli paljoa vaadi koneelta kuin siinä ei ole mitään "räjähdyksiä". Ainoastaan perusgrafiikkaa.


      Ja sinä tiedät tämän, koska ..?
      Sims 4 ilmestyy myyntiin aikaisintaan 2.9.2014 Usassa ja täällä euroopassa ja Suomessa 4.9.2014.


      Sims 4 ei ole siis vielä edes ilmestynyt !

      • Kriistaa14

      • sotkit koneesi
        Kriistaa14 kirjoitti:

        http://7games7.com/the-sims-4-demo-download-how-and-where-download-the-sims-4-demo/

        Tuolta löytyy. Siinä vain pitää ensin ladata ja sitten aktivoida avain. Pitää myös hyväksyä joku mainos. Ostan täysversion heti kun se tulee.

        Idiootti. Ei sitä tuolta pidä ladata, vaan EA:lta:

        https://www.origin.com/fi-fi/store/free-games/demos-betas

        Todennäköisesti koneesi on nyt täynnä haitallisia mainospaskaohjelmia. Ihme vatipää.


      • Nagse
        sotkit koneesi kirjoitti:

        Idiootti. Ei sitä tuolta pidä ladata, vaan EA:lta:

        https://www.origin.com/fi-fi/store/free-games/demos-betas

        Todennäköisesti koneesi on nyt täynnä haitallisia mainospaskaohjelmia. Ihme vatipää.

        Sinun kaltaisiasi typeryksiä ei tällä palstalla kaivata. Huomaa, että kysymyksessä on "apua aloittelijoille" palstasta.


      • tyhmäkoneidenkanssa
        Kriistaa14 kirjoitti:

        http://7games7.com/the-sims-4-demo-download-how-and-where-download-the-sims-4-demo/

        Tuolta löytyy. Siinä vain pitää ensin ladata ja sitten aktivoida avain. Pitää myös hyväksyä joku mainos. Ostan täysversion heti kun se tulee.

        Mutta eihän mikään demo vastaa esim. kooltaa millään tavalla pelin täysversiota. Ei siis voida sanoa, että "hyvin toimii minullakin", jos ei ole koko peliä edes pelannut. Vaatii se oikea versio vähän enemmän siis koneelta. :D

        Joten lainaten "Älä usko mutuilijoita. Tuskin ovat edes pelanneet Sims4:sta"

        Minulla ainakin demon asetukset oli valmiina "alhaisella", joten jos et ole löytänyt säätönappia, et voi sanoa, että olet pelannut täysillä grafiikoilla.


      • Kristaaa14
        sotkit koneesi kirjoitti:

        Idiootti. Ei sitä tuolta pidä ladata, vaan EA:lta:

        https://www.origin.com/fi-fi/store/free-games/demos-betas

        Todennäköisesti koneesi on nyt täynnä haitallisia mainospaskaohjelmia. Ihme vatipää.

        Kiits! En tiedä miks sulla on niin tärkeää mollata muita. Yritin vain auttaa


    • ihmisiä patisteltava

      Minusta kaikki ihmiset pitäisi pakottaa ostamaan vähintään 1000€ pelikone. Muutama tuollainen joka talouteen, muuten tulee niskalaukaus. Maailma olisi heti paljon parempi paikka. Ihmiset voisivat alkaa käyttää aikansa järkevästi baareissa ramppaamisen, telkkarin tuijotuksen ja ulkona häiriköinnin sijaan.

    • electricsauna

      Olisiko liikaa vaadittu jos viitsisit KOKEILLA ihan itse ? sen sijaan että latelee speksejä , järki käteen.

    • 3+4

      Kannattaako The Sims 4 osto, jos koneessa näytönohjaimena Nvidia Geforce gt 640 ? En tarvitsisi mitään huippu parhainta kuvanlaatua..

      • hirnulle maitoo

        Originilta saa rahat takas melkein pelistä kuin pelistä jos ei tykkääkään. Tulispa sama Steamiin, ei taida tulla, sen verran paljon on porukkaa jotka palauttais paskat takas heti


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe