Missä helvetissä kaikki ovat?

Siiliö

Ei koulupäivät nyt näin kauan kestä! Eikä läksyjen tekoonkaan pitäisi mennä näin helvetin kauaa.

68

100

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen lukenut italiaa ja muuten vain laiskotellut. Lähden ulos noin tunnin kuluttua, jolloin olen täällä myös, koska Suolistoa on kiva selata puistonpenkillä.

    • OCD-poika

      Läksyjen tekoon voi henkilökohtaisista syistä johtuen mennä helvetin kauan, varsinkin jos on paljon läksyjä.

    • Sitä minäkin mietin. Aloittelen läksyjen tekoa, mutta ne menevät tässä samalla...

      • gjl

        Läksyjä lukiessa on keskityttävä opiskeluun eikä samalla notkuttava internetissä.


      • gjl kirjoitti:

        Läksyjä lukiessa on keskityttävä opiskeluun eikä samalla notkuttava internetissä.

        Minä ainakin pystyn keskittymään, vaikka notkuisinkin internetissä. Tunneilla en tee mitään ylimääräistä; se riittää.


    • Siiliö

      Jees! Ainakin yksi henkilö, jonka kanssa jutella. Kiitän!

      • Siiliö

        Onhan täällä moniakin. Miksei kukaan ole koko aikana sanonut mitään?


    • Luulin, ettei täällä ole ketään.

      Inhoan näitä kuulokkeita. Kuuluu joko toisesta tai sitten ei kuulu ollenkaan...

      • Minulla oli sama ongelma vähän aika sitten; mistään kuulokkeista ei oikea puoli toiminut.


    • Sitä minäkin olen ihmetellyt, miksi täällä on nykyään niin vähän keskustelua. Viime keväänä oli varmasti enemmän kesustelu, vaikkevat koulut olleet vielä loppuneet. Toukokuussa peruskoululaisilla saattoi tietenkin olla aika leppoisia koulupäivä ja vähän läksyä, mutta silti. Pitääpä aloittaa joku keskustelu ja katsoa, alkaako siihen tulla kommentteja.

      • Tässä on varmaan kiireitä, eikä ole muodostunut sitä normi-päivärytmiä, eli missä välissä koneella/puhelimella...?


    • Ei vaan oo jaksannu. Unirytmi perseellään. VIimeyönäki meni siihen kahteen ja herätys 8.00. Vittujen kevät. EIkä kahviakaa saa.

      • Miksei?


      • kurpizza kirjoitti:

        Miksei?

        Ko ei oo keitintä


      • ocetherunq kirjoitti:

        Ko ei oo keitintä

        Onko sinulla vedenkeitintä?


    • Koulu ei ole vielä alkanut, eli olen ollut täällä kahdestatoista saakka. Minulla vain ei ole mitään keskusteltavaa. Roolipelissäkään ei ole ollut mitään tekemistä.

    • mr.näätä

      Klo. 8-16, kyllä voi kestää ja oon ihan puhki joka vitun päivän jälkeen nii hyvä ku jaksaa puhelinta pitää kädessä tai avata läppäriä

    • Koulun jälkeen, kun huomaa, että Suolistossa on epäaktiivista, niin kyllähän sitä pakostikin nukahtaa kuin odottaisi... Tässä minä kuitenkin taas. :D

    • -onneton raeppavika

      Koe jo huomenna.

      • Sulla on kivaa, jos niin on...


    • En vain ole ehtinyt/jaksanut syynä osittain nämä kaksi ongelmaa:
      -Olen alkanut kävellä unissani -> olen kokoajan hirvittävän väsynyt.
      -Jatkuva päänsärky

      Meidän perjantai-päivä on muuten kamala.. kaksi tuntia matikkaa ja kaksi tuntia kemiaa ja kolmea muuta lukuainetta yksi tunti... Miksi, miksi juuri perjantai? Tulin vasta joku vartti sitten kotiin.. nyt yritän nukkua..

    • Saan huomenna läppärin!! Sitten vakkaroidun. ;)
      Meillä perjantaina historiaa, musiikkia, fysiikan kaksoistunti ja matikkaa. Kahdeksasta yhteen. Ei paha, ei.

    • Siiliö

      Aravtkaas mitä. Minulla on perjantaina ensin kotitalouden kaksoistunti, sitten multimedian kaksoistunti ja viimeiseksi metallityön kaksoistunti. :P :DDD

      • Multimedia? Mediaako?


      • Siiliö
        kurpizza kirjoitti:

        Multimedia? Mediaako?

        ?


      • Minulla on piätniččän kaksoistunti äidinkieltä ja kaksi tuntia ruotsia. Se on kivaa, koska pidän ruotsista.


      • Siiliö
        icepicked kirjoitti:

        Minulla on piätniččän kaksoistunti äidinkieltä ja kaksi tuntia ruotsia. Se on kivaa, koska pidän ruotsista.

        Minä en pidä Ruotsista, mutta pakko myöntää, ettää ruotsintunnit ovat kivoja... Njähähää... >:D


      • Siiliö kirjoitti:

        Minä en pidä Ruotsista, mutta pakko myöntää, ettää ruotsintunnit ovat kivoja... Njähähää... >:D

        Ruotsi on kaunis kieli. :)


      • icepicked kirjoitti:

        Ruotsi on kaunis kieli. :)

        Eikä muuten ole!


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Eikä muuten ole!

        Niinpä. Ehkä korkeintaan Suomessa puhuttu ruotsi, mutta muu ei... Mielipidehän se kuitenkin.

        Alice, kiva! :DD Tarvitaankin tänne vähän enemmän aktiivisuutta.


      • veh kirjoitti:

        Niinpä. Ehkä korkeintaan Suomessa puhuttu ruotsi, mutta muu ei... Mielipidehän se kuitenkin.

        Alice, kiva! :DD Tarvitaankin tänne vähän enemmän aktiivisuutta.

        Suomenruotsi on hassun kuuloista, mutta nättiähän sekin omalla tavallaan on. Riikinruotsi on kaunista. http://m.youtube.com/watch?v=7jHq2r6BQA0


      • Siiliö
        icepicked kirjoitti:

        Suomenruotsi on hassun kuuloista, mutta nättiähän sekin omalla tavallaan on. Riikinruotsi on kaunista. http://m.youtube.com/watch?v=7jHq2r6BQA0

        Kaikki ruotsi kuulostaa kamalalta!


      • Siiliö kirjoitti:

        Kaikki ruotsi kuulostaa kamalalta!

        Johtuuko tämä vain pakkoruotsista? Jos meidän olisi pakko opiskella venäjää, sanoisitko sen kuulostavan kamalalta?


      • icepicked kirjoitti:

        Johtuuko tämä vain pakkoruotsista? Jos meidän olisi pakko opiskella venäjää, sanoisitko sen kuulostavan kamalalta?

        Minun on pakko opiskella englantia, mutta se kuulostaa ihan hyvältä... Ei todellakaan kauniilta, mutta jotenkin... oikealta. Jopa oikeammalta, kuin suomen kieli.


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Minun on pakko opiskella englantia, mutta se kuulostaa ihan hyvältä... Ei todellakaan kauniilta, mutta jotenkin... oikealta. Jopa oikeammalta, kuin suomen kieli.

        Minun mielestäni englanti kuulostaa vain hiukan tönköltä. Vanha englanti kuulostaisi kauniilta, mutta sitä ei enää osata tai käytetä...


      • Siiliö
        icepicked kirjoitti:

        Johtuuko tämä vain pakkoruotsista? Jos meidän olisi pakko opiskella venäjää, sanoisitko sen kuulostavan kamalalta?

        Ei ja en. Pakkoruotsi on syvältä, mutta se olisi siedettävää, jos ruotsin kieli olisi joko kauniin kuuloista tai globaalisti hyödyllistä.


      • Siiliö kirjoitti:

        Ei ja en. Pakkoruotsi on syvältä, mutta se olisi siedettävää, jos ruotsin kieli olisi joko kauniin kuuloista tai globaalisti hyödyllistä.

        Tähän on pakko heittää yksi puolustajien argumentti.

        "Mutta ruotsalaiset ovat iloisesti yllättyneitä, kun joku suomalainen/turisti osaa ruotsia!"

        Opiskelehan nyt, jotta ruotsalaiset olisivat tyytyväisiä... XD Minä kieltäydyn puhumasta ruotsia. Opiskelen numeron takia. Siinä se.


      • kurpizza kirjoitti:

        Tähän on pakko heittää yksi puolustajien argumentti.

        "Mutta ruotsalaiset ovat iloisesti yllättyneitä, kun joku suomalainen/turisti osaa ruotsia!"

        Opiskelehan nyt, jotta ruotsalaiset olisivat tyytyväisiä... XD Minä kieltäydyn puhumasta ruotsia. Opiskelen numeron takia. Siinä se.

        Entä minä sitten? Haluan opiskella vatjaa, kieltä, jolla on noin 20 puhujaa.


      • icepicked kirjoitti:

        Entä minä sitten? Haluan opiskella vatjaa, kieltä, jolla on noin 20 puhujaa.

        Olisi hienoa osata kieltä, jota vain harva puhuu ja samalla tukisi (omalla vähäpätöisellä tavallaan) kielen olemassa oloa. Mutta ruotsi ei (ikävä kyllä) ole harvinainen kieli...


      • kurpizza kirjoitti:

        Olisi hienoa osata kieltä, jota vain harva puhuu ja samalla tukisi (omalla vähäpätöisellä tavallaan) kielen olemassa oloa. Mutta ruotsi ei (ikävä kyllä) ole harvinainen kieli...

        Mutta ruotsi on kaunis kieli ja ruotsalaiset naapureitamme.


      • icepicked kirjoitti:

        Mutta ruotsi on kaunis kieli ja ruotsalaiset naapureitamme.

        Se on sinun mielipide. Ja miksi meidän pitää kärsiä naapureidemme takia? Ruotsin kieli voisi olla valinnainen, niin ei olisi tällaista ongelmaa. Tai sitten saisi valita, opiskeleeko ruotsia, saksaa vai venäjää. Tai mitä muita niitä hyödyllisiä.

        Selvitin muuten syytä Närpiö-laulun syytä. Siellä panostetaan (uutisista luin) kuulemma enemmän lääkärin ruotsinkielisyyteen kuin ammattitaitoon.


      • kurpizza kirjoitti:

        Se on sinun mielipide. Ja miksi meidän pitää kärsiä naapureidemme takia? Ruotsin kieli voisi olla valinnainen, niin ei olisi tällaista ongelmaa. Tai sitten saisi valita, opiskeleeko ruotsia, saksaa vai venäjää. Tai mitä muita niitä hyödyllisiä.

        Selvitin muuten syytä Närpiö-laulun syytä. Siellä panostetaan (uutisista luin) kuulemma enemmän lääkärin ruotsinkielisyyteen kuin ammattitaitoon.

        Äidinkieli ensin! *mielipiteeSI!

        Ruotsinkielisillä on oikeus palveluun omalla äidinkielellään. Tämä ei tarkoita, että ruotsinopiskelun olisi oltava pakollista, mutten näe mitään järkeä siinä, että lisäämällä kielten valinnaisuutta ja näennäistä kielivalikoimaa viedään pieniltä kouluilta resursseja entisestään. Oppilaalla on resurssit oppia mitä tahansa kieltä, mutta pienillä kyläkouluilla ei ole resursseja opettaa mitä tahansa kieltä.


      • icepicked kirjoitti:

        Äidinkieli ensin! *mielipiteeSI!

        Ruotsinkielisillä on oikeus palveluun omalla äidinkielellään. Tämä ei tarkoita, että ruotsinopiskelun olisi oltava pakollista, mutten näe mitään järkeä siinä, että lisäämällä kielten valinnaisuutta ja näennäistä kielivalikoimaa viedään pieniltä kouluilta resursseja entisestään. Oppilaalla on resurssit oppia mitä tahansa kieltä, mutta pienillä kyläkouluilla ei ole resursseja opettaa mitä tahansa kieltä.

        Ne tuhlatut ruotsintunnit olisi voitu käyttää äidinkielen opettamiseen.

        Tietenkin se... Mutta onko kannattavaa pakottaa lapsia opiskelemaan ruotsia? Monet eivät juuri tämän pakon takia suostu sitten puhumaan sitä ollenkaan, joten tulos on sama.


      • kurpizza kirjoitti:

        Ne tuhlatut ruotsintunnit olisi voitu käyttää äidinkielen opettamiseen.

        Tietenkin se... Mutta onko kannattavaa pakottaa lapsia opiskelemaan ruotsia? Monet eivät juuri tämän pakon takia suostu sitten puhumaan sitä ollenkaan, joten tulos on sama.

        Sitten valittaisit, että äidinkieltä on liikaa...

        Noh, jos näennäisellä valinnaisuudella saadaan tyhmiä penskoja huijattua ulos asenneongelmastaan, käy minulle.

        "Meillä voi opiskella ranskaa ja ruotsia, paitsi että ranskaa ei voi oikeasti opiskella resurssipulan vuoksi."

        Miksei ranskaa voisi opiskella ruotsin rinnalla, miksi peruskoulussa on kohtuullista vaatia vain yhden kielen opiskelua?


      • icepicked kirjoitti:

        Sitten valittaisit, että äidinkieltä on liikaa...

        Noh, jos näennäisellä valinnaisuudella saadaan tyhmiä penskoja huijattua ulos asenneongelmastaan, käy minulle.

        "Meillä voi opiskella ranskaa ja ruotsia, paitsi että ranskaa ei voi oikeasti opiskella resurssipulan vuoksi."

        Miksei ranskaa voisi opiskella ruotsin rinnalla, miksi peruskoulussa on kohtuullista vaatia vain yhden kielen opiskelua?

        Mahdollisesti. Ehkä en.

        Yeps. Vai onko pakko laittaa mahdollisiksi valinnaisiksi muita kieliä kuin ruotsi?

        No, ala-asteellahan voi valita jonkun toisen kielen englannin lisäksi. Joillakin vain on riittävästi ongelmia englannin kanssa, että toisen kielen opiskelu olisi ylivoimaista.


      • kurpizza kirjoitti:

        Mahdollisesti. Ehkä en.

        Yeps. Vai onko pakko laittaa mahdollisiksi valinnaisiksi muita kieliä kuin ruotsi?

        No, ala-asteellahan voi valita jonkun toisen kielen englannin lisäksi. Joillakin vain on riittävästi ongelmia englannin kanssa, että toisen kielen opiskelu olisi ylivoimaista.

        Ruotsin olisi pakko olla yksi valinnaisista ja sen lisäksi etusijalla; jos ei ole varaa kuin yhteen kieleen, sen on oltava ruotsi.

        Meillä ei ainakaan voinut.

        Sitten vika on opetuksen laadussa. "En oppinut ajamaan pyörällä, koska minun piti oppia uimaan!" tai "En opiskele enää fysiikkaa, koska matematiikka vei liikaa resursseja!"


      • icepicked kirjoitti:

        Ruotsin olisi pakko olla yksi valinnaisista ja sen lisäksi etusijalla; jos ei ole varaa kuin yhteen kieleen, sen on oltava ruotsi.

        Meillä ei ainakaan voinut.

        Sitten vika on opetuksen laadussa. "En oppinut ajamaan pyörällä, koska minun piti oppia uimaan!" tai "En opiskele enää fysiikkaa, koska matematiikka vei liikaa resursseja!"

        Englanti on paljon tärkeämpää...

        Meillä pystyi valitsemaan saksan, ranskan tai venäjän. Saksan ryhmä toteutui...

        Ei voi verrata. Minä englannin tunnilla muistelin numeroita: Et. två, tree... Ja kirjoitin kokeessa lasku-sanan kohdalle "biljet"... Sinun on helppo sanoa noin, koska sinulle kielten oppiminen on helpompaa kuin se pyöräileminen ja uiminen. Ja matikan ja fysiikan oppien sekoittaminen ei ole niin vaarallista, kun niissäkin on ollut samantapaisia laskuja. Ruotsissa ja englannissa on toki samaa, mutta sanajärjestys esimerkiksi on tietyissä tilanteissa aivan eri.


      • kurpizza kirjoitti:

        Englanti on paljon tärkeämpää...

        Meillä pystyi valitsemaan saksan, ranskan tai venäjän. Saksan ryhmä toteutui...

        Ei voi verrata. Minä englannin tunnilla muistelin numeroita: Et. två, tree... Ja kirjoitin kokeessa lasku-sanan kohdalle "biljet"... Sinun on helppo sanoa noin, koska sinulle kielten oppiminen on helpompaa kuin se pyöräileminen ja uiminen. Ja matikan ja fysiikan oppien sekoittaminen ei ole niin vaarallista, kun niissäkin on ollut samantapaisia laskuja. Ruotsissa ja englannissa on toki samaa, mutta sanajärjestys esimerkiksi on tietyissä tilanteissa aivan eri.

        Suomen toinen virallinen kieli ei ole englanti...

        Sinäpä sen sanoit; saksan ryhmä toteutui.

        On tutkittu, että uuden kielen oppiminen helpottuu kieli kieleltä, ei päinvastoin.


      • icepicked kirjoitti:

        Suomen toinen virallinen kieli ei ole englanti...

        Sinäpä sen sanoit; saksan ryhmä toteutui.

        On tutkittu, että uuden kielen oppiminen helpottuu kieli kieleltä, ei päinvastoin.

        Ei olekaan. Mutta englannilla pärjää paljon useammassa paikassa kuin ruotsilla. Englannin kielisissä maissa et pärjää ruotsilla ja ruotsissa koulutustaso on sen verran korkea, että siellä osataan eglantia. Ja kyllä, Suomi on kaksikielinen maa, mutta oikeastaan tämä on tavallaan ruotsinkielinen. Suomenkielisten velvollisuus on osata ruotsia, mutta täällä asuvien ruotsinkielisten suomalaisten (siis kansalaisten) ei tarvitse osata suomea. Käsittääkseni asia on näin.

        Koska siihen oli eniten menijöitä.

        Joo, ja syntyy uusia kieliä. Ruotsin ja englannin kokeissa sekotetaan molemmat ja äidinkielen aineissa sovelletaan englannin kielioppisääntöjä. Kohta kaikki puhuvat samaa kieltä.


      • kurpizza kirjoitti:

        Ei olekaan. Mutta englannilla pärjää paljon useammassa paikassa kuin ruotsilla. Englannin kielisissä maissa et pärjää ruotsilla ja ruotsissa koulutustaso on sen verran korkea, että siellä osataan eglantia. Ja kyllä, Suomi on kaksikielinen maa, mutta oikeastaan tämä on tavallaan ruotsinkielinen. Suomenkielisten velvollisuus on osata ruotsia, mutta täällä asuvien ruotsinkielisten suomalaisten (siis kansalaisten) ei tarvitse osata suomea. Käsittääkseni asia on näin.

        Koska siihen oli eniten menijöitä.

        Joo, ja syntyy uusia kieliä. Ruotsin ja englannin kokeissa sekotetaan molemmat ja äidinkielen aineissa sovelletaan englannin kielioppisääntöjä. Kohta kaikki puhuvat samaa kieltä.

        Kyllä ruotsalaisissa kouluissa opetetaan suomea, eikä suomalaisen käytännössä tarvitse osata ruotsia...

        Kuten sanoin, kieltenopetusta pitäy tehostaa...


      • icepicked kirjoitti:

        Kyllä ruotsalaisissa kouluissa opetetaan suomea, eikä suomalaisen käytännössä tarvitse osata ruotsia...

        Kuten sanoin, kieltenopetusta pitäy tehostaa...

        Silti sitä opetetaan...

        Mites se auttaa?

        Lopetan tämän inttämisen. RKP:n ansiosta jatkamme ruotsin opiskelua hamaan loppuun asti. Joten sillä ei ole väliä.


      • kurpizza kirjoitti:

        Silti sitä opetetaan...

        Mites se auttaa?

        Lopetan tämän inttämisen. RKP:n ansiosta jatkamme ruotsin opiskelua hamaan loppuun asti. Joten sillä ei ole väliä.

        Lopettakaamme vain; ei tästä mihinkään päästä.

        Jos suomenkielisen Suomessa ei tarvitse osata ruotsia, ei ruotsinkielisenkään tarvitse osata suomea.


      • icepicked kirjoitti:

        Lopettakaamme vain; ei tästä mihinkään päästä.

        Jos suomenkielisen Suomessa ei tarvitse osata ruotsia, ei ruotsinkielisenkään tarvitse osata suomea.

        Yeps.

        Minä en osaa kumpaakaan. :)


    • No en kyllä kuvailisi ruotsinkieltä sanalla "kaunis" ennemminkin "hauska"

      Ala-asteella ruotsin tunnit oli vielä ihan hauskoja, mutta ylä-asteella, no ensinnäkin meidän ruotsin ryhmässä on varsin ikäviä ihmisiä ja opettaja on hieman.. outo.

      Olen silti pulassa ruotsin ja englanninkin kanssa.. Joten ehkä on hyvä etten valinnut enempää kieliä valinnaisaineiksi.. tai siis valitsin mutten saanut koska ryhmä täynnä.

      Opettajat ja kaikki muutkin luulevat että olen hyvä ruotsissa ja englannissa, onhan molemmista aina ollut 9,
      mutta todellisuudessa siitä ei ole mitään hyötyä, että luettuani kappaleen pariin otteeseen, muistan sen ulkoa sivunumeroita myöten n. yhden tai kahden viikon ajan, pärjään kokeessa sen ansiosta, ja sitten unohdan lähes kaiken..

    • Ruotsi ei ole kaunis kieli... Ainakin koulussa nauhalta kuuluva ruotsi kuulostaa puhevikaiselta... Ihan kuin ei osaisi lausua kaikkia äänteitä... Muutenkin oikein painotettuna ja lausuttuna se kuulostaa jotenkin niin... tekopirteältä?

      Ruotsi 9, englanti 8. Itken.

      • Muuten sama kuin minulla. :D


      • veh kirjoitti:

        Muuten sama kuin minulla. :D

        Kohtalotoveri!

        Onko sinullakin niin, että koitat opiskella englantia kunnolla ja ruotsia sitten opiskelet niin vähän kuin mahdollista?


      • kurpizza kirjoitti:

        Kohtalotoveri!

        Onko sinullakin niin, että koitat opiskella englantia kunnolla ja ruotsia sitten opiskelet niin vähän kuin mahdollista?

        Minä en varsinaisesti yritä opiskella englantia vaan saada hyviä numeroita siitä, sillä tällä hetkellä kielitaitoni ei tulle paremmaksi pänttäämällä vaan puhumalla. Ruotsia yritän oikeasti opiskella, ja nyt sain äidinkielenkurssilta uuden kipinän livvin itseopiskeluun.


      • icepicked kirjoitti:

        Minä en varsinaisesti yritä opiskella englantia vaan saada hyviä numeroita siitä, sillä tällä hetkellä kielitaitoni ei tulle paremmaksi pänttäämällä vaan puhumalla. Ruotsia yritän oikeasti opiskella, ja nyt sain äidinkielenkurssilta uuden kipinän livvin itseopiskeluun.

        Okei.

        Ärsyttävää lukea tämän viikon Aku Ankkaa. Siinä muka Oulun murretta käytetty, mutta joko toimituksessa ovat väärässä tai minä en puhu Oulun murretta. Kyllähän parinkymmenen kilsan välimatka tietenkin jonkun verran vaikuttaa... Siis, se on sää/sä/sinä eikä aina "nää". Nää sanotaan läpällä, kun kysytään kuluneella fraasilla "Ookko nää Oulusta?" Käntty-sanaa ilmeisesti vielä keskustassa käyttävät, mutta me ei.

        "Mää möisin vaikka ainuam mummuni..."
        "Mää/Minä möisin vaikka ainuan mummuni..." Olisi enemmän mielestäni oikein. Ja täällä ei laiteta v-kirjainta sanan loppuun "Meev, teknisellev" (wth?) Ja mikä on Seistokis? Qstock on tunnetumpi.

        Sori, mutta vain äsyttää. Sivulla kolme lisäksi näkyy, kun he ajavat kivipallon ohi. Kivipallo on kävelykadulla...


      • kurpizza kirjoitti:

        Okei.

        Ärsyttävää lukea tämän viikon Aku Ankkaa. Siinä muka Oulun murretta käytetty, mutta joko toimituksessa ovat väärässä tai minä en puhu Oulun murretta. Kyllähän parinkymmenen kilsan välimatka tietenkin jonkun verran vaikuttaa... Siis, se on sää/sä/sinä eikä aina "nää". Nää sanotaan läpällä, kun kysytään kuluneella fraasilla "Ookko nää Oulusta?" Käntty-sanaa ilmeisesti vielä keskustassa käyttävät, mutta me ei.

        "Mää möisin vaikka ainuam mummuni..."
        "Mää/Minä möisin vaikka ainuan mummuni..." Olisi enemmän mielestäni oikein. Ja täällä ei laiteta v-kirjainta sanan loppuun "Meev, teknisellev" (wth?) Ja mikä on Seistokis? Qstock on tunnetumpi.

        Sori, mutta vain äsyttää. Sivulla kolme lisäksi näkyy, kun he ajavat kivipallon ohi. Kivipallo on kävelykadulla...

        Livviksi vierashuone kirjoitetaan joskus gornitču, joskus gornittšu ja toisinaan gornittču... Sanakniigun sanomisista en tiedä.


      • ooce
        icepicked kirjoitti:

        Livviksi vierashuone kirjoitetaan joskus gornitču, joskus gornittšu ja toisinaan gornittču... Sanakniigun sanomisista en tiedä.

        Mua tuijjotetaa............ O.o hyi

        ocetherunq menosa takas kämpile ko ei saa viettää vkl kämpilä ko pittää mennä kotia -.-


      • ooce kirjoitti:

        Mua tuijjotetaa............ O.o hyi

        ocetherunq menosa takas kämpile ko ei saa viettää vkl kämpilä ko pittää mennä kotia -.-

        Kuka tuijottaa?


      • ooce
        icepicked kirjoitti:

        Kuka tuijottaa?

        Joku jätkä....

        Mie oon siis linkus nii se tos mun eessä olevil paikoil.

        ocetherunq


      • ooce kirjoitti:

        Joku jätkä....

        Mie oon siis linkus nii se tos mun eessä olevil paikoil.

        ocetherunq

        Minäkin kerran mietin, miksi joku aurinkolasit päässä oleva jätkä toljottaa, mutta sitten myöhemmin kävi ilmi, että se oli nukahtanut. XD Säikähdin jo, ettei kukaan niin ongelmallinen voi olla....


      • ooce
        kurpizza kirjoitti:

        Minäkin kerran mietin, miksi joku aurinkolasit päässä oleva jätkä toljottaa, mutta sitten myöhemmin kävi ilmi, että se oli nukahtanut. XD Säikähdin jo, ettei kukaan niin ongelmallinen voi olla....

        No toi tuijjottaa iha avoimesti!

        ocetherunq


      • ooce kirjoitti:

        No toi tuijjottaa iha avoimesti!

        ocetherunq

        Näytä kieltä tai mulkaise.

        En ymmärrä ihmisiä.


      • ooce kirjoitti:

        No toi tuijjottaa iha avoimesti!

        ocetherunq

        Ehkä hän on ihastunut sinuun. Kysy, miksi hän tuijottaa.


    • Miälenkiintoista.

      Mä oon saanu jo viis uutta kaverii, kaikki on tietysti poikia. Pojat on kivempii kuin tytöt. :D Ikivi♥

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe