Kun petetty alkaakin katsoa ympärilleen sillä silmällä;)

Karmaako

Mitä tekee petturi? Alkaako kaduttaa, kun toinen alkaakin kukoistaa ja vilkuilla ympärilleen? Onko kokemusta?

39

451

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itku

      Ei häntä, petturia, kiinnostanut, tein kaikkeni, yritin stailata itseni hänen uuden valloituksensa tyyliseksi, laihdutin.
      Hakeuduin hänen "tielleen" marketeissa, lenkkeillessä, baareissa.
      Mustamaalasin hänen naistaan mitä ala-arvoisimmilla tavoilla.
      Otin ystäväkseni ihan vain jonkun miehen, luulin hänen tulevan mustikseksi, hän vain nauroi.
      Hukkaan meni vuosia elämästäni, kaikki valui hiekkaan, mies on ja pysyy poissa.

      • Tyynevainaa

        Di tyrkyttämällä. Totuus saapuu toteamalla. Uusi nainen muttuu harpuksi. Aamut rumiksi. Ojasta samaan ja pahempaan.


      • ap.

        Tässä olikin kysymys siitä, että petetty haluaakin uuden. Ja uuden elämän, ei mitään takasin iskemistä.


      • Kauniimpiitseainakin

        Kuka hullu ex haluaisi stailata itsensä 'uuden valloituksen' näköiseksi? Sairaalta kuulostaa.


      • ap.
        Kauniimpiitseainakin kirjoitti:

        Kuka hullu ex haluaisi stailata itsensä 'uuden valloituksen' näköiseksi? Sairaalta kuulostaa.

        Samaa mieltä, ihan älytöntä. Ehkä on ollut niin kova pala, siinä mielessä vähän ymmärrän hieman.


      • pelottavaa

        Hetkinen. Pettävän miehen takia muutit tietoisesti ulkonäköäasi uuden naisen tyyliseksi. Ja teit tuon kaiken muunkin saadaksesi pettäjän takaisin? Todella valunut vuosia hukkaan. Tajuat kai jo nyt, ettei mies ollut tuon kaiken vaivan arvoinen? Tuohan on suorastaan pelottavaa toimintaa.


      • nimenomaan on
        pelottavaa kirjoitti:

        Hetkinen. Pettävän miehen takia muutit tietoisesti ulkonäköäasi uuden naisen tyyliseksi. Ja teit tuon kaiken muunkin saadaksesi pettäjän takaisin? Todella valunut vuosia hukkaan. Tajuat kai jo nyt, ettei mies ollut tuon kaiken vaivan arvoinen? Tuohan on suorastaan pelottavaa toimintaa.

        Jos on kaiken tuon tehnyt ei ole toivoa tajunnasta.


      • kaikkea kanssa

        Kukaan nainen ei tee petturin vuoksi tuollaista muutosta vaan oman elämänsä vuoksi. Eikä kukaan petetty halua muistuttaa kakkosta hyi kaikkea sitä kakkonen luuleekin.


      • lopettaisit jo

        no voi itku, että on nyxällä paha olla. 6 vuotta ja vielä jaksaa.


      • on tietoa
        nimenomaan on kirjoitti:

        Jos on kaiken tuon tehnyt ei ole toivoa tajunnasta.

        nimenomaan on, pelottavaa, ap,kauniimpiitseainakin.... ettekö ymmärrä, että kukaan jätetty ei toimi "voi itku" nimmarin kertoman mukaan. Nimimerkin takana on ihminen joka inhoaa jätettyä ja haluaa vielä vuosien kuluttua ärsyttää tätä.


      • manipuloi

        voi itku manipuloi


      • joopas joo

        voi itku sinua, kirjoitit toisen kynällä mutta tehokkaasti
        yksi tai jopa moni kuvaamallasi tavalla käyttäytynyt on tuonne jäljemmäksi ilmoittautunut
        voisivat nyt itse vielä kertoa lisää kun itsensä tunnistivat

        lisää tällaisia kirjoituksia niin saamme hieman sykettä suoniin


      • tehdäänkö niin?
        on tietoa kirjoitti:

        nimenomaan on, pelottavaa, ap,kauniimpiitseainakin.... ettekö ymmärrä, että kukaan jätetty ei toimi "voi itku" nimmarin kertoman mukaan. Nimimerkin takana on ihminen joka inhoaa jätettyä ja haluaa vielä vuosien kuluttua ärsyttää tätä.

        Niin juuri. Nimimerkki voi itku kirjoittaa sarkastisesti mutta ei kylläkään ilmennä mitään inhoa jätettyä kohtaan.

        On mielenkiitoista kuinka täältä kuitenkin löytyi henkilö tai monikin jotka ovat nuin käyttäytyneet. Sillä eihän kenelläkään ole itua kirjoittaa tänne mitään mitä eivät ole elämässään kokeneet tai läheltä seuranneet. Jos ajattelemme niin voimme heittää kaikki kirjoitukset täydeltä laidalta roskiin, emme voi uskoa mitään.


      • on tietoa ja kokemus
        tehdäänkö niin? kirjoitti:

        Niin juuri. Nimimerkki voi itku kirjoittaa sarkastisesti mutta ei kylläkään ilmennä mitään inhoa jätettyä kohtaan.

        On mielenkiitoista kuinka täältä kuitenkin löytyi henkilö tai monikin jotka ovat nuin käyttäytyneet. Sillä eihän kenelläkään ole itua kirjoittaa tänne mitään mitä eivät ole elämässään kokeneet tai läheltä seuranneet. Jos ajattelemme niin voimme heittää kaikki kirjoitukset täydeltä laidalta roskiin, emme voi uskoa mitään.

        tehdäänkö niin
        Kukaan täällä ei kerro käyttäytyneensä nuin, sillä kukaan eihän käyttäydy nuin. Ainoastaan joka haluaa härnätä jotakin kertoilee noin päätömiä juttuja. Ikävä sanoa ett härnäyksen kohde tunnistaa hänestä aikasemminkin levitetyt valheet. Usko minua tiedän koska olen melkosen koulun läpikäynyt tuollaisen ihmisen manipuloinnin vuoksi. (käräjillä asti käytiin) eivätkä saaneet tuomiota vaikka kuinka olivat keränneet "voi itku" :n kirjoituksen tapaisia tekaistuja todisteita.
        Minä en siis enää ihan hetkessä usko kaikkea mitä minulle selitetään.
        Jokaisella asialla on toinenkin puoli.


      • voi itku tais tietää
        on tietoa ja kokemus kirjoitti:

        tehdäänkö niin
        Kukaan täällä ei kerro käyttäytyneensä nuin, sillä kukaan eihän käyttäydy nuin. Ainoastaan joka haluaa härnätä jotakin kertoilee noin päätömiä juttuja. Ikävä sanoa ett härnäyksen kohde tunnistaa hänestä aikasemminkin levitetyt valheet. Usko minua tiedän koska olen melkosen koulun läpikäynyt tuollaisen ihmisen manipuloinnin vuoksi. (käräjillä asti käytiin) eivätkä saaneet tuomiota vaikka kuinka olivat keränneet "voi itku" :n kirjoituksen tapaisia tekaistuja todisteita.
        Minä en siis enää ihan hetkessä usko kaikkea mitä minulle selitetään.
        Jokaisella asialla on toinenkin puoli.

        mistä tiedät että tuo on kirjoitettu härnäysmielessä, Suomessa on sentään yli 5 milj ihmistä kaikkea löytyy ja kaikkeen

        mutta olen samaa mieltä tuosta, "Ikävä sanoa ett härnäyksen kohde tunnistaa hänestä aikasemminkin levitetyt valheet" näin on se mitä täällä kirjoitetaan tuhat kertaa alkaa tuntumaan vain tutulta

        en kysele tämän enempää tein jo omat johtopäätökseni


      • todistaja
        voi itku tais tietää kirjoitti:

        mistä tiedät että tuo on kirjoitettu härnäysmielessä, Suomessa on sentään yli 5 milj ihmistä kaikkea löytyy ja kaikkeen

        mutta olen samaa mieltä tuosta, "Ikävä sanoa ett härnäyksen kohde tunnistaa hänestä aikasemminkin levitetyt valheet" näin on se mitä täällä kirjoitetaan tuhat kertaa alkaa tuntumaan vain tutulta

        en kysele tämän enempää tein jo omat johtopäätökseni

        minä tein myös omat johtopäätökseni eivätkä varmaan ole samat kuin sinulla.


      • mustat viinimarjat
        lopettaisit jo kirjoitti:

        no voi itku, että on nyxällä paha olla. 6 vuotta ja vielä jaksaa.

        Tuolla jossain keskustelussa toivotettiin Iitu tervetulleeksi takaisin, samat sanat tänne, katkeraexrva täällä omistelee kirjoittajia omaksi nyxäkseen.
        Olisi kyllä kiinnostavaa tietää nyxästä, OIKEESTI, hän on saanut tuon katkeran exän metsästämään itseään 6 vuotta, kuten yllä mainitsee.


      • ei ex, eikä katkera
        mustat viinimarjat kirjoitti:

        Tuolla jossain keskustelussa toivotettiin Iitu tervetulleeksi takaisin, samat sanat tänne, katkeraexrva täällä omistelee kirjoittajia omaksi nyxäkseen.
        Olisi kyllä kiinnostavaa tietää nyxästä, OIKEESTI, hän on saanut tuon katkeran exän metsästämään itseään 6 vuotta, kuten yllä mainitsee.

        Mustat viinimarjat
        Toivotavasti saat elämäntyö palkinnon härnäämisestä.


      • Voi itku, missä kaikki itsekunnioituksen rippeesi olivat? Ymmärrän kyllä mitä teit, mutta miksi et vain etsinyt heti itsellesi uutta petikumppania (vaikka jotain ulkomaalaista) ja keskittynyt häneen jatkaen tietysti petturin kanssa..Teit vain itsestsi säälittävän ja olit läpinäkyvä, mutta otit varmasti opiksi. Itse olen aina lähtenyt liikkeelle siitä että suhde on ns. puhdas/normaali johon ei kuulu muiden tapailu tai seksinhakupalstoilla jatkuva vahtaus yms.paskaa, mutta muutun silloin heti kun huomaan ettei kusimulkulla olekaan puhtaat jauhot pussissa. Ei tämä ole mikään miesten maailma jossa miehet vain vedättävät sinisilmäisiä naisia vaan myös heille pitää opettaa asioita ja se on vain meidän vastuulla...p.s. Kaikki 16-60v miehet jotka haluaa salarakkaiksi...


    • Pettäjäonegoisti

      Ei pettäjää kiinnosta senttiäkään mitä exä tekee. Eihän välittänyt tästä edes ollessaan 'suhteessa' hänen kanssaan. Hieman voi hiertää jos exä sattuu saamaan itselleen seuralaiseksi jonkun petturin omalla alalla paremmin menestyneen? Tai huomattavasti varakkaamman, kauniimman tai komeamman. Tai kaikkea tätä.

    • Liiton kiemuroita

      Katumus voi tulla vaiheessa kun mies tajuaa, että vaimo ei olekaan harmaa hiiri vaan upea nainen. Sen tosin ulkopuolinen mies huomaa joskus paremmin.
      Jos mies sokeutuu pitkässä suhteessa, ei näe eikä kuule vaimoa vaan pitää liikaa itsestään selvyytenä vaimon pysymistä yhteisessä kodissa. Kysymyksessä on kuitenkin täysin vieras ihminen, ei sukulainen. Vaimo ei suinkaan ole miehen omaisuutta jota voi kohdella kuinka tahansa.
      Aina kun mies ymmärtää kohdella vaimoa vieraana ihmisenä, jonka on saanut rinnalleen vaimon omasta vapaasta tahdosta ja kohtelee häntä hyvin, menee parisuhteessa paremmin.
      Kenelläkään ei ole oikeutta tuhota puolison ainutlaatuista elämää kiusaamalla ja väheksymällä häntä. Ei omien huonojen elämänkokemustenkaan varjolla.
      Oma mies voi joissakin tapauksissa ollakin se syy, miksi vaimo rinnalla ei halua olla muuta kuin harmaa hiiri.

      • ap.

        Erittäin samaa mieltä.


    • niin se meni

      No kyllähän se ex osaa ja varsinkin ykköstynyt kakkonen kirjotteli netissäkin kuinka olen ottanut jonkun vain ärsyttääkseni exää.
      Minua ja ystävättäriäni nimiteltiin jos joksikin. Kun sitten tapasin miehen jonka kanssa olen ollut jo 5 v. niin hänen sisko sai puhelun ykköstyneeltä jossa oli mollannut minut todella pahasti. Kun se ei auttanut niin miehen käsivarteen tarttuen pakottivat kuuntelemaan mitä exällä ja tuolla naisella oli sanottavaa minusta. Ex oli ensimmäisenä kysynyt mieheltä että jos tämä rakastaa minua. Myöntävän vastauksen saatuaan oli alkanut todella hirvittävän parjaamisen. Nainennen oli kehunut uudelle puolisolleni olevansa parempi nainen kuin minä.
      Uusi sai takstiviestejä exältä ym niin kauan kun teimme poliisi-ilmoituksen häirinnästä. Sitten loppui.

      • voi ei

        Tuo puoltaa juuri sitä, että petturit ja heidän uudet ovat 90% pipejä päästään. Jo lähtökohdat kertoo sen. Mikä heitä estää elelemästä sitä "onneaan" ja antaa toistenkin elää.

        Onko lopulta mahdotonta, kun kysymyksessä petollinen kaksikko?


    • selviytynyt

      Saattaa korveta ja alkaa mustamaalata exää exän uudelle. Moni pettäjä on mustasukkaista sorttia. Ei tule mieleen, että oma käytös liitossa vaikuttaa vaimon pirteyteen ja ulkonäköön. Ukon poistuttua näköpiiristä ja surujen surtua moni jätetty hoikistuu, virkistyy ja kukoistaa. Kyllä siinä kylillä ihmettelevät miksi jätti kultakimpaleen. Mitä ex-petturin tunteista kuka petollista kumppania kaipaa.

      • Juuri näin

        Täysin samaa mieltä edeltäneen kanssa!


      • on tietoa ja kokemus
        Juuri näin kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä edeltäneen kanssa!

        samoin. Kuka nyt petturia kaipaisi kun on parempaa olemassa.


      • paras aika elämässä

        selviytynyt. Totta joka sana ja tiedätkö et nuissa tapauksissa myös nyxää korpeaa kun jätetty alkaa kukoistaan. Tuon vuoksi kokee jätetyn uhkana.


    • lycka till !!!!!

      Pettäjälle tulee hätä käteen.

    • kokemus neiti koto

      Minulla on kokemusta vain siitä että petturi jatkaa vain pettämistä teet mitä tahansa. Tosin minäkin tein feikki profiilin ja kas heti tämä jo 15 v. vaimoaan pettänyt ja minuakin oharittanut äijä kehtaa vastata profiiliin joka ei etsi

      seksinälkäisiä eikä halua alistamista eikä pelimiehistä piittaa.
      Töötti vastasi heti ja oli niin valmis kaikkeen.

      Kyllä sairas pelaaja jonka pitää saada sen uuden pillun hohto elämäänsä ei opi tekee petetty sitten vaikka mitä.

      Jos voit jollain tavalla tuoda esiin ihmisen kierouden sen hyville ystäville ja jos ei ole niin kieroutuneita voi jotain kostoa pystyä harrastamaan. eipä muuten osu ja uppoa näihin koska he tietoisesti unohtavat uhrinsa kun jäävät kiinni tai arvelevat jääneeensä kiinni pian.

    • 5+8

      En ollut petetty mutta mies lähti suhteesta, ja aloin katsoa ympärilleen ja laitoin itseäni kuntoon, koska oli pakko saada ajatuksen pois erosta, laihduin, muutin tyyliä, muutuin ihmisenä. Puolen vuoden jälkeen mies joka jätti mua halusi ja inisi mua takaisin, silloin kyllä purkasin kaikki ne hänen ilkeät sanat takaisin hänelle naamaan. Vaikka rakastin ja ehkä toivoin että olis toisin käynyt, en pystynyt miestä takas ottaa, kun hänen sanat satuttivat niin pahasti.

      • syksyä kohti

        Oli kauhea tulla jätetyksi toisen vuoksi. Silloin tuntui että elämää ei enää ole, että en jaksa päivääkään. (Ex) puolison vitkuttelu omaisuuden jaon kanssa sekä ykköstynen kakkosen härnäys olivat tehdä minusta täysin kahjon. Onneksi siitä selvisin.
        Laihduin, vaikka laihtuminen ei johtunut täysin surusta vaan vakavasta sairastumisesta jonka vuoksi jouduin sairaalaan kahdeksi viikoksi.
        Siitäkin selvittyäni löysin täysin uuden elämän. Uuden sisällön elämääni.

        Taas uuden sairaalareissun jälkeen olen hyväksynyt elämäni tällaisena. Minulla on paljon annettavaa ja on monia asioita ja ystäviä (miehiäkin jotka pitävät yhteyttä) joista voin nauttia (vaikka tanssiharrastus onkin sairauden vuoksi jäänyt)
        Olen rauhallinen, seestynyt, nyt nautin elämästä jonka koen voittaneeni. Kukaan mies ei koskaan saa minua tolaltaan enää.
        Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kuin petturista riiteleminen.
        Minun mielestä pitäkööt toisensa ja toivottavasti ovat onnellisia keskenään.


    • Helpottunut.

      Puolisoni petti, mutta eropäätöksen teimme yhdessä. Mies kuitenkin ajatteli, että eropaperit ovat osa "kiukutteluani" eikä ymmärtänyt sen olevan totta.

      Myöhemmin aloin tapailla uutta miestä ja exällänikin oli suhde ainakin yhden avioliitomme aikaina tapaamansa naisen kanssa. Muutettuani uudelle paikkakunnalle ex mies toivoi että palaisin "ja kaikki olisi kuin ennen". Oli koomista, että hän olisi ollut valmis "pettämään" myös uutta kumppaniaan nyt puolestaan minun kanssani.

      En usko, että yhteen paluun toive kuitenkaan olisi johtunut siitä että olin uudessa suhteessa. Luulen, että se oli enemmänkin kaipuu turvallisuuden tunteeseen, jossa kaikki olisi samoin kuin "aina ennenkin". Tuttua ja ennakoitavaa.

      Vuosia on kulunut ja kumpikin on jatkanut tahoillaan omaa elämää. Olen avioitunut uudelleen ja ex puolisoni on kiinteässä suhteessa pitäen edelleen muita rinnakkaissuhteita. Olen helpottunut että erosimme. Lapsillakin elämä on mennyt hyvin, vaikka eron kokivatkin.

      • se pieni ero

        Miehet haikailee usein tutun ja turvallisen perään. Paluuta sisäruokintaan.
        On helppoa tulla ikäänkuin valmiiseen suhteeseen, siellä saa ne perustarpeet tyydytettyä, ruoka, katto päänpäällä tms.
        Yksinkertaisesti vain voi sanoa olevansa "suhteessa" vaikka enemmänkin tarkoittaa suhdetta kotiapulaiseen.
        Naiset uskaltauvat helpommin irtiottohin uskottomuudenkin jälkeen. He kun itse huolehtivat kodista ja muusta pyöritykestä.


      • ei helppoa7
        se pieni ero kirjoitti:

        Miehet haikailee usein tutun ja turvallisen perään. Paluuta sisäruokintaan.
        On helppoa tulla ikäänkuin valmiiseen suhteeseen, siellä saa ne perustarpeet tyydytettyä, ruoka, katto päänpäällä tms.
        Yksinkertaisesti vain voi sanoa olevansa "suhteessa" vaikka enemmänkin tarkoittaa suhdetta kotiapulaiseen.
        Naiset uskaltauvat helpommin irtiottohin uskottomuudenkin jälkeen. He kun itse huolehtivat kodista ja muusta pyöritykestä.

        On tuossa varmasti ihan totta. Lähdetään pettämään haetaan sitä himoa, kiihkoa, ja vaimo kotona kuitenkin hoitamassa ne elämän perusasiat, koti, lapset jne. Sitten vaimo lähtee...ei ole kotia, sitä perusturvaa ja hoitoa, uusi kiihkeä nainen ei haluakaan miestä itselleen tai on täysin erilainen näkemys asioiden ja kodin hoidosta, rooleista, velvollisuuksista. Uusi suhde muuttuu rutiiniksi, ja alkaakin se kaipuu siihen vanhaan ja turvalliseen. miehet kun on niin tyhmiä. Petetty nainen kun lähtee, niin lähtee lopullisesti koska hänell ei ole kaipua takas pettäjän luo.

        Eihän naisillekaan tuo lähtö aina helppoa ole, jos vuosia yhdessä eletty ja sijoitettu. Taloudellinen ahdinko vi olla aika raskas.


      • syksyä kohti

        minäkin löysin uuden "kuten niin se meni" edellä kirjoittaakin. Ikävintä on kun itse ensin petti ja jätti niin en olisi saanut kuitenkaan mennä eteenpäin.


      • joten anna mennä
        syksyä kohti kirjoitti:

        minäkin löysin uuden "kuten niin se meni" edellä kirjoittaakin. Ikävintä on kun itse ensin petti ja jätti niin en olisi saanut kuitenkaan mennä eteenpäin.

        Nyt kun uusi vierelläsi rinnallasi älä mieti menneitä, syksy tulee ja ihanat romanttiset illat.


    • riitti kiitti

      Juuri tuolta minustakin tuntui kun elin suhteessa petturiin: olin pelkkä kotiapulainen, lapsen hoitaja, siivooja, pyykkäjä ja ruoan laittaja. Herra kun tuli kotiin, istahti sohvalle kaljan kanssa ja siinä pysyi yömyöhään.
      Kiitos ei enää sitä!

    • salainen irmeli

      Niin kauan kuin se vaimo kiltisti odottaa, että mies tulee järkiinsä, mies porskuttaa iloisesti kahden naisen välillä. Kun vaimo sitten kyllästyy ja tapaileekin muita miehiä ja muut miehet ovat vaimosta kiinnostuneita, niin mies aloittaa mustasukkaisen vaimon vaatiminen. Sellaisen vaatiminen, ettei kakkosellekaan ole enää aikaa. Mies paikoin, kun tajuaa että kohta tulee muuten kenkää ja tekee ihan mitä vain ettei vaimo jätä. Kun tilanne kotona rauhoittuu mies juoksee taas kakkosen helmiin valloittamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe