Miksi juuri minä?

42Kiusattu42

Olen 14 v tyttö jota on nyt vuoden kiusattu koulussa. Se alkoi heti seiska luokan alussa. Minua nimiteltiin ja haukuttiin. Se meni jopa siihen että minulla saattoi olla syöpä, aitsi tai rutto. Se paheni kun menestyin harrastuksessani. Voitin nimittäin SM pronssia jousiammunnassa ja silloin luokkani pojat aloittivat sen oikein urakalla. Yhdessä välissä he heittelivät minua kengällä ja kun kerran sain sen kiinni ja heitin takaisin niin pojat sanoivat minua väkivaltaiseksi. Kerran he käskivät minun tappaa itseni koska leviti syöpää, ruttoa ja aitsia samaan aikaan. Kerroin opettajalle vasta keväällä saatuani hermoromahduksen. En halua että he jatkavat toista vuotta kiusaamistani. En osaa sanoa heille vastaan. Olen hyvin agressiivinen henkilö ja viha kerääntyy sisälle kiusaajia kohtaan. En saa purettua vihaani mihinkään ja minua ahdistaa.

Kertokaa vinkkejä mitä tehdä jos he aloittavat sen taas. En kestä enää sitä. En saa ajatuksiani pois. Olen hakenut lohtua YouTubesta. En ole vielä sortunut viiltelyyn enkä alkoholiin. Mutta kertokaa vinkkejä. En tahdo menettää mahdollisuuksiani hyvään elämään kiusaamisen takia.

21

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuss

      Jos siin on joku pää syyllinen ni vetäse sitä turpaan ni eiköhän ne siitä pelästy ja jos rupeevat heittelemään kengillä tms. ni heitä vaan takasi.

      Ja jos se on pahentunu ku oot menestyny harrastuksissas ni siin on selvää kateutta ilmassa

      • 42Kiusattu42

        Kateus on usein syynä kiusaamiseen. Saan myös aika hyviä numeroita koulussa ja se saattoi johtua myös siitä. Ja siinä oli kaks ns päällikköä kiusaamisessa mutta onneksi ne sitte lopetti sen. Mutta en ehkä turpaan ala vetäseen. Kiitos kuiteski.


    • Hei 42Kiusattu42

      Sanot, ettet kestä kiusaamista enää. Ei kenenkään tarvitse kestää kiusaamista! Älä yritä edes kestää sitä! Sanot juuri oikein, ettet tahdo menettää mahdollisuuksia hyvään elämään. Pidä tämä ajatus mielessäsi. Niin moni, liian moni, on menettänyt mahdollisuuden hyvään elämään kiusaamisen takia. Monen elämä, itsetunto ym on mennyt aivan rikki. Välitä itsestäsi, älä anna sen tapahtua.

      Sanoit kertoneesi opettajalle vasta saatuasi hermoromahduksen. Kerro opettajalle HETI. Opettajan on heti puututtava asiaan. Kerro myös kotonasi vanhemmillesi ja pyydä heiltä apua ja ota vastaan tukea. Kiusaajien vanhempiin on otettava heti yhteyttä. Liian moni jättää asiasta kertomatta ja kärsii itsekseen, toimi sinä nyt samantien, jos kiusaaminen jatkuu.

      Tsemppiä sinulle,
      Pirkko-pappi

      • 42Kiusattu42

        Kiusaaminen ei onneksi vielä ole alkanut mutta aion kertoa siitä heti kun tunnen sitä. Kiitos tuesta. :)


      • tpoam
        42Kiusattu42 kirjoitti:

        Kiusaaminen ei onneksi vielä ole alkanut mutta aion kertoa siitä heti kun tunnen sitä. Kiitos tuesta. :)

        Mukava kuulla ettei ole vielä kiusaamista ollut. Toivotaan ettei sitä tulekaan! :) Kirjoitit ensimmäisessä viestissä ettet ole vielä sortunut viiltelyyn tai alkoholiin. Sanon vain, että kävi miten kävi niin älä sorrukaan! Tsemppiä sulle paljon! :)


      • 42Kiusattu42
        tpoam kirjoitti:

        Mukava kuulla ettei ole vielä kiusaamista ollut. Toivotaan ettei sitä tulekaan! :) Kirjoitit ensimmäisessä viestissä ettet ole vielä sortunut viiltelyyn tai alkoholiin. Sanon vain, että kävi miten kävi niin älä sorrukaan! Tsemppiä sulle paljon! :)

        Kiitos. Toivotaan että se loppuisi. :)


    • Puolusta itseäsi

      Laita kiviä hanskaan ja anna mennä kiusaajaa päin naamaa. Toivottavasti sattuu!

      • 42Kiusattu42

        En mää kyl väkivaltaseksi ala. Ku olen jo vähän liiankin väkivaltainen. Mutta kiitos silti.


    • kohtakuollut

      moi oon 13v tyttö,ollu kiusttu 7 vuotta,nyt masennus,ahdistushäiriö,paskaaki paskempi itsetunto,kohta tapan itteni ku ei jaksa enää:'(

      • Salla K.

        Rakas ystävä! Älä mene kouluun niin kauan kuin tilanne on tuo. Se ei ole sen arvoista, oikeasti. Ja kerro tästä häirinnästä jota koet. Soita vaikka poliisille. Näitä juttuja jätetään aivan liian paljon hoitamatta. Jos et itse jaksa, ota yhteyttä minuun niin voin vaatia tilanteestasi vastuussa olevat edesvastuuseen puolestasi soittamalla tai sähköpostaamalla. [email protected]


    • moi3

      Älä jksa kuolla. Mieti että hyvä elämä on edessä. Oon itekki kiusattu mut en aattele sitä vaan mietin et joskus oon auikunen ja sit oon vapaa eikä oo muitten paskaa nurinaa

      • kohtakuollut

        joo niihä määki aattelen mut siihe on vielä aikaa:(

        jos sama paska jatkuu vielä nii sit en enää jaksa!en vaan jaksa!!

        ja sulle kuka sanot et anna turpaa ni mieti ny vähä!onko helppoo mennä antaa turpaa jollekki kiusaajalle,vaikka kuinka tekis mieli,joka on tosi suosittu koulussa ja paljon kavereita ni arvaa ookko sitte kuses?ja varsinki ku oon tyttö!eri asia jos olisin poika.mut iha sama en varmaa koskaa pääse niistä kusipäistä eroon..


    • lifee1

      Sun pitää antaa turpaan, koska mulla se toimi ja se on viidakon laki. Plus jos kaikki sanoo et väkivalta on väärin niin mitä hittoa siinä pitää tehdä, koska poliisitkaan ei auta. Viidakon laki. Vaikka ei eletäkkään viidakossa niin fyysinen juttu auttaa näyttämään et sä et oo mikää idiootti.

      • Tämä toimii

        Julkaiskaa niitten kiusaajien nimet keskusradiossa niin että koko koulu seuraa niitten tekemisiä :)! Homma vaikeutuu . Vanhemmille ekana tieto että noin menetellään jos ei lopu ! Että on pakko suojella työrauhaa!


    • Totuus on jännä

      Älä näytä häviötä, voita vihollisesi. Kiusaajista opitaan se että kaikissa ihmisissä on hyvää ja pahaa mutta he ovat antaneet pahalle vallan, ja meidän on opittava välttämään heidän kohtalo ja näyttää että me olemme ihmiskunnan toivo joka pitää kaiken pystyssä ja kun kiusaajista tule kodittomia pummeja näemme että ei kannata tehdä samoja valintoja kuin he.

    • nenokkoak

      Eikö vanhempasi puutu asiaan - ethän häpeä kertoa heille. Suosittelen että puhut asiasta - sillä sinussa ei ole mitään vikaa. Mene kuraattorille tai koulupsykologille juttelemaan jotta saat purettua sydäntäsi. Voimia sinulle.

    • oneiv11

      Tulosta kiusaajasta kuvia ja liimaa niitä vaikka koulun vessaan. Tee pilakuvia yms. Jatka tätä ja vaihda kuvien paikkaa esim roskiksen kylkeen yms. Tai koulumatkalla ilmoitustauluille. Tulosta kuva ja kirjoita kuvaan että olen koulukiusaaja.

    • fgbggfdhghj

      Ota jousi mukaan ja tapa ne

      • paskamaailma

        Oon 13v tyttö. Mua ei varsinaisesti kiusata (ei hakata tai varasteta tavaroita yms.) Mua haukutaan läskiksi ja tuijotetaan kokoajan. Kaikki tutut sanoo kyl et mä en oo läski, mut miks uskosin niitä ku mulle sanotaa nii koulus? Oon menettäny itsevarmuuteni ihan kokonaan. Itken aina kui läski ja ruma oon. Osaisin olla sinut itteni kans, jos mulle ei kokoaja huudeltas ja puhuttas paskaa. Lasken puhelimen muistioon päiviä, millon oon aikune. Pääsee eroo kaikista idiooteista ja tästä kärsimyksestä. Haluisin viel joku päivä aatella, et oon hyvä just näi. Se on mahotonta nyt noitten takii. Kliseistä, mut kiusaaminen on kamala asia! Miks kaikki ei vois vaan olla kavereita keskenää tai edes yrittää tulla toimee? Siten tää maailman ois nii paljon parempi paikka. Jos tätä lukee joku, joka on joskus syyllistynyt kiusaamisee, älä tee sitä enää.


      • Hanki aikuinen joka tiet
        paskamaailma kirjoitti:

        Oon 13v tyttö. Mua ei varsinaisesti kiusata (ei hakata tai varasteta tavaroita yms.) Mua haukutaan läskiksi ja tuijotetaan kokoajan. Kaikki tutut sanoo kyl et mä en oo läski, mut miks uskosin niitä ku mulle sanotaa nii koulus? Oon menettäny itsevarmuuteni ihan kokonaan. Itken aina kui läski ja ruma oon. Osaisin olla sinut itteni kans, jos mulle ei kokoaja huudeltas ja puhuttas paskaa. Lasken puhelimen muistioon päiviä, millon oon aikune. Pääsee eroo kaikista idiooteista ja tästä kärsimyksestä. Haluisin viel joku päivä aatella, et oon hyvä just näi. Se on mahotonta nyt noitten takii. Kliseistä, mut kiusaaminen on kamala asia! Miks kaikki ei vois vaan olla kavereita keskenää tai edes yrittää tulla toimee? Siten tää maailman ois nii paljon parempi paikka. Jos tätä lukee joku, joka on joskus syyllistynyt kiusaamisee, älä tee sitä enää.

        Kuule 13 v tyttö ! Ne ovat huomanneet sinusta jotain sellaista josta ovat kateellisia esim rauhallisuutesi , onnellisuutesi, taitosi, kauniit piirteesi tms koska kiusaavat! On ihan sama paljonko painat sillä kaveriani kiusattiin vaikka ei ollut lainkaan lihava ja myöskin toista kiusattiin! Mentiin väliin aina kuin voitiin! Huomattiin ettei sillä ollut mitään väliä millainen olisi vaan jokun erikoinen piirre muuten ja hyvin usein henkistä laatua ja vieläpä kelvollista!
        Nuoret vertaavat toisiaan armottomasti sillä siten kertyy sitä pääomaa itsetuntoon joka tuo tunteen pärjätä tai ei!
        Muista ettet anna noille VALTAA OMAAN ELÄMÄÄSI LIIKAA! He ovat huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä selvästi! Koeta ,varistaa heitä ja sanomisiaan kintereiltä ole etäinen sellaisessa seurassa näytä että he ovat ihan ilmaa!

        Mutta sano ennen sitä ITSESI TAKIA IHAN että hei toi on kiusaamista ja saa loppua nyt muuten tuloo poliisi! Poliisi on todellakin nykyään kiinnostunut tällaisesta ja auttaa mielellään! Mene srk diakonille puhumaan se on sopivan lempeä ja neutraali taho!

        VOI KUN TIETÄISIT KUINKA JOKAINEN NUORI ON KAUNIS - ihan jokainen!
        Sinä muutut vielä paljonkin että älä vielä niittaa olemustasi lukkoon itsellesi!

        Toiv tästäkin oli lohtu ja ehkä apuja:)!


    • 42 neuvoa kiusatulle

      Olen entinen koulukiusattu ja elämäni miltein tuhottiin kiusaamisella. Omasta näkökulmastani voisin nauraa jos tappaisit ne kiusaajat jousipyssylläsi, tosin tuntisin myös empatiaa kiusaajien vanhempia kohtaan. Älä kuitenkaan tee sitä, koska mikä tahansa väkivalta kiusatuilta kiusaajia kohtaan kääntyy kiusattuja vastaan.

      Siksi sinun pitääkin lähteä tilanteesta pois. Lähde niin kauas kun ikinä pääset. Ylipuhu vanhemmat, koulun henkilökunta, muut sukulaiset ja kaverisi hyväksymään lähtösi. Voithan pitää heihin yhteyttä, vaikka olisit eri koulussa tai eri paikkakunnalla etenkin jos sinulla on harrastuksia, kuten jousiammunta.

      Voit myös yrittää kääntää yleisen ilmapiirin kiusaajia vastaan. Kaikkein varmin tapa on jotenkin osoittaa (niin että kaikki varmasti näkevät), että kiusaaja on tyhmä, muita heikompi, henkisesti epätasapainoinen, häiriintynyt tai avun tarpeessa. Luultavasti lietsot käyntiin konfliktin, jossa myös sinä joudut kärsimään.

      Voit tietenkin puhua koulun henkilökunnalle kiusaamisen lopettamisesta, mutta en usko että he kuuntelevat. Tarvitaan kannanotto vanhemmiltasi, kiusaajien vanhemmilta, joltain ulkopuoliselta taholta tai keneltä tahansa aikuiselta. Onko sinulla suosikkiopettajaa? Jos on voit yrittää puhua hänelle.

      Voit myös yrittää seuraavaa: Tee lista kiusaajien sinulle sanamista herjauksista ja keksi jokaiselle vasta-argumentti. Muotoile vastalauseet niin, että ne kuulostavat mahdollisimman järkeviltä. Esimerkki: kiusaaja sanoo että levität syöpää,aidsia ja ruttoa. Vastalause: Ensinnäkään syöpä ei ole tarttuva tauti ja sitäpaitsi olen terve, eikä minulla myöskään ole aidsia. Aids leviää sukupuoliyhteyden ja huumeiden kautta, joten oliko tuo pyyntö saada jompaa kunpaa minulta? Rutto on hävinnyt maailmankartalta jo keskiajalla, joten missä ovat historiantietosi?

      Jos et luota itseesi voit oikoluettaa listan vanhemmillasi. Viimeinen keino on jättää kiusaajien sanomiset omaan arvoonsa ja unohtaa heidän olemassaolo. Ikävä kyllä kiusaajat käyttävät tilanteen hyväkseen ja keskittyvät levittämään sinusta juoruja, joiden takia jäät yksin.

      Ehkä oleellisempaa on että näytät vahvalta, mutta paljastat tunteesi aina sopivissa paikoissa. Jos sinua kiusataan opettajan nähden, anna itsellesi lupa itkeä. Aidot tunteenilmaukset menevät opettajien seulasta paljon helpommin läpi kuin se että esittää kovaa. Sinänsä hassua että ne myös tepsivät kiusaamiseen paremmin. Aidosti loukattu henkilö herättää ihmisten myötätunnon ja demonisoi kiusaajan. Eikä kukaan halua olla pahan ihmisen kaveri, koska pahuus ei ole cool, riippumatta siitä mitä sanotaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe