Hengenvaarallista ylittää sujatiellä ajoväylä Heinäpäässä

Ramesisku

Otsikko kertoo jo kaiken,joten autoiliat mikä teihin on mennyt!vain keskustassa homma toimii mutta muualla ajatte kuin maanteiden kuninkaat,ei juuri kunnioitusta suojatietä käyttäviä kohtaan.Siirrätte tyylillänne käytöksen seuraaville sukupoville..Järki käteen nyt .

18

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turnajaiset tiellä

      Jos suojatiellä ei ole omia liikennevaloja, suojatielle astumassa olevaa ja suojatiellä kävelevää pitää autoilijan väistää. Pyörällä ajavan pitää itse väistää autoa. Monet koululaiset eivät tiedä sitä, vaan ajavat autoilijaa uhmakkaasti tuijottaen melkein auton alle.

      Kyllä koululaisen pitäisi tietää liikennesäännöt.

      Mutta myös autoilijoiden pitäisi ajaa maltilla ja muistaa pelivara. Ei ole mistään taistelusta kyse, kun on auton ratissa...

      • Huomioitavaa on

        Koululaiset tietää sen mitä tietää, koululaiset on jokatapauksessa vasta lapsia, eikä yhdelläkään ole esim ajokorttia, jonka saaminen edellyttää liikennesääntöjen ja väistämissääntöken tuntemista. Viimekädessä autoilija väistää AINA kevyttä liikennettä, sen määrittelee jo tieliikennelakikin. Turussa esimerkiksi tämä toimii, Oulussa ei, ilmeisesti turkulaisilla on sen verran vahva itsetunto, ettei auton ratissa tarvi pullistella turvattomia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kohtaan...


      • Ramesisku
        Huomioitavaa on kirjoitti:

        Koululaiset tietää sen mitä tietää, koululaiset on jokatapauksessa vasta lapsia, eikä yhdelläkään ole esim ajokorttia, jonka saaminen edellyttää liikennesääntöjen ja väistämissääntöken tuntemista. Viimekädessä autoilija väistää AINA kevyttä liikennettä, sen määrittelee jo tieliikennelakikin. Turussa esimerkiksi tämä toimii, Oulussa ei, ilmeisesti turkulaisilla on sen verran vahva itsetunto, ettei auton ratissa tarvi pullistella turvattomia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kohtaan...

        Kun kävelee esim:Aleksanteinkadun Heinäpään tienoilta suojatiellä,on todellakin kytättävä että autot ovat menneet ,koska kukaan pääsääntöisesti ei tuumaakkaan antaa tietä vaan paahtaa usein vielä ylinopeutta vilkaisemattakaan suojatien reunassa odottavaa kulkiaa.Tässä olisi vaikkapa hiukan ojentamisen paikkaa,eli kun eivät muutoin ota jalankulkiaa huomioon niin kamerat paikalle vaikka silloin tällöin ja sitten julkisuutta koko asialle ,tulisi asiaan siten hiukan enempi huomiota. Näin voisi jokuselta onnettomuudelta säästyä ja tienkin yli voisi kohtuudella mennä.Ps:jalankulkiakaan ei ole teiden kuningas vaan katsoa myös hänenkin pitää.


      • Kävelevä autoilija
        Ramesisku kirjoitti:

        Kun kävelee esim:Aleksanteinkadun Heinäpään tienoilta suojatiellä,on todellakin kytättävä että autot ovat menneet ,koska kukaan pääsääntöisesti ei tuumaakkaan antaa tietä vaan paahtaa usein vielä ylinopeutta vilkaisemattakaan suojatien reunassa odottavaa kulkiaa.Tässä olisi vaikkapa hiukan ojentamisen paikkaa,eli kun eivät muutoin ota jalankulkiaa huomioon niin kamerat paikalle vaikka silloin tällöin ja sitten julkisuutta koko asialle ,tulisi asiaan siten hiukan enempi huomiota. Näin voisi jokuselta onnettomuudelta säästyä ja tienkin yli voisi kohtuudella mennä.Ps:jalankulkiakaan ei ole teiden kuningas vaan katsoa myös hänenkin pitää.

        Totta, Aleksanterinkadun ylittäminen on aika "uskaliaan oloista" hommaa. Suosittelen autoilijoita tarkastelemaan nopeusmittariaan, siinä on 40km/h rajoitus, EI 60km/h! Toisekseen siinä on myös ns "pyörätien jatkeita", eli niitä kaksiosaisella viivotuksella varustettuja suojateitä, joista nimenomaan saa ajaa pyörällä suoraan yli ja autoilija on myös näissä tilanteissa väistämisvelvollinen. Oululaisille tämä tuntuu olevan totaalista salatiedettä. Aleksanterinkadun yli pääsee kyllä, kun ottaa ja menee, kyllä ne kouhottajat yleensä väistää "viimetipassa" ja jos ei väistä, niin yksi wanha "isojen poikien neuvo" on ottaa ja potkaista kylkeen - kummasti löytyy se jarrupoljin tunetetummastaki Bimmeristä!


      • Iiiiiiiiktryu
        Kävelevä autoilija kirjoitti:

        Totta, Aleksanterinkadun ylittäminen on aika "uskaliaan oloista" hommaa. Suosittelen autoilijoita tarkastelemaan nopeusmittariaan, siinä on 40km/h rajoitus, EI 60km/h! Toisekseen siinä on myös ns "pyörätien jatkeita", eli niitä kaksiosaisella viivotuksella varustettuja suojateitä, joista nimenomaan saa ajaa pyörällä suoraan yli ja autoilija on myös näissä tilanteissa väistämisvelvollinen. Oululaisille tämä tuntuu olevan totaalista salatiedettä. Aleksanterinkadun yli pääsee kyllä, kun ottaa ja menee, kyllä ne kouhottajat yleensä väistää "viimetipassa" ja jos ei väistä, niin yksi wanha "isojen poikien neuvo" on ottaa ja potkaista kylkeen - kummasti löytyy se jarrupoljin tunetetummastaki Bimmeristä!

        Voi tulla kallis potku


      • Niinhän sä luulet
        Iiiiiiiiktryu kirjoitti:

        Voi tulla kallis potku

        Kyllä se on kuule tasan suojatietä ylittävän jalankulkijan päälle ajavan autoilijan syy, jos autoon tulee kolhu.


      • nauraja.
        Niinhän sä luulet kirjoitti:

        Kyllä se on kuule tasan suojatietä ylittävän jalankulkijan päälle ajavan autoilijan syy, jos autoon tulee kolhu.

        sitähän voi sitten sairaalassa naureskella. hä hää....


      • Ajattelutavat
        Ramesisku kirjoitti:

        Kun kävelee esim:Aleksanteinkadun Heinäpään tienoilta suojatiellä,on todellakin kytättävä että autot ovat menneet ,koska kukaan pääsääntöisesti ei tuumaakkaan antaa tietä vaan paahtaa usein vielä ylinopeutta vilkaisemattakaan suojatien reunassa odottavaa kulkiaa.Tässä olisi vaikkapa hiukan ojentamisen paikkaa,eli kun eivät muutoin ota jalankulkiaa huomioon niin kamerat paikalle vaikka silloin tällöin ja sitten julkisuutta koko asialle ,tulisi asiaan siten hiukan enempi huomiota. Näin voisi jokuselta onnettomuudelta säästyä ja tienkin yli voisi kohtuudella mennä.Ps:jalankulkiakaan ei ole teiden kuningas vaan katsoa myös hänenkin pitää.

        "Minä kaasua painan että ehdin alta pois. Pitäähän minun ehtiä kotia. En minä muutenkaan kaupungissa paljon ajele."


      • Punaisista punaisiin
        Ajattelutavat kirjoitti:

        "Minä kaasua painan että ehdin alta pois. Pitäähän minun ehtiä kotia. En minä muutenkaan kaupungissa paljon ajele."

        Tai oikeammin sitä kaasua painetaan sen takia, että keretään seisomaan seuraaviin punaisiin valoihin.. missähän lie se paljon puhuttu "ennakointi" näillä oululaiskuskeilla? Punaiset valot paistaa kortteleiden päähän...


    • pizza-peku

      Otsikko kertoo kaiken. Sujatiella. Mita sa seiso sujatiella? Auto voi tulla ja aja sinu uli vahinkosa. Se satua kamalasti. Ei ehti jarruta koska mina vieda pizza, asiakas odota.

    • 19+16

      Kuljen aina kaikki matkat kävellen. Minusta on tullut luultavasti monen liikennesääntöjä noudattavan autoilijan mielestä rasittava tyyppi, sillä en oikeasti enää meinaa uskaltaa kävellä suojatielle, jos auto antaa tietä.

      Pahimpia on nämä jotka ei selkeästi pysähdy vaan hiljentävät ja matelevat hitaasti suojatietä kohti. Jalankulkijana sitä ajattelee että autoilija antaa tietä ja ei vaan viitsi pysähtyä ihan kokonaan. Näin varmaan usein onkin, mutta itselle on käynyt vähän turhan monta kertaa suojatiellä niin, että kun olen ylittämässä tietä auto valuu hitaasti kohti, eikä pysähdykään vaan ajaa pahki.

      En ole loukkaantunut kertaakaan, koska vauhtia autoilla on ollut sen verran vähän, mutta onhan ne aina säikäyttäneet. Kuljettaja sitten pällistelee ääliön näköisenä kun siinä puskurin edessä onkin "yllättäen" ihminen joka ottaa tukea auton konepellistä. Jos olisin kaatunut kadulle, nämä ei varmaan olisi edes huomanneet jyräävänsä ihmisen päältä. olisivat vaan miettineet että mikähän töyssy tiessä oli, ja jatkaneet matkaansa.

      En tiedä mitä nämä tyypit tekivät autoissaan näiden sattuessa - tod. näk. runkkasivat ja katsoivat pientä nakkiaan kun se söpösti jöpöttää, ainakaan katse ei ollut liikenteessä vaan kuljettajan omassa sylissä.

      Näiden tapausten johdosta en meinaa enää uskaltaa kävellä suojatielle valottomissa risteyksissä, jos autoja näkyy yhtään missään. Sitten jos joku oikeasti antaa tietä, jappasen hetken tien laidassa ja arvon että uskaltaako tuohon nyt astua, ja antaako tuo nyt oikeasti minulle tietä, vai rappaako se muniaan. Joka tapauksessa minä hidastan liikennettä silloin harvoin, kun kohtelias liikennesääntöjä noudattava kuski sattuu kohdalle, pahoittelut siitä.

      Monta kertaa olen myös meinannut jäädä auton alle valollisissa risteyksissäkin. Kerran joku vanha pappa porhalsi päin punaisia eikä edes huomannut, että ajoi lähes päältäni, vaikka olin jo puolessa välissä ajorataa ylittämässä tietä. Kääntyvät autot meinaa ajaa päälle ja usein myös tyyttäävät, vaikka jalankulkijallahan on etuajo-oikeus näissä tilanteissa, kun ylittää suojatietä vihreillä valoilla... Enkä ylitä tietä hitaasti, vaan kävelen reippaaseen tahtiin, joten siksi ei tarvi tyyttäillä.

      Monella autoilijalla olisi kyllä varaa kerrata liikennesäännöt ja tarkistaa hieman sitä omaa asennetta. Onko se sitten kivaa jos joku päivä tappaa jonkun, kun itsellä on mukamas niin kiire että täytyy rikkoa liikennesääntöjä? Eiköhän se auton ratissa törttöilijän matka hidastu ja pysähdy aika pitkäksi aikaa, kun siinä konepellillä joku kuolleena makaa. Miettikää sitä.

      • tirakknur

        runkkareita oli tänäänkin tuossa typelle menevän suojatien kohdalla.
        eli siellä puokkarin päässä.
        aamulla oli pikkubussi puokkarilta tulos ja pysähty keskelle suojatietä
        katteleen tuleeko ketään.
        meinasin tahallaan ajaa kylkeen ja vetää vähän naarmua
        kyllä se vielä tehdäänkin,kun ei kunnioiteta kolmiota.
        kolmion taakse jäädään odottamaan pyöräilijää ei pyörätien päälle.


      • ihmettelijä.
        tirakknur kirjoitti:

        runkkareita oli tänäänkin tuossa typelle menevän suojatien kohdalla.
        eli siellä puokkarin päässä.
        aamulla oli pikkubussi puokkarilta tulos ja pysähty keskelle suojatietä
        katteleen tuleeko ketään.
        meinasin tahallaan ajaa kylkeen ja vetää vähän naarmua
        kyllä se vielä tehdäänkin,kun ei kunnioiteta kolmiota.
        kolmion taakse jäädään odottamaan pyöräilijää ei pyörätien päälle.

        kiristääkö vanne päätä?


      • Ihmettelen myös
        ihmettelijä. kirjoitti:

        kiristääkö vanne päätä?

        Ilmeisesti kiristää, mutta lieneekö syynä se, että on kyllästynyt autoilijoitten törttöilyyn? Missä se vanne on sitten autoilijoilla kiristämässä, kun on niin mahdotonta noudattaa liikennesääntöjä?


      • Kävelevä autoilija
        Ihmettelen myös kirjoitti:

        Ilmeisesti kiristää, mutta lieneekö syynä se, että on kyllästynyt autoilijoitten törttöilyyn? Missä se vanne on sitten autoilijoilla kiristämässä, kun on niin mahdotonta noudattaa liikennesääntöjä?

        Autoilijoilla pitäisi olla kaikilla ajokortti, eli heillä pitäisi olla liikennesäännöt hallinnassa niin teoriassa, kuin käytännössäkin. Oululaisilla autoilijoilla näin ei valitettavasti näytä olevan, ihmetyttää mistä arpajaisista korttinsa voittaneet, vai onko se hankittu "luonnollisia avuja hyödyntäen"...


      • liikkuja.
        Ihmettelen myös kirjoitti:

        Ilmeisesti kiristää, mutta lieneekö syynä se, että on kyllästynyt autoilijoitten törttöilyyn? Missä se vanne on sitten autoilijoilla kiristämässä, kun on niin mahdotonta noudattaa liikennesääntöjä?

        jokainen voisi mielessään miettiä, onko itse koskaan ikinä tehnyt jotain virhettä liikenteessä.....vahinkojakin sattuu.


      • murskaaja
        liikkuja. kirjoitti:

        jokainen voisi mielessään miettiä, onko itse koskaan ikinä tehnyt jotain virhettä liikenteessä.....vahinkojakin sattuu.

        Jep,potkasen kylkeen seuraavan kerran jos ajavat niin läheltä että housunlakeet pölisee,saapahan tulla pelle autosta riehuun niin saa vastaansa 110kg teräslihaa joka on treenattua sellaista,mahtaa tulla sit opituks,vaikka tulis mulle vähän hampaat maksaankin.
        Näillä sanoilla toivotan Aleksanterin kadun ajeliat ottaan kävelymiehet todesta!
        Olen täysin kyllästynyt siihen ylimielisyyteen mitä saan siellä päivittäin kokea,ei edes lapset tahdo tohtia tien yli mennä.


      • nirrit veks!
        murskaaja kirjoitti:

        Jep,potkasen kylkeen seuraavan kerran jos ajavat niin läheltä että housunlakeet pölisee,saapahan tulla pelle autosta riehuun niin saa vastaansa 110kg teräslihaa joka on treenattua sellaista,mahtaa tulla sit opituks,vaikka tulis mulle vähän hampaat maksaankin.
        Näillä sanoilla toivotan Aleksanterin kadun ajeliat ottaan kävelymiehet todesta!
        Olen täysin kyllästynyt siihen ylimielisyyteen mitä saan siellä päivittäin kokea,ei edes lapset tahdo tohtia tien yli mennä.

        Iso peukku. Pitäisi jonkun tosiaan muutama autoilija vaikka puukottaa hengiltä, ihan vain varoituksena muille, vaikka eivät olisi mitään tehneetkään. Toivottavasti joku nisti puukottaa joskus jonkun autoilijan, saa hyvät naurut jos ei muuta. Sen kunniaksi kävisin vääntämässä köntsät autoilijan hautakivelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe