Syvällinen Ihmissuhde pelottaa!!

Hämmentyny

Oon nuori mies Pohjois-Suomesta ja oon paininu läpi elämäni kera pelon syvällisemmästä Ihmissuhteesta,rakastumisesta ja antaa tunteiden/hormonien antaa vapaasti jyllätä. Kaiken tämän takana on kymmenisen vuotta sitten todettu Aspergerin oireyhtymä,joka on altistanu Minut erittäin vakavalle kiusaamiselle,syrjimiselle,väheksymiselle,kaltoinkohtelulle jne...:( Kärsin läpi koko päiväkoti iästä peruskoulun alaluokille,yläasteelle ja vielä sen jälkeen kansanopistolle sieltä jatkuen ammattikouluaikoihin em.asioista:( Koin mm. sitä,et yhdenkään ainoan kerran en ollut tervetullut luokkkaBileisiin,synttärikemuihin ja vastaaviin tapahtumiin ja uhkasivat vieläpä,et jos mut kutsutaan,nii järjestävät joukkopaon tapahtumasta ja 1 ainuan kerran menin hyvän kaverini synttäreille ja eiköhän toteuttivat sen,mitä olivat uhkailleet:( Oppilaiden kaltoinkohtelun lisäksi oli mitä pahinta,ku jopa opettajaki kiusasi vielä lisäksi ja se,jos mikä vasta on pahinta vaurioittamaan kehittyvän/kasvavan lapsen kasvua kohti tasapainoista aikuista!! Omalta osaltani naispuoliset ovat olleet kaikista ilkeimpiä mulle joidenki miesten ohella.Nykyisin asiani ovat suht,koht ok mallilla ja en koe nyt,enkä koskaan,et tonkaltasista tulisin pääsemään yli,vaikka millaseen maailmantähden maineeseen pääsisin!! Se on ikävää,koska kaikkien kokemusten jälkeen en oo koskaan uskaltanu päästää naispuolista tekemään lähempää tuttavuutta ja koko hormonien hyrrääminen ihastumisen merkeissä pelottaa aivan valtavasti ja ahistaa ja on kehittyny ajattelumalli,et kaikki mahollinen rakastumiseen/ihastumiseen liittyvä on täyttä paskaa/syntiä,mitä ei missään nimessä saisi tapahtua!!!! En ole kyennyt vielä koskaan seurustelemaan vakavammassa mielessä ja mitä ollu muutama tilaisuus päästä seksiä myös harrastamaan,nii en oo päässy sen vuoksi poikuudestakaan eroon,ku en saa toimimaan vehkeitäni:( jotenkin järjissäni vielä olleena kykenen ymmärtämään sen,et ei kait tällanen ajattelu voi olla normaalia,et Naispuolinen tuntuu vastenmieliseltä,pelottavalta ja silleen ja mitä talvella tansseissa käyneenä tuli kesken tanssien tunne,et ei voi enää päästää naista koskaan lähempää tuttavuutta tekemään ja kynnys kasvanu vuosien traumaattisten kokemusten myötä noin.

2

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei hämmentyny,
      kirjoitat miten ikävät kokemukset lapsuudessa ja nuoruudessa painavat sinua aikuisenakin niin, ettet uskalla oikein ajatellakaan vakavaa suhdetta. Tosi kurjaa, että olet joutunut noin valtavan ikävän kohtelun kohteeksi. Kuitenkin viestistäsi saan sen kuvan, että myös haluaisit kontaktia toiseen sukupuoleen? Kovasti rohkaisisin sinua, vaikka vastakkaisen sukupuolen edustajat nyt sinua pelottavatkin, voit hyvin löytää jonkun jonka kanssa ei niin ahdistakaan.

      Onko sinulla naispuolisia kavereita? Vai ahdistaako heidänkin kanssaan? Tansseissa ainakin saa melko turvallisesti harjoitella kontaktia vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman, että se on heti hirvittävän vakavaa. Vaikka se olisikin vaikeaa, uskon että jos niin kerran haluat, voi ahdistus aiheesta kohdallasi lieventyä. Tsemppiä!

      Sinikka-pappi

    • Valoisaatulevaisuutt

      Itse olin pitkään koulukiusattu tyttö. Pääsäännöllisesti poikien taholta. En uskaltanut luottaa toisiin ihmisiin ja varsinkaan miespuolisiin. Kotona piikiteltiin siitä, miksi olen "tällainen" ja miksi en ole kuin muut kaverini. Tunsin aina olevani huono. Kehonkuvani kärsi, olen kai sairastanut syömishäiriönkin. Sitten tapasin erään miehen tai oikeastaan hän tapasi minut. Hän rakastui juuri niihin asioihin minussa, joita toiset olivat pilkanneet minussa. Pikkuhiljaa aloin luottamaan, seksikin astui elämääni. MIes sanoi sen olevan ihana asia, että en ollut hyppinyt sängystä toiseen kuten muut tuttavapiirini tytöt. Rakastuin täysillä, hän myös. Kaikenlaisten ongelmien vuoksi erosimme myöhemmin, särkynyt sydän on huono juttu, mutta siitäkin selviää. Loppujen lopuksi kaikki se, mitä se mies toi elämääni... särkynyt sydän oli sen vaivan arvoinen. Se itseluottamus on edelleen minussa ja minulla on ollut pari poikaystävää hänen jälkeensä, enkä tunne itseäni enää siksi, miksi ihmiset minua pilkkasivat. Parhaimmassa tapauksessa rakkaus ja toisen hyväksyminen parantavat sinut ja antavat itseluottamusta. Kannattaa ottaa se riski, vaikka ensimmäisellä kerralla ei oikea kohdalle osuisikaan. Ja ajattele meitä, jos olisimme niin kauheita kuin ajattelemme olevan, sen ihmisen joka meitä lähestyy... hänen on kaikella järjellä oltava tosi sitoutunut astumaan elämäämme, eikö? ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe