Viiksekkäät alle 25-v naiset!

müstaas

Heips!
Minulla on ollut murrosiästä lähtien viikset. Olen nyt 20.
"Viikseni" ovat siis läpinäkyviä, pehmeitä, ohuita ja lyhkäisiä karvoja ylähuulessani. Ne näkyvät vain kirkkaassa valossa todella läheltä tai tietyssä kulmassa katsottuna.
Vaikka vieraat ihmiset, tai edes oma mieheni, eivät niitä näe tai huomioi, ne häiritsevät minua itseäni.
Joka aamu, kun katson peiliin, haluaisin sheivata ne pois.
Mutta kokemuksesta tiedän, kun aloin murrosiässä sheivaamaan muita läpinäkyviä karvojani, ne kasvoivat takaisin mustina.
Siksi karvanpoisto niin näkyvältä ja herkältä alueelta pelottaa.
Olen miettinyt sokerointia.
Nyt siis kaipaisin kovasti toisten kaltaisteni naisten kokemuksia viiksien sokeroinnista.
Millaisina karvat kasvavat takaisin, ovatko niinkuin sänki, vai pehmeitä niinkuin ennen sokerointia?
Kuinka usein joudutte käymään poistattamassa karvat?
Erottaako karvat paremmin sokeroinnin jälkeen, kun ne alkavat kasvaa takaisin?
Toivottavasti mahdollisimman moni vastaa ja osaa auttaa asiassa! :)

97

5451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse ajellut

      Niiden pitäisi ihan hyvin lähteä vahaamalla tai sokeroinnilla, vai mitä menetelmää kosmetologit käyttävätkään. Omaisellani lääkitys aiheuttaa ohuen karvoituksen kasvua kasvoissa, ja se saadaan siististi kosmetologilla pois. Hän käy varsin harvakseltaan kosmetologilla.

      Itselläni on myös ohuet "viikset". Murrosiässä ne olivat jossain valossa ruskeat, mutta ainakin kesällä vaalenevat. Olen ajanut niitä säännöllisesti epilaattorilla. Alkuun iho saattoi hieman ärtyä, nyt on niin tottunut, ettei mitään jälkeä jää. Ehkä kerran kuukaudessa ajan.

      Todennäköisesti saat poistettua karvoja itse. Epilaattori on sen verran raju, etten sitä muille suosittele. Mutta katsohan jostain isosta marketista karvanpoistotuotteita. Siellä on karvanpoistoliuskoja, joita on eri ihoalueille ja eri ihotyypeille erikseen. Kannattaa harjoitella sellaisena ajankohtana, jolloin ei ole seuraavina päivinä menoja. Tai sitten menet vain kosmetologille.

    • 1122334455667788

      Käykäätsen kosmetolooki-uuki-puukilla. Niil on laserointityökalut, millä karwankasvu loppuu. Myös sieltä-jostain, jos "rajata" tarttee. ;-D

      Ei laserointi oo halvemmast pääst, mut taitaa olla ns. pysyvää lajia.

      • Väärä paikka

        Kosmetologeilla ei ole lasereita koska niiden käyttö on sallittua vain terveysalan ammattilaiselle. Mutta kosmetologeilta löytyy muita keinoja ja varsinkin vaaleiden karvojen poistoa varten kannattaa mennä kosmetologille neulaepilaatioon. Laserointia saa lääkäriasemilta.


      • ...
        Väärä paikka kirjoitti:

        Kosmetologeilla ei ole lasereita koska niiden käyttö on sallittua vain terveysalan ammattilaiselle. Mutta kosmetologeilta löytyy muita keinoja ja varsinkin vaaleiden karvojen poistoa varten kannattaa mennä kosmetologille neulaepilaatioon. Laserointia saa lääkäriasemilta.

        Ainakin diplomi-Kosmetologit saavat käyttää ja käyttävätkin laseria myös.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Ainakin diplomi-Kosmetologit saavat käyttää ja käyttävätkin laseria myös.

        Googletin juuri, niin ainakin Helsingissä on vaikka kuinka monta hoitolaa ja kosmetologia, jotka tekevät laser-hoitoja. Kannattaa kuitenkin tsekata, että on diplomi eikä ole esim. näitä thaikkukosmetologeja, joilla ei minkäänlaista koulutusta. Mutta kaikista helpoin ja halvin keino on ihan marketissa myytävät kasvojen alueelle tarkoitetut vahaliuskat, joita yleensä käytetään juuri ylähuulelle niihin "viiksiin". Ulkomaalaisilla ja tummemmillahan ne näkyvät todella selvästi. Kun niitä käyttää niin karvankasvu heikkenee siinä samalla.


      • 9+6
        ... kirjoitti:

        Googletin juuri, niin ainakin Helsingissä on vaikka kuinka monta hoitolaa ja kosmetologia, jotka tekevät laser-hoitoja. Kannattaa kuitenkin tsekata, että on diplomi eikä ole esim. näitä thaikkukosmetologeja, joilla ei minkäänlaista koulutusta. Mutta kaikista helpoin ja halvin keino on ihan marketissa myytävät kasvojen alueelle tarkoitetut vahaliuskat, joita yleensä käytetään juuri ylähuulelle niihin "viiksiin". Ulkomaalaisilla ja tummemmillahan ne näkyvät todella selvästi. Kun niitä käyttää niin karvankasvu heikkenee siinä samalla.

        Diplomi-kosmetologi on käynyt yksityisen koulun eli max. puolitoista vuotta. Ammattikoulun 2,5-3 vuotta kestänyt koulutus on parempi, jolloin nimike on SKY-kosmetologi.


      • Itse vain välttelen
        9+6 kirjoitti:

        Diplomi-kosmetologi on käynyt yksityisen koulun eli max. puolitoista vuotta. Ammattikoulun 2,5-3 vuotta kestänyt koulutus on parempi, jolloin nimike on SKY-kosmetologi.

        Kaikenlaisia humpuuki diplomeja sitä onkin vanhojen haahkojen parta ongelmiin.

        Eihän se silti mukavaa ole jos naisena joutuu partaa ajamaan. Siksi varmaan vanhat naiset ovatkin niin norsunvi...lla jatkuvasti. Niin ja onhan parrakkailla naisilla myös testoa liikaa joten kyllä sekin varmaan niiden vit...maista mielenlaatua pahentaa.


      • Luottamus
        ... kirjoitti:

        Ainakin diplomi-Kosmetologit saavat käyttää ja käyttävätkin laseria myös.

        "Ainakin diplomi-Kosmetologit saavat käyttää ja käyttävätkin laseria myös."

        Mutta onko se käytettävä laite todellakin karvanpoistoon tarkoitettu laserlaite (diodi-, alexandriitti- tai Nd YAG laser)? Usein kosmetologien IPL valoimpulssihoitoa nimitetään laserhoidoksi, vaikka kyse ei olekaan laserista. Silläkin voi karvoitus lähteä, mutta teho ei ole sama kuin laserilla.

        En ole selvittänyt tarkemmin, mutta tietääkseni kosmetologiliikkeessäkin laserkäsittelylle pitää olla terveysalan ammattilainen vastuuhenkilönä. Sitä en sitten tiedä kuka laitteita todellisuudessa käyttää. Itse luotan ammattilaiseen ja olen käynyt vain sairaanhoitajan antamassa laserkäsittelyssä, eikä tullut mitään vahinkoja, mutta karvankasvu loppui.


    • pinsetti

      ei iän tuomiin hormonikarvoihin laser auta. mustaa karvaa pukkaa ylähuuleen. pinsetillä nyppiminen pysyvin tapa. ehkä estrogeni/testosteroni tekevät vaihdevuosissa joillekin voimakasta karvankasvua. on joitain sairauksia jotka lisäävät karvojen kasvua eripuolilla kehoa..... ikävä kosmettinen haitta.

      • Vvuodet takana

        Kyllä laserilla saa mustat karvat pysyvästi pois. Pinseteillä ei saa pois kuin hetkeksi. Minulta on naamakarvat saatu pysyvästi pois (mustat laserilla ja vaaleat neulaepilaatiolla).


    • O - O

      Laserkäsittely tosiaan poistaa karvat pysyvästi muutaman käynnin jälkeen. Hintoja kannattaa kysellä useammasta paikasta.

      Vahaliuskalla tai sokeroinnilla karvat katoavat noin kuukauden ajaksi ja kasvavat uudelleen pehmeinä. Saattavat olla entistä hieman tummempia, mutta eivät "kovapäisiä".

      Jos alat ajaa viiksiä, sinulle kasvaa pian sellaiset ja entistä vahvempana.

      • no jos nyt viisastel

        Ei itseasiassa poista pysyvästi vaan pitemmäksi aikaa. Jossain vaiheessa alkaa kasvaa uudestaan. Jollakin vuoden päästä jollakin 10 päästä, mutta koskaan ei pysyvästi saa pois.


      • Totuus!
        no jos nyt viisastel kirjoitti:

        Ei itseasiassa poista pysyvästi vaan pitemmäksi aikaa. Jossain vaiheessa alkaa kasvaa uudestaan. Jollakin vuoden päästä jollakin 10 päästä, mutta koskaan ei pysyvästi saa pois.

        Minulla on naamakarvat poistettu laserilla/neulaepilaatiolla n. 9 vuotta sitten eikä ole alkanut kasvamaan uudestaan. Joitakin yksittäisiä (n. puoli tusinaa) vaaleaa karvaa ilmestyy joskus (välttivät neulaepilaation) ja riittää että ne nyppää pois 1-2 kuukauden välein.


    • karvainen mies

      Miksi ihmiset eivät halua tunnustaa evoluutioteoriaa todeksi omassa elämässään? Jos ihmisen alkuperä on apinoissa niin miksi ihmisellä ei saisi olla enää karvoja? Ne luonnoliset karvat (ylä- ja alapäästä) pyritään sheivaamaan pois? Miksi normaali karvankasvu ei saisi näkyä?
      Koska säädetään pakkolaki jolla myös eläinten karvoitus poistetaan? Miksi koulukasvatukseen ei kuulu karvojen luonnollisuudesta kertominen?

      • karvainen nainen

        Kannatan tätä karvojen luonnollisuusteoriaa

        Nuorena en poistellutkaan karvoja, mutta nyt en ole enää luonnollisuuden periaatteesta yhtä tarkka ja nyppäisen välillä mm. muutaman pisimmän ja tummimman viiksikarvani pois.


      • 7878

        Hölö hölö vaan sulle.


      • fakta asia
        karvainen nainen kirjoitti:

        Kannatan tätä karvojen luonnollisuusteoriaa

        Nuorena en poistellutkaan karvoja, mutta nyt en ole enää luonnollisuuden periaatteesta yhtä tarkka ja nyppäisen välillä mm. muutaman pisimmän ja tummimman viiksikarvani pois.

        Kyseessä on myös hygienia, kainalokarvat ja alapää on pidettävä puhtaana oman terveyden kuin kanssaihmisten takiakin. Karvoihinhan se hiki ja paskan haju tarttuu ja alapääsuihku vessassa käynnin jälkeen näyttää suomalaisille, varsinkin miehille olevan edelleen tuntematon asia. (Kuten on käsien pesukin. ) Haisulit ruhkabusseissa ja kaupanjonoissa ovat joka päiväisiä. Pakko vaihtaa paikkaa, kun ei kestä lemua, vaan aina siihen ei ole mahdollisuutta.


      • joka päivä suihku
        fakta asia kirjoitti:

        Kyseessä on myös hygienia, kainalokarvat ja alapää on pidettävä puhtaana oman terveyden kuin kanssaihmisten takiakin. Karvoihinhan se hiki ja paskan haju tarttuu ja alapääsuihku vessassa käynnin jälkeen näyttää suomalaisille, varsinkin miehille olevan edelleen tuntematon asia. (Kuten on käsien pesukin. ) Haisulit ruhkabusseissa ja kaupanjonoissa ovat joka päiväisiä. Pakko vaihtaa paikkaa, kun ei kestä lemua, vaan aina siihen ei ole mahdollisuutta.

        Ei se haiseminen kuule niistä muutamasta naamakarvasta johdu. Ei edes kainalokarvoista tai sheivaamattomasta alapäästä. Käykää ihmiset säännöllisesti suihkussa, niin ei tarvitse miettiä, että mihin se pesemättömän ihon ja hien tuoksu tarttuu.


      • fsdfd
        fakta asia kirjoitti:

        Kyseessä on myös hygienia, kainalokarvat ja alapää on pidettävä puhtaana oman terveyden kuin kanssaihmisten takiakin. Karvoihinhan se hiki ja paskan haju tarttuu ja alapääsuihku vessassa käynnin jälkeen näyttää suomalaisille, varsinkin miehille olevan edelleen tuntematon asia. (Kuten on käsien pesukin. ) Haisulit ruhkabusseissa ja kaupanjonoissa ovat joka päiväisiä. Pakko vaihtaa paikkaa, kun ei kestä lemua, vaan aina siihen ei ole mahdollisuutta.

        en käytä alapääsuihkua koskaan, koska mulla ei ole pimperoakaan jota pestä. Sen sijaan käyn suihkussa joka päivä enkä haise paskalle kuin pesemättömät naiset.


      • luonnollisuus a ja o

        Niimpä. Jos kukaan ei ajelisi sääri tai kainalokarvoja, saati sitten naisetkin namastaan "partaa" olisi se luonnollinen asia, eikä muutaman millin säärikarvoista tulisi kauheita paineita. Kainalo karvojen ajelu ole mulle ainakin nuorena vaikee juttu kun kaikki muut sheivas enkä uskaltanu pyytää sheiverii.... Olisi se maailmakin taas paljon helpompi!


      • Että

        Ohimennen evoluutioteoriahan on äärimmäisen epätodennäköinen ja tuskin totta.


      • uskokaa huviksenne

        Luonnollista tai ei, totuus kuitenkin on se, että viiksikarvat naisella on ällöttävintä ja epäeroottisinta, mitä kuvitella saattaa, niin kuin kaikki muutkin perinteisesti miehisenä pidetyt fyysiset ominaisuudet, kuten lyhyet hiukset, jykevä leuka, lihaksikkuus jne. Fyysisesti kauneinta ja eroottisinta naisessa taas ovat kaikki ne asiat, mitä miesvartalossa ei ole.


    • karvaton10

      Jos sheivaat niitä ne vahvistuvat ja kohta sinulla on kunnon viikset,en suosittele ainakaan höyläämistä tms, se vain vahvistaa karvoja.. nähty on miehilläkin..

      • yx miäs

        Pettämätön logiikka.

        Väite: Karvojen ajaminen kiihdyttää karvankasvua.

        Todiste: Miehet ajavat partansa ja siksi miehillä kasvaa parta.


      • rasittunu
        yx miäs kirjoitti:

        Pettämätön logiikka.

        Väite: Karvojen ajaminen kiihdyttää karvankasvua.

        Todiste: Miehet ajavat partansa ja siksi miehillä kasvaa parta.

        Svidut. Liika vapaa-aika kasvattaa karvat. Sen näkee lomalaisista.


      • no voi pas...
        yx miäs kirjoitti:

        Pettämätön logiikka.

        Väite: Karvojen ajaminen kiihdyttää karvankasvua.

        Todiste: Miehet ajavat partansa ja siksi miehillä kasvaa parta.

        Pitää muuten paikkaansa! 16v iässä tarvinnut ajaa partaa kun kerta kahteen viikkoon niin nyt 10 vuoden jälkeen pitää ajaa joka aamu. Eli 10v päästä saan ajaa jo tunnin välein. Ei ois pitänyt alottaa parran ajoa ollenkaan. Harmi kun ei tehtyä saa tekemättömäksi.... :/

        (Elä kommaa, jos et ymmärrä sarkasmia)


      • Totuus esiin!
        rasittunu kirjoitti:

        Svidut. Liika vapaa-aika kasvattaa karvat. Sen näkee lomalaisista.

        Jääkiekon peluu vasta kasvattaakin. Olen nähnyt monta kuvaa jääkiekonpelaajista joilla on parta!


    • yx miäs

      Käsittääkseni karvat voi poistaa pysyvästikin. Operaatio maksaa jonkin verran - ettei sitä ihan partahöyläpaketin hinnalla saa.

      Voisithan sinä viikset ajaa partahöylälläkin. Vaikka alue on herkkä, ajavat miehetkin parran joka päivä. Miesten parta on vielä valtavan paksua sinun ohuisiin viiksiisi verrattuna ja parranajo vaatii todella terävän höylän.

      Höylällä leikatun ihokarvan kärki tulee tulee kasvaessaan ihon läpi huomattavan paljon karkeampana ja terävämpänä kuin luonnollinen karvan kärki. Niinpä joudut ajamaan karvat usein. Karvan kasvua höylääminen ei sitkeästä legendasta huolimatta kiihdytä, eikä karvan värikään voi millään vaihtua höyläämisen seurauksena.

    • partasuti

      anna kasvaa kunnon parta,nii on hyvä antaa suuhauteeseen.

    • Äjä pöis vään

      Kyllä ne kännättää äjellä. Eihän ne näisellä näytä yhtään hyvältä. Möni näinen jättää viiksensä äjämättä jä näin ysköttelee itselleen niitä lyönnöllisyyden härhäkyvitelmiä. Ei tävällisten ihmisten ylkönäössä ei öle päljöäkään lyönnöllistä.

      • assssii

        Itse ainakin nypin ne ihan vaan pinseteillä pois. Eivät tummene tai muutu koviksi. Ja sekin on plussaa että kun olen jo pari vuotta nyppinyt niin ei niitä kasva enää siinä edes paljoa :)


      • Jöö kyl
        assssii kirjoitti:

        Itse ainakin nypin ne ihan vaan pinseteillä pois. Eivät tummene tai muutu koviksi. Ja sekin on plussaa että kun olen jo pari vuotta nyppinyt niin ei niitä kasva enää siinä edes paljoa :)

        Könstejähän niin, ön niitä möniä. Työtä eihän niitä tärvi välttämättä pärtäveitsellä äjellä vään vöipi myös kökönään nyppiä pöis.

        Myttä työ että eihän ihmiset öle myytenkään lyönnöllisessä myödössänsä ärkielämässä, niin värmäänkin siitä ölet sämää mieltä?

        Ön syihkyt jä säippyät jä hiystenleikkyyt jä käikenläiset mitkä ön ihän tävällistä meille käikille.


    • moikkis

      Hei Vvuodet takana, missä olet käynyt laserhoidossa ja mitä se tuli kustantamaan

    • moustache

      Mullakin on ohutta karvaa ylähuulessa joka ei muuten näy, paitsi juuri tietyssä valossa jne. Olen aika-ajoin vahannut ylähuulen ihan kotikonstein, kasvoille tarkoitetuilla vahaliuskoilla. Karva kasvaa hentona takaisin, ei käy siis niinkuin sheivatessa että karva vain katkeaa ja paksumpi karvan pää saa karvan näyttämään paksummalta. Suosittelen siis vahausta. Ei ole kallista ja saa itse hoidettua!

    • Anna olla

      jos kukaan muu ei niitä näe.Jos ne karvat ois kauheita niin varmastikkin oisit saanut komenttia niistä moneltakin tutulta jossain vaiheessa.Iso riski että tulevat tummempana ja paksumpana takaisin.Ja sitten saat aina olla niitä siistimässä.

      • yx miäs

        "Iso riski että tulevat tummempana ja paksumpana takaisin."

        Mikäköhän tämän väitteen peruste on? Mikään tosiasia ei puolla tällaista väitettä.

        Minä olen vaaleatukkainen mies ja ajan pääni kiiltävän kaljuksi kerran viikossa. Yhä on hiukseni vaaleat ja en ole huomannut niiden muuttuneen paksummiksikaan. Tottakai parin päivän sänki tuntuu paksulta kankealta, mutta se johtuu vain karvan lyhyydestä.

        Toisaalta minun partani on muuttunut vuosien mittaan aina paksummaksi ja tummemaksi, joka puolestaan antaisi väitteellesi todisteen. Tässä pitää ottaa huomioon korrelaation ja kausaliteetin ero. Se että miesten parrankasvu vaikuttaa kiihtyvän parranajon toistuvasti jatkuessa ei ole vielä sen todiste. Ihmiset menevät liian helposti vipuun etsiessään syitä asioille ja ottavat ensimmäisen näkyvän ilmiön muutoksen aiheuttajaksi. Selite: Miesten parrankasvu alkaa vaihtevasti 15-18 vuotiaana ja parrankasvu kiihtyy sen jälkeen vuosien ajan.


    • Karvapoiskarvatakas

      Naisia häiritsee omat karvat, mutta haluaa karvaista miestä.

    • juude

      sen siitä saa ,kun juo liiikaa tinneriä.

    • langalla lähtee

      Itse käytän lankaa, sillä lähtee naamasta häiritsevät karvat, samoin kulmia voi muotoilla langalla. Ei muuten käy edes kipeää.

      • Peikkoneito

        Osaatko siis itse langata? Vai käytkö kosmetogilla?
        Jos, niin kerro ihmeessä, missä tälläinen lankaava kosmetologi ottaa vastaan?
        Itse olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa...:)
        Useat eivät ole edes kuulleet moisesta, mikä ihmetyttää minua suuresti...:)


      • hyviä kokemuksia
        Peikkoneito kirjoitti:

        Osaatko siis itse langata? Vai käytkö kosmetogilla?
        Jos, niin kerro ihmeessä, missä tälläinen lankaava kosmetologi ottaa vastaan?
        Itse olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa...:)
        Useat eivät ole edes kuulleet moisesta, mikä ihmetyttää minua suuresti...:)

        Youtubesta löytyy montakin videoa lankaamisesta, laitat vain threading hakusanaksi. Tekniikka ei ole aivan helppo vaikka se näyttää siltä...


      • langalla lähtee
        Peikkoneito kirjoitti:

        Osaatko siis itse langata? Vai käytkö kosmetogilla?
        Jos, niin kerro ihmeessä, missä tälläinen lankaava kosmetologi ottaa vastaan?
        Itse olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa...:)
        Useat eivät ole edes kuulleet moisesta, mikä ihmetyttää minua suuresti...:)

        Itse lankaan, kyllä sen oppii aika nopeasti.


      • Epilointia

        Lankauksen tekniikka vastaa vahausta/sokerointia ja karvat kasvaa takaisin samalla tavalla. Pienempi kipu johtuu siitä että pyörivä lanka tarttuu vain karvaan eikä ihoon ja kerralla nypätään vain pieni määrä karvoja. Vahatessa liuska tarttuu myös ihoon ja kaikki karvat repäistään kerralla jolloin kipu on kovinta, joskin lyhytaikaisinta. Epilaattori taas toimii kuten lanka, mutta nyppii kerralla suuremman määrän karvoja nopeassa tahdissa jolloin kipu on suurempi kuin langatessa.


    • Kati 31

      Annan rehottaa,jos jotain häiritsee,
      niin se hänen ongelma,aika monel naisella
      on hento kasvu,joten älä stressaa!

    • äääää

      ""Viikseni" ovat siis läpinäkyviä, pehmeitä, ohuita ja lyhkäisiä karvoja ylähuulessani. Ne näkyvät vain kirkkaassa valossa todella läheltä tai tietyssä kulmassa katsottuna"

      Sanoppa yksikin ihminen, jolla näin ei olisi?

      Huhhuh, on sulla ongelmat.....

      • karvainen nainen

        Kieltämättä tuo kuvaus kuulosti minustakin vähän hassulta...itselläni näkyy vähän paremmin, eikä niihinkään usein ole kukaan kiinnittänyt mitään huomiota.
        Joskus annan näkyä, joskus vähän nypin. En koe ongelmaksi


    • Ei höylää

      Viikset joko nypitään tai tummat valkaistaan. Höyläämällä syntyy miesmäinen kova sänki.

    • eräs vaan

      Kyllä sokeroinnilla lähtee..toki laserhoidon tulokset auttavat myös mutta maksavat enemmän. Oletkos koskaan mittauttanut testosteroniarvojasi? Onko sinulla tummia akrvoja säärissä? tai muualla päin kehoa?..

    • 8+1

      Jos haluaa näyttää consiitta vurstilta niin jättää parran ajamatta.

      • karvainen nainen

        Jostain kumman syystä tykkäsin conchitan esityksestä...

        saatoin jopa tuntea oloni melko karvattomaksi


    • viikset rulaa!

      Anna rehottaa vaan! Sutaset viel jotai max factorin ripsaria niihin että näkyvät kunnolla!

    • nooperttimoro

      Heitä biitti huuleen ja anna rehottaa 8-)!!!
      Kasvata samalla kunnon simpanssin vitunkarvat!!!

    • DR-mustach

      Miksi et vain aja niitä partahöylällä kuten kaikki muutkin tekevät normaalisti, miksi teet asiata isomman ogelman mitä se on?

    • hahahahahahahahhahah

      Hohohoho jos sulla on viikset joita muut ei nää. Niin sulla on skitsofrenia! Hahahahahahahahahhahahhhahaaaa!

    • ei osaton

      Älä värkkää joutavia kun on sokeita, rullatuiolipotilaita jne.

    • Martina Aitolehti

      Miksi ihmeessä haluat viikset pois? Nehän on just mageet! Mitä tummemmat ja tuuheammat, sitä parempi.

    • Mirjam -92
    • Höyläämällä paras

      Höyläämällä lähtee nopeasti ja on varmasti siisti jälki.

    • Näin se menee

      Hah hah, luuseri! Peräkammarin tyttö :D

      Viikset naisella... :D :D

      Kärvistele yksiksesi.

    • näin

      kasvata kaveriksi parta ja mene sirkukseen töihin

    • röökihuulet

      sitä se röökin polttaminen tekee.

    • mm1

      Laserilla saa vain tummia karvoja pois. "threading" =lankaus ok, sokerointi ok. Vahalla (kosmetologit) lähtee loistavasti kaikki ja pysyy hyvänä useamman vkon. Sitten taas otattamaan pois. Maksaa 5-10 euroa paikasta riippuen. Ehkäpä jotkut marketit myyvät kotiinkin vahoja?

    • Ain't no shave

      Mites värkkikarvat? Ajeletko edes niitä? Vai pullottaako puska pikkareista?

      • müstaas

        Annan alapäänkarvojen rehottaa, mutta se onkin eriasia, ne ei ole näkyvissä muille kokoajan!


    • non-exclusive

      Kaupasta vain Jeesusteippiä - sillä lähtee kaikki karvat. Soveltuu myös intiimialueiden karvojenpoistoon.

    • Sokerointi on hyvä konsti, itellä väli yleensä sellanen 6 vko.
      Vaaleempana tulee takaisin. Mulle kosmetologi sano et kun alkaa ittee ärsyttää niin on hyvä väli tulla.

    • Åke666

      Niqab (arab. نِقاب‎) eli kasvohuntu karvaisille naisille.

    • parturi....

      leikkaa pois.

    • Valoimpulssilaite
    • ex.lle tiedoksi

      niin kauan kun miehillä iso maha roikkuu, minulla saa olla viikset

    • a_gli

      Kysy mitä mieltä on futarin ex-salaPano viiksistään.

    • mummopartaaaa

      kun ikää kertyy kiihtyy partakarvojen kasvu.
      ei auta muutakuin käsihöylällä pois.

    • Karvat kunniaan!

      Ihmisellä on karvoitusta eri puolilla kehoa, toisessa paikassa enempi (kainalot, sääret, miehillä lisäksi rinta ja kasvot) ja toisessa paikassa vähempi. Jos katsot tarpeeksi läheltä ihoa, niin ihan varmasti löytyy. Ainoat paikat missä ei ole karvaa on kämmenet, silmäluomet ja jalkapohjat. Ja niillä kaikilla on tarkoitus.
      Kuka toista ihmistä katsoo niin läheltä että kaikki hennommatkin karvat näkyy??
      Anna karvojen kasvaa. Jos katsot itseäsi peilistä puolen metrin päästä ja karvoja ei näy, anna olla. Poista vaan ne jotka selvästi näkyy -jos ne itseäsi haittaa.
      Itsekään en vouhota kainalo- ja säärikarvoista ym.. Sitten kun selvästi näkyy, poistan ne, eikä kukaan ole tullut valittamaan. Ei edes aviomies, joka itse on kyllä karvaisimmista päästä miehiä mitä on. TYKKÄÄN :)

    • outolintu*

      kävin 3x Töölöön Mehiläisessä. Poltettiin Laserilla. Aika hyvin lähti eikä ole kasvaut kun tohon suupieleen josta itse Veetillä vetelen. Olihan se tyyristä mutta kannatti.

      Mulla on vissiin karma käynyt, kun vastaan niille jotka käyttää V- sanaa. " Kasvaa vielä suupielees ja milläs saat pois"

      • Hyvin mennyt

        Aika hyvin onnistunut laserointi. Yleensä tarvitaan 5-8 kertaa ennen kuin kaikki karvat on saatu tapettua.


    • kisumirrit

      Jollain naisilla kasvaa alaselässä sellainen karvahäntä, usein ovat hyväkroppaisia ja viriilejä. Pitää vaan muistaa silittää myötäkarvaan..

    • ratkaisu

      Mikset käytä ajolaitetta? En tarkoita mitää epilaattoria. Niin kauan kunnes voi mennä laseriin, mikäli se auttaa.

    • Haituli

      Karvankasvu todellakin lisääntyy iän myötä naisillakin. Minulla on takana monta laserhoitoa tummille ihokarvoille. Rahat meni, mutta karvat jäivät. Voiko olla, että sain feikkihoitoa? Kuittiakaan ei palvelusta koskaan tullut. Viikingin vetivät partaterällä naamansa verelle, jotta karvankasvu loppuisi. Ei ollut merillä aikaa höyläillä. Ilmeisesti se on ainoa todellinen keino päästä eroon karvoista, no, karrelle polttaminen ehkä toinen. Molemmista jää harmivaan arvet. Transsut saavat testosteronisalpaajaa reseptillä, jotta karvankasvu hiipuu ja saavat olla kauniita, mutta karvaiset naiset eivät. Jonkin sortin vääryys? Vai onko se sitten lääkärien näkökulmasta niin, että karvat pitää näkyä, jotta mieskumppani tietää, mitä mahdollinen jälkeläinen saa?

    • tämätäällä

      Veetiä vaan.Ja kun olet ed pessyt pois niin hydrokortisonia vaikuttamaan joksikin aikaa.

    • Tjaaaaaaa

      Ettäkö karva tietäisi, että se ajetaan ja alkaa kasvaa rehottaa kahta kauheammin ja vielä mustana?!
      Ei se karvatuppi tiedä, mitä siellä karvan päässä tai edes ihon pinalla tapahtuu. Se, että vaaleat karvat on muuttuneet sheivaamisen alettua tummemmiksi johuu jostakin ihan muusta, kuten esimerkiksi siitä, että iän myötä karvat yleensäkin tummenevat.

    • posliinix

      Sheivaa tavaras! mies kyllä huomaa.

    • Oikeaa kokemusta

      Miten nää suoli24-vastaukset on aina tätä luokkaa? :(
      Samasta ongelmasta kärsin ja olen jopa käynyt gynen kautta testeissä, tuloksena: 1) ettei johdu testosteronin liiasta määrästä (päinvastoin, hyvin vähän omaan sitä, kai kaikki tietää, että ihmisillä on molempien sukupuolten hormoneja?) ja 2) ei ole mitään naisten sairautta, joka aiheuttaisi hirsutismia eli liiallista karvoitusta "miesmäisillä" alueilla. En polta tupakkaa, eli sekään ei lisää testosteronia, ainoa ehkä hieman asiaan vaikuttava asia voi olla astmalääkkeet (eräänlaisia steroideja, kortikosteroideja ovat). Kortisonikuuri voi myös lisätä karvoitusta toisin sanoen, samoin eräät hyljintälääkkeet. Lisäksi on joitakin aivolisäkkeen sairauksia, jotka saattavat liittyä lisääntyneeseen karvoitukseen. Itselläni todennäköisesti vain epäsuotuisat geenit syynä - eli jos äidilläsi tai muilla perheen naisilla on samaa taipumusta, sinussa ei ole todennäköisesti mitään vikaa. Aina kannattaa kuitenkin sulkea sairauden mahdollisuus pois.

      Asiaan: hanki valopinsetit esim. Sokos, Stockmann, niillä saat huonossakin valossa ne tummemmat yksilöt nyppästyä pois. Todennäköisesti jos ne karvat häiritsevät, ne jossain valossa ovat myös tummia (itsellä osittain niitä läpinäkyviä, osittain muutama tumma). Veetin kasvovahaliuskat (kylmävaha) ovat myös tehokkaita, vaatii vaan tekniikan opettelua. Netistä saa halvemmalla kuin kaupoista kun osaa etsiä, kokeile hakua Veet face hair wax strips.

      Vahaliuskapakkauksissa tulee usein mukana vain muutama jälkihoitopyyhe, missä ei ole mitään järkeä. Yleensä vahattu alue punoittaa ihotyypistä riippuen hieman vähemmän tai enemmän, joten jälkihoitoon kannattaa käyttää jotain pyyhettä. Parhaimmaksi olen kokenut herkän ihon meikinpoistoon tarkoitetut kosteat pyyhkeet. Niillä kun kärsivällisesti painelee, yleensä punotusta ei ole seuraavana päivänä ollenkaan. Toivottavasti näistä neuvoista oli apua! Ymmärrän täysin ahdistuksesi. Toisaalta ongelmasi ei ole paha, jos kukaan ei ole huomauttanut asiasta. itse koin aikanaan ikävää tahditonta huomauttelua, koska erittäin vaalealla iholla ne vaan erottuvat selkeämmin (kontrasti).

      Lisäksi painottaisin, että mikään poistotapa ei saa karvoja rehottamaan, partaterällä ajellessa ne vaan tulevat nopeammin näkyviin, koska sänki näkyy paremmin. Vahaus saattaa saada karvoista hennoimpia ja lopettaa kokonaan jopa joidenkin kasvun.

      • Askartelua

        Onhan se varmaan kivaa touhuilua. Kyllä elämässä pitää tavoitteita ja harrastuksia olla.


    • sirkus kutsuu

      Älä suotta murehdi, miehesi ei huomaa sänkeäsi, paitsi ehkä pimeässä kun otat häneltä poskeen. Mikset menisi parturiin ja pyydä amerikkalaista parranajoa. Se auttaa joksikin aikaa, mutta helpointa sinulle olisi myöntää friikkiytesi ja antaa parran kasvaa oikein muhevaksi.

    • qwertyytrewqwerybvdg

      Voi vittu, KAIKILLA on tollaset "viikset"! Se on täysin normaalia. Toisin kuin niiden irti repiminen...

      Ja joo, sheivaaminen ei vaikuta karvojen kasvuun yhtään mitenkään.

    • liisi1

      Olen tummatukkainen nainen ja minulla on teini-iästä lähtien ollut ns. viikset.

      Joko käsihöylällä tai ladyshaverilla sutaisen ne noin viidessä sekunnissa tyyliin kerran viikossa eikä mitään viiksiongelmaa ole.

    • varoen

      Ota pöksyt pois ja laita vähän suihkusaippuaa ja ja höylää varovasti.

    • vanha ja ruma

      Riko se peili tai jätä peilit ostamatta. Kun ei omaa kuvaa näe mistään niin se oma ulkonäkökään ei sitten häiritse.
      Anna ulkonäkösi olla vain toisten vaivana. Kauneus ja rumuus ovat vain sen "katsojan silmien" ongelma.
      Minullakin on "viikset" vaikka olen nainen (vanha akka) ja nenän päällä on iso näppylä mutta ei se minua haittaa kun en sitä itse näe kun ei ole peilejä. En minä silti ole mikään "vuoren peikon" näköinen koska olen ollut aviossa monia vuosikymmeniä. (eli on sitä kelvattu miehelle eli ne ihanat nuoruusvuodet ovat jo takanapäin).
      Usko pois, kyllä sinäkin vanhenet ja silloin nuo "pikkuharmit" ulkonäöstä unohtuu. Ei omasta ulkonäöstä kannata ottaa paineita, jätä ne paineet niille tyhmille tuijoittajille.

    • uskoi huviksesi

      Kyllä evoluutioteoria karsii karvaiset naiset hyvin nopeasti pois!
      Ihminen ei vaan olke vielä valmis.

    • kaikki kerralla

      Samalla kun,ajat tussukarvat voit ensin ajaa ne viiksen karvat.

    • Hei
      Mulla on ollut "partaa" jo vuosia, leuass, se lähti pois jotenkin ja sit se tupsahti takas tässä joskus.....joku 10-v sitten.......olen yrittänyt ajella sitä pois jos minkälaisilla ai-neilla yms, vaan nytpä ostin tässä melkein 2-v sitten lady shaverin Lidl-kaupasta ja sillä se lähtee hetkeksi, eikä iho ärsyyny ! Ajelen sen pois su ja to. On sileä, kun vau -van peppu ! Ja ne saa toki ppis kokonaan, jollakin laserilla ja sekin maksaa jotakin 450 €/kerta, ja kuulemma 3 kertaa pitää käydä ennen, kuin ne lähtee lopullisesti...... Ja toki se voi maksaa enemmänkin tai vähemmän, se riippuu ihan paikkakunnasta ja siitä, missä sairaalassa yms se tehdään.........ja tuskin tarvitaan edes nukutusta........ Ja siinä mun lady shaverissa on kaksi tehoa, ajo ja trimmaus, englanniksi kirjoitettu-na laitteeseen, mä olen laittanut sen siihen trimmaukseen, koska se on nopeampi ja parempi......parikymppiä maksoi......pitää ladata se, sisällä on ohjeet.....

    • luonto ihmeellistä

      mikähän on parran tarkoitus, kun sitä kasvaa naisillekkin kun ikää tulee, ja mikä tarkoitus kun miehillä nännit, nekin kasvaa usein tisseiks vanhemmiten

    • Näi o

      Musta vaaleat viikset naisella on ihan Ok. Mulla oli kerran tyttöystävä joka oli tuollainen. Sillä oli myös leukaperissä korvien alapuolella karvoja ja se oli oikeastaan aika seksikästä. Hiuksetkaan sillä ei loppunut seinään vaan karvat vaan lyheni. Se oli aito vaalee eli sillä oli pillukarvatkin vaaleet. Niitä se kyllä saksi.

    • karvat sun muut

      Itse en ole koskaan ajanut karvoja, mutta kaikki muuttui siihen kun erään miehenkanssa olin tekemisissä. Ei tarvinnut kun kerran huomautella käsi ja viiksi karvoista niin päätin että nyt ne ajan pois. Ensin ajattelin että kuinka se mies voi olla noin vieraantunut ettei tiedä että naisillakin on karvoja mutta päätin että en halua enää moisia huomautuksia joten aloin ajamaan karvat. Viiksikarvat on vähän vaikia saada pois. Itse käytän veetiä viiksiin, mutta ne tahtovat jättää aina huulen sivulle karvoja jotka joutuu sitten nyppimään pinsetillä pois. Olisi hyvä tietää millä ne saisi kunnolla pois ja niin että ne lähtee mahdollisimman hyvin juurineen päivineen pois.

    • Just joo

      Nämä kysymykset on suomi24 ylläpidon juttuja.Eli suoraan syvältä pesemättömästä perseesstä

    • Jenny

      Mulla tuli näkyviä,mustia ja pitempiä viiksikarvoja kun sain neljänne lapsen, eli varmaa joku hormoonimuutos tms. Ja sit laitatin kierukan ni oisko seki vaikuttanu..
      Toistaseks oin vahannut samalla veet vahalla millä kulmatki, mut ottaa huonosti ja menee iho punaseks vähäks aikaa. Tuntuu kurjalta kun näkyvässä paikassa , oon miettiny sokerointia ,laser taitaa maksaa liikaa. Mut en oo rohkenut mennä näyttää kosnetologille näitä viiksiä. Muuten oon vaalee, iho, hiukset jne,

    • hyper1

      Kurkkaa Livechat.fi ---> parempi seksichatti, jossa myös webkamera ja kuvien lähetys mahdollisuus

      ilmaista myöskin, eikä rekisteröitymistä vaadita... ei mitään konnankoukkuja siis.. :)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe