PUHU perillisillesi tästä

AUTA

linkki Iltalehden juttuun
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2014081318570263_fd.shtml

ja
Helsingin poliisilaitos

Tämä on sen verran painavaa asiaa, että tätä kannattaa jakaa - olitpa itse koululainen tai jos tunnet kouluikäisiä.

https://www.facebook.com/Helsinginpoliisilaitos/photos/a.265795980168610.62124.191299554284920/680273462054191/?type=1

28

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa, että toit tämän tällekin palstalle. Ehdotan että laittaisit linkkiä useammille S-24 palstalle. Asia on aina ajankohtainen.

      • Tapahtuuko täällä cc kiusaamista. Itse kerroit kyllä, että sinua on koulussa kiusattu, etkä vieläkään sitä voi unohtaa, miten se niin on.


      • sus.morsian kirjoitti:

        Tapahtuuko täällä cc kiusaamista. Itse kerroit kyllä, että sinua on koulussa kiusattu, etkä vieläkään sitä voi unohtaa, miten se niin on.

        Tapahtuuko täällä?

        Tänäänkin vanha vainoojani moderaattorin ominaisuudessa koneelleni kiusaamaan. Ei palstoilla vaan mode tunkeutuu, kaappaa kenen tahansa koneen ja häiritsee estäen palstoille pääsyä.
        Tiedän tuon, kivenheiton päässä portiltani asuvan pseudo- uskovaisen tyypin. Se leväyttää näytille ylläpidon S24 ohjelmalistan. Se on melkein näytön täyttävä.
        Silloin > useimmin avatut < menee epäjärjestykseen viikoiksi. Tänään se vaan jarrutti sivun avautumista. lähdin tietenkin töihini.
        Tänäänkin se uhoo > vaihtoehtoisethoidot/yleistä, että sillä on paljon ystäviä, minulla ei mitään


      • sitroen.
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Tapahtuuko täällä?

        Tänäänkin vanha vainoojani moderaattorin ominaisuudessa koneelleni kiusaamaan. Ei palstoilla vaan mode tunkeutuu, kaappaa kenen tahansa koneen ja häiritsee estäen palstoille pääsyä.
        Tiedän tuon, kivenheiton päässä portiltani asuvan pseudo- uskovaisen tyypin. Se leväyttää näytille ylläpidon S24 ohjelmalistan. Se on melkein näytön täyttävä.
        Silloin > useimmin avatut < menee epäjärjestykseen viikoiksi. Tänään se vaan jarrutti sivun avautumista. lähdin tietenkin töihini.
        Tänäänkin se uhoo > vaihtoehtoisethoidot/yleistä, että sillä on paljon ystäviä, minulla ei mitään

        Minullakin näkyy olevan kestobanni parille taikauskovaisten palstalle...


      • capt.cöpenick kirjoitti:

        Tapahtuuko täällä?

        Tänäänkin vanha vainoojani moderaattorin ominaisuudessa koneelleni kiusaamaan. Ei palstoilla vaan mode tunkeutuu, kaappaa kenen tahansa koneen ja häiritsee estäen palstoille pääsyä.
        Tiedän tuon, kivenheiton päässä portiltani asuvan pseudo- uskovaisen tyypin. Se leväyttää näytille ylläpidon S24 ohjelmalistan. Se on melkein näytön täyttävä.
        Silloin > useimmin avatut < menee epäjärjestykseen viikoiksi. Tänään se vaan jarrutti sivun avautumista. lähdin tietenkin töihini.
        Tänäänkin se uhoo > vaihtoehtoisethoidot/yleistä, että sillä on paljon ystäviä, minulla ei mitään

        Minua kiusattiin täällä maalaiskoulussa,jossa talollisten lapset leikkivät välitunnilla koulun auninkoisessa päässä ja me roskasakki tai rupusakki,siellä pimeimmässä päässä.
        Numerotkin todistukseen jaettiin hehtaareiden mukaan näille rikkaille.Olin alipainoinen rääpäle,joten naapurintytöllä ei ollut suurta vaivaa töniä lumihankeen,jonne aiemmin oli heittänyt tumppuni ja hattuni.
        Minä pärjäsin suunsoitossa,mutta tappelussa aina hävisin.

        Kerran sitten taas pärjäsin suunsoitossa sille naapurin tytölle.
        Seuraavana aamuna kouluun tullessani,jonne matkaa viisi kilometriä,naapurintytön veljet odottivat puun takana,toinen piti kiinni ja toinen leipoi lättyyn.
        Palasin takaisin kasvattikotiini,kasvattiemo pesi naamani ja taas mentiin koululle.
        Jälkiistuntoa kaiketi saivat,mutta ne arvet jäivät sieluuni iäksi.

        Muutettuani viidenneltä Kaisaniemenkansakouluun Hesaan minua ei kiusannut kukaan,olisi luullut että maalaismöllikkää siellä kiusataan,mutta olin tasavertainen,kiitos ihanan opettajan,joka suoritti sisäänajoni ja kertoi taustani,siis koulukiusaamisen


    • Pohtikaa!

      Kapteeni oli siis ainoa, joka reagoi oikein tähän hyvään aloitukseen.
      Olisin itsekin laittanut tämän palstoille, jos en olisi huomannut sitä jo täällä.

      Miksi kiusaavat? Sitä pohtikaa.

      • p påhtija

        No miksi sinulla ei ole mitään sanomista.


      • .--.

        Itse vastasin jo siihen 5-kymppisissä.

        Kiusaajalla on itsellään jokin itsetunto-ongelma.
        Hän kerää ympärilleen heikkojen hovin, ja kiusaa ihmistä, joka reagoi kiusaamiseen.
        Itse olin aikoinaan koulukiusattu.
        Usein kiusaajalla on huonot kotiolot, ei tietenkään aina.
        Nyt syvästi halveksin suurinta kiusaajaani. Haluaisin sanoa hänelle muutaman valitun sanan. Ehkä niin vielä tapahtuukin, hän on samassa yhdistyksessä mieheni kanssa.

        Laitan mukaan linkin, jonka sisältämä asia voi olla yksi kiusaajien tausta.

        http://yle.fi/uutiset/lapsia_annetaan_huostaan_uuden_perheen_tielta/5348991


      • .--. kirjoitti:

        Itse vastasin jo siihen 5-kymppisissä.

        Kiusaajalla on itsellään jokin itsetunto-ongelma.
        Hän kerää ympärilleen heikkojen hovin, ja kiusaa ihmistä, joka reagoi kiusaamiseen.
        Itse olin aikoinaan koulukiusattu.
        Usein kiusaajalla on huonot kotiolot, ei tietenkään aina.
        Nyt syvästi halveksin suurinta kiusaajaani. Haluaisin sanoa hänelle muutaman valitun sanan. Ehkä niin vielä tapahtuukin, hän on samassa yhdistyksessä mieheni kanssa.

        Laitan mukaan linkin, jonka sisältämä asia voi olla yksi kiusaajien tausta.

        http://yle.fi/uutiset/lapsia_annetaan_huostaan_uuden_perheen_tielta/5348991

        Minusta tämä on taas hyvinkin outo juttu, mitä muuta noista linkeistä pitäisi ilmetä kuin se, että koulukiusaamista on aina ollut.
        Näinkö vastasit 50:ssä: " 70:ssä on kiusaajia se pari kanssa, jotka saavat muut poistumaan.Somessa kiusaajat ovat entisiä koulukiusaajia".
        Yritäpä nyt selvittää, mitä ylensä tarkoitat tällä jutulla.


      • sus.morsian kirjoitti:

        Minusta tämä on taas hyvinkin outo juttu, mitä muuta noista linkeistä pitäisi ilmetä kuin se, että koulukiusaamista on aina ollut.
        Näinkö vastasit 50:ssä: " 70:ssä on kiusaajia se pari kanssa, jotka saavat muut poistumaan.Somessa kiusaajat ovat entisiä koulukiusaajia".
        Yritäpä nyt selvittää, mitä ylensä tarkoitat tällä jutulla.

        Mikä on Some, kaikinpuolin hyvin epäselvä juttu. Mitä nämä linkit tarkoittavat täällä 70.ssä?


      • sus.morsian kirjoitti:

        Mikä on Some, kaikinpuolin hyvin epäselvä juttu. Mitä nämä linkit tarkoittavat täällä 70.ssä?

        Vielä yksi kysymys, mitä pitäisi pohtia?


      • .--.
        sus.morsian kirjoitti:

        Minusta tämä on taas hyvinkin outo juttu, mitä muuta noista linkeistä pitäisi ilmetä kuin se, että koulukiusaamista on aina ollut.
        Näinkö vastasit 50:ssä: " 70:ssä on kiusaajia se pari kanssa, jotka saavat muut poistumaan.Somessa kiusaajat ovat entisiä koulukiusaajia".
        Yritäpä nyt selvittää, mitä ylensä tarkoitat tällä jutulla.

        Mitä sinä sitä utelet?

        En vastannut noin, muttei tarvi enempiä uteluita tuoda, niihin en enää vastaa.

        Mikä ihmeen minun juttuni aloitus on, minä vastasin aloitukseen, vai laitoitko viestiisi väärän osoitteen?

        Some = sosiaalinen media.


      • rollaattori m

        Kyllä kai kaikki lähtee kotioloista. Meidän taajaman teini-ikäisissä hienot ja avarakatseiset nuoret ovat muutaman yksilön varassa.
        Kiusaajat ja tuntemattomille huutelijat ovat vähemmän onnellisista perheistä. Kova kovaa vastaan asenne vaan herättää lisäuhmaa.


    • Pohdin kyllä. Jos olet itse ollut kiusattu yli 60 v. sitten, niin vieläkinkö sitä pohdit, vai kiusataanko sinua nykyisin vaikkapa täällä, miten se ilmenee. Tuollahan viittasit tänne meidän palstaamme viiskymppisten palstalla, miksi siellä.

      • .--.

        Taas meni viistoon. Vastasin yhdellä kommentilla, minulla ei ole tapana liata omaa pesääni.

        Sinullako ei ole mitään sanomista asiaan, mutta sitäkin enemmän yhteen kirjoittajaan??


    • tulipahan sanottua--

      On se kumma, miksi jotaki ihmistä aletaan kiusaamaan ?????
      erittäin omituista on myös se, kun aikuiset ihmiseset puhuu täysin perättömyyksiä jostaki ihmisestä,
      ei edes ikä suojaa ketään,
      joku täysin perätön juoru saattaa levitä jopa toiseen kaupunkiin,
      jos ihminen on muttanu vaikka pikkakuntaa,
      ei kuitenkaa juorun takia, vaan aivan muista syistä, esm työn perässä, tai muuten,
      ei ole ihme jos lapset syyllistyy toistensa kiusaamiseen , kun aikuisetki syyllistyy samaan työpaikoilla, naapuristoissa, ym. yhteiskunnassa,
      yhteiskunnassamme on liikaa pahuutta jo k o t o a lähtien,
      kun aikuiset syylistyy toistensa panetteluun ja naureskeluun, lapset saavat esimerkin JO KOTOA, sama jatkuu sitten kouluissa,
      ei voi kuin huokaista syvään,
      milloin ihmiskunta oppii kunnioittamaan toisiaan,
      ei varmaan koskaan,
      jotenki tuntuu ettei ennenvanhaan sodan jälkeen ollu kylällä tommosta kiusaamis- touhua, silloin naapurit auttoivat toisiaan,
      oli monenlaista vuoroin napuri apua, jokainen tarvitsi maalla maalais töihin lisä apua kun miehet oli sodassa, osa haavoittuneet, ja osa jopa kuolleet,
      MIKSI nyky yhteiskunta tuottaa henkistä sairautta noin suuressa määrin,
      sillä kiusaaminen on psyykkinen sairaus, siis hyvin ilkeää touhua,
      jätänki ilmaan kysymyksen
      MIKSI ?????

      Onko uskonnon opetus kouluissa niin vähäistä ettei lapset opi kunnioittamaan toisiaan, eivätkä opi tietämään mikä on oikein ja mikä on väärin, ???
      Onko liian vähäinen uskonnon opetus kouluissa kaikkeen pahaan syy ??
      Luulen että on ?

      • Osasyy saattaa sekin olla, mutta kotona vanhempien kyky omalla esimerkillään on kaiketi se tärkein kasvupohja. Ei tietenkään voi olettaa virheettömyyttä heiltäkään, mutta lasten kanssa keskusteleminen, elämän tärkeimmistä periaatteista pitäisi olla itsestään selvää.
        Usein voi pienetkin seikat ilmetä teräville nuorille, joista ammentavat maailmankuvansa, joka antaa hyvän pohjan elämäntiellä.


      • en huolestu
        sini-sirkku kirjoitti:

        Osasyy saattaa sekin olla, mutta kotona vanhempien kyky omalla esimerkillään on kaiketi se tärkein kasvupohja. Ei tietenkään voi olettaa virheettömyyttä heiltäkään, mutta lasten kanssa keskusteleminen, elämän tärkeimmistä periaatteista pitäisi olla itsestään selvää.
        Usein voi pienetkin seikat ilmetä teräville nuorille, joista ammentavat maailmankuvansa, joka antaa hyvän pohjan elämäntiellä.

        sini-sirkku

        Kirjoitat asiaa, siis kotona vanhempien asenne ratkaisee. Jotenkin minun mielikuvitustani on horjuttanut näkemykseni nyky vanhemmista, joita otaksun olevan vain jossain?

        Minun koulussa (50-60) ei kiusattu, paitsi yksi Reino (Ruuneperi) oli selkävammainen, jolle me huudeltiin, "Reinon rempula"?? Vaan, ansólla, kun äiti tuli koululle, niin loppui huutelut.

        Lapseni, jotka kävivät "ummikona" Ruotsinkielistä koulua, eivät myöskään saaneet mitään kiusausta, vaan heillä on vieläkin ystäviä kouluajoilta.

        Olen kyllä kuullut, että heillä oli koviakin "taisteluja", siis näitä Suomi-Ruotsi otteluja.

        Lapsenlapseni eivät myöskään ilmeisesti joudu pahemmin koulukiusatuiksi, koska useimman vanhemmat tuntevat toisensa, joten sitten tuleekin "kiusaus" heille, mutta koulussa sovitaan, oletan?

        Tuo AUTA huuto ei siis koske minua, koska juttelin jo lapsenlasteni kanssa tänään. Koulussa oli puhuttu asiasta, mutta poika oli "iki ihastunut", kun olikin samat kaverit ja sama ope! Kyllä he välitunnilla tappelevat, mutta se on vain leikkiä!!!


      • arestilainen

        Arvelen kyllä. että uskonnonopetus on menneen talven lumia. Siellä sepitteelliset ihmiset opastavat. Aikanaan hyvä, ei enää 160:n vuoteen.


    • Olenkin samaa mieltä, tyhjänpäiväistä onkin sinulta tarkoitusperiäsi ´ udella ´.
      Nikille pari vaivaista viivaa.

    • Nimimerkisikin ja

      kaikki muukin on yhtäläinen
      kuin epätoivonen yrityksesi olla jottain muuta mitä toellisuudessa olet
      kun olet rollaattorilla kulkeva vanhus .Huuda ja raivoo kukaan ei välitä.

    • kuvaan kuuluu

      Huomattu on, että kaikki muitten kertoma on lällärikamaa, kun tämä rautanyrkki rojahtaa paikalle. muut ei ole oikeaa elämää eläneetkään, pitää olla myrskyä ja repivää elämää ja hullut ja pultsarit ostarilla on parhaita ihmisiä.

      • ostaa kerralla

        2 pulloo suomiviinaa missähän sennimistä myydään.


      • vitosen trimmeri

        Kun itsellä kulkee kurjasti ja on vielä liikaa laitostunut nettiin ja vain tämän palstan suurvisiiriksi, niin tulos on karmaiseva. Muut ovat lieroja, itse uskoo olevansa tunkion komein kukko.
        Sekin suotakoon, koska netistä löytyy satoja saitteja nettikirjoitusta haluavalle. Kukkikoon toki kaikki horsmat, mutta pitää sopeutua myös siihen, että väliin niittokone kulkee.


    • lukutaitoinen

      Tällä palstalla liikkuu ainakin yksi tosi häirikkö.
      Avatkaa silmänne, tehkää jotain, kyllä henkinen väkivalta täällä saa rehiottaa.
      Korjataan ensin omat käsityksemme vasta sitten voimme auttaa nuorempia,
      ilkeilyt jokapäiväistä viestintää, joskus tuntuvampaa ikävä kyllä.

    • Tätähän se on ollut.

      Suohon polkemiset ja tappamiselkii uhkaamiset
      ja muu myrskyn ja myrkyn kylvö
      on tällä palstalla
      saannu jatkuu vuoskausii.

      Se kaversa kaa uhkaa ja sitten pelokkaat tukee
      ettei heitä alkais uhata.

    • Puhu perillisillesi:

      06.08.2014
      Pienet koululaiset ovat nyt liikenteessä – muista ja huomioi nämä asiat

      Koululaiset aloittavat lukuvuotensa elokuun puolivälissä. Liikenteeseen tulee mukaan satojatuhansia kävellen tai polkupyörällä liikkuvia lapsia ja nuoria, joille muu liikenne on suuri riski.

      Mitä aikuisen tulisi ottaa huomioon, jotta koululaisten koulu- tai kotimatka ei katkeaisi ikävin seurauksin?

      Lapsen on vaikea tehdä havaintoja liikenteessä, sillä pienempikokoisena hän ei ylety näkemään niin hyvin kuin aikuinen. Vaikka lapsella olisikin hyvä kuulo, on äänen suunnan hahmottaminen kuitenkin vielä vaikeaa.
      Lapsen on vaikea arvioida autojen nopeuksia ja etäisyyksiä, jonka vuoksi esimerkiksi tien ylittämiseen varattavan ajan hahmottaminen on ongelmallista.
      Lapsi ei osaa kytkeä tulevia tilanteita toisiinsa. Tilanteen vaarallisuus ilmenee esimerkiksi useampikaistaisen ajoradan ylittämisessä.
      Lapsi on leikkimielinen. Hänen huomionsa saattaa kohdistua aivan johonkin muuhun kuin liikenteeseen. Impulsiivisuutensa vuoksi lapsi on ennalta-arvaamaton.
      Lapsi ei osaa tunnistaa riskejä, vaan saattaa toimia aikuisen tai toisen lapsen antaman väärän mallin mukaisesti esimerkiksi seuraamalla tätä päin punaisia valoja.
      Lapsi säikähtää helposti ja saattaa silloin tehdä yllättäviä liikkeitä.
      Lapsen saattaa olla vaikea hallita useinkin vääränkokoisen polkupyöränsä tai rullaluistimensa.

      Aikuisilla on keskeinen rooli lasten liikenneriskien tunnistamisessa. Vanhempien ja muidenkin aikuisten esimerkillinen liikennekäyttäytyminen on arvokas kasvatuskeino.

      Aikuiset ja lapset voivat yhdessä...

      tutustua koulureittiin
      opetella vaarapaikoissa kulkemisen
      huolehtia lasten polkupyörien ja niiden turvavälineiden kunnosta
      varmistaa lapsen näkymisen viireillä ja heijastimilla

      Autolla ajaessaan aikuinen voi huomioida lasten erityisaseman...

      ajoreittien valinnalla
      lapsista varoittavien liikennemerkkien huomioimisella
      havaintojen tekemisen korostamisella
      väistämis- ja valo-ohjaussääntöjen noudattamisella
      suojatiesääntöjen noudattamisella
      nopeuden alentamisella

      Kuva: Shutterstock

      (Radio Nova, Poliisi)

    • Puhu perillisillesi:

      Olisikko asia tullut väärälle palstalle. Itse olen jo liki kahdeksan kymppinen ja vanhin lapsenikin lähes kuusikymppinen. Olen mielestäni aikoinani osani jo hoitanut. Tosin olin aikoinani päivän pari koullukiusattu joutuen ensimmäisenä kiusaajani kanssa tappeluun, voitokkaasti siitä selvisin. Seuraavaksi jouduin luokan suurimman pojan takaa ajamaksi. Kapusin halkopinon päälle ja pudotin halon kiusaajani päälle. Pelästyin ja lähdin kotia jossa olin muutaman päivän kunnes opettajja tuli hakemaan. Kaverista tuli yksi parhaista koulu kavereistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe