Sijoitusasunnon ostaminen

ostajaaaa

Tässä mietin sijoitusasunnon ostoa. Itse en omista asunto osakkeita, asun itse vuokralla ja olen miettinyt edullisen yksiön ostoa, jonka vuokraisin? Onko mitään järkeä? Omaa asuttavaa asuntoa olen katsellut mutta mieleistä ei ole löytynyt, pidän nykyisestä asunnostani.

7

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On järkeä.

      On järkeä.

      • PåVerket

        On järkeä.

        Kannattenee tutustua aiheeseen huolellisesti ja käyttää esim. netistä löytyviä laskureita tuottoprosentin laskemiseen. Samoin kannattaa tutustua aiheeseen nimeltä velkavipu. Se on asuntosijoittajan unelmaväline.

        Osta muuttovoittoalueelta hyvien liikenneyhteyksien varrelta.
        Opiskelijakaupungit ovat hyviä.
        Varo isoja tulevia yhtiöremppoja.
        Osta hieman pommi, tee/teetä halpa remontti.
        Älä osta, jos tuottoprosentti on huono.
        Valitse huolella vuokralainen, muista tarvittavat vakuudet.

        .


    • blifen

      Osta se nykyinen asunto.
      Miksi maksaa vuokraa ja asuntolainaa (?) yhtäaikaa ??

      • iisiähän se on

        Asuntolainan maksaa vuokralainen sekä siihen vielä vuokranantajan voiton, jolla voi sitten pienentää omaa vuokraa. Kun vuokralainen on maksanut ison siivun lainaa, kannattaa jo ostaa seuraava vuokrattava kohde. Velkavivulla pankki rahoittaa, vuokralainen maksaa ja isäntä kahmii voitot.


      • mulle iisiä ei sulle
        iisiähän se on kirjoitti:

        Asuntolainan maksaa vuokralainen sekä siihen vielä vuokranantajan voiton, jolla voi sitten pienentää omaa vuokraa. Kun vuokralainen on maksanut ison siivun lainaa, kannattaa jo ostaa seuraava vuokrattava kohde. Velkavivulla pankki rahoittaa, vuokralainen maksaa ja isäntä kahmii voitot.

        Jos vuokratuloilla ajattelit maksaa sijoitusasunnon, saat varata aikaa 35 - 45 vuotta, koronnousu ja isot taloyhtiön remontit saattavat tehdä vuokrilla maksamisesta mahdottoman. Sitten kun aikanaan myyt kämpän, maksat inflaatiosta veron valtiolle, vaikka asunnon arvo on noussut vain nimellisesti euroissa ja kaiken muunkin kallistuessa, reaaliarvo on pysynyt samana.

        Asuntosijoittaminen on vähän isompien poikien touhuja, joilla on oikeasti rahaa, osaavat hyödyntää omaa osakeyhtiötä ja asuvat mukavasti omassa velattomassa asunnossa, jolloin ei tarvitse kituuttaa sijoittamisen vuoksi.

        Jos vuokranantaja asuu vuokralla, "oman" kämpän vuokrasta on menee suuri osa veroa valtiolle, sitten maksaa vielä sijoitusasunnosta veroa. Sitä voi sanoa jo verotuksen maximoimiseksi.


      • iiisiähän se on
        mulle iisiä ei sulle kirjoitti:

        Jos vuokratuloilla ajattelit maksaa sijoitusasunnon, saat varata aikaa 35 - 45 vuotta, koronnousu ja isot taloyhtiön remontit saattavat tehdä vuokrilla maksamisesta mahdottoman. Sitten kun aikanaan myyt kämpän, maksat inflaatiosta veron valtiolle, vaikka asunnon arvo on noussut vain nimellisesti euroissa ja kaiken muunkin kallistuessa, reaaliarvo on pysynyt samana.

        Asuntosijoittaminen on vähän isompien poikien touhuja, joilla on oikeasti rahaa, osaavat hyödyntää omaa osakeyhtiötä ja asuvat mukavasti omassa velattomassa asunnossa, jolloin ei tarvitse kituuttaa sijoittamisen vuoksi.

        Jos vuokranantaja asuu vuokralla, "oman" kämpän vuokrasta on menee suuri osa veroa valtiolle, sitten maksaa vielä sijoitusasunnosta veroa. Sitä voi sanoa jo verotuksen maximoimiseksi.

        Höpö höpö. 20 vuotta riittää. Sekin on tietysti pitkäaika hetinytmullekaikkiheti-sukupolvelle.

        Asunto 200 000 e
        Vuokra 1000 e x 20 x 12 = 240 000 e, vuokran vuosittainen nousu aiheuttaa summan nousun noin 400 000 euroon. Se kattaa loistavasti vastikkeet korot jääkaapin uusimiset ja taloyhtiöremontitkin.

        Asuntosijoittamiseen ei tarvitse paljoakaan omaa rahaa, sitä saa pankista. Se on se velkavipu, eli vierasta pääomaa paljon peliin. Ja aina uutta asuntoa kun vapautuu vakuuksia. Tällä tavalla moni tavallinen taavi hankkii 5-10 sijoitusasuntoa helposti.

        Se ei haittaa, että reaaliarvo pysyy samana, koska itse ei ole sijoittanut omaa rahaa kuin noin 30% asuntomassan arvosta. Tuotto on hyvä.

        Itse olen jo lopettelemassa tätä toimintaa. Sen myönnän, että satuin olemaan oikeaan aikaan liikkeellä ja reaaliarvotkin on noussut hirrrrmuisesti. Odottelen tässä vielä pientä nousupiikkiä ehkä pari vuotta, mutta sitten lihoiksi ja eläkkeelle.


      • cmubb
        iiisiähän se on kirjoitti:

        Höpö höpö. 20 vuotta riittää. Sekin on tietysti pitkäaika hetinytmullekaikkiheti-sukupolvelle.

        Asunto 200 000 e
        Vuokra 1000 e x 20 x 12 = 240 000 e, vuokran vuosittainen nousu aiheuttaa summan nousun noin 400 000 euroon. Se kattaa loistavasti vastikkeet korot jääkaapin uusimiset ja taloyhtiöremontitkin.

        Asuntosijoittamiseen ei tarvitse paljoakaan omaa rahaa, sitä saa pankista. Se on se velkavipu, eli vierasta pääomaa paljon peliin. Ja aina uutta asuntoa kun vapautuu vakuuksia. Tällä tavalla moni tavallinen taavi hankkii 5-10 sijoitusasuntoa helposti.

        Se ei haittaa, että reaaliarvo pysyy samana, koska itse ei ole sijoittanut omaa rahaa kuin noin 30% asuntomassan arvosta. Tuotto on hyvä.

        Itse olen jo lopettelemassa tätä toimintaa. Sen myönnän, että satuin olemaan oikeaan aikaan liikkeellä ja reaaliarvotkin on noussut hirrrrmuisesti. Odottelen tässä vielä pientä nousupiikkiä ehkä pari vuotta, mutta sitten lihoiksi ja eläkkeelle.

        Jospa jatkaisit satuilua naapuri palstalla.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe