Leveät kaistat Haukipudas Oulu

Tuleva kyläpolliisi

Miksei polliisi valvo noita keskitien ajajia moottroritiellä. Joka aamu ja ilta työmatkaliikenteessä näkee näitä "kiireisiä" kuskeja joiden on pakko ohitella ja ajaa keskikaistaa vaikka autoja on jonossa silmänkantamattomiin. Sitten kuitenkin ollaan samassa riteyksessä Ouluss tai Haukiputaalla. Ei tarvita kun tulee vastakkain kaksi samanlaista niin jopa paukkuu! Olis polliisille töitä! Enneku jollakin henki menee.

57

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hurjahurjastelija

      Kuten jo sanoit, niin kyseessä on LEVEÄKAISTATIE. Kai muistat ajaa siellä oikeassa reunassa, jotta sinut voidaan ohittaa lain antamin oikeuksin?

      Lainaus wikipediasta --> "Edellä kulkevan ohittaminen leveäkaistatiellä on sallittua myös kohdatessa vastaantulevaa liikennettä mikäli tien keskiviivaa ei ylitetä. Ohittaminen on sallittua myös keltaisen sulkuviivan kohdalla, ellei sitä ole erikseen siinä kohtaa liikennemerkillä kielletty, jolloin ohittaa saa vain kaksipyöräisen ajoneuvon. Vastaantulevien kaistaa saa käyttää ohitukseen mikäli se on vapaa eikä ylitetä keltaista sulkuviivaa."

      • Sama tuleva kyläpoll

        En ois kirjoittanus jos en osais ajaa. Siellä on katkeamaton jono joten turha ohitella kun vain vaarannat muiden hengen. Omallasi ei oo väliä ku oot tyhymä.
        Keskitien tuntumassa javat ovat sitten kokonaan toinen asia.


      • minä minä

        Kuten jo sanoit, niin kyseessä on LEVEÄKAISTATIE. Kai muistat ajaa siellä oikeassa reunassa, jotta sinut voidaan ohittaa lain antamin oikeuksin?

        Turvallisimman lähellä oikeaa reunaa.
        Ja tarkoittaa lähellä keskiviivaa siinä on
        turvallisin ajaa,
        ps.Jos ajaa tasan rajoituksen mukaan.
        Kukaan ei voi ohittaa ja sille ei tietä tarvi antaa väistämällä
        näin sanoo laki


      • leveystää

        Lainaus wikipediasta --> "Edellä kulkevan ohittaminen leveäkaistatiellä on sallittua myös kohdatessa vastaantulevaa liikennettä mikäli tien keskiviivaa ei ylitetä. Ohittaminen on sallittua myös keltaisen sulkuviivan kohdalla, ellei sitä ole erikseen siinä kohtaa liikennemerkillä kielletty, jolloin ohittaa saa vain kaksipyöräisen ajoneuvon. Vastaantulevien kaistaa saa käyttää ohitukseen mikäli se on vapaa eikä ylitetä keltaista sulkuviivaa."

        Autoa on kuljetettava niin lähellä oikeaa reunaa kuin se on turvallisinta.
        Ohittavan ja ohitettavan auton väliin pitää jäädä metri tilaa .
        Autot yleensä 180-190 senttiä leveitä
        kaksi autoa 380 100 on 480sm onko kaista yli 5metriä leveä?


      • kolekirt

        Kuten jo sanoit, niin kyseessä on LEVEÄKAISTATIE. Kai muistat ajaa siellä oikeassa reunassa, jotta sinut voidaan ohittaa lain antamin oikeuksin?

        Kertokaa missä oulussapäin on leveäkaistatie?
        Jos on niin sinne lähen heti ohittelemaan.

        Leveäkaistatie tarkoittaa pakollista ohittamista jos ajetaan 110 vauhtia.
        on pakko päästä ohi.
        Olis hyvä tutkan ja automaattikameran paikka niissä siltojen päällä.
        Milloin saadaan kamerat tai poliisit tutkaamaan klo 15-18 välillä
        3h päivässä ja rahaa virtaa valtion kassaan.


    • hurjahurjastelija

      Aivan, siellä on katkeamatonjono koska ihmiset ei pidä turvaväliä ja tekevät ohittamisesta hankalampaa. Siksi joudun roikkumaan pitkän aikaa keskiviivan välittömässä läheisyydessä. Jos pitäisitte turvavälit kunnossa, niin tiellä olisi helppoa ohittaa auto kerrallaan.

      • ennenpikääntörmäät

        Jos sä änkeet edelläolevan jättämään turvaväliin niin silloinhan sä olet se joka ei pidä huolta turvavälin jäämisestä.


      • turvaa

        Aivan, siellä on katkeamatonjono koska ihmiset ei pidä turvaväliä ja tekevät ohittamisesta hankalampaa. Siksi joudun roikkumaan pitkän aikaa keskiviivan välittömässä läheisyydessä. Jos pitäisitte turvavälit kunnossa, niin tiellä olisi helppoa ohittaa auto kerrallaan.


        Jos on turvaväli niin mihin väliin sinä tollo menet?


    • Täti*^*

      Nopeusrajoituksia tulee kuitenkin noudattaa, vaikka ois kunka pitkät jonot.

    • Reesssi

      No ei ole edes monta kilometriä. Voi että pitää olla hätä joillakin.

    • Ei se

      ole enään mikää virallinen leveäkaista koska kyltit on poistettu,jos ette ole sattuneet hoksimaan semmosta...

      • tgb

        Pysykää poissa, jos meno hirvittää...


    • Laskekaa ja miettikä

      Oulu-Haukipudas, 80 km/h 15 min, 100km/h 12min, miettikää kannattako hurjastella. Toki on syytä ajaa sitä sallittua satasta.

      • bnm1

        kannattaa.


      • Nm768
        bnm1 kirjoitti:

        kannattaa.

        Jos kukkahattutäti ajaa 5km/h alle rajotuksen, niin silloin kannattaa ampua edelle ja näyttää, paljonko ko. tiellä pitäisi ajaa.

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!


      • isä
        Nm768 kirjoitti:

        Jos kukkahattutäti ajaa 5km/h alle rajotuksen, niin silloin kannattaa ampua edelle ja näyttää, paljonko ko. tiellä pitäisi ajaa.

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        Liikenneasenteesi on todella vaarallinen ja johtaa ennenpitkään onnettomuuteen. Vaikka olisit muuten hyvä ihminen niin ratin taakse istuessasi sinut valtaa tieraivo. Mieti mielessäsi onko parin minuutin ajansäästö tärkeämpi kuin matkaa tekevien lapsien henki


      • Kuormurikuski
        Nm768 kirjoitti:

        Jos kukkahattutäti ajaa 5km/h alle rajotuksen, niin silloin kannattaa ampua edelle ja näyttää, paljonko ko. tiellä pitäisi ajaa.

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        Tämä on eri asia, alinopeus on alinopeus, eikä sovi teille. Mutta vastaavasti Oulu-Haukipudas 100 km/h 12 min, 120km/h 10 min, eli vain kaksi minuuttia eroa perille pääsyn ja vammautumisen välillä ! Itse ajan kuorma-autoa, elikkä SINÄ olet se joka vammautuu !!


      • Suvaitkaa vähän
        Kuormurikuski kirjoitti:

        Tämä on eri asia, alinopeus on alinopeus, eikä sovi teille. Mutta vastaavasti Oulu-Haukipudas 100 km/h 12 min, 120km/h 10 min, eli vain kaksi minuuttia eroa perille pääsyn ja vammautumisen välillä ! Itse ajan kuorma-autoa, elikkä SINÄ olet se joka vammautuu !!

        Juuri kortin saaneille ja vähän ajaville pitää suoda oikeus ajaa juuri hänen mielestään turvallista nopeutta. Ettekö muista kuinka se aluksi hirvitti kun piti ajaa lujaa eikä opettaja istunut vieressä! Mikä teitä vaivaa, oletteko aina olleet noin ylivertaisia ajotaitonne suhteen?


      • levnkiet
        Nm768 kirjoitti:

        Jos kukkahattutäti ajaa 5km/h alle rajotuksen, niin silloin kannattaa ampua edelle ja näyttää, paljonko ko. tiellä pitäisi ajaa.

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        Olet tosi vaarallinen kuski,mene autokouluun
        kyseessä ei ole moottoritie eikä leveäkaistatie
        Moottoritie merkitään moottoritie merkein
        Leveäkaistatien alussa on kyltti jos se on leveäkaistatie
        Vanhan muistin mukaan ei voi ajaa,
        Eli kyseinen tie on normaalialeveämpi kaksikaistainen tie,ei leveäkaistatie


      • alittaasaa
        Nm768 kirjoitti:

        Jos kukkahattutäti ajaa 5km/h alle rajotuksen, niin silloin kannattaa ampua edelle ja näyttää, paljonko ko. tiellä pitäisi ajaa.

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista,

        Mikä on alinopeusrajoitus?


      • sakkelisakko
        Nm768 kirjoitti:

        Jos kukkahattutäti ajaa 5km/h alle rajotuksen, niin silloin kannattaa ampua edelle ja näyttää, paljonko ko. tiellä pitäisi ajaa.

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        Minun mielestä alinopeuksien ajajia pitäisi rankaista, jos lähtevät ajamaan ns. moottoritielle, eivätkä pysty ajamaan nopeuksia, johon laki antaa valtuutuksen. Ajakaa bussilla, jos ette uskalla ajaa rajotuksen mukaan!

        TIELIIKENNELAKI EI TUNNE ALINOPEUTTA AJAVIA
        ELI VAIN YLINOPEUTTA AJAVAT SAKOTETAAN


      • yllinope
        Kuormurikuski kirjoitti:

        Tämä on eri asia, alinopeus on alinopeus, eikä sovi teille. Mutta vastaavasti Oulu-Haukipudas 100 km/h 12 min, 120km/h 10 min, eli vain kaksi minuuttia eroa perille pääsyn ja vammautumisen välillä ! Itse ajan kuorma-autoa, elikkä SINÄ olet se joka vammautuu !!

        tiellä ei ole alinopeutta kesällä on ylin 100 talvella 80
        alinopeustauluja ei näy suomen maanteillä.


    • Einariooo

      Kaistan leveys on 5,5 m. Toyota Avensis on leveydeltään 1,81 m. Oikeuskäytännössä ohittavan ajoneuvon turvallisena etäisyytenä keskiviivan sekä ohitettavaan ajoneuvoon pidetään 0,5 m. Eli pikku auto voi ohittaa hyvin pikkuauton samalla kaistalla ( 1,81 1,81 0,5 0,5= 4,62m)
      Asuntovaunu/rekka on jo mahdoton, sen leveys on 2,5 m (rekka 2,6m), näiden pitää myös pitää myös tuo 0,5 m turvaetäisyys pientareeseen (2,5(2,6) 1,81 0,5 0,5 0,5= 5,81(5,91)m)

      • kuismenee1

        Kaistan leveys on 5,5 m. Toyota Avensis on leveydeltään 1,81 m. Oikeuskäytännössä ohittavan ajoneuvon turvallisena etäisyytenä keskiviivan sekä ohitettavaan ajoneuvoon pidetään 0,5 m. Eli pikku auto voi ohittaa hyvin pikkuauton samalla kaistalla ( 1,81 1,81 0,5 0,5= 4,62m)
        Asuntovaunu/rekka on jo mahdoton, sen leveys on 2,5 m (rekka 2,6m), näiden pitää myös pitää myös tuo 0,5 m turvaetäisyys pientareeseen (2,5(2,6) 1,81 0,5 0,5 0,5= 5,81(5,91)m)

        satasen nopeudella pitää jäädä metri väliin


      • kuivaari

        Kaistan leveys on 5,5 m. Toyota Avensis on leveydeltään 1,81 m. Oikeuskäytännössä ohittavan ajoneuvon turvallisena etäisyytenä keskiviivan sekä ohitettavaan ajoneuvoon pidetään 0,5 m. Eli pikku auto voi ohittaa hyvin pikkuauton samalla kaistalla ( 1,81 1,81 0,5 0,5= 4,62m)
        Asuntovaunu/rekka on jo mahdoton, sen leveys on 2,5 m (rekka 2,6m), näiden pitää myös pitää myös tuo 0,5 m turvaetäisyys pientareeseen (2,5(2,6) 1,81 0,5 0,5 0,5= 5,81(5,91)m)

        100 nopeudessa metri ja jos ohittaa edelläajavan joka ajaa 100 niin ohitettava ajaa
        120 eli väli pitää olla 1200 ja kortti kuivumaan


      • loiskuupäässä
        kuivaari kirjoitti:

        Kaistan leveys on 5,5 m. Toyota Avensis on leveydeltään 1,81 m. Oikeuskäytännössä ohittavan ajoneuvon turvallisena etäisyytenä keskiviivan sekä ohitettavaan ajoneuvoon pidetään 0,5 m. Eli pikku auto voi ohittaa hyvin pikkuauton samalla kaistalla ( 1,81 1,81 0,5 0,5= 4,62m)
        Asuntovaunu/rekka on jo mahdoton, sen leveys on 2,5 m (rekka 2,6m), näiden pitää myös pitää myös tuo 0,5 m turvaetäisyys pientareeseen (2,5(2,6) 1,81 0,5 0,5 0,5= 5,81(5,91)m)

        100 nopeudessa metri ja jos ohittaa edelläajavan joka ajaa 100 niin ohitettava ajaa
        120 eli väli pitää olla 1200 ja kortti kuivumaan

        ei kaikilla ole toyota avensista
        vain tuulipukukansalla.
        mun auton leveys on 187
        187 500 pientareesta 1000 autojen väli toinen auto 187=5240mm
        vastaan tuleva 187 500 1000 187 =5240 jää 520 onko turvaväli ohituksessa

        Tälle tielle vois laittaa talveksi 60km haukiputaan liittymään asti
        kesäksi 80km


      • nimimerkkisionenne
        loiskuupäässä kirjoitti:

        ei kaikilla ole toyota avensista
        vain tuulipukukansalla.
        mun auton leveys on 187
        187 500 pientareesta 1000 autojen väli toinen auto 187=5240mm
        vastaan tuleva 187 500 1000 187 =5240 jää 520 onko turvaväli ohituksessa

        Tälle tielle vois laittaa talveksi 60km haukiputaan liittymään asti
        kesäksi 80km

        Kaltaiseltasi juntilta pitäisi viedä kortti välittömästi. Kpäisyydelläsi vaarannat jokaisen tiellä liikkujan hengen.


    • 7 s/ 0-100

      Meissä kaikisss asuu pieni kyläpoliisi.Naurettavaa autojen mittojen ja kaisyojen vertailua..Hitureiden uppuniskainen ajattelutapa..Minä,minä..Miksi aina käy niin että sunnuntaiautoilija ryhmä saa tahtonsa läpi ja kaikki ovat pakotettuja matelemaan ko.todella hubäkuntoisen moottoriliikenne tien joka ikinen aamu ja ilta.Asenne! Unohtakaa pieni sisäinen poliisi mikä teissä asuu..Joustavaa liikennettä ei kannata yrittää jarruttaa vain siksi kun olettaa toisen ajavan ylinopeutta,se jos mikään on vaarallista.Jos ajat alle sallitun suurimman nopuden,ajan ohi välittämättä siitä et säästänkö pari minuuttia vai en.Ensimmäinen auto hitaasti ajavan perässä on jonon muodostaja ja aiheuttaa ruuhkan,ei hitaasti ajava,ellei ole minä,minä pikkusieluinen kyläpoliisi.Onneksi auto vastaa kaasuun ja kokemusta on ja uskallan ajaa aina suurinta sallittua nopeutta.

    • OEPTTAJA

      otappa tuostaki selvää
      KAIKISSS
      KAISYOJEN
      HITUREIDEN
      UPPUNISKAINEN
      HUBÄKUNTOISEN
      NOPUDEN
      ONNEKSI LADASI VASTAA KAASUUN JA OLET
      VUODEN KOKEMUKSELLA LIIKENTEESSÄ.
      JA VASTA OPETTELET KIRJOITTAMAAN
      OPETTELE ENSIN

      • 7/s 0-100

        Opettajalle.Ensiksi se nappi näppäimistön vasemmassa reunassa k.lock,siitä saat isot kirjaimet.Nimimerkki "opettaja" herättää epäilyksen siitä oletko oikeasti opettaja vai kyläpoliisi? Tietyn persoonan omaavat hakeutuvat em.ammatteihin ja he jotka eivät siihen ammattiin pääse,heissä asuu pieni kyläpoliisi ja heidän on pakko löytää joku syy vinoilla asiaan kuulumattomilla kommenteilla.Siinä se juju on kun voisin ajaa vaikka ladalla..Olen ajanut joskus,mutta en omalla.Varmaankin suurin osa käsittää jo kommenttini perusteella sen että ajan paljon ja kirjoitutaidoissa on puutteita,eikä se liity asiaan millään tavoin.Otappa tästä selvää kun sinun luonteenpiirteet selvisi yhden lauseen jälkeen.


      • heppolei
        7/s 0-100 kirjoitti:

        Opettajalle.Ensiksi se nappi näppäimistön vasemmassa reunassa k.lock,siitä saat isot kirjaimet.Nimimerkki "opettaja" herättää epäilyksen siitä oletko oikeasti opettaja vai kyläpoliisi? Tietyn persoonan omaavat hakeutuvat em.ammatteihin ja he jotka eivät siihen ammattiin pääse,heissä asuu pieni kyläpoliisi ja heidän on pakko löytää joku syy vinoilla asiaan kuulumattomilla kommenteilla.Siinä se juju on kun voisin ajaa vaikka ladalla..Olen ajanut joskus,mutta en omalla.Varmaankin suurin osa käsittää jo kommenttini perusteella sen että ajan paljon ja kirjoitutaidoissa on puutteita,eikä se liity asiaan millään tavoin.Otappa tästä selvää kun sinun luonteenpiirteet selvisi yhden lauseen jälkeen.

        7/s 0-100
        sun auto on hidas kiihtymään
        MULLA PALJON ÄREEMPI
        MUTTA ONHAN SIINÄ YLI 500 HEPPAAKIN ja Usa:n Autoja
        TERV:
        OpEtTaJA


      • 7s/0-100
        heppolei kirjoitti:

        7/s 0-100
        sun auto on hidas kiihtymään
        MULLA PALJON ÄREEMPI
        MUTTA ONHAN SIINÄ YLI 500 HEPPAAKIN ja Usa:n Autoja
        TERV:
        OpEtTaJA

        Mitäpä tuohon enää sanoisi..Ei sinulla ole mielipidettä.Ja jos on niin sekin on lapsenomainen,"jenkki-hevosineen"Tämä ei ole auto palsta,siksi en ota kantaa jenkki laitteisiin kun niistä saat lukea tyyppivika listalta.En alennu tasollesi,joten trollaa vaan yksin,he he..


    • Sujuva kuski

      Ja opetelkaa myös kiihdytyskaistojen käyttö!

      • 7/s 0-100

        Samaa mieltä.Rivakka kiihdytys ja kaikki menee hyvin.Jos? Ei uskalla kiihdyttää lähes suurimpaan sallittuun nopeuteen niin kannattaa ajella sivitellä.


      • ompahan
        7/s 0-100 kirjoitti:

        Samaa mieltä.Rivakka kiihdytys ja kaikki menee hyvin.Jos? Ei uskalla kiihdyttää lähes suurimpaan sallittuun nopeuteen niin kannattaa ajella sivitellä.

        mikä on sivitellä?


      • pölhö
        7/s 0-100 kirjoitti:

        Samaa mieltä.Rivakka kiihdytys ja kaikki menee hyvin.Jos? Ei uskalla kiihdyttää lähes suurimpaan sallittuun nopeuteen niin kannattaa ajella sivitellä.

        7/s 0-100
        27.11.2014 11:14
        0
        Sulje
        Samaa mieltä.Rivakka kiihdytys ja kaikki menee hyvin.Jos? Ei uskalla kiihdyttää lähes suurimpaan sallittuun nopeuteen niin kannattaa ajella sivitellä.

        HEH HEH SIVITELLÄ 7 SEK OPETTELEE KIRJOITTAMAAN
        TERV
        OPETTAJa
        viimeinen a oli pienellä
        näetkö pipipää sen


      • 7.s

        Minulla tuli vain kirjoitusvirhe,mutta sinulla on asennevamma.Ei se vian tarvi suuri olla jos se on päässä..


    • näinpä*

      Joo, vanhaa nelostietä voi körryytellä Ouluun.

      • hulluterikseen

        sitä minäkin
        ps.ITSESUOJELUVAISTO PITÄÄ OLLA


    • Apostolin kyytiin

      Ko.Kirveelle ! (töitä)

    • ykkk

      Kuten parissa kommentissa jo laskettiinkin, ei kaista riitä edes pikkuauton ohittamiseen turvallisesti samaa kaistaa käyttäen. Tämän vuoksi tuolla leveämmällä osuudellakin pätee samat ohitussäännöt, kun normaalillakin maantiellä. Jos on vastaantulevaa liikennettä, ei saa ohittaa!! Ja leveäkaistatie ei myöskään anna oikeutta roikkua siinä takavasemmalla puskurin nurkassa kiinni muutaman metrin etäisyydellä! Yleensä nuo ohittelijat tulevat sitten moottoritiellä peräedellä vastaan kaupunkiin päin mennessä. Mitä he ohittelullaan voittavat? Pelkästään vaarantavat ihmishenkiä.

      Kaistan leveys 5,5 m, Auton leveys n. 180 ( sivupeilit) ja autojen väliin on jäätävä väliä metri, pientareelle vähintään 0,5 metriä ja keskiviivaan myöskin 0,5 metriä (jos vastaantulevaa liikennettä). Tällöin 0,5m 1,8m 1m 1,8m 0,5m > 5,5m! Muutoinkin varsinkin talvikelillä tuo 0,5 metrin marginaali reunaviivaan on ehdottomasti liian vähän, tuolla tieosuudellahan ei ole edes piennarta. Kokeneellakin kuljettajalla auto seilaa helposti tuon 0,5-1 metriä ja tienpäällä on paljon epävarmojakin kuskeja. Myös heillä on yhtälainen oikeus siellä ajella turvallisesti.

      Maltti tienpäällä! Ei kiristellä ja muistetaan lisäksi turvavälit! Muutaman sekunnin/minuutin voitto ajomatkassa ei merkitse mitään. Korkeintaan pääsee muutaman autonmitan verran edelle seuraaviin liikennevaloihin.

    • oulusucs

      Vasta tänne muuttaneena olen kyllä nähnyt leveäkaistatien merkit oulustapäin tullessa heti moottoritien loputtua. Ja senkin olen huomannut että täällä on tosi huono liikennekulttuuri. Siviilikyttiä on lähes joka ratin takana, aivan kuin se olis heiltä pois jos joku ajaa lain mukaan ja ohittaa heidät leveäkaistatiellä. Persläpi koko oulun seutu ajokulttuureineen

    • kukatietää

      Missä moottoritiellä on KESKIKAISTA?

      • Ja missä kohtaa Oulun moottoritiellä on vastaantulijoita !

        Late Lapista.


      • keskikaista

        Moottoritien keskikaista on se viheralue/kaide ajoratojen keskellä


    • kollarilähellä

      sain hommattua toisena pääsiäispäivänä sakon
      jollekin maasturiautolla ajelijalle kyseisellä tiellä.
      Näin kun lähti ohittamaan ja samassa katsoin peiliin
      siellä tuli sopivasti toinen auto,siirryin vähän reunasta
      poispäin että herra pääsee ohi vasenta kaistaa jossa
      tuli vastaantulijoita.
      Kyllä nauratti kun takaa syttyi sininen vilkkuvalo poliisiauton katolle.
      Siinä oli paras pääsiäiseni.

      • zxc1234

        kyllä se sen sakon itse hommasi, et sinä. Hommaa sinä elämääsi todellista sisältöä LUUSERI...


      • keskinenv
        zxc1234 kirjoitti:

        kyllä se sen sakon itse hommasi, et sinä. Hommaa sinä elämääsi todellista sisältöä LUUSERI...

        tosiaankin minä sen hommasin
        pakko oli mennä yli keskiviivan


      • Apinaorkesteri666

        Jaa, sait sitten orkkusi siitä että vaaransit (apina-)ohittajan ja viattoman vastaantulijan hengen tavallisella toiminnalla?

        Ei voi kusipäisyydellään oikeasti ylpeillä..


      • navettabn
        Apinaorkesteri666 kirjoitti:

        Jaa, sait sitten orkkusi siitä että vaaransit (apina-)ohittajan ja viattoman vastaantulijan hengen tavallisella toiminnalla?

        Ei voi kusipäisyydellään oikeasti ylpeillä..

        jos ajaa satasta ei toinen voi ohittaa minua
        terv:punikki
        sinut viedään navetan taa


    • kilometresjä

      mä laitoin numeron 53

      toivotaan että pääsee.

      Käykää muutkin laittamassa 53

      hyvä numero

      olisin tytille laittanut mutta näyttää olevan varma läpimeno

      niin laitoin 53 saadaan kaksi edustajaa.

      Join vasemmiston kahvin päivällä

      • aödksjdfjskldfj

        Kertokaapa mulle miten tämäkin kommentti liittyy leveät kaistat -asiaan???? Mitä järkee koko palstalla, jos kirjoitukset saa olla missä tahansa??? Mäkin alan kirjoittaan asioita mihin sattuu...hahhahhaa!!!


      • 7s.0
        aödksjdfjskldfj kirjoitti:

        Kertokaapa mulle miten tämäkin kommentti liittyy leveät kaistat -asiaan???? Mitä järkee koko palstalla, jos kirjoitukset saa olla missä tahansa??? Mäkin alan kirjoittaan asioita mihin sattuu...hahhahhaa!!!

        Juuri tällaiset tapaukset on vaarallisia liikentteesä,kun ovat täysin omissa maailmoissaan ja "tytti" mielessä,nopeuden tietysti määrää numero 53


      • teslakkila
        7s.0 kirjoitti:

        Juuri tällaiset tapaukset on vaarallisia liikentteesä,kun ovat täysin omissa maailmoissaan ja "tytti" mielessä,nopeuden tietysti määrää numero 53

        no sehän on 7/s 0-100=53v harmaapartanen haukiputaalaisherra audissaan.
        mulla 0-100 5.3 sek


    • tieliikennelaki

      Leveäkaistatien tarkoitus on helpottaa ohittamista. Lisäksi ohittaessa ei saa mennä vastaantulevien kaistalle jos sillä tulee auto. Oulun-Haukiputaan leveäkaistatie on moottoriliikennetie, ei moottoritie.

    • Ohitse-vilahtava

      Se tie on sitä varten. Minä olen jo töissä kun sinä aasi olet vielä tööräämässä Iistä Ouluun ..

      • tieliikennelaki

        Olen kylläkin tulossa Tampereelta Ouluun


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe