Kummitteleeko Kytäjällä?

Kytäjän kartano...

Kytäjän kartano Hyvinkäällä omaa synkän historian. Sen omistaja Väinö Vähäkallio kuoli talvisodassa samana päivänä kuin poika Kai syntyi. Kai Vähäkallio taas ampui mailleen leiriytyneet ja ilkivaltaa tehneet 3 teinipoikaa telttaan v.1972. Kun hän vapautui vankilasta, hermot olivat menneet ja Kai Vähäkallio ampui itsensä heinäkuussa 1979. Hänet on haudattu kartanon piha-alueelle hautakivettömään paikkaan. Sen jälkeen kartanossa on kuollut nainen, pehtoorin tappamana. Vuonna 1980 Vähäkallion sukulaisnainen löydettiin kuolleena kartanon kylpyhuoneesta verissään, juttua pidettiin tapaturmana. Kun autotalokeisarit eli Laakkosen veljekset ostivat kartanon, ja veljeksistä Reino kuoli kartanossa siellä käydessään v.2005.

Nyt Laakkoset aikovat purkaa kartanon. Syyksi on selitetty sen huonoa kuntoa. Monet kuitenkin eivät asiaa usko, vaan epäilevät syyksi kartanon kirousta. He eivät yksinkertaisesti enää uskalla olla talossa.

Onko kartanossa kummitellut? Kaiken perusteella luulisi!

21

2477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirpa-leina

      Kytäjähän purettiin jo vuonna 2009.

    • ,hyvinkääläinen

      Niissä muutamassa lukemassani teoksessa, joissa kartanon historiaa käsitellään
      ei kummituksista kerrota, vaikka tosiaan henkirikoksia ja onnettomuuksia kartanossa
      on riittänyt. Satoja kertoja olen kartanon ohi pyöräillyt, eikä ainakaan rakennusten ulkopuolella ole kummajaisia näkynyt.
      (pieni tarkennus: Kai Vähäkallio on haudattu Kytäjän kyläkirkon kalmistoon ja hautakivikin paikalla on)

    • Kummitukset

      Suorastaan hyytävä paikka, vaikka kartano on purettu voi paikalla varmasti aistia jotakin yliluonnollista. Pitäisi oikein vierailla alueella joka on muutenkin äärimmäisen hieno matkailukohde tänäpäivänä. Kummitus elämys matkailunakin ja vähän Golffia mutta koko wanhan kartanon menneisyys on todella mielenkiintoinen.

    • hyvinkääläinen_

      Minulta polkupyörästä puhkesi kumi, kun ajoin kartanon ohi.
      Ei sitä muulla kuin kummittelulla voi selittää !

    • Hannah845

      Kävin autolla kartanon porteilla ja auto jäi jumiin eikä lähtenyt liikkeelle. Lunta ei juurikaan ollut auton alla eikä pyörät ollut missään kuopassa. Auto lähti lopulta liikkeelle työntämällä.

      • selvä_tapaus

        Siis selvä kummitteluilmiö !


      • muisteloita

        Lapsuuteni vietin kytäjän kartanolla on vain hyviä muistoja. Eläinihmisenä sain nauttia pihatossa ja heinäpelloilla oikeeta lasten elämää. Ymmärrän oikein hyvin jotta kartano on Laakosen toiveiden mukaan. käyn talaamassa joka vuosi pihoilla.


      • Ladylasol
        selvä_tapaus kirjoitti:

        Siis selvä kummitteluilmiö !

        Tai nainen ratissa..


    • kuupaistaaheleästi

      Ei Kytäjällä kummittele, ellei Laakkosen tolkutonta toimintaa kummitteluksi lasketa. Kuolleita ei tarvitse pelätä, eläviä on joskus syytä pelätä.
      Kaitsu lepää kirkkomaan mullissa mitä kauneimman maiseman keskellä.

      • Pieru-Pertti

        Seppäsen Arska kyllä kertoi, että jos Kytäjäntien ja Kytäjänkartanontien risteyksessä
        täydenkuun aikana keskiyöllä pieraisee voimakkaasti 2 kertaa, niin Hjalmar Linderin
        haamu ilmestyy.
        Seuraava täysikuu on 21 maaliskuuta.
        Sopii kokeilla !


      • desipeli

        minee doda aijon menää sinne kadsomaan hjalmaria joo. Minulla doda on 85 desipelin pieru. Maaliskuussa kyätäjän risdeykseen joo.


      • pelidesi
        desipeli kirjoitti:

        minee doda aijon menää sinne kadsomaan hjalmaria joo. Minulla doda on 85 desipelin pieru. Maaliskuussa kyätäjän risdeykseen joo.

        Mine myös !


      • pediseli
        pelidesi kirjoitti:

        Mine myös !

        Sine mene minekin !
        Minula voimaa 88 dessi-bellii !


      • Anonyymi
        Pieru-Pertti kirjoitti:

        Seppäsen Arska kyllä kertoi, että jos Kytäjäntien ja Kytäjänkartanontien risteyksessä
        täydenkuun aikana keskiyöllä pieraisee voimakkaasti 2 kertaa, niin Hjalmar Linderin
        haamu ilmestyy.
        Seuraava täysikuu on 21 maaliskuuta.
        Sopii kokeilla !

        😄😄😄


    • vesimylly

      Lisää vettä myllyyn: Vähäkallio ei ollut ensimmäinen itsemurhan tehnyt ko. kartanon omistaja!

      • Hjalmar-haamu

        Mine olla ensimäinen


      • kummitussetä
        Hjalmar-haamu kirjoitti:

        Mine olla ensimäinen

        Sine olla myös homoseksuaal ja siksi sine tekiki itsemurhha ku et saanut eläissäsi tarpeeksi porata en pärsseräikä!


    • pelidesi

      Viimme yönnä oli däysikuu ja mine menin Gytäjändien ja Gytäjänkartanondien risdeykseen ja kesgiyönä bierasin 2 kerdaa, guten aiemin neuvoittiin.
      Heti Hjalmar-haamu ilmesdyi , ja läheddi kaigille derveisiä !
      Ei haidannu, vaika däysikuu oli bilven dakana !

      • Anonyymi

        Aiwancvin Raamaddva lvgici. Ciidä dulicin mieleni; En olecan pidcän aican lucenud Paawalin cirjeidä Efesolaisille.


    • Anonyymi

      Väinö Vähäkallio ei kuollut sodassa vaan hänen poikansa Kai Vähäkallio jonka poika Kai Kustaa Vähäkallio suoritti surmateot.

    • Anonyymi

      Älkää tilatko pensselimieheltä mitään.Vilponen tuleeve venäjän hyökkäyssotaa, ja silläon lasten makuu kontollaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe