Man-cave

vaka vanha

Parisuhteessa se on yleensä sovun nimissä autotalli tai pimein kellarikolo, poissa naisen silmistä. Ja silti se kaivaa naisen mieltä kun ei saa sinne ripotella tyynyjään ja kynttiläasetelmiaan.
Miehen koti on erilainen kuin naisen koti.

35

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleistys=tyhmyys

      Kellä mitenkin, ei mitään voi yleistää.

      • vaka vanha

        Tottakai voi yleistää, näköjään tyhmyydenkin.


      • yleistys=tyhmyys
        vaka vanha kirjoitti:

        Tottakai voi yleistää, näköjään tyhmyydenkin.

        Kaikilla viisaus on rajallinen, mutta rajojen pituus vaihtelee.


    • turo ask

      Ei ole meiläkään autoo pidetty tallissa 10vuoteen,

      • vaka vanha

        Usein se talli on muussa käytössä. Autossa on oma katto.


    • Nyt vaste näihin naiset on sellaisia ja tälläisia.
      Miehet on sellaisia jotka hakee puhua pulputtavaa naista ja kun saavat sellaisen niin sitten jättävät kuuntelematta kokonaan mitä se nainen puhuu.
      Siihen sopisi pelkästään tv.

      Oikeesti naisen koti on erilainen kuin naisen koti.
      Ei me olla mistään samasta muotista tehy.

      Toisaalta huomaan kyllä nä heitot provoksi, aika vähän täällä taitaa naisia enää olla.

      • vaka vanha

        Naiset nyt ovat sellaisia ja tälläisiä, niin tietysti miehetkin. Pystyisitkö tunnistamaan kodista että asuuko siinä mies vai nainen?


      • vaka vanha kirjoitti:

        Naiset nyt ovat sellaisia ja tälläisiä, niin tietysti miehetkin. Pystyisitkö tunnistamaan kodista että asuuko siinä mies vai nainen?

        En välttämättä pysty.
        Kaikki naiset ei tykkää hörhelöistä..mm allekirjoittanut. Tyynyjä kyllä löytyy mutta ne ei ole näön vuoksi vaan siksi että niihin nojaten on kivempi katsoa telkkaa.

        Ja toisaalta olen käynyt erittäin siisteissä miesten asunnoissa joissa kaikki on paikoillaan ja kunnossa.


      • vaka vanha
        tulisilla kirjoitti:

        En välttämättä pysty.
        Kaikki naiset ei tykkää hörhelöistä..mm allekirjoittanut. Tyynyjä kyllä löytyy mutta ne ei ole näön vuoksi vaan siksi että niihin nojaten on kivempi katsoa telkkaa.

        Ja toisaalta olen käynyt erittäin siisteissä miesten asunnoissa joissa kaikki on paikoillaan ja kunnossa.

        Kierrätkö asiaa. Et välttämättä mutta kuitenkin todennäköisesti?
        Ja siisteys ja täsmällisyys ei tosiaan ole sukupuolesta riippuvainen asia. Molemmista sukupuolista löytyy pedantteja ja boheemeja.
        Minä väitän pystyväni n. 90% todennäköisyydellä kertomaan onko asunto miehen vai naisen.


      • vaka vanha kirjoitti:

        Kierrätkö asiaa. Et välttämättä mutta kuitenkin todennäköisesti?
        Ja siisteys ja täsmällisyys ei tosiaan ole sukupuolesta riippuvainen asia. Molemmista sukupuolista löytyy pedantteja ja boheemeja.
        Minä väitän pystyväni n. 90% todennäköisyydellä kertomaan onko asunto miehen vai naisen.

        En kierrä. Koska en yleisesti ottaen mieti tuollaisia.
        Ja niin monenlaisissa asunnoissa olen käynyt.
        Oma systerin tyttö sanoo aina minun asunnosta että se on "minun näköinen"...Jaa siitäkin voi miettiä vaikka mitä kun hän pitää kotinsa koristeltuna ja kauniina viimeisen päälle laitettuna.
        Toisaalta olen saanut häneltä kuulla olevani boheemi luonne :) Vaikka en itse välttämättä ajattele niin.
        Mulla ei ole prosentteja esittää tuohon tunnistanko miehen ja naisen kodin nähdessäni. Yleensä kun jonnekin menen uuteen paikkaan niin tiedän jo onko se miehen vai naisen.


      • vaka vanha
        tulisilla kirjoitti:

        En kierrä. Koska en yleisesti ottaen mieti tuollaisia.
        Ja niin monenlaisissa asunnoissa olen käynyt.
        Oma systerin tyttö sanoo aina minun asunnosta että se on "minun näköinen"...Jaa siitäkin voi miettiä vaikka mitä kun hän pitää kotinsa koristeltuna ja kauniina viimeisen päälle laitettuna.
        Toisaalta olen saanut häneltä kuulla olevani boheemi luonne :) Vaikka en itse välttämättä ajattele niin.
        Mulla ei ole prosentteja esittää tuohon tunnistanko miehen ja naisen kodin nähdessäni. Yleensä kun jonnekin menen uuteen paikkaan niin tiedän jo onko se miehen vai naisen.

        Seuraava kysymys olisikin ollut että pystytkö tunnistamaan onko kyseessä naisen vai pariskunnan koti. Mutta sitä on sinulle turha esittää kun kaikki kodit on mielestäsi jokseenkin samanlaisia riippumatta sukupuolesta.


      • vaka vanha kirjoitti:

        Seuraava kysymys olisikin ollut että pystytkö tunnistamaan onko kyseessä naisen vai pariskunnan koti. Mutta sitä on sinulle turha esittää kun kaikki kodit on mielestäsi jokseenkin samanlaisia riippumatta sukupuolesta.

        Täytyy myöntää turhaa tuon olevan.

        Toki kodit ei ole samanlaisia edes samalla sukupuolella :)
        Eikä saman maan kansalaisilla :)
        Eikä edes saman ikäisillä ihmisillä :)


      • vaka vanha
        tulisilla kirjoitti:

        Täytyy myöntää turhaa tuon olevan.

        Toki kodit ei ole samanlaisia edes samalla sukupuolella :)
        Eikä saman maan kansalaisilla :)
        Eikä edes saman ikäisillä ihmisillä :)

        Mukava silti kun osallistuit keskusteluun vaikka aihe ei sinua koskettanut.


    • Niin arvaa sapettaako kun pannuhuoneeseen ei saa viedä palavaa materiaaleja kuten tyynyjä ja verhoja :/

      Mutta, minä sekoitan sinun pakkaa. Mulla on tyttö ja poika, kaksoset, ja tänä kesänä autotalli täyttyi mopoista ja kevareista. Ja poika, luitko nyt varmasti, POIKA pyysi apua sisustamiseen siellä. Siitäs sait ;)

      Ihan sama onko tyynyjä ja röyhelöitä, mutta minusta feng shui on siinä mielessä oikealla asialla, että kannattaa sisustaa kotiaan mieleisekseen. Rakentaa itselleen pesän, jonkun paikan missä mieli lepää. Koska meidän ympäristö vaikuttaa alitajuntaan. Millä sen pesän saa aikaiseksi on kaiketi enemmän luonnekysymys kuin sukupuolikysymys.

      Tähän liittyen, kysyit Tulisillalta näkeekö onko pariskunnan sisustama talo. Väitän että sen näkee parsikunnasta ja heidän energiasta, kumpi sen on sisustanut.

      • vaka vanha

        Sinäkin kiertelet selvää asiaa kuin kissa puuroa. Pariskuntien kotien sisustus on yleensä naisen kädenjälkeä jonka hän on tosin omaksunut usein homppelien miessisustussuunnittelijoiden vinkeistä. Ja täytyy olla umpisokea tai umpitöhö jos ei osaa erottaa asuntoon mennessään että asuuko siellä mies vai nainen. Sitä on vaikea erottaa että asuuko siellä nainen vai pariskunta.

        Poikasi on, siis POIKASI, saanut kauttasi ilmapiirin jossa nainen sisustaa jottei tule sanomista. Todennäköisesti miehesi ei ole teillä valinnut edes ovikellon paikkaa? ;)


      • vaka vanha kirjoitti:

        Sinäkin kiertelet selvää asiaa kuin kissa puuroa. Pariskuntien kotien sisustus on yleensä naisen kädenjälkeä jonka hän on tosin omaksunut usein homppelien miessisustussuunnittelijoiden vinkeistä. Ja täytyy olla umpisokea tai umpitöhö jos ei osaa erottaa asuntoon mennessään että asuuko siellä mies vai nainen. Sitä on vaikea erottaa että asuuko siellä nainen vai pariskunta.

        Poikasi on, siis POIKASI, saanut kauttasi ilmapiirin jossa nainen sisustaa jottei tule sanomista. Todennäköisesti miehesi ei ole teillä valinnut edes ovikellon paikkaa? ;)

        Jahas, ja kun on eri kokemukset kuin sulla, kierteleekin puuroa :))

        Meillä mies tykkäsi sisustamisesta, yhtä lailla kuin minäkin. Jos joku tyyny oli liikaa tai liian kukallinen, se ei saanut paikkansa soffalla.

        Helppottaako yhtään jos kerron että eivät kaikki naiset ole pirttihirmuja :) Vaikka sähän tiedät minne vetäytyä jos sellainen sattuu uudestaan kohdalle ;)

        Tässä sulle kiva ohjelma :D
        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/ruotsin-karmein-koti/kausi-1-jakso-2-makujen-yhteentormays


      • vaka vanha
        hmp.f kirjoitti:

        Jahas, ja kun on eri kokemukset kuin sulla, kierteleekin puuroa :))

        Meillä mies tykkäsi sisustamisesta, yhtä lailla kuin minäkin. Jos joku tyyny oli liikaa tai liian kukallinen, se ei saanut paikkansa soffalla.

        Helppottaako yhtään jos kerron että eivät kaikki naiset ole pirttihirmuja :) Vaikka sähän tiedät minne vetäytyä jos sellainen sattuu uudestaan kohdalle ;)

        Tässä sulle kiva ohjelma :D
        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/ruotsin-karmein-koti/kausi-1-jakso-2-makujen-yhteentormays

        Kiitos linkistä. Ja terveiset tyynytuomarille jos on jaksanut kuvioissa. ;)


    • läpäläpä

      miesten kodit on paskaisia siitä ne tuntee

    • Cloetta...

      Totta, joiltain osin. Meillä on miehellä tuo mancave nimenomaan autotalli, jossa on vaikka sun mitä vempainta, verkkoja, koneita ja laitteita. Joskus on ollut pakko piipahataa siellä mutta muutoin en sinne mene, ellei ole pakko. Mies viihtyy siellä puuhastelemassa ja tuopa jonkun tekeleen aina kotia sisällekin. Autotallina tila ei ole vaan ihan miehen harrastelu- yms, tilana.

      En todellakaan halua viedä sinne mitään, eikä kalva mieltä lainkaan miehen siellä oleilu, päin vastoin.Yleensä luolasta tulee hyväntuulinen mies pois.

      • vaka vanha

        Onnittelut miehellesi, ja tietysti sinulle.
        Laitoin tämän aloituksen kun luin toisesta ketjusta kommentin ja vastakommentin, joissa todettiin ensin että "mies tekee talon ja nainen tekee kodin", ja siihen vastattiin "mies tekee talon ja nainen siitä kodin itselleen". Ja niinhän se usein menee. Mies tekee sitten, jos siihen mahdollisuus on, itselleen mancaven.
        Johtuukohan se sellaisesta asiasta että miehet ei ajattele asiaa niinkään sisustuksen kannalta vaan käytännöllisyyden ja helppouden? Naiset taas estetiikan ja harmonian kannalta? Mancavessa kaikki on kätevästi esillä ja saatavilla mutta sisustuslehtien nykykodissa sellainen ei ole mahdollista.


      • kaaoksenpesä
        vaka vanha kirjoitti:

        Onnittelut miehellesi, ja tietysti sinulle.
        Laitoin tämän aloituksen kun luin toisesta ketjusta kommentin ja vastakommentin, joissa todettiin ensin että "mies tekee talon ja nainen tekee kodin", ja siihen vastattiin "mies tekee talon ja nainen siitä kodin itselleen". Ja niinhän se usein menee. Mies tekee sitten, jos siihen mahdollisuus on, itselleen mancaven.
        Johtuukohan se sellaisesta asiasta että miehet ei ajattele asiaa niinkään sisustuksen kannalta vaan käytännöllisyyden ja helppouden? Naiset taas estetiikan ja harmonian kannalta? Mancavessa kaikki on kätevästi esillä ja saatavilla mutta sisustuslehtien nykykodissa sellainen ei ole mahdollista.

        Täällä meillä "miehenluolassa" on kaikki vapaasti esillä,
        se ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin helposti saatavilla.
        Tunti jos toinenkin saattaa mennä esiessä jotain "tärkeää" osaa,
        "kyllä se jossain täällä on".
        No joskus lopulta löytyy, joskus ei.
        Miehillä tarvitsee ehdottomasti olla oma varasto,
        oma huone, oma vessa ja omat kaapit, mieluiten kaikki lukittavia.


      • vaka vanha
        kaaoksenpesä kirjoitti:

        Täällä meillä "miehenluolassa" on kaikki vapaasti esillä,
        se ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin helposti saatavilla.
        Tunti jos toinenkin saattaa mennä esiessä jotain "tärkeää" osaa,
        "kyllä se jossain täällä on".
        No joskus lopulta löytyy, joskus ei.
        Miehillä tarvitsee ehdottomasti olla oma varasto,
        oma huone, oma vessa ja omat kaapit, mieluiten kaikki lukittavia.

        Hyvä huomio. Korvaan sanan saatavilla sanalla löydettävissä.
        Ja muukin osa kirjoituksestasi todella kylmää faktaa.


      • Dame cave
        kaaoksenpesä kirjoitti:

        Täällä meillä "miehenluolassa" on kaikki vapaasti esillä,
        se ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin helposti saatavilla.
        Tunti jos toinenkin saattaa mennä esiessä jotain "tärkeää" osaa,
        "kyllä se jossain täällä on".
        No joskus lopulta löytyy, joskus ei.
        Miehillä tarvitsee ehdottomasti olla oma varasto,
        oma huone, oma vessa ja omat kaapit, mieluiten kaikki lukittavia.

        Joo. Ja mitä tekee mies kun ei löydä? Pistää naisen etsimään :LOL:
        Been there, done that ;-)


      • o.m.g.!
        Dame cave kirjoitti:

        Joo. Ja mitä tekee mies kun ei löydä? Pistää naisen etsimään :LOL:
        Been there, done that ;-)

        Niin totta :D


    • Dame cave

      "Miehen koti on erilainen kuin naisen koti."

      Joo, ja ei. Riippuu miehestä ja naisesta.
      Onhan naiset yleisesti ottaen enemmän kodikkuuden ja estetiikan ystäviä, mutta sellaisia miehiä on myös. Jos itse eivät sisusta ja saa sellaista tunnelmaa aikaiseksi pyytävät naiselta apua sen luomiseen.
      Sitten on vuorostaan askeettisia naisia, joko koska tietoisesti valitsevat sen tyyli tai sitten ei vaan huusholliasiat voisi vähemmän kiinnostaa.
      Olisko noissa nuoremmissa sukupolvissa vähemmän eroa sukupuolien välillä?

      Itse olen poikkeus kaikesta, asuntoni on aina joko tyhjentymässä krääsästä tai mukamas tulossa kuntoon, mutta todellisuudessa se pysyy (luovana ;-)) kaaoksena, tavara ja sen paikka vaan vaihtelee.
      Eksälläni oli tuollainen perinteinen autotalli/verstas, johon keräsi roinaa ja sitten (ehkä ;-)) puuhasteli niistä jotain. Viihdyin sielä kuin kala vedessä juuri koska kaikki oli mahdollista ja mitään ei tarvinnut varoa. Joskus vielä hankin sellaisen itselleni, kun on varaa.

      Että onhan näitä, eri- sekä samanlaisia.

      • vaka vanha

        Mitä mieltä sinä olet tuolla heitetystä väitteestä että mies tekee talon ja nainen siitä kodin?


      • vaka vanha kirjoitti:

        Mitä mieltä sinä olet tuolla heitetystä väitteestä että mies tekee talon ja nainen siitä kodin?

        Vielä täytynee tulla tänne kertomaan omasta kokemuksesta.
        Mun exä on huonekalujen entisöijä ja tykkäs maalata tauluja. Oli mun mieiestä kyllä ihan näköisiäkin.
        Mutta hän oli meillä se sisutaja siinä mielessä että kun muutettiin uuteen asuntoon niin silloin se alkoi.
        Kaikki mahdollinen seinille.
        Itestä tuntui että asutaan suorastaan kirppiksellä kun siellä oli erilaisia lautasia ja kaikenaailman muuta krääsää.
        Mulla on nyt puhtaat seinät kun asun yksin.
        Tosin on nyt tullut mieleen että pari sinistä taulua tässä syksyn mittaan laitan yhdelle seinälle. Mutta vain yhdelle.
        Siitä liitosta lähtiessäni olen sen jälkeen pitänyt hyvinkin pienenä kaiken räpellyksen missään. Ihana vapaus on kotona kun ei ole kaikki paikat täynnä huonekaluja ja seinät täynnä tavaraa.
        Täällä voi hengittää eikä tule ahtaan paikan kammoa.


      • vaka vanha
        tulisilla kirjoitti:

        Vielä täytynee tulla tänne kertomaan omasta kokemuksesta.
        Mun exä on huonekalujen entisöijä ja tykkäs maalata tauluja. Oli mun mieiestä kyllä ihan näköisiäkin.
        Mutta hän oli meillä se sisutaja siinä mielessä että kun muutettiin uuteen asuntoon niin silloin se alkoi.
        Kaikki mahdollinen seinille.
        Itestä tuntui että asutaan suorastaan kirppiksellä kun siellä oli erilaisia lautasia ja kaikenaailman muuta krääsää.
        Mulla on nyt puhtaat seinät kun asun yksin.
        Tosin on nyt tullut mieleen että pari sinistä taulua tässä syksyn mittaan laitan yhdelle seinälle. Mutta vain yhdelle.
        Siitä liitosta lähtiessäni olen sen jälkeen pitänyt hyvinkin pienenä kaiken räpellyksen missään. Ihana vapaus on kotona kun ei ole kaikki paikat täynnä huonekaluja ja seinät täynnä tavaraa.
        Täällä voi hengittää eikä tule ahtaan paikan kammoa.

        Niinpä. Missä toinen viihtyy niin sama paikka saattaa toisen mielestä kaatua niskaan.


      • Dame cave
        vaka vanha kirjoitti:

        Mitä mieltä sinä olet tuolla heitetystä väitteestä että mies tekee talon ja nainen siitä kodin?

        "Mitä mieltä sinä olet tuolla heitetystä väitteestä että mies tekee talon ja nainen siitä kodin?"

        Njaah, sanos se. Siis ihan omalta kannaltani katsottuna en allekirjoita, koska en pidä kodista jossa on kuin lasikaapissa, pumpuliin käärittynä. Kodissa täytyy olla mahdollisuus myös vapaasti elää, eikä vaan nätisti katsella tavaroitaan - ja siivota alvariinsa :LOL:
        Ihan rehellisesti sanoen mun mielestä ne oikein "naiselliset" kodit voi monta kertaa paremminkin tuntua vankiloilta, alkaa ahdistaa.
        Eli siis miehen koti voi olla mun mielestä enemmän koti, kuin naisen, mun subjektiivisestä vinkkelistä katsottuna.

        Nyt saan tappotuomion naisilta, ai kamala.... mutta en tarkoita kritisoida, kaikilla vaan ei ole samat intressit.


      • vaka vanha
        Dame cave kirjoitti:

        "Mitä mieltä sinä olet tuolla heitetystä väitteestä että mies tekee talon ja nainen siitä kodin?"

        Njaah, sanos se. Siis ihan omalta kannaltani katsottuna en allekirjoita, koska en pidä kodista jossa on kuin lasikaapissa, pumpuliin käärittynä. Kodissa täytyy olla mahdollisuus myös vapaasti elää, eikä vaan nätisti katsella tavaroitaan - ja siivota alvariinsa :LOL:
        Ihan rehellisesti sanoen mun mielestä ne oikein "naiselliset" kodit voi monta kertaa paremminkin tuntua vankiloilta, alkaa ahdistaa.
        Eli siis miehen koti voi olla mun mielestä enemmän koti, kuin naisen, mun subjektiivisestä vinkkelistä katsottuna.

        Nyt saan tappotuomion naisilta, ai kamala.... mutta en tarkoita kritisoida, kaikilla vaan ei ole samat intressit.

        Ei sinua tapeta Dame cave, heh. Moni nainenkin on varmaan sinun kanssa samaa mieltä.


      • vaka vanha
        tulisilla kirjoitti:

        Vielä täytynee tulla tänne kertomaan omasta kokemuksesta.
        Mun exä on huonekalujen entisöijä ja tykkäs maalata tauluja. Oli mun mieiestä kyllä ihan näköisiäkin.
        Mutta hän oli meillä se sisutaja siinä mielessä että kun muutettiin uuteen asuntoon niin silloin se alkoi.
        Kaikki mahdollinen seinille.
        Itestä tuntui että asutaan suorastaan kirppiksellä kun siellä oli erilaisia lautasia ja kaikenaailman muuta krääsää.
        Mulla on nyt puhtaat seinät kun asun yksin.
        Tosin on nyt tullut mieleen että pari sinistä taulua tässä syksyn mittaan laitan yhdelle seinälle. Mutta vain yhdelle.
        Siitä liitosta lähtiessäni olen sen jälkeen pitänyt hyvinkin pienenä kaiken räpellyksen missään. Ihana vapaus on kotona kun ei ole kaikki paikat täynnä huonekaluja ja seinät täynnä tavaraa.
        Täällä voi hengittää eikä tule ahtaan paikan kammoa.

        Tulisille vielä että tottakai minä provosin, mutta ihan hyviä mielipiteitä on poikinut kaikilta.


      • vaka vanha kirjoitti:

        Tulisille vielä että tottakai minä provosin, mutta ihan hyviä mielipiteitä on poikinut kaikilta.

        Niin on myönnän.
        Siksi tää täytyykin aina katsoa uudestaan kun näkee että uutta on tullut :)

        Ja allekirjoitan tuon Dame Cave:n kirjoituksenkin. Ei tule tappotuomiota ainakaan täältä :D


      • Dame cave
        tulisilla kirjoitti:

        Niin on myönnän.
        Siksi tää täytyykin aina katsoa uudestaan kun näkee että uutta on tullut :)

        Ja allekirjoitan tuon Dame Cave:n kirjoituksenkin. Ei tule tappotuomiota ainakaan täältä :D

        Kiitos sekä tulisilla´lle että vaka vanhalle, jospa nyt sitten saisin pitää henkeni. Ainakin toistaiseksi ;-)
        Tulisilla´n kanssa kyllä jo huomasinkin olevan yhteistävä minimalistinen (-ish?) piirre, joten en sinua kauheasti pelännyt :-D

        Tämä aihe on juuttunut päähäni, koko päivän on pulpahdellut mieleeni ihmisten koteja vuosien varrelta. Mielenkiintoista, aina välillä teen jonkun johtopäätöksen sukupuolista, mutta sitten joudunkin heti perumaan sen. Höh. Tai no onhan niitä määrättyjä sävyeroja, ja sellaista autotalli/verstasta en ole nähnyt kuin yhdellä naisella (sekin alunperin peritty hänen eksältään), mutta silti.

        Olipas sangen epäjännittävä tulos. Sillä ei paljon provoilla, mikäli trendikkäästi poliittinen korrektius ei sattuisi ärsyttämään..?


    • sillä siisti

      Kävin kerran kutsuttuna kahvilla sellaisessa miehen luolassa.
      Istuin keittiönpöydän nurkan ääressä tuolin etukulmalla ja katselin järkyttyneenä ympärilleni.
      Ajatuksissani näin miehen puuhastelemassa omassa keittiössäni joka oli muuttunut samankaltaiseksi kaatopaikaksi, siihen loppui se tarina.

      • vaka vanha

        Kuullostaa tutulta mutta älä muistele pahalla. Mausteet pidän edelleen esillä käden saatavilla enkä piilota niitä kaappiin. Sama koskee paistinpannuja ja oluen panoon liittyviä astioita ja tarvikkeita. Minulla keittiössä on käytössä muutakin kuin mikroaaltouuni makaroonilaatikon lämmittämiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe