Bussiin Torniosta vai Haaparannalta?

Köyhä oululaine

Pitääkös paikkaansa puskaradion kertomat juorut, että jos haluaa matkustaa Torniosta etelän suuntaan, kannattaa bussiin hypätä Haaparannan puolella niin maksaa vähemmän?!

17

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, jos ostat matkalipun valmiiksi matkahuollosta. Silloin ALV 0%. Bussista saat normihintaiset liput.

    • a649,ksh

      Voihan sillä Matkahuollosta ostetulla lipulla nousta bussiin Tornion puoleltaki jos haluaa :)

      • Mixnäin?

        Miksi se niin on? Siks että matkahuolto on ruottinpuolella? Jos matkustaa eteläruotsiin niin voiko silloin myös ostaa verottoman lipun matkahuollolta? Vai miten tämä niinku toimii..


    • Voit tarkistaa Matkahuollon säännöt lippujen hinnoista täältä: http://www.matkahuolto.fi/fi/matka/hinnat/
      Älkääkä sekottako Suomen ja Ruotsin bussiliikennettä ja lippuja keskenään koska niissä on ihan eri systeemit. Vaikka ne bussit nyt tässä tapauksessa (Tornio/Haaparanta) lähtevät samasta paikasta.
      Liput ostetaan kuitenkin ihan eri luukulta ja niihin pätee eri säännöt!

    • Koululainen köyhä

      Men jonku semmosen tolpan tykö seissoon missä on kaukoliikennemerkki Torniossa ja toivo kovasti että siihen tulis linja-auto jossaki välissä ja vielä pysähtyski se on sitte eri asia mihin se on loppujen lopuksi menossa kysele sitä siltä joka on kuskina.

      • cmeikalainen

        Ei ne linja-autot kulje kenenkään toiveitten perusteella. Kannattaa tarkistaa aikataulut ja reitit ennen reissuun lähtemistä!
        Itsellä ei ole ainakaan mitään ongelmia kulkea bussilla sen enempää Suomessa kuin Ruotsissakaan koska olen lukutaitoinen. Ne jotka ei ole lukutaitoisia tarvitsevat ehkä apujoukkoja :)


      • Pöljäläinen olet
        cmeikalainen kirjoitti:

        Ei ne linja-autot kulje kenenkään toiveitten perusteella. Kannattaa tarkistaa aikataulut ja reitit ennen reissuun lähtemistä!
        Itsellä ei ole ainakaan mitään ongelmia kulkea bussilla sen enempää Suomessa kuin Ruotsissakaan koska olen lukutaitoinen. Ne jotka ei ole lukutaitoisia tarvitsevat ehkä apujoukkoja :)

        No mistä ne tarkistavat jotka ovat ulkopaikkakuntalaisia menevätkö taxilla ruotsiin katteleen että miltähän tolpalta se auto ottaisi minut mukaansa ja mitä reittiä ajaisi sitten kävisikö sen kautta minne olen menossa,.,.


      • Pöljäläinen olet kirjoitti:

        No mistä ne tarkistavat jotka ovat ulkopaikkakuntalaisia menevätkö taxilla ruotsiin katteleen että miltähän tolpalta se auto ottaisi minut mukaansa ja mitä reittiä ajaisi sitten kävisikö sen kautta minne olen menossa,.,.

        No puhelimetkin on keksitty jo "muutama" vuosi sitten ja melko monella toimii myös Internet yhteydet! Niillä olen itse pärjännyt tähän asti ja luultavasti pärjään tästedeskin. Joten kukahan se "Pöljäläinen" on jos ei osaa etsiä itse informaatiota??? Soittaa vain Matkahuoltoon niin asia selviää!


      • aika yksinkertainen
        cmeikalainen kirjoitti:

        No puhelimetkin on keksitty jo "muutama" vuosi sitten ja melko monella toimii myös Internet yhteydet! Niillä olen itse pärjännyt tähän asti ja luultavasti pärjään tästedeskin. Joten kukahan se "Pöljäläinen" on jos ei osaa etsiä itse informaatiota??? Soittaa vain Matkahuoltoon niin asia selviää!

        No annappas sitten tiedustelunumero jota voi reissaava ihminenkin käyttää kun ei ole sitä läppäriäkään kainalossa eikä ole tullut hankittua älypuhelinta, se on sama jos sinä istuskelet päivät koneen äärellä ja kyttäät mihin voisit noita näsäviisauksiasi kirjoitella.


      • aika yksinkertainen kirjoitti:

        No annappas sitten tiedustelunumero jota voi reissaava ihminenkin käyttää kun ei ole sitä läppäriäkään kainalossa eikä ole tullut hankittua älypuhelinta, se on sama jos sinä istuskelet päivät koneen äärellä ja kyttäät mihin voisit noita näsäviisauksiasi kirjoitella.

        No mitenkähän itse onnistut tänne kirjoittelemaan jos ei ole nettiyhteyksiä??? Tuossa on ylhäällä linkki matkahuoltoon - tarkista sieltä se puhelinnumerokin niin voit ottaa yhteyttä ja kirjoittaa ne ajat paperille että tiedät miten ja milloin ne bussit kulkevat! En tietääkseni saa maksua tarkistaakseni kaikki asiat sinulle!!!
        Ota nyt itseäs niskasta - aikuinen ihminen - ja ota selvää asioista!


      • en tiä ymmäräkkö ?
        cmeikalainen kirjoitti:

        No mitenkähän itse onnistut tänne kirjoittelemaan jos ei ole nettiyhteyksiä??? Tuossa on ylhäällä linkki matkahuoltoon - tarkista sieltä se puhelinnumerokin niin voit ottaa yhteyttä ja kirjoittaa ne ajat paperille että tiedät miten ja milloin ne bussit kulkevat! En tietääkseni saa maksua tarkistaakseni kaikki asiat sinulle!!!
        Ota nyt itseäs niskasta - aikuinen ihminen - ja ota selvää asioista!

        Pölööjä enhän minä oo ouluun menossa mutta jos se oululainen on reissuillaan eksynyt tähän kyläpahaseen ja tuolla kävelee ja miettii että mistähän tässä pääsisi julkisiin kulkuneuvoihin kun ei ole mitään missään linkkariasema on uossa mutta ovet on lukossa eikä mitään infoa mistään rautatieasmakin vaikutti hiukan omituselta että ÖÖÖÖÖ mihinkäs tässä oikein pitäisi mennä olisikohan tuossa missä lukee että poliisi sitten etään oikeaa poliisia vai onkohan se ehkä jokin ravintola kun ei täällä olemitään matkailuun iittyvää niin liekö sitten poliisiakaan.


    • viissatanen

      Ei sitä taida uskaltaa ainakaan Salmelan bussilla Ouluun. Lehtitietojen mukaan kuumakalle kuskina. Uskomatonta toimintaa. Löytyy guuglettamalla kalevan sivuilta!

      • b-safööri

        Kuulemma ei oo enää kauaa kuskina, ongelmakuski kun on.


    • raasputti

      Pölöjiä olette

    • kuumakorva

      Kuski kerto torniosa että kuski on saanu kenkää!

    • Hyvä firma

      No se mutta siinä on kuiten fiksuja kuskia jälelä nyt, eikä se kannata pitkäaikaista omaa yrittäjää aina morkata sehän on hyvä ko vain menestyis pitkään ei niissä ole mitään todellista moittimista erittäin hyvää asiakaspalvelua olen saanut.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe