Työssäoloehto tai jotain

vähemmällä rahalla

Lakihan muuttui vuodenvaihteessa siten että entisen 34:n viikon sijaan riittää nykyään 26 viikkoa. Kunhan ne tunnit ja viikot tulee täyteen. Tulihan ne täyteen, palkkakin TES:n mukainen, ettei siinä mitään.

Asia meni niin että sain duunia viimevuoden puolella. Puolen vuoden määräaikainen. Sitten tämän vuoden puolella kun soppari tuli täyteen ja jouduin taas työttömäksi.

Ongelmaksi tulikin sitten semmoinen hommeli että multa puuttui useita viikkoja tosta 26 vks:ta. Vaik joka tunti, viikko ja kuukausi oli just sen 26 vk minkä ehdot vaatii, ja tunneissa ylikin.

Ansiosidonnaista ei tule eikä tipu, kelan hiluilla mennään. Minne hiton limboon olen joutunut kun viikkoja näkyy puuttuvan mun elämästä, paitsi työtodistuksesta, palkkatodistuksesta ja te:n lausunnosta?

Onko tää edes laillista?
Ja mitään en perseillyt duunissa, eikä duuni perseillyt minulle. Ansiosidonnainen nyt jäi vaan saamatta vaik ehdot täyttyi.

http://www.prokassa.fi/fi/tiedotteet/tyottomyysturvalakiin-muutoksia-1.1.2014-alkaen.html tossa nyt vaikka yks esimerkki, samat jutut kaikilla vastaavilla.

18

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Byro B

      Oletko kassan/liiton jäsen?

      • Byro B

        Aloittaja ei kerro ikäänsä. Alle 25v ei saa ansiosid pvrahaa. Se on väärin, mutta minkä sille teet?


      • Pieni lisäys
        Byro B kirjoitti:

        Aloittaja ei kerro ikäänsä. Alle 25v ei saa ansiosid pvrahaa. Se on väärin, mutta minkä sille teet?

        ... jollei ole hankkinut ammatillista koulutusta ja/tai hakenut koulutukseen.


      • Kyl fakta on nöin
        Byro B kirjoitti:

        Aloittaja ei kerro ikäänsä. Alle 25v ei saa ansiosid pvrahaa. Se on väärin, mutta minkä sille teet?

        Ohhoh, ansiosidonnainen ei ole mikään ikäsidonnainen juttu. Jos olet työttömyyskassan jäsen ja teet esim. 18-vuotiaana vuoden töitä, saat takuuvarmasti ansiosidonnaista omalta työttömyyskassaltasi kun jäät työttömäksi


    • näin tää menee

      Mitä se liiton tai kassan jäsenyys auttaa jos vain tämän vuoden puolella tehty työ lasketaan!
      Noin kait se on ymmärrettävä !

      • vähemmällä rahalla

        Sikäli että viime vuotiset työt vaikuttaa, ja samasta duunista muut ovat saaneet ansiosidonnaista samanlaisella työsuhteella. Mä en. Ja oon kyllä jäsen.

        Kuullut uskomattomia selityksiä miksi ei voi maksaa. Eipä täs muuta kun että jotkut saa, jotkut ei vaikka työsuhde samanlainen. Ehdoissahan sanotaan että viikkokin viime vuodelta riittää, ja näitä viikkoja on nyt useampi kateissa.

        Tiedä sitten mikä on totuus kun jotkut saa etuudet, toiset ei, ja takana ei ole mitään ihmeellisyyksiä. Kenen puoleen tässä nyt pitäisi kääntyä. Työkkäriltä tai kelalta ei uskalla mitään kysyä kun sekin vähä korvaus torppaisi seinään:(


      • ttrrg
        vähemmällä rahalla kirjoitti:

        Sikäli että viime vuotiset työt vaikuttaa, ja samasta duunista muut ovat saaneet ansiosidonnaista samanlaisella työsuhteella. Mä en. Ja oon kyllä jäsen.

        Kuullut uskomattomia selityksiä miksi ei voi maksaa. Eipä täs muuta kun että jotkut saa, jotkut ei vaikka työsuhde samanlainen. Ehdoissahan sanotaan että viikkokin viime vuodelta riittää, ja näitä viikkoja on nyt useampi kateissa.

        Tiedä sitten mikä on totuus kun jotkut saa etuudet, toiset ei, ja takana ei ole mitään ihmeellisyyksiä. Kenen puoleen tässä nyt pitäisi kääntyä. Työkkäriltä tai kelalta ei uskalla mitään kysyä kun sekin vähä korvaus torppaisi seinään:(

        Jos olet kerran kuullut selityksiä, miksei voi maksaa, niin kertoisitko meillekin, sillä niistä se syy löytyisi.


      • agnojiph
        vähemmällä rahalla kirjoitti:

        Sikäli että viime vuotiset työt vaikuttaa, ja samasta duunista muut ovat saaneet ansiosidonnaista samanlaisella työsuhteella. Mä en. Ja oon kyllä jäsen.

        Kuullut uskomattomia selityksiä miksi ei voi maksaa. Eipä täs muuta kun että jotkut saa, jotkut ei vaikka työsuhde samanlainen. Ehdoissahan sanotaan että viikkokin viime vuodelta riittää, ja näitä viikkoja on nyt useampi kateissa.

        Tiedä sitten mikä on totuus kun jotkut saa etuudet, toiset ei, ja takana ei ole mitään ihmeellisyyksiä. Kenen puoleen tässä nyt pitäisi kääntyä. Työkkäriltä tai kelalta ei uskalla mitään kysyä kun sekin vähä korvaus torppaisi seinään:(

        Kerroppas mistä työttömyyskassasta on kyse ja mikä on syy, ettei sinulla työssäoloehto täyty? Sehän täytyy sinulle kertoa.


    • vaiväärintehty

      ONKO PALKKATODISTUS IHAN OIKEIN.

    • vähemmällä rahalla

      Ikää on reilu 30 , ammatti on, koulut käyty, liiton / kassan jäsen olen, ollut jo pitkän aikaa. Palkkatodistuskin on okei, sekä te-toimiston lausunto.

      Linkki minkä laitoin pitää sisällään ihan saman tekstin kun jokaisen liiton sivuilta löytyy. Kun toi lakiuudistus tuli niin siinähän sanottiin että viimevuoden puolella tehdyillä töillä pääsee ansiosidonnaiselle.

      Se mitä ne selitti liittyi jotenkin korotettuun palkkatukeen, josta ne vähentelee jotain viikkoja. Luovutin ja tyydyin vastaukseen jota en ymmärtänyt. Nyt vasta myöhemmin selvisi että samassa duunissa samalla sopparilla eli viime vuos - tämä vuosi muut on saaneet ansiosidonnaista, mä en.

      • mjfjufnfkjfij

        Korotetulla palkkatuella tehtyä työtä ei välttämättä lasketa työssäoloehtoon, tämän kyllä te-virkailijat tietävät.


      • piparminttuli
        mjfjufnfkjfij kirjoitti:

        Korotetulla palkkatuella tehtyä työtä ei välttämättä lasketa työssäoloehtoon, tämän kyllä te-virkailijat tietävät.

        Tähän haluan vähän täydentää.
        Nykyisin eli 1.1.2014 alkaen lasketaan työssäoloajaksi riippumatta mitä tukea työnantajalle maksetaan.


    • Rummi J. Rosina

      Työssäoloehtoon hyväksyttiin ennen 30.12.2013 vain puolet siltä ajalta, jolle työnantaja sai korkeinta korotettua palkkatukea.

      • Byro B

        Juuri näin.
        Nyt aloittaja etsii täydentävän työpätkän. Jos teit 2013 puolella 6vk, sun pitää etsiä 3vk työpätkä. Joka viikko pitää tehdä vähintään 18h/vk, että tienaat ansiosidonnaista. Osa-aikainenkin siis käy.
        Tämän kesän sesonkihommat taitaa olla ohi? Pääsisitkö jonkun avustajaksi, kun vaikutat vahvalta mieheltä. Jouluapulaiseksi voisit jonnekin yrittää. Pidä silmät ja korvat auki ja kysele tuttavapiiristä. Eikö sieltä entisestä paikasta löytyisi jokin pätkä? Vaikka sairaslomitus?


    • vähemmällä rahalla

      Ahaa, okei, eli siin kohtaa meni pieleeen kun aloitin duunit viime vuonna, sillä korotetulla. Samalla korotetulla olin koko puol vuotta tän vuoden puolella. Eipä vissiin kaikki muut olleet korotetuella tuella, ei noista ikinä siellä puhuttu kuka milläkin sopparilla on.
      No menetetty mikä menetetty etu. Hienosti pelattu vuodenvaihteen rankku....... Se siit sitten. Kattelen jos edes mikä tahansa pätkä löytyis vähäks aikaa.

      Hemmetin korotettu palkkatuki.
      Mitään oikaa työtä täältä muuttotappiokonkurssikunnasta ei nimittäin löydy. Mut kiitti selvennyksistä.

    • dr. trollipeikko

      Näin pitkä ketju ja vain siksi kun aloittaja ei ollut kirjoittanut aloitukseensa "aloitin palkkatukiduunin viime vuoden puolella"...!
      Saa sitä sitten ihmetellä!

      • vähemmällä rahalla

        Kirjoitinhan mä että viimevuoden puolella. Palkkatuesta en maininnut mitään, kun siitäkään ei mulle kukaan missään muuta sanonut että jollain sellaisella. Ihan sama kuka sen palkan maksaa, kunhan joku maksaa. Ei voi tietää että tollasia porsaanreikiä on sopivasti jätetty jotta ei tartte maksaa.

        No se siitä, muutama satanen sitten sinne tänne, ei tunnu köyhän taloudessa missään, saatanan paskiaiset...


    • piparminttuli

      Tuohon voi olla syynä.
      Esim. Jos olet olltu korkeimmalla tuella työllistetty eli tyhdistelmätuella työllistetty. Niin silloin viimevuonna tehdystä työstä vian puolet kerryttää työssäoloehtoa. Ja tänä vuonna kaikki.
      Tuokin lain pykälä on muuttuntu vuoden vaihteessa. Työttömyysturvalaki muuttui kokonaan vuoden vaihteessa.
      Muistathan että kun olet saanut päätöksen sinulla on 30pv aikaa tehdä siihen valitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe