vatsan kurina ja ääntely

ääntely

Miten ihmeessä saan vatsani erilaiset ääntelyt hiljenemään!? Koulu ja sosiaalinen elämä alkaa mennä pilalle niiden takia. Tätä on nyt jatkunut noin puoli vuotta. Vatsani siis kurisee olinpa sitten juuri syönyt tai en, joskus se tuntuu johtuvan kerääntyvästä ilmasta mutta ei läheskään aina. Tunnen myös oikein hyvin suoliston liikkeet ja kun tunnen ne, niin heti tajuan että kohta se varmaan ääntelee. Vaikka yritän olla miettimättä asiaa, niin se vaivaa hirveesti elämääni. Onko kellään samaa vaivaa? Ja vielä tälläinen kysymys, että nolottaako teitä vatsan ääntely? Tai kiinnitättekö yleensäkään huomiota jos toisen vatsa ääntelee? Koulussa on tosi kiusallista olla hiljaisessa luokassa ja olen miettinyt että mahtaako kukaan muu kuin itse kuulla ääntelyjä ja mitähän ne ajattelee..

10

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääntely

      Up

    • aluksi...

      Katso tuosta "vatsan korjaamisopas yleisellä tasolla"-aloituksesta vinkkejä.

      Yleensä johtuu esim. laktoosi-intoleranssista tai keliakiasta tai molemmista tai jostakin tietystä ruoka-aineesta, maitohappobakteerien vähyydestä jne. Stressaaminen ja asian ajatteleminen voi pahentaa ongelmaa, mutta ei välttämättä.

      Maitohappobakteerien aloitus helpointa aluksi ja sen jälkeen ruokavalion muuttaminen.

      • ääntely

        Kummallisinta tässä on just se eträ keliakia ja laktoosi-intoleranssi on suljettu pois. Ja silti kyllä käytän laktoosittomia tuotteita ja noudatan FODMAP ruokavaliota, eli gluteenitonta ruokaa käytän. Maitohappobakteereja oon syöny paljon-ei apua. Nyt oon lääkärin kehotuksesta lopettanut niiden käytön. Siksi tällästä kyselenkin, kun tuntuu ettei ruokavaliolla ole mitään vaikutusta, on vaan niin,outo ja kiusallinen vaiva:-o


      • nämä tekijät
        ääntely kirjoitti:

        Kummallisinta tässä on just se eträ keliakia ja laktoosi-intoleranssi on suljettu pois. Ja silti kyllä käytän laktoosittomia tuotteita ja noudatan FODMAP ruokavaliota, eli gluteenitonta ruokaa käytän. Maitohappobakteereja oon syöny paljon-ei apua. Nyt oon lääkärin kehotuksesta lopettanut niiden käytön. Siksi tällästä kyselenkin, kun tuntuu ettei ruokavaliolla ole mitään vaikutusta, on vaan niin,outo ja kiusallinen vaiva:-o

        "Maitohappobakteereja oon syöny paljon-ei apua."

        Maitohappobakteereissa oikean valmisteen löytäminen on a ja o. Tarvittaessa kannattaa lopettaa käyttäminen, jos ei huomaa niistä olevan apua. Parasta ottaa jokaisella ruokakerralla esim. 1 pilleri.

        Esim. itselläni ei auttanut kuin kaksi valmistetta ja kumpaakin saa apteekista: idoform (vähäksi aikaa) ja ratiopharm (käytän edelleen). Kokeilin useita muitakin valmisteita joita sai luontaistuotekaupoista jne., mutta niistä ei ollut minkäänlaista hyötyä.

        Jos apua ei tunnu maitohappobakteereista olevan, niin parasta on lopettaa niiden käyttäminen tai sitten aloittaa myöhemmin uudestaan.

        ---

        "Ja silti kyllä käytän laktoosittomia tuotteita ja noudatan FODMAP ruokavaliota, eli gluteenitonta ruokaa käytän."


        Fodmap ruokavalio vaikuttaa ainakin jossakin määrin järkevältä, mutta edelleen yksilöliset tekijät ovat isoja.

        Suosittelisin syömään myös kanaa (file-lihaa) sekä kalaa (lohta, siikaa, haukea yms.).

        Ruokavaliossa voi jokin muukin juttu vaikuttaa esim. sipulit, pavut tms. Hyvin vaikeaa sanoa, koska nuo ovat yksilöllisiä tekijöitä ja joillakin ongelmat tulevat helpommin kuin toisilla. Henkisen puolen merkitys ongelmien taustalla on myös todella suuri.


      • ääntely
        nämä tekijät kirjoitti:

        "Maitohappobakteereja oon syöny paljon-ei apua."

        Maitohappobakteereissa oikean valmisteen löytäminen on a ja o. Tarvittaessa kannattaa lopettaa käyttäminen, jos ei huomaa niistä olevan apua. Parasta ottaa jokaisella ruokakerralla esim. 1 pilleri.

        Esim. itselläni ei auttanut kuin kaksi valmistetta ja kumpaakin saa apteekista: idoform (vähäksi aikaa) ja ratiopharm (käytän edelleen). Kokeilin useita muitakin valmisteita joita sai luontaistuotekaupoista jne., mutta niistä ei ollut minkäänlaista hyötyä.

        Jos apua ei tunnu maitohappobakteereista olevan, niin parasta on lopettaa niiden käyttäminen tai sitten aloittaa myöhemmin uudestaan.

        ---

        "Ja silti kyllä käytän laktoosittomia tuotteita ja noudatan FODMAP ruokavaliota, eli gluteenitonta ruokaa käytän."


        Fodmap ruokavalio vaikuttaa ainakin jossakin määrin järkevältä, mutta edelleen yksilöliset tekijät ovat isoja.

        Suosittelisin syömään myös kanaa (file-lihaa) sekä kalaa (lohta, siikaa, haukea yms.).

        Ruokavaliossa voi jokin muukin juttu vaikuttaa esim. sipulit, pavut tms. Hyvin vaikeaa sanoa, koska nuo ovat yksilöllisiä tekijöitä ja joillakin ongelmat tulevat helpommin kuin toisilla. Henkisen puolen merkitys ongelmien taustalla on myös todella suuri.

        Niin, ei nyt maitohappobakteerit ole olleet käytössä yli kuukauteen. Henkinen puoli kyllä on todella stressaantunut lähestyvien kirjotusten takia ja muutenkin kun oon ihminen joka stressaa kaikesta. Outoa vaan on kun ei näitä ennen ole ollut vaikka jo yhet kirjotuksetkin selvitetty hyvin läpi. Ja vielä tarkennuksena, että äänet ei kyllä tunnu aina ilmavaivoista johtuvan, vaikka ne kuulostaakin siltä. Ihan ihme kurinaa, vinkumista ja pulputusta. Noh, huomenna taaaas lääkäriin ja puhetta olikin jo kolonoskopiasta. Ääntely kun eibole ainut oire, niin pitää varmistua ettei löydy mitään vakavaa. Luin jostain että gynekologiset vaivatkin voi aiheuttaa tollasta ja muita vatsavaivoja, niin sielläkin varmaan kannattas käydä. Toivottavasti jotain lääkettä sais niin selviäis tuolla koulussa, Libraxia ainakin on kehuttu vatsapalstoilla..


    • 425344444

      Oletko kertaakaan kokeillut olla syömättä mitään maitotuotteita? Joillekkin ei sovi edes laktoosittomat tuotteet ja nekin aiheuttavat ääntelyä ym.

      Itsellä loppui vastan jatkuvat ääntelyt kun syö säännöllisesti ja jätin tosiaan kokonaan kaikki maitotuotteet pois. Myös purkkaa ja muita tuollaisia kurkkupastelleja kannattaa vältellä.

    • syyllisiä
    • +++++

      stressi on nimenomaan vatsa vaivojen yksi aiheuttaja. minulla oli koko viime talven maha sekaisin ja voimakasta yöhikoilua sekä lievä masennus. kaksi kuukautta söin masennuslääkkeitä ja vatsavaivat loppui heti. nyt on vatsavaivat palanneet lopetettuani lääkityksen, koska ne veivät unen ja jouduin siinä rinnalla syömään unilääkkeitä.

      • ääntely

        Mulla tosiaan on ollut jo todella pitkään stressi päällä. En enää edes muista sitä tunnetta, kun voi vaan olla miettimättä mitään. Nyt vielä nää vatsavaivat stressaa lisää ! Kolonoskopiaan on lähete ja jos sieltä ei löydy mitään, niin on varmaan sitten jonnekin psykiatrille mentävä. Masennusta ei itsellä ole, mutta ei siihenkään pitkä matka ole kun alan olemaan niin epätoivoinen tän vatsan kanssa. Ylioppilaskirjoitukset lähestyy ja tulen häpeämään silmät päästäni jos vatsa ääntelee siellä ! :'( Tuntuu että oon niin yksin tän vaivan kanssa, kun en ikinä kuule muiden vatsan ääntelyä. Kyllähän nyt jokaisella pakosti kertyy vatsaan ilmaa, mutta miksi niiltä ei sitten kuulu sitä kurinaa ja vinkumista :-o


    • BLOOD IS LIFE

      Mullakin on ollu koulussa just tollasia oireita, joku ruuansulatusjuttu varmaan ei johtunu mistään nälästä. En myöskään syö mitään sipulia ainakaan enää ja palkokasvejakaan en syö. Enää niitä ei o ollu kun en o koulussakaan ollu. Purkkaa ei kannata ihan koko aika mässyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe