Kawasaki VN 900 naiselle vai joku muu?

Minna -78

Moottoripyöräilykokemus on todella vähäinen, 10 vuotta sitten oli Honda shadow 750 ja siitä tykkäsin tosi paljon ja joskus se tuntui jo lähes mopolta. Nyt kun lapset ovat jo kasvaneet ja olisi sitä omaa aikaa, niin olen miettinyt mp ostoa. Vaihtoehdoiksi olen miettinyt Kawasaki VN900 ja Honda shadow 750. Toivoisin nyt naisten (tai heidän miesten) kokemuksia ja mielipiteitä, miten tämmöinen melko kokematon, hentoinen ( lue lihakseton) 167 cm ja 56 kg nainen pystyy pyörää käsittelemään. Mahdollisesti kyydissä olisi jatkossa myös alakoululainen lapsi. Ja onko jotain muuta hyvää vaihtoehtoa, Suzuki Intruder800? Triumph America?

15

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jsakk

      Kaikki nuo mainitsemasi, ovat aika yhteneviä ajominaisuuksiltaan ja mitoiltaan, tehoiltaan.
      Kaikkia pystyt hyvin hallitsemaan, varsinkin kun aiemmpaa kokemusta on.
      Mistään noista pyöristä en ole kuullut mitään huonoa, Itselleni noista ottaisin Triumphin. Voisit myös katsella Bonnevilleä.

    • seitsemän vuotta....

      Isot kuutiotuumat trarkoittavat mahtavaa ALAvääntöä.......

      Jos olet kyykkypyörien perään, jossa horsepowerit näyttelee suurinta osaa koko harrastuksesi päämäärässäsi, valitse sitten sellainen......

      • pieni ja ...

        Eh, kaikki aloittajan mainitsemat pyörät on customeita.
        45KWH on ihan tarpeeks kokemattomalle, miksi suositella kyykkypyörää joka on aina korkeampi ja tehoa on liikaa, vaikka vääntöä vähemmän?
        Mieluummin alavääntöä ja vähemmän tehoa.
        Ja vielä mielluummin jotta pyörä on alapainoinen eli painopiste on alhaalla, eikä suinkaan tankin kohdalla korkealla, joilloin pyörän pystyssä pitäminenkin on jo vaikeeta?Lyhyelle ihmiselle.


    • pieni ja....

      No jos 155 cm nainen pystyy käsittelemään VN 1500 ja susukin samanlaista tonniviissatkua, niin kyllä sinä hyvinkin pärjäät tuon kanssa.
      Mieluummin Kawa kuin Honda...

      Se juju on siinä käsittelyn opettelemisessa.
      Minulle sanoi aikanaan mieskaveri että opettele taluttamaan sivulta pyörää pihalla, niin ei ole paikkaa jossa et saisi sitä käännettyä ja toimittua sen kans.Opettelin ja se oppi on pätenyt tähän päivään.

      Lapsi kyydissä? siihen tarvitset sitten jo jotain muutakin.Sanoisin että opettele sinuksi pyöräsi kanssa, ennenkuin otat lapsen kyytiin.Epävarma ihminen ja lapsi kyydissä ei ole hyvä yhdistelmä pyörän kans.

      Hanki rutiini ensin.

    • Jurppr

      Omasta kirjoituksestasi päättelen että Honda Shadow 1000 sopii sinulle parhaiten.

    • Max Thunder

      VN900 on ihan hetero juttu. Niitä saa käytettyinä edullisesti. Naiselle siinä riittää haastetta ja hyviä ajo-ominaisuuksia koko loppuiäksi.

      America olisi kanssa ihan hyvä, mutta se on vähä rautaisempi. Ja siksi sellainen jämäkämmän tuntuinen.

      Honda ja intikka on hieman pienempiä. Sellaisia välimallin customeita. Niistä voi sitten haluta joskus eroon. Mutta kulmien kurvailussa molemmat ovat toki mainioita pelejä. Samoin kuin pienillä matkoilla. Ja nainen tulee kyllä niilläkin loppuelämänsä toimeen.

      Mulla on pelkkiä hyviä kokemuksia tosta vn900 sesta. Vaikka sellainen oli vain kaverilla.

    • mr cartman

      Vaimolla, joka on liki kysyjän kokoinen, on VN 900 Custom. Hyvä ja miellyttävä ajettava pyörä, jolla itsekin tykkään ajella. Käsiteltävyys mm. parkkipaikalla ja kaupunkiajossa melko helppoa, vaikka painoa on ihan kiitettävästi. Maantieajossa erittäin miellyttävä, varsinkin jos hihnapyörät vaihtaa (eteen hieman isompi ja taakse pienempi). Hinta ja laatu kohtaavat hyvin, eli suosittelen lämpimästi.

      • kymysys

        mistä hihnapyöriä saa ja mitä maksavat ? tarvikkeina? suomesta?


    • muista tarkastaa

      VN900 on ihan paras noista keskikoon customeista , et juuri huomaa eroa kulkupuolessa reilusti isompaankaan verrattuna kuin tosiraskaan 2-hengen matkatessa kuormineen. Kannattaa ostaa uudempaa vm. oleva, 2009 tai uudempi mielummin,ovat parantaneet yläkerran materiaaleja ja venttiilien tarkastus siirtynyt siten 42tkm välein, näin opasti kokenut mp-myyjä minua kun asiaa kysäisin,eli uudempi parempi....ja varo näitä ylivuotisina myytyjä, kawan sivuilla esim.väreistä
      mallihistoria ja se-mallit helppo todentaa.

    • Minna -78

      No niin, tulinpa kertomaan, miten asiat etenivät, jos tästä on kellekään apua. Ostin ensin Kawan ja hups, se oli suuri virhe: en kyennyt sitä käsittelemään, jo omalla hiekkaisella ja märällä kotipihalla työntäminen oli käytännössä mahdotonta. Piti nöyrtyä ja olla myyjään yhteydessä... Sovittiin kaupan purku sanktioin ja ostin Yamaha Virago 535 ja oon todella tyytyväinen, pystyn käsittelemään pyörää ongelmitta. Eli maltti on valttia tässäkin hommassa! :) Ehkä muutaman vuoden päästä tuo Kawakin voi olla harkitsemisen arvoinen, nyt tyydyn suosiolla pienempään pyörään ja harjoittelen sillä ajamista.

      • Voi elämä minkä

        teit! Olit liian hätäinen myydessäsi Kawan ei muuta!


    • Yamaha Dragstar
    • Minna-78

      No niin, jatketaan tätä parin vuoden takaista ketjua. Ostin vuosi sitten Yamaha dragstar 650, on ollut äärettömän paljon parempi kuin Virago. Jos ikinä kukaan meinaa Viragoa, niin Dragstaria suositan ennemmin, ihan ensipyöräksi uskaltaisin suosittaa= istu nojatuoliin ja aja : D Nyt olen tuolla yli vuoden pyörinyt, lapsia ja puolisoakin kyydittänyt ja alkaisi tehdä mieli mopoa isompaa eli nuo aiemmin mainitut, lähinnä tuo aiempi hirvittävä Kawa 900 ois nyt just se minkä tahtoisin. Vaan hyvät oppivuodet olivat nämä 2 v, oon oppinut paljon ja myös siitä, mitä pyörästä haluan. Tosin tulihan näille vuosille hintaakin... :(

      • sääntöNro1

        Moottoripyöräily ja muutkin harrastukset on sellaisia, niiden kustannuksia ei kannata jälkikäteen laskea, enemmän hyvää fiilistä tuo hienojen kokemusten muisteleminen, joista on saanut nauttia.


    • motomake

      VN900 on ihan ok naiselle tai aloittavalle motoristille , ihan ensimmäisiä vm. välttäisin kummiskin , intikka pienempi , muuten ok. noilla on hyvä aloittaa ja siirtyä sitten kunnon motoihin,tosin rahaahan tuossa vaihtoruljanssissa palaa , eikä nuo välikoon pyörät ole enää niin haluttuja kun ei niillä mutamaa kesää pidempään viitsi ajella ennen kuin tekee jo mieli isompaa, nm.kokemusta on

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe