mikä on mulle sopiva hevonen

hevos ihminen

Oon 157cm pitkä ja painan vähän reilut 45 kg ja oon 11 vuotta
Haluisin tietää sillä ratsastan vielä shetlanninponeilla vaikka tunnen itseni liian pitkäksi. Syy on toden näköisesti se että ketään muu ei voisi liikuttaa niitä paitsi talutuksessa menevät ja YSKI hyvä ratsastaja minun lisäksi. Onko tämä ihan okei? En tiedä. Ja mikä rotu sopisi hyvin minulle kun olen ratsastanut 3 ja puol vuotta.

Moro

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hipsuvarvas

      Minustakin olet liian pitkä shettikselle ja painokin alkaa olla maximi kiloissa.

      Kokosi puolesta sinulle käy ratsuksi vähän pienempikin poni, mutta olet kasvuiässä joten muutamassa vuodessa poni voi käydä pieneksi joten suosittelen pienikokoista hevosta. Kaikenkaikkiaan ei kannata hankkia alle 120 senttistä ponia. Esimerkiksi joku 130cm-160cm väliltä olisi varmaan ihan hyvä, valinta on sinun...

    • Kasiro

      Olen samaa mieltä kuin Hipsuvarvas, iso poni tai pieni hevonen, mieluummin hevonen koska olet jo lähes 160 cm pitkä ja kasvat vielä.
      Shetu on jo liian pieni sinulle.
      Sinun ei kannata tuijottaa rotua vaan hevosta itseään. Joka rodussa on rauhallisia ja tulisia. Jos olet itsellesi omaa hankkimassa niin käy kokeilemassa myytäviä ja valitse sitten se joka tuntuu " omalta."
      Jos ratsastat ratsastuskoulussa niin pyydä joku muu kuin shetu, tuskin opit paljoakaan enää noin pienellä ratsulla.

    • Carollinaa

      Olen samaa mieltä kun kaksi edellistä. Shetun selkään alat olla jo aikas pitkä, ja painokin on jo aika ylärajoilla. Olet kuiyenkin vasta 11 joten saatat kasvaa pituutta helposti yli 10cm ja painoa tulee pituuden ja murrosiän myötä luonnollisesti lisää, joten kovin pientä ponia en suosittele, sanoisin että minimissään n. 140cm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      73
      3350
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3170
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2682
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2052
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1845
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1775
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      129
      1424
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe