Muuttuuko muslimimies kun menee naimisiin?

ritu89

Eli kun mennään naimisiin niin kuinka yleistä on että mies muuttuu sen jälkeen omistushaluiseksi, mustasukkaiseksi ja määräileväksi?

26

221

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritu89

      Saisko jotain asiallisia kommentteja kitos.

      • Muuttuva tekijä

        Jos tämän palstan miehiä ja naisiakin on uskominen, niin kyllä muuttuu.


    • 8+9

      Miksi epäilet? Onko aihetta, niin ei kannta ryhtyä jos jo tässä vaihessa alat epäillä miehen aitoutta.

    • Näi o

      Ei muslimimies mihinkään muutu. Vaimo sen sijaan muuttuu isän omaisuudesta miehen omaisuudeksi.

    • sika amatullah

      Suomineito voi unohtaa illanvieton ystävättärien kanssa ja miespuoliset ystävät.

      Toisaalta tilaisuudet pettää miestään vähenevät huomattavasti mikä voi olla hyvä asia tietäen eloveenan löyhän moraalin...

    • ritu89

      No enpä ole viettänyt iltoja kavereiden kanssa ennenkään ja miespuolisiin ei tarvitse pitää yhteyttä suhteen aikana joten en ole siitä pätkääkään huolissaan.

    • RakkaudellaVaimonen

      Heipä hei. Onpas taas "asiallisia" vastauksia... Lähinnä ihmisiltä jotka tykkäävät vihailla muslimeita, näemmä. En ymmärrä mikä heitä niin rassaa. Kyllä, muslimit ja muslimimaat ovat olleet uutisissa. Tiedän myös että joissain maissa tapahtuu kamalia asioita ja uskonnon nimissä tehdään mitä hirveämpiä tekoja. Tiesittekö että myös kristityt tekevät kamalia asioita, kuin myös hindut, juutalaiset yms... Haluiasin muistuttaa että tämä palsta on ihmissuhteille. Ei politiikalle tai kanava rasistisille pahanolon purkauksille.

      Mutta oli miten oli, otetaan tähän väliin yksi kommentti ihmiseltä joka oikeasti on muslimin kanssa naimisissa. Ei minun mieheni muuttunut. Sama kultainen ihminen nyt kuin ennen avioliittoa. Ehkä jos pitää jotain keksiä, hän on vastuullisempi. Hän ottaa avioliiton ja aviomiehen roolin vakavasti.

      • 6+5

        Politiikka ei tähän mitenkään edes liity, vaan täys eri kulttuuri, tavat ja moraali. Sulla se taita olla joku kauna muita kohtaan.


      • RakkaudellaVaimonen
        6+5 kirjoitti:

        Politiikka ei tähän mitenkään edes liity, vaan täys eri kulttuuri, tavat ja moraali. Sulla se taita olla joku kauna muita kohtaan.

        Eipä liity ei politiikka tähän. Mutta aika monet tuovat asian esille monissa keskusteluissa ja käyttävät sitä polttoaineena yrittäessään todistaa muslimien huonoutta. Voin kyllä avoimesti myöntää, että en pidä siitä tavasta millä monet tänne kirjoittavat. Varsinkin sellaiset ihmiset joiden kirjoitukset kumpuavat ennakkoluuloista ja tietämättömyydestä. Minun miehelläni on ehkä erilainen kulttuuri (ruoka, pyhäpäivät yms), tavatkin jollain tasolla, mutta moraali on aivan samanlainen kuin kenellätahalla korkean moraalin omaavalla suomalaisella.


      • kkkkkn
        RakkaudellaVaimonen kirjoitti:

        Eipä liity ei politiikka tähän. Mutta aika monet tuovat asian esille monissa keskusteluissa ja käyttävät sitä polttoaineena yrittäessään todistaa muslimien huonoutta. Voin kyllä avoimesti myöntää, että en pidä siitä tavasta millä monet tänne kirjoittavat. Varsinkin sellaiset ihmiset joiden kirjoitukset kumpuavat ennakkoluuloista ja tietämättömyydestä. Minun miehelläni on ehkä erilainen kulttuuri (ruoka, pyhäpäivät yms), tavatkin jollain tasolla, mutta moraali on aivan samanlainen kuin kenellätahalla korkean moraalin omaavalla suomalaisella.

        Samaa mieltä. Kristityt tekevä myös kamalia asioita. Itse olen kristityn ulkomaalaisen ex vaimo ja kaikkea pahaa maan ja taivaan väliltä ennätti tekemään.


      • n.n.
        kkkkkn kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kristityt tekevä myös kamalia asioita. Itse olen kristityn ulkomaalaisen ex vaimo ja kaikkea pahaa maan ja taivaan väliltä ennätti tekemään.

        Erojakin löytyy. Tämän päivän kristityt eivät puolustele sikamaisuuksiaan uskonnolla, muslimeilla eri juttu.


      • RakkaudellaVaimonen
        n.n. kirjoitti:

        Erojakin löytyy. Tämän päivän kristityt eivät puolustele sikamaisuuksiaan uskonnolla, muslimeilla eri juttu.

        Jos poliitikot perustelevat tekojaan uskonnolla, miten se vaikuttaa tavalliseen ihmiseen, joka asuu Suomessa?

        Jos joku puolustelee omaa huonoa käytöstään uskonnolla, se ei ole uskonnon vika. Eikä se tee samanuskontokunnan jäsenistä universaalisti huonoja. Hän tekee sen siksi, että on persoonana urpo ihminen. :)


    • ritu89

      Tiedän kyllä että moni ihminen vihaa muslimeja ja lähinnä siitä syystä mitä uutiset suoltaa. Yleensä nämä vihan tunteet kai johtuu siitä että kuvitellaan asioita kun ei ole oikeaa tietämystä asioista. En ole kristitty sen enempää kun muslimikaan. Kaikkien uskontojen nimissä tehdään pahoja asioita joten minä en tuomitse ketään vain uskonnon takia.
      Mua kiinnostaa aihe lähinnä siitä syystä että tiedän että mieheni ottaa avioliiton vakavasti (vakavammin kun minä) ja siksi mietin tuleekohan mulle jotain yllätyksiä kun ollaan menty naimisiin, eli katsooko hän että hänellä silloin on jotain oikeuksia minuun enemmän kun nyt kenties.
      Tällä hetkellä ollaan tehty aika hyvin kompromisseja kulttuurierojen vuoksi eli minä en ehkä elä ihan tyypillistä suomalaisen vaimon elämää vaan asetun "naisen" rooliin kotona ja hoidan "naisten" tehtävät ja hän puolestaan on perheen pää. Tähän ei kuitenkaan liity mitkään alistamiset ym vaan molemmat kunnioittaa toista ja koskaan ei olla riidelty tai edes oltu erimieltä mistään.

      • n.n.

      • Eipäkestä
        n.n. kirjoitti:

        Voit varmaan mainitakin sitten pari esimerkkiä buddhalaisten ja kristittyjen pahoista tekemisistä joissa uskonto liittyy oleellisesti asiaan?

        Tyyliin boko haramin tekoset nigeriassa tai isis:n toiminta http://yle.fi/uutiset/kurdilahteet_isis_surmasi_80_ihmista_jotka_eivat_kaantyneet_islamiin/7415476

        Tässä muutama linkki.

        Tyyliin boko haram:
        http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-balaka

        Kaupanpäällisiksi 10 muuta:
        http://www.alternet.org/tea-party-and-right/10-worst-terror-attacks-extreme-christians-and-far-right-white-men


      • n.n.
        Eipäkestä kirjoitti:

        Tässä muutama linkki.

        Tyyliin boko haram:
        http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-balaka

        Kaupanpäällisiksi 10 muuta:
        http://www.alternet.org/tea-party-and-right/10-worst-terror-attacks-extreme-christians-and-far-right-white-men

        Täytyypä nostaa hattu Anti-balakalle taistelussa islamia vastaan. Muissa tapauksissa uskonnolliset vaikutukset erittäin epämääräisiä ja tulkinnanvaraisia ja timothy mcVeinin osalta ei edes sen vertaa.

        Ja kyseessä oli yksittäishenkilöt, eivät järjestöt tai jopa valtiot kuten muslimien tapauksissa.


      • Eipäkestä
        n.n. kirjoitti:

        Täytyypä nostaa hattu Anti-balakalle taistelussa islamia vastaan. Muissa tapauksissa uskonnolliset vaikutukset erittäin epämääräisiä ja tulkinnanvaraisia ja timothy mcVeinin osalta ei edes sen vertaa.

        Ja kyseessä oli yksittäishenkilöt, eivät järjestöt tai jopa valtiot kuten muslimien tapauksissa.

        Harmi ettei kelvannut. Mutta et voi väittää etteikö uskonnolliset motiivit olisi vaikutteita monissa tapahtumissa. Sen haluaisin tietää että, mitenkäs ne valtiot liittyvät kenenkään suomalaisen parisuhteeseen?


      • Chom chom
        n.n. kirjoitti:

        Voit varmaan mainitakin sitten pari esimerkkiä buddhalaisten ja kristittyjen pahoista tekemisistä joissa uskonto liittyy oleellisesti asiaan?

        Tyyliin boko haramin tekoset nigeriassa tai isis:n toiminta http://yle.fi/uutiset/kurdilahteet_isis_surmasi_80_ihmista_jotka_eivat_kaantyneet_islamiin/7415476

        Menee ohi aiheen, ja voidaan kiistellä, kuka milläkin historian kaudella on ollut pahin, mutta vaikka buddhalaisuus mielletäänkin rauhanomaiseksi uskonnoksi tai filosofiaksi, buddhalaisuuttakin on käytetty oikeutuksena erinäisille poliittisille pyrkimyksille, väkivaltaisillekin. Viime vuosina esim. Burmassa/Myanmarissa ja Sri Lankassa. Vietnamin sodan aikana joillakin buddhalaisilla lahkoilla oli oma armeijansa, jotkin taas toimivat rauhanliikkeissä. Buddhalaisten ja kristittyjen välit eivät todellakaan olleet parhaimmasta päästä, mitä valtaapitävät käyttivät hyväkseen. Se, mitä ihmiset uskonnon nimissä ja sen sanomaa vääristellen tekevät, ei kai silti tee kumpaakaan uskontoa itsessään toistaan pahemmaksi?


    • 9+8

      Tuosta muslimi-aiheesta... siis mua henk.kohtaisesti aivan raivostuttaa nykynuorten "muslimien" käyttäytyminen. Tullaan toiseen maahan, jossa täysin eri kullttuuri ja omat käytännöt, tavat, arvot, perinteet. Korostetaan sitä muslimien olemista ja sitä muka oikea elämää ja mitä kaikea sontaa, samalla istutaan terassilla, juodaan, poltetaan ja naisia pokataan. Naiset ihan samoja, monenko kerran nähty huivi päässä perse paljaana. Niin kaksoismoralismia ettei pahempa missään muussa uskonnossa nähnyt. Oksettava koko uskonto.

    • ritu89

      En nyt varsinaisesti edes huomaa että mun mies on muslimi, siis hän ei rukoile 5 kertaa päivässä (käy kyllä moskeijassa silloin tällöin). Hän ei vaadi mun käyttämään mitään huntuja jne. Lähinnä siisteydestä sen huomaa, kaikki pitää olla puhdasta. Hän sanoo että hänelle islaminusko on lähinnä sitä että omassa elämässään pyrkii olemaan mahdollisimman hyvä ihminen ja olla tekemättä pahoja asioita muille. Hän ei käytä alkoholia (korkeintaan 2 olutta kerrallaan).
      Hän ei koskaan lähde näihin islam/kristityt väittelyihin. Hän hyväksy minut sellaisena kun olen, en siis ole kristitty.

    • noinhan se menee

      Just tyyppilistä ... ei käytä alkoholia PAITSI se 2 olut.... miksi ei lähde koko uskonnosta sitten, jos ei rukoile eikä ole muslimi muutenkaan.

      Kun itselleen sopii niin vedetään se "olen muslimi ja islam sanoo noin" kun tilanne on toisenlainen niin väitetään ettei uskonnolla ole väliä, kaikki samassa ihmisessä mutta sopivasti tilanteen mukaan.

      • Anttirasisti

        "miksi ei lähde koko uskonnosta sitten"

        Islamista luopuminen ei ole niin helppoa. Kehitysmaissa mennee henki "jumalan" hylkäämisestä, länsimaissa ei jollei veli hassan suivaannu täysin. Mutta koska riski on olemassa, helpompi olla näennäismuslimi ja käydä aina välillä moskeijassa näyttäytymässä.


      • 1+5
        Anttirasisti kirjoitti:

        "miksi ei lähde koko uskonnosta sitten"

        Islamista luopuminen ei ole niin helppoa. Kehitysmaissa mennee henki "jumalan" hylkäämisestä, länsimaissa ei jollei veli hassan suivaannu täysin. Mutta koska riski on olemassa, helpompi olla näennäismuslimi ja käydä aina välillä moskeijassa näyttäytymässä.

        Mikä todistaa vain sen että uskonto on mätää ja mitään hyvää siinä ei ole, kun siitä ei voi luopua jos omat arvot ja periaatteet menevät ristiin uskonon kanssa. Jatketaan tuota kaksoismoralismia, että käytettään uskontoa peittääkseen omat p''askat.


      • YouCan'tWin

        Niin tai näin aina väärin. Jos ihminen menee täysin islamin ohjeiden mukaan, se on paha. Jos menee oman mielen mukaan, se on paha.

        Aivan, unohdin... "Ei saa mennä muslimin kaa, kun ne on tyhmii. Oon lukenu netistä huonoi juttui niistä. Ja kerran näin semmosen, jol oli huivi!!1! Oli kyl outoo se... En ite tunne yhtään, mut musta tuntuu et ne ei oo kivoja... Koska vieraat asiat on hirveen pelottavia ja siksi vaarallisia! Niin ja terroristit! Ihan hiton kuumottavia ne terroristit!1!"


      • Anttirasisti
        YouCan'tWin kirjoitti:

        Niin tai näin aina väärin. Jos ihminen menee täysin islamin ohjeiden mukaan, se on paha. Jos menee oman mielen mukaan, se on paha.

        Aivan, unohdin... "Ei saa mennä muslimin kaa, kun ne on tyhmii. Oon lukenu netistä huonoi juttui niistä. Ja kerran näin semmosen, jol oli huivi!!1! Oli kyl outoo se... En ite tunne yhtään, mut musta tuntuu et ne ei oo kivoja... Koska vieraat asiat on hirveen pelottavia ja siksi vaarallisia! Niin ja terroristit! Ihan hiton kuumottavia ne terroristit!1!"

        Islam on lukuisia kansainvälisiä ihmisoikeuksia tallova "uskonto", ja muslimimaat eivät pysty/halua asiaa korjaamaan.

        Uskon kyllä sinua "kuumottavat" partaiset terroristit jotka rynnäkkökiväärit kädessä silmät kiiluen huutavat "Allah akbar".


    • kale11

      Ehei, ei muslimeissa mitään vikaa ole. Nytkin harventavat toisiaan oikein urakalla mikä on koko maailmaa ajatellen oikein hyvä asia.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe