Aina vaan vaihtopenkillä

pimppaloora

Selailin tuossa facen kaverilistaa ja laskeskelin, että kuusi kaveriani on mennyt tänä kesänä naimisiin, kaksi on kihlautunut, kaksi on saanut lapsen ja ainakin kolme on aloittanut uuden suhteen. Tänään on vielä yhdet häät lisää.
Julkkistenkin häitä on juhlittu ihan kiitettävästi.

Ihania uutisiahan nämä on, mutta saa kyllä haikealle mielelle kun ei sellaista ole itselle näköpiirissä varmaan koskaan. Yritä siinä sit istua urheasti hymyillen siellä kirkon vaihtopenkillä ja odottaa omaa vuoroa, jota ei välttämättä koskaan tule.

Kai sitä nyt ainakin haaveilla saa. Onko muilla hää- ja/tai lapsihaaveita?

58

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujo atm40

      Taidat olla vaan nirso vai kokemuksesta valikoiva?

      • fdfddfdf

        Veikkaan, että jokin sitoutumiskammo puheiden perusteella.


    • fdfddfdf

      Ei kannata verrata itseään muihin. Ja miksi ei olisi koskaan näköpiirissä? Olethan kuitenkin miesten mieleen ja vaikutat muutenkin empaattiselta ihmiseltä. Ei ole itsellä vielä hää- ja/tai lapsihaaveita, kun pitäisi ensiksi se nainen löytää. Sekin tuntuu niin mahdottomalta tehtävältä.

    • kiltti atm

      Mennäänkö naimisiin?

    • ätmi

      Olet muistaakseni aikaisemmin sanonut, ettet edes etsi miestä vakavalla mielellä. Se vähän syö uskottavuutta tältä huokailultasi.

    • <<>>

      Joo, haaveilen sellaisista 22 euroa/minuutti maksavista häistä, joita maksetaan vielä avioeronkin voimaantulon jälkeen.

      Olen vissiin samaa ikäluokkaa ap:n kanssa, ja omassa tuttavapiirissä nopeimmat ovat viettäneet jo toisetkin häänsä.Kyllä se rakkaus, joka kestää myötä- ja vastamäet on vaan niin liikkistä.

    • grow up

      Jaha. Vonkausta, huomion hakua ja egoboostia hakusessa muijalta joka ei "ole valmis suhteeseen." Vaihteeksi strategiana sääli. Virkistävää? Not.

      • Mun elämäntilanteeni vuoksi en voi aloittaa suhdetta, ennen kun asiat on kunnossa. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö mä haluaisi suhdetta.

        Ja kuten kirjoitin, kai sitä haaveilla saa.


      • ujo atm40
        pimppaloora kirjoitti:

        Mun elämäntilanteeni vuoksi en voi aloittaa suhdetta, ennen kun asiat on kunnossa. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö mä haluaisi suhdetta.

        Ja kuten kirjoitin, kai sitä haaveilla saa.

        Kerroit aikaisemmin ettei ole mt-ongelmaa, mutta myöhemmin kerroit että ahdistuit työpaikalla ja nyt toivut.


      • grow up
        pimppaloora kirjoitti:

        Mun elämäntilanteeni vuoksi en voi aloittaa suhdetta, ennen kun asiat on kunnossa. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö mä haluaisi suhdetta.

        Ja kuten kirjoitin, kai sitä haaveilla saa.

        Pimppaloora 14.8.2014 00:05:

        "Eihän mulle olekaan vaikea löytää miestä. Mä en vaan nyt halua mitään seurustelua."


      • ujo atm40 kirjoitti:

        Kerroit aikaisemmin ettei ole mt-ongelmaa, mutta myöhemmin kerroit että ahdistuit työpaikalla ja nyt toivut.

        Ahdistuin huonoon työilmapiiriin ja halusin pois juuri siksi etten polta itseäni loppuun. Mt-ongelmista ei siis ole kyse.


      • grow up kirjoitti:

        Pimppaloora 14.8.2014 00:05:

        "Eihän mulle olekaan vaikea löytää miestä. Mä en vaan nyt halua mitään seurustelua."

        Niin, kuinka vaikeaa se on ymmärtää, ettei vaan nyt voi seurustella? Haluan, että asiat on kunnossa ennen sitä.
        Kyllä mä silti joka päivä siitä haaveilen.


      • grow up
        pimppaloora kirjoitti:

        Niin, kuinka vaikeaa se on ymmärtää, ettei vaan nyt voi seurustella? Haluan, että asiat on kunnossa ennen sitä.
        Kyllä mä silti joka päivä siitä haaveilen.

        Tekeydy nyt sit vielä tyhmäksi, jei. Sanoit että et_halua. Haaveilet jostakin mitä et halua. Yea right.


      • grow up kirjoitti:

        Tekeydy nyt sit vielä tyhmäksi, jei. Sanoit että et_halua. Haaveilet jostakin mitä et halua. Yea right.

        Sit kun sulla on kokemusta ihmissuhteista ja sosiaalisesta kanssakäymisestä, niin voit ehkä enemmänkin alkaa tulkita tuntemattomien naisten kirjoituksia palstalla. Sitä ennen suosittelen käytöstapojen harjoittelua ja keskittymistä kirjoituksen kokonaisuuteen, eikä niinkään yksittäiseen sanaan.

        Syy miksi en halua on se, että en voi.


      • 12+7
        pimppaloora kirjoitti:

        Ahdistuin huonoon työilmapiiriin ja halusin pois juuri siksi etten polta itseäni loppuun. Mt-ongelmista ei siis ole kyse.

        Miten niin ahdistuksessa ei ole kysymys mt-ongelmasta? Tai kyvyttömyydessä aloittaa suhdetta?

        Vastasit aiemmin, ettei sinulla ole sairautta. Mielenterveys (mt) ei ole kuitenkaan sairauden puuttumista. Mielenterveys on mm. sitä, että kykenee läheiseen ihmissuhteeseen/parisuhteeseen. Sinä olet nyt usean kerran kirjoittanut, että haluat selvittää ongelmasi, ennen kuin mietit vakavampaa suhdetta.


      • 12+7 kirjoitti:

        Miten niin ahdistuksessa ei ole kysymys mt-ongelmasta? Tai kyvyttömyydessä aloittaa suhdetta?

        Vastasit aiemmin, ettei sinulla ole sairautta. Mielenterveys (mt) ei ole kuitenkaan sairauden puuttumista. Mielenterveys on mm. sitä, että kykenee läheiseen ihmissuhteeseen/parisuhteeseen. Sinä olet nyt usean kerran kirjoittanut, että haluat selvittää ongelmasi, ennen kuin mietit vakavampaa suhdetta.

        No eihän tavallinen ahdistava tilanne ole mt-sairaus. Sellaiseksi se olisi voinut mennä jos olisin siihen paikkaan jäänyt. Niin on monille käynytkin.

        Työpaikan huonot työolot ei liity mitenkään mun suhdeasioihini.
        Koen mun nykyisen työttömyyden ja opintojen aloittamisen nyt esteenä suhteelle. Unelmatilanne olisi se, että löytyisi duunipaikka täältä läheltä jonka ohessa voisin suorittaa ne opinnot.
        Kykenen suhteeseen ja olen ollutkin vain pitkissä suhteissa. Se miksi niistä ei ole avioliittooa asti ollut, niin syitä on monia, myös itsessäni.


      • grow up
        pimppaloora kirjoitti:

        Sit kun sulla on kokemusta ihmissuhteista ja sosiaalisesta kanssakäymisestä, niin voit ehkä enemmänkin alkaa tulkita tuntemattomien naisten kirjoituksia palstalla. Sitä ennen suosittelen käytöstapojen harjoittelua ja keskittymistä kirjoituksen kokonaisuuteen, eikä niinkään yksittäiseen sanaan.

        Syy miksi en halua on se, että en voi.

        Aika onnetonta räpiköintiä kun huomasit omat ristiriitaset kirjotuksesi. Sattuuhan se katsoa peiliin. Sun kannattaa harjotella peiliin katsomista kunnolla ennen seuraavaa suhdetta. Harvemmin sun ikäluokan miehet kattoo tollasta epäkypsää diivailua kovinkaan pitkään.


      • n1979
        pimppaloora kirjoitti:

        No eihän tavallinen ahdistava tilanne ole mt-sairaus. Sellaiseksi se olisi voinut mennä jos olisin siihen paikkaan jäänyt. Niin on monille käynytkin.

        Työpaikan huonot työolot ei liity mitenkään mun suhdeasioihini.
        Koen mun nykyisen työttömyyden ja opintojen aloittamisen nyt esteenä suhteelle. Unelmatilanne olisi se, että löytyisi duunipaikka täältä läheltä jonka ohessa voisin suorittaa ne opinnot.
        Kykenen suhteeseen ja olen ollutkin vain pitkissä suhteissa. Se miksi niistä ei ole avioliittooa asti ollut, niin syitä on monia, myös itsessäni.

        Miksi työttömyys/opiskelu estäisi seurustelun???


      • Ikisinkku M
        pimppaloora kirjoitti:

        No eihän tavallinen ahdistava tilanne ole mt-sairaus. Sellaiseksi se olisi voinut mennä jos olisin siihen paikkaan jäänyt. Niin on monille käynytkin.

        Työpaikan huonot työolot ei liity mitenkään mun suhdeasioihini.
        Koen mun nykyisen työttömyyden ja opintojen aloittamisen nyt esteenä suhteelle. Unelmatilanne olisi se, että löytyisi duunipaikka täältä läheltä jonka ohessa voisin suorittaa ne opinnot.
        Kykenen suhteeseen ja olen ollutkin vain pitkissä suhteissa. Se miksi niistä ei ole avioliittooa asti ollut, niin syitä on monia, myös itsessäni.

        Ihan ystävän neuvona, itse olen varmaan elämäni parhaat naiset menettänyt sen vuoksi kun en ole ajatellut olevani riittävästi kun olen ollut työttömänä ja jos voisin aikakoneella palata ajassa toimisin toisin kuin olen toiminut. Mielestäni se on silti miehelle ihan hyvä syy välttää suhdetta mutta naiselle sen ei luulisi olevan niin iso ongelma ja se että jos sattuisit löytämään hyvän miehen tuossa nykytilanteessasi jostain kauempaa ja se jopa helpottaisi asioita kun et ole sidottu mihinkään.


      • 8+12
        pimppaloora kirjoitti:

        No eihän tavallinen ahdistava tilanne ole mt-sairaus. Sellaiseksi se olisi voinut mennä jos olisin siihen paikkaan jäänyt. Niin on monille käynytkin.

        Työpaikan huonot työolot ei liity mitenkään mun suhdeasioihini.
        Koen mun nykyisen työttömyyden ja opintojen aloittamisen nyt esteenä suhteelle. Unelmatilanne olisi se, että löytyisi duunipaikka täältä läheltä jonka ohessa voisin suorittaa ne opinnot.
        Kykenen suhteeseen ja olen ollutkin vain pitkissä suhteissa. Se miksi niistä ei ole avioliittooa asti ollut, niin syitä on monia, myös itsessäni.

        En kirjoittanut "mt-sairaudesta" (mikä tuo käyttämäsi mielenterveyssairaus-termi on?) mitään.

        Suomen kielen sanakirjan mukaan mielenterveys on psyykkistä hyvinvointia ja riittävää sopeutumista sosiaaliseen ja muuhun ympäristöön. Koetko, että ahdistus on psyykkistä hyvinvointia? Tai työpaikan kokeminen mahdottomaksi (työkavereiden vuoksi!) sopeutumista?


      • Epäkypsyys
        grow up kirjoitti:

        Aika onnetonta räpiköintiä kun huomasit omat ristiriitaset kirjotuksesi. Sattuuhan se katsoa peiliin. Sun kannattaa harjotella peiliin katsomista kunnolla ennen seuraavaa suhdetta. Harvemmin sun ikäluokan miehet kattoo tollasta epäkypsää diivailua kovinkaan pitkään.

        on juuri se, mikä ap:n teksteistä paistaa! Keski-ikäinen eukko ja jutut samaa tasoa, kuin joillain amisliisoilla. Hänen tyyliään matkien: ei jatkoon todellakaan.


      • kurppienvallankumous
        Epäkypsyys kirjoitti:

        on juuri se, mikä ap:n teksteistä paistaa! Keski-ikäinen eukko ja jutut samaa tasoa, kuin joillain amisliisoilla. Hänen tyyliään matkien: ei jatkoon todellakaan.

        Kateelliset naiset haistaa veren ja saapuu haikalojen lailla paikalle, kun palstan miesten suosioon noussut "alfanaaras" osoittaa heikkouden merkkejä. Äkkiä, äkkiä! Syöstään kuningatar valtaistuimeltaan!


      • grow up kirjoitti:

        Aika onnetonta räpiköintiä kun huomasit omat ristiriitaset kirjotuksesi. Sattuuhan se katsoa peiliin. Sun kannattaa harjotella peiliin katsomista kunnolla ennen seuraavaa suhdetta. Harvemmin sun ikäluokan miehet kattoo tollasta epäkypsää diivailua kovinkaan pitkään.

        No sitä peiliin katseluahan tässä koko ajan tehdäänkin!
        Siksi en ole suinpäin ryntäämässä suhteeseen jokaisen puhelinnumeron pyytäjän kanssa.
        Ainakin mä sentään teen asioilleni jotain...


      • 8+12 kirjoitti:

        En kirjoittanut "mt-sairaudesta" (mikä tuo käyttämäsi mielenterveyssairaus-termi on?) mitään.

        Suomen kielen sanakirjan mukaan mielenterveys on psyykkistä hyvinvointia ja riittävää sopeutumista sosiaaliseen ja muuhun ympäristöön. Koetko, että ahdistus on psyykkistä hyvinvointia? Tai työpaikan kokeminen mahdottomaksi (työkavereiden vuoksi!) sopeutumista?

        Mä olen hyvä sopeutumaan erilaisiin porukoihin ja paikkoihin. Viihdyin hyvin vuosia työssäni ja työkavereiden kanssa viihdyttiin vapaa-ajallakin.

        Kiristyvä taloustilanne ja jatkuvat lomautukset saivat työporukan pois tolaltaan ja siitä se kaikki alkoi. Työnjohdon henkilökohtaiset ongelmat vaikuttivat työpaikalla asti heidän kyvyttömyytenään hoitaa tehtäviään.
        Stressi ja lisääntynyt työtaakka sekä työporukan heikentynyt ilmapiiri alkoivat viedä yöunia ja siinä vaiheessa minä ja kaksi muuta sitten havahduimme lähtemään.
        Mun mielestä tuossa nyt ei ole mt-asioista kyse jos ymmärtää ajatella omaa parastaan ja lähteä ajoissa.

        Paras ratkaisu ikinä. Enkä kadu hetkeäkään.


      • grow up
        pimppaloora kirjoitti:

        No sitä peiliin katseluahan tässä koko ajan tehdäänkin!
        Siksi en ole suinpäin ryntäämässä suhteeseen jokaisen puhelinnumeron pyytäjän kanssa.
        Ainakin mä sentään teen asioilleni jotain...

        Et sä ole peiliin uskaltanut katsoa, eikä sulla ole aikomustakaan, koska projisoit vihasi noin lujasti mm. meikäläiseen mua täysin tuntematta. Peiliin katsominen vie aikansa, käytä se aika hyvin, mieti mitä sulle on täällä sanottu. Ja toi kurppavallankumous-tyyppi tietty haluaa miellyttää sua, koska oot kiehtova pimpsukka. Kyllä sä miehet tiedät jo sun iässä. Mä oon kuitenkin jo useita suhteita nähnyt mies joka pitää hyvän etäisyyden sun kaltaisiin hedelmäkakkuihin. Just ton kypsyys-asian takia. Näytät olevan niin perso huomiolle että mies pelkää että lähet kenen tahansa mahollisesti paremman matkaan.


      • grow up kirjoitti:

        Et sä ole peiliin uskaltanut katsoa, eikä sulla ole aikomustakaan, koska projisoit vihasi noin lujasti mm. meikäläiseen mua täysin tuntematta. Peiliin katsominen vie aikansa, käytä se aika hyvin, mieti mitä sulle on täällä sanottu. Ja toi kurppavallankumous-tyyppi tietty haluaa miellyttää sua, koska oot kiehtova pimpsukka. Kyllä sä miehet tiedät jo sun iässä. Mä oon kuitenkin jo useita suhteita nähnyt mies joka pitää hyvän etäisyyden sun kaltaisiin hedelmäkakkuihin. Just ton kypsyys-asian takia. Näytät olevan niin perso huomiolle että mies pelkää että lähet kenen tahansa mahollisesti paremman matkaan.

        Sovitaan niin :)


      • Kikkelillinen kurppa
        kurppienvallankumous kirjoitti:

        Kateelliset naiset haistaa veren ja saapuu haikalojen lailla paikalle, kun palstan miesten suosioon noussut "alfanaaras" osoittaa heikkouden merkkejä. Äkkiä, äkkiä! Syöstään kuningatar valtaistuimeltaan!

        täytyy minun sitten olla. En tosin ole mitään valtaistuimia havainnut, vaan epäkypsää argumentointia.


      • neiti ruiskukka
        8+12 kirjoitti:

        En kirjoittanut "mt-sairaudesta" (mikä tuo käyttämäsi mielenterveyssairaus-termi on?) mitään.

        Suomen kielen sanakirjan mukaan mielenterveys on psyykkistä hyvinvointia ja riittävää sopeutumista sosiaaliseen ja muuhun ympäristöön. Koetko, että ahdistus on psyykkistä hyvinvointia? Tai työpaikan kokeminen mahdottomaksi (työkavereiden vuoksi!) sopeutumista?

        Mutta puhuit mielenterveysongelmasta, jota normaaliin elämään kuuluva väliaikainen ahdistuksen tunne ei ole. Eri asia sitten jos ahdistus jatkuu pitkään ja aiheuttaa kaikkea muutakin hankaluutta normaaliin elämään. Ei noita diagnooseja ihan noin heppoisin perustein jaella, johan tässä itse kukin ois muuten mielenterveysongelmainen.


      • seli seli
        Kikkelillinen kurppa kirjoitti:

        täytyy minun sitten olla. En tosin ole mitään valtaistuimia havainnut, vaan epäkypsää argumentointia.

        Kypsää onkin tuollainen hyökkäily muka jonkun loogisuuden nimissä.


    • 12+14

      Niin, kyllähän nää tällaiset asiat aina sellaisen luuseriolon tuovat itsellekin, mutta nopeasti se ohi menee. Ei auta vain jäädä murehtimaan.

      Oot kuitenkin muistaakseni aikaisemmin kirjoitellut, että elämäntilanteestasi johtuen et kovin vakavalla mielellä etsisi miestä. Ei muuta kuin se epävarmuus pois, ja avoimin mielin, sillä ties vaikka menettäisit sen kaikista parhaimman kumppanin vain, koska et "nykyisessä tilanteessasi" uskalla heittäytyä. Ainakin palstalle kirjoittelet sen verran fiksuja, että eiköhän sulle vientiä ole.

    • ATMaisteri

      "Mun elämäntilanteeni vuoksi en voi aloittaa suhdetta, ennen kun asiat on kunnossa. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö mä haluaisi suhdetta.

      Ja kuten kirjoitin, kai sitä haaveilla saa."

      Etkös jossain ketjussa kirjoittanut että olet kouluttautumassa uuteen ammattiin?

      Ei sinun tarvitse odotella että omat tulosi nousevat ennen kuin voit etsiä hyväpalkkaista koulutettua statusmiestä jonka kanssa on varaa komeisiin häihin ja 300 neliön taloon järven rannalla...ei miehiä kiinnosta millaiset tulosi ovat.

      • aisurin valinta

        Hän yrittää vain laihduttaa. Eivät statusmiehet läskilutkaan tyydy.


    • ATM-aisurille jämät

      Kuulut sille miehelle joka korkkasi neitsyytesi ja puhtaan rakkautesi.

      Älä nyt vanha huora ala täällä AT-miesten sääliä hakemaan omista valinnoistasi.

    • rikas atm 35

      Paljonko tarviit rahaa että asias on kunnossa?

    • amazinggrace

      Minusta on hienoa, että sinulla on kuitenkin yritystä ja kiinnostusta parisuhteeseen! Älä murehdi, eiköhän se tule, kun on tullakseen. Ei kannata ainakaan jäädä asiaa märehtimään, mieluummin elä ja tee asioita, jotka sinua kiinnostavat ja tekevät onnelliseksi. (en sano että märehtisit, kun en sinua tunne, mutta kirjoitinpa nyt kuitenkin).

      Olen itse 34-vuotias nainen, eikä minulla ole mitään mainittavaa kiinnostusta löytää itselleni miestä. Myöskään biologinen kello ei tikitä. Luultavasti minulta puuttuu joku tuontyyppiseen toimintaan tarvittava juttu, mutta esimerkiksi pelkästään miehen koskettelun ajatteleminen saa minussa lähinnä inhonväristyksiä aikaan. Nautin elämästä tällaisena kuin se nyt on: opiskelen, teen duunia ja matkustelen.

      Mukavaa syksyä!

      • Kiitti kivasta kommentista!
        Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa.
        En mäkään lapsia enää tän ikäisenä aloita tekemään, mutta suhteen haluan ja naimisiinkin, sitten kun aika on oikea. Ja todellakin kaipaan miestä myös fyysisesti ja tietty myös henkisesti.

        Asiaa en päivittäin murehdi tietenkään. Nyt se vaan lävähti silmille kun noita hääkuvia putkahtelee joka päivä eteen.
        Muu elämä on aika aktiivista menemistä ja tekemistä ja olen sen tyylinen, että en jää yksin kotiin miettimään. Lähden vaikka yksin jos ei kavereita ole tarjolla :)

        Etköhän tää tästä :)


    • nainen88.

      Oon kieltäytyny menemästä yksiinkään häihin tai tapaamasta yhtäkään lasta. Olen sillä tapaa rasisti että ystävikseni kelpaavat vain sinkut ja lapsettomat pariskunnat. Lapset ok jollei niistä puhu eikä raahaa mukanaan. Ystäväni ovat rakkainta maailmassa, heitä on sopivasti ja en tunne minkäänlaista vajavaisuutta tai huonommuutta heidän seurassa koska olen valinnut heidän tarkoin. ♥♥♥♥
      En ole aikeissa mennä naimisiin tai saada lapsia. En unelmoi semmoisista.

    • Jaa’a. Pitää nyt kyllä sanoa, etten oikeastaan ole koskaan kuvitellut itselleni mitään satuhäitä tai kärsinyt vauvakuumeesta. Itselleni sopivan miehen kyllä haluaisin löytää, mutta en tosiaan olisi ketään naimisiin vaatimassa missään vaiheessa. Jotenkin pidän avioliittoa vähän turhanaikaisena virityksenä, jolla ei ainakaan nykyään ole parisuhteen kestämisen kannalta mitään merkitystä. Muuten kyllä haluaisin ihan pitkän suhteen (mielellään koko loppuelämän pituisen), ja kaipa minä suostusin naimisiinkin menemään, jos se Täydellinen Mies minua sellaiseen pyytäisi ja asia olisi hänelle tärkeä.

      • Gentle Man

        Silläkin uhalla että vaikutan epäromanttiselta ja tylsältä, minusta useimmat häät ovat melkoista tuhlausta. En ole tarkemmin kysellyt budjeteista kavereiltani, mutta tyypillisesti mennään luokassa 10 000e - johon ei sisälly vaatteet, stailaus, ja ties mitä pikkukuluja joista muodostuu äkkiä melkoinen virta. Satuhäistä joutunee maksamaan reippaasti kalliimmin. Onko ihan oikeasti sen arvoista...löytyisikö rahalle muuta kohdetta?

        Tietysti jos 10 000-20 000e on pikkusumma, mikäpä siinä. Itse veikkaan että suurimmalta osalta ei löydy tililtä edes tuota kymppitonnia, vaan ihan kaikki säästöt menee ja päälle otetaan velkaakin. Vain siksi ettei näytettäisi kavereita ja naapureita huonommilta?

        No, kukin tavallaan.


      • Gentle Man kirjoitti:

        Silläkin uhalla että vaikutan epäromanttiselta ja tylsältä, minusta useimmat häät ovat melkoista tuhlausta. En ole tarkemmin kysellyt budjeteista kavereiltani, mutta tyypillisesti mennään luokassa 10 000e - johon ei sisälly vaatteet, stailaus, ja ties mitä pikkukuluja joista muodostuu äkkiä melkoinen virta. Satuhäistä joutunee maksamaan reippaasti kalliimmin. Onko ihan oikeasti sen arvoista...löytyisikö rahalle muuta kohdetta?

        Tietysti jos 10 000-20 000e on pikkusumma, mikäpä siinä. Itse veikkaan että suurimmalta osalta ei löydy tililtä edes tuota kymppitonnia, vaan ihan kaikki säästöt menee ja päälle otetaan velkaakin. Vain siksi ettei näytettäisi kavereita ja naapureita huonommilta?

        No, kukin tavallaan.

        Ei häiden tarvitse olla tolkuttoman isot ja kalliit mun mielestä. Kunhan ne on parin tyyliset, se on tärkeintä.
        Mulla meni just yks kaveri naimisiin kesämökillä ja juhlat oli aivan mielettömän kivat ja intiimit. Se sopi niiden tyyliin :)


      • neiti ruiskukka
        Gentle Man kirjoitti:

        Silläkin uhalla että vaikutan epäromanttiselta ja tylsältä, minusta useimmat häät ovat melkoista tuhlausta. En ole tarkemmin kysellyt budjeteista kavereiltani, mutta tyypillisesti mennään luokassa 10 000e - johon ei sisälly vaatteet, stailaus, ja ties mitä pikkukuluja joista muodostuu äkkiä melkoinen virta. Satuhäistä joutunee maksamaan reippaasti kalliimmin. Onko ihan oikeasti sen arvoista...löytyisikö rahalle muuta kohdetta?

        Tietysti jos 10 000-20 000e on pikkusumma, mikäpä siinä. Itse veikkaan että suurimmalta osalta ei löydy tililtä edes tuota kymppitonnia, vaan ihan kaikki säästöt menee ja päälle otetaan velkaakin. Vain siksi ettei näytettäisi kavereita ja naapureita huonommilta?

        No, kukin tavallaan.

        Musta on myös ihan älytöntä, että jo polttareihin saatetaan syytää rahaa ihan tolkuttomasti. Ja pimppalooran kans tosiaan samaa mieltä, että häitä voi viettää pienemmällä budjetillakin. Ihan yhtä hyvät häät voi saada vähemmälläkin rahalla.


      • pettäjä111
        Gentle Man kirjoitti:

        Silläkin uhalla että vaikutan epäromanttiselta ja tylsältä, minusta useimmat häät ovat melkoista tuhlausta. En ole tarkemmin kysellyt budjeteista kavereiltani, mutta tyypillisesti mennään luokassa 10 000e - johon ei sisälly vaatteet, stailaus, ja ties mitä pikkukuluja joista muodostuu äkkiä melkoinen virta. Satuhäistä joutunee maksamaan reippaasti kalliimmin. Onko ihan oikeasti sen arvoista...löytyisikö rahalle muuta kohdetta?

        Tietysti jos 10 000-20 000e on pikkusumma, mikäpä siinä. Itse veikkaan että suurimmalta osalta ei löydy tililtä edes tuota kymppitonnia, vaan ihan kaikki säästöt menee ja päälle otetaan velkaakin. Vain siksi ettei näytettäisi kavereita ja naapureita huonommilta?

        No, kukin tavallaan.

        Vielä pahempaa kuin tuhlaus on se että häät = kulissia. Se on joidenkin tapa koittaa sitoa mies itseensä mutta mitä tiukemmin sitoo, sen enemmän mies pettää. Häät on itsetunnoltaan epävarmojen hommaa. Ehkä ette tiedä pettämisistä mutta minä tiedän...


      • YTM:n neuvot
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Musta on myös ihan älytöntä, että jo polttareihin saatetaan syytää rahaa ihan tolkuttomasti. Ja pimppalooran kans tosiaan samaa mieltä, että häitä voi viettää pienemmällä budjetillakin. Ihan yhtä hyvät häät voi saada vähemmälläkin rahalla.

        Ei voi saada yhtä hyviä häitä tapauksessa, jossa kaikki rahat käytetään optimaalisesti ja hinta-laatu-suhteeltaan parhaimpiin asioihin. Tällöin käytetyn rahan määrä on suoraan verrainnollinen häiden laatuun.

        MOT.

        PS. liian kalliit häät on turn-off --> naiselle potku persuksiin jos vaatii liian kalliita häitä.


    • SekaSikiö

      Kylläpä Pimppalooran kimppuun hyökättiin, kun vain sanoi haaveilevansa joskus kävelemään alttarille ja pitämään omaa lastaan sylissään :D
      Ihan normaalia toivoa sellaista tulevaisuutta itselleen, vaikka ei tasan samalla hetkellä haluaisikaan suhdetta perustaa.

      Itse aina olen haaveilut pysyvästä parisuhteesta. Ja pysyvästä parisuhteesta kun puhun, tarkoitan jopa naimisiin asti menoa. Sillä minusta sinetöidään suhde lopullisesti. Ja lapsiakin toivoisin joskus saavani. Mutta en pettyisi vaikka lapsia en saisikaan (jos vaikka kumppanilla olisi fyysinen este), mutta hienoahan se olisi.
      Ehkä joskus, saa nähdä...

      • Palstalla on niitä periaatteestakin vastaan vääntäjiä, mut ei anneta niiden haitata hyvää keskustelua.
        Ehkä se tunteiden osoittaminen vaan ei ole sopivaa täällä. Pitäis kai vaan vinkua munaa ja kylvää samalla miesvihaa, niin mua ymmärrettäisiin paremmin :D

        Lapset ei ole mullekaan koskaan ollut se must juttu, että tän ikäsenä niitä sillain enää mietikään.
        Mut miehen kyllä haluan sit joskus :)


      • SekaSikiö
        pimppaloora kirjoitti:

        Palstalla on niitä periaatteestakin vastaan vääntäjiä, mut ei anneta niiden haitata hyvää keskustelua.
        Ehkä se tunteiden osoittaminen vaan ei ole sopivaa täällä. Pitäis kai vaan vinkua munaa ja kylvää samalla miesvihaa, niin mua ymmärrettäisiin paremmin :D

        Lapset ei ole mullekaan koskaan ollut se must juttu, että tän ikäsenä niitä sillain enää mietikään.
        Mut miehen kyllä haluan sit joskus :)

        Oon huomannu ettet anna niiden haitata keskusteluja ja nostan hattua sinulle sen kunniaksi :D Olet minun mielestä kuitenkin yksi niistä kirjoittajista, joiden kirjoitukset pysyvät mielenkiintoisina, etkä ole vastaan vääntäjien/arvostelijoiden takia luopunut oikeudestasi kirjoitella tänne :)

        Pitääpä lisätä omaan haave-ajatteluun naimisiin menosta, että suuria hääjuhlia ja kirkon kellojen kalkatuksista en haaveile. Sellaisissa on mukava joskus käydä, mutta itselleni ei olisi ollenkaan mukavaa olla täydellisesti huomion keskipisteenä :) Nautin mielummin tuollaisista tilanteista rauhassa.


      • grow up
        pimppaloora kirjoitti:

        Palstalla on niitä periaatteestakin vastaan vääntäjiä, mut ei anneta niiden haitata hyvää keskustelua.
        Ehkä se tunteiden osoittaminen vaan ei ole sopivaa täällä. Pitäis kai vaan vinkua munaa ja kylvää samalla miesvihaa, niin mua ymmärrettäisiin paremmin :D

        Lapset ei ole mullekaan koskaan ollut se must juttu, että tän ikäsenä niitä sillain enää mietikään.
        Mut miehen kyllä haluan sit joskus :)

        Et sitten vielä aloittanut peiliin katsomista? Sähän nimenomaan annat ymmärtää vinkuvasi munaa ja juuri siitä syystä olet suosittu pillunnälkäisten miesten keskuudessa. Et mistään muusta syystä. Sitku joku osottaa sulle sun oman käytöksen päin naamaa niin suutut ku mikäki pikkuprinsessa. Voi voi, me ymmärretään sua oikein hyvin.


      • ht ...
        pimppaloora kirjoitti:

        Palstalla on niitä periaatteestakin vastaan vääntäjiä, mut ei anneta niiden haitata hyvää keskustelua.
        Ehkä se tunteiden osoittaminen vaan ei ole sopivaa täällä. Pitäis kai vaan vinkua munaa ja kylvää samalla miesvihaa, niin mua ymmärrettäisiin paremmin :D

        Lapset ei ole mullekaan koskaan ollut se must juttu, että tän ikäsenä niitä sillain enää mietikään.
        Mut miehen kyllä haluan sit joskus :)

        Kohtuullista vastaanvääntöä täällä kyllä on näkynyt. Vähän yliampuvaakin.

        Mutta, samalla kyllä onhan tuo nopeasti ajateltuna erittäin ristiriitaista. Kun useampaan kertaan olet tainnut tuon todeta että et juuri nyt halua tai voi ryhtyä suhteeseen.

        Ja tuon "et voi" tulkinta on myös lähinnä että "et halua", koska harva asia on sellainen joka oikeasti tahdosta riippumatta estää suhteen hakemisen, jos sitä tosissaan haluaa... Jos olisit vaikka juuri muuttamassa kauas ulkomaille niin sitten voisin ymmärtää sanat "et voi". Muutoin lähinnä kyse siitä että et halua. (Ilmeisesti et kuitenkaan ole muuttamassa niin kauas.)

        Eli juu. Saathan sinä samalla toki haaveilla häistä, yms. Mutta en silti ymmärrä että jos _oikeasti_ haluaisit saada ne häät itsellesi, niin miksi sitten päätät että et halua kuitenkaan suhteeseen juuri nyt. (Huom! Niitä häitä et saa ilman suhdetta. Niin milloinkohan sitten ajattelit sitä suhdetta...)

        Oletettavasti kyse siis että et usko tällä hetkellä saavasi niitä häitä (= suhdetta) haluamasi kaltaisen miehen kanssa? Ja siksi sinun on pakko odottaa.

        Jos tuosta on kyse, niin kannattaa muistaa että miehet eivät juuri välitä siitä naisen työssäkäymisestä, työttömyydestä tai muustakaan ammatillisesta statuksesta. (Jollei esim. se työttömyys johdu jostain luonteeseen liittyvästä seikasta, tms.)
        Miehet välittävät lähinnä ulkonäöstä ja luonteesta. Ulkonäkösi tuskin tulee enää paranemaan mitä pidempään odotat (vuosi vuodelta pikemminkin päinvastoin huononee). Ja sitä uutta luonnetta et ole käsittääkseni menossa itsellesi opiskelemaan. Jos haluamasi miehet eivät kiinnostu sinusta nyt, niin eivät luultavasti kiinnostu yhtään enempää sitten kun olet ne opiskelusi suorittanut.

        Toisin sanottuna.. Jos oikeasti haaveilet niistä häistä, tms. niin se mitä tällä hetkellä teet (välttelet suhteita) kuulostaa lähinnä aivan päinvastaiseen tulokseen pyrkimiseltä.

        Omapa on tietysti elämäsi ja valintasi. Enkä minä sinua tunne enkä tiedä millainen olet ja mitkä ovat niitä oikeita syitä valintoihisi. Mutta palstalla annat itsestäsi hyvin ristiriitaisen kuvan. Ja tähän nyt täällä jotkut muutkin ovat selvästi kärkkäästi tarttuneet.

        Itse en väitä että sinun pitäisi toimia toisin. Mutta en myöskään väitä että kykenisin mitenkään ymmärtämään toimintaasi ja syitä sen taustalla, sen tiedon pohjalta mitä olet täällä palstalla antanut.


      • pimppaloora kirjoitti:

        Palstalla on niitä periaatteestakin vastaan vääntäjiä, mut ei anneta niiden haitata hyvää keskustelua.
        Ehkä se tunteiden osoittaminen vaan ei ole sopivaa täällä. Pitäis kai vaan vinkua munaa ja kylvää samalla miesvihaa, niin mua ymmärrettäisiin paremmin :D

        Lapset ei ole mullekaan koskaan ollut se must juttu, että tän ikäsenä niitä sillain enää mietikään.
        Mut miehen kyllä haluan sit joskus :)

        En ole itsekään koskaan ollut kiinnostunut siitä lasten hankkimisesta, enkä ole tajunnut koskaan sitä, että miksi tästä asiasta ei saisi olla ihmisillä mitään poikkeavaa mielipidettä.

        Onneksi itselläkin alkaa olla ikää jo sen verran, ettei ihmiset enää kysele siitä lasten hankkisesta samalla tavalla, kun joskus aikaisemmin.


    • romanttinen atm

      Minä haluan romanttiset häät. Punainen matto ja hevoskärryt jolla kuljetaan keskustan läpi kuten prinssi William.

    • romanttinen atm

      Ei yksin kannata olla vaiks olis vaikeetakin. Jos mies rakastaa, se auttaa ongelmien kanssa.

      • No siinä mielessä olet oikeassa et vaikeudet on helpompi kohdata jonkun kanssa ja mukavaahan se olis tietty. Mut kyllä nykyään naisenkin työtilanne vähän vaikuttaa ja uutta suhdetta on vaikea aloittaa.
        Tietty jos joku oikein kolahtaa niin asioilla ei vaan ole merkitystä sit.
        Tosin ei mulle itsellekään ole miehen työtilanteella merkitystä... no joo, eipä tässä mihinkään kiire silti ole.


    • kiltti atm

      Ei mies naisen työstä välitä. Nainen saa miehen vaikka olis työtön. Mies ei saa naista jos on työtön.

      • Kyllä se suhteeseen pääsyy miehelläkin riippuu enempi siitä yritteliäisyydestä kuin työtilanteesta. Olen todellakin nähnyt kuinka työttömällä narkkipaskalla on ihan kunnollisen oloinen (luultavasti työssäkäyvä) tyttöystävä, joka vieläpä odotti tälle paskalle lasta.

        Ymmärrän kyllä sen, että nimenomaan kunnollisen miehen itsetunto voi olla vähän liian matalalla naisten iskemiseen, ellei työtä ole. Paskan tunnistaakin siitä, ettei se itsetunto tuollaisista huumeongelman tai työttömyyden kaltaisista pikkujutuista juurikaan laske.


    • kiltti atm

      Nainen ottaa huumeongelmaisen jännämiehen jännityksen vuoksi. Kunnollinen mies ei saa naista vaikka yrittäis vuosia. Kyllä minäkin 20-27 vuotiaana kävin baareissa lähs joka viikko ja pyysin tyttöjä treffeille mutta pakit tuli. Näin kyllä että niillä jännämiehillä oli aina nainen vaikka ei niil töitä ollut.

    • Tove Rövdahl

      On haaveita. Tahdon ruotsalaisen miehen tänne tomaatteja viljelemään.

      Miksi kyselet lapsihaaveista? Eihän sullakaa niitä ole, vaan häähaaveet? Aika paljon sulla on facefrendejä, joten taidat elää paljon some elämää?

      Mulla ei ole koskaan mennyt samana kesänä noin monta kaveria naimisiin.

    • et saa omaa roopeasi

      pimppaloora mikä on este tai ongelma onko sama kuin hengari hertalla odottaa aina uutta bändiä

    • kummitus

      Minä olin kymmenisen vuotta sinkku. Tiedän nuo kaikki ajatukset. Tietty ikisinkun identiteetti tuli näinä vuosina omaksuttua, mikä lienee suurin syy siihen että näitä palstoja edelleen seuraan.

      Mutta 30 löysin miehen, joka ei toki ole täydellinen, mutta joka on arkipäivässä ihana kumppani ja silti edelleen pari vuotta myöhemmin saa halutessaan sukat pyörimään jaloissa. Kaikki on mahdollista. Tiedän tuon kaiken turhautumisen, mutta toivon ettet anna sen lannistaa tai katkeroittaa. Hyvää kannattaa odottaa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe