Miten olette selvinneet anopin vierailusta?

huianoppi

Katsotaan jos saataisiin asiallista keskustelua aiheesta aikaiseksi... Eli te suomalaiset puolisot joiden miehen vanhempi/vanhemmat ovat olleet Suomessa vierailulla, miten on mennyt? Onko tullut yhteentörmäyksiä ja millaisista asioista? Miten arki sujui vierailun ajan?

13

263

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lompakkoko määrää

      ....ja miksi rajaat suominaisen 'miehen vanhempiin' keskustelun? Vai eikö suomimiehen hakeman ulkkisvaimon vanhemmat aiheuta ongelmia? Eli pelkkää auvoistako elämä suomimiesvävyn sanelussa?

      • 23+67

        Auvoisempaa se ainakin on monasti nähden suominaisen ja ulkomaalaisen mieheen. Ei ole ongelmaa et anoppi ja puoli sukua jää vierailun jälkeen nurkkiin asustaan.


    • ap.

      Asettelin kysymyksen tarkoituksella näin koska oma tilanteeni on se että miehen äiti on tulossa vierailulle, kaipaan siis kokemuksia samanlaisesta tilanteesta kuin itselläni on.

      • Ole huoletta

        Niin hyvää miniää ei ole vielä syntynytkään että anopille kelpaisi.


      • ....................
        Ole huoletta kirjoitti:

        Niin hyvää miniää ei ole vielä syntynytkään että anopille kelpaisi.

        niinkö...minun irakilainen (kurdistan) anoppini on minuun niin tyytyväinen että haluaisi minun vierailevan siellä, ja kuulemma minun ei edes tarvitsisi lähtyeäsieltä, haluaisi sinne asumaan...

        en tiedä mutta aika tyytyväiseltä minuun vaikutaa...

        pelkkää hyvää sanonut ja samoin muu perhe, kun kansaan olemme jutelleet.


    • Chom chom

      Appivanhempani eivät koskaan käyneet Suomessa, mutta meidän tuli käytyä heitä tapaamassa lomamatkoilla. Yövyimme välillä miehen sisarusten ja ystävien luona, joten saimme "lomaa". Otin sen asenteen, että anoppi on kaikesta huolimatta mieheni äiti, ja tapahtui mitä tahansa, pääsen takaisin Suomeen. Joustin, ja purin sitten mieheni kanssa höyryjä. Ei se helppoa miehellekään aina ollut, etenkään ensimmäisellä matkalla, kun hän oli elänyt jo niin kauan erossa perheestään.

      Kommunikaatio oli muodollista. Olisin ikäni puolesta voinut olla jopa anopin lapsenlapsi, ja kun ensitapaamisella olin vielä lapseton, minua pidettiin tuskin aikuisena. Melkoinen valtaetäisyys siis. Kunnioitin kyllä anoppia, mutta hän ei ollut mikään helppo persoona. Hän oli niin eri maailmasta.

      Miehelläni ja anopilla oli ollut ongelmalliset välit, mutta miehenikin hämmästykseksi musta tuli heidän välilleen jonkinlainen pehmennin. Ikään kuin poika olisi vihdoinkin osannut tehdä jotain oikein... Olisiko ollut merkitystä myös sillä, että olen syntynyt samana vuonna kuin anopin kuollut tytär? Anoppi arvosti mua ja oli julkisesti ylpeä miniästään. Sain asiaankuuluvat kihlajaiskorut, vaikkemme vielä olleet virallisesti naimisissa, sekä joitakin suvun perintöesineitä, ja anopille oli kunnia-asia, etten palaa Suomeen laihempana :) Mies tuumasi joskus, että jää kakkoseksi, kun miniä on omaa poikaa tärkeämpi.

      Apen kanssa välit olivat paljon mutkattomammat. Hänen seurassaan pystyin olemaan rennosti, ja meillä oli samoja mielenkiinnon kohteita. Hän kertoili, millainen mieheni oli lapsena, näytti valokuvia jne.

      Kuinka pitkäksi aikaa teillä anoppi on tulossa? Onko teillä lomaa silloin?

    • n.25.hki

      mieheni äiti ja hänen siskonsa tuli (onneksi) vain kuudeksi päiväksi kylään. hän on mukava nainen mutta erittäin vahva persoona ja muutenkin mieheni perheessä on ties mitä draamaa ja jännitteitä miltä ei täysin voi välttyä ollessaan heidän seurassaan.

      Anoppi käyttäytyi erittäin sivistyneesti minua kohtaan vaikka tiedän, ettei hän pidä suomen ilmastosta tai ruoasta eikä kotimme ole niin hieno kuin hänen jne.

      olemme mieheni kanssa vielä opiskelijoita joten vaikka halusin maksaa ravintolakulut ym. anoppi vaati saada maksaa ne. muutenkin hän osteli meille paljon lahjoja asuntoomme mitä hän aina tekee, kun näkee meitä.

      olin aika stressaantunut muutenkin anopin kyläilystä eikä tilannetta auttanut, että mieheni vähän väliä tarvitsi omaa tilaa ja lähti huitelemaan ulos ystäviensä kanssa :D mutta kaikesta huolimatta vierailu meni hyvin.

    • Sannnnnnni

      Pelkäsin anoppiani etukäteen mutta hän olikin ihana nainen -sanoi että oli aina halunnut tyttären (kaikki lapset poikia) ja nyt sitten saan olla se tytär =). Kävimme eläintarhassa, teimme ruokaa, oli tosi hauskaa. Appi sensijaan teki jo ennen häitä selväksi että olen hänen mielestään jotenkin huono, joten mieheni sanoi suoraan että joko sopii kunnioittaa hänen vaimoaan tai muuten pysyä poissa. Joten vain anoppi tuli. Luotan mieheeni paljon siinä että hän hoitaa diplomatian omien vanhempiensa kanssa, itse olisin aika hukassa.

      • China Dragon

        Miten olette selvinneet anopin vierailusta?

        Kysymys kai kuuluisi olla muodossa: Miten olette selvinneet anopin vierailusta selvin päin?


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        Miten olette selvinneet anopin vierailusta?

        Kysymys kai kuuluisi olla muodossa: Miten olette selvinneet anopin vierailusta selvin päin?

        Selvisitkö sinä? Mä selviän ihmissuhteista selvin päin. Ja muutenkin elämästäni, ei pään sekoittaminen ole ratkaisu tai millään tavoin välttämätöntä.


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        Selvisitkö sinä? Mä selviän ihmissuhteista selvin päin. Ja muutenkin elämästäni, ei pään sekoittaminen ole ratkaisu tai millään tavoin välttämätöntä.

        :)

        Anopin olen tavannut vain kaksi kertaa. Mukava pieni nainen. Emme omaa samaa kieltä joten yhteiset asiat ovat vähän niin ja näin.
        Kunnioitan jos vaimoni haluaa pitää äidistään huolta. Olen jopa patistanut vielä lähempään suhteeseen koska vanhempien kuoltua side menneisyyteen katkeaa. Tuolloin tulisi olla hyvä mieli siitä että on tehnyt kaiken oikein. Ei jää haamuja tulevaisuuteen.

        Mies on mies ja niitä saa vaihtamalla, mutta äiti on aina äiti.


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        :)

        Anopin olen tavannut vain kaksi kertaa. Mukava pieni nainen. Emme omaa samaa kieltä joten yhteiset asiat ovat vähän niin ja näin.
        Kunnioitan jos vaimoni haluaa pitää äidistään huolta. Olen jopa patistanut vielä lähempään suhteeseen koska vanhempien kuoltua side menneisyyteen katkeaa. Tuolloin tulisi olla hyvä mieli siitä että on tehnyt kaiken oikein. Ei jää haamuja tulevaisuuteen.

        Mies on mies ja niitä saa vaihtamalla, mutta äiti on aina äiti.

        Niinpä, sitä on joka tapauksessa vanhempiensa lapsi. Olen tosi iloinen mieheni puolesta, että hän sai sovinnon äitinsä kanssa. Ei niin, että hän olisi äidille omana itsenään vieläkään kelvannut, mutta niin, että hän ymmärsi äitinsä toimintaa ja pystyi antamaan anteeksi. Näkemään sen, mikä lapsuudessa ja äidissä oli hyvää - koska sitäkin oli paljon.


    • No, eihän niiden kertojen jälkeen koskaan ole oma itsensä vähään aikaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe