DIGITA on nyt suomalisten rahat viemässä!

HEI haloo!

HS.fi - Helsingin Sanomat
1 t ·

Digita perii nyt suomalaisilta kovaa hintaa tv-lähetyksistä. Ulkomaalaisten omistama monopoliyhtiö tekee huipputulosta, mutta maksaa vain vähän veroja.
Suomen tv-verkosta tuli ulkomaisten sijoittajien rahasampo
Digita perii nyt suomalaisilta kovaa hintaa tv-lähetyksistä. Ulkomaalaisten...
hs.fi

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilanne hirveä!

      Sellainen kansa, jolla ei ole keskinäistä luottamusta, on helppo vallata.

      Ennen talvisotaa olimme yhdistyneet jo.

      Mutta nyt separatisteja on keskuudessamme paljon .

      Tulivat suurisuiset "VAIN omasta heimostaan ylpeitä olevat"

      tulivat afrikkalaiset

      ja rantarosvot meillä on aina keskuudessamme.

    • !`Työtön

      Meitä on paljon!
      Mielipide: Tunnustan syrjäytyneeni vapaaehtoisesti
      18.8.2014 7:51 53
      HELSINGIN SANOMAT
      Olen vapaaehtoisesti ja täysin omasta tahdostani syrjäytynyt.

      Elän mieheni tuloilla, vaikka minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Kyllä, olen työelämään katkeroitunut maisteri.

      Mikä ihme sai minut heittämään kaikki periaatteeni romukoppaan ja myymään sieluni syrjäytymiselle sekä näyttämään keskisormea työelämälle?

      Olen lähettänyt yli 500 hakemusta alani työtehtäviin ympäri uljaan Suomen, tämän upean pahoinvointivaltion. Olen lähettänyt niitä kokoaikaisiin, osa-aikaisiin, toistaiseksi voimassa oleviin sekä määräaikaisiin työtehtäviin.

      Mitä tämä on poikinut? Yhden määräaikaisen sijaisuuden sekä kuusi "Kiitos, mutta ei kiitos!" -vastausta. Kaikki muut, reippaasti yli 500 työnantajaa ja rekrytoijaa jättivät vastaamatta. Viesti oli selvä: taidoilleni ei ole tarvetta, olen hyödytön.

      Joensuun yliopiston arvion mukaan (vuonna 2007) maisterin tutkinto maksoi keskimäärin 44 000 euroa. Minulla on maisterintutkinnon lisäksi toinen alempi korkeakoulututkinto. Sekin on maksanut paljon tälle yhteiskunnalle. Aivoni ovat siis aika hintavat, ja minuun on investoitu paljon.

      Nykyään tuotan tälle yhteiskunnalle aikamoista tappiota, mutta siitä kukaan ei ole huolissaan. Varsin mielenkiintoista, eikö?

      Jos minua ei sitoisi tähän maahan mikään, olisin äänestänyt jaloillani ja lähtenyt ulkomaille aikoja sitten. Siellä osaamistani varmasti arvostettaisiin.

      Minun ei olisi tarvinnut katkeroitua työelämälle eikä minun olisi tarvinnut vapaaehtoisesti syrjäytyä.

      Olisin voinut olla maailmalle hyödyksi. Olisin haistattanut tälle maalle pitkät, maalle, joka aivopesi minut uskomaan koulutuksen ihmeelliseen elämää parantavaan voimaan ja sen jälkeen raa'asti puukotti minua selkään.

      Oman elämäni kautta olen huomannut, ettei työelämä tee ketään onnelliseksi, mutta ei tee kyllä syrjäytyminenkään.

      Mietin, kuinka monta maisteria tarvitaan puhtaanapitoalalle. En tiedä, kelpaisinko sinnekään, olenhan kyseiselle alalle täysin epäpätevä.

      Ehkä on parempi, että pysyn hiljaa omassa kodissani odottamassa sitä hetkeä, että puhelin soisi ja pääsisin työhaastatteluun. Että minut valittaisiin. Sitä tunnetta ei varmasti voita mikään.

      Syrjäytynyt
      Julkaisemme kirjoituksen
      poikkeuksellisesti nimimerkillä.

      Jaa artikkeli !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe