Selitys eräälle

Ylpeänainen

joka ei täältä sitä kyllä lue eikä irl mitään selitystä tule saamaan: se menee nykyään niin, että kun mies perääntyy ja ottaa tilaa, mä teen samoin. Kerron kyllä mitä ajattelen ja haluan, mutta jos siihen ei vastata, pysyn kaukana, kunnes jonkinlainen aloite tulee. Niin se menee. Tänä on kokemuksen opettamaa varovaisuutta ja toisekseen oppi myös siitä, ettei perässä juoksemalla saavuta mitään. Mies tekee aloitteen, jos jotain haluaa ja jos ei tee, vaihdetaan kohdetta. Tuota pikaa.

Voi sanoa, että tässä suhteessa olen palannut juurilleni. Näin tein nuorempana. Jos se tietää pitkää yksinäistä elämää, niin sitten on niin, ettei vastaan tullut sitä, joka on valmis tekemään sen matkan, joka vaaditaan, että pääsee lähelleni.

38

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä se

      etäisyyden ottaminen on merkki varattuna olemisesta.
      Parempi paeta jonkin tekosyyn avulla kuin menettää se mitä on olemassa, ja jatkaa sitä perhe-elämää.
      Näihän täällä on monille käynyt, uskoteltu kaikke kivaa ja hyvää, mut totuus on tuossa ylempänä.

    • Tämä selvä!

      Eli olet ylpeä, itsekäs, aloitekyvytön, passiivinen, etäinen, kylmä ja yksinäinen nainen.

      • ap.

        Ei pidä paikkaansa. Minulla on ystäviä. Miehiä ja naisia. Vain rakas puuttuu rinnalta. Ja kun löytyy, en usko, että kuvailisi minua noin.


      • selvähän se
        ap. kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Minulla on ystäviä. Miehiä ja naisia. Vain rakas puuttuu rinnalta. Ja kun löytyy, en usko, että kuvailisi minua noin.

        samaa mieltä "Tämä selvä!" :n kanssa, ylpee,itsekäs,aloitekyvytön,passiivinen,
        etäinen,kylmä ja yksinäinen. korvikkeita jossain määrin varsinkin ku pitää tuoda sitä esille, että ystäviä ja kavereita kyllä löytyy!


      • ap.
        selvähän se kirjoitti:

        samaa mieltä "Tämä selvä!" :n kanssa, ylpee,itsekäs,aloitekyvytön,passiivinen,
        etäinen,kylmä ja yksinäinen. korvikkeita jossain määrin varsinkin ku pitää tuoda sitä esille, että ystäviä ja kavereita kyllä löytyy!

        Kateus ei kaunista ketään. Sitä paitsi ystävät ja kaverit pidän, vaikka rakas löytyisikin. Että se niistä korvikkeista.


      • Tämä selvä!
        ap. kirjoitti:

        Kateus ei kaunista ketään. Sitä paitsi ystävät ja kaverit pidän, vaikka rakas löytyisikin. Että se niistä korvikkeista.

        Miten kateus liittyy tähän?

        Kuulostat juuri naiselta jolta puuttuu rohkeus elää.

        Pukeudut pelkoon ja olet ystäviesi ja kaveriesi takana.

        Kerrot itsellesi satuja että jonain päivänä joku mies lähestyy ja sen tulee olla se juuri jonka sinä haluat.

        Elät fantasiassa ja kuvaukseni osui kohdallaan.


    • nainen minäkin

      Miksi uhkailet täällä?

    • ottaisin opiksi

      Jos mies perääntyy ja ottaa tilaa, niin eiköhän se ole selvä merkki. Sen verran miehiä nähnyt tässä elämässä.

    • sivusta ajatuksia

      Miksi avaudut täällä, se ei näytä hyvältä ja tuskin tuntuukaan.
      Ylpeä voi olla, ainoastaan tekemisistään ei niiden ajattelusta. Toteuta se, mistä voit olla ylpeä, äläkä selittele muille. Itselleänhän ei edes kannata selitellä.
      Näytät nyt roikkuvalta ja perään huutelijalta, joka ei sanonut tai tehnyt, silloin kun olisi joku vielä kuunnellut ajatuksiasi.
      Kaikille kuluu oikeus ottaa etäisyyttä ja poistua, jos siltä tuntuu ja sitä pitää kunnioittaa. Ketään ei voi saada, jos ei toinen halua sitä ja kun kunnioittaa toisia voi arvostaa myös itseään. Ja, olla ylpeä käytöksestään. Eteenpäin ;D

      • ap.

        Miksi täällä kukaan mitään kirjoittaa? Puin ajatukseni sanoiksi siinä kaikki. Siinä olet kuitenkin oikeassa: eteenpäin ;).


      • kuin mummo lumessa
        ap. kirjoitti:

        Miksi täällä kukaan mitään kirjoittaa? Puin ajatukseni sanoiksi siinä kaikki. Siinä olet kuitenkin oikeassa: eteenpäin ;).

        Niin eikö sulla ollukkaan niitä frendei :)


    • niinpä niin...

      näinpä se on itselläkin....näyttää niin siltä,että yksinään tässä eletään tulevaisuudessakin...miehen tunteet ei sitten riittäneet...miehen pitää tehdä asian eteen enemmän jos on kiinnostunut,kun nainen on tehnyt jo jotain ja näyttänyt vihreää valoa...

    • Sinä Vain!

      Kulta! Rakas! Mitä sä nyt "nöksähdit"?

    • tekisin helpoksi

      Vaikea arvioida tapausta yksittäisen kirjoituksen perusteella.
      Tai edes parin vastauksen perusteella. Voihan se olla myös niin ettei mies vaan tunnu saavan tilaa elämässä joka on täynnä ystäviä ym. mukavaa.

      Ei se välttämättä todellakaan tarkoita ettei haluasi tehdä aloitetta. Mutta voisi se aloitetta odottavakin tulla puolitiehen vastaan. Miten voi kuvitella että toinen odottaa perässä juoksemista? Onhan se merkki mitä itse pitää tärkeänä jos ei tule puolitiehen vastaan. Jos haluaa että jotain tapahtuu olisi se myös tehtävä mahdolliseksi.

      Turha vastuullistaa toista sellaisessa asiassa minkä mahdollisesti voisi itse tehdä mahdolliseksi. Kyllä se varmaankin kertoo jotakin jos yhteispeli ei suju edes alkumetreillä. Tuskimpa siihen sitten kannattaa panostaa yhtään mitään :) Jos haluaa leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa niin samalla vaivalla voi olla mahdoton. Jos välittäisi toisesta tekisi lähestymisen helpoksi. Luulisin

    • En ymmärrä

      miksi jotkut kimpaantuvat siitä, että nainen odottaa vastavuoroisuutta?

      On tosiaankin niin monesti nähty, että jos miestä kiinnostaa, pommitta hän tekstareilla, puheluilla, maileilla..
      Jos ei vastavuoroisuutta tai aloitteellisuutta esiinny, parempi unohtaa ja vaihtaa kohdetta.

      • ei noin voi tehdä

        Kuka pystyy vaihtamaan kohdetta sormia napsauttamalla???????? Sitä tuntee niin kuin tuntee. Ei kaikki ole kylmiä pragmaatikkoja.


      • Tämä selvä!

        Naisten "vastavuoroisuus" kuulostaa samalta kuin aloittajan.

        Mies tekee kaiken alusta loppuun, aloitteet ja työt ja nainen ei tee mitään, kunhan pakenee löysät housuissa ja kertoo miten selviää yksinkin.

        Huvittavaa itsepetosta naiselta.


      • En ymmärrä
        Tämä selvä! kirjoitti:

        Naisten "vastavuoroisuus" kuulostaa samalta kuin aloittajan.

        Mies tekee kaiken alusta loppuun, aloitteet ja työt ja nainen ei tee mitään, kunhan pakenee löysät housuissa ja kertoo miten selviää yksinkin.

        Huvittavaa itsepetosta naiselta.

        Et ilmeisesti ole ollut tekemisissä aikuisten naisten kanssa.


    • fakta tieto

      Mitä jos se mies onkin ujo tai/ja epävarma? Jos kumpikaan ei jousta niin tuostakaan jutusta ei kyllä tule yhtään mitään... Kumpi on sitten tärkeämpää ylpeys vai rakkaus niinpä noh mikä minä olen sitä sanomaan tehköön kukin miten parhaaksi näkee!

      • ap.

        Ei ole ujo eikä epävarma. Varautunut kyllä. Ja ottaa pakkia heti kun uskoo, ettei kuulu prioriteetteihin.


      • Think about it
        ap. kirjoitti:

        Ei ole ujo eikä epävarma. Varautunut kyllä. Ja ottaa pakkia heti kun uskoo, ettei kuulu prioriteetteihin.

        Mutta hyvä ap.. sinähän toimit itse aivan samalla tavalla. Vastaat etäisyyden ottoon varautuneella etäisyydenotolla.

        Mies on ottanut todennäköisesti pataan aika pahasti joskus ja suojamuurit nousee herkästi. Itse olen samanlainen, mutta vain jos on tunteet pelissä. Ei sillä
        muuten mitään väliä olisikaan.


    • totuus sinulle

      Ja kun mies ajattelee samoin, niin silloin juuri ei tapahdu mitään. Olet liian pelokas laittamaan itseäsi likoon ja haluat olla se joka on ns. vahvemmilla ja olevinaan vähemmän riippuvainen toisesta. Jäät melko varmasti loppujen lopuksi yksin.

      • fakta tieto

        Olemme siis samanlaisia ;D


      • totuus sinulle
        fakta tieto kirjoitti:

        Olemme siis samanlaisia ;D

        Meni kylläkin aloittajalle. Huomaat varmaan että viesti on niin vasemmalla kuin mahdollista, joka kertoo, että se on aloitusviestiin vastattu.


    • kuja muurari.

      Eli martti pitää olla korvat höröllään kun sinulle sanon sen mistä ralli käyntiin lähti?

    • m40+

      "Kerron kyllä mitä ajattelen ja haluan"

      kerrotko riittävän selvästi, missä tilanteessa - voiko mies vastata heti?

      • ap.

        Kyllä kerroin. Niin että pöjläkin sen ymmärtää. Ja hän ei ole pöljä.


    • ei saa pakottaa

      Pieni perääntyminen ja etäisyyden ottaminen voi olla myös merkki liian nopeasta etenemisestä. Itse ainakin ahdistun jos toinen tulee liian vaativana suhteen alussa ja yrittää omia minut elämältäni, niin että kaikki mihin olen tottunut ja mitä olen rakentanut lakkaa toimimasta.

      Hiljaa hyvä tulee. Soitellaan, nähdään, vietetään aikaa... hiljalleen ne elämät nivoutuu yhä enemmän. Sitä ei pidä kiirehtiä.

      • ap.

        Ei kiirehditä, ei. Mulla ei ole ollut kiire mihinkään. Ehkä se onkin ollut vikana. En vain saa itsestäni irti, että osoittaisin selvästi kiinnostukseni, kun siihen on tilaisuus. - kele.


    • vipinää kinttuihi:D

      Unohda toi hiljaa hyvä tulee. Jos nämä toimii: " Soitellaan, nähdään, vietetään aikaa... " mihinkään ei ole kiire.
      Eli paat toimeksi ni kiire loppuu ku seinään :D Ennen ku alkaa tapahtua ni on iha kauhee hoppu :D

    • näi o

      Mut tästäki alotuksesta puuttuu se kenelle tämä selitys on. Ihan turha selittää mitään jos ei kohdetta mainitse viestissä. Sehän on vaan tyhmää.
      Turhaan kulutettua aikaa. Omaa ja muitten.

    • mandoliinos

      Mies perääntyy ja ottaa tilaa, jos tuntee olonsa liian ahtaaksi, eli hänen rajojaan ei ole huomioitu. Toki voi kyse olla muustakin.

      Miehen kuuluu jämäkästi näyttää, että missä mennään, jotta suhde toimisi kunnolla. Naisen kuuluu kanssa viestiä omat todelliset rajansa tavalla tai toisella. Tällä tavoin saadaan sellainen mahdollisuus, että molemmat osapuolet edes voisivat ottaa toisensa huomioon. Ilman viestintää, no, emme kuitenkaan mitään meedioita ole, mies ei voi tietää toimiiko oikein vaiko väärin. Sama pätee naiseenkin.

      Luonnostaan se taitaa olla niin, että miehen pitää olla mies, eikä mikään banjo. Se onkin taiteen laji se, kun naisista ei helposti tolkkua saa.

      • ap.

        Oikein. Mutta nyt luulen, että aloituksen kohteen kanssa raja on löytynyt. Olemme kavereita, jotka liittää yhteen yhteinen harrastus. Se miten tiivis kaveruudesta tulee, jää nähtäväksi. Olen asiaan varsin tyytyväinen.


      • joskuskolahtaa
        ap. kirjoitti:

        Oikein. Mutta nyt luulen, että aloituksen kohteen kanssa raja on löytynyt. Olemme kavereita, jotka liittää yhteen yhteinen harrastus. Se miten tiivis kaveruudesta tulee, jää nähtäväksi. Olen asiaan varsin tyytyväinen.

        Aloittajalle vielä, minulla ihan sama haaste elämässä ja tuttu toimintamalli. Ja olikin mielenkiintoista lukea millaiseksi ihmiseksi minut "leimattiin" yhden kirjoituksen perusteella eli kovin nopeita personallisuus analyysejä täällä näemmä harjoitetaan. Olisin itse voinut kirjoittaa saman sanasta sanaan.

        Kyllähän kaiken takana on pelko, hylätyksi tulemisesta. Niitä kokemuksia vain valitettavasti on lapsena, joten ne ovat niin sairaan syvällä ja vaikka ne tiedänkin, niin niihin on vaikea vaikuttaa. Mutta siksi toimin juuri näin, kerron kyllä, että olen ihastunut ja tutustuisin, se toinen puoli matkasta jää sitten sille toiselle. Jos hän ei pidä yhteyttä, niin automaattisesti koen sen niin, että hän ei halua. Olkoon hänen syynsä sitten mitkä tahansa, kunnioitan niitä.

        Tässä biisi, joka on kuin minulle tehty

        http://www.youtube.com/watch?v=jvYUfwMBCrU

        Toivon, että voin kuitenkin vielä kehittyä ja enkä yksi päivä onnistua parisuhteessa. Sitä toivon myös kaikille muille.


      • ap.
        joskuskolahtaa kirjoitti:

        Aloittajalle vielä, minulla ihan sama haaste elämässä ja tuttu toimintamalli. Ja olikin mielenkiintoista lukea millaiseksi ihmiseksi minut "leimattiin" yhden kirjoituksen perusteella eli kovin nopeita personallisuus analyysejä täällä näemmä harjoitetaan. Olisin itse voinut kirjoittaa saman sanasta sanaan.

        Kyllähän kaiken takana on pelko, hylätyksi tulemisesta. Niitä kokemuksia vain valitettavasti on lapsena, joten ne ovat niin sairaan syvällä ja vaikka ne tiedänkin, niin niihin on vaikea vaikuttaa. Mutta siksi toimin juuri näin, kerron kyllä, että olen ihastunut ja tutustuisin, se toinen puoli matkasta jää sitten sille toiselle. Jos hän ei pidä yhteyttä, niin automaattisesti koen sen niin, että hän ei halua. Olkoon hänen syynsä sitten mitkä tahansa, kunnioitan niitä.

        Tässä biisi, joka on kuin minulle tehty

        http://www.youtube.com/watch?v=jvYUfwMBCrU

        Toivon, että voin kuitenkin vielä kehittyä ja enkä yksi päivä onnistua parisuhteessa. Sitä toivon myös kaikille muille.

        Kyllä mä uskon, että oikean ihmisen kanssa kehittyy. Turvallinen vuorovaikutus ja peruskunnioitus kun on. Löydät kyllä omasi. Tsemppiä.


    • helppoa!

      En tiedä, joidenkin miesten kanssa se vain toimii ja joidenkin ei.

    • M.... Mies

      Voihan aloittaja nainen laittaa sille ihmiselle viestin ja kysyä kuinka menee?
      Jos mies on kiinnostunut hän vastaa ja kenties pyytää aloittajaa joko heti tai jossain vaiheessa ulos tapaamaan. :)

      Eikö silloin naisen ylpeys edelleen säily ja mies on aloitteellinen ja kiinnostunut
      kun pyytää naisen ulos?

      Aina voi hieman avittaa kohtaloa ja miestä kun
      ei se ole aina niin helppoa olla aloitteellinen vaikka olisikin kiinnostunut.

      Ihan vinkkinä vain ;)

      Mukavaa aurinkoista päivää ja terkkuja aurinkoiselta Samokselta. :)

    • Karjalan Priha! ; )

      Näihän tää männöö. Eihän nuo ihmissuhdesysteemit mittää helppoja ole. Ainahan sitä tuumailee mitä toinen sanoillaan tarkottaa. Aito Rakkaus on kuitenkii ihanaa, kun kohdekki on oikee..hihhih! ; ) Vinkkinä vuan erräälle täält Karjalan laulumailt ; )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe