http://www.talouselama.fi/uutiset/ts meyer werft pomo lupaa turun telakalle vakautta/a2261140
Kyllä se vaan nyt niin on, että Vapaavuori esikuntineen teki todella hyvää duunia Turun seudun duunareille.
Vapaavuoren teot ylittää monin verroin Soinin pisteidenkeruupuheet - populismi jälleen kerran tappiolle
Soinin telakkapuheille nannaa
79
279
Vastaukset
- alihankkija + 10 h
Kiitos kirjoituksestasi
- ostomies
Saksalaisomistaja tulee käyttämään enenevästi suomalaisia alihankkjoita myös muiden telakoittensa tarpeisiin.
- peukut pystyssä!
ostomies kirjoitti:
Saksalaisomistaja tulee käyttämään enenevästi suomalaisia alihankkjoita myös muiden telakoittensa tarpeisiin.
Perussuomalainen oppi haluaa, että kaikki menee persielleen, jolloin on todennäköistä saada enemmän ääniä... aivan kuten kaikki vasuritkin ajattelevat.
Soinikin nyt vaikenee, kun Turun telakkahanke alkaa tuoda työtä ja toimeentuloa.
Toivotaan, että loput päätökset tulevat Saksastakin mahdollisimmman pian. - Dorothys life
peukut pystyssä! kirjoitti:
Perussuomalainen oppi haluaa, että kaikki menee persielleen, jolloin on todennäköistä saada enemmän ääniä... aivan kuten kaikki vasuritkin ajattelevat.
Soinikin nyt vaikenee, kun Turun telakkahanke alkaa tuoda työtä ja toimeentuloa.
Toivotaan, että loput päätökset tulevat Saksastakin mahdollisimmman pian.Toivotaan toivotaan, niin moneen kertaan vaan on saanut pettyä ja maksaa, joten ei ihan aiheetonta se skeptisyys - voineen kutsua ihan aiheelliseksi.
- luottoa on
Dorothys life kirjoitti:
Toivotaan toivotaan, niin moneen kertaan vaan on saanut pettyä ja maksaa, joten ei ihan aiheetonta se skeptisyys - voineen kutsua ihan aiheelliseksi.
Telakkateollisuus taitaa kaikesta huolimatta olla niitä aloja, joita tukemalla valtio on tienannut mittavasti enemmän, kuin mitä on sinne todellisesti sijoittanut tukiaisia, joita kilpailijatelakoiden maissa maksetaan.
Nyt liittoutuminen vielä paremmin menestyneen telakkamaan edustajan kanssa on hyvän diilin alku. MW ei kilpaile, eikä ole historiassaan kilpaillut halvalla työvoimalla, kuten Aasian telakat, joten sillä tavalla työmiehillä on paremmat näkymät. - stadin työmies
luottoa on kirjoitti:
Telakkateollisuus taitaa kaikesta huolimatta olla niitä aloja, joita tukemalla valtio on tienannut mittavasti enemmän, kuin mitä on sinne todellisesti sijoittanut tukiaisia, joita kilpailijatelakoiden maissa maksetaan.
Nyt liittoutuminen vielä paremmin menestyneen telakkamaan edustajan kanssa on hyvän diilin alku. MW ei kilpaile, eikä ole historiassaan kilpaillut halvalla työvoimalla, kuten Aasian telakat, joten sillä tavalla työmiehillä on paremmat näkymät.Työmiehet Turun seudulla tyytyväisiä...
http://yle.fi/uutiset/turun_telakan_tyosuojeluvaltuutettu_tuntuu_niin_hyvalta_etta_tekisi_mieli_hypata_kattoon/7481453
Soinin puheet aikanaan olivat todella hätäisiä... hyvä omistusjärjestely ei tapahdu hetkessä.
- kristallipallomies
Siinä on painovirhe
Yksi asia jonka voimme tarjota on takaus
ei vakaus
Takaamme että emme tiedä tulevaisuutta- laivojen Mese
Kannattaa tutustua ko. saksalaistelakan historiaan tarkemmin.
- Tämä on niin nähty!
Eiköhän jokainen telekan tuettu omistaja ole viimeiseen saakka ollut takaamassa vakautta, tosin vain siihen asti kun veronmaksajien rahoitus ja tuki riittää.
- Vähän myöhästyin
Voiko Etelä-Korean telakkaa tukea vielä tämän jälkeen?
- Jeevel
Kunnes koko telakka on vieraiden käsissä.
- näin se menee
Ei omistajuudella ole merkitystä, jos maamme pystyy tarjoamaan kilpailukykyisen toimintaympäristön, niin kyllä investoijia ja työpaikkoja piisaa.
- Parempi kun ei tee
näin se menee kirjoitti:
Ei omistajuudella ole merkitystä, jos maamme pystyy tarjoamaan kilpailukykyisen toimintaympäristön, niin kyllä investoijia ja työpaikkoja piisaa.
ollankaan, tulee halvemmaksi kuin verovaroin pönkittää yksityistä ulkolaista yritystä.
Kilpailukyky tuntuu nykyisin tarkoittavan paljon erilaisia verovaroin tehtäviä kompansaatioita ja tukia. - näin paras
Parempi kun ei tee kirjoitti:
ollankaan, tulee halvemmaksi kuin verovaroin pönkittää yksityistä ulkolaista yritystä.
Kilpailukyky tuntuu nykyisin tarkoittavan paljon erilaisia verovaroin tehtäviä kompansaatioita ja tukia.Valtio kuittaa aikanaan osuudestaan enemmän kuin nyt sijoitti, koska STXlle tarvinnut työpulaisesta telakasta paljon maksaa.
Erilaiset verot tuottavat paljon enemmän kuin tukiaiset mitä eri nimikkeillä tarvitsee laivatilauksiin "uhrata"... niin eikä tarvitse maksaa työttömille kotiin. - Uutta matikkaa ??
näin paras kirjoitti:
Valtio kuittaa aikanaan osuudestaan enemmän kuin nyt sijoitti, koska STXlle tarvinnut työpulaisesta telakasta paljon maksaa.
Erilaiset verot tuottavat paljon enemmän kuin tukiaiset mitä eri nimikkeillä tarvitsee laivatilauksiin "uhrata"... niin eikä tarvitse maksaa työttömille kotiin.Miksi valtio saisi seuraavaksi konkurssikypsästä telakasta enemmän, kuin nyt maksoi konkurssikypsästä telakasta ?
- selvennystä..
Uutta matikkaa ?? kirjoitti:
Miksi valtio saisi seuraavaksi konkurssikypsästä telakasta enemmän, kuin nyt maksoi konkurssikypsästä telakasta ?
Eipä kaupassa siirtynyt osakkeita, vaan se oli ns. liiketoimintakauppa (jos satut tietämään mitä se tarkoittaa).
Eli uusi yhtiö on kyseessä ja business on jatkossa todellakin osaavissa käsissä. - Uutta matikkaa ;)
selvennystä.. kirjoitti:
Eipä kaupassa siirtynyt osakkeita, vaan se oli ns. liiketoimintakauppa (jos satut tietämään mitä se tarkoittaa).
Eli uusi yhtiö on kyseessä ja business on jatkossa todellakin osaavissa käsissä.Miksi valtio saisi seuraavaksi enemmän konkurssikypsästä uuden yhtiön osakkeista enemmän, kuin se maksoi konkurssikypsälle yritykselle sen konkurssikypsästä liiketoiminnasta ?
Taas kerran on todella osaavissa käsissä, joista ei ole kai ollut puutetta aiemminkaan, mutta "napapiirillä suljetun" meren äärellä, keskellä ei mitään, ei vaan ole oikein kilpailukykyä. - sijoittaja
Uutta matikkaa ;) kirjoitti:
Miksi valtio saisi seuraavaksi enemmän konkurssikypsästä uuden yhtiön osakkeista enemmän, kuin se maksoi konkurssikypsälle yritykselle sen konkurssikypsästä liiketoiminnasta ?
Taas kerran on todella osaavissa käsissä, joista ei ole kai ollut puutetta aiemminkaan, mutta "napapiirillä suljetun" meren äärellä, keskellä ei mitään, ei vaan ole oikein kilpailukykyä.MIstähän syystä uusi yhtiö olisi konkurssikypsä jo nyt... liiketoiminta telakka-alan osaavimmissa käsissä on vasta alkamassa.
Veikaten saksalaisomistaja lunastaa valtiomme sijoitusyhtiön osakkeet aiotussa aikataulussa varsin kohtuullisella hinnalla... ja Suomen Teollisuussijoitus kuittaa sijoitukselleen varsin sievoisen voiton. Tämä voidaan todeta n- 4-7 vuoden kuluttua, kaikki siihen saakka kirjoittelu on turhaa veivausta. - Uutta matikkaa ;(
sijoittaja kirjoitti:
MIstähän syystä uusi yhtiö olisi konkurssikypsä jo nyt... liiketoiminta telakka-alan osaavimmissa käsissä on vasta alkamassa.
Veikaten saksalaisomistaja lunastaa valtiomme sijoitusyhtiön osakkeet aiotussa aikataulussa varsin kohtuullisella hinnalla... ja Suomen Teollisuussijoitus kuittaa sijoitukselleen varsin sievoisen voiton. Tämä voidaan todeta n- 4-7 vuoden kuluttua, kaikki siihen saakka kirjoittelu on turhaa veivausta.Niin no, ajatellen Suomen telakkateollisuuden viimeisiä paria "osaavaa omistajaa", voisi todeta, ettei ainakaan kokemusten pohjalta ole odotettavissa "tuottoa" veronmaksajien sijoitukselle, sensijaan kylläkin kasvavia tukia noille "osaaville käsille".
- lukase linkki
Uutta matikkaa ;( kirjoitti:
Niin no, ajatellen Suomen telakkateollisuuden viimeisiä paria "osaavaa omistajaa", voisi todeta, ettei ainakaan kokemusten pohjalta ole odotettavissa "tuottoa" veronmaksajien sijoitukselle, sensijaan kylläkin kasvavia tukia noille "osaaville käsille".
Kannattanee teikäläisenkin ryhtyä tuijottamaan optimistisin mielin tulevaisuuteen... pelkkä peräpeiliin tuijottaminen ei johda mihinkään.
http://www.meyerwerft.de/de/meyerwerft_de/index.jsp - Ans kattoo nyt vaa
lukase linkki kirjoitti:
Kannattanee teikäläisenkin ryhtyä tuijottamaan optimistisin mielin tulevaisuuteen... pelkkä peräpeiliin tuijottaminen ei johda mihinkään.
http://www.meyerwerft.de/de/meyerwerft_de/index.jspJoka kertahan tässä on koko maa riemmuinnut kun tulee osaajia alalta ja alkaa lyyti kirjottamaan, mutta aina on jäänyt veronmaksajille mstapekka käteen laskun muodossa.
- näin sen näen
Ans kattoo nyt vaa kirjoitti:
Joka kertahan tässä on koko maa riemmuinnut kun tulee osaajia alalta ja alkaa lyyti kirjottamaan, mutta aina on jäänyt veronmaksajille mstapekka käteen laskun muodossa.
Kaposet tai vähintään historialtaan lyhkäset hartiat on olleet aikaisemmilla osajilla saksalaistahoon verrattuna. Eiköhän homma nyt pelitä.
- Taas kerran !
näin sen näen kirjoitti:
Kaposet tai vähintään historialtaan lyhkäset hartiat on olleet aikaisemmilla osajilla saksalaistahoon verrattuna. Eiköhän homma nyt pelitä.
Toivossa on hyvä elää, mutta tulee ainakin telekka-alalla vaan niin pirun kalliiksi veronmaksajille.
- häh?
Taas kerran ! kirjoitti:
Toivossa on hyvä elää, mutta tulee ainakin telekka-alalla vaan niin pirun kalliiksi veronmaksajille.
Perusteleko pikkusen miten niin?
- No jo on ;)
häh? kirjoitti:
Perusteleko pikkusen miten niin?
Ihan oikeastiko ????
- kyllä nyt pelittää
Onkos Soini kommentoinut uutta pääosakasta mitenkään?
En ole ainakaan sattunut silmään?- kansitakki
Soini vielä joutuu takkia kääntämään ja Vapaavuoren joukot kehumaan.
- Pidimme meteliä!
kansitakki kirjoitti:
Soini vielä joutuu takkia kääntämään ja Vapaavuoren joukot kehumaan.
" Soini vielä joutuu takkia kääntämään ja Vapaavuoren joukot kehumaan. "
Sehän on vain hyvä, että Ison Masan ja perussuomalaisten hiilostuksella kerrottiin vapaavuorelle, että haluaako hän jäädä historiaan miehenä, joka tuhosi Suomesta telakkateollisuuden, kun sekä valtavaa alihankkijoiden että rakentajien ammattitaitoa vietiinkin Ranskaan, joka muutaman millin takia vei loistoristelijöiden rakentamiset ranskalaisille.
No Vapaavuorikin tiesi, että tuli töpättyä ja pahoin. Alkoivat unettomat yöt vaivaamaan ja telakkahommiin otettiin uusi ote, kuten vastaavalle ministerille kuuluukin.
Tämä uusi työllisyyttä parantava tilanne ei poista kuitenkaan Vapaavuoren jättimokaa, mutta käy jonkinlaisena paikkauksena, minkä arvo selviää vasta tulevaisuudessa, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuus, mutta se juna on nyt mennyt.
Duunarit ovat huomanneet perussuomalaisten ymmärryksen työllisyyden hoidossa, ettei sitä ulkomaille jaettavat laittomat tukipaketit paranna, vaan että satsataan mieluummin Suomessa työpaikkoja luoviin yrityksiin ja siksi olemmekin Suomen suurin duunaripuolue, eikä varmasti vähiten "rautakouria", kuten minäkin. - mitali Jannelle
Pidimme meteliä! kirjoitti:
" Soini vielä joutuu takkia kääntämään ja Vapaavuoren joukot kehumaan. "
Sehän on vain hyvä, että Ison Masan ja perussuomalaisten hiilostuksella kerrottiin vapaavuorelle, että haluaako hän jäädä historiaan miehenä, joka tuhosi Suomesta telakkateollisuuden, kun sekä valtavaa alihankkijoiden että rakentajien ammattitaitoa vietiinkin Ranskaan, joka muutaman millin takia vei loistoristelijöiden rakentamiset ranskalaisille.
No Vapaavuorikin tiesi, että tuli töpättyä ja pahoin. Alkoivat unettomat yöt vaivaamaan ja telakkahommiin otettiin uusi ote, kuten vastaavalle ministerille kuuluukin.
Tämä uusi työllisyyttä parantava tilanne ei poista kuitenkaan Vapaavuoren jättimokaa, mutta käy jonkinlaisena paikkauksena, minkä arvo selviää vasta tulevaisuudessa, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuus, mutta se juna on nyt mennyt.
Duunarit ovat huomanneet perussuomalaisten ymmärryksen työllisyyden hoidossa, ettei sitä ulkomaille jaettavat laittomat tukipaketit paranna, vaan että satsataan mieluummin Suomessa työpaikkoja luoviin yrityksiin ja siksi olemmekin Suomen suurin duunaripuolue, eikä varmasti vähiten "rautakouria", kuten minäkin."No Vapaavuorikin tiesi, että tuli töpättyä ja pahoin. Alkoivat unettomat yöt vaivaamaan ja telakkahommiin otettiin uusi ote, kuten vastaavalle ministerille kuuluukin.
Tämä uusi työllisyyttä parantava tilanne ei poista kuitenkaan Vapaavuoren jättimokaa, mutta käy jonkinlaisena paikkauksena, minkä arvo selviää vasta tulevaisuudessa, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuus, mutta se juna on nyt mennyt."
Skeidaa oli tuo nimimerkin "Pidimme meteliä" kirjoitus.
Vapaavuoren johdolla telakkaa lähdettin STX:ltä ostamaan ja nyt on homma maalissa - loistava teko - prosessi kesti vajaan vuoden.
Perussuomalaisten välikysymys oli täysin puskista huutelua.
Nyt on Turun seudun paattiduunareilla ja laajemmaltikin töitä varmuudella jo vuoskymmenen loppuun - todennäköisesti koko työuralle.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/09/19/turun-telakalla-naurattaa-taas/201413041/12 - Ihmettelenpä
mitali Jannelle kirjoitti:
"No Vapaavuorikin tiesi, että tuli töpättyä ja pahoin. Alkoivat unettomat yöt vaivaamaan ja telakkahommiin otettiin uusi ote, kuten vastaavalle ministerille kuuluukin.
Tämä uusi työllisyyttä parantava tilanne ei poista kuitenkaan Vapaavuoren jättimokaa, mutta käy jonkinlaisena paikkauksena, minkä arvo selviää vasta tulevaisuudessa, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuus, mutta se juna on nyt mennyt."
Skeidaa oli tuo nimimerkin "Pidimme meteliä" kirjoitus.
Vapaavuoren johdolla telakkaa lähdettin STX:ltä ostamaan ja nyt on homma maalissa - loistava teko - prosessi kesti vajaan vuoden.
Perussuomalaisten välikysymys oli täysin puskista huutelua.
Nyt on Turun seudun paattiduunareilla ja laajemmaltikin töitä varmuudella jo vuoskymmenen loppuun - todennäköisesti koko työuralle.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/09/19/turun-telakalla-naurattaa-taas/201413041/12Kumma kun persut yrittävät omia kaikki hyvät asiat nimiinsä, vaikka eivät ole saaneet aikaan missään mitään. Luulisi heitä hävettävän.
- Kyrpä
mitali Jannelle kirjoitti:
"No Vapaavuorikin tiesi, että tuli töpättyä ja pahoin. Alkoivat unettomat yöt vaivaamaan ja telakkahommiin otettiin uusi ote, kuten vastaavalle ministerille kuuluukin.
Tämä uusi työllisyyttä parantava tilanne ei poista kuitenkaan Vapaavuoren jättimokaa, mutta käy jonkinlaisena paikkauksena, minkä arvo selviää vasta tulevaisuudessa, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuus, mutta se juna on nyt mennyt."
Skeidaa oli tuo nimimerkin "Pidimme meteliä" kirjoitus.
Vapaavuoren johdolla telakkaa lähdettin STX:ltä ostamaan ja nyt on homma maalissa - loistava teko - prosessi kesti vajaan vuoden.
Perussuomalaisten välikysymys oli täysin puskista huutelua.
Nyt on Turun seudun paattiduunareilla ja laajemmaltikin töitä varmuudella jo vuoskymmenen loppuun - todennäköisesti koko työuralle.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/09/19/turun-telakalla-naurattaa-taas/201413041/12Ja pitää muistaa että persujen ohjeilla valtio olisi 50milj€ maksamalla päätynyt osaomistajaksi ja veloista vastuulliseksi, selvitystilassa olleelle STX:lle. Jostain syystä tästä persuedustajat ja lampaansa vaikenevat systemaattisesti.
Voi toki olla, etteivät persuedustajat edes ymmärrä mihin paskakasaan halusivat valtion 50milj€:n "sijoituksella" ryhtyvän. - 6 v linnaa:
Kyrpä kirjoitti:
Ja pitää muistaa että persujen ohjeilla valtio olisi 50milj€ maksamalla päätynyt osaomistajaksi ja veloista vastuulliseksi, selvitystilassa olleelle STX:lle. Jostain syystä tästä persuedustajat ja lampaansa vaikenevat systemaattisesti.
Voi toki olla, etteivät persuedustajat edes ymmärrä mihin paskakasaan halusivat valtion 50milj€:n "sijoituksella" ryhtyvän.Tähän päätyi sen persujen tuettavaksi hinkuman kumppanin pomon polku.
Olisihan aika soppa, jos tämän Duk-Soo Kang´in kelkkaan olisi menty.
http://ts.fi/uutiset/talous/695170/STXn expomo vankilaan miljoonapetoksista - Että silleen sitten
Kyrpä kirjoitti:
Ja pitää muistaa että persujen ohjeilla valtio olisi 50milj€ maksamalla päätynyt osaomistajaksi ja veloista vastuulliseksi, selvitystilassa olleelle STX:lle. Jostain syystä tästä persuedustajat ja lampaansa vaikenevat systemaattisesti.
Voi toki olla, etteivät persuedustajat edes ymmärrä mihin paskakasaan halusivat valtion 50milj€:n "sijoituksella" ryhtyvän.Pääomalaina ei oikeuta osakkuuteen ;) Eikä myöskään vastuuseen veloista, eikä edes muuten omistajuus aiheuta vastuuta veloista osakeyhtiössä kuin mahdollisesti omitajien antamien omien takausten verran. Mutta sellainen totuus on tietysti antipersulle sivusekka paskanheitossa ;)
Myöskään soppaa ei olisi sen enmpää syntynyt kuin nytkään. Asioista jotka tuohon liittyy en tiedä, etkä sinäkään. Mutta todennäköisesti jos hänen liiketoimiaan aletaan tarkastella, revitään STX-kauppa auki, enkä usko sen kestävän päivävaloa.
- ten points
Hyvän pääosakkaan etsintä sai sinetin.
Ei tarvitse pelätä, että takuita laukeaisi veronmaksajien niskaan, nyt
on mukana menestynyt tarkan rahan kumppaini.
Eipä ole aiemmien ministeri ja ministeriön virkamiehet onnistuneet uuden luotettavan omistajan metsästyksessä - ovatko koskaan edes yrittäneet.
http://www.hs.fi/talous/Uusi telakkayhtiö Meyer Turku sai toimintaluvan/a1411093644354- Jan => teoll. neuvos
Pääosakkaana saksalaisperheyhtiö ja Suomen Teollisuussijoitus Oy vähemmistönä; painavat omistajat!
Yhtiön toimitusjohtaja, saksalainen Jan Meyer kertoi, että yhtiöllä on vakaa aikomus myös investoida Turun telakkaan. Tarkemmin hän ei sitä kuitenkaan yksilöinyt.
– Haluamme tehdä Turun telakasta jälleen vahvan. Tuottavuutta pitää nostaa kovalla työnteolla, 1700-luvulta saakka toimineen Meyer Werftin toimitusjohtaja muotoili.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/09/19/turun-telakalla-naurattaa-taas/201413041/12?ref=ts_float_news_list
- Turmiola Tommi T.
Hienoahan se olisi, jos tämä järjestely meriteollisuuden/Telakkateollisuuden kanssa vihdoinkin toimisi.
Nyt hehkutetaan kun Meyer Turku (Huom. Itsenäinen Oy)
sai kahden laivan tilaukset (ehkä) ja optiot (ei päätetetty missä rakennettaisiin toteutuessaan). Hehkutetaan nyt myös se, mitä kaikkea Meyrin telakat tekevät (kaksi telakkaa) ja annetaan kuvaa, että täällä tulee olemaan sama tilanne, tilauskirjat tulevat olemaan täynnä ja rahaa lapioidaan omistajien kirstuun.
Tämähän on tuttua jo kahden viime omistajan kanssa, ja kummallakin kerralla maksulappu on tullut veronmaksajille.
Totta kai toivon, että tämä kerta olisi vihdoinkin erilainen, mutta en keksi juurikaan syytä, miksi se olisi. Saksalainen yritys huolehtii tattusti ensin oman maansa telakasta, kuin jonkin käpykylän tukiaistelakasta.
Tukiaistelakasta sinäänsä, että nyt palsjon mainostetuista positiivisista asioista ei ole viellä paljastuneet ehdot, tai millainen on se yhtiösopimus, joten odotan mielenkiinnolla kun alkaa se kohta, kun alkaa yhtiö kertomaan ehtoja, joilla laivat voidaan Turussa rakentaa, lähinnä kai se tulee olemaan valtion osuudesta riskien rahoituksessa, joka tulee olemaan suurempi, kuin osakkuus edellyttäisi.
Odotetaan ja toivotaan siis parasta, pahinta taas peläten.- Tulevaisuus-Toivo
Tommille tiedoksi:
Meyer´ilä ei ole Saksassa meren rannalla telakkaa, jossa voisi rakentaa "Turun kokoisia" risteilijöitä. Telakka on siellä joen rannalla ja sieltä laivalohkot hilataan meren rantaan liitettäviksi. Touhuavat siellä nousuveden aikaan isompien lohkojen kanssa ja pienempiä valmiita paatteja uitellen.
Turussa homma tehdään yhdellä paikalla - arvata ei tarvitse, että kuluja säästyy ja toimitusaika on lienee myös asiakasystävällisempi. - silti pärjännyt!
Tulevaisuus-Toivo kirjoitti:
Tommille tiedoksi:
Meyer´ilä ei ole Saksassa meren rannalla telakkaa, jossa voisi rakentaa "Turun kokoisia" risteilijöitä. Telakka on siellä joen rannalla ja sieltä laivalohkot hilataan meren rantaan liitettäviksi. Touhuavat siellä nousuveden aikaan isompien lohkojen kanssa ja pienempiä valmiita paatteja uitellen.
Turussa homma tehdään yhdellä paikalla - arvata ei tarvitse, että kuluja säästyy ja toimitusaika on lienee myös asiakasystävällisempi.Kuten Topi edellä on kertonut, noin on Saksassa tilanne todellakin.
Alla ote lehtijutusta (IS):
"Meyerin Turkuun sitoutumisen puolesta puhuu, että se on tarvinnut merenrantatelakkaa. Meyerin kotitelakka sijaitsee Ems-joen varrella sisämaassa, josta laivat on voitu uittaa merelle vain nousuveden aikana. Suurimmat laivat on tehty osina." - duunia tosiaan!
silti pärjännyt! kirjoitti:
Kuten Topi edellä on kertonut, noin on Saksassa tilanne todellakin.
Alla ote lehtijutusta (IS):
"Meyerin Turkuun sitoutumisen puolesta puhuu, että se on tarvinnut merenrantatelakkaa. Meyerin kotitelakka sijaitsee Ems-joen varrella sisämaassa, josta laivat on voitu uittaa merelle vain nousuveden aikana. Suurimmat laivat on tehty osina."Tätäpä ei monikaan tainnut hoksata... en minäkään.
Toivottavasti Turussa tehdään nyt loistoristeilijä "poikineen"!
- Että semmoinen .....
Ei Turku sen kummempi kuin joenvarsitelakkakaan, jos ei sitten kuvittele jättilaivoja valmistettavan Itämerelle, silta "ahistaa ja pakottaa joka tapauksessa laivat siirtämään purettuina laskuvedenaikaan pois Itämereltä.
- ei sentään...
kyllä nämät Turun telakan aikaisemmat on ehjinä Juutinraumasta menneet.... Meyerin itsensä mukaan asia on merkittävä
- Maksimi koko oli ed.
ei sentään... kirjoitti:
kyllä nämät Turun telakan aikaisemmat on ehjinä Juutinraumasta menneet.... Meyerin itsensä mukaan asia on merkittävä
piiput osina, painolastilla "uptettu" laskuveden aikaan. Yhtään isompi ei enää mene, sen lisäksi, miksi Itämeren perukoilta ajettaisiin, kun se voi koota Saksassa, Ranskassa yms. telakoilla.
Mutta toivotaan toivotaan, ettei tule kovin paljon veronmaksajille maksamaan tämä telakkakierros. - järki hoi....
Maksimi koko oli ed. kirjoitti:
piiput osina, painolastilla "uptettu" laskuveden aikaan. Yhtään isompi ei enää mene, sen lisäksi, miksi Itämeren perukoilta ajettaisiin, kun se voi koota Saksassa, Ranskassa yms. telakoilla.
Mutta toivotaan toivotaan, ettei tule kovin paljon veronmaksajille maksamaan tämä telakkakierros.http://www.meyerwerft.de/en/meyerwerft_de/werft/das_unternehmen/ueber_die_werft/das_unternehmen.jsp
Katsohan Papenburgin telakkaa kuvasta.
Eikähän siitä selviä, että Turussa on Juutinrauman silloista huolimatta paaaljon taloudellisempaa tehdä isoja paatteja.... kokoahan ei olle enää kasvattamassa, vaan ihan "muilla viihdykkeillä" laivoja tehdään vetovoimaisemmiksi. - Maksimi koko oli ed.
järki hoi.... kirjoitti:
http://www.meyerwerft.de/en/meyerwerft_de/werft/das_unternehmen/ueber_die_werft/das_unternehmen.jsp
Katsohan Papenburgin telakkaa kuvasta.
Eikähän siitä selviä, että Turussa on Juutinrauman silloista huolimatta paaaljon taloudellisempaa tehdä isoja paatteja.... kokoahan ei olle enää kasvattamassa, vaan ihan "muilla viihdykkeillä" laivoja tehdään vetovoimaisemmiksi.Niin se reittihän laivoille ei ole tuo "oja" joka kuvassa näkyy. Huomaat kai, että altaassa on aikamoinen laivakin. Koko on kyllä yksi asia, jota risteilijöissä ollaan kasvattamassa ;)
- ohiajanut
Maksimi koko oli ed. kirjoitti:
Niin se reittihän laivoille ei ole tuo "oja" joka kuvassa näkyy. Huomaat kai, että altaassa on aikamoinen laivakin. Koko on kyllä yksi asia, jota risteilijöissä ollaan kasvattamassa ;)
Ems-joki ei todella ole mitään syväväylä, maantiesiltoineen kaikkineen ennen Pohjanmerta. Kaponen ja mutkainen ja siksi näitä isoja luxusristeilijöitä ei siellä rakennetakaan. vaan pelkästään lohkot niihin. Pienempiä siellä ihan valmiiksi asti tekevät, kuten tuo kuvassa altaassa oleva suunnilleen Viking XPRS-kokoinen.
Enemmänkin Ems-joki on oja tj Meyerinkin lausunnoista päätellen, kuvassa meri on laivan perästä oikealle alkaen, jossa Ems kulkee.
https://www.google.fi/maps/place/Papenburg, Saksa/@53.4071125,7.2804455,10z/data=!4m2!3m1!1s0x47b7b193a2842b41:0x426cf776300b9e0
Linkistä (yllä) voipi katsoa, minkälaisen matkan isojen paattien lohkot ja pienemmät alukset merelle kulkevat, suurimmat niistä voidaan viedä vain korkeamman veden aikaan. - On se nyt vaikeaa...
ohiajanut kirjoitti:
Ems-joki ei todella ole mitään syväväylä, maantiesiltoineen kaikkineen ennen Pohjanmerta. Kaponen ja mutkainen ja siksi näitä isoja luxusristeilijöitä ei siellä rakennetakaan. vaan pelkästään lohkot niihin. Pienempiä siellä ihan valmiiksi asti tekevät, kuten tuo kuvassa altaassa oleva suunnilleen Viking XPRS-kokoinen.
Enemmänkin Ems-joki on oja tj Meyerinkin lausunnoista päätellen, kuvassa meri on laivan perästä oikealle alkaen, jossa Ems kulkee.
https://www.google.fi/maps/place/Papenburg, Saksa/@53.4071125,7.2804455,10z/data=!4m2!3m1!1s0x47b7b193a2842b41:0x426cf776300b9e0
Linkistä (yllä) voipi katsoa, minkälaisen matkan isojen paattien lohkot ja pienemmät alukset merelle kulkevat, suurimmat niistä voidaan viedä vain korkeamman veden aikaan.Laivojen koon edelleen kasvaessa, ei niitä rakenneta Itämeren rannoillakaan. Eikä ole Turussakaan varaa kasvattaa laivojen kokoa, jos ne halutaan saada Itämerelle, ja Itämereltä maailman merille.
- hatunnostoin!
On se nyt vaikeaa... kirjoitti:
Laivojen koon edelleen kasvaessa, ei niitä rakenneta Itämeren rannoillakaan. Eikä ole Turussakaan varaa kasvattaa laivojen kokoa, jos ne halutaan saada Itämerelle, ja Itämereltä maailman merille.
Varmaankaan laivoilla ei kohta enää voi enää risteilläkään, koska ne ovat niin isoja :)
Mutta Meyer tietää varmaankin meitä paremmin asiasta, kun on nyt ostanut Turun osaksi teollista toimintaansa, yhtiöllä on todella kunniakas historia - nyt jo 7.sukupolvessa laivanrakennusta.
Uskallan olla varma, että heillä on tässä asiassa paras tieto (kun ei tässä maailmassa juuri parempaakaan ole).
http://www.meyerwerft.de/en/meyerwerft_de/index.jsp - lisää duuunia
hatunnostoin! kirjoitti:
Varmaankaan laivoilla ei kohta enää voi enää risteilläkään, koska ne ovat niin isoja :)
Mutta Meyer tietää varmaankin meitä paremmin asiasta, kun on nyt ostanut Turun osaksi teollista toimintaansa, yhtiöllä on todella kunniakas historia - nyt jo 7.sukupolvessa laivanrakennusta.
Uskallan olla varma, että heillä on tässä asiassa paras tieto (kun ei tässä maailmassa juuri parempaakaan ole).
http://www.meyerwerft.de/en/meyerwerft_de/index.jspMersuja U:kissa ja laivoja Turussa, Lidl työllistää myös hyvin; pitäs saada lisää saksalaisia firmoja investoimaan tai asiakkaiksi
- Meyer Tku
MEYER TURKU at a glance
Meyer Turku is specialised in building cruise ships, car-passenger ferries, technically demanding special vessels and offshore projects. Meyer Turku has 1,350 own employees. The shipyard area in Turku comprises 144 hectares and the size of the building dock, equipped with a 600-ton construction crane, is 365 x 80 metres.
Innovations like the first all-outside-cabin cruise ships, the prefabricated cabin and bathroom modules, and the indoor promenade originate from Turku shipyard. Meyer Turku's subsidiaries are Piikkiö Works Oy, which is a Cabin Factory in Piikkiö, Shipbuilding Completion Oy, which provides turnkey solutions to public spaces in ships, and ENG´n´D Oy, which is one of the leading shipbuilding and offshore engineering companies in Finland.
The orderbook of Meyer Turku consists of three cruise ships for German TUI Cruises. Mein Schiff 4 will be delivered in spring 2015, Mein Schiff 5 in spring 2016 and Mein Schiff 6 in the spring 2017.- Niin, entä sitten?
Ihan kiva copy-paste, mutta mitä siitä ?
- turuust
Niin, entä sitten? kirjoitti:
Ihan kiva copy-paste, mutta mitä siitä ?
Meyerin Turun telakka on piikki Soinin lihassa.
Soini nautii vain negatiivisistä tapahtumista ja asioista.
- Myönnetään
Vapaavuori oli kerrankin oikeassa.
Miksi ottaa vanhoja asioita kaluttavaksi? Kuitenkin asian oikeata laitta tuskin kukaan kirjoittajista on huomannut.
Jos mennään totuuteen, niin tuo Suomen tulo "takuumieheksi" ei ollut itseis tarkoitus. Tuskin Jan Vapaavuori, edes ajatteli ottaa Suomen valtiota omistajaksi, vaan pitkälle vietyjen neuvottelujen tuloksena päädyttiin Valtion takuumiehen ominaisuudesta, jotta löytyy Suomesta yksityinen taho, tuottavaan telakkatoimintaan mukaan.
Nimittäin, Vapaavuori mainitsi ja josta jälkikäteen vaikeni, että tarkoitus on löytää valtion tilalle vahva yksityinen Omistaja. Valtio oli vain yksityistämisen renkinä, rahoituksineen, joita veronmaksaja siis rahoittaa.
Muistakaa aina lukea se pienen pieni teksti, joka on tarkoitettu, että sitä ei lueta.
Soinia on turha syyttää, sillä hän ei ole mikään messias, joka sanoo mitä pitää tehdä, hän vain yhdessä monen muun kanssa ihmetteli valtion touhuja. Muistakaa myös, että olemme edelleen maksajan ominaisuudessa, jos telakka menee konkkaan, ei se ole sen kummempi juttu.- hmmmm
Nyt marttiluukas ei ole asioita oikein ymmärtänyt:
- valtio löysi vahvan yksityisen omistaja, itse asiassa koko toimialan vanhimman ja vakaimman toimijan (Saksasta)
- vähemmistöosakkaana on Suomen Teollisuussijoitus Oy, joka on kokonaan valtion omistama itsenäinen osakeyhtiö, joka sijoittaa yrityksiin, (ts. ostaa ja myy yritysten osakkaita), tekee sijoituksia pääomarahastoihin ja suoraan yrityksiin
- nousu jatkuu
Turun telakan tulevaisuus näyttää uudessa omistuksessa ehkäpä paremmalta kuin koskaan ennen.
Meyerin Turun telakalla on aloitettu uuden risteilijän rakennustyöt. Mein Schiff 5 -niminen alus tehdään saksalaiselle TUI Cruises -varustamolle.
Turun telakalla tehdään parhaillaan myös toista saman laivasarjan alusta ja yksi on jo luovutettu tilaajalle viime kesänä.
Näiden lisäksi TUI Cruises on jo tilannut Mein Schiff 6 -aluksen, jonka tuotanto alkaa noin vuoden päästä. Laivasarjan kunkin aluksen työllistävä vaikutus on noin 5 000 henkilötyövuotta. Laivojen kotimaisuusaste on noin 80 prosenttia.
Alusten pituus on 294 metriä ja ne ovat 36 metriä leveitä. Hyttejä on 1 250.
http://yle.fi/uutiset/uuden_risteilijan_rakentaminen_kayntiin_turun_telakalla/7636125?ref=leiki-uu
Eikä ne STX:n ohimenneet pari paattiakaan (Ranskaan) aiheuttaneet sitä, etteikö laivoihin olisi suomalaisia alihankkijoita mukaan päässyt.
http://yle.fi/uutiset/jalleen_miljoonakaupat_lieksaan__joptek_tekee_parvekkeet_stxn_uusimpaan_risteilijaan/7520991
http://yle.fi/uutiset/lieksalaisen_joptekin_omistus_takaisin_suomeen/7654710 - Oi riemua !!
Saksalaistelakalla siis oli nuo tilaukset jo aiemmin, eikö STX suomi hävinnyt juuri nuo laivatilaukset saksalaistelakalle, koska puuttui raha ? eli mitä niistä sitten.
Niin tai näin, kun hommat alkavat kusta telakalla, arvaas ketkä maksaa viulut ;)- älykö jätti?
Et taida olla yritystalousmiehiä, etkä talousmiehiä...
Nyt on lama syvimmillään ja Turussa tilauskirjat hyvällä mallilla telakalla maailman johtava telakanrakentajasuku ruorissa. - Pointihan siis on
älykö jätti? kirjoitti:
Et taida olla yritystalousmiehiä, etkä talousmiehiä...
Nyt on lama syvimmillään ja Turussa tilauskirjat hyvällä mallilla telakalla maailman johtava telakanrakentajasuku ruorissa.ne tilaukset olivat saksalaistelakalla, STX;n hävittyä ne. Hienoahan se on että hommia on Virolaisilla, Romanialaisilla, Puolalaisilla . . . . . ja kai jokunen Suomalainenkin sekaan sopii, mutta aloitus jonka alle tämän riemusi kirjoitit, ei osoita sinunkaan olevan kovinkaan suuri talousihme. Arvaa ketkä maksavat viulut kun heikosti menee, ei taatusti maailman vanhin "telakanrakentajasuku??" vaan veronmaksajat, jotka eivät ole edes ruorissa.
- huomaan, että
Pointihan siis on kirjoitti:
ne tilaukset olivat saksalaistelakalla, STX;n hävittyä ne. Hienoahan se on että hommia on Virolaisilla, Romanialaisilla, Puolalaisilla . . . . . ja kai jokunen Suomalainenkin sekaan sopii, mutta aloitus jonka alle tämän riemusi kirjoitit, ei osoita sinunkaan olevan kovinkaan suuri talousihme. Arvaa ketkä maksavat viulut kun heikosti menee, ei taatusti maailman vanhin "telakanrakentajasuku??" vaan veronmaksajat, jotka eivät ole edes ruorissa.
asiaahan edellisessä on vähän, persupörinää sitäkin enemmän
- Tuskalla totean
Niin, kyllähän se niin on edelleen, että pikkurahalla annettiin ranskalaisille ökyristeilijöiden tilaukset ja optiot valtava ammattitaito jota pienyrittäjät nyt osittain ripottelevat Ranskaan, jotka varmasti jatkossa osaavat hyödyntää sen itsekin.
Siis tämä oli hallituksen/vapaavuoren supermoka jolla lähes tuhottiin suomalainen laivanrakennusteollisuus, kuten oman puolueen jäsen iso masakin varoitteli puoluetoverilleen, ja jonka työllinnen vaikutus varsinkin välillisesti monille pikkuyrityksille koko Suomeen oli aivan valtava.
Siis valtavan töpeksinnän jälkeen tultiin siis siihen, että Rauman telakka loppui kokonaan, mutta pakko on tunnustaa, että Vapaavuori rakensi jonkinlaista paikkoa toiminnalleen ja sellainen on nämä viimeaikaiset toimet saksalaisten kanssa mikä on parempi kuin hinkselinousujen nostelu rehvakkaasti, mutta totuus on että paljo, aivan liian paljon on menetetty silläkin sektorilla ja jää nähtäväksi mitä tästäkin tulee, mutta valtio tyri on selvä.
Olen sukuni kautta pitkään ollut kokoomuslainen, mutta olen viimeaikoina miettinyt, että kokoomus on muuttunut niin paljon ja myöskin sen arvot ovat muuttuneet sellaisiksi, että minun on välillä vaikea sulattaa niitä, mutta minulla on vaikeuksia ajatella liittyväni myöskin keskustaan, koska olen käynyt politiikkaa myös henkilökohtaisesti tässä vuosien saatossa ja keskustalaisten tapaan tehdä politiikkaa olen täysin kyllästynyt.
Perussuomalaiset ovat olleet minulle lyhyen historiansa aikana kuin punainen vaate härälle, mutta nyt he ovat suurimpana puolueena kannattamassa "koti uskonto ja isänmaa" periaatetta, jolla minäkin olen aikoinaan tullut kokoomukseen ja huomaan, että oma puolueeni on homojen avioliittoa adoptiooikeuksineen kannattamassa aina Stubbia myöden, niin seuraavissa vaaleissa ääneni vain asioiden näin ollessa saa PS- faktaa on, että
STX:llä on konsernina isot vaikeudet.... Turku olisi kylmennyt ilman saksalaisia
- hatunnosto!
Sanokoon kaikkea savikiekkojytkyillä ampuvat perusuomalaiset mitä tahansa, ei asioita korjata puskasta huutelemalla tai välikysymyksin, vaan hakemalla pitkäjänteisiä ratkaisuja ongelmatoimialoille.
http://yle.fi/uutiset/meriteollisuus_turun_telakka_palautti_luottamuksensa/7684505 - Booring to paying...
Niinhän se on joka kerta ollut, mutta ihmeesti vaan "positiivisen" alun jälkeen loppulasku lankeaa aina veronmaksajille.
- kysyn vuan
Ei kyllä aukea, mitä tämä tarkoittaa... eihän STX:stäkään tullut mitään loppulaskua?
Pelkkää persu-uikutusta lienee. - Kyselehän sie vuan
kysyn vuan kirjoitti:
Ei kyllä aukea, mitä tämä tarkoittaa... eihän STX:stäkään tullut mitään loppulaskua?
Pelkkää persu-uikutusta lienee.On sitten jäänyt sulla seuraaminen hiukan pinnalliseksi ja valikoivaksi. Selvittele rauhassa, ja palaillaan sitten asiaan ;)
- PePeP
Kyselehän sie vuan kirjoitti:
On sitten jäänyt sulla seuraaminen hiukan pinnalliseksi ja valikoivaksi. Selvittele rauhassa, ja palaillaan sitten asiaan ;)
;)
- metalliin duunia
Suomalaiset alihankkijat ovat saaneet Meryer Turun lisäksi mukavasti tilauksia myös vaikeuksissa keikkuvalta STX:ltä Ranskasta (toivotaan, että myös sinne löytyy parempi omistajuus). Turun STX:n vaikeudet aktivoivat alihankkijoita tarjoamaan tuotteitaan myös mm. Japanin suurimmalle telakalle ja sieltäkin on tullut uutta tilauskantaa.
http://yle.fi/uutiset/ranskan_oasis-telakalla_riittaa_toita_suomalaisille/7733402
:) näinköhän meillä valtakunnassa kohta kapasiteetti piisaa ? - operaatio STX
Tähän juttuketjuun tulee tänään uusi ulottuvuus - kiristys.
Näinhän persuvälikymyskin oli täysi ohilaukaus.
Kannattaa lukea "Salainen operaatio STX" vaikkapa ennen äänestämistä juttu päivän lehdestä, sopii tähän juttuketjuun kuin nenä päähän (naula Soinin arkkuun).
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1421471226076 - Suomi_nousuun
Vapaavuoren johtama pelastusoperaatio sai taas tänään uuden palkinnon ja tässä sarjassa jaetaan palkintoja koko suomalaiselle telakkaklusterille aina UUDEN TILAUKSEN muodossa.
Tänään oli taas se päivä!
http://yle.fi/uutiset/toita_turun_telakan_tyontekijoille__tallink_tilasi_matkustajalautan/7833637- retysukka
Tämä "sankariteko" voidaankin kaivaa, varsinkin aina ennen vaaleja, jokaisen tilauksen yhteydessä seuraavat 52 vuotta.
- valitaan_vapaavuoria
Tänään Tv1:llä A-Studiossa klo 21.05 Jan Meyer kertoo telakan näkymistä ja kehittämisestä.
Persuvälikysymys oli mitä oli, mutta ilman Vapaavuoren johdolla suoritettua, jo ennen persusekoilua aloitettua manööveriä ja hänen henkilkohtaista aktiivisuuttaan, olisi Turussa nyt telakalla hiljaista.
http://yle.fi/uutiset/uusi_omistaja_meyer_sijoittaa_kymmenia_miljoonia_euroja_turun_telakkaan/7875732- NioNio
Mistä tiedät mitä olisi tapahtunut? Mikstä tiedät mitä tulee tapahtumaan ? Niinhän se on aikaisemminkin, alku ollut hienoa - mutta aina veronmaksajat ovat joutuneet telakkateollisuudesssa tappiot maksamaa, omistajasta riippumatta. Valitettavasti erittäin todennäköista se tulee olemaan tälläkin kertaa . . . muutama vuosia ja oikea asian laita alkaa paljastumaan. Pelkästään telakan sijainti on nykylaivoja ajatellen heikko.
- lue_ja_opi
NioNio kirjoitti:
Mistä tiedät mitä olisi tapahtunut? Mikstä tiedät mitä tulee tapahtumaan ? Niinhän se on aikaisemminkin, alku ollut hienoa - mutta aina veronmaksajat ovat joutuneet telakkateollisuudesssa tappiot maksamaa, omistajasta riippumatta. Valitettavasti erittäin todennäköista se tulee olemaan tälläkin kertaa . . . muutama vuosia ja oikea asian laita alkaa paljastumaan. Pelkästään telakan sijainti on nykylaivoja ajatellen heikko.
Mistähän tuollainen käsitys on muodostunut, että veronmaksajat ovat aina maksaneet telakoiden tappiot. Telakathan ovat yksityisomisteisia yrityksiä, eikä veronmaksajat maksa telakoiden tai minkään muunkaan yksityisen yhtiö tappioita. Eri asia on sitten tuo valtioiden välinen tukiaiskilpailu, mutta ei se ole mitenkään tulossidonnaista. Edelleen jos valtio tai muu taho on osallistuu yhtiön pääomittamiseen, niin se taas tuo myös omistusosuutta. Meyer Turun vähemmistöosuus tuottaa Suomen Teollisuussijoitukselle (valtion sijoitusyhtiö) varsin todennäköisesti sievoisen plusmerkkisen tuloskirjauksen about 5 vuoden kuluessa, kun Meyer lunastaa valtionyhtiön osuuden itselleen.
Soini on opettanut peruspersun epäilemään ja kritisoimaan kaikkea, mitä itse ei ole tehnyt. Ja nytpä Meyer Turkukin on varmaan parin vuoden kuluessa menossa konkkaan. Mutta lukaisepa persu alla linkistä, miten vakavissaan 279 vuotiaan perheyrityksen jäsen Turun suhteen onkaan.
http://yle.fi/uutiset/telakkayhtio_meyerin_toimitusjohtaja_turun_telakan_tyoskentelyssa_viela_paljon_tehostamista/7878633 - IhmeitäVeroRahoilla
lue_ja_opi kirjoitti:
Mistähän tuollainen käsitys on muodostunut, että veronmaksajat ovat aina maksaneet telakoiden tappiot. Telakathan ovat yksityisomisteisia yrityksiä, eikä veronmaksajat maksa telakoiden tai minkään muunkaan yksityisen yhtiö tappioita. Eri asia on sitten tuo valtioiden välinen tukiaiskilpailu, mutta ei se ole mitenkään tulossidonnaista. Edelleen jos valtio tai muu taho on osallistuu yhtiön pääomittamiseen, niin se taas tuo myös omistusosuutta. Meyer Turun vähemmistöosuus tuottaa Suomen Teollisuussijoitukselle (valtion sijoitusyhtiö) varsin todennäköisesti sievoisen plusmerkkisen tuloskirjauksen about 5 vuoden kuluessa, kun Meyer lunastaa valtionyhtiön osuuden itselleen.
Soini on opettanut peruspersun epäilemään ja kritisoimaan kaikkea, mitä itse ei ole tehnyt. Ja nytpä Meyer Turkukin on varmaan parin vuoden kuluessa menossa konkkaan. Mutta lukaisepa persu alla linkistä, miten vakavissaan 279 vuotiaan perheyrityksen jäsen Turun suhteen onkaan.
http://yle.fi/uutiset/telakkayhtio_meyerin_toimitusjohtaja_turun_telakan_tyoskentelyssa_viela_paljon_tehostamista/7878633Telakkateollisuuden historiaa seuraten on syntynyt - joka kerta lasku on jäänyt, ja tulee jäämään veronmaksajille.
- löysää_on_tarinasi
IhmeitäVeroRahoilla kirjoitti:
Telakkateollisuuden historiaa seuraten on syntynyt - joka kerta lasku on jäänyt, ja tulee jäämään veronmaksajille.
Mitä ihmeen lasku... kerro konkreettisesti, mainitse kaikki nuo "joka kerta" -kerrat
- Työtä_Telakkaklusteriin
Taas pitkälle ulottuvia hyviä uutisia!
Carnival tilaa neljä risteilyalusta Meyer Werftiltä. Ainakin osa työstä on tulossa Turun telakalle.
Carnivalin risteilijätilaus tuo satojen miljoonien lisätyöt Turun telakalle, elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok) arvioi Twitter-viestissään. Laivat rakennetaan vuosina 2019-2022- Vapaa_vuori
Taitaa olla pisin tilauskanta milloinkaan maamma telakkaklusterissa tuolla Turun telakalla.
http://yle.fi/uutiset/turun_telakan_tilaus_takaa_toita_tuhansille_meilla_ei_ole_erityisvaatimuksia_suomen_valtion_tuesta/7893865
- persua_persuksille
Ja persuko se taas huutaa, että valtiolle tuli telakasta takkiin ja veromaksajille jäi lasku.
Ja höpö höpö.... valtio sai rahansa pois sijoituksestaan ennätyspian.
Vapaavuori joukkoineen toimi kätilönä mallikkaasti ja lapsi kasvaa valtavalla vauhdilla.
Nyt jo sata suomalaista alihankkijafirmaa saa tilauksia... nyt myös Saksasta
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/meyer-ostaa-loputkin-turun-telakasta/jyKbvPFE
(ja mikähän mahtaa olla persujen teollisuuspolittinen linja) - Free_Mountain
17.000 miestyövuotta lisää tuli taas tänään.
Vieläköhän joku peruspersu jaksaa änkyttää.
Saapi Rehnkin nauttia Vapaavuoren aktiivisuuden tuloksista.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015061519867880_uu.shtml
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3175743Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2751610Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661496eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1291453Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101386- 941325
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311232Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591146- 37956
- 172948