Toyotan laadunvalvonta?

MegaMoga

Suomessa lienee 5 vuodessa vaihdettu tehtaan piikkin tuhansia D4D moottoreita tehdaskunnoistettuihin. Halpaa, not. Toyotalle operaatio on tullut vähän helvetin kalliiksi. Kuluttajahinta vaihdolle on noin 7.000-10.000 e. Tehdashinta lienee puolet edellämainitusta. Tiettävästi millään mulla merkillä ei ole Suomessa ollut yhtä kallista mokankorjauskustannuksia.

D4D-Toyotan hankkineet, joilla moottorei ei vilä ole kilahtanut, saavat osansa kun vaihdattelevat öljypoltintaan. Suomessa ei ole yhtään sellaista autoliikettä jossa Toyotan D4D-riskiä ei tiedostettaisi.

61

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      ???

      -ei mun ole ainakaan tarvitnnut Eberiin koskea.....

    • jaksaajauhaa

      Samaa trollijauhantaa taas. Koita jo vaihtaa aihetta, montako aloitusta samasta jutusta olet tehtailut?

      Kumma kun nämä moottorit hajoaa aina niillä joilla niitä ei ole ollenkaan konepellin alla.

      • MegaMoga

        Ensimmäinen. Toyotoilla ajan itsekin, tosin bensamoottorisilla. Työssä kun kulkee, sitä näkee ja kuulee kaikenlaista. Miksi osallistut keskusteluun kun asia ei edes kiinnosta?

        Satunpa tietämään yhden piirimyyjän moottorinvaihto-operaatiot ja niitä ei ole ihan vähän.


      • The Köle
        MegaMoga kirjoitti:

        Ensimmäinen. Toyotoilla ajan itsekin, tosin bensamoottorisilla. Työssä kun kulkee, sitä näkee ja kuulee kaikenlaista. Miksi osallistut keskusteluun kun asia ei edes kiinnosta?

        Satunpa tietämään yhden piirimyyjän moottorinvaihto-operaatiot ja niitä ei ole ihan vähän.

        Miten voit tuntea piirimyyjän, kun Toyotalla ei ole sellaisia?.......


      • MegaMoga
        The Köle kirjoitti:

        Miten voit tuntea piirimyyjän, kun Toyotalla ei ole sellaisia?.......

        Saivartelua. Tunnen erään uusi Tojotoita myyvän liikkeen asentajan. Täsmennetään nyt vielä että asentaja ei myy uusia Tojotoita vaan huoltaa ja korjaa niitä.


      • huoltomiehenkaveri
        MegaMoga kirjoitti:

        Saivartelua. Tunnen erään uusi Tojotoita myyvän liikkeen asentajan. Täsmennetään nyt vielä että asentaja ei myy uusia Tojotoita vaan huoltaa ja korjaa niitä.

        Minä tunnen kolme toyota huoltomiestä ja eipä ne mistään operaatioista ole puhuneet vaikka autoista yleensä jutellaan kun otetaan kuppia. Joo itse ajan myös toyotalla tällä hetkellä ja vielä sillä maailman huonoimmalla koneella. Pian 300tkm mittarissa.


      • The Köle
        MegaMoga kirjoitti:

        Saivartelua. Tunnen erään uusi Tojotoita myyvän liikkeen asentajan. Täsmennetään nyt vielä että asentaja ei myy uusia Tojotoita vaan huoltaa ja korjaa niitä.

        -ainut MegaMoga taitaa olla aloituksesi :-)

        PS. -mullakin on luottoasentaja merkkiliikkeessä ja faktaa löytyy.... todista kaveruutesi ja kerro miten Toyotalla toimitaan takuuna vaihdetun osan kanssa....


      • Tuotevastuu
        The Köle kirjoitti:

        -ainut MegaMoga taitaa olla aloituksesi :-)

        PS. -mullakin on luottoasentaja merkkiliikkeessä ja faktaa löytyy.... todista kaveruutesi ja kerro miten Toyotalla toimitaan takuuna vaihdetun osan kanssa....

        Niinpä niin. Tosin ei siinä kuningaskuluttajaohjelmassa jossa varoiteltiin
        VAG-autojen kalliiksi käyvistä moottoriongelmista,ei mainittu Toyotasta
        sanaakaan. Toyota taitaa tuntea paremmin vastuunsa ja maksaa
        moottorin vaihdon.


      • MegaMoga
        The Köle kirjoitti:

        -ainut MegaMoga taitaa olla aloituksesi :-)

        PS. -mullakin on luottoasentaja merkkiliikkeessä ja faktaa löytyy.... todista kaveruutesi ja kerro miten Toyotalla toimitaan takuuna vaihdetun osan kanssa....

        Ensiksi huoltoneuvoja yrittää aina kiistää vian kuin vian. Huoltoneuvojan tehtävänä on kiistää myös sellaiset viat joiden korjaamiset on lueteltu kuuluvan esim titaani-takuuseen. Kun asiakas vaatimalla vaatii auton kuntoonlaittamista joko takuun, titaanitakuun tai virhevastuun nojalla ja uhkaa viemällä asiansa eteenpäin, vasta sen jälkeen asiat alkavat luistaa. Merkkiliikkeessä tehdään diagnoosi ja arvio korjauskustannuksista. Maahantuojalta pyydetään lupa takuukorjaukseen. Moottorinvaihdossa asiakkaalla maksatetaan öljyt ja suodatin. Pienempien osien vaihtoa ei merkitä huoltokirjaan.

        Jos väität ettei suomessa ole vaihdettu >1000 D4D moottoria Toyotan pikkkiin, jo et tunne asiaa, tai haluat puhua palturia. En tiedä tarkalleen montako tuhatta moottoria on vaihdettu, mutta saamastani tiedosta päätellen moottoreita on vaihdettu ja paljon.


      • will345678
        The Köle kirjoitti:

        Miten voit tuntea piirimyyjän, kun Toyotalla ei ole sellaisia?.......

        toyotalla on piirimyyjiä suomessa katse ympärillesi.


      • The Köle
        will345678 kirjoitti:

        toyotalla on piirimyyjiä suomessa katse ympärillesi.

        Kun ei ole.

        Toyotan valtuutetuissa liikeissä on Automyyjiä ja heidän esimies on Myyntipäällikkö/johtaja

        Takuuasiat taas sitten jo hoidetaan huoltoneuvojalla, joiden esimies taas on Korjaamopäälikkö........

        Toi MegaMoga ei osannut vastata kysymykseen "mitä takuussa vaihdetulle osalle tapahtuu" -osaatko sinä?


      • MegaMoga
        The Köle kirjoitti:

        Kun ei ole.

        Toyotan valtuutetuissa liikeissä on Automyyjiä ja heidän esimies on Myyntipäällikkö/johtaja

        Takuuasiat taas sitten jo hoidetaan huoltoneuvojalla, joiden esimies taas on Korjaamopäälikkö........

        Toi MegaMoga ei osannut vastata kysymykseen "mitä takuussa vaihdetulle osalle tapahtuu" -osaatko sinä?

        En minä kaikkitietävä ole, enkä viitsi kilkuttaa kaverille kaikesta mitä mieleen juolahtaa. Otan asian puheeksi seuraavalla kerralla jos muistan.

        Kerrohan meille Köle miksi Toyota on jatkanut D4D-moottoreiden takuuta 7 v./180 tkm asti, mutta ei ole tehnyt asiasta numeroa (=ei mainosta takuun jatkamista)?

        Entä miten arvelet jälleenmyyntiarvon kehittyvän 7 />181 tkm ajetussa D4D-moottorilla varustetussa Toyotassa? Vihje: Moottorinvaihto maksaa kymppitonin, sis ALV24.


      • The Köle
        MegaMoga kirjoitti:

        En minä kaikkitietävä ole, enkä viitsi kilkuttaa kaverille kaikesta mitä mieleen juolahtaa. Otan asian puheeksi seuraavalla kerralla jos muistan.

        Kerrohan meille Köle miksi Toyota on jatkanut D4D-moottoreiden takuuta 7 v./180 tkm asti, mutta ei ole tehnyt asiasta numeroa (=ei mainosta takuun jatkamista)?

        Entä miten arvelet jälleenmyyntiarvon kehittyvän 7 />181 tkm ajetussa D4D-moottorilla varustetussa Toyotassa? Vihje: Moottorinvaihto maksaa kymppitonin, sis ALV24.

        En minkään kaikki tietävä ole...... Kilauta kuule kaverille, kun asia täällä noin paljon kiinnostaa.... -saat minusta puolesta puhujan, jos osoitat, että et ole "Petteri", vaan faktan puhuja. -mulla on munaa olla väärässä!

        "Kerrohan meille Köle miksi Toyota on jatkanut D4D-moottoreiden takuuta 7 v./180 tkm asti, mutta ei ole tehnyt asiasta numeroa (=ei mainosta takuun jatkamista)?"

        -Olet oikeassa, että täytyy olla jokin ongelma, jossain moottorityypissä, jos näin on (minä en ole ainoaankaan törmännyt)

        -kuka hullu tekisi asiasta numeron (ei kilpailijat ainakaan) että on ongelma?

        -D4D moottoreita on tuotu suomeen vuodesta 2000 ja tiedän useita ongelmattomia (kaksoismassaa lukuunottamatta) yli 300tkm ajettuja, että se minua risoo, kun moottorityyppiä ei leimata, vaan KAIKKI Tojon suoraruiskut!


      • The Köle
        MegaMoga kirjoitti:

        Ensiksi huoltoneuvoja yrittää aina kiistää vian kuin vian. Huoltoneuvojan tehtävänä on kiistää myös sellaiset viat joiden korjaamiset on lueteltu kuuluvan esim titaani-takuuseen. Kun asiakas vaatimalla vaatii auton kuntoonlaittamista joko takuun, titaanitakuun tai virhevastuun nojalla ja uhkaa viemällä asiansa eteenpäin, vasta sen jälkeen asiat alkavat luistaa. Merkkiliikkeessä tehdään diagnoosi ja arvio korjauskustannuksista. Maahantuojalta pyydetään lupa takuukorjaukseen. Moottorinvaihdossa asiakkaalla maksatetaan öljyt ja suodatin. Pienempien osien vaihtoa ei merkitä huoltokirjaan.

        Jos väität ettei suomessa ole vaihdettu >1000 D4D moottoria Toyotan pikkkiin, jo et tunne asiaa, tai haluat puhua palturia. En tiedä tarkalleen montako tuhatta moottoria on vaihdettu, mutta saamastani tiedosta päätellen moottoreita on vaihdettu ja paljon.

        -mitä omalta kohdalta tulee takuuasiosta mainita, niin huoltoneuvoja ei kiistänyt mitään, vaan kysyi "jos heti varaan ajan, onko vika silloin päällä, vai esiintykö satunnaisesti?"

        -ja niin varattiin aika samalle viikolle ja vika korjattiin osa vaihtamalla.


      • köle köle!
        The Köle kirjoitti:

        Miten voit tuntea piirimyyjän, kun Toyotalla ei ole sellaisia?.......

        Sorrut lapselliseen saivarteluun, arvatenkin saadaksesi kommentointisi kohteen näyttämään epäuskottavalle!
        Piirimyyjä = jälleenmyyjä = dealer (eng.)

        Kokeilepa googlehakua "Toyota piirimyyjät Suomessa". Onko relevanteimmat tulokset muutakin kuin lista Toyotaa myyvistä tahoista? Itse en viitsi vaivautua, koska tiedän varmasti ettei ole.


      • The Köle
        köle köle! kirjoitti:

        Sorrut lapselliseen saivarteluun, arvatenkin saadaksesi kommentointisi kohteen näyttämään epäuskottavalle!
        Piirimyyjä = jälleenmyyjä = dealer (eng.)

        Kokeilepa googlehakua "Toyota piirimyyjät Suomessa". Onko relevanteimmat tulokset muutakin kuin lista Toyotaa myyvistä tahoista? Itse en viitsi vaivautua, koska tiedän varmasti ettei ole.

        Detalji-virheistä minuakin aina täällä kampitetaan.

        On siis turha väittää minulle tuntevansa Toyotan piirimyyjän, koska sellaista henkilöä ei ole, vaan kyseessä on organisaatio, joka muodostuu mm. aikaisemmin mainituista henkilöistä.


      • saivartelu jatkuu?
        The Köle kirjoitti:

        Detalji-virheistä minuakin aina täällä kampitetaan.

        On siis turha väittää minulle tuntevansa Toyotan piirimyyjän, koska sellaista henkilöä ei ole, vaan kyseessä on organisaatio, joka muodostuu mm. aikaisemmin mainituista henkilöistä.

        Oliko relevanteimmat tulokset muutakin kuin lista Toyotaa myyvistä tahoista?


      • The Köle
        saivartelu jatkuu? kirjoitti:

        Oliko relevanteimmat tulokset muutakin kuin lista Toyotaa myyvistä tahoista?

        -niin näytät saivartelua jatkavan...... ymmärrän mitä sinä ajat takaa, mutta se ei ole oleellista, jos on syytä epäillä kirjoitusta keksityksi .....

        Vastaan kuitenkin kysymykseen, koska pyydetään:

        -Google lainausmerkeissä: "ei yhtään tulosta"

        -ilman lainausmerkkejä se antaa 889 000 tulosta ja juu mm. Toyotaa myyviä autoliikkeitä, mutta mikä diileri "Toyota Wikipedia" on? -taitaa Google antaa vähän kaikkea, joissa esiintyy sana "Toyota"

        Bing ilman lainausmerkkejä: 21 tulosta, vain Autokiila oli Toyota kauppa

        -oletko nyt tyytyväinen?

        PS. yleisesti titteliä piirimyyjä käytetään henkilöstä, joka on myyjä, joka vastaa laajemmasta myyntialueesta (esim. Länsi-Suomi)


      • siinä se syy
        huoltomiehenkaveri kirjoitti:

        Minä tunnen kolme toyota huoltomiestä ja eipä ne mistään operaatioista ole puhuneet vaikka autoista yleensä jutellaan kun otetaan kuppia. Joo itse ajan myös toyotalla tällä hetkellä ja vielä sillä maailman huonoimmalla koneella. Pian 300tkm mittarissa.

        Et vain huomaa, ettei sulle mitään aikamiesten asioita puhuta.


      • tietenkin!
        The Köle kirjoitti:

        -niin näytät saivartelua jatkavan...... ymmärrän mitä sinä ajat takaa, mutta se ei ole oleellista, jos on syytä epäillä kirjoitusta keksityksi .....

        Vastaan kuitenkin kysymykseen, koska pyydetään:

        -Google lainausmerkeissä: "ei yhtään tulosta"

        -ilman lainausmerkkejä se antaa 889 000 tulosta ja juu mm. Toyotaa myyviä autoliikkeitä, mutta mikä diileri "Toyota Wikipedia" on? -taitaa Google antaa vähän kaikkea, joissa esiintyy sana "Toyota"

        Bing ilman lainausmerkkejä: 21 tulosta, vain Autokiila oli Toyota kauppa

        -oletko nyt tyytyväinen?

        PS. yleisesti titteliä piirimyyjä käytetään henkilöstä, joka on myyjä, joka vastaa laajemmasta myyntialueesta (esim. Länsi-Suomi)

        "-ilman lainausmerkkejä se antaa 889 000 tulosta ja juu mm. Toyotaa myyviä autoliikkeitä, mutta mikä diileri "Toyota Wikipedia" on? -taitaa Google antaa vähän kaikkea, joissa esiintyy sana "Toyota""

        905000 tulosta. Tottakai antaa vähän kaikkea missä esiintyy sana "Toyota", niinhän Google toimii!
        Relevanteimmista (http://fi.wikipedia.org/wiki/Relevanssi) tuloksista suurin osa on kuitenkin Toyotan jälleenmyyjiä/piirimyyjiä.
        Pelkällä "Toyota" -haulla ei saada maahantuojan nettisivujen lisäksi montakaan jälleenmyyjän sivua, joten "piirimyyjän" käyttäminen lisänä ohjaa paremmin oikean tiedon lähteelle, samoin kuin "jälleenmyyjän" käyttäminen. Google ei tee isoa eroa piirimyyjän ja jälleenmyyjän välille.


      • 3 toyotaa

        Itselläni ollut kolme toyotaa 2 yarista ja yksi avensis 2000 luvulla joista yariksen ja avensiksen dieselkone kilahti. kummatkin siinä 120000km jälkeen. Ei tullut enää neljättä toyotaa. Vaihdoin vw tiguaniin jolla nyt ajettu 128000km. Vikalistalta löytyy webasto(takuu), ilmastointilaite(takuu), turbon läppä 650,-, kummatkin flektit 780,-.
        Seuraava auto taitaakin olla taas pitkästä aikaa mersu. Ainoa auto jossa minulla ei ollut huolia. Toyotan plussaksi voin kyllä todeta hyvän huollon. Harmi vaan kun auto joutuu olemaan siellä niin usein :)


    • Entinen Toyota fani

      Mutta niin kilahti!! Toyota on ainakin v.2011 käyttänyt D4D koneissa huonolaatuisia mäntiä. Missä määrin kun maahantuoja puhuu erästä???Vikahan alkaa lievällä kannentiiviste vuodolla ( Höyryä paisuntasäiliöön) jota tuskin huomaa. Mutta siinä vaiheessa kun huomaa voi olla myöhäistä.Esimerkkinä kolleegan Avensis, ajettu 180tkm. Koneesta jäi käyttökelpoista kiertokanget!!!!!! Omasta Versostani ei ehtinyt kone tuhoutua, vaihdettiin tiiviste MUTTA maahantuoja alkoi vaatimalla vaatia mäntien vaihtoa!!!!! Olisivat tulleet 5% vastaan kustannuksissa eli kuudentonnin remontista 300e!!!!!! Mutta keittiön kautta sain kuulla että maahantuojan vaatimus johtui juuri siitä että mäntien laatuongelma oli tiedossa. Maahantuojan suhteutuminen oli tosi negatiivistä.

      • tojo kulkee piitkään

        Toyota-asentajan serkun kaimako Esson baarissa antoi tämän salaisen tiedon.
        Mahtaa siitä kylän kaljanryystäjillä olla sulattelemista !


      • hulemias
        tojo kulkee piitkään kirjoitti:

        Toyota-asentajan serkun kaimako Esson baarissa antoi tämän salaisen tiedon.
        Mahtaa siitä kylän kaljanryystäjillä olla sulattelemista !

        Kyllä vanhat toyotat kulkee ,uusimmat esim dieselit täytä kunnolla euro4 päästöjäjosta syystä hiacen valmistus loppui.Tilalle tuli fiat proace tai pösö lienee paremminkin olevan....


      • Hybrid-Man
        hulemias kirjoitti:

        Kyllä vanhat toyotat kulkee ,uusimmat esim dieselit täytä kunnolla euro4 päästöjäjosta syystä hiacen valmistus loppui.Tilalle tuli fiat proace tai pösö lienee paremminkin olevan....

        toyotan hybrideissä ei taida olla mitään vikaa, ei ole ainakaan kukaan niistä pystynyt tuomaan mitään linkkiä näkyviin, joten uskokaamme että hybrid on toyotalla ainoa osaamisalue jossa toyota on oikeasti huipulla.
        Saa tuoda hybrideistä vikoja linkin myötä näkyville, oikein toivon sitä jotta nähtäisiin niiden viat, mutta kun ei niitä vain ole.


      • 465000 osumaa
        Hybrid-Man kirjoitti:

        toyotan hybrideissä ei taida olla mitään vikaa, ei ole ainakaan kukaan niistä pystynyt tuomaan mitään linkkiä näkyviin, joten uskokaamme että hybrid on toyotalla ainoa osaamisalue jossa toyota on oikeasti huipulla.
        Saa tuoda hybrideistä vikoja linkin myötä näkyville, oikein toivon sitä jotta nähtäisiin niiden viat, mutta kun ei niitä vain ole.

        Kyllä niistäkin vikoja ja "ominaisuuksia" löytyy kun vain osaa hakea.

        https://www.google.fi/search?q=toyota hybrid defects&oq=toyota hybrid defects&aqs=chrome..69i57.-1j1j4&client=tablet-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&espvd=1&ie=UTF-8


      • ongelmaa on

      • sähköhuolto
        Hybrid-Man kirjoitti:

        toyotan hybrideissä ei taida olla mitään vikaa, ei ole ainakaan kukaan niistä pystynyt tuomaan mitään linkkiä näkyviin, joten uskokaamme että hybrid on toyotalla ainoa osaamisalue jossa toyota on oikeasti huipulla.
        Saa tuoda hybrideistä vikoja linkin myötä näkyville, oikein toivon sitä jotta nähtäisiin niiden viat, mutta kun ei niitä vain ole.

        Ainakin autolehtien koeajoautoissa on tullut eteen 12 V akun tyhjenemistä -> ei lähde patteriauto käyntiin päivän, parin, seisomisen jälkeen.

        Ai joo, mutta tämähän ei ole vika, vaan ominaisuus.

        Toinen ominaisuus oli tehoelektroniikan vaurioituminen jossain mallissa, jos autolla kiihdyteltiin liiaksi. Tohjo on tarkoitettu köröttelyyn eikä kaasupoljinta saa painaa yli puolivälin ettei auto säry! Kyllä 0-70 km/h 20 sekunnissa riittää tojopapoille.


      • kirkolle kioskille
        sähköhuolto kirjoitti:

        Ainakin autolehtien koeajoautoissa on tullut eteen 12 V akun tyhjenemistä -> ei lähde patteriauto käyntiin päivän, parin, seisomisen jälkeen.

        Ai joo, mutta tämähän ei ole vika, vaan ominaisuus.

        Toinen ominaisuus oli tehoelektroniikan vaurioituminen jossain mallissa, jos autolla kiihdyteltiin liiaksi. Tohjo on tarkoitettu köröttelyyn eikä kaasupoljinta saa painaa yli puolivälin ettei auto säry! Kyllä 0-70 km/h 20 sekunnissa riittää tojopapoille.

        "Tohjo on tarkoitettu köröttelyyn eikä kaasupoljinta saa painaa yli puolivälin"

        Eikä voikaan painaa. Pappa kun ajaa syylinki kipeässä jalassa, niin enempi paine tuo tuskat pintaan.


    • 44DD44

      Aloittajalle: Kirjoitat täyttä paskaa. Painu kotiis peiton alle runkkaamaan.

      • Peukutpyörii

        Se on se sama "taksikuski" mikä on ruikuttanut täällä koko kesän ajojen puutteessa.


      • mennään vaan

        Tulethan mukaan peiton alle?


    • velpoik

      Olipa taas yllättävään kun kolleegan auto hajosi, oma kyllä kesti. Ainahan nämä motit hajoaa serkun pojan kaiman velipojan serkulta.

      "Esimerkkinä kolleegan Avensis, ajettu 180tkm. Koneesta jäi käyttökelpoista kiertokanget!!!!!! Omasta Versostani ei ehtinyt kone tuhoutua,"

      • Toyota Yes

        Eihän se kirjoittajien vika, jos D4D koneet ei kestä. Alumiini lohkoon siirtyminen teki valmistajalle "temput" kannentiiviste alkaa ensin vuotamaan, ja sitä korjattaessa menee lohkosta kierteet sileiksi= koko kone pitää vaihtaa. Joku ihmettelee kuinka hänen auto kestää samalla koneella. Millon on kuultu että jonkin auton kaikki koneet hajoaa? Kyseessä on epätasainen LAATU.


      • Ei toista tojotaa
        Toyota Yes kirjoitti:

        Eihän se kirjoittajien vika, jos D4D koneet ei kestä. Alumiini lohkoon siirtyminen teki valmistajalle "temput" kannentiiviste alkaa ensin vuotamaan, ja sitä korjattaessa menee lohkosta kierteet sileiksi= koko kone pitää vaihtaa. Joku ihmettelee kuinka hänen auto kestää samalla koneella. Millon on kuultu että jonkin auton kaikki koneet hajoaa? Kyseessä on epätasainen LAATU.

        Normaali menetelmä vuosikymmenien ajna on käyttää teräksisiä pinnapultteja silloin kun lohko on alumiinia. Tunturi-mopossakin on pinnapultit aka vaarnaruuvit sylinterissä. Toyotan viisaat insinöövit ovat päätneet oikaista vähän ja tehdä kierteet alumiinilohkoon. Toki alumiinilohkossa olevat kierteetkin voidaan korjata, mutta helpompaa on käyttää pinnapultteja.


      • Tehnyt
        Ei toista tojotaa kirjoitti:

        Normaali menetelmä vuosikymmenien ajna on käyttää teräksisiä pinnapultteja silloin kun lohko on alumiinia. Tunturi-mopossakin on pinnapultit aka vaarnaruuvit sylinterissä. Toyotan viisaat insinöövit ovat päätneet oikaista vähän ja tehdä kierteet alumiinilohkoon. Toki alumiinilohkossa olevat kierteetkin voidaan korjata, mutta helpompaa on käyttää pinnapultteja.

        Itse vaihdoin toyotan lohkoon heli-coil kierteet. Alkoi kestämään. Mutta kyllähän tehtaalla pitäisi jo osata tehdä tämä työ, ennen kun ostaja joutuu teettämään homman.


    • en omista vagia

      Esim:Toyotan dieseli koneen ongelmat ovat tiedossa,mutta fanaattiset "tojo"kannattajat aina kääntävät sen vagin ongelmaksi.Oireet alkavat yleensä 70-120tkm kohdalla pienenä,mitä ei tahdo huomata,kunnes huollossa ilmoitetaan,että kannen tiiviste pitää vaihtaa,mutta se maksaa 7500-8500e(tiiviste maksaa 120e),kun sitä ei pysty vaihtamaan ilman moottorin irroitusta.Fanaatikot ja uskovaiset voivat tarkistaa huollosta tämän asian,minkä eräs tuttu avensis kaveri joutui kokemaan.

    • Anonyymi

      "mutta se maksaa 7500-8500e(tiiviste maksaa 120e),kun sitä ei pysty vaihtamaan ilman moottorin irroitusta.Fanaatikot ja uskovaiset voivat tarkistaa huollosta tämän asian,minkä eräs tuttu avensis kaveri joutui kokemaan."

      Jälleen kaverilla, mutta ei autoa omistaneella:

      Ilmeisesti menee monta viikkoa moottorin irrottamiseen ja kiinnittämiseen hinnasta päätellen.

      Nopein näkemäni tiiivisteen vaihto Volvoon kesti kahdeksan minuuttia, vaikka vedestä märkä moottori ei käynnistynyt pakkasessa jäärata-ajon lähtöön.

      Voisiko joku oikea asentaja kertoa, kauanko vaikkapa Corollan 1,4 4D4 koneen tiivisteen vaihtamiseen menee aikaa. Tämä palvelisi myös Toyotan omistavia, sillä oikeaa tietoa ei tunnu olevan. Onko niitä yleensäkään koskaan vaihdettu?

      • tunnettu ominaisuus

        Tuo 8 k€ on tosiaan moottorin eikä pelkän tiivisteen vaihtohinta. Mutta juju onkin siinä, että se pieni tiivisteen vuoto kerkiää yleensä vaurioittamaan kantta/lohkoa, joten pelkkä tiivisteen uusiminen olisi lyhytikäinen korjaus. Eikä näitä korjata syliteriputket vaihtamallakaan, kun irtoputkia ei ole....

        Itseasiassa sellaista puhetta on näkynyt, että ongelman perussyy olisi männän päälle kertyvä karsta, joka rupeaa ottamaan kiinni kanteen & rasittaa siten tiivistettä. Dieselissähän ei korkean puristussuhteen vuoksi paljoa jää ilmaa väliin - etenkään silloin, jos palotila on männän päälle muotoiltu monttu.

        Huom nää on 2/2,2 l dieselien ominaisuuksia. 1,4 litraisesta en ole vastaavaa kuullut - en tosin ole aktiivisesti etsinytkään.


      • tunnettu ominaisuus
        tunnettu ominaisuus kirjoitti:

        Tuo 8 k€ on tosiaan moottorin eikä pelkän tiivisteen vaihtohinta. Mutta juju onkin siinä, että se pieni tiivisteen vuoto kerkiää yleensä vaurioittamaan kantta/lohkoa, joten pelkkä tiivisteen uusiminen olisi lyhytikäinen korjaus. Eikä näitä korjata syliteriputket vaihtamallakaan, kun irtoputkia ei ole....

        Itseasiassa sellaista puhetta on näkynyt, että ongelman perussyy olisi männän päälle kertyvä karsta, joka rupeaa ottamaan kiinni kanteen & rasittaa siten tiivistettä. Dieselissähän ei korkean puristussuhteen vuoksi paljoa jää ilmaa väliin - etenkään silloin, jos palotila on männän päälle muotoiltu monttu.

        Huom nää on 2/2,2 l dieselien ominaisuuksia. 1,4 litraisesta en ole vastaavaa kuullut - en tosin ole aktiivisesti etsinytkään.

        Korjaus: koko moottoria ei vaihdeta, vaan "pelkkä yläkerta", mistä käytetään myös nimitystä "puolimoottori vaihdettu".


      • onko näin?
        tunnettu ominaisuus kirjoitti:

        Korjaus: koko moottoria ei vaihdeta, vaan "pelkkä yläkerta", mistä käytetään myös nimitystä "puolimoottori vaihdettu".

        Puolimoottori yleensä tarkoittaa moottorilohkoa ilman kantta ja apulaitteita.
        "yläkerta" on sylinterin kansi venttiileineen. Näin ainakin oli ennen eeuuta.
        VAG:issa jakoketjun venyminen hypättyään yli hampaiden tuhoaa
        yleensä ainakin "yläkerran" kun männät osuu venttiileihin.


      • 2. anonymous

        Englanninkielisiltä nettisivuilta löytyy tarkempaa tietoa siitä miksi pelkän kansipahvin vaihtaminen ei riitä eikä onnistu. Syyt ovat teknisiä ja liittyvät Toyotan dieselmoottoriin konstruktioon.


      • konstaillessa
        2. anonymous kirjoitti:

        Englanninkielisiltä nettisivuilta löytyy tarkempaa tietoa siitä miksi pelkän kansipahvin vaihtaminen ei riitä eikä onnistu. Syyt ovat teknisiä ja liittyvät Toyotan dieselmoottoriin konstruktioon.

        Eli tehdään niin monimutkaista, että ei pysy kestävyys perässä, eikä huolto. Eikä omistajan kukkaro.


      • no broblems
        konstaillessa kirjoitti:

        Eli tehdään niin monimutkaista, että ei pysy kestävyys perässä, eikä huolto. Eikä omistajan kukkaro.

        Mitä tästä opimme? Aloittajakin totesi:"Tullut Toyotalle helvetin kalliiksi"!
        Eli firman piikkiin,onko siinä silloin mitään ongelmaa?
        Toisin on TSi ja DSG:n kanssa,joka oli kuningaskuluttajankin ohjelman
        aiheena kun asiakas itse joutuu maksamaan kalliiksi käyvän
        suunnitelumokan


      • Karpelaiska
        konstaillessa kirjoitti:

        Eli tehdään niin monimutkaista, että ei pysy kestävyys perässä, eikä huolto. Eikä omistajan kukkaro.

        Toyota haluaa määrätietoisesti eroon maksavista asiakkaistaan. Kun vielä saataisiin valtiovalta tukemaan ajatusta muuttamalla auton hankinnan verotus auton käytön verotukseksi. Suomessauusia Tojotia ei myydä 43 % alennuksella kuten Saksassa. Suomalainen kuluttaja maksaa aina kalleimman päälle. Ensiksi omat autonsa, sitten italialaisten, kreikkalaisten ym ym.


      • sivuun menee
        no broblems kirjoitti:

        Mitä tästä opimme? Aloittajakin totesi:"Tullut Toyotalle helvetin kalliiksi"!
        Eli firman piikkiin,onko siinä silloin mitään ongelmaa?
        Toisin on TSi ja DSG:n kanssa,joka oli kuningaskuluttajankin ohjelman
        aiheena kun asiakas itse joutuu maksamaan kalliiksi käyvän
        suunnitelumokan

        mahtaako Tojon disukka toimia yhtään varmemmin, vaikka viikon haukkuisit Volsua


    • tojo huollosta

      Se kilometri takuu koneen osalta on nostettu 200 tkm asti. Siellä huollossa vaihdetaan koko moottori, kaikki vanhan moottorin ulkokuoresta irtoava (pakosarja, imusarja, suuttimet, vauhtipyörä, laturi yms.) tulee vanhasta koneesta. Toyotan huollossa olen ollut hommissa vuoden verran enkä siellä ole kuullut kertaakaan asiakkaan joutuneen tappelemaan moottorin vaihdosta. Auto on nosturilla 2 päivää kyseisen homman takia eikä kuluja asiakkaalle synny. Ja tosiaan vika koskee nimenomaan 2,0 ja 2,2 litraisia moottoreita. Melkeinpä joka toinen viikko on ainakin yksi kone vaihdettu että niitä kyllä on kiitettävä määrä mennyt...

      • The Köle

        25 moottoria vuodessa. -se on tosiaan paljon. Paikkakunta?


      • MegaMoga

        Moottorinvaihdon yhteydessä asiakkaalla maksatetaan öljyt ja suodattimet. Näin on myös mm Englannissa. Moottorivika on maailmanlaajuinen.


    • heinoapoijaat

      Todellista erikoisammatti tietoa taas Petterien aivoista :D

      "Normaali menetelmä vuosikymmenien ajna on käyttää teräksisiä pinnapultteja silloin kun lohko on alumiinia. Tunturi-mopossakin on pinnapultit aka vaarnaruuvit sylinterissä. Toyotan viisaat insinöövit ovat päätneet oikaista vähän ja tehdä kierteet alumiinilohkoon."

      "Mutta juju onkin siinä, että se pieni tiivisteen vuoto kerkiää yleensä vaurioittamaan kantta/lohkoa, joten pelkkä tiivisteen uusiminen olisi lyhytikäinen korjaus. Eikä näitä korjata syliteriputket vaihtamallakaan, kun irtoputkia ei ole...."

      Eli näissä koneissa on alumiinilohkot ilman mitään sylinteriputkia. Ei se kumma ole kun ei tuo lohko kestä. Kertokaa vielä mitä materiaalia kyseisen koneen männät ja venttiilit ovat.

    • Pikatarkistus?

      Tuo laadun vaihtelu on viheliäinen asia omistajille. Tässä alla linkki ja tiivistelmä uutisesta.

      http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/999

      "Yhdysvalloissa sikäläinen liikenneturvallisuusviranomainen on julkistanut ilmaisen ohjelmiston, jonka avulla voi tarkistaa, onko ajoneuvosi turvallisuusongelmien vuoksi takaisinkutsun kohteena vai ei. Palvelussa ovat mukana sekä moottoripyörien että autojen valmistajat."

      Trafin mukaan Toyotalla runsaan puoleisesti keskeneräisiä takaisinkutsuja Suomessakin. Tällainen ohjelmisto olisi varmasti paikallaan. Saisikohan Suomeen..???

      • Lomps eläkkeelle

        AKE tai TRAFI saisi vastaavan aikaiseksi myös Suomessa. Projekti kestäisi 11-12 vuotta, kustannusarcvio 4 mikljoonaa, toteutuva kustannus n. 80-120 miljoonaa. Valmistuttuaan palvelu tuskin toimisi. Siitä puuttuisi ainakin hakutoiminto, jonka Trafin projektipäällikkö oli kuvitellut sisältyvän ohjelmoinnin hintaan.


      • mennen tullen
        Lomps eläkkeelle kirjoitti:

        AKE tai TRAFI saisi vastaavan aikaiseksi myös Suomessa. Projekti kestäisi 11-12 vuotta, kustannusarcvio 4 mikljoonaa, toteutuva kustannus n. 80-120 miljoonaa. Valmistuttuaan palvelu tuskin toimisi. Siitä puuttuisi ainakin hakutoiminto, jonka Trafin projektipäällikkö oli kuvitellut sisältyvän ohjelmoinnin hintaan.

        Ei tietäisi, tarvitseeko takaisinkutsuja enemmän Trafi kuin Tojota.


      • 77667

        Takaisinkutsukampanja on voimasa niin kauan kunnes kaikki paukapäät ovat autonsa pajalla käyttäneet. Se taas on siis vain ja ainoastaan kiinni auton käyttäjistä, ei valmistajasta, maahantuojasta tai kauppiaista.

        Onko ymmärretty?


      • 77668
        77667 kirjoitti:

        Takaisinkutsukampanja on voimasa niin kauan kunnes kaikki paukapäät ovat autonsa pajalla käyttäneet. Se taas on siis vain ja ainoastaan kiinni auton käyttäjistä, ei valmistajasta, maahantuojasta tai kauppiaista.

        Onko ymmärretty?

        Sinä ainakaan et ymmärtänyt. Takaisikutsu voi olla voimassa myös määräajan.


    • xxxxl1

      Uskomaton on hätä Toyotan puolesta, kun samaan ainaan Volkarilla on ihan oikeita ongelmia KAIKKIEN moottoreiden kanssa, Laakkosen lomautettavat automyyjät joutaa nyt trollaamaan Volkkarikauppa hyytyy, tekemättömien takaisinkutsujen vuoksi, ei kukaan ole sentään niin hullu, että maksaa omasta kukkarostaan moottoririkot kuten Volkkarilla on tapana.
      Toyotalla oli ongelmia 2,2l 4D4 kanssa ja sielläkin ongelmia oli 170hp moottorissa, mutta koskaan se ei ole yltänyt ongelmissaan samalle tasolle kuin Volkkarin 2,0l dieselit ja aiemmatkin välijäähdytinongelman vuoksi. Volkkarin bensamoottorithan on täysiä susia nykyään ihan kaikki.

      • Totuus kehiin

        Pientä ovat Volkkarin ongelmat Tojon rinnalla. Tojon KAIKISSA ketjullisissa 2.0 ja 2.2 -litraisissa dieselkoneissa on ongelma. Bensakoneet ovat vähän lujempia mutta syövät hirveästi öljyä ja ovat tehottomia, vanhanaikaisia ja suurikulutuksisia.

        Volkkarin liki kaikki moottorit ovat erinomaisia.


      • eterter
        Totuus kehiin kirjoitti:

        Pientä ovat Volkkarin ongelmat Tojon rinnalla. Tojon KAIKISSA ketjullisissa 2.0 ja 2.2 -litraisissa dieselkoneissa on ongelma. Bensakoneet ovat vähän lujempia mutta syövät hirveästi öljyä ja ovat tehottomia, vanhanaikaisia ja suurikulutuksisia.

        Volkkarin liki kaikki moottorit ovat erinomaisia.

        Volkkarin TSI moottoreista pamahtelevat jakoketjut kaiken aikaa, siinä on tullut monelle kallis remontti kun asiakas laitetaan maksamaan selvä suunnitteluvirhe.

        Tojon bensakoneet kestävät ikuisuuksiin verrattuna TSI paskeisiin. Vähän tehottomia ehkä ovat mutta who cares.


      • 18+11
        eterter kirjoitti:

        Volkkarin TSI moottoreista pamahtelevat jakoketjut kaiken aikaa, siinä on tullut monelle kallis remontti kun asiakas laitetaan maksamaan selvä suunnitteluvirhe.

        Tojon bensakoneet kestävät ikuisuuksiin verrattuna TSI paskeisiin. Vähän tehottomia ehkä ovat mutta who cares.

        Muutamasta promillesta Volkkareista on ketju särkynyt. Mutta Tojon dieseliä ei saada kuntoon.

        Jännä juttu sinänsä, että kun Toyotan vikoja tulee esiin niin tojotistit alkavat haukkumaan Volkkareita.


    • Uusille urille

      Mega aloittaja tämä meidän taksikuski, oletko ajatellut uran vaihtoa?

      • MegaMoga

        Kiitos kysymästä, olen kyllä ja harkinnassa parhaillaan. En kuitenkaan ole koskaan ajanut taksia. Tojotia roplailen, mutta en niitäkään työkseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe