miehen ex-vaimo

voi v.!

Mitä mieltä tälläisestä miehen exän käytöksestä: pitää itsestäännselvänä, että mieheni menee hänen kanssaan esim. heidän lapsensa kaikkiin tilaisuuksiin musiikkikerhon esityksiin, päiväkodin juhliin Ym. Tekee lapsistaan valokuvakokoelmia ja sanoo lapselleen, että saa päättää minnekkä ne laitetaan minun ja mieheni kodissa?

121

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ex meillä laittele kuvia eikä huonetta suunnittele ei tule edes pihalle... ...jätä ukko joka ei pääseex:tä eroon

    • ja vastaat itsellesi

      Pakkohan hänen on, kun sitä et osaa. Käytät energian katkeruuteen ja toisten haukkumiseen.

      Joo kyl tajusin, provoat vaan... kunhan saat keksityillä jutilla taas vastauksia, jos et saa kirjoitat ne itse,...
      Herkullisia iaiheita on " mun miehen exä, mun miehen lapset... voitteko kuvitella....

      • Voi v.!

        Olisko provo, mutta ku ei..


      • voi v.!
        Voi v.! kirjoitti:

        Olisko provo, mutta ku ei..

        Siis olisikin ollut provo, mutta ei ole.


      • no olihan se
        voi v.! kirjoitti:

        Siis olisikin ollut provo, mutta ei ole.

        No sehän se oli.. oli oli!


      • voi v.!
        no olihan se kirjoitti:

        No sehän se oli.. oli oli!

        Toivon asiallisiakin kommentteja!


    • ei jaksa keksiä....

      Isä menee katsomaan oman lapsensa esityksiä. Tämän lisäksi isän kotiin annetaan kuvia isän omasta lapsesta. Hui kamala! Kyllä nyt kannattaa varmaan tehdä poliisille ilmoitus eksästä, joka vainoaa teidän perhettänne...

      • jukni 69

        Hmmm. Kyse ei olekkaan siitä että isä menee vaan siitä kenen kanssa ja ketä sisustaa taloa kuvilla !
        Kyllä kaikissa tilaisuuksissa se seurustelu kumppani on se henkilö joka on miehen seuralainen ja seurustelu/asuin kumppani on se joka sisustaa yhteistä kotia EI SE EX VAIMO.
        MIKÄLI MUN VAIMO MENEE VIRALLISIIN JUHLIIN JONKU MUUN SEURALAISENA NIIN HÄN LÄHTEE SINNE OMIEN KAMOJEN KANSSA !!!


      • jukni 69

        Hmmm. Kyse ei olekkaan siitä että isä menee vaan siitä kenen kanssa ja ketä sisustaa taloa kuvilla !
        Kyllä kaikissa tilaisuuksissa se seurustelu kumppani on se henkilö joka on miehen seuralainen ja seurustelu/asuin kumppani on se joka sisustaa yhteistä kotia EI SE EX VAIMO.
        MIKÄLI MUN VAIMO MENEE VIRALLISIIN JUHLIIN JONKU MUUN SEURALAISENA NIIN HÄN LÄHTEE SINNE OMIEN KAMOJEN KANSSA !!!


    • voi teitä

      Onhan lapsen kannalta erittäin hyvä juttu, että vanhemmat ovat erosta huolimatta noin hyvissä väleissä. Ja oletko ajatellut, että isä ihan oikeasti haluaa käydä lapsensa tärkeissä tilaisuuksissa. Pitäisikö mielestäsi äidin sitten jäädä pois juhlista, ettei isän uudelle tulisi paha mieli. Naurettavaa, jos nyxä noin mustasukkainen.

    • Tiku_ja_Taku

      Jos vanhemmat pystyvät menemään yhdessä (=ovat hyvissä väleissä) yllä mainittuihin tilaisuuksiin, niin sitten voivat mennä.

      Jos eivät pysty, niin kumpikin voi mennä sinne mutta "erikseen" (muille vanhemmille on turha teeskennellä ydinperhettä tai ystäviä jos sellaisia ei olla).

      Mieheni käy lapsensa musiikkiesityksissä omalla viikollaan (=kun lapset ovat hänellä) ja äiti omallaan.

      Kevätjuhlissa käyvät kummatkin, mutta istuvat erillään.

      Viime keväänä minä olin isän mukana musiikkiesityksissä ja kevätjuhlassa.

      Kodin sisustuksesta päättävät siellä asuvat aikuiset. Piste.

      • ........

        Kyllä kumppani on KAIKISSA tilaisuuksissa se seuralainen tai sit ei missään ei edes samassa osoitteessa


    • pitäisi olla

      voi aloittajaa

      Tietysti se on selvää, että lasten äiti ja isä menevät lastensa erilaisiin tilaisuuksiin ja sinä olet ulkopuolella.

      • Ei se seurustelu/elämän kumppani on juhlissa seuralainen EX on vieras ulkopuolinen


      • ON ULKOPUOLINEN!
        jukni69 kirjoitti:

        Ei se seurustelu/elämän kumppani on juhlissa seuralainen EX on vieras ulkopuolinen

        Yritä jo hyväksyä se että on ulkopuolinen. Ehkä ei sinulle mutta lapselle ja ex vaimolle se sun nainen on ulkopuolinen.


      • Normaalit aikuiset
        ON ULKOPUOLINEN! kirjoitti:

        Yritä jo hyväksyä se että on ulkopuolinen. Ehkä ei sinulle mutta lapselle ja ex vaimolle se sun nainen on ulkopuolinen.

        Kun ei ole ulkopuolinen, niin ei ole. Eikä sinun vastaan väittämisesi asiaa muuksi muuta. Puoliso ei ole lapsille ulkopuolinen, eikä vieras.
        Exät ovat osa uusperheen elämää hetkittäin, on yhteisiä hoidettavia asioita kuten esim. koulun tapahtumat ja lasten juhlat. Ne hoidetaan yhdessä. Meillä juhlissa on aina myös lapsen vanhempi ja hänen puolisonsa, yhdessä. Koulun tapahtumiin mennään puolison kanssa yhdessä, kuten myös exät ovat puolisonsa kanssa yhdessä. Emme siis mene exän kanssa yhdessä, jutulla toki ollaan.


      • Parempaa ei voisi ol
        Normaalit aikuiset kirjoitti:

        Kun ei ole ulkopuolinen, niin ei ole. Eikä sinun vastaan väittämisesi asiaa muuksi muuta. Puoliso ei ole lapsille ulkopuolinen, eikä vieras.
        Exät ovat osa uusperheen elämää hetkittäin, on yhteisiä hoidettavia asioita kuten esim. koulun tapahtumat ja lasten juhlat. Ne hoidetaan yhdessä. Meillä juhlissa on aina myös lapsen vanhempi ja hänen puolisonsa, yhdessä. Koulun tapahtumiin mennään puolison kanssa yhdessä, kuten myös exät ovat puolisonsa kanssa yhdessä. Emme siis mene exän kanssa yhdessä, jutulla toki ollaan.

        Kyllä se on, minä jankkaanniin kauan sun kanssa kun ymmärrät sen. Psykologiaa lukeneena, tiedän että hankalia ihmisiä on, ja niiden kanssa vaan pitää jaksaa kesksutella heitä askarrtuttavista asioista, ja tukea heitä, mutta olla kuitenkin se fiksumpi ihminen ja kertoa asian oikea laita, vaikka se heitä satuttaa. Totuus on se joka sattuu, mutta ainoa oikea tie onneen ja normaaliin elämään.

        Joten koita ymmärtää, että sun naiset ei ole mitään sukua eikä läheisiä sun lapsille. Niin voi aina kuvitella oelvan, jos se helpottaa omia ongelmia, kaikkea voi kuvitella, mutta pitää muistaa että kun se totuus valkenee se voi olla raju takaisku, jos ei kykene erottamaan fiktiota ja faktaa!

        En usko että olen niin tyhmä että et ymmärtäisi, kunhan vaan jankkaat ja haluat keksustelua aikaseksi, olet yksinäinen ihminen, ja kaipaat kuulijaa ja kovaa vastusta mielipiteillesi. Ehkä sillä on parantava vaikutus sinuun, että saat purkaa sisintäsi näin.

        Me ollaan siinä onnellisessa asemassa, ettei ole koskaan tarvinnut riidellä miehen kanssa lapsista, ei ole hän kehdannut vaatia mitään kun hylkäsi lapsensa ja vaihtoi naikkosiin kun perheenrikkojat rikkoi perheemme, se on hävettänyt häntä siitä asti, jotenme olemme saaneet olla täysin rauhasa sutturoilta, se on tavallaan meidän onni, ettei ole kukaan tullut meille eikä haukkunut meitä päin naamaa, jos takanapäin puhuu, niin siihen emme voi vaikuttaa, emme ole siitäkään kuulleet, niin peloissaan sutturat ovat. Harmi miehelle, itse kärsii eniten, meillä menee hyvin, loistavasti. Onnemme on niin onnelista, ettei sanoin voi kuvata.
        Normaalia arkea, kaikki me, lapset heidän perheet, exmiehen vanhemmat ja koko iso iso suku. Olemme tosi onnekkaita.

        Ehkä siksi oletkin niin mustis mulle kun meillä on ollut lapsilla turvallinen ja hyvä lapsuus, ja kaikki sukulaiset tallessa.


      • ON ULKOPUOLINEN! kirjoitti:

        Yritä jo hyväksyä se että on ulkopuolinen. Ehkä ei sinulle mutta lapselle ja ex vaimolle se sun nainen on ulkopuolinen.

        Niin ex vaimo on ulkopuolinen meidän taloudessa eikä hän kyläile meillä ja lapset on hänen luona vuorollaan.


      • oelt kova luu!
        jukni69 kirjoitti:

        Niin ex vaimo on ulkopuolinen meidän taloudessa eikä hän kyläile meillä ja lapset on hänen luona vuorollaan.

        Niin on sun naiselle ulkopulisia muttei sulle. Lapset ei kuulu sun naisen perheeseen, vaikka kuinka yrität vääntää ja kääntää. Lapsille ja exälle se nainen on ulkopuolinen. PISTE!

        Vai löydätkö jostain asiakirjan, jossa sun lapset olisi sukua sun naisellesi? Et varmasti löydä. Kuvitella sinä voit ihan mitä vaan, kuten kerroin, mutta faktaa et siitä löydä, että sun lapset ovat sun uudelle naiselle sukua tai hänen perheenjäseniä.


      • oelt kova luu! kirjoitti:

        Niin on sun naiselle ulkopulisia muttei sulle. Lapset ei kuulu sun naisen perheeseen, vaikka kuinka yrität vääntää ja kääntää. Lapsille ja exälle se nainen on ulkopuolinen. PISTE!

        Vai löydätkö jostain asiakirjan, jossa sun lapset olisi sukua sun naisellesi? Et varmasti löydä. Kuvitella sinä voit ihan mitä vaan, kuten kerroin, mutta faktaa et siitä löydä, että sun lapset ovat sun uudelle naiselle sukua tai hänen perheenjäseniä.

        Sinähän olet ääliö en ole väittänyt että lasten äiti olisi lapsille ulkopuolinen vaan minulle ex vaimo on ulkopuolinen/vieras joka ei kuulu minun talouteen ei kuulu ystäviin ei tuttuihin ei vierailijoihin minulle hän ei ole mitään hän ei saa tulla meille.
        Talon minun ja vaimoni ja kaikille minun , hänen ja meidän lapsille


      • HUOH huoh ja huoh...
        jukni69 kirjoitti:

        Sinähän olet ääliö en ole väittänyt että lasten äiti olisi lapsille ulkopuolinen vaan minulle ex vaimo on ulkopuolinen/vieras joka ei kuulu minun talouteen ei kuulu ystäviin ei tuttuihin ei vierailijoihin minulle hän ei ole mitään hän ei saa tulla meille.
        Talon minun ja vaimoni ja kaikille minun , hänen ja meidän lapsille

        Mutta ne sun lapset ei OLE SEN UUDEN NAISEN LAPSIA!!! Ne ei kuulu hänen perheeseen eikä ole sille sukua!!! Ne lapset ovat sinun ja ex vaimo yhteisiä, ja kuuluvat sinun sukuusi ja ex vaimosi sukuun, mutta EI UUDEN NAISEN SUKUUN!!!

        Voiko tuota selvemmin sanoa?? Sitten on sulla jo päässä vikaa, ellet tajuu.

        Ei sukulaisia oteta sieltä täältä, siihen sukuun SYNNYTÄÄN!


      • HUOH huoh ja huoh... kirjoitti:

        Mutta ne sun lapset ei OLE SEN UUDEN NAISEN LAPSIA!!! Ne ei kuulu hänen perheeseen eikä ole sille sukua!!! Ne lapset ovat sinun ja ex vaimo yhteisiä, ja kuuluvat sinun sukuusi ja ex vaimosi sukuun, mutta EI UUDEN NAISEN SUKUUN!!!

        Voiko tuota selvemmin sanoa?? Sitten on sulla jo päässä vikaa, ellet tajuu.

        Ei sukulaisia oteta sieltä täältä, siihen sukuun SYNNYTÄÄN!

        Ei en ole vättänyt että olisi suku vaimolleni mutta vaimoni asuu mun luona ja lasten ollessa luonani niin olemme uusiperhe kaikkineen lapsineen ja siihen ex:t ei tule!
        Ja mun lapsille vaimo ei ole äiti vaan hänellä on nimi millä lapset kutsuu ! Koti missä me asumme on yhteinen jonne vaimoni kuuluu lasten siellä ollessa


      • HUOH huoh ja huoh... kirjoitti:

        Mutta ne sun lapset ei OLE SEN UUDEN NAISEN LAPSIA!!! Ne ei kuulu hänen perheeseen eikä ole sille sukua!!! Ne lapset ovat sinun ja ex vaimo yhteisiä, ja kuuluvat sinun sukuusi ja ex vaimosi sukuun, mutta EI UUDEN NAISEN SUKUUN!!!

        Voiko tuota selvemmin sanoa?? Sitten on sulla jo päässä vikaa, ellet tajuu.

        Ei sukulaisia oteta sieltä täältä, siihen sukuun SYNNYTÄÄN!

        Muuten vaimoni kuuluu lasteni elämään 100%:ti , käy koulun juhlissa jopa yksinään jos olen töissä ja hoitaa lasten asioita mun valtakirjalla ... ...nyt sun pitää ruveta säälimään ja voivottelemaan kuinka kauheeta... ...no ainoa kauheus on sun pakkomieli isän naisystävästä/vaimosta


      • HUOH huoh ja huoh... kirjoitti:

        Mutta ne sun lapset ei OLE SEN UUDEN NAISEN LAPSIA!!! Ne ei kuulu hänen perheeseen eikä ole sille sukua!!! Ne lapset ovat sinun ja ex vaimo yhteisiä, ja kuuluvat sinun sukuusi ja ex vaimosi sukuun, mutta EI UUDEN NAISEN SUKUUN!!!

        Voiko tuota selvemmin sanoa?? Sitten on sulla jo päässä vikaa, ellet tajuu.

        Ei sukulaisia oteta sieltä täältä, siihen sukuun SYNNYTÄÄN!

        Muuten vaimoni kuuluu lasteni elämään 100%:ti , käy koulun juhlissa jopa yksinään jos olen töissä ja hoitaa lasten asioita mun valtakirjalla ... ...nyt sun pitää ruveta säälimään ja voivottelemaan kuinka kauheeta... ...no ainoa kauheus on sun pakkomieli isän naisystävästä/vaimosta


      • Se edellinen, hetero
        Parempaa ei voisi ol kirjoitti:

        Kyllä se on, minä jankkaanniin kauan sun kanssa kun ymmärrät sen. Psykologiaa lukeneena, tiedän että hankalia ihmisiä on, ja niiden kanssa vaan pitää jaksaa kesksutella heitä askarrtuttavista asioista, ja tukea heitä, mutta olla kuitenkin se fiksumpi ihminen ja kertoa asian oikea laita, vaikka se heitä satuttaa. Totuus on se joka sattuu, mutta ainoa oikea tie onneen ja normaaliin elämään.

        Joten koita ymmärtää, että sun naiset ei ole mitään sukua eikä läheisiä sun lapsille. Niin voi aina kuvitella oelvan, jos se helpottaa omia ongelmia, kaikkea voi kuvitella, mutta pitää muistaa että kun se totuus valkenee se voi olla raju takaisku, jos ei kykene erottamaan fiktiota ja faktaa!

        En usko että olen niin tyhmä että et ymmärtäisi, kunhan vaan jankkaat ja haluat keksustelua aikaseksi, olet yksinäinen ihminen, ja kaipaat kuulijaa ja kovaa vastusta mielipiteillesi. Ehkä sillä on parantava vaikutus sinuun, että saat purkaa sisintäsi näin.

        Me ollaan siinä onnellisessa asemassa, ettei ole koskaan tarvinnut riidellä miehen kanssa lapsista, ei ole hän kehdannut vaatia mitään kun hylkäsi lapsensa ja vaihtoi naikkosiin kun perheenrikkojat rikkoi perheemme, se on hävettänyt häntä siitä asti, jotenme olemme saaneet olla täysin rauhasa sutturoilta, se on tavallaan meidän onni, ettei ole kukaan tullut meille eikä haukkunut meitä päin naamaa, jos takanapäin puhuu, niin siihen emme voi vaikuttaa, emme ole siitäkään kuulleet, niin peloissaan sutturat ovat. Harmi miehelle, itse kärsii eniten, meillä menee hyvin, loistavasti. Onnemme on niin onnelista, ettei sanoin voi kuvata.
        Normaalia arkea, kaikki me, lapset heidän perheet, exmiehen vanhemmat ja koko iso iso suku. Olemme tosi onnekkaita.

        Ehkä siksi oletkin niin mustis mulle kun meillä on ollut lapsilla turvallinen ja hyvä lapsuus, ja kaikki sukulaiset tallessa.

        Oho, psykologiaa lukenut lässykkä teki minusta hetkessä lesbon. Hyvin on sinulla mennyt lukemasi perille.
        Minun kanssa sinun on turha vängätä tästä. Sinä et saa minun näkemystäni muuttumaan. En ole ulkopuolinen perheessäni.


      • hyvä ettei oksu tule
        jukni69 kirjoitti:

        Muuten vaimoni kuuluu lasteni elämään 100%:ti , käy koulun juhlissa jopa yksinään jos olen töissä ja hoitaa lasten asioita mun valtakirjalla ... ...nyt sun pitää ruveta säälimään ja voivottelemaan kuinka kauheeta... ...no ainoa kauheus on sun pakkomieli isän naisystävästä/vaimosta

        LUOJAN LYKKY, ETTEN TUNNE SINUA! Luoja minut on säästänyt sinunlaiselta mieheltä! Huh huh..

        KYLLÄ, TODELLAKIN SÄÄLIÄ, MUTTA SÄÄLIN LAPSIA! Heh...

        Eipä ihme että maailmassa on niin paljon lapsia, joilal menee huosti, jos on sinunalsiesi ihminen lähellä.

        Jos ex vaimosi sallii moisen kätönnön, täytty sanoa ett huh huh..

        Lapsi parat!
        Kyllä se minusta aiheuttaa kauheutta, jos toimit kiusallasi vastoin lasten ja exän toiveita. Pelkkää kiusaa. Tiesitkö että lapsillasi on äiti? Sen verran voisit opetella kunnioitusta lastesi äitiä kohtaan, että kohtelet häntä niinkuin toivoisit itseäsi kohdella, uhmalla tuolla sun hirveellä raivolla, kärsii vain ne lapset.

        Niin, no nyt hyökkäät mua vastaan... mutta sanon ennenkuin pommitat minua, että en ole koksaan lapsilta keiltänyt isää, en ole koskaan lapsilleni valehdellut mistään asiasta,puhunut aina niinkuin aiat on, olipa kyseessä isä tai äiti.. me emme kaunistele asioita, vaan kerromme miten se menee. Mutta ikinä en suonut että vieras ihminen kohtelee lapsiani huonosti, tapailisi heitä tai HERRANEN AIKA, HOITELISI HEIDÄN ASIOITA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niinkauna kun minä olen heidän äiti (no nyt ovat aikuisia), niin kyllä se on isä ja äiti, jotka lasten asiat hoitelee, ja tekee päätökset, ei KUKAAN VIERAS IHMINEN!! Tuohon leikkiin en ole lähtenyt mukaan. MINÄ OLEN SE JOTKA OMAT LAPSET KASVATTAA JA HOITAA, ei kukaan vieras ulkopuolinen! Siis aivan järkyttävää.

        Näin olen aina tehnytkin, nyt hoitavat omat asiansa mallikkaasti, eikä edelleenkään isän sutturat kuulu heidän elämäänsä. Halveksittavampaa ei voi olla kun perheenrikkominen, ei siitä pidä ketään kiittää.

        Mutta toi sun juttus meni jo yli ymmärryksen. Heh.. voisin sanoa, että jos mun exä olisi tehnyt aikanaan noin, laatinut valtakirjan ohi lastne äidin, asia ei olisi jäänyt siihen, ei todellakaan. EI TODELLAKAAN!!


      • hyvä ettei oksu tule kirjoitti:

        LUOJAN LYKKY, ETTEN TUNNE SINUA! Luoja minut on säästänyt sinunlaiselta mieheltä! Huh huh..

        KYLLÄ, TODELLAKIN SÄÄLIÄ, MUTTA SÄÄLIN LAPSIA! Heh...

        Eipä ihme että maailmassa on niin paljon lapsia, joilal menee huosti, jos on sinunalsiesi ihminen lähellä.

        Jos ex vaimosi sallii moisen kätönnön, täytty sanoa ett huh huh..

        Lapsi parat!
        Kyllä se minusta aiheuttaa kauheutta, jos toimit kiusallasi vastoin lasten ja exän toiveita. Pelkkää kiusaa. Tiesitkö että lapsillasi on äiti? Sen verran voisit opetella kunnioitusta lastesi äitiä kohtaan, että kohtelet häntä niinkuin toivoisit itseäsi kohdella, uhmalla tuolla sun hirveellä raivolla, kärsii vain ne lapset.

        Niin, no nyt hyökkäät mua vastaan... mutta sanon ennenkuin pommitat minua, että en ole koksaan lapsilta keiltänyt isää, en ole koskaan lapsilleni valehdellut mistään asiasta,puhunut aina niinkuin aiat on, olipa kyseessä isä tai äiti.. me emme kaunistele asioita, vaan kerromme miten se menee. Mutta ikinä en suonut että vieras ihminen kohtelee lapsiani huonosti, tapailisi heitä tai HERRANEN AIKA, HOITELISI HEIDÄN ASIOITA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niinkauna kun minä olen heidän äiti (no nyt ovat aikuisia), niin kyllä se on isä ja äiti, jotka lasten asiat hoitelee, ja tekee päätökset, ei KUKAAN VIERAS IHMINEN!! Tuohon leikkiin en ole lähtenyt mukaan. MINÄ OLEN SE JOTKA OMAT LAPSET KASVATTAA JA HOITAA, ei kukaan vieras ulkopuolinen! Siis aivan järkyttävää.

        Näin olen aina tehnytkin, nyt hoitavat omat asiansa mallikkaasti, eikä edelleenkään isän sutturat kuulu heidän elämäänsä. Halveksittavampaa ei voi olla kun perheenrikkominen, ei siitä pidä ketään kiittää.

        Mutta toi sun juttus meni jo yli ymmärryksen. Heh.. voisin sanoa, että jos mun exä olisi tehnyt aikanaan noin, laatinut valtakirjan ohi lastne äidin, asia ei olisi jäänyt siihen, ei todellakaan. EI TODELLAKAAN!!

        Niin meille ei ex ole tervetullut olen eronnut hänestä joka = ulkopuolinen ja jos haluan tavata olla ex:n kanssa en koskaan olisi eronnut mutta kun olen eronnut niin en ole tekemisissä hänen kanssa


      • häpee niin paljon!
        jukni69 kirjoitti:

        Niin meille ei ex ole tervetullut olen eronnut hänestä joka = ulkopuolinen ja jos haluan tavata olla ex:n kanssa en koskaan olisi eronnut mutta kun olen eronnut niin en ole tekemisissä hänen kanssa

        Meille ex on tervetullut, mutta ei hänen sutturansa. Me emme ole koskaan ovea sulkeneet ex isän ex miehen edestä, mutta hän ei kehtaa, koska hylkäsi ja vaihtoi omat lapsensa sutturoihin. Niin no emmehänmuuta voisikaan kuin sääliä häntä ja ihmetellä millainen mies. On tavallaan hyvä ettei tulekkaan, ei ole lapset koskaan saaneeet väärää mallia että tullaan ja mennään perheeseen.. meiltä kun lähtdetään lähdetään lopullisesti. Paluuta ei ole, mutta ovea emme ole sulkeneet vaan perheen.. Miehelle kuuluu lapset ja lasille isä, mutta kun miestä hävettää niin minkäs teet. Emme pakota ja hyvä niin että ymmärtää itse.


      • No mietis uudelleen
        HUOH huoh ja huoh... kirjoitti:

        Mutta ne sun lapset ei OLE SEN UUDEN NAISEN LAPSIA!!! Ne ei kuulu hänen perheeseen eikä ole sille sukua!!! Ne lapset ovat sinun ja ex vaimo yhteisiä, ja kuuluvat sinun sukuusi ja ex vaimosi sukuun, mutta EI UUDEN NAISEN SUKUUN!!!

        Voiko tuota selvemmin sanoa?? Sitten on sulla jo päässä vikaa, ellet tajuu.

        Ei sukulaisia oteta sieltä täältä, siihen sukuun SYNNYTÄÄN!

        Sinulla on nyt mennyt sukulaisuus ja verenperimä asiat aivan sekaisin. Sukuun voi toki myös syntyä, mutta sukuun voi tulla muillakin tavoilla. Esimerkiksi sukuun otetaan ihmisiä adobtion tai avioliitojen kautta. Avioliiton kautta sukuun tulee osalliseksi myös esimerkiksi uuden sukulaisen lapset, koska ne kuuluvat hänen perheeseensä. Voi siis hyvin olla sukua avioliiton kautta.

        Perheeseenkään ei välttämättä synnytä samoista vanhemmista. Perheeseen kuuluvat ne, jotka asuvat samassa kodissa. Jotkut kokevat myös esimerkiksi koiran olevan perheenjäsen, mutta se lienee jo makuasia.;) Joka tapauksessakin myös äitipuoli tai isäpuoli ovat perhettä.

        Verenperimän saa vain syntymän kautta. Lapset perivät geneettisiä ominaisuuksia vain vanhemmiltaan, eivät esimerkiksi äiti- tai isäpuolilta. Huoltajuus on myös asia, joka usein on joko molemmilla tai toisella vanhemmalla, mutta vain joissakin tapauksissa äiti- tai isäpuolella. Huoltajuudella ja perheellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Jokin ns. yhteishuoltajuuden toinen osapuoli saattaa olla vaikkapa isä (tai äiti), joka tapaa lastaan joskus kun muistaa pari kertaa vuodessa. Tuskin vois sanoa lapsen perheenjäseneksi... Hän on isä (tai äiti), mutta ei perheenjäsen.


    • Missävaikeus?

      Meillä käytiin lapsen esityksessä kaikki yhdessä. Mun ex, mun nyx, mun äiti ja ex-anoppi. Ei ollut exän nyxä mukana (oli töissä) mutta ei kuitenkaan vissiin herneitäkään asiasta nenuunsa vetänyt..

    • .......

      Miksi sinä et mene mukaan näihin tilaisuuksiin? Eikö miehen lapsi kiinnosta? Eikö lapsi saa sisustaa teillä kotia? Pitää vetää herneet nenään jostain vitun valokuvista niin huhhuh... Eikö se sinun ja miehesi koti ole myös lapsen koti?

      • jukni 69

        Joo LAPSI saa osallistua kodin sisustamiseen mutta EI ex puoliso !!!
        Ja juhlissa olipa koulun tai mikä vaan juhla niin vaimo on seuralainen EI ex puoliso!!!!


    • Sanopa muuta

      Minusta kuulostaa oikein hyvältä, että vanhemmat menevät yhdessä lastensa tilaisuuksiin. Lapsi on varmasti onnellinen ja eroperheissäkin PITÄISI lapsen onnellisuus olla tärkeää. Aikuisten "onni" tulee vasta kaukaa perästä, jos toimitaan samoin, kuin ydinperheissäkin KUULUISI toimia.

      Aikuiset joustaa normaalin "uhrautumisen" puitteissa, kun on kyse lapsista. Minusta nämä lapsen juhlat ovat juuri niitä joustossa pikkujuttuja aikuisille, mutta tosi tärkeitä lapselle.

      Todennäköisesti, jos lapsi päättää valokuvakokoelman paikasta, se päätyy hänen huoneensa seinälle. Jos lapsi nyt kumminkin tahtoisi kuvat olohuoneeseen, voitte sanoa että se sopisi sisustuksellisesti paremmin hänen huoneeseensa. Kai sinä avaaja kuitenkin olet aikuinen, etkä lapsen tasolle jäänyt ....vajakki?

    • molemmat juhliin

      Lapselle on varmasti tärkeää että näissä tilaisuuksissa ovat mukana molemmat vanhemmat. Eiköhän tämä ole ihan selvä asia.

    • Näin me aikuiset

      Minä ja mun ex mennään yhdessä lasten juhliin ja istumme vierekkäin. Olemme hyvissä väleissä, ei riitaa eikä katkeruutta välillämme.

      Molemmat seurustelemme uuden ihmisen kanssa mutta kun ei vielä samassa taloudessa olla, niin sen aikaa käymme juhlissa näin. Sitten kun jompi kumpi menee avoliittoon tai naimisiin, saa se kumppani tulla halutessaan lasten juhliin.

    • ei ulkopuolisia

      Meillä kummanakkan suhteet ei tule lastenn juhliin jokainen käy omien lasten juhlissa, häissä ym juhlissa, oamt vanhemmat on ne jotka juhlii omia lapsia.

      • jukni 69

        Niin minä en juhli ex:n kanssa mitään ja juhliin menen vaimoni kanssa ja kaikki kutsut on vaimolle ja minulle tai ei kummallekkaan


      • oletko alaikäinen
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin minä en juhli ex:n kanssa mitään ja juhliin menen vaimoni kanssa ja kaikki kutsut on vaimolle ja minulle tai ei kummallekkaan

        Sinä et tykkää omista lapsista, jos saat kutsun eitkä mene lastesi juhliin. pakotat heidät kutsumaan ulkopuolisen ihmisen. Kiristät heitä tarjoamaan sapuskat vieraalle naiselle, ilmaseksi syömään..

        Hui maksatko edes niitä naisen syömisiä ja sotkemia astioita?


      • jukni 69
        oletko alaikäinen kirjoitti:

        Sinä et tykkää omista lapsista, jos saat kutsun eitkä mene lastesi juhliin. pakotat heidät kutsumaan ulkopuolisen ihmisen. Kiristät heitä tarjoamaan sapuskat vieraalle naiselle, ilmaseksi syömään..

        Hui maksatko edes niitä naisen syömisiä ja sotkemia astioita?

        Vuosienuhdessä olon jälkeen vaimoni ei ole vieras eikä ulkopuolinen.


      • ihme eukko
        jukni 69 kirjoitti:

        Vuosienuhdessä olon jälkeen vaimoni ei ole vieras eikä ulkopuolinen.

        Mikä tai kuka tuo pähkähullu nainen on, jankkaa ja jankkaa , eikä osaa lukea ja kirjoittaa, taitaa olla jostain laitoksesta vapaalla, ja luulee olevas joku psykologi, no, niinhän ne hullut kuvittelee.


      • juknille
        jukni 69 kirjoitti:

        Vuosienuhdessä olon jälkeen vaimoni ei ole vieras eikä ulkopuolinen.

        Entäs sitten, kun miehen lasten ja vaimon lasten koulun juhlat sattuvat samaan aikaan ja lapset ovat eri kouluissa? Vedetäänkö pitkää tikkua kumman puolison lasten juhliin mennään uusperhevanhempina yhdessä kylkimyyryä vai saako uusperheessä vanhemmat mennä yksin omien lastensa juhliin?

        Kauheaa, jos siellä joutuukin exänsä viereen istumaan ja näin ollen luullaan, että ollaan ihan pariskuntana paikalla! :D


      • jukni 69
        juknille kirjoitti:

        Entäs sitten, kun miehen lasten ja vaimon lasten koulun juhlat sattuvat samaan aikaan ja lapset ovat eri kouluissa? Vedetäänkö pitkää tikkua kumman puolison lasten juhliin mennään uusperhevanhempina yhdessä kylkimyyryä vai saako uusperheessä vanhemmat mennä yksin omien lastensa juhliin?

        Kauheaa, jos siellä joutuukin exänsä viereen istumaan ja näin ollen luullaan, että ollaan ihan pariskuntana paikalla! :D

        Hmmmm. Ex vaimon kanssa en vietä aikaa missään !!!


      • jukni 69
        ihme eukko kirjoitti:

        Mikä tai kuka tuo pähkähullu nainen on, jankkaa ja jankkaa , eikä osaa lukea ja kirjoittaa, taitaa olla jostain laitoksesta vapaalla, ja luulee olevas joku psykologi, no, niinhän ne hullut kuvittelee.

        Ajaessa ei kaikki onnistu... ...joo jankkaan niin kauan kun tarve vaatii saada ymmärtämään ettei ole velvollisuuksia ex:ää kohtaan ja ex voi tavata lapsiaan omassa kodissa ex ei ole missään tilaisuudessa seuralainen! Ja tapaamiset tapahtuu elatus sopimuksen mukaan ja se mitä äidille maksetaan on sopimuksessa ja sen on riitettävä hänen luona tapahtuvaan elmämiseen/aktiviteettehin ja lasten olessa minun luona minä olen vastuullinen päättämään keitä lapset tapaa !


      • Päästä sisin ulos
        jukni 69 kirjoitti:

        Hmmmm. Ex vaimon kanssa en vietä aikaa missään !!!

        Pelkäät että rakastut häneen uudelleen. Et uskalla kohdata, sillä rakakus voittaa ja murtaa sinun kovan kuoren joka sinulla on.

        On surullista ettet pysty tuomaan tunteitasi esiin vaan sinä piilot ne ja leikit niin kovaa, vaikka sydän sanoo toista.

        Äläkä väitä vastaan, tuommosia epätoivoisia ja uhmakkaita sanoja sanoo vain pelkuri.


      • Uusperheellinen
        Päästä sisin ulos kirjoitti:

        Pelkäät että rakastut häneen uudelleen. Et uskalla kohdata, sillä rakakus voittaa ja murtaa sinun kovan kuoren joka sinulla on.

        On surullista ettet pysty tuomaan tunteitasi esiin vaan sinä piilot ne ja leikit niin kovaa, vaikka sydän sanoo toista.

        Äläkä väitä vastaan, tuommosia epätoivoisia ja uhmakkaita sanoja sanoo vain pelkuri.

        On sulla utopiat. Missä harhoissa elät? Eikö lääkitys toimi vai eikö sitä ole?
        Hae jo itsellesi psykiatrista apua. Olen todella huolissani mielenterveydestäsi. Olet riski kaikille lähelläsi oleville noine harhoinesi.


      • miksi miksi????
        Uusperheellinen kirjoitti:

        On sulla utopiat. Missä harhoissa elät? Eikö lääkitys toimi vai eikö sitä ole?
        Hae jo itsellesi psykiatrista apua. Olen todella huolissani mielenterveydestäsi. Olet riski kaikille lähelläsi oleville noine harhoinesi.

        Taas yksi katkera perheenrikkoja.


      • Kuka, mitä, missä, millo
        jukni 69 kirjoitti:

        Ajaessa ei kaikki onnistu... ...joo jankkaan niin kauan kun tarve vaatii saada ymmärtämään ettei ole velvollisuuksia ex:ää kohtaan ja ex voi tavata lapsiaan omassa kodissa ex ei ole missään tilaisuudessa seuralainen! Ja tapaamiset tapahtuu elatus sopimuksen mukaan ja se mitä äidille maksetaan on sopimuksessa ja sen on riitettävä hänen luona tapahtuvaan elmämiseen/aktiviteettehin ja lasten olessa minun luona minä olen vastuullinen päättämään keitä lapset tapaa !

        Junik69 miksi vastasit tähän "kuka nainen jankkaa" ihmettelyyn? Olen pitänyt sinua eronneena miehenä, mutta vastasit palstahäirikkö lissulässyä tarkoittavan viittaukseen.
        Oletko siis lissulässy, ydin per*seen yksi multipersoonnallusuus?


      • Uusperheellinen
        miksi miksi???? kirjoitti:

        Taas yksi katkera perheenrikkoja.

        Missä? Meillä ei sellaisia ole nähty. Näet siis jo harhojakin. Hae nyt apua itsellesi pian. Ehkä saatat tervehtyä, tai sitten et.


      • Päästä sisin ulos kirjoitti:

        Pelkäät että rakastut häneen uudelleen. Et uskalla kohdata, sillä rakakus voittaa ja murtaa sinun kovan kuoren joka sinulla on.

        On surullista ettet pysty tuomaan tunteitasi esiin vaan sinä piilot ne ja leikit niin kovaa, vaikka sydän sanoo toista.

        Äläkä väitä vastaan, tuommosia epätoivoisia ja uhmakkaita sanoja sanoo vain pelkuri.

        Ei en rakasta narsistia!


      • miksi miksi?
        Uusperheellinen kirjoitti:

        Missä? Meillä ei sellaisia ole nähty. Näet siis jo harhojakin. Hae nyt apua itsellesi pian. Ehkä saatat tervehtyä, tai sitten et.

        Miksi hätäännyit? osuiko arkaan paikkaan, olet siis perheenrikkoja.


      • aika vekkuli olet
        jukni 69 kirjoitti:

        Hmmmm. Ex vaimon kanssa en vietä aikaa missään !!!

        Sä olet kyllä lapsellisin mies, mitä olen nähnyt ja kuullut! Toisaalta on kiva lukea noin uhmakkaan miehen juttuja, ne huvittaa aina, ja kun aina tietää mitä sun viestit sisältää.

        Mutta että noin lapsellinen mies ajatuksiltaan...

        minä en exän kanssa
        minä sanon niin ja näin
        en kyllä ikinä
        ei ikinä tule
        minä minä minä.. ei kukaan muu ei varsinkaan exä!!

        Oikein aistii miten taot seinää ja hypit tasajalkaa.

        Minkä ikäinen olet? puheista päätellen olettaisin kapinallinen teini....


      • Uusperheellinen
        miksi miksi? kirjoitti:

        Miksi hätäännyit? osuiko arkaan paikkaan, olet siis perheenrikkoja.

        Miten hätäännyin? Ihan tässä kotossalla olen rauhallisesti. Sinä et ymmärrä lukemaasi, et sisäistä sinulle sanottua asiaa. Siihenkin saa apua vielä aikuisenakin.


      • juknille
        jukni 69 kirjoitti:

        Hmmmm. Ex vaimon kanssa en vietä aikaa missään !!!

        Eli periaatteellasi olla olematta missään tekemisissä exäsi kanssa, olet valmis uhraamaan lapsesi koulun päättäjäisjuhlat?

        Sinun periaatteesi menee lapsesi onnen edelle. Olet oikea VUODEN ISÄ! Onneksi olkoon!


      • lissu=jukni ehkä?
        juknille kirjoitti:

        Eli periaatteellasi olla olematta missään tekemisissä exäsi kanssa, olet valmis uhraamaan lapsesi koulun päättäjäisjuhlat?

        Sinun periaatteesi menee lapsesi onnen edelle. Olet oikea VUODEN ISÄ! Onneksi olkoon!

        Minusta tuntuu, että noita" jukneja "on kaksi ja toinen niistä on lissu, tai molemmat ovat, ainakin samoja kirjoitusvirheitä ja samaa uhmaa ja vänkäämistä.


      • juknille kirjoitti:

        Eli periaatteellasi olla olematta missään tekemisissä exäsi kanssa, olet valmis uhraamaan lapsesi koulun päättäjäisjuhlat?

        Sinun periaatteesi menee lapsesi onnen edelle. Olet oikea VUODEN ISÄ! Onneksi olkoon!

        Ero tarkoittaa eroa ei siinä ex:n tarvitse enään säätää mitään meillä


      • Juknille
        jukni69 kirjoitti:

        Ero tarkoittaa eroa ei siinä ex:n tarvitse enään säätää mitään meillä

        Onko se säätämistä, jos olet exän kanssa paikalla samassa tilaisuudessa - lapsesi juhlassa?


      • jukni ukkoiänmurkku
        Juknille kirjoitti:

        Onko se säätämistä, jos olet exän kanssa paikalla samassa tilaisuudessa - lapsesi juhlassa?

        Hänellä on jäänyt nuoruudessa murkkuikä elämättä, hän elää sitä nyt, vastauksista päätellen uhma on kova. Kun miettii että aikinen mies... jäänyt teinin tasolle. Uskon ex vaimon nauravan makeasti moiselle ukkoiän murkulle!

        Plje jalkaa junkkaripunkkari!


      • jukni 69
        Juknille kirjoitti:

        Onko se säätämistä, jos olet exän kanssa paikalla samassa tilaisuudessa - lapsesi juhlassa?

        On ! Juhlissa olen vaimoni kanssa !!!


      • jukni 69
        Kuka, mitä, missä, millo kirjoitti:

        Junik69 miksi vastasit tähän "kuka nainen jankkaa" ihmettelyyn? Olen pitänyt sinua eronneena miehenä, mutta vastasit palstahäirikkö lissulässyä tarkoittavan viittaukseen.
        Oletko siis lissulässy, ydin per*seen yksi multipersoonnallusuus?

        No oli vastaus yleisesti näille jotka kuvittelee että jotain helvetin juhlia pitäisi ex:n kanssa viettää tai rahastuksen jälkee vielä pitäisi olla kaverikin.


      • lissu & jukni 69
        jukni 69 kirjoitti:

        On ! Juhlissa olen vaimoni kanssa !!!

        Täällä on kaksi täysääliöö henkilöä Lissu ja Jukni, Lissu vieläpä täyshullu katkeruudesta ja jankkaa iänkaikkisia vanhoja asioita elämästään ja jukni katkera ex muijalleen, molemmilla exät aina mielessä.


      • juknille
        jukni 69 kirjoitti:

        No oli vastaus yleisesti näille jotka kuvittelee että jotain helvetin juhlia pitäisi ex:n kanssa viettää tai rahastuksen jälkee vielä pitäisi olla kaverikin.

        Kysehän on SINUN lapsistasi, ei siitä että hengaisit juhlissa exäsi kanssa - vai etkö pystyisi pitämään näppejäsi erossa hänestä? hahhahhah :D

        Ahaa, raha on erossanne yksi kipupiste, niinhän se usein on, että narsistiset miehet eivät haluaisi maksaa muusta kuin omista menoistaan. Optimaalista olisi, jos joku maksaisi nekin menot. Omien lasten elatus ei tällaiselle vanhemmalle merkitse mitään.

        Sinä olet jo kuitenkin niin vanha (jo keski-iänkin ylittänyt), että lapsesi lienee teinejä tai aikuisia? Puolisosi lapset ovat ehken vieläkin vanhempia, koska tunnutte tällä hetkellä elävänne vain toisillenne? Tämän vuoksi teistä saattaa lukijat saada kuvan, että lapset (kummankin erikseen) ovat teille yhdentekeviä


      • juknille
        jukni 69 kirjoitti:

        On ! Juhlissa olen vaimoni kanssa !!!

        No, tottahan sinä saat olla juhlissa vaimosi kanssa. En minä, eikä kukaan muukaan kai kiellä! Kysymyshän oli kuvitteellisesta tilanteesta, että vaimosi olisi samaan aikaan oman lapsensa juhlassa eri koulussa.

        Miten silloin toimit, jos vaimosi ei pääse kanssasi juhlaan, koska samaan aikaan on vaimon lapsen juhlat?

        - jätätkö kokonaan menemättä lapsesi juhlaan ja menet kylkimyyryä vaimosi kanssa hänen lapsensa juhlaan?

        - pystyt olemaan aikuinen ja laskemaan vaimosi yksin hänen lapsensa juhlaan. Menet itse oman lapsesi juhlaan, vaikka siellä onkin paikalla myös pelottava exäsi?

        Tosin vasta nyt huomasin kypsän ikäsi ja ehkä tämä esimerkki on huono, eikä teillä kummallakaan enää edes ole alakouluikäisiä lapsia. Kuvittele siis miten toimisit, jos tuohon verrattava tilanne tulisi vastaan.


      • juknille kirjoitti:

        No, tottahan sinä saat olla juhlissa vaimosi kanssa. En minä, eikä kukaan muukaan kai kiellä! Kysymyshän oli kuvitteellisesta tilanteesta, että vaimosi olisi samaan aikaan oman lapsensa juhlassa eri koulussa.

        Miten silloin toimit, jos vaimosi ei pääse kanssasi juhlaan, koska samaan aikaan on vaimon lapsen juhlat?

        - jätätkö kokonaan menemättä lapsesi juhlaan ja menet kylkimyyryä vaimosi kanssa hänen lapsensa juhlaan?

        - pystyt olemaan aikuinen ja laskemaan vaimosi yksin hänen lapsensa juhlaan. Menet itse oman lapsesi juhlaan, vaikka siellä onkin paikalla myös pelottava exäsi?

        Tosin vasta nyt huomasin kypsän ikäsi ja ehkä tämä esimerkki on huono, eikä teillä kummallakaan enää edes ole alakouluikäisiä lapsia. Kuvittele siis miten toimisit, jos tuohon verrattava tilanne tulisi vastaan.

        Niin juhlin vaimoni kanssa ! Ja mikäli olen samoissa juhlissa ex vaimoni kanssa niin en todellakaan ole tekemisissä hänen kanssa


      • lissu & jukni 69 kirjoitti:

        Täällä on kaksi täysääliöö henkilöä Lissu ja Jukni, Lissu vieläpä täyshullu katkeruudesta ja jankkaa iänkaikkisia vanhoja asioita elämästään ja jukni katkera ex muijalleen, molemmilla exät aina mielessä.

        Ei kyse on ainoastaan kyse siitä onko velvollisuuksia ex:ää kohtaan eron jälkeen ja päättääkö ex ketä lapset tapaa ollessaan isällä ja onko isän uusi vaimo ulkopuolinen vieras vaikka on ollut naimisissa 10 vuotta


      • oletko teini?
        jukni69 kirjoitti:

        Niin juhlin vaimoni kanssa ! Ja mikäli olen samoissa juhlissa ex vaimoni kanssa niin en todellakaan ole tekemisissä hänen kanssa

        Eli nykyisen vaimon lapset ovat sinulle tärkeimmät kuin omasi?
        Surullista heille, mutta miksi surra moista isää joka ei omistaan välitä. Kostas tuon ylettömän ex vihasi omiin lapsiin????


      • GGGGGGGGGGGGG xxxxxx
        jukni69 kirjoitti:

        Ei kyse on ainoastaan kyse siitä onko velvollisuuksia ex:ää kohtaan eron jälkeen ja päättääkö ex ketä lapset tapaa ollessaan isällä ja onko isän uusi vaimo ulkopuolinen vieras vaikka on ollut naimisissa 10 vuotta

        Kyllä se uus suttura on sun lapsille ja exälle täysin vieras ja ulkopuolinen. Sekös sua rassaa, että asia on niin?

        Osta kissa... miesparka.


      • oletko teini? kirjoitti:

        Eli nykyisen vaimon lapset ovat sinulle tärkeimmät kuin omasi?
        Surullista heille, mutta miksi surra moista isää joka ei omistaan välitä. Kostas tuon ylettömän ex vihasi omiin lapsiin????

        Ei ainoastaan on kyse ex vaimosta jota en halua nähdä ollenkaan enkä missään ja sekin johtuu syistä miksi HAIN YKSIN EROA (kaikki mitä oli niin oli hänen vanhemmat/sukulaiset/ystävät ja kiinnostukset! Meille ei päässyt mun vanhemmat/ystävät(ja mikäli tulivat niin hän lähti lasten kanssa pois)ja mun piti vaihtaa kiinostukset tubberware kippoihin).


      • voihan kakka
        jukni69 kirjoitti:

        Ei ainoastaan on kyse ex vaimosta jota en halua nähdä ollenkaan enkä missään ja sekin johtuu syistä miksi HAIN YKSIN EROA (kaikki mitä oli niin oli hänen vanhemmat/sukulaiset/ystävät ja kiinnostukset! Meille ei päässyt mun vanhemmat/ystävät(ja mikäli tulivat niin hän lähti lasten kanssa pois)ja mun piti vaihtaa kiinostukset tubberware kippoihin).

        Ja Tupperwaren takiako vihasi on noin suurta? Tupperit vei sun vaimosi...


      • Uusperheellinen
        GGGGGGGGGGGGG xxxxxx kirjoitti:

        Kyllä se uus suttura on sun lapsille ja exälle täysin vieras ja ulkopuolinen. Sekös sua rassaa, että asia on niin?

        Osta kissa... miesparka.

        Miten ihminen, joka on ollut heidän isän elämässä 10 vuotta, voi olla lapsille vieras? Selitäppä tämä minulle.
        Kukaan ei missään ole sanonutkaan, että ex-vaimon täytyisi mitenkään uusi vaimo tuntea. Ex-vaimo ei elä/asu/vietä aikaa uuden vaimon kanssa, kuten isän lapset tekevät.
        Mikä siis sinua "rassaa", kun et ymmärrä päivänselviä asioita, vaan vänkäät ja vänkäät?


      • Uusperheellinen
        voihan kakka kirjoitti:

        Ja Tupperwaren takiako vihasi on noin suurta? Tupperit vei sun vaimosi...

        Kun oikein yrittää, niin minkä tahansa voi ymmärtää väärin. Kuten sinä teet.
        Tai sitten asiat voi ymmärtää oikein, kuten moni muu tekee. Valitettavasti sinun ällisi ei riitä oikein ymmärtämiseen.


      • olet tyhmä
        GGGGGGGGGGGGG xxxxxx kirjoitti:

        Kyllä se uus suttura on sun lapsille ja exälle täysin vieras ja ulkopuolinen. Sekös sua rassaa, että asia on niin?

        Osta kissa... miesparka.

        Lähde nyt hevon vi****n niiden sutturoittesi kanssa.
        Ei sulla ole koskaan mitään asiallista sanottavaa ainostaan sutturat ja naikkoset, olet täys toope


      • lissu&jukni
        jukni69 kirjoitti:

        Ei ainoastaan on kyse ex vaimosta jota en halua nähdä ollenkaan enkä missään ja sekin johtuu syistä miksi HAIN YKSIN EROA (kaikki mitä oli niin oli hänen vanhemmat/sukulaiset/ystävät ja kiinnostukset! Meille ei päässyt mun vanhemmat/ystävät(ja mikäli tulivat niin hän lähti lasten kanssa pois)ja mun piti vaihtaa kiinostukset tubberware kippoihin).

        Olet yhtä ääliö, kun tuo lissukin.


      • graas*#xzz
        voihan kakka kirjoitti:

        Ja Tupperwaren takiako vihasi on noin suurta? Tupperit vei sun vaimosi...

        Idiootti!


      • voihan kakka kirjoitti:

        Ja Tupperwaren takiako vihasi on noin suurta? Tupperit vei sun vaimosi...

        Ei pelkästään tupperit vaan se ettei siinä suhteessa eletty kuin hänen elämää vain hän hänen kaveri sukulaiset kaikki muu oli ulkopuolisia minuakaan ei tarvittu kuin kustantamaan ja palvelemaan hänen elämä ... ...10v.tuollaista skeidaa riitti mulle... ...ja onneksi ei jäänyt kuin 100000 velkaa hänen elättämisestä


      • Onnen ydin perhe
        lissu&jukni kirjoitti:

        Olet yhtä ääliö, kun tuo lissukin.

        Miten kehtaat verrata mua tuohon jukupeikkoon? En ole lähellekkään yhtä ääliö.
        Minä puolustan kaikin keinoin lapsiani ja olen erittäin hyvä äiti jollaista saa etsiä. Minun lapseni ei koskaan saaneet mennä ja nähdä isänsä sutturoita, juuri sen takia etteivät menisi pilalle, koska miehen sutturat eivät ole yhtä tasokkaita kuin me.

        En vihaa miestä mutta hänen tekojaan, ettämiten pystyy hylkäämään omat lapset ja vaihtamaan sutturoihin, sitä en hyväksy. Ja psytyn istumaan exän vierellä ei tuota mitään tuskaa, sillä olen täysin välinpitämötän hänelle, ja se on pahin rangaistus mikä olla saattaa sille.
        Ja miesä kärsii ja häpee,t ottakai, senpä takia ei ole koskaan edes ehdottanut että toisi sutturat meille, koska ei kehtaa ja häpee.. tietää ettei ole mitään sanomista mihinkään meitä ksokeviin asioihin, tietää ettei voi sitä vaatia kun itse hylkäsi ja vaihtoi lapsensa, ei kehtaa.


      • lissu&jukni
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

        Miten kehtaat verrata mua tuohon jukupeikkoon? En ole lähellekkään yhtä ääliö.
        Minä puolustan kaikin keinoin lapsiani ja olen erittäin hyvä äiti jollaista saa etsiä. Minun lapseni ei koskaan saaneet mennä ja nähdä isänsä sutturoita, juuri sen takia etteivät menisi pilalle, koska miehen sutturat eivät ole yhtä tasokkaita kuin me.

        En vihaa miestä mutta hänen tekojaan, ettämiten pystyy hylkäämään omat lapset ja vaihtamaan sutturoihin, sitä en hyväksy. Ja psytyn istumaan exän vierellä ei tuota mitään tuskaa, sillä olen täysin välinpitämötän hänelle, ja se on pahin rangaistus mikä olla saattaa sille.
        Ja miesä kärsii ja häpee,t ottakai, senpä takia ei ole koskaan edes ehdottanut että toisi sutturat meille, koska ei kehtaa ja häpee.. tietää ettei ole mitään sanomista mihinkään meitä ksokeviin asioihin, tietää ettei voi sitä vaatia kun itse hylkäsi ja vaihtoi lapsensa, ei kehtaa.

        Kehtaan, koska se on totta ,samanlaista vihaa ja katkeruutta ja olet vielä tyhmempi, kun tuo Jukni, sehän vihaa ja on katkera ex muijalleen, mutta sinä olet täyttä vihaa täynnä ihan tuntemattomaan ihmiseen exäsi muijaan,
        jota sanomasi perusteella et edes tunne ja myös vihaat exääsi ja halveksit sitä ja syytät sitä ja eritoten sen muijaa kaikesta ja ite olet, kun itse Jumala, joka ei ole mitään tehnyt
        Pilkkaat jopa lapsillesi niiden isää, nälvit ja mollaat ja olet nostanut ittesi jalustalle..
        Täällä haukut kaikki perheenrikkojiksi, en ole koskaan sun teksteistäsi lukenut mitään positiivista, aina vaan tuota ruikutusta sutturoista ja naikkosista, vuodesta vuoteen ja vuosikymmeniin, hoida se pääsi kuntoon ja hommaa elämä ittellesi, tuo Jukni on sentään menny elämässään eteenpäin eikä junnaa menneisyydessä, niin kun sinä.


      • GGGGGGGGGGGGG xxxxxx kirjoitti:

        Kyllä se uus suttura on sun lapsille ja exälle täysin vieras ja ulkopuolinen. Sekös sua rassaa, että asia on niin?

        Osta kissa... miesparka.

        Ei yhtään vieraamppi kuin ex vaimoni tuttavat ja hänen uus mies eikä kukaan ole kotonaan vieras ja ulkopuolinen


      • lissu&jukni kirjoitti:

        Kehtaan, koska se on totta ,samanlaista vihaa ja katkeruutta ja olet vielä tyhmempi, kun tuo Jukni, sehän vihaa ja on katkera ex muijalleen, mutta sinä olet täyttä vihaa täynnä ihan tuntemattomaan ihmiseen exäsi muijaan,
        jota sanomasi perusteella et edes tunne ja myös vihaat exääsi ja halveksit sitä ja syytät sitä ja eritoten sen muijaa kaikesta ja ite olet, kun itse Jumala, joka ei ole mitään tehnyt
        Pilkkaat jopa lapsillesi niiden isää, nälvit ja mollaat ja olet nostanut ittesi jalustalle..
        Täällä haukut kaikki perheenrikkojiksi, en ole koskaan sun teksteistäsi lukenut mitään positiivista, aina vaan tuota ruikutusta sutturoista ja naikkosista, vuodesta vuoteen ja vuosikymmeniin, hoida se pääsi kuntoon ja hommaa elämä ittellesi, tuo Jukni on sentään menny elämässään eteenpäin eikä junnaa menneisyydessä, niin kun sinä.

        Niin en halua muuta kuin että ex ei puutu meidän elämään ja haluan unohtaa hänet ja hänen vanhempansa


      • nähty puolin jos toi
        jukni69 kirjoitti:

        Niin en halua muuta kuin että ex ei puutu meidän elämään ja haluan unohtaa hänet ja hänen vanhempansa

        Ihan oikein teet jukni. Toivottavasti lapsesi käyvät luonasi ja että heidän äitinsä ei ole myrkyttänyt heidän mieltään sinua ja nykyistä vaimoasi vastaan.

        Olet oikeassa siinä että exä ei kuulu teidän perheenne elämään vain exän ja sinun lapset kuuluvat.

        Ihanaa kun puolustat nykyistä vaimoasi ja et anna exän sekoittaa perhe-elämäänne. Ihanaa kun vaimosi saa olla lastesi kanssa tekemisissä eikä vain sivustakatsoja. Kyllä ne edellisestä liitosta olevat lapset voivat hyväksyä isän tai äidin uuden puolison.

        Hyvää jatkoa perheellesi, vaimolle ja lapsille


      • jukni on sekasin
        nähty puolin jos toi kirjoitti:

        Ihan oikein teet jukni. Toivottavasti lapsesi käyvät luonasi ja että heidän äitinsä ei ole myrkyttänyt heidän mieltään sinua ja nykyistä vaimoasi vastaan.

        Olet oikeassa siinä että exä ei kuulu teidän perheenne elämään vain exän ja sinun lapset kuuluvat.

        Ihanaa kun puolustat nykyistä vaimoasi ja et anna exän sekoittaa perhe-elämäänne. Ihanaa kun vaimosi saa olla lastesi kanssa tekemisissä eikä vain sivustakatsoja. Kyllä ne edellisestä liitosta olevat lapset voivat hyväksyä isän tai äidin uuden puolison.

        Hyvää jatkoa perheellesi, vaimolle ja lapsille

        Jukni kehuu itteään... hin.. hauska puolustus puhe... on sulla sitten hauska vaimo... heh.....


      • nähty on
        jukni on sekasin kirjoitti:

        Jukni kehuu itteään... hin.. hauska puolustus puhe... on sulla sitten hauska vaimo... heh.....

        Niin näytät sekaisin olevan sinä itsekin. Mee hakeen itsellesi uusi mies katkera ämmä. Tai paremminkin mee hoitoon, sitä sinä tarvitset. Sujettua osastoa vielä ja toivottavasti pitävät kauan.

        Kuule en ole Jukni, olen vaan lukenut noita yhden ämyn kirjoituksia ja ajatellut että toi nainen ei ole terve, ei sinne päinkään. Täysin dingeli ja katkera akka joka roikkuu entisessä elämässä kynsin hampain. Pelannut lapsilla, pitänyt pelinappuloinaan. Jos et tee tätä niin kostan lapsilla, eivät tule käymään ja olet ilkeä isä jne... Ei näe itsessään vikaa, muissa vain.

        Muuten kun sillä miehellä on uusi vaimo, miksi sinä syyllistät häntä. Ei hänellä ole mitään tekemistä sinun vaikeuksiesi kanssa. Tuskin edes särkenyt teidän elämänne.

        Noista eukon kirjoituksista huokuu että itse on pilannut oman elämänsä. Omistushaluinen, palveltava, syyllistävä ja paljon muuta negatiivista. On helv... kateellinen miehen nykyisestä elämästä ja pyrkii keinolla millä hyvänsä mustamaalaan niitä. Ei ihme että mies yrittää pitää kaukana, loitolla tuota ämmää.

        Kai se olisi tuollaisten mielestä hyvä, kun on erottu, että entinen mies juoksisi talonmiehen tehtäviä tekemässä, passaisi ja palveleisi rouvaa ja miehellähän ei saisi olla uutta elämää, eihän. Varsinkaan vielä jos miehellä menee hyvin.

        Monesti mies on jätetty ja heitetty entisestä kodista ulos. Lasten ei anneta tavata. Tehdään kaikkea että isketään kapuloita rattaisiin.

        Jos vielä mies perustaa uuden perheen niin voi, silloin se rumba alkaa soidakin entisen eukon taholta.

        Antaisi olaa rauhassa. Lapsetkin olisi hyvillään kun saisivat rauhassa tavata isää ja ei olisi se kalkuttava exä jatkuvasti estämässä elämää.


      • juknille
        jukni69 kirjoitti:

        Niin en halua muuta kuin että ex ei puutu meidän elämään ja haluan unohtaa hänet ja hänen vanhempansa

        Jos oikein ymmärsin jukni menee vaimonsa lasten juhliin aina ensisijaisesti ja vasta toissijaisesti omien lastensa juhliin. Jos nykyinen vaimo ei pääse osallistumaan omien menojensa vuoksi juknin lasten juhliin, jukni jättää juhlat suurella todennäköisyydellä kokonaan väliin.

        Juknista saa nyt kyllä sellaisen kuvan, että hän on mieheksi aika tossun alla. Ilmankos naiset hänen elämässään pyrkivät päsmäröimään.

        Ota jukni oma elämä haltuusi ja ole ikäisesi mies ja rakasta ja välitä omista lapsistasi, vaikka oletkin tehnyt heidät NYT inhoamasi ihmisen kanssa. Joudut muuten katumaan, koska tuolla kaavalla lapsistasi tulee onnettomia ihmisiä ja siinä on sinulle murhetta lopuksi ikää.


      • jukni 69
        juknille kirjoitti:

        Jos oikein ymmärsin jukni menee vaimonsa lasten juhliin aina ensisijaisesti ja vasta toissijaisesti omien lastensa juhliin. Jos nykyinen vaimo ei pääse osallistumaan omien menojensa vuoksi juknin lasten juhliin, jukni jättää juhlat suurella todennäköisyydellä kokonaan väliin.

        Juknista saa nyt kyllä sellaisen kuvan, että hän on mieheksi aika tossun alla. Ilmankos naiset hänen elämässään pyrkivät päsmäröimään.

        Ota jukni oma elämä haltuusi ja ole ikäisesi mies ja rakasta ja välitä omista lapsistasi, vaikka oletkin tehnyt heidät NYT inhoamasi ihmisen kanssa. Joudut muuten katumaan, koska tuolla kaavalla lapsistasi tulee onnettomia ihmisiä ja siinä on sinulle murhetta lopuksi ikää.

        ei kuule en ole tossun alla mutta periaatteessakaan en juhli mitään juhlia ilman vaimoani !!!!!


      • vihaatko lapsiasi
        jukni 69 kirjoitti:

        ei kuule en ole tossun alla mutta periaatteessakaan en juhli mitään juhlia ilman vaimoani !!!!!

        Jos sun lapset haulaa juhlia vain sinun ja äitinsä kanssa, niin et mene omien lasten juhliin kun nykyinen naisystävä ei pääse mukaan?

        Noinko kunnioitat lapsiasi, heidän toiveitaan?

        Ei heidän ole pakko hyväksyä sitä naista elämäänsä jos eivät halua. Sinulle on tärkeämpi se nainen kuinl astesi toeet?
        Jokainen kutsuu omiin juhliin kenet haluaa.. eikä silloin sinne voi kutsumattomat kuokkimaan tulla.


      • jukni 69
        vihaatko lapsiasi kirjoitti:

        Jos sun lapset haulaa juhlia vain sinun ja äitinsä kanssa, niin et mene omien lasten juhliin kun nykyinen naisystävä ei pääse mukaan?

        Noinko kunnioitat lapsiasi, heidän toiveitaan?

        Ei heidän ole pakko hyväksyä sitä naista elämäänsä jos eivät halua. Sinulle on tärkeämpi se nainen kuinl astesi toeet?
        Jokainen kutsuu omiin juhliin kenet haluaa.. eikä silloin sinne voi kutsumattomat kuokkimaan tulla.

        Niin minä en halua juhlia ex vamoni kanssa... ...vaan oman nykyisen vaimon kanssa. Ex vaimo ei ole mitään! Lasteni kanssa juhlin miutya en ex:n kanssa


      • jukni 69
        vihaatko lapsiasi kirjoitti:

        Jos sun lapset haulaa juhlia vain sinun ja äitinsä kanssa, niin et mene omien lasten juhliin kun nykyinen naisystävä ei pääse mukaan?

        Noinko kunnioitat lapsiasi, heidän toiveitaan?

        Ei heidän ole pakko hyväksyä sitä naista elämäänsä jos eivät halua. Sinulle on tärkeämpi se nainen kuinl astesi toeet?
        Jokainen kutsuu omiin juhliin kenet haluaa.. eikä silloin sinne voi kutsumattomat kuokkimaan tulla.

        Ja mikä helvetin pakko mieli teillä vierailla on saattaa samoihin juhliin minua ex:ni kanssa lapset on sen hyväksyneet


      • lissu lässyttää
        jukni 69 kirjoitti:

        Ja mikä helvetin pakko mieli teillä vierailla on saattaa samoihin juhliin minua ex:ni kanssa lapset on sen hyväksyneet

        Palstan pelle, lissu, ei voi hyväksyä ajatusta siitä että, ex on entinen oikeasti. Hänestä kaikki eronneet rakastavat yhä vaan exiään. Hän itse tekee niin. Palvoo exäänsä, lietsoo kauhuskenaarioita uudesta kumppanistaan, kuvittelee vaikka mitä. Tätä ajatusta hän yrittää aivopestä meihin normaaleihin eronneisiin.


      • vaimo>lapset???
        jukni 69 kirjoitti:

        ei kuule en ole tossun alla mutta periaatteessakaan en juhli mitään juhlia ilman vaimoani !!!!!

        Mitä mieltä lapset ovat sinun periaatteesta? Onko sinun periaatteesi ja vaimosi heillekkin tärkeämpää, kuin se, että tulet heidän juhliinsa?


      • jukni 69
        vaimo>lapset??? kirjoitti:

        Mitä mieltä lapset ovat sinun periaatteesta? Onko sinun periaatteesi ja vaimosi heillekkin tärkeämpää, kuin se, että tulet heidän juhliinsa?

        Lapset ei ole siinä asemassa jotka voisi vaatia juhliin ilman vaimoa ... ... en aio olla ottamassa vastaan esim. Häävieraita ex vaimoni kanssa ja lapset tietää sen eikä vaadi juhlimaan heidän äidin kanssa samoissa juhlissa


      • kurja mies olet
        jukni 69 kirjoitti:

        Lapset ei ole siinä asemassa jotka voisi vaatia juhliin ilman vaimoa ... ... en aio olla ottamassa vastaan esim. Häävieraita ex vaimoni kanssa ja lapset tietää sen eikä vaadi juhlimaan heidän äidin kanssa samoissa juhlissa

        Eli et mene lastesi juhliin jos et saa ottaa naisystävääsi mukaan? Niinkö kostat lapsillesi heidän toiveet? Oletpa kauhea isä, ennemmin vieeras nainen kuin omat lapset.

        Lapset määrittelee ketä kutsuu omiin juhliin, et sinä.


      • jukni 69
        kurja mies olet kirjoitti:

        Eli et mene lastesi juhliin jos et saa ottaa naisystävääsi mukaan? Niinkö kostat lapsillesi heidän toiveet? Oletpa kauhea isä, ennemmin vieeras nainen kuin omat lapset.

        Lapset määrittelee ketä kutsuu omiin juhliin, et sinä.

        Siis vaimoni otan mukaan ja kutsu on aina hänelle myös ! Ja kurja olet sinä kun väkisin koitat vängätä samoihin juhliin ex:n kanssa


      • gygrgygy
        juknille kirjoitti:

        Kysehän on SINUN lapsistasi, ei siitä että hengaisit juhlissa exäsi kanssa - vai etkö pystyisi pitämään näppejäsi erossa hänestä? hahhahhah :D

        Ahaa, raha on erossanne yksi kipupiste, niinhän se usein on, että narsistiset miehet eivät haluaisi maksaa muusta kuin omista menoistaan. Optimaalista olisi, jos joku maksaisi nekin menot. Omien lasten elatus ei tällaiselle vanhemmalle merkitse mitään.

        Sinä olet jo kuitenkin niin vanha (jo keski-iänkin ylittänyt), että lapsesi lienee teinejä tai aikuisia? Puolisosi lapset ovat ehken vieläkin vanhempia, koska tunnutte tällä hetkellä elävänne vain toisillenne? Tämän vuoksi teistä saattaa lukijat saada kuvan, että lapset (kummankin erikseen) ovat teille yhdentekeviä

        Ei minullakaan täydellistä mielikuvaa ole Juknista, vaikkakin joistakin periaatteista olen samaa mieltä.

        Mutta pakko puuttua epäolennaiseen... Onko luultavasti -69 syntynyt mielestäsi niin vanha, että lapset ovat lienee jo aikuisia??

        Minun mieheni on syntynyt -71, ja hänen lapsensa on 3v. Hmm... Ei siis parin vuoden päästä vielä lähelläkään teiniä. Nykyään on hyvin tyypillistä, että vanhemmiksi tullaan vasta 40v kieppeillä. (Omatkin lapseni ovat vasta tarhassa, mutta olen jokusen vuoden miestä nuorempi. Yhdessä olemme olleet siitä asti kun molempien pikkuiset olivat n. 6kk. Miehen lapsi oli vahinko, ei parisuhteessa syntynyt. Minä erosin jo raskauden alussa.)

        Minä en muuten ole vähääkään saanut sellaista kuvaa, että lapset olisivat Juknille tai hänen puolisolleen yhdentekeviä. Olen vain saanut sen käsityksen, että exän suuntaan on hurjasti katkeruutta, eikä juuri yhtään halua parantaa välejä, ikinä. Se on sääli. Syitä kun en tiedä, niin parempi kun ei ala neuvomaan. Hyvin hankalan eron aikoinaan läpikäyneenä kuitenkin tiedän, että katkeruudesta on hyvä päästää irti, vaikka toivoa sovinnosta ei olisikaan. Ei kannata rasittaa itseään vihalla.


      • miten on?
        jukni 69 kirjoitti:

        Lapset ei ole siinä asemassa jotka voisi vaatia juhliin ilman vaimoa ... ... en aio olla ottamassa vastaan esim. Häävieraita ex vaimoni kanssa ja lapset tietää sen eikä vaadi juhlimaan heidän äidin kanssa samoissa juhlissa

        Lapset eivät ole siinä asemassa? Missä asemassa he sinun mielestäsi ovat? Jos lapsesi jostain kumman syystä vaatisivat katkaisisitko välit heihin?Jotenkin tuntuu ettei lastesi mielipiteillä ja tekemisillä ole väliä sinulle. Exän ei tarvitse sinulle mitään merkitäkään, mutta kyllä ihmisen pitäisi asettaa omat lapset tärkeämmälle sijalle, kuin puoliso.

        Onko sinulle tärkeämpi oma vaimo vai omat lapset?


      • miten on?
        jukni 69 kirjoitti:

        Siis vaimoni otan mukaan ja kutsu on aina hänelle myös ! Ja kurja olet sinä kun väkisin koitat vängätä samoihin juhliin ex:n kanssa

        Ne juhlat ovat lapsen, ei sen exän... Ei varmaan kukaan menekkään exän juhliin :o

        Miten sinusta tuli noin lapsellinen, että kannat kaunaa vanhoista asioista, niin ettet voi olla samassa tilassakaan, vaikka se tekisi lapsesi iloiseksi. Eikö lapsen ilo sinun läsnäolostasi merkitse mitään?


      • jukni 69
        miten on? kirjoitti:

        Lapset eivät ole siinä asemassa? Missä asemassa he sinun mielestäsi ovat? Jos lapsesi jostain kumman syystä vaatisivat katkaisisitko välit heihin?Jotenkin tuntuu ettei lastesi mielipiteillä ja tekemisillä ole väliä sinulle. Exän ei tarvitse sinulle mitään merkitäkään, mutta kyllä ihmisen pitäisi asettaa omat lapset tärkeämmälle sijalle, kuin puoliso.

        Onko sinulle tärkeämpi oma vaimo vai omat lapset?

        Joo lasten kanssa juhlimme omassa porukassa !!! Ja lapset eivät ole siinä asemassa että eväävät pääsyn mun seuralaiselta


      • lapsellista...
        jukni 69 kirjoitti:

        Joo lasten kanssa juhlimme omassa porukassa !!! Ja lapset eivät ole siinä asemassa että eväävät pääsyn mun seuralaiselta

        Eli vaikka lapsesi vihaisivat uutta vaimoasi, sinä pilaat heidän juhlansa viemällä vaimosi sinne??

        Valitsetko sinä aina vaimosi, ennen lastasi?

        Ja juhlitte omassa porukassa. Ettehän te koulujuhlia voi juhlia keskenänne, nehän ovat ohi, kun ovat ohi.


      • Voi junkni jukni
        jukni 69 kirjoitti:

        Joo lasten kanssa juhlimme omassa porukassa !!! Ja lapset eivät ole siinä asemassa että eväävät pääsyn mun seuralaiselta

        Eli tuot väkisin naisystävän lastesi juhliin vaikka häntä ei ole kutsuttu? Aika hirveetä, ja jos naistasi ei haluta juhliin et mene itsekkään lastesi juhliin????

        Aika kauheeta on kyllä.... lapset ovat siis toisarvoinen asia sulle? Miksi?

        Jos kutsut lapsesi sun juhliin ja he tuovat oman äitinsä sinne koska eivät halua juhlia ilman omaa äitiä, niin miten reagoit?? Sun on hyväksyttävä se sillä lapset eivät halua juhlia ilman äitiä.

        Noh vastaappa tuohon?????

        Sinä isänä et ole siinä asemassa lasten mielestä että päätät saavatko he ottaa äidin mukaan vai ei?????? He eivät juhli sinua ilman äitiä.


      • jukni 69
        lapsellista... kirjoitti:

        Eli vaikka lapsesi vihaisivat uutta vaimoasi, sinä pilaat heidän juhlansa viemällä vaimosi sinne??

        Valitsetko sinä aina vaimosi, ennen lastasi?

        Ja juhlitte omassa porukassa. Ettehän te koulujuhlia voi juhlia keskenänne, nehän ovat ohi, kun ovat ohi.

        Hän on elämän kumppani ja kaikki kutsut on meille yhdessä ! Ja jos minä vihaan ex puolisoa niin minä en ole siellä missä hän => kyse ei ole lapsista vaan ja ainoastaan ex puolisosta


      • nolla ei hyvä
        vihaatko lapsiasi kirjoitti:

        Jos sun lapset haulaa juhlia vain sinun ja äitinsä kanssa, niin et mene omien lasten juhliin kun nykyinen naisystävä ei pääse mukaan?

        Noinko kunnioitat lapsiasi, heidän toiveitaan?

        Ei heidän ole pakko hyväksyä sitä naista elämäänsä jos eivät halua. Sinulle on tärkeämpi se nainen kuinl astesi toeet?
        Jokainen kutsuu omiin juhliin kenet haluaa.. eikä silloin sinne voi kutsumattomat kuokkimaan tulla.

        Tuskin vihaa lapsiaan, välittä ja rakastaa, varmasti.

        Eikö isällä saisi olla minkäänlaista elämää eron jälkeen. istuisi vaan masentuneena yksinään kotonaan ja odottaisi koska ne lapset tulee kylään ja koska se se ex-rouva tarvitsee apua. Taxina pitäisi olla, korjata sitä ja tätät, tuota. Kuunnella kun ex-rouva valittaa että ei ne elatusmaksut mihkään riitä vaikka lapset olisivatkin puolet ajasta isän luona Ei mitään iloa saisi olla elämässä.


      • jukni 69
        Voi junkni jukni kirjoitti:

        Eli tuot väkisin naisystävän lastesi juhliin vaikka häntä ei ole kutsuttu? Aika hirveetä, ja jos naistasi ei haluta juhliin et mene itsekkään lastesi juhliin????

        Aika kauheeta on kyllä.... lapset ovat siis toisarvoinen asia sulle? Miksi?

        Jos kutsut lapsesi sun juhliin ja he tuovat oman äitinsä sinne koska eivät halua juhlia ilman omaa äitiä, niin miten reagoit?? Sun on hyväksyttävä se sillä lapset eivät halua juhlia ilman äitiä.

        Noh vastaappa tuohon?????

        Sinä isänä et ole siinä asemassa lasten mielestä että päätät saavatko he ottaa äidin mukaan vai ei?????? He eivät juhli sinua ilman äitiä.

        Niin ex puoliso ei meillä juhli he voivat tulla kumppaniensa kanssa.
        ETKÖ JO TAJUA ETTÄ. EX PUOLISO EI KUULU TUTTAVA PIIRIIN!!! Ja kaikkiin muihinkin juhliin meidät kutsutaan pariskuntana me olemme yhtä vaimoni kanssa ja se on sivitymätönta kutsujalta jollei ymmärrä sitä


      • hyi millanen olet
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin ex puoliso ei meillä juhli he voivat tulla kumppaniensa kanssa.
        ETKÖ JO TAJUA ETTÄ. EX PUOLISO EI KUULU TUTTAVA PIIRIIN!!! Ja kaikkiin muihinkin juhliin meidät kutsutaan pariskuntana me olemme yhtä vaimoni kanssa ja se on sivitymätönta kutsujalta jollei ymmärrä sitä

        Et siis pysty vastaamaan kysymykseen, että meneekö naisystäväsi lasten edelle? Viet hänet väkisin lasten juhliin vaikkeivat he itse sitä naista sinne halua. Siis menee.

        Siis lapset ovat sullet toisarvosia, et kunnioita heidän tahtoaan omissa juhlissaan? Olet säälittävä mies.


      • yx rose
        Voi junkni jukni kirjoitti:

        Eli tuot väkisin naisystävän lastesi juhliin vaikka häntä ei ole kutsuttu? Aika hirveetä, ja jos naistasi ei haluta juhliin et mene itsekkään lastesi juhliin????

        Aika kauheeta on kyllä.... lapset ovat siis toisarvoinen asia sulle? Miksi?

        Jos kutsut lapsesi sun juhliin ja he tuovat oman äitinsä sinne koska eivät halua juhlia ilman omaa äitiä, niin miten reagoit?? Sun on hyväksyttävä se sillä lapset eivät halua juhlia ilman äitiä.

        Noh vastaappa tuohon?????

        Sinä isänä et ole siinä asemassa lasten mielestä että päätät saavatko he ottaa äidin mukaan vai ei?????? He eivät juhli sinua ilman äitiä.

        Hei Junkni ! Älä vastaa tuon ilkeämielisen , lapsiaan hyväkseen käyttävän ihmisen?? kirjoituksiin. Hän ei tajua, turha sille on selittä mitään. Antaa hänen kirjoitella mutta ei hänen kanssaan kannata keskustella mistään, vaan aina se vetää tuota samaa säveltä. Huomiotta jättäminen on kaikkein parhainta mitä tuolle ilkeälle ihmiselle voi tehdä.
        Ei ihme että mies on kyllästynyt siihen ja haluaa pitää välimatkaa niin kaukana kuin pystyy olemaan. Lapsethan siinä kärsii kun äitee on tehdyt isästä hirvittävän syyllisen. Äiti siinä pilaa isän ja lasten suhteen ja toitottaa vielä maailmalle millainen paskiainen heidän isänsä on. Itsessään ei näe koskaan mitään vikaa ainoastaan muissa.


      • voitko kasvaa aikuis
        jukni 69 kirjoitti:

        Hän on elämän kumppani ja kaikki kutsut on meille yhdessä ! Ja jos minä vihaan ex puolisoa niin minä en ole siellä missä hän => kyse ei ole lapsista vaan ja ainoastaan ex puolisosta

        Eli lapsellisessa kostohimossa kostat exän pahat teot lapsille?


      • kasvaisi aikuiseksi
        yx rose kirjoitti:

        Hei Junkni ! Älä vastaa tuon ilkeämielisen , lapsiaan hyväkseen käyttävän ihmisen?? kirjoituksiin. Hän ei tajua, turha sille on selittä mitään. Antaa hänen kirjoitella mutta ei hänen kanssaan kannata keskustella mistään, vaan aina se vetää tuota samaa säveltä. Huomiotta jättäminen on kaikkein parhainta mitä tuolle ilkeälle ihmiselle voi tehdä.
        Ei ihme että mies on kyllästynyt siihen ja haluaa pitää välimatkaa niin kaukana kuin pystyy olemaan. Lapsethan siinä kärsii kun äitee on tehdyt isästä hirvittävän syyllisen. Äiti siinä pilaa isän ja lasten suhteen ja toitottaa vielä maailmalle millainen paskiainen heidän isänsä on. Itsessään ei näe koskaan mitään vikaa ainoastaan muissa.

        Hän jättää ne lapset huomiotta. Ei se ex välitä paskan vertaa tuosta touhusta..


      • 1111eeexxx
        kasvaisi aikuiseksi kirjoitti:

        Hän jättää ne lapset huomiotta. Ei se ex välitä paskan vertaa tuosta touhusta..

        Kenen pitäisi kasvaa aikuiseksi? Tuon sekopäisen akan varmaa. Ei se onnistu. Hulluna on helppo elää, näin sanotaan, mutta lieneekö ?

        Olisikohan jollakin asiaa lastenvalvojalle kun istuu päivät pitkät netissä haukkumassa muita. Lapset saa huonoja vaikutteita ja kerkiääkö kirjoituksiltaan edes katsomaan lasten perään.
        No tää oli vitsi, kai huono sellainen.


      • Uusperheellinen
        hyi millanen olet kirjoitti:

        Et siis pysty vastaamaan kysymykseen, että meneekö naisystäväsi lasten edelle? Viet hänet väkisin lasten juhliin vaikkeivat he itse sitä naista sinne halua. Siis menee.

        Siis lapset ovat sullet toisarvosia, et kunnioita heidän tahtoaan omissa juhlissaan? Olet säälittävä mies.

        Mistä oletat että j69 vaimo viedään väkisin heidän perheen lasten juhliin?
        Ei ole missään kirjoituksessa tullut ilmi, että hänen lapsensa eivät pitäisi tai tulisi toimeen isänsä vaimon kanssa. Eikä missäån ole kerrottu etteivät lapset halua isänsä vaimoa omiin tilaisuuksiinsa. Sinä vainn oletat näin olevan.
        He elävät normaalia uusperhe elämää, johon exät eivät kuuluu. Lasten juhlia on monenlaisia. Synttärit voidaan juhlia molemmissa kodeissa erikseen ja yhden kerran juhlat (rippi, valmistujaiset, häät) pitää pystyä menrmään läpi aikuismaisesti. Uudet vaimot/miehet kuuluvat perheen juhliin itsestään selvänä asiana. Exien on nieltävä omat katkeruutensa juhlan ajaksi.
        Eihän niissä juhlissa tarvitse sen exän kanssa edustaa tai olla tekemisissä.
        J69 ei edes mene tilaisuuteen missä exänsä on, tähän ratkaisuun on varmasti PAINAVAT henkilökohtaiset syyt, joihin sinä häntä syytelemällä et voi vaikuttaa. Joten lopeta se vänkääminen asiasta, mikä ei edes sinulle kuulu.
        J69 on kuitenkin rakastava ja välittävä isä. Hån tapaa lapsiaan, on heidän kanssaan, pitää heistä huolta kotonaan vaimonsa kanssa. Ei siihen exää tarvita enää.


      • jukni 69
        hyi millanen olet kirjoitti:

        Et siis pysty vastaamaan kysymykseen, että meneekö naisystäväsi lasten edelle? Viet hänet väkisin lasten juhliin vaikkeivat he itse sitä naista sinne halua. Siis menee.

        Siis lapset ovat sullet toisarvosia, et kunnioita heidän tahtoaan omissa juhlissaan? Olet säälittävä mies.

        Ei kannattais vastata mutta varmaan luit että juhlin vaimon seurassa ! Etkä keksi mitään veruketta millä voisit vaatia olemaan samoissa juhlissa ex vaimoni kanssa jopa ristiäiset häät yms. Juhlat kustannan jälki käteen ettei tarvitse olla narsistin kanssa samoissa juhlissa !


      • hääjuhla
        jukni 69 kirjoitti:

        Joo lasten kanssa juhlimme omassa porukassa !!! Ja lapset eivät ole siinä asemassa että eväävät pääsyn mun seuralaiselta

        Oletko poissa lastesi hääjuhlistakin, kun et voi vaimoinesi olla samassa tilassa exäsi kanssa, häitä ei voi pitää kaksia, isälle omat juhlat ja äitille omat.
        Minäkään en ole missään tekemisissä lasteni isän kaa, mutta kun lapseni menee avioon ja juhlat järjestää, niin pystyn kyllä olemaan samassa tilassa exäni kanssa ja jopa tervehtiä ja käyttäytyä fiksusti, kun se kerran on lapsille tärkeää.
        Olet ihan yhtä katkera, kun tuo lissukin.


      • ex ja nyx
        1111eeexxx kirjoitti:

        Kenen pitäisi kasvaa aikuiseksi? Tuon sekopäisen akan varmaa. Ei se onnistu. Hulluna on helppo elää, näin sanotaan, mutta lieneekö ?

        Olisikohan jollakin asiaa lastenvalvojalle kun istuu päivät pitkät netissä haukkumassa muita. Lapset saa huonoja vaikutteita ja kerkiääkö kirjoituksiltaan edes katsomaan lasten perään.
        No tää oli vitsi, kai huono sellainen.

        Sen hullun akan kakarat on jo aikuisia ja akalla jo lapsenlapsiakin, ja niillekin on opetettu että pappa on pas-ka jätkä ja pappa ei kuulemma ole koskaan nähnyt lapsenlapsiakaan.


      • kasvaisi aikuiseksi
        1111eeexxx kirjoitti:

        Kenen pitäisi kasvaa aikuiseksi? Tuon sekopäisen akan varmaa. Ei se onnistu. Hulluna on helppo elää, näin sanotaan, mutta lieneekö ?

        Olisikohan jollakin asiaa lastenvalvojalle kun istuu päivät pitkät netissä haukkumassa muita. Lapset saa huonoja vaikutteita ja kerkiääkö kirjoituksiltaan edes katsomaan lasten perään.
        No tää oli vitsi, kai huono sellainen.

        Et sitten ole huomannut, että "kaverisi" vastaa viesteihin, ja näin ollen hänen pitäisi mennä puhumaan lastenvalvojalle miten netti on tärkeämpi, kuin lapset... Minulla itselläni on vuorotyö ja isot lapset, joten aikaa on. Nytkin odottelen, että nuorimman harjoitukset loppuvat, että voidaan mennä kotiin.

        Minusta on erittäin lapsellista, ettei henkilö voi mennä lastensa koulujen juhliin tai häihin, rippijuhliin ym, ellei a) vaimo satu pääsemään mukaan b) ex-vaimo on paikalla. Se on pelkkää itsekkyyttä.

        Kerrotko missä haukuin ketään. Kasva aikuiseksi sanonta ei ole haukkumista...


      • niinhä sen täytyy ol
        kasvaisi aikuiseksi kirjoitti:

        Et sitten ole huomannut, että "kaverisi" vastaa viesteihin, ja näin ollen hänen pitäisi mennä puhumaan lastenvalvojalle miten netti on tärkeämpi, kuin lapset... Minulla itselläni on vuorotyö ja isot lapset, joten aikaa on. Nytkin odottelen, että nuorimman harjoitukset loppuvat, että voidaan mennä kotiin.

        Minusta on erittäin lapsellista, ettei henkilö voi mennä lastensa koulujen juhliin tai häihin, rippijuhliin ym, ellei a) vaimo satu pääsemään mukaan b) ex-vaimo on paikalla. Se on pelkkää itsekkyyttä.

        Kerrotko missä haukuin ketään. Kasva aikuiseksi sanonta ei ole haukkumista...

        Miten sinä "kasva aikuiseksi" voit tietää kenenkään muun kuin omasi perhetaustoista mitään että voit mennnä sanomaan toista itsekkääksi. Miksi se on itsekästä? Ehkä hän katsoo että tulee julkisia riitoja tms. että mieluummin pysyy poissa ja antaa lasten juhlia juhlansa rauhassa. Lapset kuitenkin tietää miksi näin on, (ovat käsittääkseni aikuisia) eivätkä loukkaannu. Heidän juhlansahan ne on.

        Jokaisella on omat tapansa ja tässähän isä kuitenkin välittää ja huolehtii lapsistaan. Sehän tässä on tärkein asia.


      • 333366999
        kasvaisi aikuiseksi kirjoitti:

        Et sitten ole huomannut, että "kaverisi" vastaa viesteihin, ja näin ollen hänen pitäisi mennä puhumaan lastenvalvojalle miten netti on tärkeämpi, kuin lapset... Minulla itselläni on vuorotyö ja isot lapset, joten aikaa on. Nytkin odottelen, että nuorimman harjoitukset loppuvat, että voidaan mennä kotiin.

        Minusta on erittäin lapsellista, ettei henkilö voi mennä lastensa koulujen juhliin tai häihin, rippijuhliin ym, ellei a) vaimo satu pääsemään mukaan b) ex-vaimo on paikalla. Se on pelkkää itsekkyyttä.

        Kerrotko missä haukuin ketään. Kasva aikuiseksi sanonta ei ole haukkumista...

        Tuskin toi viesti ,kasva aikuiseksi, oli sinulle. Se oli varmaan tämän palstan häirikölle joka raivoaa täällä sutturoista.


      • sinä vihaaja
        lapsellista... kirjoitti:

        Eli vaikka lapsesi vihaisivat uutta vaimoasi, sinä pilaat heidän juhlansa viemällä vaimosi sinne??

        Valitsetko sinä aina vaimosi, ennen lastasi?

        Ja juhlitte omassa porukassa. Ettehän te koulujuhlia voi juhlia keskenänne, nehän ovat ohi, kun ovat ohi.

        Sinä Äiti olet opettanut lapsesi vihaamaa isän uutta vaimoa ja kenties isääkin,
        Jos Isä on ottanut kolmen vuoden jälkeen erosta itselleen uuden vaimon , onko sinulla oikeus Äitinä opettaa lapsesi vihaamaan ihmisistä jolla ei ole mitään tekemistä teidän erossanne.
        Kun erositte tämä uusivaimo ei edes tuntenut sinun miestäsi.
        Syydät vaan vihasi sellaisen niskaan joka on täysin syytön sinun repaleiseen elämääsi.
        Aika Ääliömäistä opettaa vihaamisen taitoa lapsille.


    • mies on hullu

      Jukni valitsee ennemmin vieraan naisen kuin omat lapset. Jos ei saa uutta naista vietyä väkisin lastensa juhliin, nii ei mene ollenkaan, vähät välittää lapsistaan.

      Uus eukko on pakko saada joka paikkaan, muuten alkaa tunteet ex vaimooon kohttaan voimistua, jukin ipelkää itseään.

      Mutta tosiasia on ettei hän tykkää omista lapsistaan vaan uus nainen on se pelastaja ja ihana ja ylitse omien lapsien.

      • jukni 69

        Ex on se vieras ja kumppanin kanssa KUULUU MENNÄ JA VAIMO ON AUTOMAATTISESTI SAMOISSA JUHLISSA KUIN MINÄKIN KOSKA ME OLEMME YHTÄ EI LUULISI OLEVAN VAIKEAA KÄSITTÄÄ SITÄ


      • jukni 69
        jukni 69 kirjoitti:

        Ex on se vieras ja kumppanin kanssa KUULUU MENNÄ JA VAIMO ON AUTOMAATTISESTI SAMOISSA JUHLISSA KUIN MINÄKIN KOSKA ME OLEMME YHTÄ EI LUULISI OLEVAN VAIKEAA KÄSITTÄÄ SITÄ

        Ei kyse ole pohjimiltaan siitä menenkö juhliin vaiko en vaan siitä että on tahoja jotka ei ymmärrä mitä ero tarkoittaa ja sama taho pyrkii kaikin sana kääntein selittämään ja ulkoistamaan isä/miehen kumppanin seltämällä ulkopuolisista ym.selaisista mutta vaimo ei ole minulle ulkopuolinen ei ollenkaa jaame elämän kahdestaan myötä ja vasta mäet. Eikä samat tahot voi mitenkään perustella että minulla olisi velvollisuuksia ex vaimoa kohtaa vaikka joku kuvittelee että ex miehen pitäisi auttaa talon ylläpitämisessä ja lumitöissä ei ei sellaisia velvollisuuksia ole... ...kaikki velvollisuudet on vain lapsia kohtaan ja juridisesti elkut riittää ja tapaamise sopimuksen mukaa ei ex vaimon tahdon mukaa
        jos tarvitaan hoitajaa niin kyllä se hoitaa ja kustantaa itse hoitajan lapsille jos on oma vuoro pitää lapsia. Enkä ole tilivelvolline ex vaimolle mistään omasta elämästä/taloudesta.


      • mitä ne lapset ovat
        jukni 69 kirjoitti:

        Ei kyse ole pohjimiltaan siitä menenkö juhliin vaiko en vaan siitä että on tahoja jotka ei ymmärrä mitä ero tarkoittaa ja sama taho pyrkii kaikin sana kääntein selittämään ja ulkoistamaan isä/miehen kumppanin seltämällä ulkopuolisista ym.selaisista mutta vaimo ei ole minulle ulkopuolinen ei ollenkaa jaame elämän kahdestaan myötä ja vasta mäet. Eikä samat tahot voi mitenkään perustella että minulla olisi velvollisuuksia ex vaimoa kohtaa vaikka joku kuvittelee että ex miehen pitäisi auttaa talon ylläpitämisessä ja lumitöissä ei ei sellaisia velvollisuuksia ole... ...kaikki velvollisuudet on vain lapsia kohtaan ja juridisesti elkut riittää ja tapaamise sopimuksen mukaa ei ex vaimon tahdon mukaa
        jos tarvitaan hoitajaa niin kyllä se hoitaa ja kustantaa itse hoitajan lapsille jos on oma vuoro pitää lapsia. Enkä ole tilivelvolline ex vaimolle mistään omasta elämästä/taloudesta.

        Menipä sekavaksi sulla?


    • vihaat omia lapsia

      Jos ne lapset ei halua olla tekemisissä sen suun uuden naisen kanssa, niin säkäät et mene lastesi juhliin? Siis vieras nainen menee sun lastesi edelle?
      Sun lapset päättää ketä kutusuu omiin juhliin, ja jos sinne ei sun nainen ole kutusuttu ei häne sinne myöskään mene.

      Miksi kostat lapsille ja vähät välität heidän toiveistaan?

      Sullako sitten on vaan oikeus ketä kutsut ja ketä et. Jos lapset ei tule ilman äitiä niin ei tule ollenkaan.. niinhän säkin teet.

      • ppamk

        Nyt se Jukni jo vihaa omia lapsiaan. Voi hertileijaa. Kyllä täällä on todella sumeat lasit silmillä olevia kirjoittajia. Voi pyhä yksikertaisuus. Eivät osaa lukea, eivätkä ymmärrä vaikka joku lukisikin heille.


    • pysy sitten poissa

      Jukni kostaa lapsilleen ettei tullut toimeen exän kanssa. Lapset ei ole yhtään mitään ennemmin uusi nainen kuin lapset.

      Kenenkään ei ole pakko kahvitella j asyöttäää omissa juhissa kuokkavieraita.
      Uudet puolisot ovat täysin vieraita, jos heitä ei kutsuta niin heitä ei kutsuta. Ex vaimo taitaa olla sulle heikkous, pelkäät olla hänen lähellä, ne tunteet voi roihahtaa, ja sinähän näytät että oot äijä...lapsetkäsrii... mutta sinä viis veisaat.

      • mene pois kuvatus

        Meneekö sulla yli hilseen että jos muut kutsuu mutta sinä et. Sinä olet sinä ja muut on muut. Pidä sinä vaan juhliasi ihan yksinäsi äläkä kutsu ketään Laita lapsesi vaikka huopatossuun että kukaan ei näe heitä. Paina villaisella ja tee niistä koulukiusattuja tanan muija. Tuskin saat yhtään miestä enää koskaan. Onnex entinenkin pääsi sinua karkuun. Saat kärvistellä yksinäsi kun kersat jättää kodin. Et saa nyt etkä tule tuolla asenteella saamaankaan. Olet loppuikäsi ilman. Tajuatko. Hae apuusi se kuuluisa Psykolooti, niinkuin sinä sen kirjootit. Omatoimiset Lootit osaa kenties neuvoo miten kettuilla ihmisille aina vain pahemmin. Oletko opettanut kersasikin veetuilemaan ihmisille ja kai syytät siitäkin sitä exää joka ei koskaan tule ottamaan sinua takaisin. Toivossa voi olla hyvä elää mutta älä toivo liikoja. Piste ja loppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe