Raskaana vaikka testit negoja?!

ÄITIx3

Mulla säännöllinen kierto 28pv ollut jo vuosia. Nyt on tilanne se, että heinäkuun menkat alkoi ajallaan, mutta vuoto oli todella vähäistä ja loppui vuorokaudessa.
Siitä alkoi reaskaustestien teko, koska mahdollisuus raskautua on, eli ei ehkäisyä. Yhteensä 8 testiä olen tehnyt; 4 apteekin omaa kotona, 2 pissatestä ja 2 veritestiä terveyskeskuksessa, kaikki negoja. Viimeisimmästä 2 viikkoa aikaa.
Normikierron mukaan menkkojen piti alkaa eilen, ja tavallaan alkoikin...todella vähäistä vuotoa joka sekin jo loppui. Eli jälleen vähäiset vuorokauden mittaiset menkat?! Ja raskausoireitahan mulla on ollut jo 4 viikkoa; pahoinvointi joka vaan pahentunut, pissalla juoksen koko ajan, väsyttää niin ettei meinaa pysyä hereillä, rinnat arkana, alavatsa turvoksissa, närästää jne...eli oireita riittää.
Ihmetyttää vaan missä mun 4-5 päivän normaalit menkat? Miksi kaikki oireet vaikka testit negoja?
Lääkäriin täälä ei meinaa päästä kuin puhelimen kautta ja viimeksi pari viikkoa sitten lääkäri sanoi että satavarmasti en ole raskaana koska veritesti niin kertoo.
Alan menettää mielenrauhani ja huomenna soitankin lääkäriin ja vaadin tutkimuksia, sillä tämä ei ole normaalia.
Onko kenelläkään käynyt vastaavasti?

13

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äjppä-84

      Tuulimunassa raskaushormoni voi käsittääkseni nousta hitaammin. Niukoista menkoista en osaa sanoa...et varmaan ole lähellä vaihdevuosi-ikää?

      • ÄITIx3

        En ole. Hoitaja tänään ihmetteli että todellako testit negoja?!
        Käski soitella äitiysneuvolaan, josko tietäisivät siellä paremmin...
        Epätietoisuus jatkuu, jännä että neuvotaan äitiyspuolelle mutta toivottacasti selviää pian...


    • lab.n

      Jos et ole käynyt liian aikaisin veritestissä niin et ole raskaana koska jokaisella se HCG alkaa erittyä jos on raskaana ja näin ollen veritesti on 100%:n varma tapa testata.

      Et kerro mitään päivämääristä, siis milloin sinulla oli kuukautiset silloin heinäkuussa, milloin suojaamatonta seksiä, milloin niitä testejä on tehty, esim. veritesti, milloin se on tehty.

      Etkö ole tehnyt testiä sitten kahteen viikkoon? Sinuna tekisin nyt vielä (kun ei ole mitään tietoa milloin siellä veritestissä olit....)

      Ihmettelen miksi hoitaja on ihmetellyt tulosta, oireesi sopivat muuhunkin kuin raskauteen. Gynekologi vag.ultrineen olisi oikea osoite....

      • isoäiti

        Aivan.Kyllä lääkärin sanaan on luottaminen jos on sanonut ettei raskauden mahdollisuutta ole. Lääkäri on varmaan selvittänyt taustatiedot ja tärkeät päivämäärät. Ultrassa selviää ainakin tuulimunaraskauden mahdollisuus. Normaalissa raskaudessa, jossa sikiöllä on edellytykset syntyä terveenä, kahden viikon kuluttua ovulaatiosta raskaushormonia on kyllä veressä jo niin paljon että se näkyy testeissä. ainakin verikokeessa.


      • Kun mulla ei oo ollenkaan menkkoja ja makaan kahden kans niin pitäiskö aina toisen spermat aina ottaa pois? Vai vaatia toista käyttämään kumia? Neuvoja? Kokeneemmilta? :) Millaisten kans kannattaa maata (seurusteltaessa ja pyörittäessä useampaa) jos tällainen dilemma kävisi?


      • talvikissa1234 kirjoitti:

        Kun mulla ei oo ollenkaan menkkoja ja makaan kahden kans niin pitäiskö aina toisen spermat aina ottaa pois? Vai vaatia toista käyttämään kumia? Neuvoja? Kokeneemmilta? :) Millaisten kans kannattaa maata (seurusteltaessa ja pyörittäessä useampaa) jos tällainen dilemma kävisi?

        Tai noo itseasiassa pyöritän viittä miestä..;) Mulla on traumoja menneisyydestäni että mua aina petettiin usean toimesta aina kun käänsin selän, niin en vain halua olla niin tyhmä enää..maailmankuva muuttuu väkisinkin tai hyvät miehet on varattuja..


    • laiva2

      Mulla samanlaista oireilua ollut huhtikuusta lähtien. Kaikki oireet viittaa raskauteen mutta testit negoja. Rinnat vuotaa maitoa. Terolut kuurilla saatiin keltaisen ruskea niukka vuoto tulemaan. Hajuaisti kuin koiralla. Nyt menossa pään magneetti kuvaan kun pitää pois sulkea aivokasvain. Tää oireilu on hirvittävää ja pelokasta. Oisin mielummin ottanut pienokaisen kuin aivokasvaimen ( ei ole vielä varmaa). Paikkakunnaltakin piti pois lähteä parempiin tutkimuksiin kun eivät osannet selvittää mikä vaivaa omalla terveysasemalla.

      • ÄITIx3

        Raskauden mahdollisuus kyllä on ja eihän ne testit kaikilla näytä heti.
        Tällä paikkakunnalla kun ei lääkäriin pääse, muuta kuin puhelimella pitkän jonotuksen jälkeen...
        Mutta juu, en epäilisi raskautta negatestien jälkeen, mutta kun raskausoireet vaan lisääntyy ja pahenee. Lääkäriin yritän päästä, ultraan ja lisää verikokeita jne...kaikki mahdolliset tutkimukset olis tervetulleita, mutta tuntuu että nää lekurit ja hoitajat ei ota tosissaan!
        4 viikkoa tässä on jo kulunut, vasta huomenna aelviää pääsenkö mihinkään tutkimuksiin tai edes lääkärin vastaanotolle!
        Olisin juossut jo lujaa yksityiselle lääkärille jos sellaiseen olisi varaa...
        Mutta köyhän ei auta kuin odotella ja toivoa ettei mitään vakavampaa selviä vasta kun on liian myöhäistä...


      • ÄITIx3
        ÄITIx3 kirjoitti:

        Raskauden mahdollisuus kyllä on ja eihän ne testit kaikilla näytä heti.
        Tällä paikkakunnalla kun ei lääkäriin pääse, muuta kuin puhelimella pitkän jonotuksen jälkeen...
        Mutta juu, en epäilisi raskautta negatestien jälkeen, mutta kun raskausoireet vaan lisääntyy ja pahenee. Lääkäriin yritän päästä, ultraan ja lisää verikokeita jne...kaikki mahdolliset tutkimukset olis tervetulleita, mutta tuntuu että nää lekurit ja hoitajat ei ota tosissaan!
        4 viikkoa tässä on jo kulunut, vasta huomenna aelviää pääsenkö mihinkään tutkimuksiin tai edes lääkärin vastaanotolle!
        Olisin juossut jo lujaa yksityiselle lääkärille jos sellaiseen olisi varaa...
        Mutta köyhän ei auta kuin odotella ja toivoa ettei mitään vakavampaa selviä vasta kun on liian myöhäistä...

        Ja siis toi viimeinen veritesti tehtiin 2 ja puoli viikkoa sitten...ja silloin lääkäri päätti, puhelimessa(ei ole minua koskaan tavannut/tutkinut), että mulla on varmaan vaan joku hormonihäiriö ja päätti että otetaan nyt sitten vaikkapa maksa-, munuais-ja haima-arvot jos vaikka niistä löytyis jotain...no ne arvot oli ok...


      • labraan-->
        ÄITIx3 kirjoitti:

        Ja siis toi viimeinen veritesti tehtiin 2 ja puoli viikkoa sitten...ja silloin lääkäri päätti, puhelimessa(ei ole minua koskaan tavannut/tutkinut), että mulla on varmaan vaan joku hormonihäiriö ja päätti että otetaan nyt sitten vaikkapa maksa-, munuais-ja haima-arvot jos vaikka niistä löytyis jotain...no ne arvot oli ok...

        Kauan oli aikaa yhdynnän/ovulaation ja verikokeen välissä?


      • Tsemppiä!
        ÄITIx3 kirjoitti:

        Raskauden mahdollisuus kyllä on ja eihän ne testit kaikilla näytä heti.
        Tällä paikkakunnalla kun ei lääkäriin pääse, muuta kuin puhelimella pitkän jonotuksen jälkeen...
        Mutta juu, en epäilisi raskautta negatestien jälkeen, mutta kun raskausoireet vaan lisääntyy ja pahenee. Lääkäriin yritän päästä, ultraan ja lisää verikokeita jne...kaikki mahdolliset tutkimukset olis tervetulleita, mutta tuntuu että nää lekurit ja hoitajat ei ota tosissaan!
        4 viikkoa tässä on jo kulunut, vasta huomenna aelviää pääsenkö mihinkään tutkimuksiin tai edes lääkärin vastaanotolle!
        Olisin juossut jo lujaa yksityiselle lääkärille jos sellaiseen olisi varaa...
        Mutta köyhän ei auta kuin odotella ja toivoa ettei mitään vakavampaa selviä vasta kun on liian myöhäistä...

        Onko aloittajan tilanne selvinnyt?


    • Mun ongelma on vaan se että isäehdokkaita on kaks..Uskon että toinen suuttuisi kenen tämä on ja toinen kenen tämä ei ole ei suuttuisi koska aidosti rakastaa mua. Mitä pitäisi tehdä? Ja en pystynyt tarkkailemaan tarkkailemaan asioita kun mulla ei ollut pillerreitten takia menkkoja mutta silti näin kävi yllättäen..;( Pitäsiskö sille suopeammalle kertoa ettei se tod.näk (n. 30-40% varmuudell) ole isä vai uskotella että se on..?

    • miimimimimi

      Laske lasketusta ajasta ovulaatio päivä ja sitten mietit kumman miehen kanssa olit punkassa sinä päivänä ( - 2pvä) niin sillähän isä selviää, eri asia jos olet ollut molempien kanssa samalla viikolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe