38-vuotiaana amkiin

Insinööri

Moi! Huh..oon 38-vuotias ja meinaan alottaa kahen viikon päästä insinööriopinnot amkissa. Toisaalta en malta odottaa opintojen alkua, sen verran mielenkiintonen on aihe! Toisaalta iän takia suht kova paine - oon 42 kun valmistun...

Silti, on parempi pysyä liikkeessä ja kehittää itseään kuin jäädä möllöttämään toimettomana.

Onko muita aikuisia opiskelijoita täällä?

8

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linda hoitaja

      Jos valmistut 42-vuotiaana, ehdit olla vielä ainakin 20 vuotta insinöörinä töissä.

      Olen vähän sua vanhempi mutta meinaan myös olla sen parikymmentä vuotta töissä valmistumisen jälkeen. Aloitan sairaanhoitajaopinnot. Ikääni en kehtaa kertoa, nainen kun olen.

      Monet aikuiset, mitä olen juttuja lukenut ja kuullut, kertovat valmistuneensa normiaikaa nopeammin. Kun ei kulu aikaa haalaribileisiin ja parinvalintaan, ehtii keskittyä opiskeluun. Olen ymmärtänyt että jos haluaa valmistua normiaikaa nopeammin, niin pitää tehdä eka vuonna pois vapaasti valittavat opinnot ja aloittaa opinnäytetyö tokavuonna, ja että kannattaa opiskella kesälläkin.

      • Nbonsu

        Et kehtaa kertoa ikääsi anonyymilla nettipalstalla? :D Voi luoja näitä ikäloppuja nettitaitureita..


      • : )
        Nbonsu kirjoitti:

        Et kehtaa kertoa ikääsi anonyymilla nettipalstalla? :D Voi luoja näitä ikäloppuja nettitaitureita..

        Niinpä ja vielä kun iän näkee ip-osoitteesta


    • nööri

      Itse aloitan myös parin viikon päästä toista insinööritutkintoa havittelemaan, kun tällä nykyisellä ei oikein työllisty. Ikää 31 vuotta ja valmistuessa varmaan 33-34. Mielenkiinnolla odottelen opintoja, ja motivaatio on kyllä kovempi opiskellakin nyt, kun on niin huonot työmarkkinat, niin jospa tuota muutaman vuoden päästä pääsisi eläkepestiin johonkin firmaan kaksinkertaisena tekniikan alan insinöörinä.

    • Sopiva ikä

      Sinähän olet just sopivan ikäinen. Luin lehityspsykologiasta, että vanhempana oppii paremmin, joska on näkemystä, kokemusta ja elämäntaitoja tukemassa oppimista.

    • kokenutykx

      Minä valmistun 49 vuotiaana amk:sta. Nuorukaisiahan te vielä olette. Saapa nähdä työllistynkö.

    • Julle..

      Valmistuin keväällä koneinssiksi AMK:sta. 44-vuotiaana. Lukuisista ja taas lukuisista työhakemuksista huolimatta painan edelleen perustason duunarihommia. Ei kukaan työnantaja kutsu edes haastatteluun yli 40-vuotiaana AMK:sta valmistunutta duunaria. Eli hukkaan menee opiskelusi...

    • Insinööri

      Julle, en usko, että opiskelu menee koskaan hukkaan. Täytyy hyväksyä realiteetit myös, eli nykyään ei varmaa työpaikkaa ole edes hautausurakoitsijoille. Insinöörit useimmiten aloittavat joka tapauksessa luudan varresta; on pakko tuntea ruohonjuuritason toiminta tullakseen hyväksi suunnittelijaksi tai johtajaksi.

      Siksi toivotan sinulle jäitä hattuun ja kärsivällisyyttä. Kyllä nää ajat tästä vielä muuttuu ja kun pysyy työn syrjässä kiinni niin kyllä ne tehtävätkin siitä paranee.

      Voihan suhtautua niinkin, että opiskelu on nykyajan työtä (joskaan ei niin hyvin palkattua :)) Sitä paitsi, jos tuntuu, että hommat ei etene, kouluttaudu taas lisää - lähde tekemään esim. diplomia!

      En tiedä, saanko koskaan töitä, mutta ala kiinnostaa ja oppimisen ja mieelnkiinnon takia haluan lukemaan. Toivotaan, että siitä on hyötyä ikämiehellekin vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe