Kuinka jehovan todistajat selittävät

Kun väittävät että lopussa vain jehovan todistajat herätetään.


DAN.12:2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen

45

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isänmaallinen

      Ei siitä mitään höpistä.
      Enemmistö suomalaisista arvostaa itsenäisyyttämme ja on valmis tekemään asian eteen jotain,PAITSI TE.

      • isänmaallinen

        Sorry.Meni väärään keskusteluun.


      • isänmaallinen
        isänmaallinen kirjoitti:

        Sorry.Meni väärään keskusteluun.

        No,otan sitten osaa tuohonkin aiheeseen.
        Mielestäni siinä yksi ainoa raamatunpaikka kumoaa jehovantodistajien kaksi oppia.
        Sekä kielteisen suhtautumisen helvettiin että sielun kuolevaisuuden.


      • jottas tiedät

        Eihän se näin mene. Totuushan on että sodan syttyessä kaikki miehet pakotetaan rintamalle, tulee liikekannallepano.

        Ei silloin kysytä miehiltä, että "hei, olisitko valmis tekemään jotain Suomen puolustamiseksi, nyt siihen tarjoutuisi mahdollisuus?"

        Vaan siinähän käy niin että kaikki miehet pakotetaan siihen, jotka sopivat tiettyyn ikähaarukkaan.
        Ja jos et suostu, niin tämä armas isänmaamme teloittaa sinut.

        Siinä on se sinun isänmaasi, jota palvelet pakosta, et suinkaan omasta tahdostasi.

        Jehovantodistajilla on sentään munaa kieltäytyä aseista oman henkensä uhallakin.

        No, sanoin tämän valaistakseni asioiden ytimiä, koska ihmiset helposti rauhan aikana kuvittelevat että maamme puolustaminen aseella olisi jotenkin valintakysymys.

        Itsekin tosin tarttuisin aseeseen tietysti sodan tullessa, koska en ole aseistakieltäytyjä, eikä se ole vakaumukseni. Mutta ymmärrän samalla sen että kaikki pakotetaan siihen tai tapetaan.

        Siinä se meidän isänmaamme luonne tapa vihollinen tai tule itse tapetuksi, menikö perille ääliöt pöljät.


      • jottas tiedät
        jottas tiedät kirjoitti:

        Eihän se näin mene. Totuushan on että sodan syttyessä kaikki miehet pakotetaan rintamalle, tulee liikekannallepano.

        Ei silloin kysytä miehiltä, että "hei, olisitko valmis tekemään jotain Suomen puolustamiseksi, nyt siihen tarjoutuisi mahdollisuus?"

        Vaan siinähän käy niin että kaikki miehet pakotetaan siihen, jotka sopivat tiettyyn ikähaarukkaan.
        Ja jos et suostu, niin tämä armas isänmaamme teloittaa sinut.

        Siinä on se sinun isänmaasi, jota palvelet pakosta, et suinkaan omasta tahdostasi.

        Jehovantodistajilla on sentään munaa kieltäytyä aseista oman henkensä uhallakin.

        No, sanoin tämän valaistakseni asioiden ytimiä, koska ihmiset helposti rauhan aikana kuvittelevat että maamme puolustaminen aseella olisi jotenkin valintakysymys.

        Itsekin tosin tarttuisin aseeseen tietysti sodan tullessa, koska en ole aseistakieltäytyjä, eikä se ole vakaumukseni. Mutta ymmärrän samalla sen että kaikki pakotetaan siihen tai tapetaan.

        Siinä se meidän isänmaamme luonne tapa vihollinen tai tule itse tapetuksi, menikö perille ääliöt pöljät.

        sorry meni väärään keskusteluun


      • Näin on
        isänmaallinen kirjoitti:

        No,otan sitten osaa tuohonkin aiheeseen.
        Mielestäni siinä yksi ainoa raamatunpaikka kumoaa jehovantodistajien kaksi oppia.
        Sekä kielteisen suhtautumisen helvettiin että sielun kuolevaisuuden.

        Raamatussa ei ole helvetin oppia mitä eri seurakunnat opettaa, eikä myöskään sielun kuolemattomuus oppia.


      • Näin on kirjoitti:

        Raamatussa ei ole helvetin oppia mitä eri seurakunnat opettaa, eikä myöskään sielun kuolemattomuus oppia.

        Lue Raamattusi uudelleen (älä u.m väännöstä)


      • Näin on
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Lue Raamattusi uudelleen (älä u.m väännöstä)

        Se on nimenomaan KR 1933, siellä ei ole helvetin oppia eikä sielun kuolemattomuus oppia, eikä kolminaisuusoppia.

        Miksi Puhutte asioista joita ei ole Raamatussa, kun avaatte suunne, mitätöitte pelkästään Raamatun jakeita??????????????????????


      • Näin on kirjoitti:

        Se on nimenomaan KR 1933, siellä ei ole helvetin oppia eikä sielun kuolemattomuus oppia, eikä kolminaisuusoppia.

        Miksi Puhutte asioista joita ei ole Raamatussa, kun avaatte suunne, mitätöitte pelkästään Raamatun jakeita??????????????????????

        Vaikka kuinka paljon

        SAkarja 3:1 Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa
        Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan,
        häntä syyttämässä.
        2 Ja Herra sanoi saatanalle: Herra nuhdelkoon sinua, saatana.
        Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole
        kekäle, joka on tulesta temmattu?
        3 Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin
        edessä.
        4 Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen
        edessänsä: Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä. Ja hän
        sanoi hänelle: Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja
        minä puetan sinut juhlavaatteisiin.

        LUUK.16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin
        pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä
        täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan
        pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin
        helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän
        kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus
        kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä
        minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait
        hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa
        lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu
        suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne,
        eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän
        luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet
        isäni taloon
        28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät
        hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot
        niitä.'
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi
        heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja
        profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi
        ylös.'"

        2KOR.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen
        eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on
        tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

        Eli sielu joutuu vastaamaan siitä mitä ruumiissa olessaan on tehnyt!!!



        1PIET.1:9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

        1PIET.4:19. Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan
        kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

        JAAK.1:21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen
        pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu
        ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

        1TES.5:23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja
        säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä

        ROOM.2:9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa
        tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

        LUUK.12:20. Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun
        sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä
        olet hankkinut?'

        MATT.16:26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi
        omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä
        voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Vaikka kuinka paljon

        SAkarja 3:1 Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa
        Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan,
        häntä syyttämässä.
        2 Ja Herra sanoi saatanalle: Herra nuhdelkoon sinua, saatana.
        Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole
        kekäle, joka on tulesta temmattu?
        3 Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin
        edessä.
        4 Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen
        edessänsä: Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä. Ja hän
        sanoi hänelle: Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja
        minä puetan sinut juhlavaatteisiin.

        LUUK.16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin
        pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä
        täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan
        pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin
        helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän
        kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus
        kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä
        minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait
        hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa
        lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu
        suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne,
        eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän
        luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet
        isäni taloon
        28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät
        hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot
        niitä.'
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi
        heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja
        profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi
        ylös.'"

        2KOR.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen
        eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on
        tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

        Eli sielu joutuu vastaamaan siitä mitä ruumiissa olessaan on tehnyt!!!



        1PIET.1:9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

        1PIET.4:19. Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan
        kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

        JAAK.1:21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen
        pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu
        ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

        1TES.5:23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja
        säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä

        ROOM.2:9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa
        tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

        LUUK.12:20. Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun
        sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä
        olet hankkinut?'

        MATT.16:26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi
        omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä
        voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Ja helvettiä ei ole laisinkaan,vaikka Raamattuhan sanoo toisin MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Ja 29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

        Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        MATT.23:33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?



        LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.



        JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.



        Ja Ajanlaskun lopussa vain Jehovan todistajat herätetään henkiin ei muita. Ja taivaaseen pääsee vain 144000??? Mistä tuo on otettu? He eivät käsitä, että taivaassa Johannes näki suuren joukon ILM.7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

        11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,

        12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

        13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"

        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

        16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

        sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ja helvettiä ei ole laisinkaan,vaikka Raamattuhan sanoo toisin MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Ja 29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

        Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        MATT.23:33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?



        LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.



        JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.



        Ja Ajanlaskun lopussa vain Jehovan todistajat herätetään henkiin ei muita. Ja taivaaseen pääsee vain 144000??? Mistä tuo on otettu? He eivät käsitä, että taivaassa Johannes näki suuren joukon ILM.7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

        11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,

        12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

        13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"

        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

        16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

        sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.

        MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        On kolme persoonaa, mutta viittaa yhteen eli nimeen ei nimiin monikossa vaan yksikössä nimeen. Eli viittaa yhteen Jumalaan. Ja myöskin kaikkien persoonien pilkkaaminen mainitaan Raamatussa ja vain Jumalaahan voi pilkata. Pitää vielä huomioida, että kaikkia Jumalan persoonia voidaan pilkata. ILM.13:6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. JOH.10:36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        On kolme persoonaa, mutta viittaa yhteen eli nimeen ei nimiin monikossa vaan yksikössä nimeen. Eli viittaa yhteen Jumalaan. Ja myöskin kaikkien persoonien pilkkaaminen mainitaan Raamatussa ja vain Jumalaahan voi pilkata. Pitää vielä huomioida, että kaikkia Jumalan persoonia voidaan pilkata. ILM.13:6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. JOH.10:36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        Kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissä.

        1MOOS.1:26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät

        1MOOS.18:1 Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
        2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan

        MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        2KOR.13:13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.


      • Postilla kertoo:
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Vaikka kuinka paljon

        SAkarja 3:1 Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa
        Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan,
        häntä syyttämässä.
        2 Ja Herra sanoi saatanalle: Herra nuhdelkoon sinua, saatana.
        Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole
        kekäle, joka on tulesta temmattu?
        3 Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin
        edessä.
        4 Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen
        edessänsä: Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä. Ja hän
        sanoi hänelle: Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja
        minä puetan sinut juhlavaatteisiin.

        LUUK.16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin
        pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä
        täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan
        pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin
        helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän
        kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus
        kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä
        minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait
        hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa
        lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu
        suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne,
        eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän
        luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet
        isäni taloon
        28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät
        hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot
        niitä.'
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi
        heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja
        profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi
        ylös.'"

        2KOR.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen
        eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on
        tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

        Eli sielu joutuu vastaamaan siitä mitä ruumiissa olessaan on tehnyt!!!



        1PIET.1:9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

        1PIET.4:19. Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan
        kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

        JAAK.1:21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen
        pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu
        ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

        1TES.5:23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja
        säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä

        ROOM.2:9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa
        tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

        LUUK.12:20. Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun
        sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä
        olet hankkinut?'

        MATT.16:26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi
        omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä
        voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Lutherin Martti sanoo kirjoissaan että
        Raamatun kertomus köyhästä Lasarus-kerjäläisestä on VERTAUS.

        Huonosti on lutherilaiset oppi-isänsä LUTHERIN kirjat lukeneet...
        kun eivät tuotakaan tiedä.


      • EROa on !
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ja helvettiä ei ole laisinkaan,vaikka Raamattuhan sanoo toisin MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Ja 29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

        Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        MATT.23:33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?



        LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.



        JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.



        Ja Ajanlaskun lopussa vain Jehovan todistajat herätetään henkiin ei muita. Ja taivaaseen pääsee vain 144000??? Mistä tuo on otettu? He eivät käsitä, että taivaassa Johannes näki suuren joukon ILM.7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

        11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,

        12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

        13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"

        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

        16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

        sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.

        totuusvoittaaaina18.8.2014 20:47
        Ja helvettiä ei ole laisinkaan,vaikka Raamattuhan sanoo toisin ...............

        höpsispöpsis,
        kerroppas nyt mikä ero on näillä:>>>

        HAADES
        ja
        GEHENNA

        ????

        Molemmat KR -38 kääntää sanalla h.elvetti....


      • Herra on yksi ainoa!
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissä.

        1MOOS.1:26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät

        1MOOS.18:1 Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
        2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan

        MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        2KOR.13:13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

        totuusvoittaaaina19.8.2014 00:23
        Kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa
        sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissä. ---

        valhettelua;
        YHDESSÄKÄÄN noissa jakeessa EI ole sanoja

        *Kolmiyhteinen Jumala* !!!!!

        Mutta
        sekä VT että UT sanoo että ===>>

        Tietoja 238 tuloksesta (0,19 sekunnissa)
        VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 6
        Herra, meidän Jumalamme,
        Herra on yksi.

        5. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi..
        www.evl.fi/raamattu/1933,38/5Moos.6.html
        Tunniste1933, 38 ...

        JA


        Evankeliumi Markuksen mukaan 12
        Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?" 12. ... " Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme,
        Herra on yksi ainoa;
        www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.12.html
        Tunniste1933, 38 ...


      • Herra on yksi ainoa! kirjoitti:

        totuusvoittaaaina19.8.2014 00:23
        Kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa
        sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissä. ---

        valhettelua;
        YHDESSÄKÄÄN noissa jakeessa EI ole sanoja

        *Kolmiyhteinen Jumala* !!!!!

        Mutta
        sekä VT että UT sanoo että ===>>

        Tietoja 238 tuloksesta (0,19 sekunnissa)
        VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 6
        Herra, meidän Jumalamme,
        Herra on yksi.

        5. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi..
        www.evl.fi/raamattu/1933,38/5Moos.6.html
        Tunniste1933, 38 ...

        JA


        Evankeliumi Markuksen mukaan 12
        Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?" 12. ... " Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme,
        Herra on yksi ainoa;
        www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.12.html
        Tunniste1933, 38 ...

        Pitääkö se oikein oikolukuna lukea kolmiyhteinen Jumala ei riitä että se tulle muuten esiin????


      • EROa on ! kirjoitti:

        totuusvoittaaaina18.8.2014 20:47
        Ja helvettiä ei ole laisinkaan,vaikka Raamattuhan sanoo toisin ...............

        höpsispöpsis,
        kerroppas nyt mikä ero on näillä:>>>

        HAADES
        ja
        GEHENNA

        ????

        Molemmat KR -38 kääntää sanalla h.elvetti....

        Ja jehovan todistajat selittää että molemmat ovat hautoja ei h.e.l.v.e.t.t.i.ä


      • curse YUO
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Pitääkö se oikein oikolukuna lukea kolmiyhteinen Jumala ei riitä että se tulle muuten esiin????

        sun dyslexia-tekstit vaatis kyllä oikolukijaa.
        damn ;D

        JUMALA ON YKSI
        Sanoo Herra Jeesus Kristus Raamatussa.

        älä sanamies uhmaa JEESUKSEN SANOJA
        => Mark.12:12 :

        Herra on yksi ainoa;
        www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.12.html


      • -nauraa kippurassa-
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Ja jehovan todistajat selittää että molemmat ovat hautoja ei h.e.l.v.e.t.t.i.ä

        kerroppas nyt mikä ero on näillä:>>>

        HAADES
        ja
        GEHENNA ?????


        ja Tottis TAAS valhettelee...===>
        totuusonvoittaja22.8.2014 01:24
        Ja jehovan todistajat selittää että molemmat ovat hautoja ei h.e.l.v.e.t.t.i.ä*****

        todistajat kyllä kertovat mikä__ ero __niillä on, Tottis ei eroa tiedä?

        Tottikselle ne on vaan yhtä helvettiä kaikki ja
        alle kolmilitraset on kaikki LADOJA,

        jauheliha värjätään kauppaan myyntiin punaiseksi VERELLÄ,
        ja
        MAAILMANKAIKKEUS on vain 6.000 v nuori,
        siinä
        'totuus'-nikin TOTUUKSIA,
        KHIHIHII....--nauraa kippurassa-


      • JW.ORG =>fakta
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Ja jehovan todistajat selittää että molemmat ovat hautoja ei h.e.l.v.e.t.t.i.ä

        totuusonvoittaja22.8.2014 01:24
        Ja jehovan todistajat selittää että molemmat ovat hautoja ei h.e.l.v.e.t.t.i.ä*****

        sinulla on hyvin hatara käsitys tästäkin asiasta, sanamies?

        TODISTAJAT kertoo muuta omalla
        www. jw.org sivullaan kuin
        mitä sinä heistä VALHETTELET.

        Lukutaitoinen ihminen katsoo sieltä, mitä jt
        ihan OIKEESTI asiasta sanoo, ja ihmettelee tuota
        sanamiehen kummaa hourimista selvistä tosiasioista.

        Pakko uskoa että sanamiehen lukutaito/-kyky on erittäin huono...

        http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=haades ja gehenna&p=par


      • curse YUO kirjoitti:

        sun dyslexia-tekstit vaatis kyllä oikolukijaa.
        damn ;D

        JUMALA ON YKSI
        Sanoo Herra Jeesus Kristus Raamatussa.

        älä sanamies uhmaa JEESUKSEN SANOJA
        => Mark.12:12 :

        Herra on yksi ainoa;
        www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.12.html

        Jumala on yksi Isä Poika ja Pyhä Henki on yhteen nimeen JHWH MATT.28:19


      • JW.ORG =>fakta kirjoitti:

        totuusonvoittaja22.8.2014 01:24
        Ja jehovan todistajat selittää että molemmat ovat hautoja ei h.e.l.v.e.t.t.i.ä*****

        sinulla on hyvin hatara käsitys tästäkin asiasta, sanamies?

        TODISTAJAT kertoo muuta omalla
        www. jw.org sivullaan kuin
        mitä sinä heistä VALHETTELET.

        Lukutaitoinen ihminen katsoo sieltä, mitä jt
        ihan OIKEESTI asiasta sanoo, ja ihmettelee tuota
        sanamiehen kummaa hourimista selvistä tosiasioista.

        Pakko uskoa että sanamiehen lukutaito/-kyky on erittäin huono...

        http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=haades ja gehenna&p=par

        Missä jehovan todistajat sanovat että on h.e.l.v.e.t.t.i??? Goooglaa se!!!


      • opettele LUKEMAAN
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Missä jehovan todistajat sanovat että on h.e.l.v.e.t.t.i??? Goooglaa se!!!

        totuusvoittaaaina23.8.2014 20:470 SULJE
        Missä jehovan todistajat sanovat että on h.e.l.v.e.t.t.i??? Goooglaa se!!!....----

        GOOGLAA ITSE !!

        TODISTAJAT kertoo omalla
        www.jw.org sivullaan asian toisin kuin
        mitä sinä heistä VALHETTELET.

        Lukutaitoinen ihminen katsoo sieltä,
        mitä jt ihan OIKEESTI asiasta sanoo, ja ihmettelee tuota
        sanamiehen kummaa hourimista selvistä tosiasioista.

        Pakko uskoa että sanamiehen lukutaito/-kyky on erittäin huono...

        http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=haades ja gehenna&p=par


        KR 38 kääntää ne molemmat,
        sekä
        gehenna että haades YHDELLÄ sanalla
        __hel-vetti,__
        vaan ne on KAKSI ERI ASIAA,
        Raamttua lukeva huomaa sen kyllä.


      • www.jw.org =FAKTA
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Missä jehovan todistajat sanovat että on h.e.l.v.e.t.t.i??? Goooglaa se!!!

        totuusvoittaaaina23.8.2014 20:470 SULJE
        Missä jehovan todistajat sanovat että on h.e.l.v.e.t.t.i??? Goooglaa se!!!------
        ai, Sanamies ei itte osaa?
        kattotaas... ===>



        H.elvetti
        Raamatun ymmärtämisen opas, 1. osa

        H.elvetti
        Vartiotornin julkaisujen hakemisto 1986–2013

        H.elvetti
        Puhu perustellen käyttämällä Raamattua
        http://wol.jw.org/fi/wol/tl/r16/lp-fi?q=helvetti



        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200272656

        yx esim. =>
        Hel-vetti

        Määritelmä:
        Sana ”hel-vetti” esiintyy monissa raamatunkäännöksissä.

        Toiset käännökset käyttävät samoissa jakeissa sanoja
        ”hauta”, ”tuonela” jne.

        Jotkin muut Raamatut yksinkertaisesti translitteroivat ne alkukielen sanat,
        jotka toisinaan on käännetty ”helvetiksi”;
        ne toisin sanoen ilmaisevat nuo sanat omien aakkostemme kirjaimilla,
        mutta jättävät ne kääntämättä.

        Mitkä nuo sanat ovat?
        Hepreassa šeʼōl′ ja
        kreikassa sitä vastaava hai′dēs [lue: haades],
        jotka eivät tarkoita yksityistä hautapaikkaa,
        vaan kuolleen ihmiskunnan yhteistä hautaa.

        Raamatussa on myös kreikkalainen sana ge′en·na,
        jota käytetään ikuisen tuhon vertauskuvana.

        Sekä kristikunnassa
        että monissa ei-kristillisissä uskonnoissa opetetaan kuitenkin,
        että hel-vetti on paikka,
        jossa demonit asuvat ja jossa pahoja rangaistaan
        (ja joidenkuiden mielestä myös kidutetaan) kuoleman jälkeen.
        Puhu perustellen
        rs s. 69-s. 76
        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1101989234#h=1:0-1:851

        tuolla www.jw.org sivulla on VALTAVASTI aineistoa ko.aiheesta,
        opettele hyvä Sanamies lukemaan sieltä, mitä jt asiasta ajttelee,
        äläkä sotke omia
        luulojasi siitä FAKTAAN.


      • www.jw.org =FAKTA kirjoitti:

        totuusvoittaaaina23.8.2014 20:470 SULJE
        Missä jehovan todistajat sanovat että on h.e.l.v.e.t.t.i??? Goooglaa se!!!------
        ai, Sanamies ei itte osaa?
        kattotaas... ===>



        H.elvetti
        Raamatun ymmärtämisen opas, 1. osa

        H.elvetti
        Vartiotornin julkaisujen hakemisto 1986–2013

        H.elvetti
        Puhu perustellen käyttämällä Raamattua
        http://wol.jw.org/fi/wol/tl/r16/lp-fi?q=helvetti



        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200272656

        yx esim. =>
        Hel-vetti

        Määritelmä:
        Sana ”hel-vetti” esiintyy monissa raamatunkäännöksissä.

        Toiset käännökset käyttävät samoissa jakeissa sanoja
        ”hauta”, ”tuonela” jne.

        Jotkin muut Raamatut yksinkertaisesti translitteroivat ne alkukielen sanat,
        jotka toisinaan on käännetty ”helvetiksi”;
        ne toisin sanoen ilmaisevat nuo sanat omien aakkostemme kirjaimilla,
        mutta jättävät ne kääntämättä.

        Mitkä nuo sanat ovat?
        Hepreassa šeʼōl′ ja
        kreikassa sitä vastaava hai′dēs [lue: haades],
        jotka eivät tarkoita yksityistä hautapaikkaa,
        vaan kuolleen ihmiskunnan yhteistä hautaa.

        Raamatussa on myös kreikkalainen sana ge′en·na,
        jota käytetään ikuisen tuhon vertauskuvana.

        Sekä kristikunnassa
        että monissa ei-kristillisissä uskonnoissa opetetaan kuitenkin,
        että hel-vetti on paikka,
        jossa demonit asuvat ja jossa pahoja rangaistaan
        (ja joidenkuiden mielestä myös kidutetaan) kuoleman jälkeen.
        Puhu perustellen
        rs s. 69-s. 76
        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1101989234#h=1:0-1:851

        tuolla www.jw.org sivulla on VALTAVASTI aineistoa ko.aiheesta,
        opettele hyvä Sanamies lukemaan sieltä, mitä jt asiasta ajttelee,
        äläkä sotke omia
        luulojasi siitä FAKTAAN.

        El ite käännätte molemat haudoiksi. Kummassa se ikuinen tuli palaa ja missä on se juopa minkä yli eikä ali voi kulkea?


      • voi ARTO-rassukkaa..
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        El ite käännätte molemat haudoiksi. Kummassa se ikuinen tuli palaa ja missä on se juopa minkä yli eikä ali voi kulkea?

        totuusvoittaaaina24.8.2014 00:00
        El ite käännätte molemat haudoiksi. Kummassa se ikuinen tuli palaa ja missä on se juopa minkä yli eikä ali voi kulkea?--------

        Voi Arto-rassukka kun sinulla on _suomenkielen taito _ihan hukassa?
        JUOPA ei ole fyysinen,
        sitä ei voi silmin nähdä kuten jonkun rotkon voi....

        sinun käsityskyky ei riitä abstrakteihin käsitteisiin suomenkielessä edes,
        vaan otat kaikki sanat täysin konkreettisina ja käsin koskettavina?


        Sivistyssanakirja: juopa

        juopa
        erottava raja, eroavuus, ero, kuilu.
        esim. Työnantajien ja työntekijöiden välinen_ juopa_.
        Sukupolvia erottava _juopa_.
        http://www.suomisanakirja.fi/juopa

        juopa on abstrakti käsite,
        ei silmin nähtävä
        eikä käsin kosketeltava siis.......


      • ei tajua
        voi ARTO-rassukkaa.. kirjoitti:

        totuusvoittaaaina24.8.2014 00:00
        El ite käännätte molemat haudoiksi. Kummassa se ikuinen tuli palaa ja missä on se juopa minkä yli eikä ali voi kulkea?--------

        Voi Arto-rassukka kun sinulla on _suomenkielen taito _ihan hukassa?
        JUOPA ei ole fyysinen,
        sitä ei voi silmin nähdä kuten jonkun rotkon voi....

        sinun käsityskyky ei riitä abstrakteihin käsitteisiin suomenkielessä edes,
        vaan otat kaikki sanat täysin konkreettisina ja käsin koskettavina?


        Sivistyssanakirja: juopa

        juopa
        erottava raja, eroavuus, ero, kuilu.
        esim. Työnantajien ja työntekijöiden välinen_ juopa_.
        Sukupolvia erottava _juopa_.
        http://www.suomisanakirja.fi/juopa

        juopa on abstrakti käsite,
        ei silmin nähtävä
        eikä käsin kosketeltava siis.......

        ei YMMÄRRÄ arto sanaa..
        juopa...


    • alfa123om2222

      Tuo Danieli 12 viittaa Elämän Ylösnousemukseen Jumalan valtakuntaan eikä niinkään ruumiin ylösnousemukseen 1000-vuotiseen valtakuntaan.

      Mitä tulee ruumiin ylösnousemukseen niin opetus on, että sinne pääsee yllättävän moni. Puhutaan jopa 2 miljardista ylösnousevasta. Ei tarvitse olla Jehovan todistaja. Mutta 1000 vuotisessa valtakunnassa avataan kirjoja joiden perusteella he tulevat Jehovan todistajien opettamiksi, jotka nousevat ylös.

      Elämän ylösnousemus tapahtuu maan tomusta ja ruumiin ylösnousemus tapahtuu muistohaudoista. Elämän ylösnousemukseen pääsee mm. jokainen kirjaan kirjoitettu ainakin Israelista. Tuo elämän ylösnousmus on uusi asia eikä sitä opeteta JT seurakunnissa vielä. Opetetaan pelkästään Ruumiin ylösnousemusta 1000 vuotiseen valtakuntaan. Jonne siis pääsee miljardeja huolimatta kuuluuko seurakuntaan vai ei.

      • isänmaallinen

        Nonnii.
        Laitappa sitten tuohon raamatunkohta jossa sanotaan 1000-vuotinen VALTAKUNTA.
        Sama asia kun Jumala on kolmiyhteinen.
        Näytäppä raamatunkohta jossa sanotaan KOLMINAISUUS.
        Voi elämän kevät mitä yksinkertaisuutta!


      • Yritä nyt ymmärtää, että tuhatvuotisella ajanjaksolla tarkoitetaan aikaa Jeesuksen ritiin naulitsemisesta aikaan Jeesuksen toiseen tulemukseen ja tempaus on myös jesuiittojen keksimää


      • isänmaallinen kirjoitti:

        Nonnii.
        Laitappa sitten tuohon raamatunkohta jossa sanotaan 1000-vuotinen VALTAKUNTA.
        Sama asia kun Jumala on kolmiyhteinen.
        Näytäppä raamatunkohta jossa sanotaan KOLMINAISUUS.
        Voi elämän kevät mitä yksinkertaisuutta!

        Kolminaisuus ei ole Raamatussa, mutta kolmiyhteinen Jumala on


      • Näin on
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kolminaisuus ei ole Raamatussa, mutta kolmiyhteinen Jumala on

        Raamatussa ei myöskään puhuta kolmiyhteisestä jumalasta.

        Raamatussa puhutaan Jumalasta, Jumalan Pojasta ja Pyhästä Hengestä eli kahdesta persoonasta ja Jumalan vaikuttavasta voimasta.


      • Näin on
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että tuhatvuotisella ajanjaksolla tarkoitetaan aikaa Jeesuksen ritiin naulitsemisesta aikaan Jeesuksen toiseen tulemukseen ja tempaus on myös jesuiittojen keksimää

        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        Ilm. 20:6


      • Näin on kirjoitti:

        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        Ilm. 20:6

        Ensimmäinen ylösnousemus on pelastus Kristuksen sovitustyössä ristillä


      • Herra on yksi ainoa;
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kolminaisuus ei ole Raamatussa, mutta kolmiyhteinen Jumala on

        totuusvoittaaaina18.8.2014 18:25
        Kolminaisuus ei ole Raamatussa, mutta kolmiyhteinen Jumala on****

        PÖTYÄ !!

        MIKÄ jae sanoo VT:ssa *kolmiyhteinen Jumala* ?
        eipä löydy !

        MIKÄ jae sanoo UT:ssa *kolmiyhteinen Jumala* ?
        eipä löydy !

        JEESUKSEN sanat löytyy; Markus 12:

        **29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme,

        Herra on yksi ainoa;

        30. ja rakasta Herraa,
        sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. ***
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.12.html


    • Tiedän asian

      JT eivät opeta tuollaista Raamatunvastaista, mitä väität.

      Heitä ne Turusen kirjat roskakoriin ja kysy miten TOSIAAN JT opettavat Raamatusta

      • lue ja viisastu

        Turusen kirja voittaaa mennen tullen teidät sepustuskirjat.
        Näin on.Lue sinäkin Turusen kirja ja viisastu.


      • Näin on
        lue ja viisastu kirjoitti:

        Turusen kirja voittaaa mennen tullen teidät sepustuskirjat.
        Näin on.Lue sinäkin Turusen kirja ja viisastu.

        Vakuuttavasti esitetty asia ei ole sama kuin totuuden esittäminen.

        Kun Turunen väittää jotain, se pitää osoittaa yhteneväiseksi Raamatun sanan kanssa.

        ....että se siitä niistä huuhaa väitteistä


      • taatti
        lue ja viisastu kirjoitti:

        Turusen kirja voittaaa mennen tullen teidät sepustuskirjat.
        Näin on.Lue sinäkin Turusen kirja ja viisastu.

        Onko Turusen kirja Mooseksen kirjan ja Tuomarien kirjan välissä ?


    • Näin on

      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      Joh. 1:14

      Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
      Joh. 1:18

      Raamatussa ei siis ole kolminaisuutta, koska on Jumala ja Jumalan Poika

      • taatti

        Tarkoittaakos kolminaisuus sitä että ikuinen elämä on

        1.Taivasten valtakuntaan uskovilla taivaasa
        2.Paratiisiin uskovilla maanpäälle
        3 Helvettiin uskovilla tulijärvessä

        - ikuinen elämä on yhtä, mutta taivas paratiisi ja helvetti eri paikkoja.


      • totuus ratkaisee
        taatti kirjoitti:

        Tarkoittaakos kolminaisuus sitä että ikuinen elämä on

        1.Taivasten valtakuntaan uskovilla taivaasa
        2.Paratiisiin uskovilla maanpäälle
        3 Helvettiin uskovilla tulijärvessä

        - ikuinen elämä on yhtä, mutta taivas paratiisi ja helvetti eri paikkoja.

        Päin mäntyä ja sekavaksi meni oikein kunnolla.


      • taatti
        totuus ratkaisee kirjoitti:

        Päin mäntyä ja sekavaksi meni oikein kunnolla.

        taidat olla paratiisilaisia, kun menit päin mäntyä?
        Taivaasen mänty ei ylety ja kolmannessa paikassa se palaa.


    • Helmiä sioille

      Sika tietää enemmän hopealusikasta kuin Sanamies Raamatusta

    • elokuu -14

      surkea raamatuntuntemus täällä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe