Työttömät siivoamaan

laiskat sohvalta ylö

tukiensa eteen. Töitä on!

24

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön

      Paska palkka joten mieluummin elän mukavasti tekemättä paska duunia!

      • laiskat ylös

        Tiedetään. Siksi työttömät tulee pakottaa töihin, kieltäytymisestä kaikki tuet loppuu sillä sekunnilla. Alkaa reipas siivoustyö maistumaan!


    • ysi+nelonen

      Tarkoitatko, että työttömien pitäisi mennä näille isoille yksityisille siivousfirmoille siivoamaan niiden maksamilla minimipalkoilla? :) No sehän kyllä omistajaportaasta olisi varmaankin mukavaa, saada lisää työvoimaa, joka ei voi tarjotusta orjatyöstä nälkäpalkkakorvauksella kieltäytyä. :)

      Miksiköhän siivousalalla on aina töitä ja pulaa tekijöistä? Olisiko huono palkka, huonot työsuhde-edut, huono kohtelu ja pompottelu, olematon perehdytys jne. Tappotahtinen fyysinen työ vie fyysisen terveyden monelta, ja henkinenkin terveys kärsii hirveän kiireen, ylimitoitettujen alueiden, moitteiden ja valitusten, esimiesten pompottamisen sekä palkoista yms. taistelun takia.

      Ihanko oikeasti noiden riistofirmojen "syliin" pitäisi vielä kaataa viattomia uhreja?

    • Työmyyräntyö

      Tällä hetkellä olen työtön. Siivoustyöhön en mene, palkka on huonompi kuin ansiosidonnainen työttömyyspäivärahani. Minä kuulun niihin ihmisiin, joilla työnteon ykkösmotiivi on toimeentulonsa ansaitseminen. Työ, joka ei minulle sovi, ei yksinkertaisesti sovi. Työ pelkän työnteon vuoksi ei motivoi minua pätkääkään, saan päiväni kulumaan vallan hyvin ilmankin. Teen aika paljon töitä joka päivä ja saan jotain aikaiseksikin, mutta se ei ole palkkatyötä.

      Koko ajatus siitä, että jokainen ihminen haluaisi työpaikan, on täysin absurdi. Jokainen haluaa toimeentulon ja yleisin tapa sen saavuttamiseksi on palkkatyönteko tai yrittäjyys. Miksi ihminen tekisi toiselle työtä, jolla ei voi elättää itseään? Sanokaa yksikin syy.

    • hah hah hah

      "Miksi ihminen tekisi toiselle työtä, jolla ei voi elättää itseään? Sanokaa yksikin syy."

      No sanopa muuta!! Voitot valuu ihan jonkun muun lompakkoon, siivoojalle jää vain roposia raskaasta työstä.

      Palkkaus ja työolot inhimillisiksi, sitten ei työttömiä tai ketään muitakaan tarvitse pakottaa siivoamaan. ;)

      Ja muistakaahan, että siivoustyötä eivät useinkaan edes voi tehdä esim. tuki- ja liikuntaelinsairauksista tai ihosairauksista kärsivät, allergiset, astmaatikot jne.

      • työ tärkein

        "Miksi ihminen tekisi toiselle työtä, jolla ei voi elättää itseään? Sanokaa yksikin syy."

        Työ on jokaisen ihmisen perusvelvollisuus ja itseisarvo, joka määrittää niin yhteiskunta-aseman kuin ihmisyydenkin. Ken ei työtä tee, sen ei pidä syödäkään!


      • Juurikin näin!
        työ tärkein kirjoitti:

        "Miksi ihminen tekisi toiselle työtä, jolla ei voi elättää itseään? Sanokaa yksikin syy."

        Työ on jokaisen ihmisen perusvelvollisuus ja itseisarvo, joka määrittää niin yhteiskunta-aseman kuin ihmisyydenkin. Ken ei työtä tee, sen ei pidä syödäkään!

        Orjuus kunniaan!


      • se parhaiten nauraa

        joka toiselle kuoppaa kaivaa vai mitenkäs se nyt menikään? Paljonkos laitat sivuun tulevaa eläkettäsi varten? Veikkaan ettet mitään, hah! Minäpäs oon laittanut siitä siivoustyöstä, oon maksanut ensinnäkin tulevaa lakisääteistä eläkemaksua, saan siis työeläkeen sekä vapaaehtoista oma-eläkettä, jolle siirryn muutaman vuoden kuluttua. Useaa vuotta aiemmin kuin vanhuuseläke alkaa, muuten. Lisäksi olen maksanut asuntolainan pois sekä matkustellut, vähintään kerran vuodessa, kaukomatka joka toinen vuosi, eurooppaan vähintään kerran vuodessa. Ja ihan siitä siivoustyöstä, ihan omasta palkastani, hah, hah :) Ja taloushan pyörii juuri noiden voittojen varassa, teet työtä kenelle vain niin aina kasvatat sitä työnantajan lompakkoa jos et sitäkään tiennyt. Muuten ei olisi olemassakaan yhtään mitään työtä. Ala yrittäjäksi niin saat senkin osan itsellesi. Niin, tosiaan, silloinhan joudut maksamaan valtiolle taas osan omastasi. Hmm, hankala juttu...


      • Työmyyräntyö
        se parhaiten nauraa kirjoitti:

        joka toiselle kuoppaa kaivaa vai mitenkäs se nyt menikään? Paljonkos laitat sivuun tulevaa eläkettäsi varten? Veikkaan ettet mitään, hah! Minäpäs oon laittanut siitä siivoustyöstä, oon maksanut ensinnäkin tulevaa lakisääteistä eläkemaksua, saan siis työeläkeen sekä vapaaehtoista oma-eläkettä, jolle siirryn muutaman vuoden kuluttua. Useaa vuotta aiemmin kuin vanhuuseläke alkaa, muuten. Lisäksi olen maksanut asuntolainan pois sekä matkustellut, vähintään kerran vuodessa, kaukomatka joka toinen vuosi, eurooppaan vähintään kerran vuodessa. Ja ihan siitä siivoustyöstä, ihan omasta palkastani, hah, hah :) Ja taloushan pyörii juuri noiden voittojen varassa, teet työtä kenelle vain niin aina kasvatat sitä työnantajan lompakkoa jos et sitäkään tiennyt. Muuten ei olisi olemassakaan yhtään mitään työtä. Ala yrittäjäksi niin saat senkin osan itsellesi. Niin, tosiaan, silloinhan joudut maksamaan valtiolle taas osan omastasi. Hmm, hankala juttu...

        Eipä ole talousosaamisesi kovinkaan korkealla tasolla. Mistä sinä kuvittelet minun ansiosidonnaiseni tulleen, jos en olisi tehnyt hyväpalkkaista (ja mielekästä!) työtä? Myös minulla häämöttää eläkeikä ja työeläkkeeni tulee olemaan ihan ok. Erikseen en ole säästänyt eläkerahastoon, mutta osakkeita voin muuttaa rahaksi halujeni ja tarpeideni mukaan. Asunto ja muutakin omaisuutta on minulle ihan riittävästi. Pystyn myös tukemaan lasteni perheitä taloudellisesti.

        Siispä uudelleen: Miksi ihminen tekisi toiselle työtä, jolla ei voi elättää itseään? Sanokaa yksikin syy.


      • se parhaiten nauraa
        Työmyyräntyö kirjoitti:

        Eipä ole talousosaamisesi kovinkaan korkealla tasolla. Mistä sinä kuvittelet minun ansiosidonnaiseni tulleen, jos en olisi tehnyt hyväpalkkaista (ja mielekästä!) työtä? Myös minulla häämöttää eläkeikä ja työeläkkeeni tulee olemaan ihan ok. Erikseen en ole säästänyt eläkerahastoon, mutta osakkeita voin muuttaa rahaksi halujeni ja tarpeideni mukaan. Asunto ja muutakin omaisuutta on minulle ihan riittävästi. Pystyn myös tukemaan lasteni perheitä taloudellisesti.

        Siispä uudelleen: Miksi ihminen tekisi toiselle työtä, jolla ei voi elättää itseään? Sanokaa yksikin syy.

        Jaa, jouduit sitten odottelemaan sitä oikeaa eläkeikää työttömänä ja se paras kertymä sille eläkkeelle valuu kankkulan kaivoon. Mulla ei. Mun eläke on enemmän kuin ok, sillä tulee erittäin hyvin toimeen. En oikein ymmärrä tuota kysymystäsi. Minä olen elättänyt itseni aina siivoustyöllä. Siis tehnyt toiselle työtä. Ja elänyt sillä. En toisin ole ostellut uutta autoa tai sijoitusasuntoa tai muutakaan joka vuosi. Mutta olen näinä siivousvuosina kyllä ostanut 2 sijoitusasuantoa ja asun isossa omakotitalossa jonka olen senkin maksanut kokonaan. En tiedä kuinka paljon sinä sitä rahaa tarvitset jokapäiväiseen elämiseen, mutta minä olen elänyt sillä siivoustyöllä ja mielestäni oikein hyvin. Ja työni on mielekästä ja joka aamu on mukava lähteä töihin. Niin, siihen asti kunnes jään sille eläkkeelle - useita vuosia ennen sitä oikeaa eläkeikää. Eikä tulotasoni laske senttiäkään. Ja tämä siis ansaittu siivoustyöllä, tehden työtä toiselle, siis yrittäjälle, ja olen elättänyt sillä itseni. Ja lastenlapset matkustelee kanssani aina kun koulunkäynniltä ehtii tai pääsee. Ja minä maksan.


    • juuri tänään

      Katselin juuri tässä erään yrityksen työpaikkailmoitusta. Siinä haettiin osa-aikaista siivoojaa. Vaadittiin vähintään vuoden siivoustyökokemusta ja sen lisäksi siivousalan koulutusta. Lisäksi pitää olla myös mm. siisti, asiakaspalvelutaitoinen, tehokas, joustava, kielitaitoinen...

    • Muutoksen tuulet

      Siivoustyö on muuttunut niin nopeassa tahdissa, että nykyhetkeä ja varsinkin tiettyjen firmojen meininkiä on aika turha verrata siihen minkälaista työ on ollut vielä kymmenenkin, joissakin tapauksissa viisi, vuotta sitten. Ja ainakin meillä (meidän) ikivanhojen konkareiden kohtelukin on hieman erilaista kuin uusien, jotka laitetaan samantien tiukasti ruotuun sääntöjä sanellen ja tarvittaessa potkuilla uhkaillen. Vaikka itse olen useamman vuosikymmenen siivoustyössä viihtynyt erittäin hyvin, niin lastenlapsilleni en ikipäivänä suosittele muuten kuin väliaikaisesti kokeiltavaksi. Sekin vain siksi, että ihmisistä siinä oppii hyvin paljon.

      Työ on hyvästä ja kotona turhanpäiten makaaminen pahasta, mutta nykypäivänä työehdot menevät jossain kohtaa jo aika räikeästikin hyväsikäytön puolelle ja sitä en hyväksy, eikä sitä mielestäni tarvitse kenenkään omasta selkänahastaan tukea.

    • Puhelias Tellu

      Jos aloittaja itse on siivooja, hän ei totta totisesti arvosta omaa työtään ja ammattiosaamistaan kovinkaan korkealle, koskapa edellyttää esimerkiksi floristin, kieltenopettajan tai fyysikon ryhtyvän siivoustyöhön.

    • Taas näitä. Eikö nämä idiootit nyt viimein tajua ettei ilmainen työ yrityksille ole mikään ratkaisu työttömyyteen.

      No kun tyhmänä syntyy niin tyhmänä pysyy.

      • 6+3

        Katoppa peilistä, sieltä näet yhden tyhmän idiootin :) Et nyt itse ole kärryillä ollenkaan koko jutusta joten unoha. Eihän tässä kukaan ole ilmaisiksi kellekkään hommia tehnytkään. Kinaat nyt ihan ittes kanssa koko ajan. Joten siis pysy tyhmänä, onneksi olet tuon itsekin jo tajunnut.


      • 6+3 kirjoitti:

        Katoppa peilistä, sieltä näet yhden tyhmän idiootin :) Et nyt itse ole kärryillä ollenkaan koko jutusta joten unoha. Eihän tässä kukaan ole ilmaisiksi kellekkään hommia tehnytkään. Kinaat nyt ihan ittes kanssa koko ajan. Joten siis pysy tyhmänä, onneksi olet tuon itsekin jo tajunnut.

        Lueppa nyt vähän tarkemmin. Aloittaja hoputtaa työttömiä töihin tukensa ansaitakseen.

        Siis työnantajalle täysin ilmaista työtä. Sellaisen teettäminen on moraalisesti väärin!

        Suurempi vääryys kuin työttömyyskorvauksen nostaminen.

        Idiootiksi haukkuu vaikka ei ymmärrä edes lukemaansa!


      • 6+3
        hullu_ukko kirjoitti:

        Lueppa nyt vähän tarkemmin. Aloittaja hoputtaa työttömiä töihin tukensa ansaitakseen.

        Siis työnantajalle täysin ilmaista työtä. Sellaisen teettäminen on moraalisesti väärin!

        Suurempi vääryys kuin työttömyyskorvauksen nostaminen.

        Idiootiksi haukkuu vaikka ei ymmärrä edes lukemaansa!

        Voi, voi sentään, kylläpä oot kateellinen, niin että ymmärryskin on mennyt. Kyllä joo se työnantaja voi saada sitä tukea kun työllistää pitkäaikaistyöttömän, mutta vain tietyksi aikaa. Ja kyllä jokainen voisi tosiaankin tehdä työtä, vaikka sitten sitä päivärahaa ansaitakseen, palkan sijasta. Johan loppuisi lorviminen ja tuottavuuskin lisääntyisi. Miten teitä perisuomalaisia läpeensä kateellisia ihmisiä riittääkin. Oisit tehnyt jotain elämälles niin elintasos ois ok eikä tarttis olla noin kade muille.


      • Leila.
        6+3 kirjoitti:

        Voi, voi sentään, kylläpä oot kateellinen, niin että ymmärryskin on mennyt. Kyllä joo se työnantaja voi saada sitä tukea kun työllistää pitkäaikaistyöttömän, mutta vain tietyksi aikaa. Ja kyllä jokainen voisi tosiaankin tehdä työtä, vaikka sitten sitä päivärahaa ansaitakseen, palkan sijasta. Johan loppuisi lorviminen ja tuottavuuskin lisääntyisi. Miten teitä perisuomalaisia läpeensä kateellisia ihmisiä riittääkin. Oisit tehnyt jotain elämälles niin elintasos ois ok eikä tarttis olla noin kade muille.

        Idiootti mikä idiootti. Hullu_ukko on oikessa. kun tyhmänä syntyy niin tyhmänä pysyy.


      • 6+3
        Leila. kirjoitti:

        Idiootti mikä idiootti. Hullu_ukko on oikessa. kun tyhmänä syntyy niin tyhmänä pysyy.

        Hih, jos oisitte kumpikin yrittäjiä niin varmaan kieltäytyisitte tästä työvoimasta, ehdottomasti, eikös niin ?! Oishan se ihan kamalaa jos ei saisi maksaa palkkaa työtä tekevälle...


    • Piikalikka.

      Miksi juuri siivoamaan? Miksei ydinvoimalankäyttäjiksi, opettajiksi, poliiseiksi?

      Et taida olla siivousalan ammattilainen, kun noin huonosti alaa tunnet.

      Entä mihin ne siivoojat sitten menisivät? Työttömiksikö? Hieman ajatusta peliine ennen kuin päästät aivopierujasi.

    • 3+1=4

      Tosiaan nykyään siivoustyötä ei ole tarjolla samaan malliin kuin ennen. Nykyinen p*skatyö on puhelinmyynti. Tosin siinäkin täytyy osata myydä, koska pohjapalkka on monissa firmoissa 300 euroa.

    • 1tyhmä

      kolmekymmentä vuotta olen siivonnut, eikä tuntipalkka ole vieläkään kymppiä..työtä ja hikeä riittää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe