HS.FI juttu. Onko liian leppoinen savolainen

Hej då

Toimittaja olin iloisesti yllättynyt miten täydelisen esseen olit saanut aikaan Lukijoilla on hyvä tilaisuus ns. peilata omia tulkintojaan kun tapaavat leppoisia ihmisiä mitä heidän mielessään liikku Varsinkin miten arvioivat kanssa kulkijoitaan kun he ovat "liian leppoisia " Yleensä heigin liittävät omia määritelmiään es. mes. ei uskottava, ihan pelle, naivin lapsellinen ei todesta otettava, harmiton yms.

Virallisuus kuin mahtipontisuus on lukemattomien oma näkemys mitä huipulla olo tarkoittaa kuin oman minäkuvansa ylläpitämiseksi uskottelevat itselleen jopa hymiönkin syövän heidän uskottavuuden Lukematon määrä pelkästä ulkonäöstä tekee itselleen harmilisia johtopäätöksiä luoden itse jonkun sterotybian miltä menestynyt henkilö joita ihmisiksi leppoisemmin sanotaan

Oppisivatko ala-asteellakin enemmän jos opetuksessa olisi mukana myös lupsakkuutta Työnsäkkin voi suorittaa Laadukkasti ja lupsakasti jos ymmärätte mitä tarkoitan Tosian silloin joutuu monesti ns. "rautalangasta " Aiettä kun oli loistavan jutun toimittaja saanut aikaan Ajankohtainen myös tässä muutoksessa olevassa yhteiskunassa jossa monetkin brändäävät itseään mahtipontisen uskottavaksi No lukin koheltakoon tyylillään :)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hejdå

      Terve vapaaehtoisesti syrjääntynyt maisteri, joka oli myös hs.fi tämän aamun jutuista yksi parhainmpia Oliko se jo eilen entiedä mutta kuitenkin. Työhakemuksesi 500 työnantajalle voi olla "uhkaava " tarkoitan että olet jo ns. kättelyssä edellä niin paljon että kokevat tuntemattoman uhkaksi Kaikki mitä ihmiset eivät osaa, tiedä, koskaan kuulletkaan voi monekin valitsijan mielestä olla "uhkavaa " Koska se haastaa myös vakinaiset tarkastelemaan itseään kriittisemmin miten oman työnsä voi tehdä myös osaavammin, laadukkaammin, koknaosvaltaisemmin.

      Suomalaisille on monesti jo "uhka " että toisille työ on elämäntapa kun täällä vaan otsikoihin nousevat työssä viihtyminen tai pilke silmäkulmassa työpaikka filrttailu piristää työpäivää jne. Hakemuksesi voi olla liian hyvä eikä siihen ole vielä suomalaisuus se tietynlainen kuva suomalaisuudesta Ekä suomalaisilla on varaaa heittää hukkaan Opettijilta avustajat kuin taata laadukasta iltapäivätoimintaa sitä haluaville Ainakin Opettajien lomautuksia kun katson niin polittiset päätökset ovat mielestäni jotenkin lievästi sanottuna ihmeelisiä


      Päätökset myös vaikuttavat kaikkien kuten opiskeljioden vanhempiin jotka huolestuneena miettivät miten saada ala-asteikäisille turvalinen iltapäivä miten pysyä opetuksen perässä ilman opettajia miten tulevat pärjäämään tulevaisuudessa Menestyäkseen omassa elämässään kuin oman menestyksensä sijoittamisesta opettaviinsa on lähtökohtaisesti useinkin alkanut itsellään jo ala-asteella kuin varhemminkin


      :) Mitäpä jos vielä hankkisi valtiotieteen maisterin kolutuksen sillä ehkä pääsisvät ammattiliittoihin laskemaan työttömille työttömyyspäivärahoja. ( Eikö ollut hyvä välähdys ja ihan itse äsken hoksasin huumorin tärkeyden tähänkin ns esseeseehen)

      • semit sulle

        Luin viestit joita olikin tullut Hänelle ja paljon jotka arvostelivat vapaaehtoisesti syrjääntynyttä maisteria asenneogelmasta, negatiivisuudesta jopa vastaajien viestit kielsivät maisteria tuntemasta negatiivisia tunteitaan Paljon myös neuvojensa tyrkyttämistä vaikka maisterin juttu ei niitä pyytänyt. Komentoijien itsensä negatiivisyys kuin omat näkemyksensä toisen elämään sopiviksi olivat älistyttäviä

        Kyllä maisteri saa töitä ulkomailta varmasti Hänen koulutuksensa on arvossaan maaailmalla Hänen tunteensa kirjoittessa juttua hesariin voivat olla huomenna jo jippi jee Ymmärrän täysin Hänen tunteensa ja edelleenkin olen samaamieltä kuin päivällä että Työhakemuksesi ( cv.si ) voi tuntua rektyroijoista uhkalta koska olet koulutetumpi kuin itse ovat Eivät ymmärrä että yritysjohtajisto useasti palkkaa itseään koulutetumpia., kokeneempia jne.

        Semiä jatkoon vaikka heitäkin on jotka kieltävät sinua tuntemasta kuten sen ilmaisit :) Jopa olivat suurinpiirtein tietävinään mikä olisi sinun parasta vaikka Tiedät itse parhaiten Kommentteja lukiessani ihmettelin komentoijien inhimillisyyden puutetta kuin tarvetta tylyttää Hyvin useat kommentoijat eivät nähtävästi ymmärtäneet lukemaansa Mutta kiire oli kommentteja antamaan Kiireissään eivät osaa kuunella kuin myös näkevät lukemansa teksteissä mitä siellä ei lukenut.


        p.s mielestäni hauska oivallus jotta opiskelisit vielä valtiotieteen maisteriksi jos pääsisit sillä koulutuksella laskemaan työttömille päivärahoja oli mielestäni minun päivän paras tokaisu joka on akateemista huumoria Semiä kuitenkin olen itsekkin oppinut ihan hyvän ikäisenä toivomaan semiii, niiin semiii :)


      • hejdå
        semit sulle kirjoitti:

        Luin viestit joita olikin tullut Hänelle ja paljon jotka arvostelivat vapaaehtoisesti syrjääntynyttä maisteria asenneogelmasta, negatiivisuudesta jopa vastaajien viestit kielsivät maisteria tuntemasta negatiivisia tunteitaan Paljon myös neuvojensa tyrkyttämistä vaikka maisterin juttu ei niitä pyytänyt. Komentoijien itsensä negatiivisyys kuin omat näkemyksensä toisen elämään sopiviksi olivat älistyttäviä

        Kyllä maisteri saa töitä ulkomailta varmasti Hänen koulutuksensa on arvossaan maaailmalla Hänen tunteensa kirjoittessa juttua hesariin voivat olla huomenna jo jippi jee Ymmärrän täysin Hänen tunteensa ja edelleenkin olen samaamieltä kuin päivällä että Työhakemuksesi ( cv.si ) voi tuntua rektyroijoista uhkalta koska olet koulutetumpi kuin itse ovat Eivät ymmärrä että yritysjohtajisto useasti palkkaa itseään koulutetumpia., kokeneempia jne.

        Semiä jatkoon vaikka heitäkin on jotka kieltävät sinua tuntemasta kuten sen ilmaisit :) Jopa olivat suurinpiirtein tietävinään mikä olisi sinun parasta vaikka Tiedät itse parhaiten Kommentteja lukiessani ihmettelin komentoijien inhimillisyyden puutetta kuin tarvetta tylyttää Hyvin useat kommentoijat eivät nähtävästi ymmärtäneet lukemaansa Mutta kiire oli kommentteja antamaan Kiireissään eivät osaa kuunella kuin myös näkevät lukemansa teksteissä mitä siellä ei lukenut.


        p.s mielestäni hauska oivallus jotta opiskelisit vielä valtiotieteen maisteriksi jos pääsisit sillä koulutuksella laskemaan työttömille päivärahoja oli mielestäni minun päivän paras tokaisu joka on akateemista huumoria Semiä kuitenkin olen itsekkin oppinut ihan hyvän ikäisenä toivomaan semiii, niiin semiii :)

        Eikö ole yllättävää sekin kuinka useat tulkitsevat katkerasti toimitetun jutun että ihminen on katkera Eikä osaisi käsitellä tunteitaan kuin sama asiana pitävät kiukkuisesti kirjoitettua tekstiä että sekin on sama asia että henkilö on kiukkuinen joka ei osaisi käsitellä omia tunteitaan jne.

        Se oli huippu hyvä juttu minkä oli toimittaja kirjoittanut sain siitä näin monta esseen hahmotelmaa aikaiseksi ja vieläkin olisi kuten ehkä siellä kommentoijat itsestään havaitsivat senkin miten vaikea heidän on kestää negatiivisia tunteita itsessään Olisin kyllä luullut että työtön kahden tutkinon suorittanutta maisteria olisvat jeesanneet koska varmasti kukin elämässään on kohdannut pettymyksiäkin Ehkä jotkut ovat liian ylpeitä myöntämään että ketään ei luulisi että on loppujen lopuksi yksi ihminen ihmisten joukossa kaikkineen hyveineen kuin heikouksineen joita olisi kyllä itsessään hyvä tiedostaa.

        "että minun ei tarvitsisi aina " Hyvää yötä kaikille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe