Miksi suomalaiset äidit eivät kehtaa

mikä hävettää

ajaa peräkärryllisellä pyörällä?

Tuo on todella harvinainen näky ja äidit, jotka noin toimivat ovat todella boheemeja ja rohkeita. Tänä kesänä olen yhden kerran nähnyt äidin peräkärryineen ja hän pysähtyi lapsineen penkille syömään evästä, mikä oli varmasti lapsista hauskaa.

Soisi äitien enemmän olevan boheemeja ja toimivan eri tavalla kuin enemmistö.

48

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no meillä

      lapset polkee itse..Miksi niitä kärryyn pitäisi sulloa..

    • Tyhmyytesi hävettää

      Äidit ovat viisaita ja tietävät, että peräkärry ei ole lapselle turvallinen kulkuväline. Jotkut isät tyhmänrohkeina sullovat lapsensa pyöräperäkärryyn. Ajattelevat varmaan jälkiehkäistä....

      • ap.

        Suomessa on niin tarkka valvonta lasten lelujen ja kuljetusvälineiden suhteen, että varmasti on tuvallista.


      • Tässä totuus
        ap. kirjoitti:

        Suomessa on niin tarkka valvonta lasten lelujen ja kuljetusvälineiden suhteen, että varmasti on tuvallista.

        Ei ole kysymys kehtaamisesta vaan siitä että pyörän peräkärry on erittäin vaarallinen paikka. Siinä ei auta valjaat tai kypärä mitään, jos joku törmää peräkärryyn tai sattuu jotain muuta. Suomalaiset äidit pitävät paremmin huolen turvallisuudesta kuin jossain muissa maissa.


      • huom
        ap. kirjoitti:

        Suomessa on niin tarkka valvonta lasten lelujen ja kuljetusvälineiden suhteen, että varmasti on tuvallista.

        Kuinkas valvotaan sitä jos auto ruttaa matalan peräkärryn tai jos äiti ei ehdi yhdistelmäkulkuneuvollaan pois alta, tai jos äiti sattuu kaatumaan pyörällään, tai jos lapsi putoaa kyydistä, tai jos kärry osuu kiveen... ja kolaritilanteessa pienemmälle kulkuneuvolle käy aina huonommin kuin isommalle.


      • ap.
        Tässä totuus kirjoitti:

        Ei ole kysymys kehtaamisesta vaan siitä että pyörän peräkärry on erittäin vaarallinen paikka. Siinä ei auta valjaat tai kypärä mitään, jos joku törmää peräkärryyn tai sattuu jotain muuta. Suomalaiset äidit pitävät paremmin huolen turvallisuudesta kuin jossain muissa maissa.

        Tekosyitä! Sinua hävettää näyttää intialaiselta riksakuskilta ja se on jämpti näin! 99% naisista on niin häveliäitä kaiken uuden edessä eikä heistä ole edelläkävijöiksi ja suunnannäyttäjiksi.
        Yksin kyllä laitatte lapsen pulkkamäkeen, koska pulkka on suomalaista kulttuuria. Moni pulkanlaskija on kuollut tai loukkaantunut, kuka auton alle ja kuka aitan alle laskiessaan.


      • ap.
        huom kirjoitti:

        Kuinkas valvotaan sitä jos auto ruttaa matalan peräkärryn tai jos äiti ei ehdi yhdistelmäkulkuneuvollaan pois alta, tai jos äiti sattuu kaatumaan pyörällään, tai jos lapsi putoaa kyydistä, tai jos kärry osuu kiveen... ja kolaritilanteessa pienemmälle kulkuneuvolle käy aina huonommin kuin isommalle.

        Kuka käskee mennä Manskulle ajamaan? Onhan niitä muitakin paikkoja Suomessa.


      • mikä ihme
        ap. kirjoitti:

        Tekosyitä! Sinua hävettää näyttää intialaiselta riksakuskilta ja se on jämpti näin! 99% naisista on niin häveliäitä kaiken uuden edessä eikä heistä ole edelläkävijöiksi ja suunnannäyttäjiksi.
        Yksin kyllä laitatte lapsen pulkkamäkeen, koska pulkka on suomalaista kulttuuria. Moni pulkanlaskija on kuollut tai loukkaantunut, kuka auton alle ja kuka aitan alle laskiessaan.

        edelläkävijä pyöräkärryn käyttäjä on.Parempi kaikille kun lapset polkee itse ja saavat samalla liikuntaa.,


      • ap.
        mikä ihme kirjoitti:

        edelläkävijä pyöräkärryn käyttäjä on.Parempi kaikille kun lapset polkee itse ja saavat samalla liikuntaa.,

        Miten polkupyöräilevä lapsi on paremmin turvassa kuin peräkärryssä istuva lapsi? Ja 3-pyöräisellä jaksaakin polkea monta kilometriä...


      • en ole ottanut
        ap. kirjoitti:

        Miten polkupyöräilevä lapsi on paremmin turvassa kuin peräkärryssä istuva lapsi? Ja 3-pyöräisellä jaksaakin polkea monta kilometriä...

        kantaa turvallisuuteen mutta kannustan aina lapsia liikkumaan ja kummasti ne säännöt iskostuvat lapsille perille kun pienin askelin aloitetaan.Täällä on lapsi istunut pyörän takana istuimessa noin 3 vuotiaaksi,sitten on itse polkenut.Eihän sitä heti kilometrien lenkkiä tehdä mutta onko se edes tarpeen..


      • ap.
        en ole ottanut kirjoitti:

        kantaa turvallisuuteen mutta kannustan aina lapsia liikkumaan ja kummasti ne säännöt iskostuvat lapsille perille kun pienin askelin aloitetaan.Täällä on lapsi istunut pyörän takana istuimessa noin 3 vuotiaaksi,sitten on itse polkenut.Eihän sitä heti kilometrien lenkkiä tehdä mutta onko se edes tarpeen..

        Älä muuta puheenaihetta. Myykää auto pois jos pelottaa että lapset istuvat liikaa.


      • polje itse
        ap. kirjoitti:

        Älä muuta puheenaihetta. Myykää auto pois jos pelottaa että lapset istuvat liikaa.

        peräkärryjen kanssa vaikka suomen ympäri mutta eiköhän me muut saada tehdä mitä teemme.En nyt kuitenkaan ala lapsia jotka haluavat polkea itse sinne sulloa tai osta yhtä lasta varten kallista peräkärryä kun pyörän istuin jo on..


      • Tyhmyytesi hävettää
        ap. kirjoitti:

        Kuka käskee mennä Manskulle ajamaan? Onhan niitä muitakin paikkoja Suomessa.

        Onko sinulla, avaaja autismin kirjoon kuuluva neurologinen häiriö? Jos on, niin pyydän anteeksi nimimerkkiäni, jolla olen kommentoinut. Todennäköisesti et voi pakkomielteillesi mitään?


      • ap.
        polje itse kirjoitti:

        peräkärryjen kanssa vaikka suomen ympäri mutta eiköhän me muut saada tehdä mitä teemme.En nyt kuitenkaan ala lapsia jotka haluavat polkea itse sinne sulloa tai osta yhtä lasta varten kallista peräkärryä kun pyörän istuin jo on..

        Peräkärryä voi myös työntää, kuten lastenrattaita. Eräs rohkea isä tekee niin. Lieko Uhkarohkea...

        Koittakaa päästä irti häveliäisyydestänne. :)


      • ap.
        Tyhmyytesi hävettää kirjoitti:

        Onko sinulla, avaaja autismin kirjoon kuuluva neurologinen häiriö? Jos on, niin pyydän anteeksi nimimerkkiäni, jolla olen kommentoinut. Todennäköisesti et voi pakkomielteillesi mitään?

        Onko miten vaarallista työntää lastenvaunuja? Lastenvanuja on vierinyt veteen ja lapsia kuollut. Näitä ei pelätä, koska kulttuuriin kuuluvaa ei kritisoida. :)


      • Tyhmyytesi hävettää
        ap. kirjoitti:

        Onko miten vaarallista työntää lastenvaunuja? Lastenvanuja on vierinyt veteen ja lapsia kuollut. Näitä ei pelätä, koska kulttuuriin kuuluvaa ei kritisoida. :)

        Okei, ymmärrän. Jollet näe eroa lastenvaunuilla ja polkupyörän peräkärryllä, käytöksesi sopii hyvin autismin kirjoon. Tsemppaa, kiinnitä huomiota ruokavalioosi ja harrasta liikuntaa säännöllisesti


      • ap.
        Tyhmyytesi hävettää kirjoitti:

        Okei, ymmärrän. Jollet näe eroa lastenvaunuilla ja polkupyörän peräkärryllä, käytöksesi sopii hyvin autismin kirjoon. Tsemppaa, kiinnitä huomiota ruokavalioosi ja harrasta liikuntaa säännöllisesti

        Olet vain kulttuuriraoitteinen. Muuta Tanskaan. :)


      • Lapset polkee itse
        ap. kirjoitti:

        Olet vain kulttuuriraoitteinen. Muuta Tanskaan. :)

        Ja sinä oletbpakkomielteinen. Muuta pohjois-koteaan.
        sullo omat kakrusi vaikka pottulaatikkoon ja vedä perässä, mutta älä ala pätemään muille.
        On tyhmää alkaa määräilemään toisia.


      • Tyhmyytesi hävettää
        ap. kirjoitti:

        Olet vain kulttuuriraoitteinen. Muuta Tanskaan. :)

        mikä havettää:lle
        Aikaisemmin Suomen tieliikennelaissa oli polkupyörällä henkilön kuljettaminen peräkärryssä kiellettyä. Milloin lienee lakia on muutettu ja kukahan älykääpiö on ollut asialla?

        Intiassa saa mopon kyydissä kuljettaa vaikka koko perheensä, eikä tarvita edes kypärää. Avaaja haluaa varmaan saman kulttuurin meillekin. :D

        En muuta Tanskaan, koska rakastan suomalaista kulttuuria. Tosin Tanskassa käyneenä voin sanoa, ettei siinäkään kulttuurissa mitään vikaa ole. Ainoastaan Ouluun en suostu muuttamaan tai minnekään länsi-Suomeen.


      • jjjjj
        ap. kirjoitti:

        Peräkärryä voi myös työntää, kuten lastenrattaita. Eräs rohkea isä tekee niin. Lieko Uhkarohkea...

        Koittakaa päästä irti häveliäisyydestänne. :)

        Ääliö!


      • nnnn.
        ap. kirjoitti:

        Älä muuta puheenaihetta. Myykää auto pois jos pelottaa että lapset istuvat liikaa.

        idiootti!


      • muista lääkitys
        ap. kirjoitti:

        Kuka käskee mennä Manskulle ajamaan? Onhan niitä muitakin paikkoja Suomessa.

        Muistitko ottaa lääkkeesi?


      • vai mikä vaivaa
        ap. kirjoitti:

        Olet vain kulttuuriraoitteinen. Muuta Tanskaan. :)

        Ootko asberger?


      • ap.
        muista lääkitys kirjoitti:

        Muistitko ottaa lääkkeesi?

        En ota toisten lääkkeitä.


      • ;D.
        ap. kirjoitti:

        En ota toisten lääkkeitä.

        Kannattaa ottaa vaikka toisten lääkkeitä, jos nuppi on noin sekaisin, etkä kykene lääkäriin menemään. :D


      • ap.
        ;D. kirjoitti:

        Kannattaa ottaa vaikka toisten lääkkeitä, jos nuppi on noin sekaisin, etkä kykene lääkäriin menemään. :D

        Millainen äiti sinäkin olet, kun syötät lapsillesikin toisten lääkkeitä... :O


      • ...
        ap. kirjoitti:

        Millainen äiti sinäkin olet, kun syötät lapsillesikin toisten lääkkeitä... :O

        Just, just..


    • Tavallinen tallaaja

      En ota kantaa kyydin turvattomuuteen, mutta ihmettelen, mistä ap. päättelee että peräkärryn käytössä olisi jotain hävettävää? Itseäni ei kiinnosta peräkärry, koska se vaikuttaa hankalalta ja kömpelöltä, ylipitkältä yhdistelmältä liikenteessä. Mutta en ole koskaan ajatellut että en kehtaisi tai että siinä varsinaisesti olisi mitään erikoista, näkeehän noita jonkinverran.

      Ap, sanoit "koittakaa päästä irti häveliäisyydestänne". Olet tehnyt täysin väärän tulkinnan syistä, miksi peräkärryä ei käytetä enemmän. Kuinka pystyisitkään arvaamaan toisten motiivit ja tunnetilat? Toisaalta miksi sitä pitäisi käyttää ja miksi haluat että kaikki toimisivat samoin kuin sinä? Syy ei toki ole häveliäisyyden takia , koska kukaan ei häpeä sitä. Todelliset syyt näet näissä kirjoituksissa.

      • ap.

        Suomalainen nainen ei uskalla poiketa massasta. Grow up!


      • apapapapapapapa
        ap. kirjoitti:

        Suomalainen nainen ei uskalla poiketa massasta. Grow up!

        Ai nytko mentiin jo ryhmään suomalainen nainen? Oletko itse suomalainen nainen ja et uskalla poiketa massasta, älä meitä muita syytä omista synneistäsi!!!!!


      • ap.
        apapapapapapapa kirjoitti:

        Ai nytko mentiin jo ryhmään suomalainen nainen? Oletko itse suomalainen nainen ja et uskalla poiketa massasta, älä meitä muita syytä omista synneistäsi!!!!!

        Olen poikkeusälykäs ja -lahjakas.


    • mukavuudenhaluinen

      Ei todellakaan ole kyse "kehtaamisesta", olen vain niin mukavuudenhaluinen että en viitsi olla liikenteen tukkona niin hankalalla ja kömpelöllä ajoneuvoyhdistelmällä.

    • ap.

      Autoilija ei nähnyt polkupyörää, mutta so what. Ei kielletä lapsia istumasta pyörän takaistuimella, koska pyörän päällä istuminen kuuluu kulttuuriin!

      Miksi autoilija ei nähnyt polkupyöräilevää äitiä, joka oli istuttanut lapsensa _turvalliselle_ polkupyörän tarakalle!

      • ...

        Koeta nyt ymmärtää, että vaikka sinulla tuollainen peräkärry olisi käytössä ja olet todennut sen ylivertaiseksi lasten kuljetusvälineeksi, niin toiset ihmiset pitävät pyörän tarakalla olevaa turvaistuinta parempana vaihtoehtona.

        En itse keksi yhtään syytä, jolla peräkärry "pesisi" turvaistuimen vertailussa. Paitsi ehkä nyt sen, että siihen voi sulloa lyhyeksi aikaa kaksi pientä lasta.


      • ap.
        ... kirjoitti:

        Koeta nyt ymmärtää, että vaikka sinulla tuollainen peräkärry olisi käytössä ja olet todennut sen ylivertaiseksi lasten kuljetusvälineeksi, niin toiset ihmiset pitävät pyörän tarakalla olevaa turvaistuinta parempana vaihtoehtona.

        En itse keksi yhtään syytä, jolla peräkärry "pesisi" turvaistuimen vertailussa. Paitsi ehkä nyt sen, että siihen voi sulloa lyhyeksi aikaa kaksi pientä lasta.

        Mikä sinua hävettää peräkärryssä? Vai etkö osaa ajaa pyörällä, jos siinä on peräkärry? Ehkä olet heikko...


      • ...
        ap. kirjoitti:

        Mikä sinua hävettää peräkärryssä? Vai etkö osaa ajaa pyörällä, jos siinä on peräkärry? Ehkä olet heikko...

        Minua "hävettää" peräkärryssä se, että siinä ei lapseni ole turvassa, lapsi ei näe muovi/verkko-ikkunoiden läpi maisemia. ergonomia on huono...

        pyörän turvaistuin on vain kätevämpi ja miksi pitäisi ehdoin tahdoin järjestää itselle hankaluuksia, jos on parempia vaihtoehtoja?

        Oletko henkisesti hyvin heikko?


      • ap.
        ... kirjoitti:

        Minua "hävettää" peräkärryssä se, että siinä ei lapseni ole turvassa, lapsi ei näe muovi/verkko-ikkunoiden läpi maisemia. ergonomia on huono...

        pyörän turvaistuin on vain kätevämpi ja miksi pitäisi ehdoin tahdoin järjestää itselle hankaluuksia, jos on parempia vaihtoehtoja?

        Oletko henkisesti hyvin heikko?

        Ovatko tanskalaiset henkisesti heikkoja kun yrittävät tappaa lapsiaan ajamalla peräkärryllisellä pyörällä, vai mihin viittaat?


      • sanoppa milloin
        ap. kirjoitti:

        Ovatko tanskalaiset henkisesti heikkoja kun yrittävät tappaa lapsiaan ajamalla peräkärryllisellä pyörällä, vai mihin viittaat?

        ne lapset saa sieltä peräkärrystä ottaa pois ja laittaa itse polkemaan?


      • ap.
        sanoppa milloin kirjoitti:

        ne lapset saa sieltä peräkärrystä ottaa pois ja laittaa itse polkemaan?

        Herttileijaa. Vieläkö he siellä istuvat? Hae nyt äkkiä sisälle ja anna iltapalaa. Sitten pesulle ja iltasatua lukemaan. :)


    • Jopas taas sitten

      Minun kohdallani ei ole kyse kehtaamisesta tai häpeämisestä vaan yksinkertaisesti siitä, että tykkään kävellä ja työntää kärryjä. Kai sitten en ole "suomalainen äiti"

      • ap.

        Et kehtaa käyttää edes turbaania. Miksi?


      • ...
        ap. kirjoitti:

        Et kehtaa käyttää edes turbaania. Miksi?

        Turbaani on ruma minun päässäni, mutta Mma Ramotswelle se sopii. Tunnen oman tyylini. Oletko sinä sairas?


      • ap.
        ... kirjoitti:

        Turbaani on ruma minun päässäni, mutta Mma Ramotswelle se sopii. Tunnen oman tyylini. Oletko sinä sairas?

        En ole. Ovatko turbaaneja käyttävät sairaita vai mihin viittaat?


      • ...
        ap. kirjoitti:

        En ole. Ovatko turbaaneja käyttävät sairaita vai mihin viittaat?

        Viittaan siihen, että sinä olet sairas, kun kyselet moista vieraalta ihmiseltä, etkä ymmärrä vastausta.

        Itse en käyttäisi turbaania, koska se näyttäisi MINUN päässäni omituiselta, eikä sovi tyyliini. Ymmärrän, että sairautesi vuoksi, et pysty ajattelemaan asioita laajemmin.


      • ap.
        ... kirjoitti:

        Viittaan siihen, että sinä olet sairas, kun kyselet moista vieraalta ihmiseltä, etkä ymmärrä vastausta.

        Itse en käyttäisi turbaania, koska se näyttäisi MINUN päässäni omituiselta, eikä sovi tyyliini. Ymmärrän, että sairautesi vuoksi, et pysty ajattelemaan asioita laajemmin.

        Minkä sairauden? Oletko Tamara Maunonen?


    • meille turha kapistu

      Ihan turhaa touhua. En ole tarvinnut pyörää vuosikausiin. Jos liikutaan lähialueilla niin mennään kävellen ja, jos mennään kauppaan, terveyskeskukseen ym., niin mennään autolla. Lapsilla on pyörät sen takia, että oppivat ajamaan ennen kouluunmenoa, kun siellä tehdään retkiä jne.

    • Hävettää

      Miksi suomalaiset äidit eivät kehtaa kuljettaa lapsiaan kuplavolkkarissa? Olen melkein ainoa täälläpäin, joka käyttää kuplavolkkaria lasten kuljetukseen. Ajatellaanko että se on jotenkin hassun näköistä tai naurettavaa, ja pidetäänköhän sitä myös hävettävän halpana kulkuneuvona?

      • mopoauto maalla

        Meikä kuljettaa lasta mopoautolla, pieni ja näppärä, ehkä hiukan turvaton.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe