Vihaan Jumalaa

Jumalaa ei ole

Jos mun lasteni isä kuolee, niin en koskaan enää maksa kirkollisveroa, enkä tunnusta jumalaa (huom! pienellä perkele).

Lapseni, vaikka ovat jo nuoria aikuisia ovat menettäneet paljon. Ensin lähti mummi alta 69 v. (lapset alta kymmenen) Pari vuotta kului, niin lähti pappa 65 v.(lapset alta 10v.) Sitten lähti toinen pappa 65. (lapset alta 15 ja 17 v.) Sitten lähti läheinen täti 65 v. (lapset 15 ja 17) Nyt on sitten lähtemässä lasten isä 55 v (lapset 26 ja 28).

Jos lasten isä nyt lähtee, niin jos joku tolvana tulee mulle puhumaan jumalan sanaa, niin ekana läväytän kunnolla turpaan ja kysyn sitten, että toistatko vielä kertaalleen ton saman paskan.

27

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en maksa kirk.veroa

      Minulta lähti pappa kun olin 4 vuotias. Sitten lähti setä kun olin 6 vuotta. Sitten lähti mummo kun olin 9. Sitten lähti isä ja toinen mummo, kun olin toisella kymmenellä.

      Sinun lapsesi ovat saaneet pitää omaisensa paljon kauemmin. En surkuttele heitä.

      • hgfhgfhgfghf

        Oletko sinä aina yhtä emppis?


    • Frans II

      Ihmisiä kuolee päivittäin, jotkut ihan lapsina, jotkut nuorina ja jotkut hyvinkin vanhoina. Jumalilla, kirkoilla tai kirkollisveroilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä, ei puolesta eikä vastaan. Niinpä ei ole mitään perustetta maksaa kirkollisveroja jotta vanhemmat tai isovanhemmat eläisivät pitkään ja voit aivan hyvin erota kirkosta jo nyt.

    • pura viha rakentavas

      Purat vihaa, jota koet menetysten vuoksi. Kun sinulla ei ole muuta kohdetta kuin jumala, siis pienellä kirjoitettuna. Tarkoittaa, ettet usko mihinkään jumaluuteen. Minulla on tunne, että jopa toivot, että joku tulisi puhumaan ukonasioista ja saisit syyn purkaa vihaa ja kostaa.
      Olet todella alistuneen turhautunut, mutta muista ei kostaminen henkilölle joka uskoo poista menetyksiäsi eikä ole takuu että tämä 55-vuotias jää eloon.

      • 1+7

        kostaminen ei ikinä ole ratkaisu mutta voitko sinä ymmärtää että yksinpuhelu julistuksen muodossa voi aidosti loukata toista joissakin elämäntilanteissa? eikö toisella ole oikeutta loukkaantua?


    • niiskun

      Näin se nyt vaan on, että ihminen kuolee. Jokainen maailmaan syntynyt kuolee. Se on elämän laki, maksoit sitten kirkollisveron tai et.

      Toki on varhaista kuolla 55 vuoden iässä. Kuitenkin sanoisin, että on hyvä lähteä, kun pidot ovat vielä parhaimmillaan. Kauhea olisi jäädä pitoihin yksin, kun muut ovat jo lähteneet.

    • suosittelen

      Olet oikeassa siinä, että ei ole sellaista jumalaa, joka estäisi ihmisiä kuolemasta. Kaikki me kuolemme ennemmin tai myöhemmin. Voisit saada uudenlaista näkökulmaa asiaan jos lukisit Eckhart Tollen kirjan Läsnäolon voima. Sillä ei mitään tekemistä kirkon tai kirkollisveron kanssa. Jumala tai jumaluus on mielenrauhaa, olemista läsnäolevassa hetkessä ilman vihaa ja katkeruutta.

    • poissaolo

      Nyt tarvittaisiin papillista luikertelua selittämään, ettei Jumala ole vastuussa noista kuolemantapauksista, vaikka kristinuskon ja Raamatun mukaan Jumala on säätänyt jokaisen ihmisen elinpäivien määrän.

      • 1213

        "Nyt tarvittaisiin papillista luikertelua selittämään, ettei Jumala ole vastuussa noista kuolemantapauksista, vaikka kristinuskon ja Raamatun mukaan Jumala on säätänyt jokaisen ihmisen elinpäivien määrän. "

        Jumala on antanut elämän, joten hänellä on oikeus sanoa kuinka pitkään se kestää. Miksi Jumalan pitäisi antaa kenellekään ikuinen elämä, varsinkaan niille, jotka vihaavat totuutta/ rakkautta/ Jumalaa?


      • hgfhgfhgfhg
        1213 kirjoitti:

        "Nyt tarvittaisiin papillista luikertelua selittämään, ettei Jumala ole vastuussa noista kuolemantapauksista, vaikka kristinuskon ja Raamatun mukaan Jumala on säätänyt jokaisen ihmisen elinpäivien määrän. "

        Jumala on antanut elämän, joten hänellä on oikeus sanoa kuinka pitkään se kestää. Miksi Jumalan pitäisi antaa kenellekään ikuinen elämä, varsinkaan niille, jotka vihaavat totuutta/ rakkautta/ Jumalaa?

        "Jumala on antanut elämän, joten hänellä on oikeus sanoa kuinka pitkään se kestää."

        Kun lääkäri tekee elvyttämättäjättämispäätöksen (DNR), niin onko lääkäri silloin Jumala?


      • 1213
        hgfhgfhgfhg kirjoitti:

        "Jumala on antanut elämän, joten hänellä on oikeus sanoa kuinka pitkään se kestää."

        Kun lääkäri tekee elvyttämättäjättämispäätöksen (DNR), niin onko lääkäri silloin Jumala?

        "Kun lääkäri tekee elvyttämättäjättämispäätöksen (DNR), niin onko lääkäri silloin Jumala? "

        Ei.


    • Råger Mer

      Ateistien luonnonvalintajumala on valinnut ateistien osaksi kuoleman eli eron Jumalasta.
      Sen takia ateistit hihhuloi nyt joka palstalla vaikka ovat itse vapaaehtoisesti valinneet kuoleman.

      • TiedeJumala

        "Ateistien luonnonvalintajumala"

        Kun lääkäri tekee elvyttämättäjättämispäätöksen (DNR), niin onko lääkäri silloin Jumala?


    • James18

      niin, ei ne jumalat voi auttaa.... mutta Jumala voi...

      ja omista ongelmista on turha syyttää Jumalaa... jumalia toki voi syyttää, mutta itse me täällä omasta vapaasta tahdostamme asioita teemme! Ei ole pakko alistua "jumalien" valtaan. Mutta sekin on valinta!

    • Jumalaa ei ole

      Myönnän, että olen vihainen. Kärsin lasteni puolesta tästä tilanteesta. Itsestäni en niinkään välitä. Pakko pysyä hengissä, jos lasten isä lähtee, että edes äiti on vierellä lasten elämän tilanteissa.

      Meidät on opetettu pienestä pitäen kunnioittamaan jumalaa. Rippikoulussa vannoimme isä meidän rukouksen nimeen. Emmehän edes ymmärtäneet mitä vannoimme. Se vaan piti lausua ääneen. Meille sanottiin, että jumala on armollinen, mutta kiivas jumala. Opetettiin myös, että jumala kostaa isiemme pahat teot ties moneenko sukupolveen. Samoin opetettiin, että jumalaan voi turvata ja pyytää apuja, jos tiukka paikka tulee. Nyt pyysin.

      En ole jumalalta pyytänyt elämäni aikana mitään lottovoittoja. En ole oikeestaan pyytänyt yhtään mitään. Kymmeneykset olen palkastani maksanut kirkollisverona. Nyt olen pyytänyt, että antaisi lasten isän olla edes hetken vielä keskuudessamme. Jos jumala ei siihen suostu, niin siinähän sitten ei suostu.

      Lopetan kirkollisveron maksun siitä syystä, että en halua osallistua millään kymmenyksillä sellaisen satusetän humpuukkiin, mikä on vaan satuolento.

      Olen keskustellut uskovien kanssa ajatuksestani. He sanovat, että olen nyt siinä tilassa, etten ymmärrä sanomisiani. He lupasivat rukouksissaan pyytää armoa, koska en kuulemma ole oma itseni.

      • hellari...

        Sinä saat vapaasti erota kirkosta. Ei ihmisen tarvitse kannattaa sitä mihin ei usko. Minä erosin kirkosta, kun liityin helluntaiseurakuntaan.
        Minä kuulun myös sukuun, äidin että isän puolelta, että kuollaan nuorena. Luoja on heikoi geenit antanut.
        Äidin isä kuoli 40-kymppisenä, äidin äiti 62-vuotiaana. Äiti sinnitteli 67-vuotiaaksi kunnes menehtyi infarktiin. Kaksi enoa kuoli alle 60-vuotiaina. Isän puolelta vaari ja mummon elivät hiukan päälle 70 vuotta ja isäni lähti 58-vuoitiaana ja hänen veljensä 37-vuotiaana. Setäni menehtyi tosin omaa syytään haimatulehdukseen - ryyppymies kun oli.
        Nuorena lähdetään, mutta minä en koe siitä katkeruutta. Jokainen kuolee ja uskon että vuotemme ja päivämme ovat Korkeimman kädessä. Tietenkin on huono asia jos pienet lapset jäävät orvoiksi, mutta niinkin käy usein. Mielestäni on parempi kuolla vaikka nuorempana kuin joutua virumaan vuosia jossain laitoksessa. Vaikka menetin vanhemmat aika nuorena niin missään laitoksessa ei heidän tarvinnut vuosia viettää. Lähtivät kuin saappaat jalassa.
        Jos nyt jätetään kohdallasi nuo uskonasiat, niin sinua varmaan auttaisi nyt jos voisit jutella huolistasi ja murheistasi jonkun läheisen kanssa. On uuvuttavaa olla vaikeasti sairaan rinnalla.
        Yritän muistaa teitä rukouksin. Kyllä Taivaallinen Isä (johon uskon) kestää ja ymmärtää tunteesi ja vihasi.


      • hellari....

        Tulee mieleen tapaus vuosikymmenien takaa. Oli jo keski-iän ylittänyt pari ja vaimo sairastui syöpään. Mies pyysi useasti rukoilemaan (ei kuuluneet hell.srk:taan) vaimonsa puolesta. Totta kai muistettiin heitä usein, parantumistakin ja että Jumalan tahto saisi tapahtua.
        Vaimo menehtyi ja miehen suru oli valtava. Heillä ei ollut lapsia ja muutenkin oli kai vähän sukua. Miehen surutyö sai niin kovan otteen, että hän uhkaili jopa polttaa seurakuntarakennuksen kostoksi, kun vaimo menehtyi. Muistaakseni asiasta otettiin yhteyttä jo viranomaisiin, koska vanhassa puurakennuksessa asui myös pieni lapsiperhe.
        Ei tämä mies mikään höppänä ollut, mutta suru saa joskus outoja piirteitä ja surutyöhön kuuluu osana vihavaihe. Mieheen pitivät sitten yhteyttä ja lopulla varmaan hän pääsi raskaimman yli.


    • fda

      Ei kannata vihata olematonta, eikä kyllä olevaakaan.

      • cddcd

        "Ei kannata vihata olematonta, eikä kyllä olevaakaan."

        Valitse vapaasti jokin yleisesti tunnettu tiede (biologia, fysiikka, matematiikka, jne).


    • Liisa3

      Kun etelämpää Euroopasta kotoisin ollut mieheni meni sairastuttuaan lääkäriin, niin lääkäri sanoi, että "the game is over". Vaikka asia olikin noin, että peli oli pelattu, niin ihmettelimme kuitenkin vähän lääkärin sanoja. Olisi odottanut, että lääkäri olisi ennemminkin sanonut esimerkiksi näin: " Teillä on vakava sairaus, mutta tehdään parhaamme". Mieheni kävi omassa kirkossaan, ortodoksikirkossa, niin kauan kuin jaksoi. Minä luterilaisena olin joitakin kertoja hänen mukanaan. Mieheni kuoli noin vuosi sitten. Kaipaan häntä edelleen kovasti.

      • otan osaa suruusi

        On todella tokerösti lausuttu lääkäriltä. Vaikka peli olisi pelattu, niin potilas ja omaiset pitää laskea ajan kanssa totuuteen, että lähtölaskenta on nyt alkanut. Kylä nykyään potilas ja omaiset heti ymmärtävät, mistä on kysymys: tietoa on sen verran ja asia valkenee hoidon kuluessa. Lääkärin pitäisi pitää potilaan mieltä vielä elämässä, sillä saattaahan olla edessä vielä useita viikkoja ja kuukausia, jotka ovat rikkaita ja jopa laatuaikaa. Sain oikeasti tutustua isäni sisareen vasta hänen kolmen viimeisen kuukauden aikana, kun hän sairasti syöpää. Meistä tuli ystävät ja hän sai kohdata vielä Jumalan, kun sairaus pysäytti.


    • Jumalaa ei ole

      Oon rauhoittunu. Vaikeeta on, mutta on jotenkin helpompaa, kun sai purkaa tuntemuksiaan. Join pääni täyteen ja itkin ja itkin ja vielä senkin jälkeen itkin. Onneksi mulla on aivan ihana sisko, jonka kanssa käytiin elämää läpi, niin huonoja, kuin hyväkin hetkiä. Lapset tulivat kotiin. Lääkärit eivät anna mitään toivoa.

      Alan kokoomaan albumeja. Annan noin 200 kuvaa lapsille ja he tekevät tasajakoa kuvista. Kuvissa lasten isä on eri elämänvaiheissa lasten mukana.

      • hellari...

        Jos vielä vilkaiset tätä aloitusta, niin miten voitte tänään. Vieläkö rakkaanne on täällä keskuudessanne? On se hirveää kun joutuu tuollaiseen. Sisareni menetti puolison noin puolitoista vuotta sitten. Nyt alkaa jo jotenkin helpottaa ja käy töissä.


      • Vihaan Jumalaa
        hellari... kirjoitti:

        Jos vielä vilkaiset tätä aloitusta, niin miten voitte tänään. Vieläkö rakkaanne on täällä keskuudessanne? On se hirveää kun joutuu tuollaiseen. Sisareni menetti puolison noin puolitoista vuotta sitten. Nyt alkaa jo jotenkin helpottaa ja käy töissä.

        On vielä ja toivoa on annettu. Kait se isä taivainen sitten kuunteli.


    • .qeadzc.

      Sitten et ilmeisesti ole Job, joka kesti kaikki saamansa koettelemukset ja selvisi uskossaan, ja tuli palkituksi moninkertaisesti?

      Ja miksi vihaisit jotakin sellaista, jota ei ole? Perustaisitko ateismin pelkästään vihaan ja pettymykseen?

      Olen pahoillani että joudut kokemaan tämän kaiken, mutta lapsesihan ovat jo selvästi aikuisia, 26 ja 28. Heidän pitäisi jo tähän mennessä selvitä omillaan, ja heidän pitäisi tietää jo, miten jatkaa elämää menetyksestä huolimatta.

      Siunausta sinulle.

      • jumalia ei ole

        Tämä pikkumainen ja narsistinen jumalahan löi raamatun satujen mukaan vetoa saatanan kanssa ja saatana muunmuuassa sai tapattaa jobin perheen...

        ... joo, palkituksi se job tosiaan tuli. Oli varmaan onnesta soikea kun jumala oli turhamaisuudessaan tapattanut hänen perheensä. Miten kukaan haluaa uskoa että näin typerä jumala olisi olemassa ja haluaisi moista sadistista paskaläjää palvoa?


    • totta 1

      Ei ihmisen taivallus loppunut lihallisen ruumiin kuolemaan (maaksi sinä olet jälleen tuleva) entä sitten henki viimeisenä päivänä herätetään jne.....
      Huom ! kyllä Job vielä herätetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe