Roikkujat vai tööttäilijät? Äänestä mikä ärsyttää liikenteessä e

Tööttäilijä

Roikkujat vai tööttäilijät? Äänestä mikä ärsyttää liikenteessä eniten

Minua ainakin alinopeutta ajavat jotka ei anna tietä


http://goo.gl/YE73f7

25

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Änkyrät harmina

      Minua ne änkyrät, jotka esiintyvät poliiseina ja vilkuttelevat valojaan takapuskurissa vaikka ajaisi suurinta sallittua nopeutta.

      • Ajatko vasemmalla kaistalla motarilla. On varma että sinulle vilkutettaan jos et siirry oikealle


      • vempulaAjeloo
        autoilija kirjoitti:

        Ajatko vasemmalla kaistalla motarilla. On varma että sinulle vilkutettaan jos et siirry oikealle

        No mihin sitä sun perässä vasemmalla kaistalla pääsis kun kinnaat purkillas oikeella menevän vierellä niin ettei kukaan pääse ohitsesi, tasan 100 vauhti sulla motarilla.


      • Ime....
        vempulaAjeloo kirjoitti:

        No mihin sitä sun perässä vasemmalla kaistalla pääsis kun kinnaat purkillas oikeella menevän vierellä niin ettei kukaan pääse ohitsesi, tasan 100 vauhti sulla motarilla.

        Jos on 100 km/h rajoitus ja itsellä sama vauhti, niin muilla kuin virkatehtäviä hoitavilla ei ole asiaa ajaa lujempaa. Jos ohitukseni kestää 30 sekunttia, niin sitten se kestää sen.


      • minä, nimä, tukin
        Ime.... kirjoitti:

        Jos on 100 km/h rajoitus ja itsellä sama vauhti, niin muilla kuin virkatehtäviä hoitavilla ei ole asiaa ajaa lujempaa. Jos ohitukseni kestää 30 sekunttia, niin sitten se kestää sen.

        Kannattaako kansankynttilän lähteä ohittamaan jos se kestää 30 sec.?


      • reippaasti ohi
        minä, nimä, tukin kirjoitti:

        Kannattaako kansankynttilän lähteä ohittamaan jos se kestää 30 sec.?

        Eihän kukaan täyspäinen lähde ohittamaan noin pienellä nopeuserolla että ohitus kestää 30 s. Se nyt on ihan selvä asia. Pää tutkintaan vaan ja nopeasti.... tyypillinen vässykkä-vössykkä se on.


      • hidas kuski?
        reippaasti ohi kirjoitti:

        Eihän kukaan täyspäinen lähde ohittamaan noin pienellä nopeuserolla että ohitus kestää 30 s. Se nyt on ihan selvä asia. Pää tutkintaan vaan ja nopeasti.... tyypillinen vässykkä-vössykkä se on.

        Mulla kävi niin, että ajoin ohituskaistaa 150km/h sadankahdenkympin alueella, mutta takanani ajaneelle Volvokuskille se ei riittänyt. Eipä ole koskaan ennen tullut sellaista valojen vilkuttelua nähtyä.


      • Liian Laiska
        hidas kuski? kirjoitti:

        Mulla kävi niin, että ajoin ohituskaistaa 150km/h sadankahdenkympin alueella, mutta takanani ajaneelle Volvokuskille se ei riittänyt. Eipä ole koskaan ennen tullut sellaista valojen vilkuttelua nähtyä.

        Mihin alamäkeen sait purkkisi kulkemaan moista huippunopeutta?


      • hidas kuski?
        Liian Laiska kirjoitti:

        Mihin alamäkeen sait purkkisi kulkemaan moista huippunopeutta?

        Vituttaako kun ei oma tojos pääse moiseen nopeuteen?


      • Liian Laiska
        hidas kuski? kirjoitti:

        Vituttaako kun ei oma tojos pääse moiseen nopeuteen?

        Omistan volvon s80 T6, tojot on niin tarpeettomia autoja.


      • 14+15
        Liian Laiska kirjoitti:

        Omistan volvon s80 T6, tojot on niin tarpeettomia autoja.

        No, saahan sen volvon just ja just ehkä satasta kulkemaan.


      • autoilija kirjoitti:

        Ajatko vasemmalla kaistalla motarilla. On varma että sinulle vilkutettaan jos et siirry oikealle

        SININEN PAKU VAIN JATKOI VASEMMALLLA KAISTALLA AJOA

        Tänään olin menossa kohti Tamperetta ja Riihimäen ja Hämeenlinnan välillä saavutin n. klo 12 sinisen pakun missä oli logo paku ovellesi. Ja tämä sininen paku ajoi vain vasenta kaistaa. Mutta nyt ajoi minun poika autoa en minä. Ja hän ei uskaltanut heti ohittaa oikealta vain jäi taakse odottelemaan ja mitään ei tapahtunut paku vain jatkoi kulkuaan melko epätasaisella nopeudella vaihtelu oli suurta. Viimein minun poika siirtyi sitten pakun taakse vasemmalle kaistalle ja vilkutti valoja, kun sekään ei tehonnut oli pakko sitten ohittaa oikealta puolen. Ja minä tietenkin pelkääjän paikalta näytin keskisormea mutta ei ollut huomaavinaan ja joku h.u.o.r.a istui vieressä. Tälläiset kuljettajat ovat todella vaarallisia. Heiltä pitäisi ottaa kortti pois. Jos joku sanoo että esti ajamasta ylinopeutta!!! Mitä sitten itse teki? Ei pakulla saa ajaa kuin 80km/h tai 100km/h. Emme ole poliiseja vaan autoilijoita joilla on säännöt miten pitää ajaa.


    • autoilijaonlöysä

      Jaaha, taas on uusi nikki autoilija, tosiautomiesolen, myös autoilija,
      Monellako nimmarilla sun pitää täällä käydä häiriköimässä?

      Luuletko vatipää että sun käsialaas ei tunnista kaikkien nimmareitten takaa?

    • Taas piti tällänen rähinänurkka tänne avata.
      Miksi jos saa luvan kysyä?

    • Siiv Ari

      Vastaan nyt erikseen tähän kyselyyn. Minua ärsyttää eniten ihan yleinen asennevamma. Vedetään välit kiinni ihan ketuillakseen, vaikka vetoketjuperiaate sujuvoittaisi liikennettä. Vedetään loskakeleillä suoraan eteen jne. jne.

      Tööttöäilijöistä ja roikkujista en välitä ellei oikeasti ole esim. hälytysajoneuvo takana

      • Älä ota kettuiluna, mutta olen tässä samaa mieltä.


    • Tämä oikeesti kuulostaa ihan joltain eskaritouhulta, kaksi 5v lasta kinaa siitä,
      että kumpi on parempaa kaurapuuro vai vispipuuro.

    • sääntöjänoudatettava

      Kaikki sääntöjä ja rajoituksia rikkovat ärsyttävät eniten. Sääntöjen ja rajoituksen mukaan ajetaan ja jos ei kykene, kannattaa siirtyä bussikyytiin.

      • Kyllä sinäkin niitä sääntöjä rikot. Et vain välttämättä huomaa.


    • ne rattikaaharit

      Minua ei ärsytä edessä alinopeutta ajelevat koska voin itse vaikuttaa turvaväliin. Takanatulevat ylinopeutta ajavat pelottavat koska peräänajo on parkkipaikkakolhujen jälkeen yleisin kolarityyppi, ja lisäksi se takana öykkäröinti on luokiteltu rikokseksi siinä missä rattijuopumuskin.

      Takapuskurissa hiostaminen taitaa olla yleisin rikostyyppi ylinopeuden ohella johon tavallinen kirkollisveronsa maksava rehellinen suomalainen syyllistyy. Jotkut tiedostavat olevansa kriminaaleja, toiset eivät tajua sitä vaikka ajokortin ovatkin suorittaneet.

      Itse toivon että veronkorotusten ohella kerättäisiin enemmän sakkotuloja arkirikoksista, samanlaisia euroja ovat ja samaan kassaan päätyvät.

    • sakkoja heti

      Ärsyttävintä ja samalla sääntöjen vastaista on poukkaista motarilla oikealta kaistalta nopeammin etenevien eteen ja usein koko letka joutuu tekemään jarrutuksia kun tämä yksittäinen dorka ajaa 95-100 ja päättääkin haluta juuri sillähetkellä ohittaa rekkaa ja oikea kaista menee 120. Ja sitten jäädään lipumaan kilometri tolkulla rekan ohi ja loukkaannutaan kun joku vilauttaa valoja ja saatetaan löysätä vauhtia vielä lisää ja letkat sen kun kasvaa kun tällä bensaa säästävällä hienolla ihmisellä ole mihinkään kiire.
      Ja sitten nämä kuspäät eivät ymmärrä tekevänsä mitään väärin?

      • viiden pisteen vihje

        Siellä ohituskaistallakin voi pitää turvavälin, niin ei tarvii jarrutella.


      • Kysymys?

        Miksi se on niin vaikeaa ja kauheaa, jos vasemmalla kaistalla joutuu hetkeksi vähän hidastamaan? Kun siellä vasemmalla kaistalla kuitenkin edessäsi on jono, jonka päätä ei näy, voisit aivan hyvin hetkeksi vähän hellittää. Kun rekkaa satasen vauhdilla ohittanut saa ohituksensa tehtyä, polkaiset kaasun lattiaan ja saat pienen hetken ajaa juuri niin kovaa kuin haluat, kunnes edessä on taas se sama 120:n nopeudella kulkevan jonon pää...

        Ja yrittäkää nyt ihmeessä unohtaa se kuviteltu kiireenne.


    • Missä oli se ongelma? Niin siinä, ettei huomioida niitä kanssa autoilijoita.

      "Minähän ajan vasenta kaistaa koko matkan 100km/h kun minä siihen pystyn, sama se kuka siellä perässä vilkuttaa valoja tai painaa torvea"

      - Todellisuudessa jos ajat auton mittariston mukaan 100km/h on totuus lähempänä 95km/h, ellet ole itse mennyt kalibroimaan nopeusmittariasi. Auton tehdasasetuksissa nopeusmittari heittää aina vähintään 3km/h yläkanttiin, eli ajat hitaampaa mitä auton mittarisi näyttää.

      Mitäköhän käy tieliikenteessä, kun yksi on itsekäs ja miettii tukkivansa vasenta kaistaa ja voisi antaa tilaa niille nopeammille autoilijoille, jotka sitten vastaavat toimistaan viranomaisille, mikäli saattavat jäädä kiinni?

      Kun se yksi itsekäs tukkii, niin siellä takana on se henkilö joka sitten vaarantaa liikennettä. "Hiton idiootit kun tukkii vasenta kaistaa eikä väistä, minähän ohitan heti tuon rekan jälkeen oikealta niin monta autoa kuin mahdollista ajamalla sitten takaisin vasemmalle kaistalle jonkun auton väliin".

      Huonolla onnella ensimmäisenä kuolee kaksi (2) urpon ohittelijan takana olevaa kuljettajaa, kun joutuu laittaa jarrut pohjaan, eikä kaikki ehdi perässä reagoimaan, että se nopeus muuttuu vaikka 120km/h siihen 60km/h.

      "Nyt on vähän enemmän autoja liikenteessä, minäpä otan joka kerta sen paremmin liikkuvan kaistan ja aina jokaiseen väliin mihin mahdollista"

      Ei ihme, että ne liikenneruuhkat ehtii syntymään.

      Torvea saisi käyttää ainoastaan hätätilanteessa, ymmärrän hyvin, että liikenteessä sitä halutaan herätellä niitä, jotka omalla toiminnallaan törkeästi vaarantavat liikennettä. Sitä saa yksin ajaa 100km/h kallioon halutessaan, mutta tarvitseeko niitä kaikkia muita vaarantaa siinä samalla?

      Valoja vilkutellaan monestakin syystä. Joko huomautellaan ajotaidottomuutta tai osaamattomuutta liikennesääntöihin, tai sinä todellakin tukit tietä 120km/h alueella ajaessasi vasenta kaistaa 100km/h (kun nyt vain luulet olevasi oikeassa ja ajavasi sallittua nopeutta, tai sitten et vain halua ajaa sallittua nopeutta). Sinulla ei sattumoisin ole ajovaloja päällä, joten rankkasateessa sinun autoasi ei näe ollenkaan tai sitten sinun autossasi on jotain vikana, kuten vaikka toinen takarengas puhki tai irtoamassa.

      Puute on usein käytöstavoissa ja ajattelemattomuudessa, myös kiihdytyskaistalla kun pitäisi kiihdyttää, niin kiihdytetään vasta sen jälkeen, eli mihin se takana tuleva pääsee, rekan alle? "Sieltäpä joku kiihyttelee, tulee varmaan eteen, minäpä painan kaasua, ettei varmasti tule minun eteeni kaistalle" Tässäkin on monilla ongelma ajatella ja joustaa, löysään kaasua, pääsee myös toinenkin tienkäyttäjä samalle tielle ilman vaaratilannetta.

      Liittymästä poisajo. "Minäpä jarrutan enne kuin vaihdan kaistaa, vaikka se liittymän poisajo on satoja metrejä" Ei, jarrutetaan vasta siellä kaistalla sitten.

      Itsekkyys ja tyhmyys mahtaa kulkea käsikädessä. Pitäisikö ajatella muitakin, kuin vain itseänsä siellä liikenteessä, jos nyt joku ajaa yli sallitun, niin annetaan tietä. Jos joku ajaa törkeästi yli sallitun, niin rekisterikilpi ylös ja ilmoittamaan asia viranomaisille, turha ottaa oikeutta omiin käsiin, kun nyt kumminkin suurinosa ajaa alinopeutta ja loput ylinopeutta. Yksi autoilija saattaa aiheuttaa monta ongelmaa joko tietämättömyyttään tai välinpitämättömyyttään ja nämäkin yleensä johtaa siihen, kun ensimmäinen ei anna tietä, niin toinen ohittaa sitten oikealta ja valitettavasti ne muut tästä kärsii aina.

    • ajotaidottomat..

      Normaaliin ajosuoritukseen kykenemättömät, silloin yleensä rikotaan
      moniakin hyviä ajotapoja ja sekä liikennesääntöjä.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe