apua!

scared

Minulla on ollut jo muutaman päivän yskä ja heikko olo väsymystäkin on ollut ja iltaisin on ollut kuumeinen olo. En viitti äitille sanoa mitään koska oon polttanu muutaman kerran ja äiti luulee että oon jo kuukausia. Viimeksi 2kk Sit oli kans yskää ja kuumetta,kuume hävis päivän sisällä mutta yskä jäi 2viikoksi joten äiti alotti kauhean tappelun siittä että se on tupakka yskä,joten sen takia en ole viittinyt kertoa äitille haluaisin saaha vähän enemmän tietoa että mikä mulla onku tää yskä ja huono olo alkaa pahentua ja että säästyisin puolen tunnin tappeluita. Kiitos

14

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäiletkö siis kotonanne sisäilmaongelmaa?

      Kuullostaa siltä että kyseessä on ihan normaali flunssa, jos nyt olet ollut muutaman päivän yskässä ja kuumeessa ja viimeksi samat oireet olivat 2kk sitten :)

      • Uusi lääkäri

        homepalstalla vai? Älä hyvä ihminen enää tätä palstaa tule pilaamaan.


      • tsemppiä
        Uusi lääkäri kirjoitti:

        homepalstalla vai? Älä hyvä ihminen enää tätä palstaa tule pilaamaan.

        tällä palstalla ei vähätellä sitten tippaakaan.

        "iltaisin on ollut kuumeinen olo"

        Jos mittaat kuumeen ja sitä ei ole tai alilämpöä, niin olisin hieman huolissanin jos esiintyy pitempään tai tiheämpään.

        " haluaisin saaha vähän enemmän tietoa että mikä mulla onku tää yskä ja huono olo alkaa pahentua".

        Oikean lääkärin luokse joka ymmärtää sisäilmaongelmistakin jotain.
        Tällä palstalla ei löydy sinulle oikeaa apua kuten tuon missin jutuistakin voit päätellä. Missi sitä, missi tätä ja loppujen lopuksi ei mitään oikeaa asiaa sitten ollutkaan22.


    • En ole lääkäri, mutta homesairas ollut 20 vuotta. Jos on ollut muutama päivä flunssaa nyt ja tätä ennen 2kk sitten, ei ole syytä aiheuttaa hysteriaa nuoressa ihmisessä. Lääkäriin toki voi mennä, siinä olet oikeassa. Jatkuva tai usein toistuva kuumeilu tai toistuvat hengitysteiden tulehdukset ovat asia erikseen.

      Provokaatio kannattaa lopettaa alkuunsa ja pysyä asiallisena kaikkia keskustelijoita kohtaan, myös minua.

      • Et ole

        mutta leikit sitäkin.


      • Kyllä uskotaan

        "homesairas ollut 20 vuotta".


      • vertti-eetu

        Et ole lääkäri miss.007 mutta annat ohjeita kuten lääkäri joka tuntee homesairaudet, mutta ei sitä myönnä vaikka olisi itse homeille oireillut. Olet ollut homesairas 20 vuotta olitko silloin edes vielä kymmentä vuotta täyttänyt kun sairastuit homeille?
        Hysteriasta ei ole varmaankaan kyse jos toistuvien pitkäaikaisten yskätapausten jälkeen joku kehoittaa nuorta henkilöä lääkärin pakeille. Provot on oma juttunsa ja ne miten sinä asiat ilmaiset ylimieleisesti ja jopa lapsellisesti on toinen.

        Jos on lapsena sairastunut homeille ja sairastunut niinkin pitkään kuin 20 vuotta, niin on jotain pahasti vikaa omassa ajattelutavassakin jos ei älyä pois lähteä paikoista missä oireita ja sairasteluja esiintyy tai ei älyy heittää tavaroita vekeen mitkä oireita ja sairasteluja aiheuttaa tai vääntyy paikkaan missä oireita saa. Tiedän, ja lähes kaikki toisetkin totaalisesti homemyrkyille terveytensä menettäneet sen, että homesairaus on kiusana loppuelämän. Korostan kuitenkin, että nuori henkilö joka on useasti oireillut kuten nimimerkki scared, niin kehoitan tosiaankin olemaan valppaana ja lähtövalmiina oikean homelääkärin luokse jos yskä ei ala helpottamaan vähällä. Selvitä asiat ennenkuin se on myöhäistä.

        Leikit miss.007 homekorjaajaa ja homelääkäriä, mutta sanon sinulle suoraan, että noilla sinun tiedoillasi ei kannata leikkiä yhtään eikä luulla itsestänsä kovin paljoa.

        Kun tukkeennuit tälle palstalle luotsiksi, niin "sisääntulosi takki auki oli riman alitus" ajattelematta asioita loppuun kuten sanotaan.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        Et ole lääkäri miss.007 mutta annat ohjeita kuten lääkäri joka tuntee homesairaudet, mutta ei sitä myönnä vaikka olisi itse homeille oireillut. Olet ollut homesairas 20 vuotta olitko silloin edes vielä kymmentä vuotta täyttänyt kun sairastuit homeille?
        Hysteriasta ei ole varmaankaan kyse jos toistuvien pitkäaikaisten yskätapausten jälkeen joku kehoittaa nuorta henkilöä lääkärin pakeille. Provot on oma juttunsa ja ne miten sinä asiat ilmaiset ylimieleisesti ja jopa lapsellisesti on toinen.

        Jos on lapsena sairastunut homeille ja sairastunut niinkin pitkään kuin 20 vuotta, niin on jotain pahasti vikaa omassa ajattelutavassakin jos ei älyä pois lähteä paikoista missä oireita ja sairasteluja esiintyy tai ei älyy heittää tavaroita vekeen mitkä oireita ja sairasteluja aiheuttaa tai vääntyy paikkaan missä oireita saa. Tiedän, ja lähes kaikki toisetkin totaalisesti homemyrkyille terveytensä menettäneet sen, että homesairaus on kiusana loppuelämän. Korostan kuitenkin, että nuori henkilö joka on useasti oireillut kuten nimimerkki scared, niin kehoitan tosiaankin olemaan valppaana ja lähtövalmiina oikean homelääkärin luokse jos yskä ei ala helpottamaan vähällä. Selvitä asiat ennenkuin se on myöhäistä.

        Leikit miss.007 homekorjaajaa ja homelääkäriä, mutta sanon sinulle suoraan, että noilla sinun tiedoillasi ei kannata leikkiä yhtään eikä luulla itsestänsä kovin paljoa.

        Kun tukkeennuit tälle palstalle luotsiksi, niin "sisääntulosi takki auki oli riman alitus" ajattelematta asioita loppuun kuten sanotaan.

        En ole lääkäri ja sairastuin ala-asteella. Homekorjaajaa en leiki. Takana 4 sisäilmaongelmaista kotia ja oireita niistä tasan 20 vuoden ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. 90-luvun alussa oli enemmän päiviä kotona, kuin koulussa. Mikäli nämä jäävät täysin Sinun kokemustesi ja tietojesi varjoon, ole hyvä ja arvokasta jaa tietoasi. Se on erittäin toivottavaa ja tämän palstan tarkoitus.

        Otathan vastaan kommentteja myös meiltä tietämättömämmiltä ja neuvothan asiallisesti. Pilkallinen ja halventava kirjoitustyyli ei kuljeta sanomaasi niin hyvin perille.

        Mukavaa Syksyn jatkoa sinulle ja perheellesi


      • vertti-eetu
        miss.007 kirjoitti:

        En ole lääkäri ja sairastuin ala-asteella. Homekorjaajaa en leiki. Takana 4 sisäilmaongelmaista kotia ja oireita niistä tasan 20 vuoden ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. 90-luvun alussa oli enemmän päiviä kotona, kuin koulussa. Mikäli nämä jäävät täysin Sinun kokemustesi ja tietojesi varjoon, ole hyvä ja arvokasta jaa tietoasi. Se on erittäin toivottavaa ja tämän palstan tarkoitus.

        Otathan vastaan kommentteja myös meiltä tietämättömämmiltä ja neuvothan asiallisesti. Pilkallinen ja halventava kirjoitustyyli ei kuljeta sanomaasi niin hyvin perille.

        Mukavaa Syksyn jatkoa sinulle ja perheellesi

        Pilkallinen ja halventava kirjoitustyyli ei ole tarkoitus eikä ole mitenkään poikkeavaa tyylini siitä mitä se oli ja on ollut niillä homevittuilijoilla keneen olen tällä palstalla törmäillyt sen jälkeen kun ilmoitin Pekka Nikkolan olevan taustallani neuvomassa miten tähän vakavaan ongelmaan on etsittävä ratkaisuja. Sinun lapsellinen ja ylimielinen kirjoitustyylisi on osa vielä näillä palstoilla kun "takki auki" tänne pölähit salaojien pohjilta muutama kuukausi sitten ja se muistetaan kuten kaikki ihmeelliset oireesi myös. Sen jälkeen kun ryhdyit luotsiksi, niin niitä juttuja aloit ilmeisesti katumaan ja poistit niitä melkoisen määrän. Jos teillä on ollut takana neljä sisäilmaongelmaista kotia, niin sehän kertoo siitäkin, että ei siellä ole sitä oikeaa tietoa ollut oikein valtavasti "vastuuhenkilöillä". Eikä rakentajillakaan. Puhumattakaan sinulla tai läheisilläsi.
        Minä en tiedä näistä asioista yhtään mitään ja sen olen julki tuonut. Ne jotka taustallani ovat tietävät helvetisti koko homekatastrofista. Minä kerron vain kokemuksistani ja se ei sovi homekusettajille koska kaikessa on vain totuus. Muutama paskahousu on lähtenyt taustaltani luikkimaan sen jälkeen kun alettiin "tosi toimiin". Tiedät missä nyt mennään. Odotellaan, että vähättelijät pitävät lomansa ja saavat "koneensa käyntiin".
        Jos ei kirjoitukseni sua miellytä, niin ei se sitä tarkoita ettei ketään toistakaan.
        Minä en kilpaile kenenkään kanssa tietojen enkä kokemusteni määrällä.
        Samoin sinulle miss.007 ja läheisillesi parempaa syksyä, lumeton aika edessä ja se lievittää HOMEOIRETA mutta ei poista sisäilmaongelmia ja myrkyllisyyttä asunnoissamme. Maltahan mielesi, tällä palstalla ei korjata rakennuksia on pikkuisen vakavimmista korjauksista kyse. Hyssyttely ei johda mihinkään eikä vähättely sen enempää kuin vääristelykään. Minä kerron miten on asiat menneet oikeasti ja harvemmin miten niiden olisi pitänyt mennä jonkun virkamiehen pelisääntöjen mukaan. Ettei jakkaraa persheeen alta pois vetaista nimellisiltä "vastuunkantajilta".


      • vertti-eetu kirjoitti:

        Pilkallinen ja halventava kirjoitustyyli ei ole tarkoitus eikä ole mitenkään poikkeavaa tyylini siitä mitä se oli ja on ollut niillä homevittuilijoilla keneen olen tällä palstalla törmäillyt sen jälkeen kun ilmoitin Pekka Nikkolan olevan taustallani neuvomassa miten tähän vakavaan ongelmaan on etsittävä ratkaisuja. Sinun lapsellinen ja ylimielinen kirjoitustyylisi on osa vielä näillä palstoilla kun "takki auki" tänne pölähit salaojien pohjilta muutama kuukausi sitten ja se muistetaan kuten kaikki ihmeelliset oireesi myös. Sen jälkeen kun ryhdyit luotsiksi, niin niitä juttuja aloit ilmeisesti katumaan ja poistit niitä melkoisen määrän. Jos teillä on ollut takana neljä sisäilmaongelmaista kotia, niin sehän kertoo siitäkin, että ei siellä ole sitä oikeaa tietoa ollut oikein valtavasti "vastuuhenkilöillä". Eikä rakentajillakaan. Puhumattakaan sinulla tai läheisilläsi.
        Minä en tiedä näistä asioista yhtään mitään ja sen olen julki tuonut. Ne jotka taustallani ovat tietävät helvetisti koko homekatastrofista. Minä kerron vain kokemuksistani ja se ei sovi homekusettajille koska kaikessa on vain totuus. Muutama paskahousu on lähtenyt taustaltani luikkimaan sen jälkeen kun alettiin "tosi toimiin". Tiedät missä nyt mennään. Odotellaan, että vähättelijät pitävät lomansa ja saavat "koneensa käyntiin".
        Jos ei kirjoitukseni sua miellytä, niin ei se sitä tarkoita ettei ketään toistakaan.
        Minä en kilpaile kenenkään kanssa tietojen enkä kokemusteni määrällä.
        Samoin sinulle miss.007 ja läheisillesi parempaa syksyä, lumeton aika edessä ja se lievittää HOMEOIRETA mutta ei poista sisäilmaongelmia ja myrkyllisyyttä asunnoissamme. Maltahan mielesi, tällä palstalla ei korjata rakennuksia on pikkuisen vakavimmista korjauksista kyse. Hyssyttely ei johda mihinkään eikä vähättely sen enempää kuin vääristelykään. Minä kerron miten on asiat menneet oikeasti ja harvemmin miten niiden olisi pitänyt mennä jonkun virkamiehen pelisääntöjen mukaan. Ettei jakkaraa persheeen alta pois vetaista nimellisiltä "vastuunkantajilta".

        On totta että ennen kuin olin luotsi, kirjoitustyylini oli ronski ja suorasukainen. Osa niistä on poistettu sääntöjenvastaisina, niin hauskaa kuin minulla olikin teidän kanssanne. Samoin s-postiosoitteet sisältävät kommenttini on poistettu. Sähköpostiosoitteen saa kyllä laitettua profiiliin, josta kaikki sen näkevät. Itse en ole nyt sellaista tehnyt, koska havaitsin ettei ole järkevää, koska joku voi loukkaantua koska en jatka keskustelua, jos tunnen oloni turvattomaksi. Siitä saattaisi sitten kuulla palstalla hyvin pitkään ja jopa joutua häirikoinnin kohteeksi. Vaikka pitäisi tätä henkilöä kuinka hyvänä tyyppinä edelleen...

        Mutta asiasta Sinuun. Toivon edelleen että ikävistä kokemusistanne olisi hyötyä jonain päivänä kaikille vääryyttä kokeneille tässä maassa.

        Sinusta ei voi olla tykkäämättä, vaikka kuinka siellä minua ja muuta maailmaa kritisoitkin, vertti-eetuna ja aliaksilla :p


      • vertti-eetu
        miss.007 kirjoitti:

        On totta että ennen kuin olin luotsi, kirjoitustyylini oli ronski ja suorasukainen. Osa niistä on poistettu sääntöjenvastaisina, niin hauskaa kuin minulla olikin teidän kanssanne. Samoin s-postiosoitteet sisältävät kommenttini on poistettu. Sähköpostiosoitteen saa kyllä laitettua profiiliin, josta kaikki sen näkevät. Itse en ole nyt sellaista tehnyt, koska havaitsin ettei ole järkevää, koska joku voi loukkaantua koska en jatka keskustelua, jos tunnen oloni turvattomaksi. Siitä saattaisi sitten kuulla palstalla hyvin pitkään ja jopa joutua häirikoinnin kohteeksi. Vaikka pitäisi tätä henkilöä kuinka hyvänä tyyppinä edelleen...

        Mutta asiasta Sinuun. Toivon edelleen että ikävistä kokemusistanne olisi hyötyä jonain päivänä kaikille vääryyttä kokeneille tässä maassa.

        Sinusta ei voi olla tykkäämättä, vaikka kuinka siellä minua ja muuta maailmaa kritisoitkin, vertti-eetuna ja aliaksilla :p

        Hyvää huomenta rakas miss.007. Paluu normaaliin elämään on alkanut toipumisen kautta. On ollut "matalalentoa" rakkaiden harrastusten parissa. Et osaa kuvitellakaan miltä nyt tuntuu. Mielenkiintoni homepalstoille on kyllä hyytymässä ja näen teidät jokaisen melkein uusin silmin. Tuula Putus ja muutama toinen olikin jossain vaiheessa sitä mieltä, että "vaikka parantuminen alkaisi, niin älä luovuta vaan jaa tietoa kokemuksistasi".

        Tai "sinulla on paljon annettavaa homesairaille". No enempi olisi annettavaa "satikutia" viranomaisille, virkamiehille ja välinpitämättömille vääristelijöille sekä valehtelijoille. Nimilistani on pitkä alkaen Valvira, STM ja THL. Päättyen paikalliseen terveydenhuoltoon ja terveystarkastukseen. Voin sanoa, että viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut jopa vittumoista porukkaa vastassa kun olen apua hakenut homekatastrofimme aikana. Munters, Polygon on sitten se toinen osa niitä vittumoisia kokemuksiani maan päällä.

        Tähän asuntoon ei jalallaan astu myrkkyjen myrkyttäjät. Ei yksikään.

        Kalenterini on nyt täynnä tapahtumia. Paljon videokuvauksia jotka on jäänyt kuvaamatta sen vuoksi, että etsin turhaan vastauksia tältäkin palstalta "homekatastrofin kestämiseen ja selviämiseen". Sanon rehellisesti jokaiselle homekatastrofiin joutuneelle, että kyllä te selviätte, mutta se vie aikaa ja omamaisuus menee siinä rytäkässä kyllä aika sileeksi.

        Voi olla, että ei enää kiinnosta jatkaa täällä, mutta pitää miettiä mikä olisi se toinen tie auttaa oikeasti homesairaita. No Rakkaat harrastukset ovata tulossa takaisin tärkeimmäksi ja teidän oikeasti sairastuneiden kannalta valitettavasti, mutta L. Ahtaajien silmissä odotetusti. Tsemppiä. Vähän on olo haikee, mutta nyt lenkille kohti sorsalampea. Moni kesän aikana "kaveriksi" tullut "liitäjä kaislikosta" joutuu syksyn myötä jonku pataan. Surullista!


      • vertti-eetu kirjoitti:

        Hyvää huomenta rakas miss.007. Paluu normaaliin elämään on alkanut toipumisen kautta. On ollut "matalalentoa" rakkaiden harrastusten parissa. Et osaa kuvitellakaan miltä nyt tuntuu. Mielenkiintoni homepalstoille on kyllä hyytymässä ja näen teidät jokaisen melkein uusin silmin. Tuula Putus ja muutama toinen olikin jossain vaiheessa sitä mieltä, että "vaikka parantuminen alkaisi, niin älä luovuta vaan jaa tietoa kokemuksistasi".

        Tai "sinulla on paljon annettavaa homesairaille". No enempi olisi annettavaa "satikutia" viranomaisille, virkamiehille ja välinpitämättömille vääristelijöille sekä valehtelijoille. Nimilistani on pitkä alkaen Valvira, STM ja THL. Päättyen paikalliseen terveydenhuoltoon ja terveystarkastukseen. Voin sanoa, että viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut jopa vittumoista porukkaa vastassa kun olen apua hakenut homekatastrofimme aikana. Munters, Polygon on sitten se toinen osa niitä vittumoisia kokemuksiani maan päällä.

        Tähän asuntoon ei jalallaan astu myrkkyjen myrkyttäjät. Ei yksikään.

        Kalenterini on nyt täynnä tapahtumia. Paljon videokuvauksia jotka on jäänyt kuvaamatta sen vuoksi, että etsin turhaan vastauksia tältäkin palstalta "homekatastrofin kestämiseen ja selviämiseen". Sanon rehellisesti jokaiselle homekatastrofiin joutuneelle, että kyllä te selviätte, mutta se vie aikaa ja omamaisuus menee siinä rytäkässä kyllä aika sileeksi.

        Voi olla, että ei enää kiinnosta jatkaa täällä, mutta pitää miettiä mikä olisi se toinen tie auttaa oikeasti homesairaita. No Rakkaat harrastukset ovata tulossa takaisin tärkeimmäksi ja teidän oikeasti sairastuneiden kannalta valitettavasti, mutta L. Ahtaajien silmissä odotetusti. Tsemppiä. Vähän on olo haikee, mutta nyt lenkille kohti sorsalampea. Moni kesän aikana "kaveriksi" tullut "liitäjä kaislikosta" joutuu syksyn myötä jonku pataan. Surullista!

        On ymmärrettävää, että kun asia ei pyöri enää omassa arkielämässä samalla tavalla kuin ennen, siitä ei enää samoissa määrin jaksa keskustella kuin ennen. Mutta jos jollain on sellaisia kokemuksia kuin Sinulla ja perheelläsi, olisi kuitenkin hyvä jos ei unohtaisi niitä jotka ovat yhä keskellä vaikeuksia. Muiden auttaminen on paras kiitos niille, ketkä ovat Teitä auttaneet. Eli samaa mieltä Tuulan kanssa. Itse yritän toimia samalla tavalla, kiinnittäen huomioni niihin asioihin, joista minulla on kokemuksia. Eli kun pyörit täällä ja hälytyskellot soivat, niin puhu! Muista kuitenkin, että nekin jotka ovat väärässä täällä, vastaavat usein sen mitä luulevat oikeaksi. Siihen auttaa parhaiten se, kun kirjoittaa ystävällisesti oman näkemyksen, ehkä jopa huomioimatta koko omasta mielestä väärää kommentointia. Tällä tavoin aloittaja näkee kuka kirjoittajista vaikuttaa kypsimmältä ja saattaa ottaa onkeensa paremmin, kuin vihaisen argumentin. Esim. tässä ketjussa, jossa olit eri mieltä, olisit voinut tehdä sen hieman toisin, vaikka pidit minun mielipidettäni huonompana. Itse en tällä osastolla tule varmaan puhumaan sen enempää kuin ennenkään, tärkeämpää on, että te kokeneemmat vastaatte. Minulla on vain minun oma kokemukseni ja täällä on teitä asiaa laajemminkin pohtineita. Älä siis jätä palstaa kokonaan, vaikka nuo mukavammat asiat vievät Sinua mennessään. Olet sen ansainnut.

        Minä luotsaan täällä lähinnä siksi, että saan kommentit oikeisiin paikkoihin, koska minun alaani ovat nämä tutkimukset ja korjaukset. Kuten huomattu, olen täällä kommentteineni hyödytön :D

        Herranen aika! Sinulle taitaa kaikki lentävä olla mielenkiinnon kohteena ;)


    • scared

      Oon kykeni muutamia juttuja yöstä home sairaudest nii usealla oli samanlaisia oireita sen takii laitoin sen tänne

      • vertti-eetu

        Aivan oikein teit scared jos ei ole liikaa rahaa hakeutua erikoislääkärien vastaanotoille, mutta täältä et tarvittavaa apua saa etkä edes aina oikeaa vertaistukea. Täällä on paljon entisiä hometurhiksia ja vittuuntuneita terveytensä menettäneitä joten vertaistukikin on sun haettava toisaalta. Vertaistuki ei suinkaan sinua paranna koska ainoa lääke on välttää paikkoja missä oireilee ja homesairauteen viittaavat sairaudet puhkeavat ja esiintyvät.

        Osta tämän päivän ESS huippulehti hommejuttuineen.

        "Professori Kari Reijula on arvioinut, että jopa kymmenet suomalaiset kuolevat vuosittain altistuessaan sairaalarakennusten ilman epäpuhtauksille".
        ESS 20.8.2014.
        Reijulalle pieni vinkki: Olisikohan aika sun päästä noista arvioinneistasi pikkuhiljaa eroon ja alkaa kerään varmaa tietoa vaikka joidenkin tilastojen pohjalta. Jollei mitään tilastoja edes pidetä, niin aivan käsittämätöntä on möläytellä asioita vuodesta toiseen pelkkien arvailujen pohjalta näin vakavissa asioissa. Tsemppiä kaikille homesairaille. Kuolleita tää mun kirjoitus ei enää kyllä auta yhtään. "Sontosi".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe