Uskomatonta! Täällä

ETTEKÖ EES HÄPEE?

keskustellaan elatusmaksuista lähes joka aloituksessa, ja lähes joka aloituksessa se maksujen maksaminen on ongelma niille uusikoille!!!!!!!!!!

Harvoin sille miehelle ne on ogelma.

Mitä ihmettä?? Mikä siinä niitä uusioita oikein kiusaa? Sekö että heille jää miehen ansioista vähemmän kaljarahaa, vai mikä siinä on ongelma?

Elatusmasku keskustelu koskee eropuolisoita, ei niitä uusioita, heille se ei kuulu yhtään.

Mutta jos jää vähemmän kaljarahaa niin pitäähän sitä kaikin voimin vastustaa.

20

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mom..

      Itse selasin kaikki palstan viimeisimmät elatusmaksuihin liittyvät keskustelut, ja kylläpä ne taisivat olla lähes kaikki etäisien aloittamia keskusteluja. Yksi aloitus oli uudelta puolisolta, ja ihan aiheesta, koska miehensä elatusmaksutilanne kuulosti melko kohtuuttomalta.

      • huh huh!

        No miten se siihen uusikkoon liittyy vaikka elarit on kohtuuttomat? Eihän se niitä joudu maksamaan. Kumma että pitää puuttua, eihän se miehen exä puutu sen sutturankaan asioihin. Niino n järki päässä että toisten asiat ei pidä kuulua kenellekkään. Jännä miten un uteliaita eukkoja olemassa.


      • mom..
        huh huh! kirjoitti:

        No miten se siihen uusikkoon liittyy vaikka elarit on kohtuuttomat? Eihän se niitä joudu maksamaan. Kumma että pitää puuttua, eihän se miehen exä puutu sen sutturankaan asioihin. Niino n järki päässä että toisten asiat ei pidä kuulua kenellekkään. Jännä miten un uteliaita eukkoja olemassa.

        Tottakai puolisoille kuuluu toistensa raha-asiat. Etenkin jos asuvat samassa taloudessa, ja etenkin jos ovat avioliitossa. Puolison raha-asiat eivät ole "toisten asioita".

        Todennäköisesti kyseinen aloittaja oli kotonaan puolisonsa kanssa elatusmaksuasioista keskustellut, ja kysyi sitten neuvoa ja opastusta asiaan netistä. Ihan normaalia.


      • aivan sairasta!
        mom.. kirjoitti:

        Tottakai puolisoille kuuluu toistensa raha-asiat. Etenkin jos asuvat samassa taloudessa, ja etenkin jos ovat avioliitossa. Puolison raha-asiat eivät ole "toisten asioita".

        Todennäköisesti kyseinen aloittaja oli kotonaan puolisonsa kanssa elatusmaksuasioista keskustellut, ja kysyi sitten neuvoa ja opastusta asiaan netistä. Ihan normaalia.

        No eipä kuulu, eihän se miehen exäkään tule utelemaan sen uusion raha asioita, niin on fiksu, tietää ettei niitä tarvi kertoa.

        On järkyttävää miten uteiliata ollaan jotta saa sitä kaljarahaa mieheltä, mitä lasten elareista kunhan uusio saa kaljaa ja tupakkaa...

        En tunne ketään exää joka olisi mennyt utsimaan kenenkään raha asioita, mutta näitä uusikkoja on pilvin pimein näköjään, kalja kun loppuu niin se on paha asia, menkää töihin ansaitsemaan omat rahat.


      • mom..
        aivan sairasta! kirjoitti:

        No eipä kuulu, eihän se miehen exäkään tule utelemaan sen uusion raha asioita, niin on fiksu, tietää ettei niitä tarvi kertoa.

        On järkyttävää miten uteiliata ollaan jotta saa sitä kaljarahaa mieheltä, mitä lasten elareista kunhan uusio saa kaljaa ja tupakkaa...

        En tunne ketään exää joka olisi mennyt utsimaan kenenkään raha asioita, mutta näitä uusikkoja on pilvin pimein näköjään, kalja kun loppuu niin se on paha asia, menkää töihin ansaitsemaan omat rahat.

        Erikoista miten vedät kokoajan tuon kortin, että "eihän exäkään puutu exänsä uuden puolison asioihin". Aika huono rinnastus. Minäpä kerron miksi.

        Ex ja uusi puoliso eivät ole millään tavoin toistensa kanssa tekemisissä. He eivät jaa elämäänsä, arkeansa, eikä heillä ole mitään kytköstä. Ainoa, mikä heitä yhdistää, on ihminen, jonka kanssa toinen on joskus ollut ja jonka kanssa toinen on nyt. Ex ja uusi puoliso eivät välttämättä koskaan edes tapaa toisiaan, eikä heidän elämänsä kohtaa/risteä millään tavoin.

        Ex elää mahdollisen oman uuden puolisonsa kanssa, mutta hänellä ei ole mitään tekemistä exänsä uuden puolison kanssa.

        ""No eipä kuulu, eihän se miehen exäkään tule utelemaan sen uusion raha asioita, niin on fiksu, tietää ettei niitä tarvi kertoa.""

        No mutta eihän tässä kukaan ole millään tavoin puuttunutkaan EXÄN raha-asioihin, vaan sen oman puolisonsa = miehen!! Ei ex liity siihen millän tavoin. Ei hän kuulu kyseiseen talouteen. Mies ja hänen uusi puolisonsa ovat pari, he elävät rinnakkain, ja heidän talousasiansa ovat heille yhteisiä asioita. Heidän raha-asiansa ovat heidän raha-asiansa, exän omat asiat hänen omia asioitaan. Ei kukaan ole väittänytkään, että uusi puoliso saisi puuttua EXÄN asioihin. Ei tässä ole ollut sellaisesta kyse missään vaiheessa.

        Mutta totta; ei ex tulekaan utelemaan uuden puolison raha-asioita, ja sama toisin päin. Näillä kahdella naisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, ei heidän tarvitse puuttua toistensa elämään millään tavalla.

        ""On järkyttävää miten uteiliata ollaan jotta saa sitä kaljarahaa mieheltä, mitä lasten elareista kunhan uusio saa kaljaa ja tupakkaa...""

        Minusta on huvittavaa, kuinka kirjoitat aina kaljarahoista :)
        Kun et muuta keksi, vedät esiin alkoholismikortin. Säälittävää. Mutta vaikka kuinka yrittäisit täällä yleistää ja tähdentää, että naiset haluavat vain juoda miestensä rahat, niin ei mene läpi. Se on vain sinun katkeraa tilitystäsi.

        Kukaan ei ole puhunut elatusmaksujen tuhlaamisesta kaljoihin täällä, paitsi sinä. Mitä se kertoo sinusta ja sinun ajatusmaailmastasi?

        ""En tunne ketään exää joka olisi mennyt utsimaan kenenkään raha asioita, mutta näitä uusikkoja on pilvin pimein näköjään, kalja kun loppuu niin se on paha asia, menkää töihin ansaitsemaan omat rahat. ""

        En tunne minäkään. Enkä tunne ketään uutta puolisoakaan, jota kiinnostaisi miehen exän asiat millään tavoin. Vaikka sinä tuhlaatkin oman aikasi paasaamalla ja ajattelemalla 24/7 omaa ex-miestäsi ja tämän uutta puolisoa niin usko pois, me muut ihmiset keskitymme elämään omaa elämäämme emmekä tuhlaa ajatustakaan kenenkään toisen nykyisiin tai menneisiin. Mitä sillä on merkitystä? Ex on ex. Joskus oli jotain, mutta se ei toiminutkaan. Nykyinen on nykyinen, ja voipi hyvinkin olla siinä hamaan loppuun saakka. Ei kannata noin katkeroitua, vaikka oma elämä ei mennytkään niin kuin suunnitteli ja oma puoliso ei rakastanutkaan loppuun saakka. Ei siitä kannata niin suuttua, että tuhlaa oman elämänsä exän ja tämän puolison ajattelemiseen.


      • olet katkera mulle
        mom.. kirjoitti:

        Erikoista miten vedät kokoajan tuon kortin, että "eihän exäkään puutu exänsä uuden puolison asioihin". Aika huono rinnastus. Minäpä kerron miksi.

        Ex ja uusi puoliso eivät ole millään tavoin toistensa kanssa tekemisissä. He eivät jaa elämäänsä, arkeansa, eikä heillä ole mitään kytköstä. Ainoa, mikä heitä yhdistää, on ihminen, jonka kanssa toinen on joskus ollut ja jonka kanssa toinen on nyt. Ex ja uusi puoliso eivät välttämättä koskaan edes tapaa toisiaan, eikä heidän elämänsä kohtaa/risteä millään tavoin.

        Ex elää mahdollisen oman uuden puolisonsa kanssa, mutta hänellä ei ole mitään tekemistä exänsä uuden puolison kanssa.

        ""No eipä kuulu, eihän se miehen exäkään tule utelemaan sen uusion raha asioita, niin on fiksu, tietää ettei niitä tarvi kertoa.""

        No mutta eihän tässä kukaan ole millään tavoin puuttunutkaan EXÄN raha-asioihin, vaan sen oman puolisonsa = miehen!! Ei ex liity siihen millän tavoin. Ei hän kuulu kyseiseen talouteen. Mies ja hänen uusi puolisonsa ovat pari, he elävät rinnakkain, ja heidän talousasiansa ovat heille yhteisiä asioita. Heidän raha-asiansa ovat heidän raha-asiansa, exän omat asiat hänen omia asioitaan. Ei kukaan ole väittänytkään, että uusi puoliso saisi puuttua EXÄN asioihin. Ei tässä ole ollut sellaisesta kyse missään vaiheessa.

        Mutta totta; ei ex tulekaan utelemaan uuden puolison raha-asioita, ja sama toisin päin. Näillä kahdella naisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, ei heidän tarvitse puuttua toistensa elämään millään tavalla.

        ""On järkyttävää miten uteiliata ollaan jotta saa sitä kaljarahaa mieheltä, mitä lasten elareista kunhan uusio saa kaljaa ja tupakkaa...""

        Minusta on huvittavaa, kuinka kirjoitat aina kaljarahoista :)
        Kun et muuta keksi, vedät esiin alkoholismikortin. Säälittävää. Mutta vaikka kuinka yrittäisit täällä yleistää ja tähdentää, että naiset haluavat vain juoda miestensä rahat, niin ei mene läpi. Se on vain sinun katkeraa tilitystäsi.

        Kukaan ei ole puhunut elatusmaksujen tuhlaamisesta kaljoihin täällä, paitsi sinä. Mitä se kertoo sinusta ja sinun ajatusmaailmastasi?

        ""En tunne ketään exää joka olisi mennyt utsimaan kenenkään raha asioita, mutta näitä uusikkoja on pilvin pimein näköjään, kalja kun loppuu niin se on paha asia, menkää töihin ansaitsemaan omat rahat. ""

        En tunne minäkään. Enkä tunne ketään uutta puolisoakaan, jota kiinnostaisi miehen exän asiat millään tavoin. Vaikka sinä tuhlaatkin oman aikasi paasaamalla ja ajattelemalla 24/7 omaa ex-miestäsi ja tämän uutta puolisoa niin usko pois, me muut ihmiset keskitymme elämään omaa elämäämme emmekä tuhlaa ajatustakaan kenenkään toisen nykyisiin tai menneisiin. Mitä sillä on merkitystä? Ex on ex. Joskus oli jotain, mutta se ei toiminutkaan. Nykyinen on nykyinen, ja voipi hyvinkin olla siinä hamaan loppuun saakka. Ei kannata noin katkeroitua, vaikka oma elämä ei mennytkään niin kuin suunnitteli ja oma puoliso ei rakastanutkaan loppuun saakka. Ei siitä kannata niin suuttua, että tuhlaa oman elämänsä exän ja tämän puolison ajattelemiseen.

        Ei sielle viraalle ulkopuoliselle naiselle kuulu miehen ja exän väliset raha asiat ei sitten yhtään. Eihän se exäkään mene utelemaan sen uusion raha asioita, ei kukaanole niin hölmö että utelisi, no paitsi nämä miehen uudet suhteet, niiltä voi odottaa näköjäään mitä tahansa.

        Juu tuota kaljajuttua olen kanssa itse miettinyt monesti, siihen sorrutaan aina kun joku jotain vähän rahasta vihjasee ettei riitä... kaikki sitä käyttää, mutta se toimii. Siinä on joku ärsyke, että on hyvä keino saada keskustelua aikaan, käytät sitä sinäkin.

        Onneksi omat lapset eivät ole koskaan joutuneet moiseen myllyyn ikinä... siitä olen enempi kuin onnellinen. En voisi sanoa että lapset olisivat näin onnellisia, jos olisvat joutneet isänsä naikkosten kiusaamisksi, olisi ollut jaärkyttävää todellakin.. en voi sanoiksi pukea, miten onnellinen olen kun tajsusi pitää sutturat poissa meitlä. Miksi meidän olisi pitänyt heidät tänne ottaa ja leikkimään kivaa kaveria ihmisen kanssa joka rikkoi perheemme ja käytti lasten erlarit kaljotteluun ja shoppailuun, ja lapet saivat kelasta elrait??? Se on lapsille kova paikka ollut, että isä niin vähän heistä välitti.

        No se on kaikki mennyttä, voimme vaan miettiä jälkikäteen ja pohtia, että kaiksita ei ole isäksi, viakka kuinka sitä toivoo, jotkut vaan on luotu typeriksi ja oamn edun tavoittelijoiksi ja uskomaanmitä muut sanoo eikä tekemään mitään omien lasten parhaaksi, ja olemaan se hyvä isä. Miellä ei ollut onnea siinä kohdassa, että mies olisi lapsiaan rakastanut ja ollut se hyvä isä.

        Onneksi olin minä, ja yksin pystyin olemaan isäsekääiti..tekemään kahden ihmisen työt lasten parissa. Voin ollasiitä ylpeä ja lapsetkin ovat kiitollisia ja sanovatkin että olen maailman paras äiti. Sitä ei kukaan voi kiistää, ja lasten suusta kuulee totuuden.


    • Päivän vitsi

      En ole huomannut avauksia, joissa uusikko valittelisi elatusmaksuista, sillä eihän ne uusikolle voi tulla yllätyksenä?

      Jos ne tulisivat yllätyksenä, niin siinäpä tavallisen tyhmä uusikko. :D

      • tulkintasi ontuu

        Siis et ole halunnut huomata, ettei sattuisi liikaa itseesi.


    • rahat pois meininki

      Uusikoille on kauhistus kun eivät saa kaljaa eikä tupakkaa. Jos ei ole omia lapsia ei voi ymmärtää ja haluu vaan itselleen miehenkin rahat, sen takia he ottavatkin perheellisen miehen kun tietää että heillä on omiasuutta ja rahaa ja elämä melkein kunnossa.

      Monet uusiot on työttömiä ja laspettomia ja elävät miehen siivellä.

      Miesten pitää olla lujia ja laitettava naiset kuriin, muuten menettää naisten kaljotteluun kaikki rahansa.

      • siipiä

        Voi, voi. Kuule mun mun mies ostaa minulle hienoja muotivaatteita. Koruja myös saan paljon ja olen erikoistunut ostamaan merkkikenkiä. En osta koskaan halpaa, kallista vain. Hyi, kalja on köyhien juoma. Meillä ruokapöydässäkin on aina kalleinta viiniä. Että turhaan sinä tuosta kaljasta vingut. Mäkin olen aina miehelle sanonut että vain paras on kyllin hyvää minulle. Noo kyllä sille miehen entiselle eukolle elareita maksetaan mutta siihen se jääkin. Ostakoon sillä vaikka sen kaljapullonsa ja jos jotain jää niin lapsille ruokaa. Lapset voi tulla vaikka sitten meille syömään jos ei sitten emännällä jää mitään sen kaljan jälkeen niille antaa. On tää niin mukavaa kun on rikas mies. Ei tarvitse mitään tehdä kun apulaiset hoitaa kaiken . Hoitavat jopa sen ex: eukon lapsetkin että ei mun tarvii siihen mitenkään puuttua. Elämä on ihanaa.


    • Eiks je! =)

      Täällä jumittaa taas jonkun ajatukset:

      "Hävetkää"

      "Teille nauretaan"

      "Ajatelkaa lapsia"

      Se on joku jumi, joka pyörii samaa ympyrää ja uusikot sitä ja tätä.

      jokainen voi muuttaa vain itseään, joten arvoisat lasten äidit katsokaa, että itse käyttäydytte fiksusti, jooko, jos ymmärrätte, mitä se sana tarkoittaa ja pitää sisällään!

      =)

      • Sairasta..

        Ei ne lasten katkeroituneet äidit mitään ymm'rrä; ei kai miehiä kiinnosta olla
        pelkkä elariautomaatti ilman lapsen oikeuksia ja huoltajuutta... mitä yhteistä
        lapsella ja isällä enää on äidin katkaistessa viranomaisten kanssa kaiken
        lapsen yhteydenpidon isään ja isänpuoleiseen sukuun, myös lasten suku-
        nimi vaihdetaan manipuloimalla lasta..


      • keksi lisää
        Sairasta.. kirjoitti:

        Ei ne lasten katkeroituneet äidit mitään ymm'rrä; ei kai miehiä kiinnosta olla
        pelkkä elariautomaatti ilman lapsen oikeuksia ja huoltajuutta... mitä yhteistä
        lapsella ja isällä enää on äidin katkaistessa viranomaisten kanssa kaiken
        lapsen yhteydenpidon isään ja isänpuoleiseen sukuun, myös lasten suku-
        nimi vaihdetaan manipuloimalla lasta..

        Tai sitten niitä lapsia hävetti sinä ja pitävät enemmän siitä terveestä ja normaalista uudesta isästä.


    • uyoipi0

      gfgjktuyiyui

      • tyytyväinen suomalainen

        Täällä näkee, että sairasta on keskustelu. Rahaa, rahaa. Mä pääsen tosi helpolla kun maksan elatusavun. Muuta maksettavaa ei sitten lapsista tulekkaan. Haluaisin olla tekemisissä ja rahoitta lapsen elämään sekä tulevaisuutta. Siihen ei vaan anneta mahdollisuutta. Eli elä sitten itsellesi ja anna muitten olla. Tämä on periaate meillä ja olen siihen sopeutunut. Että te pääse eroon elatusmaksuja vaikka näkisitte lapsijanne,vaan siitä tulee lisää kustannuksia kun saatte tavata lapsia. Olkaa tyytyväisiä että äidit on hyvin kasvatettuja kansalaisia jotka ajattelevat teidän parasttanne ja käyttävät elääkseen yhtiskunnan tulonsiirtoja ja eikä jouduta maksamaan koko heidän elämistään.


      • äääääää
        tyytyväinen suomalainen kirjoitti:

        Täällä näkee, että sairasta on keskustelu. Rahaa, rahaa. Mä pääsen tosi helpolla kun maksan elatusavun. Muuta maksettavaa ei sitten lapsista tulekkaan. Haluaisin olla tekemisissä ja rahoitta lapsen elämään sekä tulevaisuutta. Siihen ei vaan anneta mahdollisuutta. Eli elä sitten itsellesi ja anna muitten olla. Tämä on periaate meillä ja olen siihen sopeutunut. Että te pääse eroon elatusmaksuja vaikka näkisitte lapsijanne,vaan siitä tulee lisää kustannuksia kun saatte tavata lapsia. Olkaa tyytyväisiä että äidit on hyvin kasvatettuja kansalaisia jotka ajattelevat teidän parasttanne ja käyttävät elääkseen yhtiskunnan tulonsiirtoja ja eikä jouduta maksamaan koko heidän elämistään.

        Kyllä mä ainakin joisin itse ne rahat kun annan juotavaksi yksinhuoltaja ädille.


      • säälin juoppojen las
        äääääää kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin joisin itse ne rahat kun annan juotavaksi yksinhuoltaja ädille.

        Eli sinäkin olet huono vanhempi?


    • vo saam mik äm

      Kuka täällä rahasta huutaa muuta kuin Lässy itse. Se on vienyt ukoltaan kaiken mikä on vietävissä ja haluaa vaan lisää. Hänellä on hätä jos se niille rnaikkosille ne rahansa antaa, vaikka ne on sen ukon omat rahat. Hirveä hätä. Mikään ei riitä sille.

      • eipä käy katteeks

        Totta, pakko suojata kaikki oma ja mikä kuuluu lapsille, sutturathan ne kaikki muuten veisi, kaljaa pitää ostella miehen rahoilla , mutta kunhan peritnö jäämeille muulla ei ole väliä,no eip sillä miehellä paljo mitää enää oo, eiköhän sutturat ole kaljat ostellu niilläkin rahoilla.


    • Inkeri iloinen

      Minä taas en anna miehen maksaa elareita, jotta saan joka viikko pari viinipulloa. Lapsil a on äiti joka saa maksaa heidän elämän, hän ne lapset on halunneet, me emme halua heitä meille sotkemaan. Ex vaimo saa kuitenkin kelasta kaikenmaailman tuet ja rahat.. ja lisää vaan kinuaa.. hävytöntä. En voisi olla äitipuoli enkä äiti vieraille lapsille, se vaan ei käy.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe