Miksi valehdellaan, että Suomessa kivulla on takuuhoito?

Vastausta odottava

Valehdellaanko siksi, että muut maat olettaisivat, että Suomessa terveydenhoito on hyvä? Vai mikä tarkoitus sillä on, kun kerrotaan Suomessa olevan kivulla takuuhoito?
Kun esim. minulla on ollut monia vuosia niin kovat kivut nivelrikkoisissa polvissani, että olen ainaisessa unen puutteessa, koska kipuihin en ole saanut sellaista lievitystä, että minun olisi mahdollista voida nukkua.
Onhan Suomessa kuulemma olemassa sellainenkin paikka kun Kipuklinikka, mutta ketä varten tuo klinikka on olemassa, koskaan yksikään lääkäri ei ole edes ehdottanut minulle tuolla klinikalla käyntiä.
Ja kipuihini lievitykseksi lääkärit ovat kirjoitelleet kipulääkkeitä ja kun kivun vuoksi en voi nukkua, he ovat unen ja uupumukseen kirjoitelleet mielenterveyslääkkeitä niin, siitäkin huolimatta, että lääkärit ovat tietoisia minun kärsivän lääkkeiden haittavaikutuksista, he määräävät uusia aina entistä vahvempia lääkkeitä, kun tarkoituksena saada poistetuksi minut heidän hoitotilastoiltaan ikuisiksi ajoiksi.
Että kun vaikka yhteiskuntamme ei huolehdi siitä, että kansalaiset saisivat perusturvalakimme mukaista hoitoa niin, sitä ei voi olla ihmettelemättä, miksi lääkärit käyttäytyvät siten, kun heillä itsellään ei olisi olemassa halua hoitaa potilastaan siten, että tälle olisi hoidosta jonkinlainen hyöty?
Ja sitä ei voi muuta kun ihmetellä, että vaikka kipuun ei lievitystä ole mahdollisuus saada niin, miksi sitä ihmisen ei sallita kuolla eutanasian avulla, jos ihminen näin tahtoo? Miksi Suomessa kansalaisten on pakko kuolla pitkän kitumisjakson jälkeen? Niin, jos itse ei keksi tehokasta itsemurha tapaa.

5

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon kokenut

      Valehdellaan muustakin. Toitotetaan että Suomessa on hyvä terveydenhuolto, kunhan vaan sinne lääkäriin pääsee. Ei pidä tämäkään paikkaansa. Liukuhihnahommaa on. Yleensä ei edes mitään tutkita. Harvassa on sellaiset lääkärit, jotka todella haluavat potilasta auttaa. Mikä sen helpompaa rahan tuloa, kuin istua kirjoituspöydän takana ja kirjoitella jonnin joutavia reseptejä. Ei lääkäreillä ole empatiakykyä ja rahan ja arvostuksen vuoksi ovat alalle hakeutuneet. Narsisteja myös joukossa. Ovat lääketehtaiden juoksutyttöjä ja -poikia. En helpolla mene lääkäriin kun kyllä osaan sen buranan apteekista ilman lääkärissäkäyntiäkin hakea. On vaiva kuin vaiva, niin Buranaa käsketään aina ottamaan.

    • Näin lääkärinä

      hyvä kivun hoito on eri asia kuin kivuttomuus. On olemassa valtavasti sairauksia, joissa ei ole mahdollista tai vaikka olisi mahdollista niin ei järkevää tavoitella täydellistä kivuttomuutta.

      Otetaan nyt vaikka tuo aloittajan esimerkki. Nivelrikkokivun perushoito on panadol ja burana. Näin se vain on. Jos ei nämä riitä niin seuraavassa vaiheessa polviin pistettävät injektiot, jotka tuovat tilapäistä hyötyä. Myös fysioterapia ja kylmä lämpöhoidot toimivat.

      Viimeisessä vaiheessa opiaatit ja tekonivelleikkaus. Tämä on ihan täysin normaali hoitoketju. Pääsääntöisesti työikäisille ihmisille ei aloiteta säännöllisiä opiaatteja, koska ovat yleensä vuoden/kahden kuluessa näistä täysin riippuvaisia ja näiden annoksia joudutaan jatkuvasti nostamaan kunnes muutamassa vuodessa lähestytään hengenvaarallista tasoa.

      Suosittelen aloittajaa hakeutumaan uudelleen lääkäriin, jolloin todennäköisesti saat polveesi piikin.

      Kipupoliklinikka on tarkoitettu ihmisille joilla on pitkäkestoinen, selvittämätön tai huonosti millekään hoidolle reagoiva kiputila. Aloittajalla ilmiselvästi ei ole sellaista vaan kivun syy on tiedossa.

      Ja edelliselle kommentoijalle, niin voisin veikata ettet ole lääkärissä käynyt minkään muun asian kuin tuki- ja liikuntaelin vaivojen vuoksi. Käyppä vaikka kerran vilkaisemassa mitä esim. tk vuodeosastolla tehdään niin kuvasi lääkärin työstä muuttuu huomattavasti.

      • Paljon kokenut

        Olen kyllä käynyt lääkärissä muutenkin ja kolme kuukautta kestäneeseen hengitystieinfektioon kyllä kehotettiin Buranaa ottamaan. Antibiootti kuitenkin lopulta tarvittiin. Muuten, olet oikea lääkäri. Joku voisi tällaisella palstalla vastailla vain ja sanoa että on lääkäri. Kun noita valelääkäreitäkin on. Et tosiaankaan ole hang around etkä wanna be. Vai mitä ne nyt olikaan.Arvaapa mistä tiedän! No kun tämmöisellekin palstalle tulet veikkailemaan: " Veikkaan että et ole käynyt lääkärissä kuin..." Tavallisesti lääkärit veikkaa siellä vastaanotolla pöytänsä takana. Kiitos! Nautin nauramisesta yleensä tosi paljon ja nauran usein, niin nytkin. Loisto palsta tämä!


      • Paljon kokenut
        Paljon kokenut kirjoitti:

        Olen kyllä käynyt lääkärissä muutenkin ja kolme kuukautta kestäneeseen hengitystieinfektioon kyllä kehotettiin Buranaa ottamaan. Antibiootti kuitenkin lopulta tarvittiin. Muuten, olet oikea lääkäri. Joku voisi tällaisella palstalla vastailla vain ja sanoa että on lääkäri. Kun noita valelääkäreitäkin on. Et tosiaankaan ole hang around etkä wanna be. Vai mitä ne nyt olikaan.Arvaapa mistä tiedän! No kun tämmöisellekin palstalle tulet veikkailemaan: " Veikkaan että et ole käynyt lääkärissä kuin..." Tavallisesti lääkärit veikkaa siellä vastaanotolla pöytänsä takana. Kiitos! Nautin nauramisesta yleensä tosi paljon ja nauran usein, niin nytkin. Loisto palsta tämä!

        Oh hoh, laitoin sitaatin väärin, anteeksi. Ulkomuisti ei näköjään toimi enää


      • No omapa on
        Paljon kokenut kirjoitti:

        Olen kyllä käynyt lääkärissä muutenkin ja kolme kuukautta kestäneeseen hengitystieinfektioon kyllä kehotettiin Buranaa ottamaan. Antibiootti kuitenkin lopulta tarvittiin. Muuten, olet oikea lääkäri. Joku voisi tällaisella palstalla vastailla vain ja sanoa että on lääkäri. Kun noita valelääkäreitäkin on. Et tosiaankaan ole hang around etkä wanna be. Vai mitä ne nyt olikaan.Arvaapa mistä tiedän! No kun tämmöisellekin palstalle tulet veikkailemaan: " Veikkaan että et ole käynyt lääkärissä kuin..." Tavallisesti lääkärit veikkaa siellä vastaanotolla pöytänsä takana. Kiitos! Nautin nauramisesta yleensä tosi paljon ja nauran usein, niin nytkin. Loisto palsta tämä!

        käsityksesi. Ei vain voisi olla kauempana totuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe