Verikihlat

Leski

Mieheni yllätti minut aikoinaan puhumalla kihlauksesta. Mitä ihmettä? Kumpikin inhosimme sormuksia.
Mies otti puukon,käteni käteensä,teki pienen viiltohaavan nimettömääni ja omaansa. Painoimme ne yhteen.
Tämä oli/on ikuinen liittomme. Avioliitton kun maistraatissa mentiin,pyysin tuohisormusta. Pohjoisen Mies vastasi. Meillä on jo sormukset ja näytti omaa ja minun sydäntäni.

47

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa jooo

      Vertahan siinä hommassa alkuun tulee kun on ehtaa tavaraa

      • €ero

        Kyl se on raakaa tuo rakkaus jos viel naisella huono aika ni johan sitä on yltäpäältä veressä nii että sivullistakin hirvittää


    • kullan kimallus

      Ei ole ollut haittaa kultarinkuloista, jotka aikoinaan ostettiin.
      Ei niitä ole enää aikoihin sormessa pidetty, mutta ovatpa olemassa.
      Muistoina.
      Kukin kroolaa tyylillään.

    • bessie*

      Me lepäilimme sulhoni kanssa ja minä leikin hänen lepotilassa olevalla kalullaan. Laitoin sen sormusmaisesti nimettömäni ympärille ja hän havaitsi sen vaikka ei katsonutkaan, taisi melkein nukkua.
      Yllätti sanomalla että nytkö mentiin kihloihin, hyvä, jo oli aikakin. Sitten päätettiin että kihloissa ollaan, mutta sillä sormuksella ei juuri silloin voinut enää vahvistaa kihlausta, ei oikein sopinut.
      Kultaiset sormukset hankittiin sitten joskus kun oli joutilasta rahaa tarpeeksi.

      • kilu ja kalu

        Me mentiin kihloihin 5 vuorokauden tuntemisen perusteella.
        Kalua kokeiltiin, ei sormeen.


      • Kiva bessie*, sinä ainakin osaat keskustella :).


      • bessie*
        lusiina60 kirjoitti:

        Kiva bessie*, sinä ainakin osaat keskustella :).

        No juu, kai minä sitäkin osaisin, sillä kuuntelen mielelläni ja huolellisesti toisten mielipiteitä, olen jo luonnostani kiinnostunut ja utelias keskustelukumppaneideni kannasta kulloinkin puheena olevaan asiaan, samoin heistä ihmisinä.

        Tuo nyt oli vain aloituksen tyylinen tarina, ja tosisellainen, mutta ei vielä keskustelua.


    • .mollis

      Ohhoh, minä punastuin.

    • Jos joku tulis puukolla viilteleen mun sormia, siitä tyypistä ei ainakaan mulle miestä tulis.

    • €ero

      Joo o ihan oli veretön alku meillä kun oltiin sopuisa pari, muuten vaan tykästeltiin rakasteltiin hekumoissa, se oli sitä nuoruus kun....

      • Woi, sullon varmaan ikävä vaimoas.


    • .mollis

      Nyt kun puna hälveni, niin aloin tuskiskelee mun sormien välejä. Aikas kapeat ovat. Ukkonen tulee ehtoolla, vaan mitähän tuo tykkäis jos sanoisin, että uusitaanko kihlat.

      • Bessiellä on isot välit tai sitten harvinaisen ohut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Meilon enis vuonna kymmenvuotihääpäivä, ja vähän on ollu suunnitelmissa että jos vaikka sinattaisiin liitto, sussiunakkoon :).


      • €--
        lusiina60 kirjoitti:

        Bessiellä on isot välit tai sitten harvinaisen ohut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Meilon enis vuonna kymmenvuotihääpäivä, ja vähän on ollu suunnitelmissa että jos vaikka sinattaisiin liitto, sussiunakkoon :).

        ? Mollis
        Varaa laastaria ja sidonta tarpeita jos äityy kovin verta tulemaan.


      • bessie*

        Voi olla että ajoitukseen kantsii kiinnittää huomiota. Mainitsemani lepotilan olisi hyvä olla sanoisinko 'ansaittu' lepo. Kun asiaan oikein paneudut niin huomaat ettei sormenvälien kapeus merkitse mitään, taipuuhan se sormi myös ylös ja alas päin ja vielä taipuisampaa sen ympärille olet virittelemässä.

        Jos ihan yhen äkin tokaiset että uusitaanko kihlat ja tavan ilmaiset, niin ei välttämättä onnistu.


      • .mollis
        bessie* kirjoitti:

        Voi olla että ajoitukseen kantsii kiinnittää huomiota. Mainitsemani lepotilan olisi hyvä olla sanoisinko 'ansaittu' lepo. Kun asiaan oikein paneudut niin huomaat ettei sormenvälien kapeus merkitse mitään, taipuuhan se sormi myös ylös ja alas päin ja vielä taipuisampaa sen ympärille olet virittelemässä.

        Jos ihan yhen äkin tokaiset että uusitaanko kihlat ja tavan ilmaiset, niin ei välttämättä onnistu.

        Voi hyvänen aika. Jos taivutan nimettömän alaspäin ja pikkurillin ja keskisormen ylöspäin niin siihenhän tosiaan mahtuu. Tulee mielenkiintoinen ehtoo.


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        ? Mollis
        Varaa laastaria ja sidonta tarpeita jos äityy kovin verta tulemaan.

        Emmä €ero veitsellä uskalla valoja uusia. Lipsahtaa vielä ja menee ukkoselta väärä sormi.


      • .mollis
        lusiina60 kirjoitti:

        Bessiellä on isot välit tai sitten harvinaisen ohut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Meilon enis vuonna kymmenvuotihääpäivä, ja vähän on ollu suunnitelmissa että jos vaikka sinattaisiin liitto, sussiunakkoon :).

        Voi miten romanttista. Pujotatteko sormet vai...


      • .mollis kirjoitti:

        Voi hyvänen aika. Jos taivutan nimettömän alaspäin ja pikkurillin ja keskisormen ylöspäin niin siihenhän tosiaan mahtuu. Tulee mielenkiintoinen ehtoo.

        Kerrohan sitten kuinkas kävi :))


      • .mollis
        lusiina60 kirjoitti:

        Kerrohan sitten kuinkas kävi :))

        Voi olla, että on kuitenkin liian työlästä, kun bessie kertoi, että se lepotila täytyy ensin ansaita ja sitten vasta kihlata.


      • .mollis kirjoitti:

        Voi miten romanttista. Pujotatteko sormet vai...

        Ei kyll mää aatteli iha vaan varpaat......kai


      • .mollis kirjoitti:

        Voi olla, että on kuitenkin liian työlästä, kun bessie kertoi, että se lepotila täytyy ensin ansaita ja sitten vasta kihlata.

        Nii, jokkainenhan voi soveltaa ommiin nimmiin..........


    • kakaroitten hommaa

      Oliko alkoholilla osuutta asiaan siinä puukollaviiltelykihlauksessa?

    • Kylmätväreet kulkee selkäpielissä ja olkavarsissa kun ajattelen et verihaavoja . Huisia kuitenkin ja yltiöromanttista.

      • kakaroitten hommaa

        Silleenhän aikoinaan kakarat teki ystävyyssopimuksia, että tökättiin jollakin terävällä sormenpäähän ja sitten sormenpäät vastakkain.


      • Leski
        kakaroitten hommaa kirjoitti:

        Silleenhän aikoinaan kakarat teki ystävyyssopimuksia, että tökättiin jollakin terävällä sormenpäähän ja sitten sormenpäät vastakkain.

        Ap vastaa kakaroitten hommaa Teimme sen aikuisina täysin sielun ja ruumiin voimissa,ja selvin päin. En ole mistään asiasta ollut niin varma,kuin mies on/oli elämäni suurin rakkaus.
        Siinä samalla kaikki mahdolliset bakteerit vaihtoivat omistajaa.
        Mieheni oli diabeetikko,joten veren ottaminen sormenpäästä kuului päivittäiseen ohjelmaan.


      • vakka kantensa...
        Leski kirjoitti:

        Ap vastaa kakaroitten hommaa Teimme sen aikuisina täysin sielun ja ruumiin voimissa,ja selvin päin. En ole mistään asiasta ollut niin varma,kuin mies on/oli elämäni suurin rakkaus.
        Siinä samalla kaikki mahdolliset bakteerit vaihtoivat omistajaa.
        Mieheni oli diabeetikko,joten veren ottaminen sormenpäästä kuului päivittäiseen ohjelmaan.

        Jotkut pysyvät lapsellisina vielä aikuisiässäkin.


      • Leski
        vakka kantensa... kirjoitti:

        Jotkut pysyvät lapsellisina vielä aikuisiässäkin.

        Ap kysyy vakka kantensa..... Uskallatko tehdä sen, näin Ebolavirusten aikaan? Onko se niin lapsellista?


      • vakka kantensa...
        Leski kirjoitti:

        Ap kysyy vakka kantensa..... Uskallatko tehdä sen, näin Ebolavirusten aikaan? Onko se niin lapsellista?

        Vain lapset saattavat olla niin hölmöjä...


    • perinne kihlat

      Olen kuullut Suomessa asuvalla heimolla on tapa tehdä verikihlat juuri aloittajan kuvaamalla tavalla.

      • tule piiriin

        Kilpailivatko puukkojunkkarit aikoinaan kihlatustaan? Puukkojunkkaripiirissä.


      • Leski
        tule piiriin kirjoitti:

        Kilpailivatko puukkojunkkarit aikoinaan kihlatustaan? Puukkojunkkaripiirissä.

        AP kuittaa tule piiriin. Tämä kihlaus on pohjoistenmiesten tapa. Korpikirjailijs voisi tietää jotain.


      • sori, tämä on totuus
        Leski kirjoitti:

        AP kuittaa tule piiriin. Tämä kihlaus on pohjoistenmiesten tapa. Korpikirjailijs voisi tietää jotain.

        tämä leski on suomen mustalainen, eli niin sanottuja tummia,
        valkolaisten rituaaliin ei kuulu verikihlaukset


      • Leski
        sori, tämä on totuus kirjoitti:

        tämä leski on suomen mustalainen, eli niin sanottuja tummia,
        valkolaisten rituaaliin ei kuulu verikihlaukset

        Ap kuittaa Sori,tämä on totuus
        Leski ei ole suomen mustalainen. Eikä ollut miesvainajakaan. Kainuusta hän oli kotoisin. Itse olen Lännestä.


    • pentujen puuhaa

      naurettava lasten ystävyysvala

      • Leski

        Ap kysyy pentujen puuhaa. En arvosta kultasormusta ollenkaan. Kertooko ne timantit rakkauden määrästä? Kauppiaitten vedätystä koko homma.
        Mitä se sormus nimettömässä kertoo? Senkö,että olen varattu. Vai,senkö että olen jotain,kun olen saanut itselleni miehen? Lesketkään ei millään luovu rinkuloistaan. Ikuinen kahleko pitää olla sormessa?


      • vaikka verihaava?
        Leski kirjoitti:

        Ap kysyy pentujen puuhaa. En arvosta kultasormusta ollenkaan. Kertooko ne timantit rakkauden määrästä? Kauppiaitten vedätystä koko homma.
        Mitä se sormus nimettömässä kertoo? Senkö,että olen varattu. Vai,senkö että olen jotain,kun olen saanut itselleni miehen? Lesketkään ei millään luovu rinkuloistaan. Ikuinen kahleko pitää olla sormessa?

        Miksi jotain pitää sormessa olla?


      • sorsajahtaaja
        vaikka verihaava? kirjoitti:

        Miksi jotain pitää sormessa olla?

        On ihania sormuksia, vaikka kuinka monta joka sormeen. Sormus itsessään on taideteos.
        Vielä ihanampaa, jos on sirot, hyvinhoidetut räpylät.


      • sormus tai ilman
        sorsajahtaaja kirjoitti:

        On ihania sormuksia, vaikka kuinka monta joka sormeen. Sormus itsessään on taideteos.
        Vielä ihanampaa, jos on sirot, hyvinhoidetut räpylät.

        On joo. En kuitenkaan ymmärrä, jos joku ei kerta sormuksista pidä, niin miksi pitää arpi leikata sormeen kuitenkin. Miksi siinä sormessa jotain pitää olla?


      • sorsajahtaaja
        sormus tai ilman kirjoitti:

        On joo. En kuitenkaan ymmärrä, jos joku ei kerta sormuksista pidä, niin miksi pitää arpi leikata sormeen kuitenkin. Miksi siinä sormessa jotain pitää olla?

        Hyvä, kun sanoit. En älynnytkään, mitä tarkoitit. Itse en ole vihkisormuksia pitänyt ikiaikoihin, ei mieskaan, kun tahtoi tarttua aina milloin mihinkin.


      • Leski
        sormus tai ilman kirjoitti:

        On joo. En kuitenkaan ymmärrä, jos joku ei kerta sormuksista pidä, niin miksi pitää arpi leikata sormeen kuitenkin. Miksi siinä sormessa jotain pitää olla?

        Sormus tai ilman. Verikihloilla tarkoitetaan,ainakin meidän tapauksessa,että vaikka toisella olisi mitä vain veressä,esim.jotain viruksia,se ei estä kihlautumista ja avioliittoa. Otetaan tietoinen riski. Tämän kihlauksen myötä,uusia kihlauksia ja avioliittoja ei koskaan tule. Kunnes kuolema meidät erottaa/eroitti


      • @' '@
        Leski kirjoitti:

        Sormus tai ilman. Verikihloilla tarkoitetaan,ainakin meidän tapauksessa,että vaikka toisella olisi mitä vain veressä,esim.jotain viruksia,se ei estä kihlautumista ja avioliittoa. Otetaan tietoinen riski. Tämän kihlauksen myötä,uusia kihlauksia ja avioliittoja ei koskaan tule. Kunnes kuolema meidät erottaa/eroitti

        Nykyisin tatuoidaan sormukset.


      • Leski
        @' '@ kirjoitti:

        Nykyisin tatuoidaan sormukset.

        Mutta verikihlat ne ei ole.


      • ...---
        @' '@ kirjoitti:

        Nykyisin tatuoidaan sormukset.

        Nimetön pian musta, kun kovin kihloo.


      • @' '@
        Leski kirjoitti:

        Mutta verikihlat ne ei ole.

        Ei ne verikihlat oo vaikka ihon pinta rikotaankin ja verta tihkuu.
        Laserilla sitten kihlat puretaan.


      • @' '@
        ...--- kirjoitti:

        Nimetön pian musta, kun kovin kihloo.

        No sepä, hankalampi heittää suutuspäissään sormuksii seinää.


      • Leski
        @' '@ kirjoitti:

        Ei ne verikihlat oo vaikka ihon pinta rikotaankin ja verta tihkuu.
        Laserilla sitten kihlat puretaan.

        @@ Tatuoinnissa ei kahden ihmisen yhteisveri kohtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe