Virtsarakkotulehdus 15v! Apua

Auttakaaujoa

Elikkäs tossa eilen illalla tuli virtsatessa semmonen outo kuumottava, pistävä ja kaikinpuolin epämiellyttävä tunne alapäähän (tunne tuli virtsan tulon loppuessa). Tuntui kuin pissahätä ois vaan jatkunu, vaikka virtsaa ei tullutkaan. Noh, unohdin asian ja menin nukkumaan.

Sitten aamulla heräsin tunti ennen herätystäni hirvittävään pissahätään, juoksin vessaan, mut eihän se sitten mikään hirveä hätä ollukkaa, ihan normi määrä tuli virtsaa. Nyt kuitenki haistoin semmosen jännän pistävän hajun tossa virtsassa, ja sitte menin äkkiä takas sänkyyn, otin kännykän ja rupesin selailee et mikä nyt on vialla. Oireet sopi täysin virtsarakkotulehdukseen, ja nyt en tiiä uskallanko kertoa kellekään.

Ainoa henkilö jolle kehtaisin kertoa, on mun iskä, mut en sitäkään viitti tehä, passittais mut vaan terkkarille ja sinne voisin mennä itekki mut mitä terkkari voi muka asialle tehä? Lähettää lääkärille?

Onko järkevää oottaa pari päivää ja kattoo meneekö ohi vai paheneeko, ku jossain luki et 50% tapauksista paranee ilman hoitoa 3-5 päivässä?

Ja mistään sukupuolitaudista ei voi olla kyse!

4

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttakaaujoa

      Nii ja onko olemassa mitään itsehoitokeinoja? :)

      • tuttu juttu

        Karpalo-ja puolukkamehu,ovat happamia. Kostutettu pyyhe lämmitetään mikrossa tai kaurahaude tyyny myös lämmitettynä alavatsalle. Myös lämmin suihkuttelu vedellä alavatsalle. Kunnon juominen eli nesteitä paljon. Paita pitkänä ja kunnon housua jalkaan ettei alaselkä ja vatsa palellu. Ei suositella särkylääkkeitä.
        Virtsatulehduksessa se vaara että tulehdus voi nopeasti nousta munuaisiin ja tulehduttaa ne.
        Nyt jo monta päivää mennyt sun aloituksesta eli jos et ole vielä lääkärissä käynyt ja oireita on niin nyt kipi kipi.
        Olen itse nuorena ollut tässä asiassa tulehduskierteessä eli tiedän mitä kirjoitan.
        Tässä asiassa ei ole mitään noloa eikä hävetä tarvitse ollenkaan.
        Kai iskäsi jo tietää?


      • Alottaja
        tuttu juttu kirjoitti:

        Karpalo-ja puolukkamehu,ovat happamia. Kostutettu pyyhe lämmitetään mikrossa tai kaurahaude tyyny myös lämmitettynä alavatsalle. Myös lämmin suihkuttelu vedellä alavatsalle. Kunnon juominen eli nesteitä paljon. Paita pitkänä ja kunnon housua jalkaan ettei alaselkä ja vatsa palellu. Ei suositella särkylääkkeitä.
        Virtsatulehduksessa se vaara että tulehdus voi nopeasti nousta munuaisiin ja tulehduttaa ne.
        Nyt jo monta päivää mennyt sun aloituksesta eli jos et ole vielä lääkärissä käynyt ja oireita on niin nyt kipi kipi.
        Olen itse nuorena ollut tässä asiassa tulehduskierteessä eli tiedän mitä kirjoitan.
        Tässä asiassa ei ole mitään noloa eikä hävetä tarvitse ollenkaan.
        Kai iskäsi jo tietää?

        Tietää, kerroin kaks päivää oireitten alkamisesta ja mentiin lääkäriin. Todettiin virtsatietulehdus ja sain Selexid-lääkettä siihen. Oon nyt kaks päivää syöny lääkettä ja kaikki oireet hävinny, paitsi nyt on kans pari päivää silleen sattunu tosta oikeanpuoleisten kylkiluitten alapuolelta painaessa.. Sanoin tosta iskälle ja täytyy nyt huomisella ehottaa taas lääkärikäyntiä, luulisin just että munuaiseen on levinny, vaikkakin kuumetta ei oo ja selkäpuolelta ei satu. Mut painaessa sattuu sen verta reilusti että ei voi olla normaalia.

        Auttaako toi selexid lääke munuaistulehdukseen?


      • Alottaja
        Alottaja kirjoitti:

        Tietää, kerroin kaks päivää oireitten alkamisesta ja mentiin lääkäriin. Todettiin virtsatietulehdus ja sain Selexid-lääkettä siihen. Oon nyt kaks päivää syöny lääkettä ja kaikki oireet hävinny, paitsi nyt on kans pari päivää silleen sattunu tosta oikeanpuoleisten kylkiluitten alapuolelta painaessa.. Sanoin tosta iskälle ja täytyy nyt huomisella ehottaa taas lääkärikäyntiä, luulisin just että munuaiseen on levinny, vaikkakin kuumetta ei oo ja selkäpuolelta ei satu. Mut painaessa sattuu sen verta reilusti että ei voi olla normaalia.

        Auttaako toi selexid lääke munuaistulehdukseen?

        Niin ja voiko munuais(allas)tulehdus olla tollalailla vähäoireinen/oireeton?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe