kyselkää 16-vuotiaalta uskovaiselta tytöltä mitä vain

tyttö16

Otsikossa jo tuli, eli kyselkää multa kysymyksii, olen siis 16-vuotias uskovainen tyttö

22

218

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en uskko

      Mihin uskot ja miksi?
      Koita saada mut kääntymään uskoona

      • tyttö16

        Uskon, että Jeesus on Jumalan poika, joka kuoli ristillä meidän kaikkien syntien tähden, koska Jumala rakastaa meitä niin paljon, että antoi Poikansa maan päälle kuolemaan ja kokemaan ihmisten kärsimykset. Ja se miksi uskon. Olen koko elämäni käynyt seurakunnassa ja seurakunnan leireillä. Olen oppinut tästä asiasta paljon ja minun mielestäni se on totta. Olen kuullut paljon myös tieteellisiä todistuksia siitä että Raamatun kertomukset ovat tosia esim vedenpaisumisesta, mikä vahvistaa uskoani. Olen myös saanut tuntea Pyhän hengen läsnäolon, olen nähnyt miten ihmiset ovat parantuneet ja jalat kasvaneet saman pituisiksi, olen nähnyt ihmisten tuntevan Jumalan kosketuksen ja saavan armolahjoja ja heidän käyttävän niitä. Se tunne on ihmeellinen kun suuri joukko ihmisiä ylistää yhdessä Jumalaa, se kaikkien pitäisi kokea.

        En yritä kääntää sinua uskoon, koska mielestäni se on kamalaa jos mielipidettä yritetään muuttaa pakottamalla, mutta tuossa tuli nyt joitain mun näkö kulmia asiaan niin saat itse päättää mitä meinaat asiasta. Olisihan se kiva, jos joku ryhtyisi ajattelemaan asiaa minun ansiostani :) ja mun kans voi aina lähteä nuorteniltoihin kuulemaan asiasta lisää.(kannattaa muuden käydä vapaakirkon tai helluntaiseurakunnan nuorten illassa ja olla sielä loppuun asti, ne ovat mukavia, rentoja ja mielenkiintoisia, eikä vain ajatella, että sielä istutaan vaan epämukavilla penkeillä ja kuunnellaan papin saarnaa ja lauletaan tylsiä virsiä)


    • dsdaadsdsa

      Aivopesty tapaus.

      Mistään pyhistä tai epäpyhistä hengistä ei ole minkäänlaista todistusaineistoa, Raamattu ei ole todiste mistään sen enempää kun Harry Potteritkaan.

      Raamatuksen kertomukset tosia? Puhuvat käärmeet ja vetten päällä kävelyt? No aivan varmasti joo. Ja missä ja milloin se vedenpaisumus on tapahtunut? Meinaa jotain tulvaa? Sitä tapahtuu päivittäin ympäri maapalloa, ei se ole mikään ennustus tai todiste mistään.

      "olen nähnyt miten ihmiset ovat parantuneet ja jalat kasvaneet saman pituisiksi"

      Nuo "ihmeparantumiset" on tieteellisesti selitettävissä. Jalat kasvanu? Merkillistä. Onko videomateriaalia? Veikkaan, että tällä jolla kasvoi jalat, oli joku pitkä nilkkoihin ulottuva mekko ja hän on toista jalkaansa pidellyt piilossa siihen asti, kun joku ihmejesse on sen jalan "kasvattanut" rukouksillaan. Veikkaan, että oli tämän ihmejessen vaimo.

      Ei mulla mitään ole uskovaisia vastaan sinänsä, kaikki saa mun puolesta uskoa vaikka näkymättömään pussilakanaan, mutta eikö sitä voi pitää omana tietona? V*ttu kun ottaa päähä kun näitä uskontuputtajia tulee ovista ja ikkunoista niitten satukirjojensa kanssa.

      • Olet.

        Kusipäinen homo.


      • SinäOlet
        Olet. kirjoitti:

        Kusipäinen homo.

        Ja sinä olet homofobinen kristitty, säälittävää


    • Odotellen

      Haluaisin kysyä sulta 16-v tyttö, että mitä usko sulle antaa? Miksi uskot ja mitä elämänsisältöä se tuo arkeesi? Ja miten sun usko---tietääkö koulukaverisi?

      • omg

        Minkä ikäisenä aijot/olet jo harrastanut seksiä?
        Ja usko pois. Oma elämäsi siinä rajoittuu.


    • lesta 15v

      Olen 15v poika lestaperheestä. En ole varmaan koskaan ollut "uskovainen" mutta en ole vielä uskaltanut kertoa vanhemmilleni. Mulla on jo yks riittävä peruste miks siinö ei oo järkee. Jos jumala on luonot miljardeja ihmisiä jos vain "lestat" pääsee taivaaseen, n.500 000 ihmistä tai paljo niitä nyt onkaan? Ei siinä vaan ole mitään järkee. Ja mitä vit*ua se jumala tekee ihmisillä siellä "taivaassa"? Onko se niin yksinöinen vai?

    • idiots....

      Joo ei tarvi tuputtaa uskoaan muille, MUTTA EI MYÖSKÄÄN AINA TARVI DISSATA, jos et tykkää menkää muualle täälä olo kuulkaa on ihan vapaaehtoista. Itse en usko mutta srk toiminta on minulle tärkeää :)

      • dasadssdsdsd

        Kellään ei olis syytä dissata, jos kukaan ei tuputtaisi uskontoaan. Tietääkseni kukaan ihminen ei usko yliluonnolliseen violettiin tuolinjalkaan, eli kukaan ei myöskää dissaaa violettia tuolinjalkaa.

        Jos uskonnon tuputtajia ei olisi, en olisi ikinä edes kuullut Jumalasta tai Jeesuksesta. Silti nämä sällit on mulle hyvinkin tuttuja, miksikö? No koska Jeesus sitä ja Jeesus tätä. Miksi on niin vitun vaikeaa pitää pää kiinni ja rukoilla yksinään ennen nukkumaanmenoa vaikkapa?


    • Moi!

      Itse ajattelen, että Raamatussa on mukana myös vertauskuvallisia ja tiettyyn maailmanaikaan tietyssä maailmankuvassa kirjoitettuja asioista, jotka kuitenkin todennäköisesti jossain määrin pitävät paikkansa. Joku kirjoitti tuossa esim. vedenpaisumuksesta. On täysin mahdollista, että tällainen rankkasade tai tulva on hukuttanut 5000-10000 vuotta sitten tuolla alueella tunnetun ''maailman'', joka oli todella mitättömän pieni verrattuna nykyiseen. Sitä paitsi, emme pysty ajoittamaan Raamatun ensimmäisiä kertomuksia mihinkään aikaan tai paikkaan.

      Ja se, jos joku uskonryhmittymä pitää itseään ainoina oikeina ja pelastettuina on Raamatun valossa valhe. Se ei ole Jumalan valhe, se on ihmisen valhe. Näitä ryhmiä on aina ollut ja tulee aina olemaan, jokaisessa uskonnossa. Raamatussa sanotaan, että vain ne, jotka ottavat Kristuksen vastaan vapahtajanaan, perivät taivasten valtakunnan. Yhtä hyvin auringonpalvoja, islamisti tai buddhalainen voi ottaa Kristuksen vastaan ja päästä taivaaseen. Näin siis asia Raamatun valossa. Ettette ymmärrä väärin...

      • safssad

        Niin mutta se on hassun hauskaa, kun uskovaiset voivat käyttää Raamatun tekstejä vertauskuvallisina tai totisenena faktana ihan fiiliksen mukaan. Jos Raamattu oikeasti kertoisi jonkinlaisen faktan, siitä ei pitäisi olla MINKÄÄNLAISTA erimielisyyttä. Esimerkkinä punaisen liikennevalot. Jos on punaiset valot, niin ne ovat punauset, mielipide ei väriä muuta, se on jokaiselle sama. Jos Raamattu latelee totuuksia, niin niiden kai kuuluisi ollakin totuuksia, eli uskovaisten luulisi kaikkien olevan asiasta samaa mieltä.

        Onhan tämä heikkoa argumentointia, mutta uskovaisia vastaan vähempikin riittää. Oikeastaan jos sanon teletappion olevan jumalia, niin eikai kukaan voi todistaa minun olevan väärässä.


      • Aina on...
        safssad kirjoitti:

        Niin mutta se on hassun hauskaa, kun uskovaiset voivat käyttää Raamatun tekstejä vertauskuvallisina tai totisenena faktana ihan fiiliksen mukaan. Jos Raamattu oikeasti kertoisi jonkinlaisen faktan, siitä ei pitäisi olla MINKÄÄNLAISTA erimielisyyttä. Esimerkkinä punaisen liikennevalot. Jos on punaiset valot, niin ne ovat punauset, mielipide ei väriä muuta, se on jokaiselle sama. Jos Raamattu latelee totuuksia, niin niiden kai kuuluisi ollakin totuuksia, eli uskovaisten luulisi kaikkien olevan asiasta samaa mieltä.

        Onhan tämä heikkoa argumentointia, mutta uskovaisia vastaan vähempikin riittää. Oikeastaan jos sanon teletappion olevan jumalia, niin eikai kukaan voi todistaa minun olevan väärässä.

        Ihmisiä jotka tulkitsevat lakia tai Raamattua tai mitä tahansa oman mielensä mukaan. Sitten löytyy myös niitä jotka ottavat kaiken kirjaimellisesti. On mielestäni hyvä tulkita Raamattua esim niin, että aviorikos on edelleen rikos tai synti, vaikkei sitä laissa enää sanotakaan täällä. Siis vaikkei uskoisikaan koko hommaan. Itse en oikeastaan usko, mutta kun Raamatussa on viisaita ohjeita, niin mielestäni kaikkien tulisi miettiä niitä. On kai pahasti sanottu mutta nykyajan ihmiset alkavat olla aika moraalittomia...


      • Aina on...
        Aina on... kirjoitti:

        Ihmisiä jotka tulkitsevat lakia tai Raamattua tai mitä tahansa oman mielensä mukaan. Sitten löytyy myös niitä jotka ottavat kaiken kirjaimellisesti. On mielestäni hyvä tulkita Raamattua esim niin, että aviorikos on edelleen rikos tai synti, vaikkei sitä laissa enää sanotakaan täällä. Siis vaikkei uskoisikaan koko hommaan. Itse en oikeastaan usko, mutta kun Raamatussa on viisaita ohjeita, niin mielestäni kaikkien tulisi miettiä niitä. On kai pahasti sanottu mutta nykyajan ihmiset alkavat olla aika moraalittomia...

        Niin ja piti vielä noista liikennevaloista sanoa, että miten on tilanne, jos 1000 ihmistä sanoo valon värin ja heistä 100 näkee punaisen keltaisena tai vihreänä? Vaikka enemmistö edelleen näkisi valon punaisena, voidaanko tällä todistaa, että valo on punainen, koska osa näkee sen edelleen eri värisenä? Yleensähän enemmistön mielipide menee toki läpi.


      • saddsasdsd
        Aina on... kirjoitti:

        Niin ja piti vielä noista liikennevaloista sanoa, että miten on tilanne, jos 1000 ihmistä sanoo valon värin ja heistä 100 näkee punaisen keltaisena tai vihreänä? Vaikka enemmistö edelleen näkisi valon punaisena, voidaanko tällä todistaa, että valo on punainen, koska osa näkee sen edelleen eri värisenä? Yleensähän enemmistön mielipide menee toki läpi.

        Tilanne on silloin se, että sadalla on värisokeus, mutta se ei valojen väriin vaikuta millään tavalla. Voihan sitä aina laittaa silmät kiinni ja tukkia korvat, mutta ei se niihin liikennevaloihin vaikuta.


    • Ateistionmuotisana

      Mitä mieltä oot siitä, että raamattu pitää homoseksuaalisuutta syntinä, mutta hyväksyy orjakaupan, raiskauksen, kuolemantuomiot ja kaiken muun vastaavan paskan. Ja millälailla raamatusta on valittu ohjenuorat jota noudatetaan, kun eikö kaiken pitäisi olla saman arvoista jumalan sanaa?

      • dsadasdas

        Näinpä. Mutta uskovaiset tuppaa vetoamaan Raamattuun silloin, kun se heille sopii. Esim. homot tuomitaan yksinkertaisesti siksi, koska Raamattu. Muiden asioiden kohdalla voidaan todeta, että ei Raamattua pidä aivan kirjaimellisesti ottaa.

        Tämäkin jo osoittaa (yhdessä lukuisten muiden seikkojen kanssa), että se satukirja on aika kaukana absoluuttisesta totuudesta.


      • hoohhoijjaaa

        Selvitätkö missä kohtaa Raamattua löydät hyväksynnän mainitsemillesi kohdille?

        Raamattu on vertauskuvallinen teos eikä suurinta osaa siitä pitäisi lukea sanasta sanaan täytenä totena täysin pureskelematta.


        Mielestäni myöskään ateistien ei tarvitsisi mollatatoksten uskoa tai yrittää "kääntää" argumenteillaan uskovia pois omasta uskostaan.

        Jos joku tulee tuputtamaan uskoa niin voi ihan ystävällisesti sanoa ettei kiinnosta tai lähteä tilanteesta kokonaan pois.

        Kunnioitetaan toisia ihmisiä ja heidän mielipiteitään.


    • 16v. itsekkin uskovainen

      Tyttö 16 mistä päin oot?

    • tyttö16

      Heippa vaan kaikille tuli tuossa eilen illalla uhrattua hevonen Saatanalle. Join hevosen mälliä ja alkoi seisomaan. Sen jälkeen menin teurastamaan pikkuveljeni juustohöylällä ja paistoin hellalla peräsuolimehua. Luulen että olen vihdoin löytänyt Saatanan elämääni ja nyt tuntuu hyvältä. Enää ei tarvitse olla osa aivopestyjen kristittyjen joukkoa MUHAHAHAH!!!!!!

    • Älä välitä kaikista näistä jotka dissaa sua täällä! Jokainen saa uskoa mihin vaan, tai olla uskomatta. Mut silti ei tarvi tulla muita dissaamaan!!

      Minkä tyyppisissä nuorten srk-tapahtumissa sä käyt? Mistä tykkäät eniten? Itellä ei oo ikinä riittänyt aika lähteä mihinkään, vaikka todella haluaisin. Hyvä kun isoskoulutukseen riittää aika koulun ja muiden harrastuksien ohella... :(

      Mun mielestä toi on oikeestaan söpö piirre et tyttö on seurakunta-aktiivi, tavallaan olis romanttista ja ihanaa lähteä joskus johonkin nuorten iltamessuun oman tytön kanssa.. :3

      • flikkalännestä

        Oon samaa mieltä partiolainen98 kans tosta dissaamisesta. Itekki on uskovainen ja käyn 40km:n päässä Seinäjoen Vapaakirkossa jokaisessa Nuorten illassa (paitsi jos oon kipee) koska tää mun kotipaikkakunnalla on ihan kuollutta uskovaisten nuorten toiminta ja oon saanut Seinäjoelta ihan huippu tyyppei kavereiksi ja kaikkista ihaninta on ku poikaystävä lähtee mukaan melkein joka viikko :) ja mun elämä uskovaisena ei poikkea mun ateistin kaverin kans mitenkää, samat bileet oon kokenu ku seki ja näi, tai sen verran eroo että se on lesbo mutta ei se mua ainakaa haittaa ja sen tyttökaveriki on ihan mukava :)

        Mä en siis ymmärrä miks se on nii kamalaa että joku uskoo eikä kaikki uskovaisetkaan ole neitsyitä mentyään naimisiin, ei läheskään kaikki.

        Raamatussa puhutaan siitä että homoseksuaalisuus on väärin mutta Jeesus ei puheissaan sitä missään kiellä ja oli Hän aina syrjittyjen ja erilaisten tukena.

        Tästä tuli vähä pidempi, ku meinasin, mutta tällä mennään :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe