Kutsuttuna ulkomailta kylään?

Morocco

Millaisella kutsulla olette saaneet marokkolaiselle turistiviisumin? Tai onko kukaan ylipäätään onnistunut sellaista saamaan? Ei ole oikein ideaa minkälainen se kutsu pitäisi olla. Tiedän, että se voi olla vapaamuotoinen, ja mitä perustietoja siihen täytyy sisällyttää, mutta onko kellään jonkinlaista esimerkkiä heittää?

20

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tihru Liisa

      Tarvitset onnea tulevaisuudessa 90 luvun alussa solmituista Suomi - Marokko avioliitoista ei ole tainnut yksikään säästynyt avierolta, yhdessä Turkkilaisten kanssa Marokkolaiset miehet ovat vinhaan ottaneet avioeroja Suomalaisnaisista prosentin ollessa yli 20 % vuosittain, vertailuna Suomalaismiehillä tuo ero % Venäläisistä tai Thaimaalaisista on ollut 4-8 % vuositasolla.

      Siitä kutsumaan jollekin toiselle naiselle tulevaa miestä itselleen, ja ota kaikki irti siitä 4 vuodesta, kuns pysyvä lupa pojalla plakkarissa.

      • kale11

        Muuten olen sitä mieltä, että tälläsivulla oleville naisille on turha jaella varoittavia neuvoja.
        Ne ovat jo sillä tiellä jolta paluuta ei ole.


    • Chom chom

      Aivan aluksi kannattaa käydä vaikka seuraalla sivustolla:
      http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15767&contentlan=1&culture=fi-FI

      Kirjeessä pitäisi olla mainittuina ainakin kutsujan yhteystiedot, kutsuttavan perustiedot, mahdollinen ystävyys-/sukulaissuhde, matkan tarkoitus ja kesto. Voi ilmoittaa tarjoavansa majoituksen (se vaikuttaa siihen, paljonko hakijalla pitää olla varoja) ja vakuuttaa takaavansa kutsuttavan toimeentulon Suomessa oleskelun ajalta. Silti kutsuttavalla tulee olla tarpeeksi varoja majoitukseen ja elinkustannuksiin.

      Viisumia haettassa voi esittää vapaaehtoisesti muitakin dokumentteja, ja viranomainen voi pyytää erikseen lisätietoja. Kannattaa pitää mielessä, että viranomaiset haluavat varmistua siitä, että Schengen-viisumia käytetään tilapäiseen ja lyhytaikaiseen vierailuun ja että hakija palaa takaisin.

      • Morocco

        Ai täällä oli oikeakin vastaus :). Kiitos siitä. Miten sen maahan palaamisen voisi saada parhaiten esille viranomaisille? Mainitaanko siitä kutsussa? Henkilöllä on kyllä työpaikka ym syitä miksi palata takaisin. Rahavarojen puolesta mietin, että mikäli vierailu kestäisi esim.kuukauden ja minä kustannan elämisen ja yöpymisen, niin täytyyköhän siltikin olla se 30€ per päivä varattuna rahaa?


      • Chom chom
        Morocco kirjoitti:

        Ai täällä oli oikeakin vastaus :). Kiitos siitä. Miten sen maahan palaamisen voisi saada parhaiten esille viranomaisille? Mainitaanko siitä kutsussa? Henkilöllä on kyllä työpaikka ym syitä miksi palata takaisin. Rahavarojen puolesta mietin, että mikäli vierailu kestäisi esim.kuukauden ja minä kustannan elämisen ja yöpymisen, niin täytyyköhän siltikin olla se 30€ per päivä varattuna rahaa?

        OK. Paluuta voi todistella lentolipuilla ja työpaikalla (mainita esim. että on saanut loman matkan ajaksi).

        Mä varaisin sen 30 euroa/päivä joka tapauksessa. Onko kutsuttavalla esim. luottokorttia, rahaa pankkitilillä tms.? Ei sen tarvitse käteistä olla. Ja ehdottomasti kutsu tai sen kopio matkalle mukaan! Viisumin myöntäminen ei takaa sitä, että rajalla kaikki sujuisi ongelmitta.

        Kannattaa kertoa kirjeessä ystävyyssuhteesta ja että kysymyksessä olisi vastavierailu.


      • hohhoijaaah
        Morocco kirjoitti:

        Ai täällä oli oikeakin vastaus :). Kiitos siitä. Miten sen maahan palaamisen voisi saada parhaiten esille viranomaisille? Mainitaanko siitä kutsussa? Henkilöllä on kyllä työpaikka ym syitä miksi palata takaisin. Rahavarojen puolesta mietin, että mikäli vierailu kestäisi esim.kuukauden ja minä kustannan elämisen ja yöpymisen, niin täytyyköhän siltikin olla se 30€ per päivä varattuna rahaa?

        Heh 30 euroa päivä on 900 euroa kuussa, eikö sinulta edes sitä löydy? Jälleen hyvä esimerkki.


      • hylsyn saa
        Chom chom kirjoitti:

        OK. Paluuta voi todistella lentolipuilla ja työpaikalla (mainita esim. että on saanut loman matkan ajaksi).

        Mä varaisin sen 30 euroa/päivä joka tapauksessa. Onko kutsuttavalla esim. luottokorttia, rahaa pankkitilillä tms.? Ei sen tarvitse käteistä olla. Ja ehdottomasti kutsu tai sen kopio matkalle mukaan! Viisumin myöntäminen ei takaa sitä, että rajalla kaikki sujuisi ongelmitta.

        Kannattaa kertoa kirjeessä ystävyyssuhteesta ja että kysymyksessä olisi vastavierailu.

        Niin ja siellä Marokossa pitää myös käydä, vai onko taas yx netti tuttavuus tulossa ilman et on naamatusten nähty. Tän tietää taas minkälainen tapaus kyseessä.


      • Morocco
        hylsyn saa kirjoitti:

        Niin ja siellä Marokossa pitää myös käydä, vai onko taas yx netti tuttavuus tulossa ilman et on naamatusten nähty. Tän tietää taas minkälainen tapaus kyseessä.

        Voi rakaskultapieni. Suuret on murheet sinulla. Mun puolesta ei kannata murehtia, emme tunne toisiamme :) Olen kyllä käynyt useamman kerran perheessä josta nyt kyselen. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Kaikkea hyvää sinun mahdollisesti tyhjään elämään. Täyttäisit sitä jollain muulla kuin typerillä nettikirjoitteluilla


      • Morocco
        hohhoijaaah kirjoitti:

        Heh 30 euroa päivä on 900 euroa kuussa, eikö sinulta edes sitä löydy? Jälleen hyvä esimerkki.

        Voi sinuakin :) Minulta kyllä löytyy rahaa, paljon enemmänkin. Ei tarvi huolta kantaa. Pitäisköhän mulla tuoda sieltä koko armeija tänne, kun se niin kovasti kaikkia näkyy vaivaavan ;) Ja jos menis sittenkin naimisiinkin ja tekis lapsia? Pääsisin sittenteidän muiden katkerien ja kateellisten ihmistenjoukkoon tänne itkemään :)
        Toivoisin todella, että teillä olisi parempaakin tekemistä elämässä, mutta ymmärrän kyllä, ettei se kaikille ole niin helppoa :)


    • Morocco

      Kiitos kaunis teille vastaajille. Ihana huomata kuinka huolissaan olette minusta, tuntemattomasta ihmisestä. Toivottavasti olette yhtä huolissanne myös läheisistänne sekä itsestänne. Pidän peukkuja, että teillä on elämässänne MYÖS jotain tärkeämpää sisältöä kuin notkua täällämdissaamassa ihmisten kysymyksiä

      • Chom chom

        ??? No en kyllä millään pahalla tarkoittanut, mulla vain on kokemusta viisumihakemuksista ja kutsukirjeistä. Jos tieto ei miellytä, ei sitten, mutta mainitsemiini asioihin kiinnitetään huomiota. Emäntää mulla ei ole eikä tule.


      • Sannnnnnni

        Jos pystyt todistamaan että olet vieraillut -siis passissa on leimaa tai olet säästänyt matkalippujen tyngät tms, niin sitten voit helposti mainita että kyseessä on vastavierailu, siitä ei voi olla haittaa.
        Yleensä kun olen itse vieraillut viisumia vaativissa maissa, niin paluulippu on riittänyt todisteeksi että aion poiskin.
        Kuitenkin löysin googlaamalla tämän: http://www.moniheli.fi/jaseneksi/jasenet/suomi-marokko-ystavyys-ja-kumppa/

        -eli siis suomi-marokko -seura, he varmastikin tietävät tarkasti. (Ja suhtaudu trolleihin niinkuin ratikassa huutaviin humalaisiin).


    • Morocco

      Chom chom. Tarkoitinkin niitä vastauksia jotka on nyt jo poistettu.

      • Maghriiib

        Moi! Minä sain viisumin marokkolaiselle perheelle!:) vapaa muotoinen kirje vaan :)


    • Jälkiviisas

      Moikka, pieni varoituksen sana, vaikka ap ei sitä kysellytkään. Älä tuudittaudu liikaa siihen, että olet perheen tavannut. Valitettavan usein koko suku on juonessa mukana, ollaan kohteliaita tulevaa miniää kohtaan ja ostellaan kalliitakin lahjoja. Mitä vain kunhan poika saadaan länteen. Itse saman läpikäyneenä, että ihan teatteria oli koko homma sekä miehen että miehen perheen puolelta. Ovat erittäin hyviä näyttelijöitä, etenkin jos ei yhteistä kieltä ei ole. Tiedän mistä puhun, kannattaa juosta karkuun vielä kun voi, etenkin jos tyyppi on nettipalstalta bongattu.

      Ja toinen asia, niillä on naisia joka sormelle, Euroopassa ja Amerikassa....Ihan varmuuden vuoksi, jos yksi jättää niin on toinen tilalla. Ne on valmiita tekemään ja kestämään mitä vain papereiden toivossa. Näitä tyyppejä on netti täyttä etenkin Interpals-nimisellä palstalla.

      Ja muista, sinä olet vastuussa hänestä ja myös hänen teoistaan Suomen vierailun ajan. Sekä myöskin siitä, että hän "katoaa" juuri ennen paluulentoa. En sano näitä asioita ilkeyttäni tai kateellisena, mutta kuten jo sanoin itse saman läpikäyneenä haluan vain, ettei kukaan kokisi samaa kuin minä. Itse menetin rahat ja mielenterveyden.

      Mutta tsemppiä kuitenkin sinulle.

      • Morocco

        Tiedän kyllä. Mutta kyseessä ei ole mikään seurustelukumppani.


      • mla.
        Morocco kirjoitti:

        Tiedän kyllä. Mutta kyseessä ei ole mikään seurustelukumppani.

        Miks kyselet ku kerran kaiken tiedät?


    • kale11

      Juu, lisää vain Marokkolaisia kamelikuskeja suomeen. Saadaan ehkä lentävä mattokin.

      • Tervetuloa suomeen

        Niin riemu ja ratto kuin lentävä matto mua juhlasta juhlaan vei! Vain rillumareitä mentiin maailman teitä hymy koskaan hyytynyt ei!


    • poppis.

      Itse en täältä kyllä neuvoja ja ohjeita kyselisi kun viranomaisiakin on. Aloittaja ei näytä sietävän keskustelupalstoille tyypillistä viestintää yhtään vaan alentuu itsekin samanlaiseen huonoon käytökseen. On kuitenkin ihan tavallista,että monenlaiset ihmiset jakavat mielipiteitään asiasta ja asian vierestä. Jos pelkkää asiavastausta toivot, nin jatkossa kannattanee kääntyä virallisempien tahojen puoleen.

      No toivottavasti saat vierailun järjestettyä ja teillä on mukavaa yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe