Ennen oli huoltoväli vuosi/ 20000km. Nyt ilmaisin voi ilmoittaa huollon jo kymppitonnin jälkeen!
huoltoilmasin huollot?
41
126
Vastaukset
- kätevää eikö totta
Olet revitellyt ja autosi sisäinen tietokone tunnistaa huollon tarpeen.
Merkkihuolto kiittää !- ajattelin syyn
Läksin paahtaa lomamatkaa 700km päivä. Haistoko tästä?
- Paras reissu ikinä!
ajattelin syyn kirjoitti:
Läksin paahtaa lomamatkaa 700km päivä. Haistoko tästä?
No sehän on lomaa parhaasta päästä :D
- kun on auto
Paras reissu ikinä! kirjoitti:
No sehän on lomaa parhaasta päästä :D
Ei sokota, tai wolsurisa.. Niillä tuskaa jo 200km..
- poistu heti.älä pala
kun on auto kirjoitti:
Ei sokota, tai wolsurisa.. Niillä tuskaa jo 200km..
Tero hus, täällä keskustellaan autoista.
- siksi mainitsin
poistu heti.älä pala kirjoitti:
Tero hus, täällä keskustellaan autoista.
Noi ritsat WWkonsernin riiskut!
- mahtavaaupeetaa
Auto on jälleen fiksumpi kuin omistajansa.
- todella pettynyt
Eräskin merkki on niin fiksu, että kun valitsee 30 tkm:n LL-huoltovälin, niin jo alle 15 tkm:n kohdalla palaa service-valo. Kalliiksi käy kun huoltovälit tihenee puolella ja niiden välilläkin pitää vielä kaataa lisää öljyä koneeseen.
Huijaako myyjä kun myydessä huoltoväli 30.000 , mutta käytännössä n. 15.000 km. - totta se
todella pettynyt kirjoitti:
Eräskin merkki on niin fiksu, että kun valitsee 30 tkm:n LL-huoltovälin, niin jo alle 15 tkm:n kohdalla palaa service-valo. Kalliiksi käy kun huoltovälit tihenee puolella ja niiden välilläkin pitää vielä kaataa lisää öljyä koneeseen.
Huijaako myyjä kun myydessä huoltoväli 30.000 , mutta käytännössä n. 15.000 km.Huijaa. Muta oikea huoltoväli olisi se 15thkm. öljyt ei kestä.
- uusavuttomat tyhmiä
todella pettynyt kirjoitti:
Eräskin merkki on niin fiksu, että kun valitsee 30 tkm:n LL-huoltovälin, niin jo alle 15 tkm:n kohdalla palaa service-valo. Kalliiksi käy kun huoltovälit tihenee puolella ja niiden välilläkin pitää vielä kaataa lisää öljyä koneeseen.
Huijaako myyjä kun myydessä huoltoväli 30.000 , mutta käytännössä n. 15.000 km.Jos on oikeasti LL-huolto-ohjelma ja ajaa taloudellisesti pitkiä siivuja ja vuodessa paljon, niin pääsee helposti 30tkm, mutta jos ajaa vähen lyhyitä pätkiä, niin silloin huolto tulee vastaa huomattavasti nopeammin,ntästä kyllä kerrotaan auton ohjeissa jos ymmärtää lukea.
- isoiskän vanhat vink
totta se kirjoitti:
Huijaa. Muta oikea huoltoväli olisi se 15thkm. öljyt ei kestä.
Noloa jämähtää noin wanhaan aikaan, kyllä ne öljyt kestää helposti 30tkm ja enemmänkin.
- tyhmä, tai ei
uusavuttomat tyhmiä kirjoitti:
Jos on oikeasti LL-huolto-ohjelma ja ajaa taloudellisesti pitkiä siivuja ja vuodessa paljon, niin pääsee helposti 30tkm, mutta jos ajaa vähen lyhyitä pätkiä, niin silloin huolto tulee vastaa huomattavasti nopeammin,ntästä kyllä kerrotaan auton ohjeissa jos ymmärtää lukea.
Kallista se on..
- ziguli diesel
uusavuttomat tyhmiä kirjoitti:
Jos on oikeasti LL-huolto-ohjelma ja ajaa taloudellisesti pitkiä siivuja ja vuodessa paljon, niin pääsee helposti 30tkm, mutta jos ajaa vähen lyhyitä pätkiä, niin silloin huolto tulee vastaa huomattavasti nopeammin,ntästä kyllä kerrotaan auton ohjeissa jos ymmärtää lukea.
Keskustassa asuva ajaa väkisinkin lyhyitä pätkiä, kun markettiin ja töihin on vain tommoset 8-10 km. Varmaan se lyhentääkin huoltoväliä, mutta puoleen on liikaa !!!
Autoa myydessä se liikkeen huoltoväli on "ylikin 30 tkm".
Mut käytännössä jotain ihan muuta.
On koettu, että ladallakin voi ajaa 30.000 km:n huoltovälin, mutta sitä tervaa ei meinannu saada ulos öljypohjasta kuin kuumaksi ajettuna. Kesti kuitenkin ajaa ilman mitään jälkiseuraamuksia. - ei avaudu, auta
tyhmä, tai ei kirjoitti:
Kallista se on..
perustele ihmeessä.
- pitkälle siivulle
ei avaudu, auta kirjoitti:
perustele ihmeessä.
Siirryttäessä se huolta juuri laukes jo 12thkm.
- hohohohoho
Huolto pitää tehdä poikkeuksetta joka vuosi tai aina 10tkm välein vaihtaa moottoriöljyt ja öljysuodatin riippuen kumpi ekana tulee vastaan.
Suomen vaikeat olosuhteet aiheuttavat tiheämmän vaihtovälin, joten on noudatettava ns. vaikeiden olosuhteiden huolto-ohjelmaa. Tietokoneeseen ei pidä luottaa vaan omaan järkeensä.
Öljyt sun muut on helppo vaihtaa itse.- nyt kyse
Takuun alaisesta autosta.
- halpa öljy
nyt kyse kirjoitti:
Takuun alaisesta autosta.
Öljyt ja suodatin on vaihdettu aina 15. tkm:n välein pikahuollossa. On niin halpaa, että ei kannata itse räpeltää (28,50 €) . Nyt on jo 401.000 km mittarissa ja seuraava vaihto tulee vielä ennen pakkasia. Kestää se kone kun jaksaa huolehtia siitä.
- kasvun paikka
Essonvaari herää nykypäivään. Öljyt kehittyy, poltto paranee ja työstö parempaa miksi öljynvaihtoväliä pitäsi lyhentää? Vain niillä jotka ajaa paljon pääsee tuollaisiin 30tkm huoltoväleihin ja lyhyitä matkoja nurkissa ajavat ei lähellekkään.
Vaari käyttää ilmeisesti halpoja öljyjä ja kalusto on aitoa aasialaista helistintä? - elämä on säästöä
halpa öljy kirjoitti:
Öljyt ja suodatin on vaihdettu aina 15. tkm:n välein pikahuollossa. On niin halpaa, että ei kannata itse räpeltää (28,50 €) . Nyt on jo 401.000 km mittarissa ja seuraava vaihto tulee vielä ennen pakkasia. Kestää se kone kun jaksaa huolehtia siitä.
Eihän tuommoisilla ajele kuin vanhat jäärät, persaukiset ja metsienmiehet.
- hohohohoho
kasvun paikka kirjoitti:
Essonvaari herää nykypäivään. Öljyt kehittyy, poltto paranee ja työstö parempaa miksi öljynvaihtoväliä pitäsi lyhentää? Vain niillä jotka ajaa paljon pääsee tuollaisiin 30tkm huoltoväleihin ja lyhyitä matkoja nurkissa ajavat ei lähellekkään.
Vaari käyttää ilmeisesti halpoja öljyjä ja kalusto on aitoa aasialaista helistintä?Ei pidä paikkaansa. Mutta kaltaisesi ei varmaankaa paria vuotta pitempään samaa autoa katsele vaan vaihtaa tiheämpään, niin niitä ongelmiakaan ei ehdi tulla.
Lyhempi vaihtoväli johtuu Suomen vaikeista olosuhteista. 30 tkm vaihtovälillä moottori kestää niin kauan, ettei ole enää takuun piirissä, niin voi myyjä pestä kätensä vastuusta. Ei siinä muusta kyse ole. Myös lyhyen matkan ajo lyhentää öljynvaihtoväliä merkittävästi.
Kyllä 10tkm on se passeli vaihtoväli jos aikoo pitää moottorin kunnossa pitkään ja ei aio vaihtaa autoa. On öljyt ja suodattimet niin halpoja, että miksi pihdata yhdestä tärkeimmistä huoltokohteista. - kunse vaan
hohohohoho kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mutta kaltaisesi ei varmaankaa paria vuotta pitempään samaa autoa katsele vaan vaihtaa tiheämpään, niin niitä ongelmiakaan ei ehdi tulla.
Lyhempi vaihtoväli johtuu Suomen vaikeista olosuhteista. 30 tkm vaihtovälillä moottori kestää niin kauan, ettei ole enää takuun piirissä, niin voi myyjä pestä kätensä vastuusta. Ei siinä muusta kyse ole. Myös lyhyen matkan ajo lyhentää öljynvaihtoväliä merkittävästi.
Kyllä 10tkm on se passeli vaihtoväli jos aikoo pitää moottorin kunnossa pitkään ja ei aio vaihtaa autoa. On öljyt ja suodattimet niin halpoja, että miksi pihdata yhdestä tärkeimmistä huoltokohteista.Maksaa 250-300 ja ylikin. On samalla vuosihuolto!
- hohohohohoho
kunse vaan kirjoitti:
Maksaa 250-300 ja ylikin. On samalla vuosihuolto!
Siksipä kannattaa kääriä hihat ja opetella tekemään se itse. 250-300 euroa on kuin maksaisi tyhjästä. Ihan naurattaa. Tuolla hinnalla saat moneen autoon vaihdatettua jakopäänhihnankin.
- ja kanssa
hohohohohoho kirjoitti:
Siksipä kannattaa kääriä hihat ja opetella tekemään se itse. 250-300 euroa on kuin maksaisi tyhjästä. Ihan naurattaa. Tuolla hinnalla saat moneen autoon vaihdatettua jakopäänhihnankin.
Menetät takuun!
- nuori jäärä
elämä on säästöä kirjoitti:
Eihän tuommoisilla ajele kuin vanhat jäärät, persaukiset ja metsienmiehet.
Auto on niin huono ja tyhmä sijoitus, että ei siihen paljoa kannata satsata. Viisas laittaa ne bimmeriin hukkautuvat rahat sijoitusosakkeeseen. On hyvä kerätä vähän pesämunaa heikkojen aikojen varalle. Tommosesta 30 vuotiaasta osakkeestakin saa vielä sievoisen summan, mutta paljonko saa 30 v. bimmeirstä vai kelpaako se enää edes kuusakoskelle.
- hieman ajattelua
hohohohoho kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mutta kaltaisesi ei varmaankaa paria vuotta pitempään samaa autoa katsele vaan vaihtaa tiheämpään, niin niitä ongelmiakaan ei ehdi tulla.
Lyhempi vaihtoväli johtuu Suomen vaikeista olosuhteista. 30 tkm vaihtovälillä moottori kestää niin kauan, ettei ole enää takuun piirissä, niin voi myyjä pestä kätensä vastuusta. Ei siinä muusta kyse ole. Myös lyhyen matkan ajo lyhentää öljynvaihtoväliä merkittävästi.
Kyllä 10tkm on se passeli vaihtoväli jos aikoo pitää moottorin kunnossa pitkään ja ei aio vaihtaa autoa. On öljyt ja suodattimet niin halpoja, että miksi pihdata yhdestä tärkeimmistä huoltokohteista.Kerrataan sedälle vielä kerran. Auto mittaa useita eri parametreja jotka huomioivat olosuhteet, ajotyylin, starttausten määrät, ajettujen matkojen pituuksia jne...jne. ja sen mukaan osataan määrittää oikea huoltoväli. Suomen olosuhteet siis huomioidaan myös. Jos autolla ajetaan paljon ja pitkää siivua kerrallaan voi päästä 30tkm huoltoväleihin ja silloin huollot tulee ajallisesti lähempänä vuotta kuin kahta.
Näitä systeemejä on ollut jo todella pitkään, eikä siitä ole havaittu olevan mitään ongelmaa auton kestoon. Yli huoltamisesta ei ole haittaa, mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole. Sitä paitsi kuka nykyään ostaa uuden auton ja ajaa sen loppuun? En minä ainakaan välitä siitä saako kolmas tai neljäs omistaja viidentoista vuoden päästä siitä hyötyä tai haittaa, en ainakaan halua siitä maksaa ylimääräistä. - mite mitä
nuori jäärä kirjoitti:
Auto on niin huono ja tyhmä sijoitus, että ei siihen paljoa kannata satsata. Viisas laittaa ne bimmeriin hukkautuvat rahat sijoitusosakkeeseen. On hyvä kerätä vähän pesämunaa heikkojen aikojen varalle. Tommosesta 30 vuotiaasta osakkeestakin saa vielä sievoisen summan, mutta paljonko saa 30 v. bimmeirstä vai kelpaako se enää edes kuusakoskelle.
Jäät vaille ilman autoa? Vai oletko niitä nylkyjä, jotka ajaa vain piippu ohimolla?
Käytä kortsuu , älä tee lapsia, mikä säästö? - Muna pesässä
nuori jäärä kirjoitti:
Auto on niin huono ja tyhmä sijoitus, että ei siihen paljoa kannata satsata. Viisas laittaa ne bimmeriin hukkautuvat rahat sijoitusosakkeeseen. On hyvä kerätä vähän pesämunaa heikkojen aikojen varalle. Tommosesta 30 vuotiaasta osakkeestakin saa vielä sievoisen summan, mutta paljonko saa 30 v. bimmeirstä vai kelpaako se enää edes kuusakoskelle.
Aika harva rahojaan osakkeisiin laittaa, on ne niin pirun epävarmoja nykymaailmassa.
Nautitaan silloin kun eletään ja pitää muistaa ettei niitä mukaansa saa. - hohohohohoho
hieman ajattelua kirjoitti:
Kerrataan sedälle vielä kerran. Auto mittaa useita eri parametreja jotka huomioivat olosuhteet, ajotyylin, starttausten määrät, ajettujen matkojen pituuksia jne...jne. ja sen mukaan osataan määrittää oikea huoltoväli. Suomen olosuhteet siis huomioidaan myös. Jos autolla ajetaan paljon ja pitkää siivua kerrallaan voi päästä 30tkm huoltoväleihin ja silloin huollot tulee ajallisesti lähempänä vuotta kuin kahta.
Näitä systeemejä on ollut jo todella pitkään, eikä siitä ole havaittu olevan mitään ongelmaa auton kestoon. Yli huoltamisesta ei ole haittaa, mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole. Sitä paitsi kuka nykyään ostaa uuden auton ja ajaa sen loppuun? En minä ainakaan välitä siitä saako kolmas tai neljäs omistaja viidentoista vuoden päästä siitä hyötyä tai haittaa, en ainakaan halua siitä maksaa ylimääräistä.Kerrotaanpa tälle suurelle ajattelijalle taas, että toki onhan noita systeemejä kaikenlaista. Vähemmän hienostuneempaa ja sitten enemmän, mutta niihin luottaminen on idiotismia. Periaatteessa ne ovat vain kiinteällä kilometrimäärävälein huollon tarpeesta ilmoittavia.
Toki, jos on kokoomuslainen, on aivan sama porsiiko se auto viiden vuoden päästä vai ei, kun sen vaihtaa kuitenkin sitä ennen.
Usko tai älä, kyllä on ihmisiä jotka pitävät hyvää autoa pitkään. Heitä vaan ei satu olemaan sun piireissä, etkä sä sellaisten seuraa kaipaisikaan, kun haisevatkin niin pahalle.
" Yli huoltamisesta ei ole haittaa, mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole. " Just. Taas suuren ajattelijan ajatuksia. Juu-u. Edelleen, ei ehkä sulle hyödytä, aja vaikka 50tkm samoilla ööleillä.
"Näitä systeemejä on ollut jo todella pitkään, eikä siitä ole havaittu olevan mitään ongelmaa auton kestoon. " Omistaja päättää ihan itse millonka autonsa huoltaa. Fiksu osaa ottaa selvää noista itse, eikä usko liikaa noihin hömpötyksiin.
Ja sitten tulee lopulta mieleen, että mitähän tässä nyt oikein väännetään kättä. Toinen ei joko osaa lukea tai ei ainakaan ymmärrä lukemaansa vaan yrittää esittää älyttömän fiksua juupas eipäs taktiikalla.
Jos kirjoitan, että 10 tkm ja vuosi ovat Suomessa se paras vaihtoväli, niin joku vaan jaksaa vääntää. Huolla oikeasti autosi sillonku kehtaat, aja vaikka kone tukkoon. Oma on autos ja mokas. - velaton asunto
Muna pesässä kirjoitti:
Aika harva rahojaan osakkeisiin laittaa, on ne niin pirun epävarmoja nykymaailmassa.
Nautitaan silloin kun eletään ja pitää muistaa ettei niitä mukaansa saa.Eikö pikavippejäkään saa mukaan ?
- säälittä hanaa
hohohohohoho kirjoitti:
Kerrotaanpa tälle suurelle ajattelijalle taas, että toki onhan noita systeemejä kaikenlaista. Vähemmän hienostuneempaa ja sitten enemmän, mutta niihin luottaminen on idiotismia. Periaatteessa ne ovat vain kiinteällä kilometrimäärävälein huollon tarpeesta ilmoittavia.
Toki, jos on kokoomuslainen, on aivan sama porsiiko se auto viiden vuoden päästä vai ei, kun sen vaihtaa kuitenkin sitä ennen.
Usko tai älä, kyllä on ihmisiä jotka pitävät hyvää autoa pitkään. Heitä vaan ei satu olemaan sun piireissä, etkä sä sellaisten seuraa kaipaisikaan, kun haisevatkin niin pahalle.
" Yli huoltamisesta ei ole haittaa, mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole. " Just. Taas suuren ajattelijan ajatuksia. Juu-u. Edelleen, ei ehkä sulle hyödytä, aja vaikka 50tkm samoilla ööleillä.
"Näitä systeemejä on ollut jo todella pitkään, eikä siitä ole havaittu olevan mitään ongelmaa auton kestoon. " Omistaja päättää ihan itse millonka autonsa huoltaa. Fiksu osaa ottaa selvää noista itse, eikä usko liikaa noihin hömpötyksiin.
Ja sitten tulee lopulta mieleen, että mitähän tässä nyt oikein väännetään kättä. Toinen ei joko osaa lukea tai ei ainakaan ymmärrä lukemaansa vaan yrittää esittää älyttömän fiksua juupas eipäs taktiikalla.
Jos kirjoitan, että 10 tkm ja vuosi ovat Suomessa se paras vaihtoväli, niin joku vaan jaksaa vääntää. Huolla oikeasti autosi sillonku kehtaat, aja vaikka kone tukkoon. Oma on autos ja mokas.Muutama valmistaja antaa vielä pitempiä vaihtovälejä pakuille, 40,000 km.
Kai ne nyt on tehtaalla miettineet, paljonko kärsii antaa huoltoväliksi.
Tukossa oleva, lyhyttä matkaa ajettu kone avautuu hyvin, kun lyö koukkuun kiinni painavan perävaunun ja luukuttaa sen jälkeen oikein huolella pari tuntia.
Putket on punaisena auton alle asti ja kaikki karstat palaa pois.
Sen jälkeen kone taas kehrää kuin kissa ja vetoa tuntuu olevan ihan mukavasti.
Ei tietoakaan tukkoisuudesta enää !!!
- bratwurst on makkara
Bratwursteissa pitkä öljynvaihtoväli perustuu siihen, että öljyä lisätään koneeseen litra/3000km. Öljyt pysyy näin ollen pitempään "tuoreina" niin voi helposti ajaa tuon 30 000tkm "samoilla" öljyillä.
- tämäkö on
WWW-konsernin salaisuus?
- makkarapoika inisee
Jos lukisit joskus autolehtiä, niin tietäisit ettei nykyset autot syö öljyä kuin luokkaa 1litra/30tkm. Uusimmassa TM:ssä tai Tuulilasissa ajettiin vanhalla Octavialla ja hämmästeltiin kun öljyä ei kulu ollenkaan.
- VW-separator
makkarapoika inisee kirjoitti:
Jos lukisit joskus autolehtiä, niin tietäisit ettei nykyset autot syö öljyä kuin luokkaa 1litra/30tkm. Uusimmassa TM:ssä tai Tuulilasissa ajettiin vanhalla Octavialla ja hämmästeltiin kun öljyä ei kulu ollenkaan.
Kyllä minäkin hämmästelen, jos VW-groupilta löytyy sellainen kone, mikä ei syö lainkaan öljyä.
- ^^^^^^^^^^^^
Voi jestas mitä vastauksia koko ketju täynnä.
Asiaan on oikein helppo ja yksinkertainen selitys.
Mittaristosta huoltovälin saa itsekin kuitattua ja uusi lukema on 10 000km.
Korjaamolla ei ole ollut oikeaa konetta huoltovälin oikeaksi muuttamiseen, tai sitten asentaja ei ole osannut käyttä konetta.- voi sen itse
Nollata ja nollasin. Ei poista huollon aikaista tarvetta. Oli säädetty 365p. Mutta tunnistimet laukas jo 12thkm.
On tämä uusi alktiivi huolto ilmaisin. - ^^^^^^^^^^
voi sen itse kirjoitti:
Nollata ja nollasin. Ei poista huollon aikaista tarvetta. Oli säädetty 365p. Mutta tunnistimet laukas jo 12thkm.
On tämä uusi alktiivi huolto ilmaisin.Vai "uusi alktiivi huolto ilmaisin":) Sellainen "uusi" oli minulla jo lähes 10 vuotta sitten 2004 mersussakin, ei se ihan uusi juttu ole.
Mutta rautalangasta vääntäen: Huollon tietokoneella kuitataan huolto tehdyksi ja huoltoväliksi voidaa asettaa vaikka joidenkin valmistajien lupaama 20000km.
Ilman tietokonetta, mittaristosta voidaan myös kuitata huolto tehdyksi, mutta silloin huoltoväliksi tulee automaattisesti 10000km, muita lukemia ei ole tarjolla.
Sen jälkeen ajotapa tietenkin ratkaisee, kuinka nopeasti huoltoilmaisin "käyttää" kilometrit. - huijaustako ?
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Vai "uusi alktiivi huolto ilmaisin":) Sellainen "uusi" oli minulla jo lähes 10 vuotta sitten 2004 mersussakin, ei se ihan uusi juttu ole.
Mutta rautalangasta vääntäen: Huollon tietokoneella kuitataan huolto tehdyksi ja huoltoväliksi voidaa asettaa vaikka joidenkin valmistajien lupaama 20000km.
Ilman tietokonetta, mittaristosta voidaan myös kuitata huolto tehdyksi, mutta silloin huoltoväliksi tulee automaattisesti 10000km, muita lukemia ei ole tarjolla.
Sen jälkeen ajotapa tietenkin ratkaisee, kuinka nopeasti huoltoilmaisin "käyttää" kilometrit.Syökö huoltoilmaisin kilometrejä nopeammin kun auto etenee maantiellä ??
Sehän lähentelee petosta. - epäilen, että
huijaustako ? kirjoitti:
Syökö huoltoilmaisin kilometrejä nopeammin kun auto etenee maantiellä ??
Sehän lähentelee petosta.Haistelee öljyn ja, siksi väli lyhenee..
- onkohan realia?
Jos tehtaat huomasi, että pitkät huoltovälit oli tuhoisia ja vain myynnin edistämiskikkoja? Pannaan ilmaisin, joka ilmoittaa todellisen tarpeen, näin kierretään lyhyt huoltoväli ilmoitus myydessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1421516En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311262Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421045
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100860Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60719Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42637Mikä siinä on, että kun Kokoomus on hallituksessa...
... niin talous menee ihan päin helvettiä? 1980-luku Holkeri, 1990-luku Viinanen, 2008 finansssikriisi Katainen ja nyt O94624